Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Завражна О$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Завражна О. М. Навчально-ігрове проектування у контексті підготовки майбутніх учителів до інноваційної діяльності [Електронний ресурс] / О. М. Завражна, О. М. Лобас // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2014. - № 5. - С. 270-276. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2014_5_34
| 2. |
Завражна О. Про роль спецкурсів у системі фахової підготовки студентів-фізиків [Електронний ресурс] / О. Завражна // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 121(1). - С. 217-221. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2013_121(1)__52
| 3. |
Завражна О. М. Аналіз результатів моніторингу професійної діяльності випускників спеціальності фізика [Електронний ресурс] / О. М. Завражна, А. І. Салтикова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2015. - № 1. - С. 251-259. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_1_34
| 4. |
Завражна О. М. Нанотехнології: вплив на суспільство, проблеми стандартизації [Електронний ресурс] / О. М. Завражна, Є. С. Шевченко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. - 2015. - Вип. 127. - С. 53-55. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2015_127_15
| 5. |
Лобас О. Упровадження модульного навчання при вивченні дисципліни "Електрика та магнетизм" [Електронний ресурс] / О. Лобас, О. Завражна // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка] . Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - 2011. - Вип. 2. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nz_pmfm_2011_2_12
| 6. |
Завражна О. Методика вивчення деяких питань сучасної фізики в загальноосвітніх навчальних закладах [Електронний ресурс] / О. Завражна, Л. Однодворець, О. Пасько, А. Салтикова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2017. - № 3. - С. 186-198. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2017_3_19
| 7. |
Завражна О. Вдосконалення навчального процесу студентів фізичних спеціальностей педвузів за допомогою спецкурсів [Електронний ресурс] / О. Завражна // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка] . Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - 2014. - Вип. 6(1). - С. 68-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nz_pmfm_2014_6(1)__14
| 8. |
Величко С. Створення освітніх нанокластерів для забезпечення вивчення нанотехнологій в школах та ВНЗ [Електронний ресурс] / С. Величко, І. Мороз, О. Стадник, О. Завражна // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка] . Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - 2015. - Вип. 8(3). - С. 91-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nz_pmfm_2015_8(3)__18
| 9. |
Салтикова А. І. Проектування знань з основ нанотехнологій в професійну діяльність майбутнього вчителя фізики [Електронний ресурс] / А. І. Салтикова, О. М. Завражна // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка] . Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - 2016. - Вип. 9(1). - С. 143-150. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nz_pmfm_2016_9(1)__22
| 10. |
Завражна О. Методика формування у студентів знань про стан сучасної фізики та нанотехнологій [Електронний ресурс] / О. Завражна, Л. Однодворець, О. Пасько, А. Салтикова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2018. - № 1. - С. 196-208. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2018_1_21
| 11. |
Завражна О. М. Реалізація творчої та науково- дослідної складових самостійної діяльності студентів під час виконання курсової роботи [Електронний ресурс] / О. М. Завражна, А. І. Салтикова // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 200-204. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_39
| 12. |
Салтикова А. І. З досвіду проведення перших занять з фізики для іноземних громадян на підготовчому відділенні ЗВО [Електронний ресурс] / А. І. Салтикова, О. М. Завражна, С. М. Хурсенко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 83-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_17 Навчання на підготовчому відділенні для іноземних громадян пов'язане з організаційними, педагогічними та психологічними труднощами. Це період адаптації майбутнього абітурієнта до нових реалій, до життя в незвичних умовах та іншому мовному середовищі. Слухачі підготовчого відділення за один навчальний рік повинні пристосуватися до нових вимог та організації навчального процесу й опанувати важливі для подальшого навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) дисципліни. Для інженерно-технічної чи природничої спрямованості майбутньої професії, серед курсів, що вивчають студенти-іноземці обов'язково є мова, математика, фізика, хімія, інформатика та інші. ЗВО повинен забезпечити іноземним громадянам якісні навчальні послуги. У зв'язку з цим набуває актуальності розробка нових підходів і методик навчання іноземних громадян спеціальним дисциплінам на підготовчому відділенні ЗВО. Узагальнено досвід проведення перших занять з фізики для таких студентів. Звернено увагу, що для оптимальної організації процесу навчання і досягнення високих результатів викладач повинен раціонально розподіляти і використовувати свій робочий час, повинен уміти планувати свою діяльність і точно передбачати дії студентів. Наведено методику, яка базується на системному підході до навчання та враховує особливості організації навчального процесу на підготовчому відділенні. Показано, що зміст навчального матеріалу повинен бути тісно пов'язаний та адаптований із програмою навчання мови з урахуванням поступового нею оволодіння. В методиці враховано рівень підготовки з фізики та майбутню спеціалізацію. Запропоновано завдання для організації використання ігрових та ІК технологій у процесі навчання фізики. Доведено ефективність використання інноваційних технологій під час навчання фізики іноземних громадян на підготовчому відділенні ЗВО.
| 13. |
Салтикова А. І. Розробка та методичний супровід лабораторної роботи з квантової фізики по визначенню довжини хвилі де Бройля електрона [Електронний ресурс] / А. І. Салтикова, О. М. Завражна, Ю. О. Шкурдода // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 189-195. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_32 Невід'ємною складовою курсу фізики у закладах вищої освіти є лабораторний практикум. На сьогодні актуальною є проблема його модернізації. Особливо це стосується структури лабораторного практикуму, змісту та матеріального забезпечення. У процесі розробки та впровадження у навчальний процес нових лабораторних робіт слід реалізовувати особистісно-орієнтований, діяльнісний і компетентнісний підходи. Запропоновано розробку та методичний супровід лабораторної роботи з квантової фізики "Визначення довжини хвилі де Бройля електронів" з урахуванням цих підходів. Під час виконання лабораторної роботи студенти впевнюються в корпускулярно-хвильовому дуалізмі мікрочастинок і дослідно визначають довжину хвилі де Бройля електронів. Акцент зроблено на таку організацію навчання, коли студент активно включений у процес, який передбачає аналіз запропонованих завдань, самостійний пошук розв'язку, узагальнення висновків. У ході виконання етапів лабораторної роботи у студентів формується ряд загальних і професійних компетентностей: здатність працювати в команді; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; здатність застосовувати набуті знання в практичних ситуаціях; здатність використовувати систематизовані теоретичні та практичні знання з фізики, математики під час вирішення професійних завдань; володіння математичним апаратом фізики. Зроблено висновки, що абораторну роботу можна включити в лабораторний практикум з квантової фізики. Крім цього її можна запропонувати як домашнє завдання на практичному занятті з теми "Корпускулярно-хвильовий дуалізм мікрочастинок. Гіпотеза де Бройля" або ж як елемент самостійної роботи студентів. У цьому випадку студенти отримують фотокопії електронограм алюмінію та інформацію щодо характеристик електронографа, на якому вони були отримані та виконують роботу самостійно за інструкцією. Метод контролю за виконанням обирає сам викладач.
| 14. |
Завражна О. М. Методичні аспекти навчання теми "Узагальнені координати" [Електронний ресурс] / О. М. Завражна // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 35-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_8 У процесі підготовки фахівців фізико-математичного профілю та особливо - вчителів фізики, слід значну увагу приділяти загальним принципам, які в компактній формі містять в собі не лише всі відомі експериментальні та теоретичні положення, але й надають можливість прогнозувати нові відкриття. До таких принципів відносяться інтегральні варіаційні принципи, які вперше були сформульовані в механіці. У процесі підготовки вчителів фізики вони починають вивчатися в курсі теоретичної фізики у першому її розділі - "Класична механіка". На відміну від загального курсу "Механіка", у якому студенти лише поглиблюють свої шкільні знання, під час вивчення класичної механіки, вже на початковому етапі - при формулюванні вихідних положень аналітичної механіки вони стикаються з багатьма узагальненими та абстрактними поняттями, наприклад, "узагальнені координати", формування яких ставить перед викладачами безліч методичних проблем, які потрібно вирішити. Як методи дослідження використано: системний науково-методологічний аналіз підручників і навчальних посібників, статей; спостереження навчального процесу; синтез, порівняння та узагальнення теоретичних положень; узагальнення власного педагогічного досвіду. Запропоновано один із можливих способів обгрунтування поняття "узагальнені координати". Згідно з цим способом запропонованл спочатку введення таких понять: узагальнені координати; формулювання переваг переходу до узагальнених координат; кількість узагальнених координат; рівняння руху механічної системи в узагальнених координатах. Розглянута методика надає можливість сформувати у студентів глибоке та стійке розуміння поняття "узагальнені координати" та надає можливість створити геометричний образ еволюції механічної системи у вигляді траєкторії точки у конфігураційному просторі.
| 15. |
Завражна О. М. Методичні аспекти вивчення теми "основна задача динаміки зв'язаних систем" [Електронний ресурс] / О. М. Завражна, І. О. Мороз // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. : Педагогічні науки. - 2019. - Вип. 2. - С. 132-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vgnpu_2019_2_18
| 16. |
Завражна О. Викладання теми "Рівняння Лагранжа на основі диференціального варіаційного принципу Д'Аламбера-Лагранжа" [Електронний ресурс] / О. Завражна // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер. : Педагогічні науки. - 2019. - Вип. 2. - С. 198-206. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nzbdpu_2019_2_22
| 17. |
Завражна О. Методичні особливості викладання теми "Принцип віртуальних переміщень" при вивченні класичної механіки [Електронний ресурс] / О. Завражна, І. Мороз // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2019. - № 6. - С. 62-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2019_6_8
| 18. |
Салтикова А. І. Шляхи активізації пізнавальної діяльності студентів на спеціальному практикумі з фізики мікросвіту [Електронний ресурс] / А. І. Салтикова, О. М. Завражна, В. М. Стома // Фізико-математична освіта. - 2020. - Вип. 1. - С. 116-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2020_1_21 Однією з актуальних проблем сучасної дидактики, яка потребує вирішення, є проблема активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі навчання. Фізика є експериментальною наукою, тому лабораторний практикум виступає як невід'ємна складова структури її навчання у ЗВО. Поглибленню знань з фізики мікросвіту та отриманню навичок дослідницької роботи сприяє спеціальний фізичний практикум. Результати навчання будуть вагомими лише тоді, коли процес навчання буде співпрацею активних студента і викладача. Мета дослідження - виявлення шляхів активізації пізнавальної діяльності студентів на спеціальному практикумі з фізики мікросвіту. Для досягнення мети було використано такі методи як аналіз науково-методичних джерел, систематизація й узагальнення матеріалів теоретичних досліджень та власного досвіду викладача, тестове опитування щодо значущості дисципліни для студентів. Спеціальний практикум з фізики відкриває широкі можливості для формування низки компетентностей, які є фаховими для майбутніх фізиків та учителів фізики лише у випадку, коли студенти активно включені у процес навчання. Тому, навчальний процес будувався як творча взаємодія викладача та студента, що максимально спрямована на самостійний пошук останнім нових знань, нових пізнавальних орієнтирів, навичок розв'язання навчальних і життєвих проблем. Для здійснення активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів застосовувались прийоми направлені на формування стійкої позитивної мотивації та на вміння використовувати сучасний арсенал технологій навчання. Висновки: серед основних шляхів активізації пізнавальної діяльності студентів нами виділено мотиваційний компонент та використання сучасних технологій навчання. Результати проведеного дослідження щодо значущості спеціального фізичного практикуму для студентів, які його вивчали, показали високий чи середній її рівень, що можна розглядати як показник умотивованості студентів, як показник ефективності застосовуваної методики навчання, як основу для підвищення ефективності педагогічної діяльності та вдосконалення педагогічної майстерності. Однією з актуальних проблем сучасної дидактики, яка потребує вирішення, є проблема активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі навчання. Фізика є експериментальною наукою, тому лабораторний практикум виступає як невід'ємна складова структури її навчання у ЗВО. Поглибленню знань з фізики мікросвіту та отриманню навичок дослідницької роботи сприяє спеціальний фізичний практикум. Результати навчання будуть вагомими лише тоді, коли процес навчання буде співпрацею активних студента і викладача. Мета дослідження - виявлення шляхів активізації пізнавальної діяльності студентів на спеціальному практикумі з фізики мікросвіту. Для досягнення мети було використано такі методи як аналіз науково-методичних джерел, систематизація й узагальнення матеріалів теоретичних досліджень та власного досвіду викладача, тестове опитування щодо значущості дисципліни для студентів. Спеціальний практикум з фізики відкриває широкі можливості для формування низки компетентностей, які є фаховими для майбутніх фізиків та учителів фізики лише у випадку, коли студенти активно включені у процес навчання. Тому, навчальний процес будувався як творча взаємодія викладача та студента, що максимально спрямована на самостійний пошук останнім нових знань, нових пізнавальних орієнтирів, навичок розв'язання навчальних і життєвих проблем. Для здійснення активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів застосовувались прийоми направлені на формування стійкої позитивної мотивації та на вміння використовувати сучасний арсенал технологій навчання. Висновки: серед основних шляхів активізації пізнавальної діяльності студентів нами виділено мотиваційний компонент та використання сучасних технологій навчання. Результати проведеного дослідження щодо значущості спеціального фізичного практикуму для студентів, які його вивчали, показали високий чи середній її рівень, що можна розглядати як показник умотивованості студентів, як показник ефективності застосовуваної методики навчання, як основу для підвищення ефективності педагогічної діяльності та вдосконалення педагогічної майстерності.
| 19. |
Завражна О. М. Методичні особливості навчання теми "дійсні й віртуальні переміщення" [Електронний ресурс] / О. М. Завражна, І. О. Мороз // Наукові записки [Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Педагогічні науки. - 2019. - Вип. 179. - С. 78-84. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2019_179_14
| 20. |
Завражна О. Модель методики формування предметної компетентності учнів старшої школи при змішаному навчанні фізики [Електронний ресурс] / О. Завражна, А. Салтикова, Я. Балабан // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер. : Педагогічні науки. - 2020. - Вип. 2. - С. 208-214. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nzbdpu_2020_2_23
| | |
|
|