Наукова періодика України Наука і освіта


Виноградов П. Н. 
Эмпирическое исследование визуального мышления учащихся как творческого компонента личности / П. Н. Виноградов // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 25-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_9_8
Рассмотрены особенности проявления визуального мышления учащихся III, VI и X классов. Дана сравнительная характеристика проявления особенностей визуального мышления по следующим критериям и соответствующим им показателям: «особенности оперирования образами» (беглость и гибкость по Вартегу и Вильямсу); «новизна» (оригинальность и разработанность по Вартегу и Вильямсу). С учетом приведенных результатов исследования обоснован механизм функциональных изменений структурных компонентов визуального мышления, в частности обработка простых и сложных визуальных стимулов, манипуляция визуальными образами, соотнесение создаваемых изображений с личностными смыслами. Выявлены особенности мыслительных операций, корреляционная зависимость между показателями и динамика пространственных трансформаций школьников на различных этапах онтогенеза.Розглянуто особливості прояву візуального мислення учнів III, VI і X класів. Подано порівняльну характеристику проявів візуального мислення за такими критеріями і відповідним їм показниками: «особливості оперування образами» (швидкість та гнучкість по Вартегу та Вільямсу); «новизна» (оригінальність та розробленість по Вартегу та Вільямсу). З урахуванням наведених результатів дослідження обгрунтовано механізм функціональних змін структурних компонентів візуального мислення, зокрема обробка простих і складних візуальних стимулів, маніпуляція візуальними образами, співвіднесення створюваних зображень з особистісними смислами. Виявлено особливості розумових операцій, кореляційну залежність між показниками і динаміку просторових трансформацій школярів на різних етапах онтогенезу.The article analyzes visual thinking as a creative component of personality and an indicator of development of pupils’ visual culture; ascertains its role in pupils’ mastering the actual vital space. The author determines some features of cogitative operations responsible for search of regularities in arrangement of geometrical figures; use of visual thinking in understanding of human’s expressiveness of the mentioned indicators of visual thinking at various stages of pupils’ ontogenesis.
  Повний текст PDF - 250.063 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Виноградов П.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Виноградов П. Н. Эмпирическое исследование визуального мышления учащихся как творческого компонента личности / П. Н. Виноградов // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 25-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2012_9_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського