Наукова періодика України | Педагогіка і психологія професійної освіти | ||
Козловський Ю. Моделювання наукової діяльності вищого навчального закладу на основі синергетичного підходу / Ю. Козловський // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 51-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_6 Розроблено цілісну систему наукової діяльності ВНЗ на засадах модельного, системного, синергетичного, прогностичного, інформаційного та фрактально-матричного підходів. Виявлено особливості наукової діяльності та її специфічні закономірності у ВНЗ. Розкрито методологічні принципи моделювання наукової діяльності ВНЗ на основі законів і категорій філософії. Визначено психолого-педагічні засади наукової діяльності, виявлено компоненти готовності до неї науково-педагогічних працівників. Обгрунтовано концептуальні засади математичного моделювання та запропоновано інноваційні методики оцінювання результатів наукової діяльності за умов ВНЗ.Досліджено наукову діяльність ВНЗ з позицій її моделювання як складного структурного об’єкта, що функціонує у часі та багатовимірному науковому просторі на основі філософських категорій простору, часу та руху. Зроблено теоретичний аналіз простору часу. Розглянуто простірдій і простір наслідків як основу моделювання наукової діяльності ВНЗ, де всі її структурні складові закономірно розташовані, більшість із яких піддається формалізації та кількісному представленню, необхідному для їх моделювання. Виділено загальні закономірності, що властиві всім формам руху наукової діяльності та зв’язкам між ними. Зважаючи на філософське розуміння руху, показано, що науковій діяльності властиві різноманітні його форми. Наведено загальні та специфічні закономірності науково-дослідної діяльності ВНЗ. Исследована научная деятельность ВУЗ с позиций ее моделирования как сложного структурного объекта, функционирующего во времени и многомерном научном пространстве на основе философских категорий пространства, времени и движения. Сделан теоретический анализ пространства времени. Рассмотрены пространство действий и пространство последствий как основа моделирования научной деятельности, где все ее структурные составляющие закономерно расположены, большинство из них поддается формализации и количественному представлению, необходимому для их моделирования. Выделены общие закономерности, присущие всем формам движения научной деятельности, и взаимосвязи между ними. The paper presents scientific activity in a higher educational institution as a difficult structural object that functions in the time and multidimensional scientific space. The author grounds a descriptive philosophical model based on general and specific scientific activity legitimacy of a higher educational institution and also based on the fractal approach. He shows that based on philosophical understanding of motion scientific activity possess its various forms. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Козловський Ю. Моделювання наукової діяльності вищого навчального закладу на основі синергетичного підходу / Ю. Козловський // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 51-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_6.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |