Конференції

Бази даних

Бібліотекарям - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Каталог залу бібліотекознавчої літератури (2)Бібліотекарям - Наукова електронна бібліотека (2)
Пошуковий запит: ((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*(<.>K=EDUCATIONAL<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 100
Представлено документи з 1 до 20
...

1.
Нечипорук А. Ю. 
Мультимедийный учебный курс "Спин-волновая электродинамика и электроника" и электронная библиотека по "Спин-волновой электронике" / А. Ю. Нечипорук // Електронні зображення та візуальні мистецтва. - К., 2002. - С. 207-209. - рус.

Наведено університетський мультимедійний навчальний курс, який поєднує текстовий матеріал, контекстний словник, ілюстрації, перелік скорочень і позначень, пошукову систему і містить демонстраційні програми та програми моделювання спін-хвильових процесів у багатошарових структурах (своєрідні віртуальні лабораторні роботи). Запропоновані матеріали курсу зберігаються у файлових форматах з розширеннями. doc, rtf, zip для зручності його роздруковування та подальшого редагування. На додатковому компакт-диску вміщено електронну бібліотеку зі спін-хвильової електроніки, в якій представлено у форматі djvu відскановані підручники, наукові монографії, оглядові статті з періодичних видань даної тематики (майже 10 тисяч сторінок).

Multimedia educational course (MEC) "Spin-Wave Electrodynamics and Electronics" and electronic library on "Spin-Wave Electronics", which have been formed and written on CD, are presented. Lecture material of CD is based on the scientific investigations, which have been carried out at Faculty of Radiophysics of Kiev National Taras Shevchenko University last years. The created and registered universities MEC unites text materials, illustrations, literature sources, glossary, searching system, list of abbreviations and symbols. MEC contains programs of simulation of spin-wave processes in multilayered ferrite-dielectric structures (original virtual labs). The ability of testing of users knowledge as well as list of individual tasks for students are foreseen too. All materials of the course are presented in the special part of the course in .doc, .rtf, .zip formats with the purpose for future printing and editing. The interface of MEC contains 3 windows (frames) with the aim to simplify the user's workwith CD and carry out transitions between sections and subsections of the course. CD contains electronic library on "Spin-Wave Electronics" too. The text-books, scientific monographs, review paper (more than 10,000 pages) on physics and electronics of spin-wave processes are scanned and performed. The presence of such library facilitates the studying of spin-wave electronics by the students. The list of INTENET sites of Ukrainian, Russian and international scientific journals is also presented. Created multimedia educational course as well as electronic library are provided by detailed Help.


Індекс рубрикатора НБУВ: З85-05 + Ч734(4Укр)759.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО24829 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


2.
Ермаков С. С. 
Теория композиции и цвета в структуре электронной библиотеки дизайнера / С. С. Ермаков, И. В. Зборовец // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х., 2002. - № 7. - С. 79-86. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Наведено результати пошуку в мережі Інтернет електронних версій наукових статей з теорії композиції та кольору в дизайні. Запропоновано рекомендації щодо використання одержаної інформації в підготовці науково-педагогічних кадрів для вищих навчальних закладів.

Представлены результаты поиска в сети интернет электронных версий научных статей по теории композиции и цвета в дизайне. Приведены рекомендации по использованию полученной информации в подготовке научно-педагогических кадров для высших учебных заведений.

Presents outcomes of net search internet of the electron versions of scientific papers under the theory of a composition and colour in design. The references on usage of the obtained information in preparing scientific pedagogical staff for higher educational institutions are reduced.


Ключ. слова: дизайн, электронная публикация, интернет, теория, композиция, цвет
Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182с116 + Ч734(4УКР)759.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


3.
Чайка І. А. 
Комп'ютерні технології організації роботи бібліотеки як фактор формування інформаційно-освітнього середовища педагогічного університету / І. А. Чайка // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2011. - Вип. 1. - С. 216-221. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проаналізовано вимоги наукових принципів функціонування технологічних систем. Визначено пріоритетні напрями та шляхи вдосконалення діяльності наукової бібліотеки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка у контексті формування інформаційно-освітнього середовища. Охарактеризовано особливості використання інформаційних і комп'ютерних технологій організації роботи бібліотеки педагогічного ВНЗ.

Проанализированы требования научных принципов функционирования технологических систем. Определены приоритетные направления и пути усовершенствования деятельности научной библиотеки Тернопольского национального педагогического университета им. В. Гнатюка в контексте формирования информационно-образовательной среды. Охарактеризованы особенности использования информационных и компьютерных технологий организации работы библиотеки педагогического ВУЗ.

The scientific principles of operation of technology systems are analysed. The priority trends and ways of improving the professional activity of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University are defined in the context of informational and educational environment factors. The peculiarities of information and com-puter technologies usage in the higher educational institution library functioning organization are characterized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


4.
Тукало С. М. 
Особливості автоматизації електронного документообігу в наукових установах [Електронний ресурс] / С. М. Тукало. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 5 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/652/495

Актуальним завданням, передбаченим проектом Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012 - 2021 рр., є інформаційне забезпечення освітньої і наукової діяльності. У науковій установі процеси діловодства є важливим елементом управлінської діяльності, тому інформатизація цих процесів й упровадження електронного документообігу сприятимуть підвищенню її ефективності. Розглянуто особливості паперового документообігу порівняно з електронним документообігом, подано загальну характеристику систем електронного документообігу, визначено особливості електронного документообігу в науковій установі. Розроблено формальний апарат опису реквізитів документів, на основі яких будується інформаційна модель даних системи електронного документообігу в науковій установі.

Актуальной задачей, предусмотренным проектом Национальной стратегии развития образования в Украине на 2012 - 2021 гг., является информационное обеспечение образовательной и научной деятельности. В научном учреждении процессы делопроизводства являются важным элементом управленческой деятельности, поэтому информатизация этих процессов и внедрения электронного документооборота способствовать повышению ее эффективности. Рассмотрены особенности бумажного документооборота в сравнении с электронным документооборотом, представлена общая характеристика систем электронного документооборота, определены особенности электронного документооборота в научном учреждении. Разработан формальный аппарат описания реквизитов документов, на основе которых строитсяинформационная модель данных системы электронного документооборота в научном учреждении.

The actual problem provided the project of the National Strategy of Education Development in Ukraine for 2012 - 2021 years, is the information provision of educational and scientific activities. The scientific establishment process workflow is an important element of management, so computerization of these processes and the introduction of electronic document management contribute to its effectiveness. The article describes the features of paper documents in comparison with the electronic document, presented general characteristics of electronic document management systems, electronic document management features are defined in the scientific establishment. Developed a formal description of the device details of documents on which the information datamodel is based electronic document management system in a scientific institution.

  Завантажити повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч245 + Ч248

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

5.
Самчук Л. І. 
Розвиток кооперативної діяльності освітянських бібліотек україни з формування електронних каталогів [Електронний ресурс] / Л. І. Самчук, Н. В. Лисиця. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 17 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/658/498

Розвиток сучасних інформаційних технологій, у першу чергу Інтернет-технологій, зумовлює необхідність суттєвих змін у роботі бібліотек, спрямованих на оптимізацію їх роботи. Одним із найперспективніших напрямків є об'єднання бібліотек у корпорації з метою спільної скоординованої обробки масивів інформації, що дозволяє уникнути дублювання в роботі та досягти більшого результату з меншими витратами часу та зусиль. Зроблено огляд стану діяльності бібліотечних консорціумів, асоціацій, корпорацій зарубіжних країн (США, країн Європи, СНД тощо), висвітлено досвід становлення вітчизняних бібліотечних об'єднань, зокрема освітянських бібліотек України на базі Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського.

Развитие современных информационных технологий, в первую очередь Интернет-технологий, обуславливает необходимость существенных изменений в работе библиотек, направленных на оптимизацию их работы. Одним из наиболее перспективных направлений является объединение библиотек в корпорации с целью совместной скоординированной обработки массивов информации, что позволяет избежать дублирования в работе и добиться большего результата с меньшими затратами времени и усилий. Сделан обзор состояния деятельности библиотечных консорциумов, ассоциаций, корпораций зарубежных стран (США, стран Европы, СНГ и т. д.), освещен опыт становления отечественных библиотечных объединений, в частности образовательных библиотек Украины на базе Государственной научно-педагогической библиотеки Украины имени В. А. Сухомлинского.

The development of modern information technologies, especially Internet technologies, requires significant changes in the work of libraries, aimed at optimizing their performance. One of the most promising areas is an association of libraries in the corporation for joint coordinated information array processing to avoid duplication and achieve greater results with less time and effort. This article provides an overview of the activities of foreign countries (USA, Europe, CIS, etc.) library consortia,associations, corporations, highlights the experience of becoming national library associations, in particular of the educational library of Ukraine on the basis of the V. Sukhomlynskyi State Scientific and Pedagogical Library of Ukraine.

  Завантажити повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4/8) л5 + Ч734(4УКР)758.9:Ч30 + Ч737-568

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

6.
Савченко З. В. 
Аналіз використання комп'ютерних мереж електронних ресурсів та віртуальних електронних бібліотек науково-освітнього простору України [Електронний ресурс] / З. В. Савченко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 5. - Бібліогр.: 9 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/739/557

Наведено результати аналізу досліджень функціонування мережі віртуальних електронних бібліотек та науково-освітніх ресурсів на базі ЗНЗ, ВНЗ і наукових установ НАПН України. Розглянуто питання класифікації та видів мереж, використання комп'ютерних мереж у сфері освіти. Висвітлено потребу підготовки користувачів електронних бібліотек до роботи з інформаційними та Інтернет-технологіями для професійної роботи з ресурсами електронних бібліотек. Розкрито професійні підходи до безпеки та довготривалого збереження електронних ресурсів у сховищах електронних бібліотек.

Представлены результаты анализа исследований функционирования сети виртуальных электронных библиотек и научно-образовательных ресурсов на базе ОУЗ, ВУЗ и научных учреждений НАПН Украины. Рассмотрены вопросы классификации и виды сетей, использования компьютерных сетей в сфере образования. Освещена необходимость подготовки пользователей электронных библиотек для работы с информационными и Интернет-технологиями для профессиональной работы с ресурсами электронных библиотек. Раскрыты профессиональные подходы к безопасности и долговременного хранения электронных ресурсов в хранилищах электронных библиотек.

In the article it is presented the results of the surveys of virtual electronic libraries functioning network, educational and research resources based on general education, higher education and research institutions of NAPS of Ukraine. There is considered the problem of classification and types of networks, the use of computer networks in education; highlighted the need to train users of digital libraries to work with information and Internet-technologies for their professional work with the resources of digital libraries as well as professional approach to safety and long-term preservation of digital resources in electronic storage libraries.

  Завантажити повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97 + Ч732 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

7.
Олексюк В. П. 
Інституційний репозитарій: можливості застосування у навчальному процесі [Електронний ресурс] / В. П. Олексюк, О. Р. Олексюк. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 6. - Бібліогр.: 16 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/755/578

На основі аналізу довідкової та наукової літератури розглянуто понятійний апарат, пов'язаний з електронними бібліотеками. Розкрито особливості вживання у сучасних дослідженнях поняття "інституційний репозитарій". Визначено аспекти застосування інституційного репозитарію у ВНЗ (як сховища наукових і навчальних матеріалів, засобу їх поширення у корпоративній мережі та Інтернеті, засобу організації діяльності студентів, об'єкта вивчення). Розроблено структуру фондів і колекцій інституційного репозитарію фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Описано досвід упровадження в навчальний процес системи DSpace.

На основе анализа справочной и научной литературы рассмотрен понятийный аппарат, связанный с электронными библиотеками, в частности проанализировано понятие "институциональный репозитарий". Определены аспекты применения институционального репозитария в ВУЗ (как хранилища научных и учебных материалов, средства их распространения в корпоративной сети и Интернете, средства организации деятельности студентов, объекта изучения). Проанализированы основные результаты учебной и научной деятельности будущего учителя информатики. Разработана структура фондов и коллекций институционного репозитария физико-математического факультета Тернопольского национального педагогического университета им. В. Гнатюка. Описан опыт внедрения в учебный процесс системы DSpace.

The article investigated the concept of "institutional repository" and determined the aspects of institutional repositories in higher education. Institutional Repositories are information systems that allow preserving, storing and disseminating scientific knowledge produced in higher education and scientific research institutions. This study presented the main aspects using institutional repositories in educational process (such as storage of scientific and educational information, means of organization activity of students, object of studying). This article produced the structure of communities and collections of the institutional. It is described the experience of implementing of DSpace in the learning process.

  Завантажити повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч732 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

8.
Яцишин А. В. 
Місце і роль мережі електронних бібліотек установ НАПН України в науково-освітньому просторі [Електронний ресурс] / А. В. Яцишин. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 1. - Бібліогр.: 17 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/791/589

Проаналізовано критерії оцінювання наукових електронних бібліотек, розглянуто різні погляди науковців на перелік цих критеріїв. Зазначено, що такими критеріями оцінювання можуть бути: користувачі й їх інформаційні потреби, функціональні можливості, характер і зміст інформаційних ресурсів. Визначено особливості, що вимагають особливого підходу до розробки наукових електронних бібліотек. Констатовано, що створення мережі електронних бібліотек установ НАПН України є одним із пріоритетних напрямків розвитку науки й освіти й першочерговим завданням від глави держави. Стисло описано вже впроваджену електронну бібліотеку НАПН України. Визначено місце та роль мережі електронних бібліотек установ НАПН України в науково-освітньому просторі.

Проанализированы критерии оценки научных электронных библиотек, рассмотрены различные взгляды ученых на перечень этих критериев. Отмечено, что таккими критериями могут быть: пользователи и их информационные потребности, функциональные возможности, характер и содержание информационных ресурсов. Определены особенности, требующие особого подхода к разработке научных электронных библиотек. Указано, что создание сети электронных библиотек учреждений НАПН Украины является одним из приоритетных направлений развития науки и образования, и первоочередной задачей главы государства. Кратко описана уже созданная Электронная библиотека НАПН Украины. Определено место и роль сети електронных библиотек учреждений НАПН Украины в научно-образовательном пространстве.

In the article the criteria for the evaluation of scientific e-libraries are analyzed, the different views of scientists on the list of the criteria are considered. It is described that the criteria for the e-library evaluation can serve the next ones: users and their information needs, functionality, nature and content of information resources. The features that require a special approach to the development of scientific e-libraries are defined. It is stated thatthe creation of the e-libraries network of the institutions of NAPS of Ukraine is one of the priority directions of science and educational development, a priority of the state. The e-library of NAPS of Ukraine is presented briefly. The role of the e-libraries network of the institutions of NAPS of Ukraine in the scientific and educational space is defined.

  Завантажити повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)754.14с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

9.
Попчук О. В. 
Інноваційні технології навчання як умова розвитку професійної культури майбутніх фахівців документознавства та інформаційної діяльності / О. В. Попчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 160-164. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зазначено, що тенденції розвитку України в руслі демократизації та гуманізації зумовили необхідність запровадження інноваційних технологій в систему підготовки фахівців. Обгрунтовано роль інноваційних технологій навчання у формуванні та розвитку професійної культури майбутніх фахівців документознавства та інформаційної діяльності, зокрема документознавців-менеджерів інформаційних систем державних органів управління. Підсумовано, що упровадження у ВНЗ інноваційних технологій навчання - важлива умова стимулювання навчальної діяльності студентів.

Указано, что тенденции развития Украины в русле демократизации и гумманизации обусловили необходимость внедрения инновационных технологий в систему подготовки специалистов. Обоснована роль инновационных технологий в формировании и развитии профессиональной культуры будущих специалистов документоведения и информационной деятельности, в частности документоведов-менеджеров информационных систем государственных органов управления. Подытожено, что внедрение в ВУЗ инновационных технологий обучения - важное условие стимулирования учебной деятельности студентов.

The article substantiates the role of innovative learning technologies in the development of professional culture for future professionals. Author pays special attention to unusual forms of educational interactions, in particular business game.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч241 п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

10.
Макаренко Л. 
Невичерпні можливості наукового пошуку / Л. Макаренко, Л. Савенкова // Філос. освіти. - 2009. - № 1/2. - С. 334-341. - укp.

Подано інформацію про видавничий проект Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова до 175-річного ювілею. Підкреслено актуальність взаємодії університетського видавництва та бібліотеки як важливих структурних компонентів інформаційно-освітнього середовища ВНЗ. Відзначено видання про університет, які висвітлюють історію та сьогодення провідного педагогічного закладу України. Констатовано, що одним із головних завдань є і залишається створення необхідних умов для забезпечення громадян та суспільства достовірною інформацією шляхом використання інформаційних технологій.

Представлена информация об издательском проекте Национального педагогического университета имени М. П. Драгоманова, посвященного 175-летнему юбилею. Подчеркнута актуальность взаимодействия университетского издательства и библиотеки как важных структурных компонентов информационно-образовательной среды ВУЗ. Отмечены издания об университете, освещающие историю и настоящее ведущего педагогического учреждения Украины. Констатировано, что одной из главных задач является создание необходимых условий для обеспечения граждан и общества достоверной информацией путем использования информационных технологий.

The information about the publishing project of National Pedagogical Dragomanov University devoted to 175-th anniversary is presented. The authors emphasize the relevance of cooperation between University's publishing house and the library as the important structural components of information and educational area of the higher educational institution.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР-2К)757.1

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

11.
Матвійчук О. Є. 
Бібліотечна педагогіка / О. Є. Матвійчук // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2012. - № 17. - С. 61-65. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Висвітлено процес керівництва читанням як основний принцип бібліотечної педагогіки. Уточнено сутність понять «бібліотечна педагогіка», «бібліопсихологія», «бібліософія». Проаналізовано погляди дослідників щодо розвитку бібліотечної педагогіки, її функцій, форм і методів. Визначено, що з метою найбільш повної реалізації покладених на бібліотеку функцій поступово розвивається новий напрям — бібліотечна педагогіка як особливий міждисциплінарний розділ бібліотекознавства, який формується на основі синтезу з педагогікою. Аргументовано, що вся бібліотека - педагогічна система, спрямована на виховання й освіту користувачів, а бібліотечна педагогіка присутня в усіх видах діяльності школярів, сприяє цілеспрямованому забезпеченню інтересів читачів. З’ясовано основні форми роботи: обговорення книг, голосні читання, бесіди, читацькі конференції, усні журнали, написання читацьких відгуків, участь у гуртковій роботі бібліотеки, створення списків літератури. Зроблено висновок, що бібліотека - це соціальний інститут з яскраво вираженою педагогічною спрямованістю, що закладає фундамент загальнолюдської культури особистості, залишається важливим компонентом культурно-освітнього простору, виконуючи свою місію, яка полягає у наданні користувачам всіх видів друкованої, рукописної, електронної інформації.

Освещен процесс руководства чтением как основной принцип библиотечной педагогики. Уточнена сущность понятий «библиотечная педагогика», «библиопсихология», «библиософия». Проанализированы взгляды исследователей на развитие библиотечной педагогики, ее форм и методов. Определена цель библиотечной педагогики как особенного раздела библиотековедения, который формируется на основе синтеза. Аргументирован тезис, что вся библиотечно-педагогическая система направлена на воспитание и образование пользователей. Очерчены формы, методы и приемы реализации библиотечной педагогики в учебном заведении: обсуждение книг, беседы, читательские конференции, устные журналы, написание читательских отзывов, участие в кружковой работе, составление списков литературы. Сделан вывод, что библиотечная педагогика присуща во всех видах деятельности школьников, способствует целеустремленному обеспечению интересов читателей. Расскрыта междисциплинарная связь библиотечной педагогики с библиопсихологией, библиософией, библиотечной этикой.

The article highlights the process of guidance reading as a basic principle of library pedagogy. It is introduced such concepts as “library education”, “bibliopsychology”, “bibliosophy”. It analyzes the views of researchers on the development of library pedagogy, its forms and methods. lluminated the process of guided reading as a fundamental principle of library pedagogy. Refined essence of the concepts of "library studies", "bibliopsihologiya", "bibliosofiya." Analyzed the views of researchers on the development of a library of pedagogy, its forms and methods. Identify the purpose of pedagogy as a special library section library, which is based on a synthesis of teaching. Argued for the thesis that the whole library-educational system aimed at education and training of users. Delineated forms, methods and techniques of implementing a library of pedagogy in school: book discussions, conversations, reading conference usnye magazines, writing reader reviews, participate in group work, making a list of literature. It is concluded that the library pedagogy inherent in all activities of students, promotes the interests of purposeful readers. Rasskryta interdisciplinary communication library pedagogy bibliopsihologiey, bibliosofiey, library ethics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

12.
Малик Г. 
Застосування методу моделювання у реалізації компетентнісного підходу до професійної підготовки майбутнього документознавця / Г. Малик // Вища шк.. - 2012. - № 1. - С. 70-85. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

З'ясовано специфіку моделювання як методу осмислення цілісності, багатовимірності й комплексності компетентнісного підходу (КП). Розроблено відповідний аналог для реалізації цього підходу у професійній підготовці майбутнього документознавця. Визначено моделювання реалізації КП у професійній підготовці майбутнього документознавця як дослідження алгоритму зміни чинної педагогічної реальності завдяки встановленню чітких зв'язків між сутнісними (понятійними, концептуальними, процесуальними) характеристиками КП, окремими аспектами навчально-виховного процесу, суб'єктами освітнього процесу й особливостями документно-інформаційної діяльності на різних рівнях соціокультурного простору. Конкретизовано тип означеної макромоделі. Здійснено її опис з деталізацією таких підсистем: цільового, опорно-стратегічного, інституційно-екпериментального, навчально-процесуального, оцінювально-рефлексивного блоків. Деякі з блоків представлено моделями, зокрема, онтологічною моделлю компетентнісного підходу, моделлю документно-інформаційної діяльності, процесуальною моделлю реалізації КП в освітньому просторі ВНЗ, моделлю реалізації КП з погляду формування та виконання індивідуального навчального плану студента. Розкрито особливості моделі. Унаочнено процеси адаптації змісту вітчизняної документознавчої освіти до міжнародних вимог. Констатовано, що реалізація моделі можлива за наявності суспільного консенсусу й усвідомлення суб'єктами освітнього процесу необхідності змін, прозорої, логічно побудованої Національної рамки кваліфікації вищої освіти.

Рассмотрена специфика моделирования как метода осмысления целостности, многомерности и комплексности компетентностного подхода (КП). Разработан соответствующий аналог для реализации этого подхода в профессиональной подготовке будущего документоведа. Определено моделирование реализации КП в профессиональной подготовке будущего документоведа как исследование алгоритма изменения действующей педагогической реальности благодаря установлению четких связей между сущностными (понятийными, концептуальными, процессуальными) характеристиками КП, отдельными аспектами учебно-воспитательного процесса, субъектами образовательного процесса и особенностями документно-информационной деятельности на различных уровнях социокультурного пространства. Конкретизирован тип указанной макромодели. Осуществлено ее описание с детализацией следующих подсистем: целевого, опорно-стратегического, институционально-екпериментально, учебно-процессуального, оценочно-рефлексивного блоков. Некоторые из блоков представлены моделями, в частности, онтологической моделью компетентностного подхода, моделью документно-информационной деятельности, процессуальной моделью реализации КП в образовательном пространстве ВУЗ, моделью реализации КП с точки зрения формирования и выполнения индивидуального учебного плана студента. Раскрыты особенности модели. Наглядно показано процессы адаптации содержания отечественного документоведческого образования с международными требованиями. Констатировано, что реализация модели возможна при наличии общественного консенсуса и осознания субъектами образовательного процесса необходимости изменений, прозрачной, логически построенной Национальной рамки квалификации высшего образования.

The author analyses the possibilities of applying the method of modeling to introducing competence approach into educational practice and presents the macro model of professional training of would-be experts in documentation on the competence basis.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч241 р30

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

13.
Куриленко Т. 
Бібліотека університету: історія, сучасність, перспективи / Т. Куриленко // Вища шк.. - 2012. - № 1. - С. 117-125. - укp.

Розглянуто історію та сьогодення бібліотеки Київського національного економічного університету ім. В. Гетьмана (КНЕУ). Висвітлено основні етапи створення сучасної бібліотеки ВНЗ та напрями її діяльності на майбутні роки. Зосереджено увагу на інноваційній діяльності бібліотеки університету в світлі розробленого Стратегічного плану розвитку бібліотеки на 2004 - 2010 рр. „Бібліотека КНЕУ – кроки в майбутнє”. Розкрито сьогоднішню структуру бібліотеки, яка складається з 14-ти відділів, 14-ти читальних залів, 7-ми абонементів. Виокремлено один із пріоритетних напрямів роботи бібліотеки КНЕУ – створення електронної бібліотеки як засобу нагромадження та розповсюдження інформаційних ресурсів, удосконалення обслуговування користувачів. Наголошено на особливому значенні інформаційно-бібліографічного супроводу науково-дослідних робіт університету, який в 2010 р. отримав статус дослідницької установи, що заснований на ретельному вивченні запитів користувачів та диференційованому їх забезпеченню із застосуванням інноваційних технологій.

Рассмотрена история и современность библиотеки Киевского национального экономического университета им. В. Гетьмана (КНЭУ). Освещены основные этапы создания современной библиотеки вуза и направления ее деятельности на предстоящие годы. Сосредоточено внимание на инновационной деятельности библиотеки университета в свете разработанного стратегического плана развития библиотеки на 2004 - 2010 гг. "Библиотека КНЭУ - шаги в будущее". Раскрыта сегодняшнюя структура библиотеки, которая состоит из 14-ти отделов, 14-ти читальных залов, 7-ми абонементов. Выделено одно из приоритетных направлений работы библиотеки КНЭУ - создание электронной библиотеки как средства накопления и распространения информационных ресурсов, совершенствования обслуживания пользователей. Отмечено особое значение информационно-библиографического сопровождения научно-исследовательских работ университета, который в 2010 г. получил статус исследовательского учреждения, основанного на тщательном изучении запросов пользователей и дифференцированном их обеспечении с применением инновационных технологий.

The article is devoted the history and the present day of the university’s library. The main stages of creating a modern library of a higher educational establishment and the directions of its activities in the future have been elucidated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР-2К)757.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

14.
Левківський К. 
Бібліотека вищого навчального закладу - ключова ланка інформаційного забезпечення навчального процесу на сучасному етапі / К. Левківський // Вища шк.. - 2008. - № 5. - С. 33-41. - укp.

Розглянуто діяльність бібліотек вищих навчальних закладів як ключової ланки інформаційного забезпечення навчального процесу. Названо основні завдання, що стоять перед бібліотеками ВНЗ на сучасному етапі.

Рассмотрена деятельность библиотек высших учебных заведений как ключевого звена информационного обеспечения учебного процесса. Названы основные задачи, которые стоят перед библиотеками ВУЗов на современном этапе.

The activities of the library of the higher educational establishment as the key link of the information provision of the academic process is being considered. The main tasks which the libraries of the higher educational establishments face at the modern stage have been determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11/12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

15.
Шкира О. 
Бібліотека університету і реалії часу / О. Шкира // Вища шк.. - 2007. - № 3. - С. 80-84. - укp.

Висвітлено діяльність бібліотеки Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Г. Сковороди щодо вдосконалення інтелектуально-культурного простору закладу на основі впровадження інноваційних форм і методів бібліотечної роботи та новітніх інформаційних технологій.

Освещена деятельность библиотеки Переяслав-Хмельницкого государственного педагогического университета имени Г. Сковороды по усовершенствованию интеллектуально-культурной сферы заведения на основе внедрения инновационных форм и методов библиотечной работы и новейших информационных технологий.

Taking the library of the Pereyaslav-Khmel'nyts'kyi state pedagogical university as an example, the author presents a modern library of the higher educational establishment as an intellectual space and the centre of culture.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

16.
Шилюк О. 
Діяльність вузівської бібліотеки в умовах інформатизації суспільства / О. Шилюк // Вища шк.. - 2008. - № 5. - С. 52-54. - укp.

Розглянуто основні проблеми вузівських бібліотек у своїй діяльності, зокрема, підпорядкованість Міністерству культури України, тендерна закупівля книг, значимість діяльності бібліотеки для ВНЗ.

Рассмотрены основные проблемы вузовских библиотек в своей деятельности, а именно подчиненность Министерству культуры Украины, тендерное приобретение книг, значимость функционирования библиотеки для ВУЗа.

The main problems facing the libraries of the higher educational establishments in their activities are being raised. Among them the subordination to the Ministry of culture and tourism, tender purcgases of books, the importance of the library's activities for the higher educational establishment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11/12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

17.
Журавльова І. 
Доступність і відкритість інформації у стратегії розвитку бібліотеки ВНЗ / І. Журавльова // Вища шк.. - 2008. - № 7. - С. 44-54. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто й охарактеризовано проблеми діяльності вузівських бібліотек, перспективні завдання вдосконалення їх розвитку за умов змін у навчальному й науковому процесах. Розкрито значення створення і функціонування єдиного інформаційно-освітнього середовища вищої освіти для підготовки фахівців та роль у цьому процесі сучасної наукової бібліотеки ВНЗ. З метою сприяння підвищенню якості освіти запропоновано створити при департаменті вищої школи відповідні структури для вирішення питань вузівських бібліотек та координації їх роботи.

Рассмотрены и охарактеризованы проблемы деятельности вузовских библиотек, перспективные задания усовершенствования их развития в условиях изменений в учебном и научном процессах. Раскрыто значение создания и функционирования единой информационно-образовательной среды высшего образования для подготовки специалистов и роль в этом процессе современной научной библиотеки ВУЗ. С целью повышения качества образования предложено создать при департаменте высшей школы структуры для решения вопросов вузовских библиотек и координации их работы.

The importance of creating and functioning of a single information-educational milieu of higher education for training specialists and the role of a modern scientific library of a higher educational establishment in this process are being analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.10/12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

18.
Савенкова Л. 
Проблеми та перспективи кадрового забезпечення бібліотек вищих навчальних закладів / Л. Савенкова // Вища шк.. - 2008. - № 5. - С. 55-59. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто кадрову ситуацію у бібліотечній сфері, проблеми та перспективи кадрового забезпечення бібліотек ВНЗ.

Рассмотрена кадровая ситуация в библиотечном деле, проблемы и перспективы кадрового обеспечения библиотек ВУЗов.

The personnel situation in the librarian sphere, the problems and prospects of the personnel supply of the libraries of higher educational establishments are under consideration.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11/12 п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

19.
Айвазян О. 
Сучасне та майбутнє в тенденціях використання інформаційних технологій в бібліотечній практиці / О. Айвазян // Вища шк.. - 2008. - № 5. - С. 48-51. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

На прикладі наукової бібліотеки Хмельницького національного університету висвітлено діяльність вузівських бібліотек з упровадження інформаційних технологій в їх практиці.

На примере научной библиотеки Хмельницкого национального университета освещена деятельность вузовских библиотек по внедрению информационных технологий в их практике.

Basing on the example of the Khmel'nytskyi national university, the author dwells on the activities of the libraries of higher educational establishments as to introduction of information technologies in their practical work.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.11ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

20.
Пасмор М. 
Деякі питання формування і розвитку електронного навчального середовища ВНЗ / М. Пасмор // Вища шк.. - 2008. - № 8. - С. 49-59. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено питання вдосконалення і розвитку системи інформаційного забезпечення вищої освіти. Розглянуто особливості діяльності бібліотеки ВНЗ у взаємодії з навчальними інформаційними комунікаціями як наукової, технологічної, структурно-функціональної моделі. Виділено її наступні системотвірні зв'язки й компоненти: викладачі - користувачі - бібліотечний персонал - обсяги, зміст і форми навчальної роботи, зафіксовані у навчально-методичних документах, планах, програмах тощо - бібліотечні ресурси - інформаційні засоби забезпечення навчальної діяльності. Окреслено цілісність і корисність практичної площини діяльності бібліотеки ВНЗ, вдосконалення прагматичного аспекту роботи, спрямованого на стимулювання процесів у системі інформаційного обслуговування в контексті сучасних парадигм освіти та вимог щодо формування електронного навчального середовища (ЕНС). Визначено загальні тенденції і проблеми формування ресурсної бази інформаційно-освітнього середовища. Зосереджено увагу на можливості створення бібліотекою ВНЗ репозитарного ресурсу - електронного банку даних, який з часом може слугувати перспективним ефективним засобом зростання інформаційної насиченості ЕНС як інтегрована копія пріоритетних даних з набором тематичних папок, файлів, реляційних баз даних і банків знань.

Освещены вопросы усовершенствования и развития системы информационного обеспечения высшего образования. Рассмотрены особенности деятельности библиотеки ВУЗ во взаимодействии с учебными информационными коммуникациями как научной, технологической, структурно-функциональной модели. Выделены её следующие системообразующие связи и компоненты: преподаватели - пользователи - библиотечный персонал - объемы, содержание и формы учебной работы, зафиксированные в учебно-методических документах, планах, программах - библиотечные ресурсы - информационные средства обеспечения учебной деятельности. Определена целосность и полезность практического аспекта деятельности библиотеки ВУЗ, усовершенствование прагматического аспекта работы, направленного на стимулирование процессов в системе информационного обслуживания в контексте современных парадигм образования и требований к формированию электронной учебной среды (ЭУС). Охарактеризованы общие тенденции и проблемы формирования ресурсной базы информационно-учебной среды. Сосредоточено внимание на возможности создания библиотекой ВУЗ репозитарного ресурса - электронного банка данных, который со временем может служить перспективным эффективным средством возрастания информационной насыщенности ЭУС как интегрированной копии приоритетных данных с набором тематических папок, файлов, реляционных баз данных и банков знаний.

The problems of improvement and development of the system of information provision of higher education are being highlighted. The peculiarities of the activities of the higher educational establishment's library in its interaction with the academic information communications are under consideration. The main tendencies and problems of forming the resource base of the information - educational environment are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)757.10/12с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 
Інститут інформаціних технологій
Бібліотекознавчі e-ресурси
Україна
Інші країни

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського