Наукова періодика України Молодь і ринок


Пешенкова Л. 
Концепція людського капіталу як теоретико-методологічна основа економіки освіти / Л. Пешенкова, М. Баб’як // Молодь і ринок. - 2010. - № 12. - С. 43-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2010_12_11
Проаналізовано становлення та основні етапи розвитку теорії людського капіталу (ТЛК), відзначено її роль у формуванні економіки освіти. Розкрито теоретико-методологічні основи ТЛК, елементи якої було розроблено класиками політичної економіки, представниками неокласичного напряму в економічній теорії, австрійської школи, американськими економістами. На основі теоретичного аналізу з'ясовано співвідношення основних економічних категорій "праця", "капітал", "земля", "людські ресурси", досліджено проблему впливу освіти на вартість робочої сили, поділ праці в залежності від рівня освіти працівника. Відзначено, що в основі ТЛК є концепція раціональної поведінки індивідуума. Визначено критерії оцінки ефективності інвестицій в освіту, зазначено, що майже третина приросту ВВП у розвинутих країнах світу забезпечується інвестиціями в освітню сферу. Отже, ТЛК робить суттєвий внесок як в економічний аналіз, так і в розробку політики в галузі освіти.Проанализированы становление и основные этапы развития теории человеческого капитала (ТЧК), отмечена ее роль в формировании экономики образования. Раскрыты теоретико-методологические основы ТЧК, элементы которой были разработаны классиками политической экономики, представителями неоклассического направления в экономической теории, австрийской школы, американскими экономистами. На основе теоретического анализа выяснено соотношение основных экономических категорий "труд", "капитал", "земля", "человеческие ресурсы", исследована проблема влияния образования на стоимость рабочей силы, разделение труда в зависимости от уровня образования работника. Отмечено, что в основе ТЧК лежит концепция рационального поведения индивидуума. Определены критерии оценки эффективности инвестиций в образование, указано, что почти треть прироста ВВП в развитых странах мира обеспечивается инвестициями в эту сферу. Итак, ТЧК делает существенный вклад как в экономический анализ, так и в разработку политики в области образования.In the article the separate aspects of theory of human capital and its role are considered in becoming and development of economy of education as sciences about the complex economic role of education in the process of the extended recreation.
  Повний текст PDF - 240.475 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пешенкова Л.
  • Баб’як М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пешенкова Л. Концепція людського капіталу як теоретико-методологічна основа економіки освіти / Л. Пешенкова, М. Баб’як // Молодь і ринок. - 2010. - № 12. - С. 43-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2010_12_11.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського