Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Чуба О. 
Формування критичного мислення як психолого-педагогічна проблема сучасності / О. Чуба // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 202-208. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_24
Визначено і проаналізовано психолого-педагогічні прийоми розвитку критичного мислення в майбутніх педагогів. Виокремлено основні характеристики цього феномена: самостійність та індивідуальність, інформація є відправним пунктом критичного мислення, постановка й усвідомлення проблеми, вміння аргументувати свою позицію, соціалізація мислення. Визначено основні принципи формування основ критичного мислення: висування та заперечення припущень; перевірка фактичної точності та логічної послідовності; розгляд контексту; вивчення альтернатив. Особливу увагу у формуванні у студентів критичного мислення приділено груповим та індивідуальним формам організації навчального процесу: семінарським заняттям, лабораторно-практичним та позааудиторним формам самостійної роботи студентів. Аргументовано тезу щодо необхідності формування критичного мислення як умови існування людини в демократичному суспільстві.Определены и проанализированы психолого-педагогические приемы развития критического мышления у будущих педагогов. Выделены основные характеристики этого феномена: самостоятельность и индивидуальность, информация, являющаяся отправным пунктом критического мышления, постановка и осознание проблемы, умение аргументировать свою позицию, социализация мышления. Определены основные четыре принципа формирования основ критического мышления: выдвижение и возражение предположений; проверка фактической точности и логической последовательности; рассмотрение контекста; изучение альтернатив. Особое внимание в формировании у студентов критического мышления уделено групповым и индивидуальным формам организации учебного процесса: семинарским занятиям, лабораторно-практическим и внеаудиторным формам самостоятельной работы студентов. Обоснован тезис о необходимости формирования критического мышления как условия существования человека в демократическом обществе.Defined and analyzed the psychological and pedagogical techniques of critical thinking in future teachers. Author determined the main characteristics of this phenomenon: the independence and individuality, information is the starting point for critical thinking and raising awareness, the ability to argue their position, socialization thinking. The basic four principles forming the basis of critical thinking: the nomination and objections assumptions; actual test accuracy and logical consistency; consideration of the context; consideration of alternatives.
  Повний текст PDF - 300.552 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чуба О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чуба О. Формування критичного мислення як психолого-педагогічна проблема сучасності / О. Чуба // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 3. - С. 202-208. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_3_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Чуба Олександра Євгеніївна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського