Наукова періодика України Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка


Стаднік Н. В. 
Комунікативна компетентність майбутнього вчителя початкової школи: актуалізація проблеми / Н. В. Стаднік // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2015. - № 24. - С. 93-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2015_24_17
Обгрунтовано важливість запровадження компетентнісного підходу у навчальному процесі вищої школи. Розкрито сутність компетентнісного підходу, показано його відмінності від традиційного навчання. Розглянуто основні характеристики комунікативної компетентності як здатності визначати мету комунікації, обирати та використовувати найбільш ефективну модель її реалізації залежно від ситуації, здатність обирати емоційний тон у процесі взаємодії з іншими, реалізовувати цю взаємодію, регулювати міжособистісні відносини. Доведено необхідність її формування у майбутнього вчителя початкової школи. Запропоновано можливі напрями застосування моделі "навчання в дії" для формування у майбутнього вчителя початкової школи комунікативної компетентності, що передбачає широке застосування різноманітних активних та інтерактивних методів навчання, внесення відповідних додаткових завдань у зміст педагогічної практики.Обоснована важность внедрения компетентностного подхода в учебном процессе высшей школы. Раскрыта сущность компетентностного подхода, показаны его отличия от традиционного обучения. Рассмотрены основные характеристики коммуникативной компетентности как способности определять цель коммуникации, выбирать и использовать наиболее эффективную модель ее реализации в зависимости от ситуации, способность выбирать эмоциональный тон в процессе взаимодействия с другими, реализовывать это взаимодействие, регулировать межличностные отношения. Доказана необходимость ее формирования у будущего учителя начальной школы. Предложены возможные направления применения модели "обучение в действии" для формирования у будущего учителя начальной школы коммуникативной компетентности, что предусматривает широкое использование разнообразных активных и интерактивных методов обучения, включение соответствующих дополнительных заданий в содержание педагогической практики.The article deals with the importance of introduction of competence-based approach in the educational process at higher school. It examines the essence of competence-based approach, determines its diff erence in traditional training. It presents the main features of communicative competence as a capacity to determine the purpose of communication, choose and use the most eff ective model of its realization according to the situation, ability to choose and implement emotional tone of the interaction with others, to carry out this intercourse, to regulate interpersonal relations; justifi es importance of its development for the future primary school teacher.
  Повний текст PDF - 151.389 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Стаднік Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Стаднік Н. В. Комунікативна компетентність майбутнього вчителя початкової школи: актуалізація проблеми / Н. В. Стаднік // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2015. - № 24. - С. 93-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2015_24_17.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Стаднік Надія Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського