Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Микитюк О. 
Шляхи формування самоосвітньої компетентності старшокласників на уроках технологій / О. Микитюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 4. - С. 148-156. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_4_15
Відображено методологічні підходи (аксіологічний, системний, компетентнісний, середовищний, діяльнісний, синергетичний) як аксіоматичну базу та наукову платформу дослідження процесу формування самоосвітньої компетентності старшокласників за умов інтерактивних комп'ютерних технологій. З'ясовано, що реалізація аксіологічного підходу скеровує процес формування самоосвітньої компетентності на формування ціннісних орієнтирів і розвиток творчого потенціалу, системний підхід дозволяє розглядати самоосвітню компетентність як систему інтегральних характеристик особистості, середовищний підхід виявляється у визначенні факторів та особливостей педагогічного й інших середовищ, що впливають на самоосвітню діяльність старшокласників. Діяльнісний підхід розглянуто як навчання способів діяльності за умов інтерактивних комп'ютерних технологій. За допомогою синергетичного підходу самоосвітню компетентність визначено як таку, котра саморозвивається в освітньому середовищі.Отражены методологические подходы (аксиологический, системный, компетентностный, средовой, деятельностный, синергетический) как аксиоматическую базу и научную платформу исследования процесса формирования самообразовательной компетентности старшеклассников в условиях интерактивных компьютерных технологий. Выяснено, что реализация аксиологического подхода направляет процесс формирования самообразовательной компетентности на формирование ценностных ориентиров и развитие творческого потенциала, системный подход позволяет рассматривать самообразовательную компетентность как систему интегральных характеристик личности, средовой подход проявляется в определении факторов и особенностей педагогической и других сред, влияющих на самообразовательную деятельность старшеклассников. Деятельностный подход рассмотрен как обучение способам деятельности в условиях интерактивных компьютерных технологий. С помощью синергетического подхода самообразовательная компетентность определена как саморазвивающаяся в образовательной среде.Methodological approaches (axiological, system, competence, environmental, activity, synergistic) are reflected as axiomatic basis and scientific platform for the research of senior pupils' self-educational competence formation in the conditions of interactive computer technology. It is found that implementation of axiological approach guides the process of self-educational competence formation on the formation of values and the development of creative potential, a systematic approach allows to consider self-educational competence as a system of integral personality characteristics, environmental approach manifests itself in certain factors and characteristics of pedagogical and other environments, affecting the self-educational activity of senior pupils. The activity approach is considered as teaching of ways of activity in terms of interactive computer technology. With a synergistic approach self-educational competence is defined as a self-developing in the educational environment.
  Повний текст PDF - 327.931 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Микитюк О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Микитюк О. Шляхи формування самоосвітньої компетентності старшокласників на уроках технологій / О. Микитюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 4. - С. 148-156. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_4_15.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Микитюк Олександр Миколайович (педагогічні науки)
  • Микитюк Оксана Михайлівна (1965–) (біологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського