Пошуковий запит: (<.>A=Неклесова В$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Неклесова В. Ю. Домінантні складові третього кола хрононімного фрейму (за даними ономастичного асоціативного експерименту) [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Наукові записки [Національного університету "Острозька академія"]. Сер. : Філологічна. - 2012. - Вип. 29. - С. 140-143. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2012_29_48
|
2. |
Неклесова В. Ю. Власна назва (Cвятий, Священний) Грааль у сучасній українській мові [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Актуальні проблеми філології та перекладознавства. - 2013. - Вип. 6(3). - С. 170-174. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apftp_2013_6(3)__26
|
3. |
Неклесова В. Ю. Конотонім Ренесанс в українській, іспанській та англійській мовах [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Лінгвістичні науки. - 2013. - № 16. - С. 158-163. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpupu_2013_16_22
|
4. |
Неклесова В. Ю. Онімна лемма [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Лінгвістичні науки. - 2013. - № 17. - С. 137-143. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpupu_2013_17_20
|
5. |
Неклесова В. Ю. Інтернет-простір України: ситуаційне дослідження Google zeitgeist 2012 [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Сучасні дослідження з іноземної філології. - 2014. - Вип. 12. - С. 136-141. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sdzif_2014_12_24
|
6. |
Неклесова В. Ономастичний ландшафт як частина мовної картини світу [Електронний ресурс] / В. Неклесова // Науковий вісник Херсонського державного університету". Сер. : Лінгвістика. - 2014. - Вип. 21. - С. 130-133. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_2014_21_35
|
7. |
Неклесова В. Ю. Онімний ландшафт українського Інтернету [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Слов'янський збірник. - 2014. - Вип. 18. - С. 83-89. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/slzb_2014_18_12 Досліджено онімний ландшафт українського сектора Інтернету у 2008 р. Наведено поняття онімний ландшафт та засіб його дослідження. Приділено увагу феномену мемів в Інтернеті та їх роль в онімному ландшафті.Досліджено найбільш популярні запити в українському секторі Інтернету протягом 2013 року. Українці найбільше цікавилися розважальною продукцією українського телебачення та Голівуду. Серед найбільш популярних діячів шоу-бізнесу превалюють ті персони, які є найбільш активними в медіа-просторі України. Таким чином, український ономастичний ландшафт реагує на нові тренди року разом зі світовим товариством, але українці все частіше звертаються до подій вдома, їх цікавлять власні зірки, серіали, шоу.
|
8. |
Неклесова В. Ю. Віртуальний скрипт як частина особистісної хронології (за даними асоціативного експерименту) [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Мова. - 2012. - № 18. - С. 43-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mova_2012_18_13
|
9. |
Неклесова В. Ю. Головні складові другого кола індивідуального хрононімного фрейма [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2012. - Вип. 15. - С. 108-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2012_15_15
|
10. |
Неклесова В. Ю. Формування українського ономастичного корпусу [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2015. - Вип. 18. - С. 541-547. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2015_18_54 Розглянуто питання утворення українського ономастичного корпусу; вже існуючі корпуси та ті корпуси, де присутні дані з української мови.
|
11. |
Неклесова В. Ю. Онімний ландшафт китайськомовного Інтернету: ергонімне коло [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2013. - Вип. 16. - С. 102-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2013_16_14
|
12. |
Неклесова В. Основные структуры представления знаний (на материале хрононимии) [Електронний ресурс] / В. Неклесова // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Сер. : Філологічні науки. - 2009. - Вип. 81(3). - С. 374-376. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzs_2009_81(3)__92
|
13. |
Неклесова В. Ю. Онімний ландшафт українського Інтернету у 2008 році [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2014. - Вип. 17. - С. 200-204. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2014_17_21 Досліджено онімний ландшафт українського сектора Інтернету у 2008 р. Наведено поняття онімний ландшафт та засіб його дослідження. Приділено увагу феномену мемів в Інтернеті та їх роль в онімному ландшафті.Досліджено найбільш популярні запити в українському секторі Інтернету протягом 2013 року. Українці найбільше цікавилися розважальною продукцією українського телебачення та Голівуду. Серед найбільш популярних діячів шоу-бізнесу превалюють ті персони, які є найбільш активними в медіа-просторі України. Таким чином, український ономастичний ландшафт реагує на нові тренди року разом зі світовим товариством, але українці все частіше звертаються до подій вдома, їх цікавлять власні зірки, серіали, шоу.
|
14. |
Неклесова В. Ю. Динаміка реакцій респондентів вільного асоціативного онімного експерименту у малих групах (30–100 осіб) [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. - 2019. - Вип. 71(1). - С. 248-260. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnu_fil_2019_71(1)__20
|
15. |
Неклесова В. Ю. Меми як частина онімного простору [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2017. - Вип. 20. - С. 210-222. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2017_20_18 Стаття концентрується на питаннях меметики. Мета роботи - аналіз сутності мемів. Об'єктом дослідження є український меметичний простір (memescape). Предметом дослідження є Інтернет-меми українського сегменту всесвітньої мережі. Методологія нашого дослідження включає в себе описовий метод, метод систематизації. Під час роботи було поставлено два завдання: що можна назвати мемом та його варіцією в Інтернеті; та чи можна вважати назву Інтернет-мему пропріативом. Меметика має два підходи, які трактують мем: перший розглядає мем як ідею, другий наголошує на тому, що мем - є одиницею культурної інформації. Також під час розгляду першого питання природно виникло друге: чи можна вважати Інтернет-мем онімом? Висновки нашого дослідження полягають у тому, що мем - є культурною одиницею не тільки Інтернет-спільноти, а й всього суспільства. Його сутність - це частина інформації, яка передається суспільними каналами, її відрізняє стислість та дуже швидке розповсюдження. Назву Інтернет-мему можна вважати пропріативом, адже вона містить всі ознаки, які властиві традиційним власним назвам: виділення з ряду інших, поляризація порівняно з іншими частинами лексичної системи, індивідуалізація та ідентифікація.
|
16. |
Неклесова В. Ю. Меми українського сегменту інтернету [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2016. - Вип. 19. - С. 151-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2016_19_16 Оглянуто існуючий стан мемів в сегменті українського Інтернету. Завдання вбачається в аналізі функціонування, складу та виникнення мемів української блогосфери, форумів та сфери соціальних мереж. Об'єкт дослідження - меми українського сегменту Інтернету. Предметом - є властивості функціонування мемів українського сегменту Інтернету, які містять ономастичний компонент.
|
17. |
Неклесова В. Ю. Асоціативна складова онімного ландшафту (антропонімний та топонімний компоненти) [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2018. - Вип. 21. - С. 184-196. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2018_21_17 Досліджено асоціативні поля власних назв, які є видатними пунктами онімного ландшафту. Мета статті - аналіз асоціативних реакцій. Об'єктом дослідження є антропоніми та топоніми, які наявні в українському онімному ландшафті. Предметом дослідження є властивості асоціативного образу власних назв українського онімного ландшафту. Методологія дослідження включає в себе проведення вільного асоціативного експерименту та відстеження формування асоціативного гештальту онімного поля. Під час роботи було поставлено завдання: виявити сутність семантичних гештальтів асоціативного онімного поля. Стимулами для анкети вільного асоціативного експерименту стали широковідомі власні назви, які циркулюють в українському сегменті Інтернету та у сучасному культурному ландшафті. Власні назви Кличко, Юлія Тимошенко, Маруся Чурай, Роксолана, Київ, Львів є майже завжди у центрі публічної уваги. Дослідивши асоціативні поля цих стимулів ми дійшли висновку, що власні назви є не тільки акцентами в інформаційному ландшафті, а є культурними артефактами. Їх асоціативне наповнення складається зазвичай з одного, двох чи трьох семантичних гештальтів.
|
18. |
Неклесова В. Ю. Зворотний онімний асоціативний словник (на матеріалі вільного асоціативного онімного експерименту з іспаномовними респондентами) [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2019. - Вип. 22. - С. 98-108. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2019_22_11 Розглянуто проектне моделювання зворотного асоціативного онімного словника. Мета статті - різновекторний аналіз асоціативних реакцій. Об'єктом дослідження є оніми, які наявні в іспанському онімному ландшафті. Предметом дослідження є властивості асоціативного образу власних назв іспанського онімного ландшафту. Методологія дослідження включає в себе компіляцію онімних асоціатів, отриманих за допомогою вільного асоціативного експерименту. Під час роботи було поставлено завдання: скласти зворотній асоціативний онімний словник для висвітлення меметичної природи власних назв. Висновки дослідження полягають у тому, зворотній асоціативний онімний словник розкриває культурне підгрунтя онімних одиниць, які актуалізують меметичні культурні складові. Індивідуалізація та ідентифікація у руслі суспільних каналів реалізує онімну ідентичність як колективні асоціативну рефлексію, що відображає етнічно зумовлені тенденції.
|
19. |
Карпенко О. Ю. Космонімний компонент української онімної ідентичності [Електронний ресурс] / О. Ю. Карпенко, В. Ю. Неклесова // Записки з українського мовознавства. - 2022. - Вип. 29. - С. 55-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zukm_2022_29_7 Вивчено космонімний компонент української онімної ідентичності. Проаналізовано результати двох етапів вільного асоціативного експерименту 2006 й 2021 років зі стимулами-космонімами, встановлено домінувальні домени структури їхнього асоціативного поля. До експерименту залучено 200 респондентів, від яких отримано 401 реакцію. Стаття присвячена дослідженню космічної складової української онімічної ідентичності. Поняття ідентичності є таким же актуальним у русі як одне з центральних джерел сучасної української наукової думки. Аналіз механізмів власних назв у контексті культурної ідентичності є завданням нашого дослідження. Мета статті - розгляд питання колективної ідентичності та її відображення у сфері власних назв, а саме - космонімів. Космоніми - одні з периферійних власних назв. Їхнє функціонування та місце в онімічному просторі української культурної сфери досі залишається недостатньо дослідженим. На нашу думку, подальших досліджень потребує асоціативний аспект космонімічної сфери, де основним сегментом має стати концепт космонімічного простору та які сегменти є основними важелями впливу на культурне життя та онімічну ідентичність. Ідентичність можна зобразити як "індивідуальне" самосвідомість, що визначається набором фізичних, психологічних і міжособистісних характеристик, які не повністю поділяються з жодною іншою особою, діапазоном належності (наприклад, етнічної приналежності) і соціальних ролей. Онімічна ідентичність базується на колективній ідентичності як розумінні та ізоляції групи в середовищі. Бачення подібності індивідуальної та колективної ідентичностей базується на розумінні того, що ідентичність ніколи не є виключно індивідуальною. Колективна ідентичність грунтується на ряді індивідуальних ідентичностей, які, у свою чергу, вибираються індивідом. Таким чином, людина за сукупністю внутрішніх рис і соціальних ролей стає частиною соціокультурної колективної ідентичності, визначає її і може на неї впливати. Онімічна ідентичність - це реалізація власних назв у колективному дискурсі, за допомогою якої певна група виокремлюється з низки інших соціальних груп, створює власну соціокультурну ідентичність, яка базується на загальноетнічній парадигмі. Вільний асоціативно-онімічний експеримент є одним із надійних методичних прийомів ономастичного пошуку. Експеримент проводився з україномовними інформантами, загалом 200 осіб (по 100 інформантів кожного разу). Особливістю нашого дослідження є те, що експеримент проводився у два етапи у 2006 та 2021 роках. Для дослідження було обрано два стимули: космоніми - власні назви космічних тіл, Уран та Плутон. Результати експерименту підсумовуються в кількісному вираженні: загальна кількість усіх реакцій/загальна кількість різних неповторних реакцій/загальна кількість анонімних реакцій/анонімних одноразових реакцій/відмов. Кількість усіх реакцій разом в ідеалі має становити 100, але може бути більшою, якщо деякі інформанти дали більше однієї реакції, або менше, якщо були відмови. Що стосується репертуару різних типів реакцій, які були запропоновані респондентами на двох етапах експерименту на стимул Уран, то він відзначений певним стереотипом.
|
20. |
Карпенко О. Ю. Онімні меми часів пандемії [Електронний ресурс] / О. Ю. Карпенко, В. Ю. Неклесова, М. Ю. Карпенко, Г. В. Ткаченко // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Філологічні науки. - 2023. - Вип. 2. - С. 171-183. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDUF_2023_2_17
|
| |