Конференції

Бази даних

Бібліотекарям - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: ((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*(<.>TJ=Педагогіка і психологія<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

1.
Матвієнко О. В. 
Бібліотека навчального закладу в умовах інформатизації: проблеми й завдання / О. В. Матвієнко // Педагогіка і психологія. - 2006. - № 4. - С. 136-145. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито поняття "інформатизована" бібліотека навчального закладу. Розглянуто змістовий, організаційний, функціональний і комунікативний рівні діяльності бібліотек за умов інформатизації освіти. Обгрунтовано висновки щодо необхідності дослідження ролі бібліотек як суб'єкта навчально-виховного процесу в контексті глобальних процесів інформатизації освіти і теорій трансформації бібліотеки за сучасних умов.

Раскрыто понятие "информатизированная" библиотека учебного заведения. Рассмотрены содержательный, организационный, функциональный и коммуникативный уровни деятельности библиотек в условиях информатизации образования. Обоснованы выводы про необходимость исследования роли библиотек как субъекта учебно-воспитательного процесса в контексте глобальных процессов информатизации образования и теорий трансформации библиотеки в современных условиях.

The author proposes the definition of the library of an educational institutions equipped with ICT, analyses content, organizational, functional, communicational aspects of instruction and upbringing under conditions of informatization of education, defines the role of libraries in the educational process. The author makes conclusion about the necessity of the study of the role of a library as a subject of the educational process in the context of global processes of the informatization of education and theories of library transformation under modern conditions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.1с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

2.
Рогова П. І. 
Всеукраїнська науково-практична конференція "Стан та перспективи розвитку системи науково-інформаційного забезпечення освітянської галузі України" / П. І. Рогова, І. І. Хемчян, В. П. Здановська // Педагогіка і психологія. - 2008. - № 1. - С. 130-144. - укp.

Розглянуто актуальні проблеми оптимізації науково-інформаційного забезпечення педагогічної науки, освіти та практики, створення національного галузевого сегмента інформаційних ресурсів з психолого-педагогічних питань в електронному вигляді, формування системи бібліографічних і реферативних документів. Проаналізовано досвід ДНПБ України ім. В.О.Сухомлинського та бібліотек ВНЗ України, а також закордонних освітніх бібліотек з впровадження інновацій у сферу науково-інформаційного забезпечення галузі.

Рассмотрены актуальные проблемы оптимизации научно-информационного обеспечения педагогической науки, образования и практики, создания национального отраслевого сегмента информационных ресурсов по психолого-педагогическим вопросам в электронном виде, а также формирования системы библиографических и рефекративных документов. Проанализирован опыт ГНПБ Украины им. В.А.Сухомлинского и библиотек украинских ВУЗ, а также зарубежных образовательных библиотек по внедерению инноваций в научно-информационное обеспечение отрасли.

It has presented the main issues submitted for the conference - optimization of the scientific and informational provision of the pedagogical science, education and practice; development of a national sector segment of informational resources on psychological and pedagogical issues in the traditional and electronic forms; compiling a system of bibliographic, abstract and other documents; challenges of V.Soukhomlynskiy State scientific pedagogical library of Ukraine, libraries of higher education institutions of the 3-d and 4-th levels of accreditation as well as foreign educational libraries in implementing innovations into scientific and informational provision of the scholars and practical workers of the field.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73е(4УКР)л0 + Ч34(4УКР)ф.я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

3.
Рогова П. І. 
Науково-методичне забезпечення реалізації Концепції інформатизації мережі бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів України / П. І. Рогова, Ю. І. Артемов // Педагогіка і психологія. - 2006. - № 4. - С. 145-150. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто процес трансформації вітчизняних шкільних бібліотек в інформаційні медіацентри на сучасному етапі. Розкрито зміст Концепції інформатизації мережі бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів. Розглянуто зміст інституційної, кадрової й технологічної складових забезпечення реалізації положень Концепції, розроблених у проекті програми реалізації Концепції (2005 р.). Визначено етапи створення науково-методичного забезпечення та основні заходи на кожному з них. Обгрунтовано висновок, що науково-методичне забезпечення інформатизації мережі бібліотек має передбачати створення розгалуженої інфраструктури підтримки цього процесу, який має спиратися на всеукраїнський координаційний і методичний центр і регіональні освітні структури.

Рассмотрен процесс трансформации школьных библиотек в информационные медиацентры на современном этапе. Раскрыто содержание Концепции информатизации сети библиотек общеобразовательных учебных заведений. Рассмотрено содержание институционной, кадровой и технологической составляющих научно-методического обеспечения реализации Концепции, изложенных в проекте программы реализации Концепции (2005 г.). Определены этапы создания научно-методического обеспечения и основные мероприятия на каждом из них. Обосновано вывод, что научно-методическое обеспечение информатизации сети библиотек должно предусматривать создание разветвленной инфраструктуры поддержки этого процесса, который будет опираться на всеукраинский координационный и методический центр.

The authors of the article taking into consideration the word experience of media-centers establishing have made a conclusion that the scientific and method provision of the informatization of the librarian network of the general secondary institutions in Ukraine is to be based on the All-Ukrainian coordinating and method centre, on the regional educational structures as well as to foresee the development of the branching infrastructure support of the process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.4(4УКР)757.14с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

4.
Лутовинова В. І. 
Новий рівень інформаційного забезпечення освітян України / В. І. Лутовинова // Педагогіка і психологія. - 2007. - № 4. - С. 131-140. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито завдання та проаналізовано результати виконання в ДНПБ України ім. В.О.Сухомлинського наукового проекту "Науково-інформаційне забезпечення освітянської галузі України (2003 - 2007 рр.)" за напрямами: вивчення фахових інформаційних потреб освітян; формування системи реферативних документів; підготовка оглядово-аналітичних матеріалів. Обгрунтовано тезу щодо трансформації та суттєвого наближення на сучасному етапі бібліотечної діяльності до науково-дослідної роботи.

Раскрыты задания и проанализированы результаты выполнения ГНПБ Украины им. В.А.Сухомлинского научного проекта "Научно-информационное обеспечение образовательной отрасли Украины (2003 - 2007 гг.)" по направлениям: изучение профессиональных потребностей работников образования; формирование системы реферативных документов; подготовка обзорно-аналитических документов. Обоснован тезис о трансформации и существенное приближение на современном этапе библиотечной деятельности к научно-исследовательской работе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч738.601.52(4УКР)589:Ч30

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

5.
Рогова П. І. 
Реалізація наукових проектів ДНПБ України ім. В.О.Сухомлинського як чинник удосконалення системи інформаційного забезпечення освітян / П. І. Рогова // Педагогіка і психологія. - 2007. - № 4. - С. 127-132. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Проаналізовано діяльність ДНПБ України ім. В.Сухомлинського щодо виконання трьох наукових проектів за період 2001 - 2007 рр., спрямованих на створення повноцінного інтегрованого ресурсу інформаційного забезпечення освітянської галузі України. Розкрито плани наукової, методичної та практичної діяльності бібліотеки на найближчу перспективу.

Проанализирована деятельность ГНПБ им. В.А.Сухомлинского, касающаяся трех научных проектов за период 2001 - 2007 гг., направленных на создание полноценного интегрированного ресурса информационного обеспечения образовательной отрасли Украины. Раскрыты планы научной, методической и практической деятельности библиотеки на ближайшую перспективу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73е(4УКР)л9 + Ч738.601.52

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

6.
Рогова П. І. 
Освітянські бібліотеки України в реалізації програми рівного доступу до якісної освіти / П. І. Рогова, І. І. Хемчян, Т. О. Судіна // Педагогіка і психологія. - 2009. - № 1. - С. 128-138. - укp.

Висвітлено основні проблеми, які розглядалися на Всеукраїнському науково-практичному семінарі. "Освітянські бібліотеки України в реалізації програми рівного доступу до якісної освіти". Обговорено формування відкритих баз даних інформаційних ресурсів у галузі освіти та науки, організацію корпоративної роботи, налагодження реферативного напряму діяльності бібліотек та ін. Накреслено шляхи вирішення названих проблем.

The main theme of the All-Ukrainian scientific-practical seminar лEducation Library of Ukraine in the implementation of equal access to quality education». Addressed questions of formation of open databases of information resources in education and science, the organization of corporate work, the development activities of reference librarians and others outlined ways to address the above problems. A plan for the recommendations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)758.9:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

7.
Заліток Л. М. 
З історії становлення й розвитку бібліотек навчальних закладів у Східній Україні (1920 - 1930 рр.) / Л. М. Заліток // Педагогіка і психологія. - 2004. - № 4. - С. 93-97. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Используя материалы регионального журнала "Радянська школа", раскрыто развитие вузовских и школьных библиотек в Восточном регионе Украины в 1920 - 1930 гг.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР5)757.1г + Ч739.4(4УКР5)757.14г

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

8.
Павлова Л. В. 
Бібліотеки навчальних закладів різних рівнів на сторінках "Журнала Министерства Народного Просвещения" з 1834 до 1917 р. / Л. В. Павлова // Педагогіка і психологія. - 2004. - № 4. - С. 98-104. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Раскрыто становление и развитие библиотек системы образования по материалам "Журнала Министерства Народного Просвещения".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4РОС)757.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

9.
Рогова П. І. 
П'ять років діяльності ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського: здобутки і перспективи / П. І. Рогова // Педагогіка і психологія. - 2006. - № 2. - С. 140-151. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Раскрыто становление главной педагогической библиотеки в отрасли в настоящее время и на будущее, достижения и перспективы развития. Рассмотрена система библиографических пособий, издающихся библиотекой, их классификация по целевому назначению, хронологии, особенностям объекта учета документов и др.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)758.9:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

10.
Павленко Т. С. 
Вивчення інформаційних потреб освітян як чинник удосконалення формування фонду Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського / Т. С. Павленко // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 4. - С. 143-147. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено підсумки анкетування користувачів Державної науково-педагогічної бібліотеки України (ДНПБ) ім. В. О. Сухомлинського за 2007 та 2010 рр. Опрацьовано результати дослідження інформаційних потреб користувачів бібліотеки, науково обгрунтовано напрями подальшого формування інформаційного ресурсу бібліотеки. Констатовано, що проведене дослідження є важливим для діяльності працівників ДНПБ, оскільки надано оцінку роботи бібліотеки, пропозиції щодо покращання її роботи, інформаційного ресурсу, матеріально-технічного забезпечення тощо.

Освещены итоги анкетирования пользователей Государственной научно-педагогической библиотеки (ГНПБ) им. В. А. Сухомлинского за 2007 и 2010 гг. Обработаны результаты исследования информационных потребностей пользователей ГНПБ, научно обоснованы направления дальнейшего формирования информационного ресурса библиотеки. Констатировано, что проведенное исследование является важним для деятельности работников библиотеки, т. к. получена оценка работы библиотеки, даны предложения по улучшению её работы, информационного ресурса, материально-технического обеспечения и т.д.

Presents a summary survey of library users in 2007 and 2010. Processed results of the research information needs of users GNPB Ukraine them. V.аA.а Sukhomlinsky. Scientifically justified directions for further development of the information resource library. Stated that this research is important for the activities of library staff, since an estimate of the library, are propositions on the improvement of its work, an information resource, logistics, identified gaps in its collection, subjects identified the documents required to readers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч738.601.52(4УКР)589:Ч30

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

11.
Рогова П. І. 
Інноваційна діяльність освітянських бібліотек в епоху цивілізаційних змін / П. І. Рогова // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 1. - С. 115-124. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано діяльність мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України у контексті цивілізаційних змін. Визначено чинники інноваційного розвитку бібліотек, що спрямований на створення умов для їх входження до глобального інформаційного простору. Розглянуто теоретичні, методичні й організаційні напрацювання ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського як головної установи мережі освітянських бібліотек МОН і НАПН України із забезпечення фахових потреб спеціалістів освітянської галузі як первинною, так і вторинною інформацією, зокрема бібліографічною, реферативною та аналітичною. Висвітлено теоретичні та практичні засади формування всеукраїнського галузевого інформаційного ресурсу на базі ДНПБУ в традиційній та електронній формах, окреслено основи співпраці з бібліотеками мережі, шляхи модернізації бібліотек. Визначено напрями стратегічної діяльності освітянських бібліотек різних видів з метою забезпечення інноваційного розвитку педагогічної науки, освіти та практики.

Проанализировано состояние сети образовательных библиотек МОН Украины и НАПН в контексте цивилизационных изменений. Определены факторы инновационного развития библиотек, направленного на создание условий для их вхождения в глобальное информационное пространство. Рассмотрены теоретические, методические и организационные наработки ГНПБ Украины им. В. А. Сухомлинского как главного учреждения сети образовательных библиотек МОН и АПН Украины в обеспечении профессиональных потребностей специалистов сферы образования как первичной, так и вторичной информацией, в частности библиографической, реферативной и аналитической. Освещены теоретические и практические основы формирования всеукраинского отраслевого информационного ресурса на базе ГНПБ в традиционной и электронной формах, основы сотрудничества с библиотеками сети, пути модернизации библиотек. Определены направления стратегической деятельности образовательных библиотек по обеспечению инновационного развития педагогической науки, образования и практики.

The author has analysed the state of educational libraries network under the Ministry of Education and Science of Ukraine and the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, for instance the condition of the main library of the network, the V. A. Sukhomlinskyi National Scientific Pedagogical Library of Ukraine, their material provision and staffing, their structure and the dynamics of the development of their funds both traditional and electronic as well as theoretical, methodological and organizational outputs of the V. A. Sukhomlinskyi National Scientific Pedagogical Library of Ukraine in provisioning science and education innovative development and educational specialists' professional needs with primary and secondary information, in particular with bibliographic, reference and analytical one. The article has also defined the theoretical and practical grounds for formation of an All-Ukrainian branch informational resource in a traditional and in an electronic form on the basis of the National Scientific Pedagogical Library of Ukraine as well as the strategy of the development of libraries of different types and the ways of their modernization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

12.
Рогова П. І. 
Інформаційні потреби в ресурсах психолого-педагогічної тематики як об'єкт наукового дослідження / П. І. Рогова, Я. О. Чепуренко // Педагогіка і психологія. - 2009. - № 2. - С. 141-149. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наведено результати комплексного дослідження інформаційних потреб користувачів ДНПБ у фахових виданнях її фонду, проведене у 2007 р. в рамках науково-дослідної теми "Теоретичні засади формування всеукраїнського інформаційного ресурсу з психолого-педагогічної науки та освіти на базі ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського". Зроблено висновки з анкетування. З метою всебічного задоволення інформаційних потреб користувачів накреслено шляхи покращення роботи бібліотеки.

Приведены результаты комплексного исследования информационных потребностей пользователей ГНПБ в специальных изданиях ее фонда, проведенное в 2007 г. в рамках научно-исследовательской темы "Теоретические принципы формирования всеукраинского информационного ресурса по психолого-педагогической науке и образованию на базе ГНПБ им. В. А. Сухомлинского". Сделаны выводы из анкетирования. С целью всестороннего удовлетворения информационных потребностей пользователей начерчены пути совершенствования работы библиотеки.

The results of a comprehensive study of information needs of users GNPB фаховых publications in its stock, held in 2007 in the framework of a research topic "The theoretical principles of the Ukrainian information resource on the psychological-pedagogsurveys, the information needs of users."


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч736.702.2:Ч30/Ю

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

13.
Макєєва І. І. 
Психологічні проблеми інформаційно-бібліографічної перекваліфікації бібліотекарів книгозбірень вишів / І. І. Макєєва // Педагогіка і психологія. - 2009. - № 4. - С. 142-149. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

На основі аналізу праць вітчизняних і російських учених визначено рівні освіти дорослих як суб'єктів навчання, що має значення для розв'язання питання розвитку особистості в цьому процесі, для формування мотивації бібліотекарів-початківців книгозбірень ВНЗ до навчально-пізнавальної діяльності та організації такої діяльності.

На основе анализа работ отечественных и русских ученых определены уровни образования взрослых как субъектов обучения, особенности их обучения, что имеет значение для решения вопроса развития личности в этом процессе, для формирования мотивации начинающих библиотекарей библиотек вузов к учебно-познавательной деятельности и организации такой деятельности.

On the basis of analysis of works of native and Russian scientists determined the levels of study subjects as adult education, especially their education, which is important to address the issue of identity in the process for building motivation novice librarians libraries of Universities for teaching and cognitive functions and organization of such activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 р7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

14.
Артемов Ю. І. 
Створення інформаційно-освітнього порталу як важлива складова стратегії розвитку державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В. О. Сухомлинського / Ю. І. Артемов // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 1. - С. 144-149. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розкрито значення, етапи створення та особливості діяльності інформаційно-освітнього порталу як представництва ДНПБ України в Інтернеті. Обгрунтовано плани зі створення у 2010 - 2014 рр. мега-порталу цієї установи з метою забезпечення рівного доступу користувачів до освітніх бібліотечно-інформаційних ресурсів шляхом концентрації освітніх ресурсів, створення єдиного вікна доступу до них. Висвітлено проблеми, пов'язані з діяльністю нагромаджених уже електронних навчальних ресурсів України, які ведуть поки що розрізнену і фрагментарну діяльність. Зазначено, що створення інтегрованих інформаційних науково-освітніх систем є одним з найперспективніших рішень проблеми інформаційного та методичного забезпечення навчальної діяльності, а єдине вікно доступу має забезпечувати також доступ до профільних електронних журналів, бібліотек, вітчизняних і зарубіжних сайтів освітянської спрямованості.

Раскрыто значение, этапы создания и особенности деятельности информационно-образовательного портала как представительства ДНПБ Украины в Интернете. Обоснованы планы по созданию в 2010 - 2014 гг. мегапортала этой организации с целью обеспечения равногодоступа пользователей к образовательным библиотечно-информационным ресурсам путем концентрации образовательных ресурсов, создания единого окна доступа к ним, уравнивания в правах всех пользователей библиотеки. Освещены проблемы, связанные с деятельностью собранных электронных учебных ресурсов Украины, которые ведут пока что разрозненную и фрагментарную деятельность. Отмечено, что создание интегрированных информационных научно-образовательных систем является одним из наиболее перспективных решений проблемы информационного и методического обеспечения учебной деятельности, что единое окно доступа должно обеспечивать также доступ до профильных электронных журналов, библиотек, отечественных и зарубежных сайтов образовательного направления.

The definitions of the library informational resource and the Internet-portal have been suggested in the context of the teaching process informational provision. The stages of strategic development of the V. O. Sukhomlynsky National Scientific Pedagogical Library of Ukraine Internet presentation gave been characterized as well as essence to library-based education informational resources.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734.838 + З970.312.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

15.
Шарошкіна Н. Г. 
Культурно-освітня роботи бібліотеки як соціального інституту / Н. Г. Шарошкіна // Педагогіка і психологія. - 2013. - № 3. - С. 85-90. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто головні напрями культурно-просвітницької діяльності бібліотеки – пропагування книги, підвищення рівня читацької активності, обізнаності з найбільшими здобутками духовної культури людства, виховна робота. Акцентовано увагу на принципах виховної роботи бібліотеки та формах і методах педагогічного впливу на читача.

Рассмотрено главные направления культурно-просветительской деятельности библиотеки - пропаганда книги, повышение уровня читательской активности, знаний о крупнейших достижениях духовной культуры человечества, воспитательная работа. Акцентировано внимание на принципах воспитательной работы библиотеки, формах и методах педагогического воздействия на читателя.

Considered the main direction of cultural and educational activities of the library - the promotion of the book , improving reading activity , knowledge of the major achievements of mankind's spiritual culture , educational work . Attention is focused on the principles of the educational work of the library , forms and methods of pedagogical influence on the reader.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.026

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 
Інститут інформаціних технологій
Бібліотекознавчі e-ресурси
Україна
Інші країни

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського