Наукова періодика України Educational dimension


Терещук А. І. 
Проблеми професійної орієнтації та самовизначення учнів старшої школи / А. І. Терещук // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 458-464. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_78
На основі практичного досвіду з’ясовано, що учителі застосовують такі основні форми профорієнтаційної роботи: ознайомлення з професіями безпосередньо в ході уроку; профорієнтація під час екскурсії на підприємство; профорієнтаційна робота на гурткових заняттях. Аргументовано, що із загальноосвітньої школи в життя має йти особистість, здатна до самостійного пошуку виду трудової діяльності, підготовлена до неперервного процесу професійного удосконалення, спрямована на постійний творчий пошук свого "Я" у власному професійному житті. Охарактеризовано два основних напрямки в управлінні структурою профорієнтації: у системі загальної освіти та у системі соціальних інститутів. Зазначено, що управління системою профорієнтації здійснюється на рівні трьох основних аспектів: соціально-економічного, психолого-педагогічного, медико-біологічного. Зроблено висновок, що для ефективного залучення учнів до вибору професії важливо встановити наступність між старшою школою і професійною освітою випускників і їхньою профільною підготовкою з урахуванням попиту і пропозиції на ринку праці, а також формування готовності учнів планувати власну професійну кар’єру. На основе практического опыта установлено, что учителя применяют такие основные формы профориентационной работы: ознакомление с профессиями непосредственно в ходе урока; профориентация во время экскурсии на предприятие; профориентационная работа на кружковых занятиях. Аргументировано, что из общеобразовательной школы в жизнь должна выходить личность, способная к самостоятельному поиску вида трудовой деятельности, подготовленная к непрерывному процессу профессионального совершенствования, направленная на постоянный творческий поиск своего "Я" в собственной профессиональной жизни. Охарактеризованы два основных направления в управлении структурой профориентации: в системе общего образования и в системе социальных институтов. Отмечено, что управление системой профориентации осуществляется на уровне трех основных аспектов: социально-экономического, психолого-педагогического и медико-биологического. Сделан вывод о том, что для эффективного привлечения учащихся к выбору профессии важно установить преемственность между старшей школой и профессиональным образованием выпускников и их профильной подготовкой с учетом спроса и предложения на рынке труда, а также формирование готовности учащихся планировать свою профессиональную карьеру. Based on the practical experience it is revealed, that the teachers use the following basic kinds of career orienting activities: learning about professions right in the course of a lesson; career orientation during excursion to a facility; career orientation activities at extracurricular workshops. It is argued, that from a secondary school should graduate a person, able to independently search for a job, ready for continuous process of professional improvement, oriented toward constant creative search for their individuality in own career path. Two main trends in the management of career orientation structure are characterized: in the system of compulsory education and in the system of social institutions. It is noted, that management of career orientation system is executed on the level of three basic aspects: social-economical, psychological-pedagogical, and medical-biological.
  Повний текст PDF - 454.501 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Терещук А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Терещук А. І. Проблеми професійної орієнтації та самовизначення учнів старшої школи / А. І. Терещук // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2012. - Вип. 36. - С. 458-464. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2012_36_78.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Терещук Андрій Іванович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського