Наукова періодика України Studies in comparative education


Локшина О. 
До питання про якість та її забезпечення: концептуальні розвідки у зарубіжжі та здобутки України / О. Локшина // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 73-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_13
Проаналізовано позицію міжнародних організацій щодо проблеми якості освіти та її забезпечення у світлі глобалізаційних трансформацій ХХІ ст. Висвітлено погляди зарубіжних учених на феномен якості освіти через призму багатогранності. Проведено порівняння з Україною на рівні нормативних ініціатив і практичних здобутків. На основі узагальнення проаналізованих підходів до компонентів рамки якісної освіти віднесено наступні: ефективність (зовнішня, яка визначає наскільки освітня система відповідає потребам окремого індивідуума і суспільства в цілому і внутрішня – функціонування кожної окремої освітньої установи); продуктивність (співвідношення внеску і результату); доступність як право індивідуума; стійкість (організація стійких умов для кожного індивідуума для здобуття якісної освіти). З опорою на результати компаративної характеристики зарубіжного та українського підходів до якісної освіти наголошено на необхідності підвищення якості національної освіти у ключових стратегічних документах, що визначають розвиток цієї галузі. Проголошено, що якість освіти є національним пріоритетом і передумовою національної безпеки держави, дотриманням міжнародних норм і вимог законодавства України з реалізації права громадян на освіту. Проанализированы позиции международных организаций по проблеме качества образования и его обеспечения в свете глобализационных трансформаций ХХ в. Освещены взгляды зарубежных ученых на феномен качества образования через призму многогранности концепций. Проведено сравнение с Украиной на уровне нормативных инициатив и практических достижений. На основании обобщения проанализированных подходов, к компонентам Рамки качества образования отнесены следующие элементы: эффективность; производительность (соотношение вклада и результата); доступность как право индивидуума; устойчивость (организация устойчивых условий для каждого индивидуума для получения качественного образования). С опорой на результаты компаративной характеристики зарубежного и украинского подходов к качеству образования отмечена необходимость повышения его качества в ключевых стратегических документах, определяющих развитие этой отрасли. Провозглашено, что качество образования является национальным приоритетом и предпосылкой национальной безопасности государства, реализации права граждан на образование.The position of international organizations, i.e. UN, UNESCO, European Union in relation to the problem of education quality and its assurance under globalization transformations of the ХХІ century is analyzed. It is proved that the educational initiatives of all American presidents are oriented to the educational services quality upgrading after the sputnik launch by the USSR in 1957. A conclusion is made that the education quality is considered as one of the ХХІ century priorities by the world community.
  Повний текст PDF - 346.384 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Локшина О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Локшина О. До питання про якість та її забезпечення: концептуальні розвідки у зарубіжжі та здобутки України / О. Локшина // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 73-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Локшина Олена Ігорівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського