Конференції

Бази даних

Бібліотекарям - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Бібліотекарям - Електронний каталог НБУВ (128)Каталог залу бібліотекознавчої літератури (18)Бібліотекарям - Автореферати дисертацій (3)
Пошуковий запит: ((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*(<.>U=Ч739.8$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 47
Представлено документи з 1 до 20
...

1.
Галамага Т. Ю. 
Проблеми вивчення читацького попиту підлітків / Т. Ю. Галамага // Вісн. Харк. держ. акад. культури. - 2000. - Вип. 3. - С. 83-89. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто результати вивчення попиту на художню літературу читачів підліткового віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.03 + Ч739.819:Ш6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70200 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


2.
Гречко Г.  
Детские библиотеки как центры информации и релаксации для детей с ограничениями жизнедеятельности / Г. Гречко // Світ дит. б-к. - 2002. - № 3. - С. 15-18. - рус.

Висвітлено питання реалізації комплексної програми "Глубинная экология человечества в защиту детства" в Центральній бібліотеці для дітей Миколаєва у роботі з дітьми з обмеженими фізичними можливостями.


Ключ. слова: Дитячі бібліотеки, централізовані бібліотечні системи, м. Миколаїв, обслуговування дітей з обмеженнями життєдіяльності.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.860.41(4Укр)513.3

Шифр НБУВ: Ж24224 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


3.
Севастьянова Г. К. 
Традиции и инновации в библиографической работе. ТРИЗ - веление времени / Г. К. Севастьянова // Світ дит. б-к. - 2002. - № 2. - С. 28-29. - рус.

Розглянуто питання використання системи ТРВЗ (теорія рішення винахідницьких завдань) - в практиці інформаційно-бібліографічної роботи Луганської обласної бібліотеки для дітей.


Ключ. слова: Дитячі бібліотеки, Луганська обласна бібліотека для дітей, інформаційно-бібліографічне обслуговування.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.87(4Укр)512

Шифр НБУВ: Ж24224 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


4.
Бібліографічні посібники обласних бібліотек України для дітей (1945-2000 рр.) : Ретросп. наук.-допоміж. бібліограф. покаж. / ред.: Н. С. Дяченко; Нац. б-ка України для дітей. - К., 2006. - 64 c. - укp.

Наведено бібліографічний опис посібників з природничих наук, україно- та краєзнавства, техніки, сільського та лісового господарства, медицини, історії, етнографії, економіки, політики, держави та права, військової справи, культури, науки, педагогіки, фізкультури та спорту, мовознавства, фольклору та фольклористики, літературознавства та художньої літератури, бібліотечної справи, мистецтва, релігії й атеїзму, філософії, логіки, етики, естетики, а також видань про діяльність дитячих громадських організацій. Подано бібліографічний покажчик посібників універсального змісту. Бібліографічний опис видань складено згідно з чинними стандартами. Запропоновано допоміжні адміністративно-територіальний і хронологічний покажчики та покажчик укладачів.

Приведено библиографическое описание пособий по естественным наукам, украино- и краеведению, технике, сельскому и лесному хозяйству, медицине, истории, этнографии, экономике, политике, государству и праву, военному делу, культуре, науке, педагогике, физкультуре и спорту, языковедению, фольклору и фольклористике, литературоведению и художественной литературе, библиотечному делу, искусству, религии и атеизму, философии, логике, этике, эстетике, а также изданий о деятельности детских общественных организаций. Представлен библиографический указатель пособий универсального содержания. Библиографическое описание изданий составлено в соответствии с действующими стандартами. Предложены вспомогательные административно-территориальный и хронологические указатели и указатель составителей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш88:А/Я я1 + Ч739.819:А/Я я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС42579 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


5.
Українська дитяча література : Наук.-допом. бібліогр. покажч. для організаторів дит. читання. Вип. 1 / уклад.: Н. В. Загайна; Нац. б-ка України для дітей. - К., 2007. - 31 с. - укp.

Наведено бібліографію дитячої літератури з питань фольклору, історії та критики української дитячої літератури, а також фольклористики.

Приведена библиография детской литературы по вопросам фольклора, истории и критики украинской детской литературы, а также фольклористики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Ш8я1 + Ш8 я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16105 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Видання зберігається у :


6.
Романченко І. Г. 
Діяльність бібліотек по формуванню екологічної культури дітей (друга половина ХХ ст.) : Автореф. дис... канд. іст. наук / І. Г. Романченко; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2006. - 19 c. - укp.

Вперше досліджено та узагальнено досвід роботи бібліотек для дітей України з формування екологічної культури читачів у другій половині XX cт. Розроблено періодизацію даного виду бібліотечної діяльності та визначено основні напрями формування екологічної культури дітей. Проаналізовано існуючі форми бібліотечно-бібліографічної роботи дитячих бібліотек в Україні у галузі формування екологічної культури читачів-дітей з урахуванням особливостей їх розумового, психічного та вікового розвитку. Запропоновано класифікацію читачів-дітей, що цікавляться екологічною літературою. Визначено напрями задоволення їх інформаційних потреб в бібліотеках України. Здійснено історико-порівняльний аналіз розвитку формування екологічної культури у дітей в бібліотеках України та ближнього зарубіжжя. Розроблено перспективну модель діяльності бібліотек для дітей з формування екологічної культури читачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Б1

Шифр НБУВ: РА344544 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


7.
Матвійчук О. Є. 
Діяльність шкільних бібліотек по забезпеченню інформаційних потреб старшокласників : Автореф. дис... канд. пед. наук : 07.00.08 / О. Є. Матвійчук; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Досліджено процес забезпечення інформаційних потреб учнів старших класів засобами шкільної бібліотеки. Висвітлено погляди вчених на роль бібліотеки навчального закладу як центру задоволення потреб в інформації. Проаналізовано теоретичні праці з питань функціонування бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу (шкільний бібліотечно-інформаційний центр, бібліотека-медіатека). Розглянуто теоретико-методологічні засади вивчення та задоволення інформаційних потреб, досліджено їх зміст і структуру, а також інформаційно-комунікативну діяльність учнів старших класів. Визначено специфіку діяльності бібліотекарів шкільних бібліотек, запропоновано модель підвищення їх кваліфікації за умов післядипломної освіти, розкрито складові їх професійної компетентності. Розроблено модель діяльності даної бібліотеки з ефективного забезпечення інформаційних потреб старшокласників, структурними елементами якої є дослідження потреб учнів в інформації, комплектування фонду, підвищення професійної компетентності шкільного бібліотекаря, формування бібліотечно-інформаційних умінь старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330799 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


8.
Шуляк С. О. 
Педагогічні умови сприяння становленню особистості молодших школярів засобами ігрової діяльності в дитячій бібліотеці : Автореф. дис... канд. пед. наук / С. О. Шуляк; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2006. - 19 c. - укp.

Розкрито суть понять "особистість" і "становлення особистості". Визначено зміст і структурні компоненти процесу становлення особистості молодших школярів. Обгрунтовано критерії оцінювання рівнів її сформованості. Запропоновано педагогічні умови сприяння становленню особистості молодших школярів засобами ігрової діяльності. Експериментально підтверджено їх ефективність шляхом впровадження до процесу бібліотечно-інформаційного обслуговування читачів дитячих бібліотек програми "Дитяча гра в сучасній бібліотеці".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.810.2 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343352 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


9.
Борис Комар: "Найдорожчий маєте скарб - добру душу" : біобібліогр. нарис / ред.: Н. О. Новікова; уклад.: Н. В. Загайна, О. М. Тімочка; Нац. б-ка України для дітей. - К., 2013. - 72 c. - (Серія "Дитячі письменники України"; вип. 4). - укp.

Висвітлено основні етапи життя та творчості відомого дитячого прозаїка, лауреата літературної премії ім. Лесі Українки Б. П. Комара. Подано перелік його творів, публікацій та іншомовних видань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Ш85 + Ш85(4УКР)6-4 Комар Б.П. я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА775971 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


10.
Сидоренко Г. 
Использование виртуальной библиографии в информировании педагогов / Г. Сидоренко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2007. - № 3. - С. 86-88. - рус.

Висвітлено практичний досвід колективу відділу організаторів дитячого читання Центральної дитячої бібліотеки ім. А.Гайдара у м. Севастополь щодо впровадження та подальшого використання віртуальної бібліографії у своїй роботі. Наведено інформацію про електронні ресурси даного відділу. Розглянуто й охарактеризовано методи та форми масового інформування читачів через IP-технології. Доведено, що використання в інформаційній роботі віртуальних технологій надає користувачам бібліотеки необмежені можливості в одержанні актуальної та оперативної інформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.8 с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

11.
Пономаренко Л. 
Нове бібліографічне видання "Микола Іванович Пирогов - видатний хірург, педагог і громадський діяч" у серії "Видатні педагоги світу" / Л. Пономаренко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2012. - № 4. - С. 49-50. - укp.

Висвітлено діяльність Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В. О. Сухомлинського щодо своєчасного та якісного науково-інформаційного забезпечення суб’єктів педагогічної науки, освіти та практики бібліографічною інформацією про прогресивні ідеї відомих педагогів. Зазначено, зокрема, що в одній із трьох серій "Видатні педагоги світу" вже підготовлено та видано сім ґрунтовних біобібліографічних видань, присвячених життю і діяльності таких педагогів, як В. О. Сухомлинський (2002, 2008), Я. А. Корчак (2003), А. С. Макаренко (2008), К. Д. Ушинський (2010), С. Ф. Русова (2010), М. І. Пирогов (2011). Зосереджено увагу на останньому біобібліографічному виданні "Микола Іванович Пирогов - видатний хірург, педагог і громадський діяч", упорядкованому колективом науковців названої бібліотеки і присвяченому 200-річному ювілею всесвітньовідомого вченого та талановитого педагога. Розкрито структуру покажчика, який складається з семи розділів та науково-допоміжного апарату, і налічує 903 позиції бібліографічних описів видань з ІІ половини ХІХ ст. до 2010 р. Зауважено, що для найбільш повного відображення праць М. І. Пирогова, літератури про його життя та діяльність до покажчика внесено бібліографічні записи з електронних каталогів Російської державної бібліотеки та наукової бібліотеки Московського державного університету ім. М. Ломоносова, Наукової електронної бібліотеки eLIBRARY.RU. Наголошено про наявність електронної версії покажчика, яка розміщена на порталі ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського на сторінках інформаційно-бібліографічного ресурсу "Видатні педагоги України і світу" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).

Отражена деятельность Государственной научно-педагогической библиотеки Украины им. В. А. Сухомлинского по своевременному и качественному научно-информационному обеспечению субъектов педагогической науки, образования и практики библиографической информацией о прогрессивных идеях известных педагогов. Указано, в частности, что в одной из трех серий "Выдающиеся педагоги мира" уже подготовлено и издано семь фундаментальных биобиблиографических изданий, посвященных жизни и деятельности таких педагогов, как В. А. Сухомлинский (2002, 2008), Я. А. Корчак (2003 ), А. С. Макаренко (2008), К. Д. Ушинский (2010), С. Ф. Русова (2010), Н. И.Пирогов (2011). Сосредоточено внимание на последнем биобиблиографическом издании "Николай Иванович Пирогов - выдающийся хирург, педагог и общественный деятель", составленном коллективом научных сотрудников названной библиотеки и посвященном 200-летнему юбилею всемирно известного ученого и талантливого педагога. Раскрыта структура указателя, который состоит из семи разделов и научно-вспомогательного аппарата, и насчитывает 903 позиции библиографических описаний изданий со II половины XIX в. до 2010 года. Отмечено, что для наиболее полного отражения работ Н. И. Пирогова, литературы о его жизни и деятельности в указатель внесены библиографические записи электронных каталогов Российской государственной библиотеки и научной библиотеки Московского государственного университета им. М. Ломоносова, Научной электронной библиотеки eLIBRARY.RU. Отмечено о наличии электронной версии указателя, которая размещена на портале ГНПБ Украины им. В. А. Сухомлинского на страницах информационно-библиографического ресурса "Выдающиеся педагоги Украины и мира" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).

Covers the activities of the State Scientific Pedagogical Library of Ukraine V. Sukhomlinsky for timely and quality of scientific and information support for teaching the subjects of science, education and practice of bibliographic information on the progressive ideas of famous teachers. Pointed out, in particular, that in one of the three episodes of "Outstanding teacher of the world" has been prepared and published seven fundamental bibliographical publications on the life and work of teachers, as V. A. Sukhomlinsky (2002, 2008), J. A. Korczak ( 2003), A. S. Makarenko (2008), K. D. Ushinskii (2010), S. F. Rusova (2010), N. I. Pirogov (2011). Focused attention on the last edition biobibliographic "Nikolai Ivanovich Pirogov - a distinguished surgeoneducator and social activist", compiled by a team researchers called the library and the 200th anniversary of the world-renowned scientist and a talented teacher. Discovery of the structure index, which consists of seven chapters and scientific auxiliary apparatus, and has 903 positions bibliographic publications with II floor. XIX c. to 2010. Observed that the order to fully understand the work of N. I. Pirogov, the literature on his life and work in the index included bibliographic records online catalogs of the Russian State Library and the Science Library of the Moscow State University, the Scientific Electronic Library eLIBRARY.RU. Noted the presence of the electronic version of the index, which is placed on the portal GNPB Ukraine named. V. A. Sukhomlinsky pages of information and bibliographic resources "outstanding teacher of Ukraine and the World" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Ч30 + Ч33(4УКР)51-271 я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

12.
Заболотна Д. В. 
Одеські художники-нонконформісти 1960 - 70-х рр. / Д. В. Заболотна, В. В. Савченко // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Бібліотекознавство, бібліографозн., книгозн.. - 2013. - 18, вип. 2. - С. 29-59. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто видання з фондів Наукової бібліотеки Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, що дають історичну та мистецтвознавчу характеристику одеського художнього середовища періоду 60 - 70-х рр. XX ст. Проаналізовано літературу про творчий та життєвий шлях основних представників цього напрямку: О. Ануфрієва, В. Маринюка, Л. Ястреб, В. Стрельникова, В. Басанця та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Щ + Щ143(4УКР-4ОДЕ)63-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

13.
Боровик В. В. 
Використання інформаційних технологій при формуванні Чорнобильського науково-інформаційного фонду / В. В. Боровик, Р. А. Омеляшко // Актуал. проблеми економіки. - 2013. - № 11. - С. 180-188. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Висвітлено стан використання сучасних інформаційних технологій і визначено напрямки їх подальшого впровадження для вирішення проблеми врятування культурної спадщини регіону, постраждалого від Чорнобильської катастрофи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Б + Ч732 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23291 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

14.
Романченко І. 
Роль книги у вихованні екологічної культури у дітей раннього віку / І. Романченко // Бібл. планета. - 2005. - № 1. - С. 29-31. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

На основі досліджень читання дітей, аналізу шкільної програмної літератури, психолого-педагогічних характеристик окремих вікових груп дошкільників та молодших школярів запропоновано систему роботи з їх екологічного виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:В1 + Ч421.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16548 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

15.
Танчик В. 
Історико-краєзнавча робота в публічній бібліотеці / В. Танчик // Бібл. планета. - 2007. - № 1. - С. 21-22. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Т/Д891

Шифр НБУВ: Ж16548 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 


16.
Голикова А. В. 
Воспитание культуры межнациональных отношений средствами литературы у читателей-детей / А. В. Голикова // Библ. дело и краеведение. - 2000. - Вып. 2. - С. 167-169. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.811.3

Шифр НБУВ: Ж70372 Пошук видання у каталогах НБУВ 


17.
Brown G. R. 
Components of a Quality School Library Program: What do They Look Like? How Do We Assess Where We Are? / G. R. Brown // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 10-я юбил. междунар. конф. "Крым 2003". - 2003. - 2. - С. 842-848. - англ.

Розглянуто питання, пов'язані зі зміною сприйняття ролі і програми сучасного шкільного бібліотечно-інформаційного обслуговування (ШБІО). Визначено основні напрями діяльності шкільних бібліотек у всьому світі в минулому десятилітті. Проаналізовано мету та функції ШБІО. Обговорено роль учнів, учителів та вчителів-бібліотекарів як рушійних сил бібліотечних програм. Представлено модель, яка дозволяє аналізувати наступні елементи: спільне планування і навчання, інформаційну грамотність, навички самостійної роботи, ресурси і навчання, вивчення літературної та культурної спадщини, інформаційно-довідкове обслуговування, співробітництво між організаціями, підготовку і редагування матеріалів, навички роботи із засобами масової інформації та електронними технологіями, організаційно-адміністративні функції, науково-дослідну діяльність, навички керівництва. Запропоновано моделі кожного з названих елементів, методи оцінки ефективності програми ШБІО як невід'ємної частини шкільного виховання.

Рассмотрены вопросы, связанные с изменением восприятия роли и программы современного школьного библиотечно-информационного обслуживания (ШБИО). Поданы основные направления деятельности школьных библиотек во всем мире в прошедшем десятилетии. Проанализировано цели и функции ШБИО. Обсуждена роль учащихся, учителей и учителей-библиотекарей как движущих сил библиотечных программ. Представлена модель, позволяющая анализировать следующие элементы: совместное планирование и обучение, информационная грамотность, навыки самостоятельной работы, ресурсы и обучение, изучение литературного и культурного наследия, информационно-справочное обслуживание, сотрудничество между организациями, подготовка и редактирование материалов, навыки работы со средствами массовой информации и электронными технологиями, организационно-административные функции, научно-исследовательская деятельность, навыки руководства. Рассмотрены модели каждого из названных элементов. Для каждого из элементов предложены методы оценки эффективности программы ШБИО как неотъемлемой части школьного воспитания.

This presentation will address the issues of change in perception of the role and program of modern school library and information services (SLIS). A brief review of the various aspects of school librarianship over the past decade will be addressed from the global perspective. The purpose and function of the modern SLIS will be examined. The role of the student, teacher, and teacher-librarian will be central to the discussion for each of these dynamics of a program. A model will be shared that will provide opportunity to examine each of the following components: Cooperative Planning and Teaching, Information Literacy, Independent Learning Skills, Resource-Based Learning, Literary and Cultural Appreciation, Information / Reference Services, Inter-Agency Collaboration, Materials Production and Editing, Media & Electronic Technology Skills, Organization & Administrative Functions, Research Activities, Communication/Interaction Skills, and Leadership Skills. Samples of the kinds of activities that fallinto each component will be discussed. Methods of assessing the success of the SLIS program as an integral part of the school will be considered for each component. Sample material will be shared where appropriate; discussion will be Encouraged.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347002/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

18.
Brown G. R. 
School Library Systems: Developing Handbooks for Use at the System Level / G. R. Brown // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 10-я юбил. междунар. конф. "Крым 2003". - 2003. - 2. - С. 837-842. - англ.

Описано різні види обслуговування у шкільних бібліотечних системах. Види обслуговування залежать від ролі бібліотеки та від організаційних потреб малих, середніх і великих систем районного, регіонального і національного рівнів. Розглянуто складові друкованих підручників, а також електронну версію Системної політики і практики, що розробляється у даний час. Особливу увагу приділено різним видам матеріалів, необхідним у тому чи іншому середовищі. Проаналізовано методи підготовки матеріалів, які максимально відповідають вимогам практичних працівників.

освещены различные виды обслуживания в школьных библиотечных системах. Виды обслуживания зависят от роли библиотеки и от организационных потребностей малых, средних и больших систем районного, регионального и национального уровня. Рассмотрены составляющие печатных учебников, а также электронную версию Системной политики и практики, разрабатываемых в настоящее время. Особое внимание уделено различным видам материалов, необходимых в той или иной среде. Проанализированы методы подготовки материалов, максимально отвечающих требованиям практических работников.

This presentation is designed to investigate the various kinds of services that are needed in school library systems. It will relate to the leadership style and organizational needs for small, medium and large systems at district, regional or state levels. The content will address some of the components of the print versions of Handbooks and the electronic versions of System Policies and Practices that are currently models in the field. Special attention will be given to the kinds of materials that are appropriate for each media. Methods of developing the materials to gain maximum commitment from the field workers will be addressed. Samples of various kinds of handbooks and guides will be exhibited. Participants will be invited to share their observations on the processes under discussion.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347002/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

19.
Чудинова В. П. 
Дети и библиотеки: вхождение в киберпространство (по результатам исследования) / В. П. Чудинова // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 9-я Междунар. конф. "Крым 2002". - 2002. - 2. - С. 785-789. - рус.

Зазначено, що у ході дослідження вперше був зібраний матеріал про роботу регіональних центрів - дитячих бібліотек - лідерів у сфері застосування нових електронних технологій. Результати свідчать про розвиток тенденції входження дитячих бібліотек у новий інформаційний простір. Процес йде з великими труднощами, у зв'язку з чим необхідно було побачити його комплексно, окреслити "проблемне поле". У колі проблем знаходяться не тільки фінансові, технічні і технологічні проблеми впровадження нових інформаційних технологій, але й проблеми, пов'язані з "людським фактором": користувачами і бібліотекарями.

В ходе исследования впервые был собран материал о работе региональных центров - детских библиотек - лидеров в сфере применения новых электронных технологий. Результаты свидетельствуют о развивающейся тенденции вхождения детских библиотек в новое информационное пространство. Процесс идет с большими трудностями, в связи с чем необходимо было увидеть его комплексно, очертить "проблемное поле". В ряду проблем находятся не только финансовые, технические и технологические проблемы внедрения новых информационных технологий, но и проблемы, связанные с "человеческим фактором" - пользователями и библиотекарями.

For the first time, the data on the regional children's libraries leading in using new digital technologies were obtained. The results evidence that there is a trend for children's libraries entering the new information space. In doing so, the libraries face great difficulties. In this connection, the process has to be analyzed in complex, and its problem area has to be defined. The author argues that the libraries face not only financial, technical, and technological problems, but also the problems related to the "human factor" - users and librarians.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.8с51

Шифр НБУВ: В347001/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

20.
Гречко Г. С. 
Детские библиотеки как центры информации и релаксации для детей с ограничениями жизнедеятельности / Г. С. Гречко // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 9-я Междунар. конф. "Крым 2002". - 2002. - 2. - С. 824-828. - рус.

Зазначено, що бібліотеки для дітей є одним з соціальних інститутів, який може допомогти читачам з обмеженими можливостями подолати інформаційну та особистісну замкнутість, забезпечити широкий доступ до інформації завдяки максимальному використанню інформаційних технологій, поєднуючи при цьому різні форми та методи бібліотечного обслуговування. Скоординована модель такого обслуговування визначена в комплексній програмі "Глибинна екологія людства на захист дитинства" (ЦБС для дітей, Миколаїв). Саме дитяча бібліотека у цьому місті взяла на себе функції волонтера та релаксатора в набутті соціального, читацького досвіду завдяки проведенню днів спілкування та днів психологічної допомоги сім'ям, що мають "проблемних" дітей, у забезпеченні доступу до Internet , створенні медіатек, впровадженні елементів корекційної роботи за допомогою Арт-методик. Завдяки соціальному партнерству налагоджено зв'язки з організаціями, що займаються проблемами дітей з обмеженими можливостями.

Отмечено что библиотеки для детей являются одним из социальных институтов, которые могут помочь читателям с ограниченными возможностями преодолеть информационную и личностную замкнутость, обеспечить широкий доступ к информации, максимально используя информационные технологии, сочетая при этом различные формы и методы библиотечного обслуживания. Скоординированная модель этого обслуживания определена в нашей комплексной программе "Глубинная экология человечества в защиту детства" (ЦБС для детей, г. Николаев). Именно детская библиотека в городе взяла на себя функции волонтера и релаксатора в оказании помощи этой деликатной группе пользователей по приобретению социального, читательского опыта посредством проведения Дней общения и Дней психологической помощи семьям, имеющим "проблемных" детей, обеспечения доступа к INTERNET, создания медиатек, внедрения элементов коррекционной работы с помощью АРТ-методик и др. Благодаря социальному партнерству налажены связи с организациями, занимающимися проблемами детей с ограничениями жизнедеятельности.

Today libraries for children are among those social institutions that help users with disabilities to overcome their information and personal isolation and provide access to information, taking the most of information technologies and combining various forms and methods of library services. The coordinated model of these services is defined in the complex program "Deep Ecology of the Humankind Protecting the Childhood". The Children's Library in Nikolaev city has been operating as a volunteer rendering support to this vulnerable user group in gathering social and reading experience through holding the 'Days of dialogue' and "Days of the psychological support" of the families with 'problem' children, providing access to the INTERNET, building its multimedia collection, introducing elements of correctional work on the basis of art-techniques, etc. Owing to social partnership, the Library has been cooperating with the organizations in charge of the disabled children issues.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.860.9(4Укр)513.3

Шифр НБУВ: В347001/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 
Інститут інформаціних технологій
Бібліотекознавчі e-ресурси
Україна
Інші країни

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського