Наукова періодика України Studies in comparative education


Джурило А. 
Оцінювання якості шкільної освіти у Шотландії на прикладі діяльності інспекторату її величності / А. Джурило // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 26-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_6
Висвітлено питання організації оцінювання якості шкільної освіти в Шотландії, її структурні та функціональні елементи. Розглянуто роботу Інспекторату її Величності в Шотландії. Розкрито основні відмінності в роботі інспекторів шкіл Англії та Шотландії. Приділено увагу процесу самооцінювання шкіл як ключовому елементу забезпечення якості шкільної освіти. Викладено механізми проведення самооцінювання, які представлено в інструкціях Королівської інспекції; виділено сім об’єктів шкільної діяльності, які підлягають оцінюванню їхньої якості: навчальний план, освітні досягнення учнів, освітній процес (навчання та викладання), психолого-педагогічний супровід учнів, клімат школи, ресурси, управління, діяльність директора, система забезпечення якості. На основі результатів самооцінювання визначено сильні та слабкі сторони діяльності школи, виділено пріоритетні напрямки розвитку конкретного навчального закладу. Зазначено, що з 2000 р. школи в Шотландії зобов’язані складати щорічний план розвитку, в якому визначаються заходи з підвищення якості освітніх досягнень учнів; план розвитку також повинен включати цілі поліпшення, поставлені регіональним органом освітнього управління, та завдання з урахуванням побажань шкільної ради, вчителів, батьків та учнів. Охарактеризованы основные отличия в работе инспекторов школ Англии и Шотландии. Уделено внимание процессу оценивания школ как ключевому элементу качества школьного образования. Изложены механизмы проведения самооценки, представленные в инструкциях Королевской инспекции, выделены семь объектов школьной деятельности, подлежащих оцениванию их качества: учебный план, образовательные достижения учащихся, образовательный процесс (обучение и преподавание), психолого-педагогическое сопровождение учащихся, психологический микроклимат школы, ресурсы, управление, менеджмент, система обеспечения качества. На основании результатов самооценки определены сильные и слабые стороны деятельности школы, выделены приоритетные направления развития конкретного учебного заведения. Отмечено, что с 2000 г. в школах Шотландии составляют ежегодный план развития, в котором определяются мероприятия по повышению качества образовательных достижений учащихся; план развития включает комплекс мер по улучшению управления школой и задачи с учетом пожеланий школьного совета, учителей, родителей и учеников. The questions of evaluating the quality of school education in Scotland, its structural and functional elements. We consider the work of HM Inspectorate for Scotland. The characteristic of the main differences in the inspector of schools in England and Scotland.
  Повний текст PDF - 340.014 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Джурило А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Джурило А. Оцінювання якості шкільної освіти у Шотландії на прикладі діяльності інспекторату її величності / А. Джурило // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 26-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Джурило Аліна Петрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського