Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Литвин А. 
Науково-організаційні основи модернізації професійно-технічної (професійної) освіти України / А. Литвин, Л. Руденко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 3. - С. 17-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_3_4
Акцентовано увагу на таких завданнях професійно-технічної освіти, як забезпечення підготовки молоді до сучасних і майбутніх ринків праці, орієнтація на провідні підприємства, гарантування випускникам конкурентоспроможності здобутої робітничої професії. Висвітлено низку суперечностей, що виникли у системі ПТО в Україні впродовж останніх десятиліть, та проблем у державній і регіональній програмах соціально-економічного розвитку, що вимагають нагальних рішень. Розглянуто європейські науково-методичні підходи до розвитку професійної освіти і навчання та основні принципи модернізації професійно-технічної освіти. Розкрито європейські чинники, які визначають ефективність професійної освіти: адекватне фінансування, якість освіти, продумана національна політикатощо. Відмічено висловлювання Н. Ничкало, що система ПТО вже вимагає не реформування, а трансформації. Перераховано десять базових принципів модернізації ПТО за І. Смірновим, серед яких державні гарантії загальнодоступності та якості початкової професійної освіти, соціальна відкритість і синергетичний розвиток, практикоорієнтованістьтощо, і доних додано повноцінне матеріально-технічне забезпечення та підтримання належної навчально-виробничої бази. Відображено фактори, що дозволять вирішити питання з дефіцитом навчально-методичного забезпечення. Аргументовано необхідність повернення статусу базового підприємства постійним замовникам кадрів і розвитку соціального партнерства. Визначено актуальними питання розроблення проблем навчання і виховання учнів професійної школи, принципів і змісту ступеневої професійної освіти тощо.Акцентировано внимание на задачах профессионально-технического образования. Продемонстрирован ряд противоречий, возникших в системе ПТО в Украине на протяжении последних десятилетий, и проблем в государственной и региональной программах социально-экономического развития, требующих неотложных решений. Рассмотрены европейские научно-методические подходы к развитию профессионального образования и обучения и основные принципы модернизации профессионально-технического образования. Раскрыто европейские факторы, которые определяют эффективность профессионального образования: адекватное финансирование, качество образования, продуманная национальная политика и тому подобное. Перечислено десять базовых принципов модернизации ПТО по И. Смирновому и добавлено к ним полноценное материально-техническое обеспечение и поддержание надлежащей учебно-производственной базы. Отражены факторы, которые позволят решить вопрос с дефицитом учебно-методического обеспечения. Аргументированно необходимость возвращения статуса базового предприятия постоянным заказчикам кадров и развития социального партнерства. Определены актуальными вопросы разработки проблем обучения и воспитания учащихся профессиональной школы, принципов и содержания ступенчатой профессионального образования и тому подобное.The attention is focused on objectives vocational technical school. Demonstrated a series of contradictions with a number of contradictions that have arisen in the VE system in Ukraine in recent decades, and the problems of state and regional programs of social and economic development that require urgent solutions. Considered the European scientific and methodical approaches to the development of vocational education and training and basic principles of the modernization of vocational education, european revealed factors that determine the effectiveness of vocational education. Marked N. Nychkalo statements that are VE system requires transformation. Listed ten basic principles for modernizing VE I. Smirnovand added to that full logistical support and maintain proper educational production base. Displayed the factors that will solve the issue of shortage of teaching methods. Reasoned the necessity to return the status of a permanent base of enterprise customers and staff of social partnership. Specified the urgent issues of development problems of training and education of vocational schools, principles and content of grade vocational education.
  Повний текст PDF - 304.428 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Литвин А.
  • Руденко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Литвин А. Науково-організаційні основи модернізації професійно-технічної (професійної) освіти України / А. Литвин, Л. Руденко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 3. - С. 17-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_3_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Литвин Андрій Віленович (1966–) (педагогічні науки)
  • Литвин Андрій Вікторович (педагогічні науки)
  • Литвин Андрій Федорович (педагогічні науки)
  • Руденко Лілія Миколаївна (педагогічні науки)
  • Руденко Лариса Анатоліївна (1961–) (педагогічні науки)
  • Руденко Людмила Степанівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського