Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)Журнали та продовжувані видання (2)Автореферати дисертацій (1)Реферативна база даних (11)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Неклесова В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Неклесова В. Ю. 
Домінантні складові третього кола хрононімного фрейму (за даними ономастичного асоціативного експерименту) [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Наукові записки [Національного університету "Острозька академія"]. Сер. : Філологічна. - 2012. - Вип. 29. - С. 140-143. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2012_29_48
Попередній перегляд:   Завантажити - 377.64 Kb    Зміст випуску     Цитування
2.

Неклесова В. Ю. 
Власна назва (Cвятий, Священний) Грааль у сучасній українській мові [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Актуальні проблеми філології та перекладознавства. - 2013. - Вип. 6(3). - С. 170-174. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apftp_2013_6(3)__26
Попередній перегляд:   Завантажити - 354.775 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Неклесова В. Ю. 
Конотонім Ренесанс в українській, іспанській та англійській мовах [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Лінгвістичні науки. - 2013. - № 16. - С. 158-163. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpupu_2013_16_22
Попередній перегляд:   Завантажити - 285.755 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Неклесова В. Ю. 
Онімна лемма [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Лінгвістичні науки. - 2013. - № 17. - С. 137-143. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpupu_2013_17_20
Попередній перегляд:   Завантажити - 120.813 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Неклесова В. Ю. 
Інтернет-простір України: ситуаційне дослідження Google zeitgeist 2012 [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Сучасні дослідження з іноземної філології. - 2014. - Вип. 12. - С. 136-141. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sdzif_2014_12_24
Попередній перегляд:   Завантажити - 161.923 Kb    Зміст випуску     Цитування
6.

Неклесова В. 
Ономастичний ландшафт як частина мовної картини світу [Електронний ресурс] / В. Неклесова // Науковий вісник Херсонського державного університету". Сер. : Лінгвістика. - 2014. - Вип. 21. - С. 130-133. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_2014_21_35
Попередній перегляд:   Завантажити - 456.694 Kb    Зміст випуску     Цитування
7.

Неклесова В. Ю. 
Онімний ландшафт українського Інтернету [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Слов'янський збірник. - 2014. - Вип. 18. - С. 83-89. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/slzb_2014_18_12
Досліджено онімний ландшафт українського сектора Інтернету у 2008 р. Наведено поняття онімний ландшафт та засіб його дослідження. Приділено увагу феномену мемів в Інтернеті та їх роль в онімному ландшафті.Досліджено найбільш популярні запити в українському секторі Інтернету протягом 2013 року. Українці найбільше цікавилися розважальною продукцією українського телебачення та Голівуду. Серед найбільш популярних діячів шоу-бізнесу превалюють ті персони, які є найбільш активними в медіа-просторі України. Таким чином, український ономастичний ландшафт реагує на нові тренди року разом зі світовим товариством, але українці все частіше звертаються до подій вдома, їх цікавлять власні зірки, серіали, шоу.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.407 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Неклесова В. Ю. 
Віртуальний скрипт як частина особистісної хронології (за даними асоціативного експерименту) [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Мова. - 2012. - № 18. - С. 43-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mova_2012_18_13
Попередній перегляд:   Завантажити - 110.61 Kb    Зміст випуску     Цитування
9.

Неклесова В. Ю. 
Головні складові другого кола індивідуального хрононімного фрейма [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2012. - Вип. 15. - С. 108-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2012_15_15
Попередній перегляд:   Завантажити - 142.086 Kb    Зміст випуску     Цитування
10.

Неклесова В. Ю. 
Формування українського ономастичного корпусу [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2015. - Вип. 18. - С. 541-547. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2015_18_54
Розглянуто питання утворення українського ономастичного корпусу; вже існуючі корпуси та ті корпуси, де присутні дані з української мови.
Попередній перегляд:   Завантажити - 526.495 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Неклесова В. Ю. 
Онімний ландшафт китайськомовного Інтернету: ергонімне коло [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2013. - Вип. 16. - С. 102-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2013_16_14
Попередній перегляд:   Завантажити - 567.073 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Неклесова В. 
Основные структуры представления знаний (на материале хрононимии) [Електронний ресурс] / В. Неклесова // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Сер. : Філологічні науки. - 2009. - Вип. 81(3). - С. 374-376. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzs_2009_81(3)__92
Попередній перегляд:   Завантажити - 246.584 Kb    Зміст випуску     Цитування
13.

Неклесова В. Ю. 
Онімний ландшафт українського Інтернету у 2008 році [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2014. - Вип. 17. - С. 200-204. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2014_17_21
Досліджено онімний ландшафт українського сектора Інтернету у 2008 р. Наведено поняття онімний ландшафт та засіб його дослідження. Приділено увагу феномену мемів в Інтернеті та їх роль в онімному ландшафті.Досліджено найбільш популярні запити в українському секторі Інтернету протягом 2013 року. Українці найбільше цікавилися розважальною продукцією українського телебачення та Голівуду. Серед найбільш популярних діячів шоу-бізнесу превалюють ті персони, які є найбільш активними в медіа-просторі України. Таким чином, український ономастичний ландшафт реагує на нові тренди року разом зі світовим товариством, але українці все частіше звертаються до подій вдома, їх цікавлять власні зірки, серіали, шоу.
Попередній перегляд:   Завантажити - 389.895 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
14.

Неклесова В. Ю. 
Динаміка реакцій респондентів вільного асоціативного онімного експерименту у малих групах (30–100 осіб) [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. - 2019. - Вип. 71(1). - С. 248-260. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnu_fil_2019_71(1)__20
Попередній перегляд:   Завантажити - 890.743 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Неклесова В. Ю. 
Меми як частина онімного простору [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2017. - Вип. 20. - С. 210-222. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2017_20_18
Стаття концентрується на питаннях меметики. Мета роботи - аналіз сутності мемів. Об'єктом дослідження є український меметичний простір (memescape). Предметом дослідження є Інтернет-меми українського сегменту всесвітньої мережі. Методологія нашого дослідження включає в себе описовий метод, метод систематизації. Під час роботи було поставлено два завдання: що можна назвати мемом та його варіцією в Інтернеті; та чи можна вважати назву Інтернет-мему пропріативом. Меметика має два підходи, які трактують мем: перший розглядає мем як ідею, другий наголошує на тому, що мем - є одиницею культурної інформації. Також під час розгляду першого питання природно виникло друге: чи можна вважати Інтернет-мем онімом? Висновки нашого дослідження полягають у тому, що мем - є культурною одиницею не тільки Інтернет-спільноти, а й всього суспільства. Його сутність - це частина інформації, яка передається суспільними каналами, її відрізняє стислість та дуже швидке розповсюдження. Назву Інтернет-мему можна вважати пропріативом, адже вона містить всі ознаки, які властиві традиційним власним назвам: виділення з ряду інших, поляризація порівняно з іншими частинами лексичної системи, індивідуалізація та ідентифікація.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.435 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
16.

Неклесова В. Ю. 
Меми українського сегменту інтернету [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2016. - Вип. 19. - С. 151-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2016_19_16
Оглянуто існуючий стан мемів в сегменті українського Інтернету. Завдання вбачається в аналізі функціонування, складу та виникнення мемів української блогосфери, форумів та сфери соціальних мереж. Об'єкт дослідження - меми українського сегменту Інтернету. Предметом - є властивості функціонування мемів українського сегменту Інтернету, які містять ономастичний компонент.
Попередній перегляд:   Завантажити - 502.906 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
17.

Неклесова В. Ю. 
Асоціативна складова онімного ландшафту (антропонімний та топонімний компоненти) [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2018. - Вип. 21. - С. 184-196. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2018_21_17
Досліджено асоціативні поля власних назв, які є видатними пунктами онімного ландшафту. Мета статті - аналіз асоціативних реакцій. Об'єктом дослідження є антропоніми та топоніми, які наявні в українському онімному ландшафті. Предметом дослідження є властивості асоціативного образу власних назв українського онімного ландшафту. Методологія дослідження включає в себе проведення вільного асоціативного експерименту та відстеження формування асоціативного гештальту онімного поля. Під час роботи було поставлено завдання: виявити сутність семантичних гештальтів асоціативного онімного поля. Стимулами для анкети вільного асоціативного експерименту стали широковідомі власні назви, які циркулюють в українському сегменті Інтернету та у сучасному культурному ландшафті. Власні назви Кличко, Юлія Тимошенко, Маруся Чурай, Роксолана, Київ, Львів є майже завжди у центрі публічної уваги. Дослідивши асоціативні поля цих стимулів ми дійшли висновку, що власні назви є не тільки акцентами в інформаційному ландшафті, а є культурними артефактами. Їх асоціативне наповнення складається зазвичай з одного, двох чи трьох семантичних гештальтів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 172.817 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Неклесова В. Ю. 
Зворотний онімний асоціативний словник (на матеріалі вільного асоціативного онімного експерименту з іспаномовними респондентами) [Електронний ресурс] / В. Ю. Неклесова // Записки з ономастики. - 2019. - Вип. 22. - С. 98-108. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zzo_2019_22_11
Розглянуто проектне моделювання зворотного асоціативного онімного словника. Мета статті - різновекторний аналіз асоціативних реакцій. Об'єктом дослідження є оніми, які наявні в іспанському онімному ландшафті. Предметом дослідження є властивості асоціативного образу власних назв іспанського онімного ландшафту. Методологія дослідження включає в себе компіляцію онімних асоціатів, отриманих за допомогою вільного асоціативного експерименту. Під час роботи було поставлено завдання: скласти зворотній асоціативний онімний словник для висвітлення меметичної природи власних назв. Висновки дослідження полягають у тому, зворотній асоціативний онімний словник розкриває культурне підгрунтя онімних одиниць, які актуалізують меметичні культурні складові. Індивідуалізація та ідентифікація у руслі суспільних каналів реалізує онімну ідентичність як колективні асоціативну рефлексію, що відображає етнічно зумовлені тенденції.
Попередній перегляд:   Завантажити - 212.005 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
19.

Карпенко О. Ю. 
Космонімний компонент української онімної ідентичності [Електронний ресурс] / О. Ю. Карпенко, В. Ю. Неклесова // Записки з українського мовознавства. - 2022. - Вип. 29. - С. 55-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/zukm_2022_29_7
Вивчено космонімний компонент української онімної ідентичності. Проаналізовано результати двох етапів вільного асоціативного експерименту 2006 й 2021 років зі стимулами-космонімами, встановлено домінувальні домени структури їхнього асоціативного поля. До експерименту залучено 200 респондентів, від яких отримано 401 реакцію. Стаття присвячена дослідженню космічної складової української онімічної ідентичності. Поняття ідентичності є таким же актуальним у русі як одне з центральних джерел сучасної української наукової думки. Аналіз механізмів власних назв у контексті культурної ідентичності є завданням нашого дослідження. Мета статті - розгляд питання колективної ідентичності та її відображення у сфері власних назв, а саме - космонімів. Космоніми - одні з периферійних власних назв. Їхнє функціонування та місце в онімічному просторі української культурної сфери досі залишається недостатньо дослідженим. На нашу думку, подальших досліджень потребує асоціативний аспект космонімічної сфери, де основним сегментом має стати концепт космонімічного простору та які сегменти є основними важелями впливу на культурне життя та онімічну ідентичність. Ідентичність можна зобразити як "індивідуальне" самосвідомість, що визначається набором фізичних, психологічних і міжособистісних характеристик, які не повністю поділяються з жодною іншою особою, діапазоном належності (наприклад, етнічної приналежності) і соціальних ролей. Онімічна ідентичність базується на колективній ідентичності як розумінні та ізоляції групи в середовищі. Бачення подібності індивідуальної та колективної ідентичностей базується на розумінні того, що ідентичність ніколи не є виключно індивідуальною. Колективна ідентичність грунтується на ряді індивідуальних ідентичностей, які, у свою чергу, вибираються індивідом. Таким чином, людина за сукупністю внутрішніх рис і соціальних ролей стає частиною соціокультурної колективної ідентичності, визначає її і може на неї впливати. Онімічна ідентичність - це реалізація власних назв у колективному дискурсі, за допомогою якої певна група виокремлюється з низки інших соціальних груп, створює власну соціокультурну ідентичність, яка базується на загальноетнічній парадигмі. Вільний асоціативно-онімічний експеримент є одним із надійних методичних прийомів ономастичного пошуку. Експеримент проводився з україномовними інформантами, загалом 200 осіб (по 100 інформантів кожного разу). Особливістю нашого дослідження є те, що експеримент проводився у два етапи у 2006 та 2021 роках. Для дослідження було обрано два стимули: космоніми - власні назви космічних тіл, Уран та Плутон. Результати експерименту підсумовуються в кількісному вираженні: загальна кількість усіх реакцій/загальна кількість різних неповторних реакцій/загальна кількість анонімних реакцій/анонімних одноразових реакцій/відмов. Кількість усіх реакцій разом в ідеалі має становити 100, але може бути більшою, якщо деякі інформанти дали більше однієї реакції, або менше, якщо були відмови. Що стосується репертуару різних типів реакцій, які були запропоновані респондентами на двох етапах експерименту на стимул Уран, то він відзначений певним стереотипом.
Попередній перегляд:   Завантажити - 399.981 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
20.

Карпенко О. Ю. 
Онімні меми часів пандемії [Електронний ресурс] / О. Ю. Карпенко, В. Ю. Неклесова, М. Ю. Карпенко, Г. В. Ткаченко // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Філологічні науки. - 2023. - Вип. 2. - С. 171-183. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDUF_2023_2_17
Попередній перегляд:   Завантажити - 801.155 Kb    Зміст випуску     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського