Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (193)Журнали та продовжувані видання (17)Автореферати дисертацій (1)Реферативна база даних (151)Авторитетний файл імен осіб (2)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Кремень В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 106
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Кремень В. 
Модернізація освіти — важливий чинник соціального, економічного і політичного розвитку України [Електронний ресурс] / В. Кремень // Вісник Національної академії наук України. - 2001. - № 3. - С. 22-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnanu_2001_3_7
Попередній перегляд:   Завантажити - 130.383 Kb    Зміст випуску     Цитування
2.

Кремень В. М. 
Дискримінантна модель визначення імовірності банкрутства підприємств машинобудівної галузі України [Електронний ресурс] / В. М. Кремень, А. Н. Омардібірова // Економічний простір. - 2013. - № 71. - С. 204-213. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2013_71_23
Попередній перегляд:   Завантажити - 317.17 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Кремень В. 
Методологічно і науково забезпечувати розвиток інноваційної освіти [Електронний ресурс] / В. Кремень // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 2. - С. 4-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_2_3
Проаналізовано роботу Академії в контексті модернізації її діяльності. Аргументовано доцільність застосування наукових розробок Академії, наслідком чого, безперечно, стало посилення інноваційних характеристик національної освіти. Рекомендовано в найближчій перспективі Національній академії педагогічних наук продемонструвати швидку власну модернізацію з метою посилення інноваційності основної діяльності та підвищити рівень її впливу на становлення інноваційної національної системи освіти, здатної в умовах нових викликів ефективно формувати людську особистість інноваційного типу.Названо основні методологічні, наукові й методичні здобутки НАПН України у 2012 р. Зокрема, визначено провідні детермінанти дитино- й людиноцентризму в освіті, сформульовано пропозиції з удосконалення конституційних гарантій прав людини на освіту та кваліфікацію. Розглянуто питання формування концептуальних основ Національної стандартної класифікації освіти. Експериментально перевірено особливості розвитку учнів з різним рівнем навчальних досягнень, системний психологічний та педагогічний супровід особистості. Реалізовано нові стандарти початкової, базової та повної загальної середньої освіти. Проведено експертне оцінювання й апробацію концепції розвитку професійної освіти, педагогічних і методичних засад децентралізації управління професійно-технічною освітою в державі. Науково обгрунтовано концептуальні засади створення професійних стандартів. Розроблено структурно-логічну модель модернізації післядипломної педагогічної освіти. Наголошено на необхідності актуалізувати інноваційність досліджень, системніше вивчати передовий світовий освітянський досвід, кардинально підвищити рівень дослідницької діяльність вчених академії, суттєво підвищити рівень використання англійської мови в науково-дослідній роботі тощо.Названы основные методологические, научные и методические достижения АПН Украины в 2012 г. В частности, определены ведущие детерминанты дето-и человекоцентризма в образовании, сформулированы предложения по совершенствованию конституционных гарантий прав человека на образование и квалификацию. Рассмотрен вопрос формирования концептуальных основ Национальной стандартной классификации образования. Экспериментально проверені особенности развития учащихся с разным уровнем знаний, системное психологическое и педагогическое сопровождение личности. Реализованы новые стандарты начального, базового и полного общего среднего образования. Проведено экспертное оценивание и апробацию концепции развития профессионального образования, педагогических и методических основ децентрализации управления профессионально-техническим образованием в государстве. Научно обоснованы концептуальные основы создания профессиональных стандартов. Разработана структурно-логическую модель модернизации последипломного педагогического образования. Подчеркнута необходимость актуализировать инновационность исследований, более системно изучать передовой мировой образовательный опыт, кардинально повысить уровень исследовательской деятельности ученых академии, существенно повысить уровень использования английского языка в научно-исследовательской работе и т.п.Named the main methodological, scientific and methodological advances Sciences of Ukraine in 2012 identified major determinants of child-and person-centering in education. The conception of competence-based approach is developed. The suggestions for the improvement of constitutional guarantees of human rights on education and qualification. The formation of conceptual bases of the NSKO is begun. The features of the student development with different levels of knowledge, systemic psychological and pedagogical support person. Implemented the new standards for primary, basic and upper secondary education. The expert evaluation and testing of the concept of the development of vocational education, pedagogical and methodological foundations of decentralization of vocational and technical education in the state. Scientifically sound conceptual basis for the creation of professional standards. The structural and logical model of modernization of Postgraduate Education. Expanded international scientific cooperation, and so on. Among the tasks scheduled for 2013: to actualize innovative research, a more systematic study of global best educational experience, dramatically increase the level of research scientists Academy, significantly increase the use of English in scientific research, and the like.
Попередній перегляд:   Завантажити - 794.644 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Кремень В. Г. 
Кремень В. Г. Інноваційнa людина і сучасна освіта [Електронний ресурс] / В. Г. Кремень // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 110. - С. 3-5. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_110_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 224.216 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Кремень В. 
Педагогічна синергетика: понятійно-категоріальний синтез [Електронний ресурс] / В. Кремень // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 3. - С. 3-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_3_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 322.732 Kb    Зміст випуску     Цитування
6.

Кремень В Г. 
Інноваційні аспекти освітньої діяльності [Електронний ресурс] / В Г. Кремень // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2013. - № 10. - С. 5-8. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2013_10_3
Простежено тенденції формування цінностей освіти як відповідь на виклики сучасного цивілізаційного поступу. Співвіднесено стратегію виходу на передні рубежі постіндустріального розвитку країни з цілями й цінностями національної системи освіти. Зазначено про необхідність інтеграції науки й освіти в навчальному процесі. Наголошено на активності особистості у здобутті знань, розвитку та самоствердженні. Підкреслено необхідність формування сучасного світогляду, орієнтованого на сприйняття й активне творення майбутнього. Акцентовано увагу на філософії освіти, яка має спрямовувати освітній процес на майбутнє, вивести його з минулого в сучасність, а також орієнтуватися на вирішенні проблем.Прослежена тенденция формирования ценностей образования как ответ на вызовы современного цивилизационного развития. Соотнесено стратегию выхода на передние рубежи постиндустриального развития страны с целями и ценностями национальной системы образования. Отмечено о необходимости интеграции науки и образования в учебном процессе, об активности личности в получении знаний, развитии и самоутверждении. Подчеркнута необходимость формирования современного мировоззрения, ориентированного на восприятие и активное создание будущего. Акцентовано внимание на философии образования, которая должна направлять образовательный процесс на будущее, вывести его из прошлого в современность, а также ориентироваться на решении проблем.Traces the trends shaping the values of education as a response to the challenges of modern civilization development. Correlated exit strategy at the forefront of post-industrial development of the country with the objectives and values of the national education system. Noted the need for the integration of science and education in the educational process. Observed activity of the individual in gaining knowledge, development, and self-affirmation. Stressed the need for a modern outlook, based on the perception and the active creation of the future. Focuses on the philosophy of education, which should guide the educational process for the future, take it out of the past into the present, and focus on solving problems.
Попередній перегляд:   Завантажити - 387.402 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Кремень В. М. 
Науково-методичні засади забезпечення розвитку фінансового сектору України [Електронний ресурс] / В. М. Кремень, А. Ю. Семеног // Вісник Університету банківської справи Національного банку України. - 2013. - № 2. - С. 29-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VUbsNbU_2013_2_8
Попередній перегляд:   Завантажити - 307.622 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Кремень В. 
Якісна освіта і нові вимоги часу [Електронний ресурс] / В. Кремень // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 4. - С. 4-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dslg_2013_4_3
Обгрунтовано головне завдання всього суспільства та освіти, яким є підготовка людини до життя й діяльності за нових умов, людини інноваційної, демократичної, самодостатньої. Наголошено на принципі демократизму в значенні уваги до конкретної дитини з її сутнісними характеристиками. Проаналізовано спосіб позбавлення формального підходу в навчанні, а саме - за допомогою перетворення навчальної діяльності в органічне засвоєння знань як методології, основи діяльності людини в різних сферах життя. Зазначено, що аби підготувати людину до життя в нинішньому столітті, слід сповна усвідомити сутність змін, що привносить новий час, зорієнтувати суспільство та державу на свідоме, послідовне та динамічне їх сприйняття. Обоснована главная задача всего общества и образования – подготовка человека к жизни и деятельности в новых условиях, человека инновационного, демократического, самодостаточного. Отмечен принцип демократизма в значении внимания к конкретному ребенку с его сущностными характеристиками. Проанализирован способ избавления формального подхода в обучении с помощью преобразования учебной деятельности в органичное усвоение знаний в качестве методологии, основы деятельности человека в различных сферах жизни. Указано, чтобы подготовить человека к жизни в нынешнем веке, следует полностью осознать сущность изменений, принесенных новым временем, сориентировать общество и государство на сознательное, последовательное и динамическое их восприятие.Reasonably main task of the whole society and education, which is to prepare the person to live and work in the new environment, human innovation, democratic and self-sufficient. Mentioned principle of democracy in the sense of attention to a particular child with its essential characteristics. Analyzed how to get rid of a formal approach to learning, namely by transforming the educational activity in organic assimilation of knowledge as a methodology, the basics of human activities in various spheres of life. Noted that to prepare a person for life in this century should be fully aware of the essence of the changes brought by the new time, orient the society and the state on a conscious, consistent and dynamic perception of them.
Попередній перегляд:   Завантажити - 417.916 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Кремень В. 
Ціннісні орієнтири мережевого суспільства [Електронний ресурс] / В. Кремень, В. Ткаченко // Психологія особистості. - 2013. - № 1. - С. 7-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Po_2013_1_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 207.31 Kb    Зміст випуску     Цитування
10.

Кремень В. Г. 
Категорії "простір” і "середовище”: особливості модельного подання та освітнього застосування [Електронний ресурс] / В. Г. Кремень, В. Ю. Биков // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 3-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_2_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 296.863 Kb    Зміст випуску     Цитування
11.

Кремень В. Г. 
Людина як суб’єкт творчої діяльності: інноваційний аспект [Електронний ресурс] / В. Г. Кремень // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2014. - № 9-10. - С. 6-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2014_9-10_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 314.419 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Кремень В. М. 
Співвідношення між поняттям "фінансовий нагляд" і поняттями "фінансове регулювання" та "фінансовий контроль" [Електронний ресурс] / В. М. Кремень // Бізнес Інформ. - 2014. - № 4. - С. 372-375. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2014_4_65
Мета роботи - дослідження відмінностей між поняттям "фінансовий нагляд" і поняттями "фінансове регулювання" та "фінансовий контроль", а також їх розмежування. У результаті дослідження доведено, що фінансовий нагляд є взаємозалежним від фінансового регулювання та грунтується на адекватній законодавчій та методологічній базі фінансового регулювання. Обгрунтовано, що фінансовий нагляд є особливим видом контрольної діяльності держави і має частково спільну мету із фінансовим контролем і спільний методичний інструментарій. Перспективами подальших досліджень у даному напрямі є визначення співвідношення вітчизняної практики фінансового нагляду, фінансового регулювання та фінансового контролю в діяльності органів державної влади.
Попередній перегляд:   Завантажити - 249.583 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Кремень В. М. 
Сутність поняття "фінансовий нагляд": структурно-декомпозиційний аналіз [Електронний ресурс] / В. М. Кремень // Актуальні проблеми економіки. - 2014. - № 9. - С. 38-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ape_2014_9_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 141.923 Kb    Зміст випуску     Цитування
14.

Кремень В. М. 
Науково-методичні підходи до визначення сутності та мети фінансового нагляду [Електронний ресурс] / В. М. Кремень // Бізнес Інформ. - 2013. - № 4. - С. 381-385. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2013_4_73
Попередній перегляд:   Завантажити - 300.734 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Школьник І. О. 
Міжнародні фінансові конгломерати на страховому ринку України [Електронний ресурс] / І. О. Школьник, В. М. Кремень // Фінанси України. - 2013. - № 2. - С. 110-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fu_2013_2_12
Попередній перегляд:   Завантажити - 304.23 Kb    Зміст випуску     Цитування
16.

Кремень В. Г. 
Шановні видавці й читачі Українського педагогічного журналу! [Електронний ресурс] / В. Г. Кремень // Український педагогічний журнал. - 2015. - № 1. - С. 7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2015_1_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 91.653 Kb    Зміст випуску     Цитування
17.

Кремень В. Г. 
Проблеми якості української освіти в контексті сучасних цивілізаційних змін [Електронний ресурс] / В. Г. Кремень // Український педагогічний журнал. - 2015. - № 1. - С. 8-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2015_1_4
Викладено доповідь Президента НАПН України В. Г. Кременя на загальних зборах НАПН України 30 жовтня 2014 р., присвячену проблемі якості української освіти. Визначено основні цивілізаційні виклики, які зобов'язують переосмислити та переоцінити завдання сучасної освіти. Розглянуто виміри якості освіти за нових умов, що забезпечує розвиток особистості, здатної на відповіді, адекватні викликам часу. Окреслено основні кроки до якості, жодний з яких не може бути непоміченим або недооціненим, а саме: перший - це відповідна архітектура освіти, структурна організація за рівнями, орієнтаціями, галузями, що надає змогу повно реалізувати її функціональне, сутнісне призначення; другий - приведення у відповідність рівня освіти її призначенню, головній меті та сутності; третій - забезпечення відповідності освітньої діяльності та змісту освіти прийнятим стандартам. Зроблено кілька зауважень стосовно осучаснення стандартів і способів їх реалізації, а також стилю роботи, який теж тяжіє до стандартизації. Зосереджено увагу на якості педагогічної освіти, яка безпосередньо працює на всю освіту. Виокремлено конкретні завдання для галузі знань "Освіта". Розкрито питання моніторингу й оцінювання якості освіти. Зазначено, що в цьому контексті установи та відділення академії мають істотно посилити функцію порівняльних і перспективних досліджень, вироблення науково обгрунтованої освітньої політики стосовно ланок освіти, якими опікуються. Констатовано, що досягнення конкурентоспроможності якості національної освіти в контексті цивілізаційних змін нині є пріоритетом модернізації освіти України.Представлен доклад Президента НАПН Украины В. Г. Кременя на общем собрании НАПН Украины 30 октября 2014 г., посвященный проблеме качества украинского образования. Определены основные цивилизационные вызовы, которые обязывают переосмыслить и переоценить задачи современного образования. Рассмотрены измерения качества образования в новых условиях, которое обеспечивает развитие личности, способной на ответы, адекватные вызовам времени. Определены основные шаги к качеству, ни один из которых не может быть незамеченным или недооцененным, а именно: первый - это соответствующая архитектура образования, структурная организация по уровням, ориентациям, отраслям, что позволяет полностью реализовать ее функциональное, сущностное назначение; второй - приведение в соответствие уровня образования его назначению, главной цели и сущности; третий - обеспечение соответствия образовательной деятельности и содержания образования принятым стандартам. Сделано несколько замечаний относительно осовременивания стандартов и способов их реализации, а также стиля работы, который тоже тяготеет к стандартизации. Сосредоточено внимание на качестве педагогического образования, которое непосредственно работает на все образование. Выделены конкретные задачи для отрасли знаний "Образование". Раскрыты вопросы мониторинга и оценки качества образования. Указано, что в этом контексте учреждения и отделения академии должны существенно усилить функцию сравнительных и перспективных исследований, выработки научно обоснованной образовательной политики в отношении звеньев образования, которыми занимаются. Констатировано, что достижение конкурентоспособности качества национального образования в контексте цивилизационных изменений в настоящее время является приоритетом модернизации образования Украины.The article deals with the report presented by V. H. Kremen, the President of NAPS of Ukraine, at general meetings of NAPS of Ukraine on October 30th, 2014 concerning the problems of Ukrainian education quality. The basic civilization ideas which require rethinking and reappraisal of the tasks of modern education are determined. The criteria of modern education quality which influences the development of an individual ready to cope with challenges are considered. The author defines the following basic quality requirements: 1) the appropriate structure of education taking into consideration degrees, orientations, branches allowing to realize its functional and essential purpose in full; 2) the degree of education has to coincide with its purpose, main aim and essence; 3) educational activity and educational content should correspond with the official standards. Some remarks are mentioned concerning the modernization of standards and ways of their realization and working style which is also turned out to be a standard one. The attention is paid to the quality of pedagogical education which directly influences the whole educational system. The author determines some specific tasks for the "Education" branch of knowledge. The peculiarities of monitoring and quality education assessment are described. It is mentioned that institutions and departments of the Academy are to do some significant comparative and prospective researches, and to develop science-based education policy regarding appropriate degrees of education. It is stated that achieving competitiveness of national education quality in the context of civilization changes is the priority of education modernization in Ukraine at the moment.Виокремлено основні цивілізаційні виклики, що впливають на якість освіти. Визнано наявність розвитку тенденції становлення де-факто нового типу людини (мережевої людини), яка володіє інформаційно-комунікаційними технологіями, англійською, віддає перевагу електронному стилю листування й зустрічей, тому є мобільною у віртуальному просторі, оперативною в реальному часі, демократичною й доступною за сутністю, цінує колег по роботі за реальними справами, а не за колишніми заслугами. Зазначено, що для такої людини пріоритетними стають не ієрархічні міжособистісні стосунки типу субординації, а типу координації, фахової рівної взаємодії за професійними інтересами по горизонталі. Визначено завдання сучасної освіти: зміна парадигми традиційної освіти, збільшення інформаційної складової сучасної світоглядної підготовки, людиноцентрованість освіти, виховання особистості, здатної сприймати та творити зміни, прогностичний характер освіти. Підкреслено, що співвідношення базових (стратегічних) та специфічних (оперативних) компонентів стандартів закономірно різне й змінюється в процесі прискорення суспільного розвитку й підвищення рівня освіти. Сформовано остаточний перелік спеціальностей для галузі знань "Освіта", в якому збережуться чотири основні (за необмеженої кількості відповідних міждисциплінарних спеціальностей та різноманітних спеціалізацій), а саме: "Освітня наука", "Підготовка дошкільних учителів", "Підготовка вчителів без предметної спеціалізації", "Підготовка вчителів з предметною спеціалізацією". Акцентовано увагу на тому, що систематичне тестове обстеження для всіх рівнів освіти має стати "природним, але жодним чином не каральним" в освіті всіх рівнів.Выделены основные цивилизационные вызовы, влияющие на качество образования. Признано наличие развития тенденции становления де-факто нового типа человека (сетевой личности), который владеет информационно-коммуникационными технологиями, английским языком, предпочитает электронный стиль переписки и встреч, поэтому мобильный в виртуальном пространстве, оперативный в реальном времени, демократический и доступный по сути, ценящий коллег по реальным делам, а не по прежним заслугам. Отмечено, что для такого человека приоритетными становятся не иерархические межличностные отношения типа субординации, а координация, профессиональное взаимодействие по горизонтали. Определены задачи современного образования: смена парадигмы традиционного образования, увеличение информационной составляющей современной мировоззренческой подготовки, человекоцентрованность образования, воспитание личности, способной воспринимать и творить, прогностический характер образования. Подчеркнуто, что соотношение базовых (стратегических) и специфических (оперативных) компонентов стандартов закономерно разное и меняется в процессе ускорения общественного развития и повышения уровня образования. Сформирован окончательный перечень специальностей для отрасли знаний "Образование", в котором сохранятся четыре основных междисциплинарных специальностей и различных специализаций, а именно: "Образовательная наука", "Подготовка дошкольных учителей", "Подготовка учителей без предметной специализации", "Подготовка учителей предметной специализации". Thesis there is determined basic civilizational challenges that affect the quality of education. Recognized for the development tendencies of de facto new type of man (human network), which has information and communication technology, English, prefer style electronic correspondence and meetings, so mobile in a virtual space, operational, real-time and accessible democratic in substance, valued colleagues for real actions, not the former merits.
Попередній перегляд:   Завантажити - 92.6 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Кремень В. 
Синергетична модель розвитку освіти як відповідь на виклики сьогодення [Електронний ресурс] / В. Кремень // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 3-6. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_3
Репрезентовано нову парадигму сучасного стилю мислення. Підкреслено, що з погляду синергетики духовність розглянуто як синтезоване, інтегративне поняття, з відмовою від дихотомічного підходу "або-або", тобто протилежності можуть співпрацювати одна з одною до певних меж, підсилюючи одна одну і цим забезпечуючи максимальний розвиток особистості. Зауважено, що нині синергетика як нова методологія впливає на розвиток техніки, економіки, мистецтва та має проникати в освіту. Висвітлено актуальність синергетичного підходу як методологічної орієнтації в пізнавальній і практичній діяльності, яка передбачає застосування сукупності ідей, понять, методів у дослідженні й управлінні відкритими нелінійними самодостатніми ситемами. Синергетична парадигма - новий шлях розвитку освіти, що грунтується на особистість учня і викладача, колектив студентів і співтовариств викладачів, це установа освіти та середовище, що оточує її. Виокремлено патерни нового мислення: здатність системи обмінюватися із середовищем енергією, речовиною, інформацією; достатня віддаленість системи від точки рівноваги; нерівноваженість системи; нестабільність; випадковість. Виявлено тенденцію розвитку міждисциплінарних підходів за формою і сутністю близьку до освітнього процесу. Актуальність використання синергетичного підходу сприяє збагаченню навчально-виховного процесу діалоговими засобами та методами освітньо-педагогічної взаємодії, що інтенсифікує розвиток як учнів, так і викладачів.Представлена новая парадигма современного стиля мышления. Подчеркнуто, что с точки зрения синергетики духовность рассмотрена как синтезированное, интегративное понятие, с отказом от дихотомического подхода "или-или", то есть противоположности могут сотрудничать друг с другом до определенных пределов, усиливая друг друга и, тем самым, обеспечивая максимальное развитие личности. Замечено, что сейчас синергетика как новая методология влияет на развитие техники, экономики, искусства и должна проникать в образование. Освещена актуальность синергетического подхода как методологической ориентации в познавательной и практической деятельности, которая предусматривает применение совокупности идей, понятий, методов в исследовании и управлении открытыми нелинейными самодостаточными системами. Синергетична парадигма - новый путь развития образования, опирающегося на личность ученика и преподавателя, коллектив студентов и сообщества преподавателей, это учреждение образования и среду, окружающую ее. Выделены паттерны нового мышления: способность системы обмениваться со средой энергией, веществом, информацией; достаточная удаленность системы от точки равновесия; неуравновешенность системы; нестабильность; случайность. Выявлена тенденция развития междисциплинарных подходов по форме и сути близкой к образовательному процессу. Актуальность использования синергетического подхода способствует обогащению учебно-воспитательного процесса диалоговыми средствами и методами образовательно-педагогического взаимодействия что интенсифицирует развитие как учащихся, так и преподавателей.The item presents a new paradigm of the modern style of thinking. Noting that today synergetics as a new methodology has an impact an the development of technology, economics, arts, and, of course, must penetrate into education. Synergetic paradigm isa fundamentally new way of education.
Попередній перегляд:   Завантажити - 511.869 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
19.

Кремень В. 
Інновація – alter ego глобалізації [Електронний ресурс] / В. Кремень // Рідна школа. - 2011. - № 3. - С. 3-9. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_3_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 675.105 Kb    Зміст випуску     Цитування
20.

Кремень В. 
Інноваційність і освіта [Електронний ресурс] / В. Кремень // Рідна школа. - 2012. - № 4-5. - С. 7-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_4-5_3
Зосереджено увагу на трансформаціях у різних сферах життя і діяльності людини, зокрема у освіті та педагогіці, що викликані входженням людства в інноваційний стан прогресу. Розкрито сутність поняття "інноваційна людина" - людина з новим типом мислення невід'ємним від так званої ситуації постмодернізму, і актуалізовано необхідність її підготовки до продукування та впровадження інновацій. Розглянуто відповідність освіти викликам сучасності, інформаційній реальності XXI ст., що вимагає від людини інноваційного мислення, інноваційного підходу до її розуміння. Проаналізовано можливі ризики майбутнього розвитку людства і наголошено, що захист і збереження людини залежать від дотримання концепту людиноцентризму. Констатовано, що на цій основі мають бути вироблені нова філософія, нова психологія, нова етика та нова педагогіка.Сосредоточено внимание на трансформациях в различных сферах жизни и деятельности человека, в частности в образовании и педагогике, вызванных вхождением человечества в инновационное состояние прогресса. Раскрыта сущность понятия "инновационный человек" - человек с новым типом мышления, неотъемлемым от так называемой ситуации постмодернизма, и актуализирована необходимость его подготовки к продуцированию и внедрению инноваций. Рассмотрено соответствие образования вызовам современности, информационной реальности XXI в., требующей от человека инновационного мышления, инновационного подхода к ее пониманию. Проанализированы возможные риски будущего развития человечества и отмечено, что защита и сохранение человека зависят от соблюдения концепта человекоцентризма. Констатировано, что на этой основе должны быть выработаны новая философия, новая психология, новая этика и новая педагогика.The article considers the problem of compliance of education to challenges of the present, information reality of the XXIth century, that requires innovative thinking, innovative approach to its understanding. Possible risks of future development of mankind are analyzed and it is emphasized that the protection and preservation of the person depends on adherence to the principles of humancentrism. On this basis should be developed a new philosophy, a new psychology, a new ethics and a new pedagogy.
Попередній перегляд:   Завантажити - 152.376 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського