Наукова періодика України Educational dimension


Довбенко С. Ю. 
Діалогічна культура як складник педагогічної компетентності майбутніх вчителів початкової школи / С. Ю. Довбенко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 515-518. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_88
Розкрито складові компетенцій, необхідних для якісної продуктивної діяльності. На основі бесід, інтерв’ю, анкетування, систематичного спостереження виявлено причини недооцінки і неоптимального використання діалогу в навчальному процесі. На підставі аналізу отриманих фактів обґрунтовано неефективність педагогічної підготовки майбутніх педагогів в умовах вищої школи. Зроблено висновок, що результативності у формуванні культури діалогічного навчання можна досягти, якщо забезпечити кожному студенту свободу вибору дій і ситуацію успіху, поставити його в ситуацію активного суб’єкта навчання, щоб створити умови, які дозволили б майбутнім педагогам самостійно здійснювали пізнавальні відкриття, відчувати потребу в спільному пошуку істини і вирішенні навчальної проблеми засобами діалогу.Раскрыто составляющие компетенций, необходимых для качественной продуктивной деятельности. На основе бесед, интервью, анкетирования, систематического наблюдения выявлены причины недооценки и неоптимального использования диалога в учебном процессе. На основании анализа полученных фактов обоснована неэффективность педагогической подготовки будущих педагогов в условиях высшей школы. Сделан вывод о том, что результативности в формировании культуры диалогического обучения можно достичь, если обеспечить каждому студенту свободу выбора действий и ситуацию успеха. Необходимо поставить студентов в ситуацию активного субъекта обучения, чтобы создать условия, которые позволили бы будущим педагогам самостоятельно осуществляли познавательные открытия, испытывать потребность в совместном поиске истины и решении учебной проблемы средствами диалога.The paper dwells upon the components of competencies, necessary for a quality productive activity. Based on conversations, interviews, surveys and systematic observation, causes of undervaluation and sub-optimal use of dialogue in educational process are revealed. Based on the analyses of the obtained facts, the inefficiency of training future educators under the conditions of higher school is substantiated. It is concluded, that efficiency of forming the culture of dialogic education can be achieved, if each student is provided with freedom of choice of actions and with situation of success; if each student is put in a situation, where he or she is an active subject of education, to create the conditions, under which future teachers could independently make educational discoveries, and feel the need for common search for truth and solving educational problems by the means of dialogue.
  Повний текст PDF - 435.375 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Довбенко С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Довбенко С. Ю. Діалогічна культура як складник педагогічної компетентності майбутніх вчителів початкової школи / С. Ю. Довбенко // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 515-518. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_88.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Довбенко Світлана Юріївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського