Конференції

Бази даних

Бібліотекарям - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Бібліотекарям - Електронний каталог НБУВ (2)Каталог залу бібліотекознавчої літератури (2)Бібліотекарям - Наукова електронна бібліотека (1)
Пошуковий запит: ((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*(<.>K=ACTIVITIES<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 87
Представлено документи з 1 до 20
...

1.
Теслюк В. 
Бібліотеки як комунікаційні центри соціально-педагогічної роботи з обдарованими дітьми та їхніми батьками / В. Теслюк, В. Бойко // Вісн. Кн. палати. - № 1. - 2011. - № 1. - С. 41-44. - Библиогр.: 15 назв. - укp.

Досліджено роль бібліотек у соціально-педагогічній роботі з обдарованими дітьми та їх батьками, проаналізовано форми діяльності книгозбірень у цій сфері. Висвітлено проблему обдарованості дитини, особливості її розвитку, функції соціального педагога у цьому процесі.

Исследована роль библиотек в социально-педагогической работе с одаренными детьми и их родителями. Проанализированы формы деятельности библиотек в данной отрасли. Рассмотрена проблема одаренности ребенка, особенности его развития, функции социального педагога в этом процессе.

The authors investigate the role of libraries in socio-pedagogical work with gifted children and their parents, analyze the forms of library activities in this industry as well as the problem of gifted child, features of his development, the functions of the social teacher in this process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч738.6 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15184 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

2.
Тукало С. М. 
Особливості автоматизації електронного документообігу в наукових установах [Електронний ресурс] / С. М. Тукало. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 5 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/652/495

Актуальним завданням, передбаченим проектом Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012 - 2021 рр., є інформаційне забезпечення освітньої і наукової діяльності. У науковій установі процеси діловодства є важливим елементом управлінської діяльності, тому інформатизація цих процесів й упровадження електронного документообігу сприятимуть підвищенню її ефективності. Розглянуто особливості паперового документообігу порівняно з електронним документообігом, подано загальну характеристику систем електронного документообігу, визначено особливості електронного документообігу в науковій установі. Розроблено формальний апарат опису реквізитів документів, на основі яких будується інформаційна модель даних системи електронного документообігу в науковій установі.

Актуальной задачей, предусмотренным проектом Национальной стратегии развития образования в Украине на 2012 - 2021 гг., является информационное обеспечение образовательной и научной деятельности. В научном учреждении процессы делопроизводства являются важным элементом управленческой деятельности, поэтому информатизация этих процессов и внедрения электронного документооборота способствовать повышению ее эффективности. Рассмотрены особенности бумажного документооборота в сравнении с электронным документооборотом, представлена общая характеристика систем электронного документооборота, определены особенности электронного документооборота в научном учреждении. Разработан формальный аппарат описания реквизитов документов, на основе которых строитсяинформационная модель данных системы электронного документооборота в научном учреждении.

The actual problem provided the project of the National Strategy of Education Development in Ukraine for 2012 - 2021 years, is the information provision of educational and scientific activities. The scientific establishment process workflow is an important element of management, so computerization of these processes and the introduction of electronic document management contribute to its effectiveness. The article describes the features of paper documents in comparison with the electronic document, presented general characteristics of electronic document management systems, electronic document management features are defined in the scientific establishment. Developed a formal description of the device details of documents on which the information datamodel is based electronic document management system in a scientific institution.

  Завантажити повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч245 + Ч248

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

3.
Самчук Л. І. 
Розвиток кооперативної діяльності освітянських бібліотек україни з формування електронних каталогів [Електронний ресурс] / Л. І. Самчук, Н. В. Лисиця. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 17 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/658/498

Розвиток сучасних інформаційних технологій, у першу чергу Інтернет-технологій, зумовлює необхідність суттєвих змін у роботі бібліотек, спрямованих на оптимізацію їх роботи. Одним із найперспективніших напрямків є об'єднання бібліотек у корпорації з метою спільної скоординованої обробки масивів інформації, що дозволяє уникнути дублювання в роботі та досягти більшого результату з меншими витратами часу та зусиль. Зроблено огляд стану діяльності бібліотечних консорціумів, асоціацій, корпорацій зарубіжних країн (США, країн Європи, СНД тощо), висвітлено досвід становлення вітчизняних бібліотечних об'єднань, зокрема освітянських бібліотек України на базі Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського.

Развитие современных информационных технологий, в первую очередь Интернет-технологий, обуславливает необходимость существенных изменений в работе библиотек, направленных на оптимизацию их работы. Одним из наиболее перспективных направлений является объединение библиотек в корпорации с целью совместной скоординированной обработки массивов информации, что позволяет избежать дублирования в работе и добиться большего результата с меньшими затратами времени и усилий. Сделан обзор состояния деятельности библиотечных консорциумов, ассоциаций, корпораций зарубежных стран (США, стран Европы, СНГ и т. д.), освещен опыт становления отечественных библиотечных объединений, в частности образовательных библиотек Украины на базе Государственной научно-педагогической библиотеки Украины имени В. А. Сухомлинского.

The development of modern information technologies, especially Internet technologies, requires significant changes in the work of libraries, aimed at optimizing their performance. One of the most promising areas is an association of libraries in the corporation for joint coordinated information array processing to avoid duplication and achieve greater results with less time and effort. This article provides an overview of the activities of foreign countries (USA, Europe, CIS, etc.) library consortia,associations, corporations, highlights the experience of becoming national library associations, in particular of the educational library of Ukraine on the basis of the V. Sukhomlynskyi State Scientific and Pedagogical Library of Ukraine.

  Завантажити повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4/8) л5 + Ч734(4УКР)758.9:Ч30 + Ч737-568

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

4.
Рогова П. 
Головний освітянській книгозбірні - 10 років / П. Рогова // Рідна шк.. - 2009. - № 8/9. - С. 80. - укp.

Висвітлено історію заснування, головну мету, основні напрями діяльності, структуру та книжковий фонд Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В. О. Сухомлинського, колекцію з 3393 документів які увійшли до фонду читального залу В. О. Сухомлинського, WEB-портал бібліотеки, бібліографічну та реферативну продукцію з актуальних психолого-педагогічних тем, яку створює бібліотека як всеукраїнський галузевий інформаційний центр.

Освещены история основания, главная цель, основные направления деятельности, структура и книжный фонд Государственной научно-педагогической библиотеки Украины им. В.А. Сухомлинского.

The history of the base, the main objective, major activities, structure, and the book it is fund of the State Scientific Pedagogical Library of Ukraine named V. Sukhomlinsky.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)758.9:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

5.
Люзняк М. 
Бібліотечно-інформаційна освіта як важлива проблема третього тисячоліття / М. Люзняк // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 2. - С. 126-131. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено проблему зростання рейтингу бібліотечно-інформаційної професії у світлі зростаючих потреб українського суспільства у спеціалістах, що вміють працювати з документальною інформацією та володіють знаннями у сфері її обробки. Зазначено, що підготовка бібліотечно-інформаційних спеціалістів за своєю суттю набуває рис інженерної діяльності завдяки закріпленню взаємодії спеціалістів у галузі традиційної бібліотечно-бібліографічної діяльності із спеціалістами, що володіють технічними знаннями і вміннями в обробці документів.

Освещены проблемы роста рейтинга библиотечно-информационной профессии в свете растущих потребностей украинского общества в специалистах, умеющих работать с документальной информацией и обладают знаниями в сфере ее обработки. Указано, что подготовка библиотечно-информационных специалистов по своей сути приобретает черты инженерной деятельности благодаря закреплению взаимодействия специалистов в области традиционной библиотечно-библиографической деятельности со специалистами, обладающими техническими знаниями и умениями в обработке документов.

are illuminated, the problem of the growth rate of library and information profession in the light of the growing needs of the Ukrainian society of specialists who can work with the documentary information and have expertise in the field of processing. It is indicated that the training of library and information professionals in essence taking on the characteristics of engineering activities through the consolidation of interaction between experts in the field of traditional library and bibliographicwork with professionals who possess technical knowledge and skills in handling documents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

6.
Матвійчук О. Є. 
Бібліотечна педагогіка / О. Є. Матвійчук // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2012. - № 17. - С. 61-65. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Висвітлено процес керівництва читанням як основний принцип бібліотечної педагогіки. Уточнено сутність понять «бібліотечна педагогіка», «бібліопсихологія», «бібліософія». Проаналізовано погляди дослідників щодо розвитку бібліотечної педагогіки, її функцій, форм і методів. Визначено, що з метою найбільш повної реалізації покладених на бібліотеку функцій поступово розвивається новий напрям — бібліотечна педагогіка як особливий міждисциплінарний розділ бібліотекознавства, який формується на основі синтезу з педагогікою. Аргументовано, що вся бібліотека - педагогічна система, спрямована на виховання й освіту користувачів, а бібліотечна педагогіка присутня в усіх видах діяльності школярів, сприяє цілеспрямованому забезпеченню інтересів читачів. З’ясовано основні форми роботи: обговорення книг, голосні читання, бесіди, читацькі конференції, усні журнали, написання читацьких відгуків, участь у гуртковій роботі бібліотеки, створення списків літератури. Зроблено висновок, що бібліотека - це соціальний інститут з яскраво вираженою педагогічною спрямованістю, що закладає фундамент загальнолюдської культури особистості, залишається важливим компонентом культурно-освітнього простору, виконуючи свою місію, яка полягає у наданні користувачам всіх видів друкованої, рукописної, електронної інформації.

Освещен процесс руководства чтением как основной принцип библиотечной педагогики. Уточнена сущность понятий «библиотечная педагогика», «библиопсихология», «библиософия». Проанализированы взгляды исследователей на развитие библиотечной педагогики, ее форм и методов. Определена цель библиотечной педагогики как особенного раздела библиотековедения, который формируется на основе синтеза. Аргументирован тезис, что вся библиотечно-педагогическая система направлена на воспитание и образование пользователей. Очерчены формы, методы и приемы реализации библиотечной педагогики в учебном заведении: обсуждение книг, беседы, читательские конференции, устные журналы, написание читательских отзывов, участие в кружковой работе, составление списков литературы. Сделан вывод, что библиотечная педагогика присуща во всех видах деятельности школьников, способствует целеустремленному обеспечению интересов читателей. Расскрыта междисциплинарная связь библиотечной педагогики с библиопсихологией, библиософией, библиотечной этикой.

The article highlights the process of guidance reading as a basic principle of library pedagogy. It is introduced such concepts as “library education”, “bibliopsychology”, “bibliosophy”. It analyzes the views of researchers on the development of library pedagogy, its forms and methods. lluminated the process of guided reading as a fundamental principle of library pedagogy. Refined essence of the concepts of "library studies", "bibliopsihologiya", "bibliosofiya." Analyzed the views of researchers on the development of a library of pedagogy, its forms and methods. Identify the purpose of pedagogy as a special library section library, which is based on a synthesis of teaching. Argued for the thesis that the whole library-educational system aimed at education and training of users. Delineated forms, methods and techniques of implementing a library of pedagogy in school: book discussions, conversations, reading conference usnye magazines, writing reader reviews, participate in group work, making a list of literature. It is concluded that the library pedagogy inherent in all activities of students, promotes the interests of purposeful readers. Rasskryta interdisciplinary communication library pedagogy bibliopsihologiey, bibliosofiey, library ethics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

7.
Куриленко Т. 
Бібліотека університету: історія, сучасність, перспективи / Т. Куриленко // Вища шк.. - 2012. - № 1. - С. 117-125. - укp.

Розглянуто історію та сьогодення бібліотеки Київського національного економічного університету ім. В. Гетьмана (КНЕУ). Висвітлено основні етапи створення сучасної бібліотеки ВНЗ та напрями її діяльності на майбутні роки. Зосереджено увагу на інноваційній діяльності бібліотеки університету в світлі розробленого Стратегічного плану розвитку бібліотеки на 2004 - 2010 рр. „Бібліотека КНЕУ – кроки в майбутнє”. Розкрито сьогоднішню структуру бібліотеки, яка складається з 14-ти відділів, 14-ти читальних залів, 7-ми абонементів. Виокремлено один із пріоритетних напрямів роботи бібліотеки КНЕУ – створення електронної бібліотеки як засобу нагромадження та розповсюдження інформаційних ресурсів, удосконалення обслуговування користувачів. Наголошено на особливому значенні інформаційно-бібліографічного супроводу науково-дослідних робіт університету, який в 2010 р. отримав статус дослідницької установи, що заснований на ретельному вивченні запитів користувачів та диференційованому їх забезпеченню із застосуванням інноваційних технологій.

Рассмотрена история и современность библиотеки Киевского национального экономического университета им. В. Гетьмана (КНЭУ). Освещены основные этапы создания современной библиотеки вуза и направления ее деятельности на предстоящие годы. Сосредоточено внимание на инновационной деятельности библиотеки университета в свете разработанного стратегического плана развития библиотеки на 2004 - 2010 гг. "Библиотека КНЭУ - шаги в будущее". Раскрыта сегодняшнюя структура библиотеки, которая состоит из 14-ти отделов, 14-ти читальных залов, 7-ми абонементов. Выделено одно из приоритетных направлений работы библиотеки КНЭУ - создание электронной библиотеки как средства накопления и распространения информационных ресурсов, совершенствования обслуживания пользователей. Отмечено особое значение информационно-библиографического сопровождения научно-исследовательских работ университета, который в 2010 г. получил статус исследовательского учреждения, основанного на тщательном изучении запросов пользователей и дифференцированном их обеспечении с применением инновационных технологий.

The article is devoted the history and the present day of the university’s library. The main stages of creating a modern library of a higher educational establishment and the directions of its activities in the future have been elucidated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР-2К)757.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

8.
Левківський К. 
Бібліотека вищого навчального закладу - ключова ланка інформаційного забезпечення навчального процесу на сучасному етапі / К. Левківський // Вища шк.. - 2008. - № 5. - С. 33-41. - укp.

Розглянуто діяльність бібліотек вищих навчальних закладів як ключової ланки інформаційного забезпечення навчального процесу. Названо основні завдання, що стоять перед бібліотеками ВНЗ на сучасному етапі.

Рассмотрена деятельность библиотек высших учебных заведений как ключевого звена информационного обеспечения учебного процесса. Названы основные задачи, которые стоят перед библиотеками ВУЗов на современном этапе.

The activities of the library of the higher educational establishment as the key link of the information provision of the academic process is being considered. The main tasks which the libraries of the higher educational establishments face at the modern stage have been determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11/12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

9.
Шилюк О. 
Діяльність вузівської бібліотеки в умовах інформатизації суспільства / О. Шилюк // Вища шк.. - 2008. - № 5. - С. 52-54. - укp.

Розглянуто основні проблеми вузівських бібліотек у своїй діяльності, зокрема, підпорядкованість Міністерству культури України, тендерна закупівля книг, значимість діяльності бібліотеки для ВНЗ.

Рассмотрены основные проблемы вузовских библиотек в своей деятельности, а именно подчиненность Министерству культуры Украины, тендерное приобретение книг, значимость функционирования библиотеки для ВУЗа.

The main problems facing the libraries of the higher educational establishments in their activities are being raised. Among them the subordination to the Ministry of culture and tourism, tender purcgases of books, the importance of the library's activities for the higher educational establishment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11/12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

10.
Швецова-Водка Г. 
Методична спрямованість і професійна відповідальність / Г. Швецова-Водка // Вища шк.. - 2008. - № 3. - С. 95-100. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Надано відгук на спеціалізовані бібліотечні випуски наукового журналу "Культура народів Причорномор'я". Висвітлено діяльність бібліотек Криму зі створення паралельних друкованих та електронних версій наукових видань.

Представлен отзыв на специализированные библиотечные выпуски научного журнала "Культура народов Причерноморья". Освещена деятельность библиотек Крыма в создании параллельных печатных и электронных версий научных изданий.

The response to the specialized library instalments of the scientific journal "The culture of the peoples of prichernomorye territory" is presented. The activities of the libraries of the Crimea pertaining the creation of the parallel printed and electronic versions of scientific editions are being highlighted.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

11.
Шрайберг Я. 
Роль библиотек в обеспечении доступа к информации и знаниям в информационном веке / Я. Шрайберг // Вища шк.. - 2007. - № 3. - С. 65-79. - рус.

Висвітлено розвиток інформаційної сфери як невіддільної частини еволюції суспільного прогресу та діяльність бібліотек у цьому контексті.

Освещено развитие информационной сферы как неотделимой части эволюции общественного прогресса и деятельность библиотек в этом контексте.

The development of information sphere as an integral part of the evolution of social progress and the libraries' activities in this context are being highlighted.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.022

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

12.
Айвазян О. 
Сучасне та майбутнє в тенденціях використання інформаційних технологій в бібліотечній практиці / О. Айвазян // Вища шк.. - 2008. - № 5. - С. 48-51. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

На прикладі наукової бібліотеки Хмельницького національного університету висвітлено діяльність вузівських бібліотек з упровадження інформаційних технологій в їх практиці.

На примере научной библиотеки Хмельницкого национального университета освещена деятельность вузовских библиотек по внедрению информационных технологий в их практике.

Basing on the example of the Khmel'nytskyi national university, the author dwells on the activities of the libraries of higher educational establishments as to introduction of information technologies in their practical work.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

13.
Пасмор М. 
Деякі питання формування і розвитку електронного навчального середовища ВНЗ / М. Пасмор // Вища шк.. - 2008. - № 8. - С. 49-59. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено питання вдосконалення і розвитку системи інформаційного забезпечення вищої освіти. Розглянуто особливості діяльності бібліотеки ВНЗ у взаємодії з навчальними інформаційними комунікаціями як наукової, технологічної, структурно-функціональної моделі. Виділено її наступні системотвірні зв'язки й компоненти: викладачі - користувачі - бібліотечний персонал - обсяги, зміст і форми навчальної роботи, зафіксовані у навчально-методичних документах, планах, програмах тощо - бібліотечні ресурси - інформаційні засоби забезпечення навчальної діяльності. Окреслено цілісність і корисність практичної площини діяльності бібліотеки ВНЗ, вдосконалення прагматичного аспекту роботи, спрямованого на стимулювання процесів у системі інформаційного обслуговування в контексті сучасних парадигм освіти та вимог щодо формування електронного навчального середовища (ЕНС). Визначено загальні тенденції і проблеми формування ресурсної бази інформаційно-освітнього середовища. Зосереджено увагу на можливості створення бібліотекою ВНЗ репозитарного ресурсу - електронного банку даних, який з часом може слугувати перспективним ефективним засобом зростання інформаційної насиченості ЕНС як інтегрована копія пріоритетних даних з набором тематичних папок, файлів, реляційних баз даних і банків знань.

Освещены вопросы усовершенствования и развития системы информационного обеспечения высшего образования. Рассмотрены особенности деятельности библиотеки ВУЗ во взаимодействии с учебными информационными коммуникациями как научной, технологической, структурно-функциональной модели. Выделены её следующие системообразующие связи и компоненты: преподаватели - пользователи - библиотечный персонал - объемы, содержание и формы учебной работы, зафиксированные в учебно-методических документах, планах, программах - библиотечные ресурсы - информационные средства обеспечения учебной деятельности. Определена целосность и полезность практического аспекта деятельности библиотеки ВУЗ, усовершенствование прагматического аспекта работы, направленного на стимулирование процессов в системе информационного обслуживания в контексте современных парадигм образования и требований к формированию электронной учебной среды (ЭУС). Охарактеризованы общие тенденции и проблемы формирования ресурсной базы информационно-учебной среды. Сосредоточено внимание на возможности создания библиотекой ВУЗ репозитарного ресурса - электронного банка данных, который со временем может служить перспективным эффективным средством возрастания информационной насыщенности ЭУС как интегрированной копии приоритетных данных с набором тематических папок, файлов, реляционных баз данных и банков знаний.

The problems of improvement and development of the system of information provision of higher education are being highlighted. The peculiarities of the activities of the higher educational establishment's library in its interaction with the academic information communications are under consideration. The main tendencies and problems of forming the resource base of the information - educational environment are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.10/12с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

14.
Шкира О. 
Бібліотека вищого навчального закладу: сучасна модель діяльності / О. Шкира // Вища шк.. - 2009. - № 7. - С. 80-87. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

На прикладі організації діяльності бібліотеки Переяслав-Хмельницького ДПУ розглянуто сучасні підходи до виконання основного завдання університетської бібліотеки - задоволення інформаційних потреб, пов'язаних з навчальною та дослідницькою діяльністю студентів і викладачів. Показано переваги застосування бібліотечно-інформаційного обслуговування, що базується на вивченні специфіки інформаційних потреб, ступеня їх задоволення, рівня науково-інформаційної культури споживачів. Зазначено, що взаємодія бібліотеки ВНЗ з вузівськими та науковими бібліотеками України на міжвідомчому рівні сприяє успішній реалізації інноваційних проектів і бібліотечних програм.

На примере организации деятельности библиотеки Переяслав-Хмельницкого ГПУ рассмотрены современные подходы к выполнению основного задания университетской библиотеки - удовлетворению информационных потребностей, связанных с учебной и исследовательской деятельностью студентов и преподавателей. Показаны преимущества применения библиотечно-информационного обслуживания, которое базируется на изучении специфики информационных потребностей, степени их удовлетворения, уровня научно-информационной культуры потребителей. Отмечено, что взаимодействие библиотеки ВУЗ с вузовскими и научными библиотеками Украины на межведомственном уровне способствует успешной реализации инновационных проектов и библиотечных программ.

The author considers modern approaches to the fulfillment of the main task of the university library - meeting the information requirements connected with the students' and teachers' academic and research activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

15.
Гарбар О. 
Науковій бібліотеці Уманського державного аграрного університету - 165 / О. Гарбар, Л. Страйгородська // Вища шк.. - 2009. - № 7. - С. 76-79. - укp.

Розглянуто історію створення та етапи розвитку наукової бібліотеки Уманського ДАУ як основного культурно-інформаційного підрозділу університету. Охарактеризовано її діяльність, що спрямована на підтримання славетних традицій, які склалися впродовж 165-ти років існування бібліотеки. Приділено увагу запровадженню найновіших технологій в обслуговуванні читачів.

Рассмотрена история создания и этапы развития научной библиотеки Уманского ГАУ как основного культурно-информационного подразделения университета. Охарактеризована ее деятельность, направленная на поддержание славных традиций, сложившихся на протяжении 165-летней истории библиотеки. Уделено внимание внедрению новейших технологий в обслуживании читателей.

The activities of the scientific library of the Uman' state agrarian university aimed at backing up glorious traditions which were being established during the library's 165-year history and introducing new technologies into servicing readers ate being elucidated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

16.
Углова О. 
Щодо роботи науковців-педагогів з інформаційними джерелами фондів ДНПБ України імені В. О. Сухомлинського / О. Углова, О. Кривоносова // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2011. - № 1. - С. 102-107. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Запропоновано методичні рекомендації щодо способів, прийомів і методів роботи науковців-педагогів з інформацією у Державній науково-педагогічній бібліотеці (ДНПБ) України ім. В. О. Сухомлинського. Досліджено стан інформування педагогів на сучасному етапі розвитку суспільства та визначено пов'язані з ним актуальні соціально-наукові проблеми, що потребують вирішення. Розкрито поняття "інформація" та висвітлено її властивості й різновиди. Висвітлено проблему пошуку і використання інформаційних джерел у науково-дослідній діяльності.

Предложены методические рекомендации относительно способов, приемов и методов работы ученых-педагогов с информацией в Государственной научно-педагогической библиотеке (ГНПБ) Украины им. В. А. Сухомлинского. Исследовано состояние информирование педагогов на современном этапе развития общества и определены связанные с ним актуальные социально-научные проблемы, требующие решения. Раскрыто понятие "информация "и освещены ее свойства и разновидности. Освещена проблема поиска и использования информационных источников в научно-исследовательской деятельности.

Practical recommendations on how, techniques and methods of work of scientists and educators with the information in the State Scientific Pedagogical Library (GNPB) Ukraine them. V. A. Sukhomlinsky. The state of awareness of teachers at the present stageof development of society and identifies the associated current social and scientific problems requiring solutions. Discloses the concept of "information" and highlights its features and varieties. The problem of finding and using information resources in research and development activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч738.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

17.
Пономаренко Л. 
Нове бібліографічне видання "Микола Іванович Пирогов - видатний хірург, педагог і громадський діяч" у серії "Видатні педагоги світу" / Л. Пономаренко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2012. - № 4. - С. 49-50. - укp.

Висвітлено діяльність Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В. О. Сухомлинського щодо своєчасного та якісного науково-інформаційного забезпечення суб’єктів педагогічної науки, освіти та практики бібліографічною інформацією про прогресивні ідеї відомих педагогів. Зазначено, зокрема, що в одній із трьох серій "Видатні педагоги світу" вже підготовлено та видано сім ґрунтовних біобібліографічних видань, присвячених життю і діяльності таких педагогів, як В. О. Сухомлинський (2002, 2008), Я. А. Корчак (2003), А. С. Макаренко (2008), К. Д. Ушинський (2010), С. Ф. Русова (2010), М. І. Пирогов (2011). Зосереджено увагу на останньому біобібліографічному виданні "Микола Іванович Пирогов - видатний хірург, педагог і громадський діяч", упорядкованому колективом науковців названої бібліотеки і присвяченому 200-річному ювілею всесвітньовідомого вченого та талановитого педагога. Розкрито структуру покажчика, який складається з семи розділів та науково-допоміжного апарату, і налічує 903 позиції бібліографічних описів видань з ІІ половини ХІХ ст. до 2010 р. Зауважено, що для найбільш повного відображення праць М. І. Пирогова, літератури про його життя та діяльність до покажчика внесено бібліографічні записи з електронних каталогів Російської державної бібліотеки та наукової бібліотеки Московського державного університету ім. М. Ломоносова, Наукової електронної бібліотеки eLIBRARY.RU. Наголошено про наявність електронної версії покажчика, яка розміщена на порталі ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського на сторінках інформаційно-бібліографічного ресурсу "Видатні педагоги України і світу" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).

Отражена деятельность Государственной научно-педагогической библиотеки Украины им. В. А. Сухомлинского по своевременному и качественному научно-информационному обеспечению субъектов педагогической науки, образования и практики библиографической информацией о прогрессивных идеях известных педагогов. Указано, в частности, что в одной из трех серий "Выдающиеся педагоги мира" уже подготовлено и издано семь фундаментальных биобиблиографических изданий, посвященных жизни и деятельности таких педагогов, как В. А. Сухомлинский (2002, 2008), Я. А. Корчак (2003 ), А. С. Макаренко (2008), К. Д. Ушинский (2010), С. Ф. Русова (2010), Н. И.Пирогов (2011). Сосредоточено внимание на последнем биобиблиографическом издании "Николай Иванович Пирогов - выдающийся хирург, педагог и общественный деятель", составленном коллективом научных сотрудников названной библиотеки и посвященном 200-летнему юбилею всемирно известного ученого и талантливого педагога. Раскрыта структура указателя, который состоит из семи разделов и научно-вспомогательного аппарата, и насчитывает 903 позиции библиографических описаний изданий со II половины XIX в. до 2010 года. Отмечено, что для наиболее полного отражения работ Н. И. Пирогова, литературы о его жизни и деятельности в указатель внесены библиографические записи электронных каталогов Российской государственной библиотеки и научной библиотеки Московского государственного университета им. М. Ломоносова, Научной электронной библиотеки eLIBRARY.RU. Отмечено о наличии электронной версии указателя, которая размещена на портале ГНПБ Украины им. В. А. Сухомлинского на страницах информационно-библиографического ресурса "Выдающиеся педагоги Украины и мира" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).

Covers the activities of the State Scientific Pedagogical Library of Ukraine V. Sukhomlinsky for timely and quality of scientific and information support for teaching the subjects of science, education and practice of bibliographic information on the progressive ideas of famous teachers. Pointed out, in particular, that in one of the three episodes of "Outstanding teacher of the world" has been prepared and published seven fundamental bibliographical publications on the life and work of teachers, as V. A. Sukhomlinsky (2002, 2008), J. A. Korczak ( 2003), A. S. Makarenko (2008), K. D. Ushinskii (2010), S. F. Rusova (2010), N. I. Pirogov (2011). Focused attention on the last edition biobibliographic "Nikolai Ivanovich Pirogov - a distinguished surgeoneducator and social activist", compiled by a team researchers called the library and the 200th anniversary of the world-renowned scientist and a talented teacher. Discovery of the structure index, which consists of seven chapters and scientific auxiliary apparatus, and has 903 positions bibliographic publications with II floor. XIX c. to 2010. Observed that the order to fully understand the work of N. I. Pirogov, the literature on his life and work in the index included bibliographic records online catalogs of the Russian State Library and the Science Library of the Moscow State University, the Scientific Electronic Library eLIBRARY.RU. Noted the presence of the electronic version of the index, which is placed on the portal GNPB Ukraine named. V. A. Sukhomlinsky pages of information and bibliographic resources "outstanding teacher of Ukraine and the World" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Ч30 + Ч33(4УКР)51-271 я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

18.
Виговська О. 
"Інформаційна підтримка школи". Новий проект ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського та нашого журналу / О. Виговська, П. Рогова, Л. Заліток // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2012. - № 4. - С. 101-110. - укp.

Висвітлено початок реалізації спільного проекту "Інформаційна підтримка школи" Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В. О. Сухомлинського та науково-практичного журналу "Директор школи, ліцею, гімназії", який пройшов у формі зустрічі за круглим столом членів редакційної ради журналу, директорів провідних київських шкіл та співробітників бібліотеки. Визначено мету проекту як об’єднання зусиль вищезазначеної бібліотеки, преси та навчальних закладів України для інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу та дозвіллєвої діяльності в закладах освіти. Виокремлено шляхи розвитку співпраці між школами й бібліотекою, подано проект "Угоди про співпрацю". Зосереджено увагу на виступі директора бібліотеки, кандидата історичних наук, Заслуженого працівника культури України П. І. Рогової, яка відзначила вагомість ресурсу бібліотеки з питань педагогіки й освіти у традиційній та електронній формі, її багатогранній інформаційній діяльності, інформаційно-телекомунікаційних технологіях, що сприяють модерній роботі книгозбірні як всеукраїнського галузевого інформаційного центру, змістовному порталі бібліотеки (dnpb.gov.ua). Розкрито історію створення ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського та основні напрями її діяльності. Виокремлено питання роботи з рідкісними та цінними виданнями, діяльності читальних залів Фонду В. О. Сухомлинського та документів іноземними мовами, змістового наповнення порталу бібліотеки. Розглянуто широку культурно-просвітницьку діяльність книгозбірні.

Освещено начало реализации совместного проекта "Информационная поддержка школы" Государственной научно-педагогической библиотеки Украины им. В. А. Сухомлинского и научно-практического журнала "Директор школы, лицея, гимназии", который прошел в форме встречи за круглым столом членов редакционного совета журнала, директоров ведущих киевских школ, и сотрудников библиотеки. Определена цель проекта как объединение усилий вышеназванной библиотеки, прессы и учебных заведений Украины для информационного обеспечения учебно-воспитательного процесса и досуговой деятельности в учреждениях образования. Выделены пути развития сотрудничества между школами и библиотекой, представлен проект "Соглашения о сотрудничестве". Сосредоточено внимание на выступлении директора библиотеки, кандидата исторических наук, Заслуженного работника культуры Украины П. И. Роговой, которая отметила значимость ресурса библиотеки по вопросам педагогики и образования в традиционной и электронной форме, ее многогранной информационной деятельности, информационно-телекоммуникационных технологиях, способствующих модернистской работе библиотеки как всеукраинского отраслевого информационного центра, содержательном портале библиотеки (dnpb.gov.ua). Раскрыты история создания ГНПБ Украины им. В. А. Сухомлинского и основные направления ее деятельности. Выделены вопросы работы с редкими и ценными изданиями, деятельность читальных залов Фонда В. А. Сухомлинского и документов на иностранных языках, содержательного наполнения портала библиотеки. Рассмотрена широкая культурно-просветительская деятельность библиотеки.

Illuminated by the launch of the joint project "Information Support Schools" State Scientific Pedagogical Library of Ukraine V. Sukhomlinsky scientific and practical journal "The school, lyceum, gymnasium", which was held in the form of the Round Table members of the Editorial Board, Directors of leading Kiev schools and library staff. Objective of the project is defined as the united above the specified library, media and educational institutions of Ukraine for providing information for the educational process and leisure activities in the educational institutions. Highlighted the development of cooperation between the schools and library, a draft of the "Agreement of Cooperation". Focused attention on the speech library director, candidate of historical sciences, Honored Worker of Culture of Ukraine P. Rogova, who noted the importance of the resource library on pedagogy and education in traditional and electronic form, and its multi-faceted outreach activities, information and telecommunications technologies to facilitate the work of the modernist Ukrainian branch of the library as an information center, a content library portal (dnpb.gov.ua). Discloses the history of Ukraine GNPB them. V. A. Sukhomlinsky and main directions of its activity. Highlights areas with rare and valuable editions, activity reading rooms Fund V. A. Sukhomlinsky and documents in foreign languages, content portal content library. Address a broad cultural and educational activity of the library.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.03 + Ч612.4(4УКР)723.2:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

19.
Рогова П. І. 
Освітянські бібліотеки України в реалізації програми рівного доступу до якісної освіти / П. І. Рогова, І. І. Хемчян, Т. О. Судіна // Педагогіка і психологія. - 2009. - № 1. - С. 128-138. - укp.

Висвітлено основні проблеми, які розглядалися на Всеукраїнському науково-практичному семінарі. "Освітянські бібліотеки України в реалізації програми рівного доступу до якісної освіти". Обговорено формування відкритих баз даних інформаційних ресурсів у галузі освіти та науки, організацію корпоративної роботи, налагодження реферативного напряму діяльності бібліотек та ін. Накреслено шляхи вирішення названих проблем.

The main theme of the All-Ukrainian scientific-practical seminar лEducation Library of Ukraine in the implementation of equal access to quality education». Addressed questions of formation of open databases of information resources in education and science, the organization of corporate work, the development activities of reference librarians and others outlined ways to address the above problems. A plan for the recommendations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)758.9:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

20.
Павленко Т. С. 
Вивчення інформаційних потреб освітян як чинник удосконалення формування фонду Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського / Т. С. Павленко // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 4. - С. 143-147. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено підсумки анкетування користувачів Державної науково-педагогічної бібліотеки України (ДНПБ) ім. В. О. Сухомлинського за 2007 та 2010 рр. Опрацьовано результати дослідження інформаційних потреб користувачів бібліотеки, науково обгрунтовано напрями подальшого формування інформаційного ресурсу бібліотеки. Констатовано, що проведене дослідження є важливим для діяльності працівників ДНПБ, оскільки надано оцінку роботи бібліотеки, пропозиції щодо покращання її роботи, інформаційного ресурсу, матеріально-технічного забезпечення тощо.

Освещены итоги анкетирования пользователей Государственной научно-педагогической библиотеки (ГНПБ) им. В. А. Сухомлинского за 2007 и 2010 гг. Обработаны результаты исследования информационных потребностей пользователей ГНПБ, научно обоснованы направления дальнейшего формирования информационного ресурса библиотеки. Констатировано, что проведенное исследование является важним для деятельности работников библиотеки, т. к. получена оценка работы библиотеки, даны предложения по улучшению её работы, информационного ресурса, материально-технического обеспечения и т.д.

Presents a summary survey of library users in 2007 and 2010. Processed results of the research information needs of users GNPB Ukraine them. V.аA.а Sukhomlinsky. Scientifically justified directions for further development of the information resource library. Stated that this research is important for the activities of library staff, since an estimate of the library, are propositions on the improvement of its work, an information resource, logistics, identified gaps in its collection, subjects identified the documents required to readers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч738.601.52(4УКР)589:Ч30

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 
Інститут інформаціних технологій
Бібліотекознавчі e-ресурси
Україна
Інші країни

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського