Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Поперечна Л. 
Професійний розвиток вчителя-початківця у системі неперервної педагогічної освіти Російської Федерації та України / Л. Поперечна // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 247-253. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_29
Доцільним, на думку автора, є вивчення досвіду державної політики РФ щодо професійного розвитку та становлення вчителів початкових класів в період ведення в професію. Обгрунтовано необхідність використання цього досвіду в освітньому просторі України. Визначено складові професійного становлення вчителя початкових класів. Розглянуто професійне становлення молодих спеціалістів з позицій системного, компетентнісного та особистісно орієнтованого підходів до організації процесу їх підготовки. Проаналізовано основні етапи входження молодого вчителя у професію: підготовчий, початковий рівень професійної освіти, професійно нормований рівень, рівень гуманістичної роботи, синтез особистісних і професіональних якостей в єдину категорію "людина-педагог". Зауважено про необхідність періоду введення в професію у РФ для отримання посади вчителя ЗНЗ; визначено наставництво як один із обов’язків досвідчених педагогів. Зроблено порівняльну характеристику Федеральної цільової програми розвитку освіти на 2011 - 2015 рр. (РФ) в аспекті матеріального захисту педагогів-початківців і національну систему підтримки молодих спеціалістів, рівень розробки та фінансової підтримки якої є недостатнім.Целесообразным, по мнению автора, является изучение опыта государственной политики РФ по отношению профессионального развития и становления учителей начальных классов в период введения в профессию. Обоснована необходимость использования этого опыта в образовательном пространстве Украины. Определены составляющие профессионального становления учителя начальных классов. Рассмотрено профессиональное становление молодых специалистов с позиций системного, компетентностного и личностно ориентированного подходов к организации процесса их подготовки. Проанализированы основные этапы вхождения молодого учителя начальных классов в профессию: подготовительный, начальный уровень профессионального образования, профессионально нормированный уровень, уровень гуманистической работы, синтез личностных и профессиональных качеств в единую категорию "человек-педагог". Отмечена необходимость периода введения в профессию в РФ для получения должности учителя общеобразовательного учебного заведения; определено наставничество как одна из обязанностей опытных педагогов. Сделана сравнительная характеристика Федеральной целевой программы развития образования на 2011 - 2015 гг. (РФ) и национальной системы поддержки молодых специалистов, уровень разработки и финансовой поддержки которой недостаточен.The article deals with the professional development of the teacher of initial classes in the Russian Federation and Ukraine, in particular teachers-beginners du7ring the period of introduction to the profession. The author determines the goal and functions of this process and analyses the main stages of introduction a young teacher of initial classes to the profession.
  Повний текст PDF - 281.193 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Поперечна Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Поперечна Л. Професійний розвиток вчителя-початківця у системі неперервної педагогічної освіти Російської Федерації та України / Л. Поперечна // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 247-253. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_29.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського