Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (19)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч411.354.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Терешко Л. В. 
Основи дошкільної гігієни : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл., спец. "Дошк. виховання" / Л. В. Терешко. - Рівне : РДГУ, 2003. - 284 c. - укp.

Розглянуто засади дошкільної гігієни як систему знань про вплив факторів навколишнього середовища на здоров'я дітей дошкільного віку. Наведено основні категорії гігієнічної науки, визначено фактори збереження здоров'я даної категорії дітей. Висвітлено гігієнічні вимоги до організації їх життя в дошкільних закладах і сім'ї, а також різних видів дитячої діяльності, харчування, фізичного та гігієнічного виховання та медичного обслуговування у дошкільних закладах.

Рассмотрены основы дошкольной гигиены как система знаний о влиянии окружающей среды на здоровье детей дошкольного возраста. Приведены основные категории гигиенической науки, определены факторы сохранения здоровья данной категории детей. Освещены гигиенические требования к организации их жизни в дошкольных заведениях и семье, а также к различным видам детской деятельности, питанию, физическому и гигиеническому воспитанию и медицинскому обслуживанию в дошкольных заведениях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2я73

Шифр НБУВ: ВА650956 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Нестеренко В. В. 
Підготовка вихователів дошкільних закладів до валеологічного виховання дітей : моногр. / В. В. Нестеренко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2007. - 166 c. - Бібліогр.: с. 127-147. - укp.

Розглянуто науково-теоретичні проблеми підготовки педагогів з дошкільної освіти до валеологічного виховання дітей на засадах соціально-психологічного здоров'я. Охарактеризовано сутність, компоненти, показники та рівні прояву професійно-валеологічної компетентності майбутніх педагогів. Запропоновано моделі її формування. Висвітлено особливості навчання майбутніх спеціалістів навичок самодіагностики та корекції власного психологічного й емоційного стану. Наведено комплекс занять з дітьми та батьками за програмою виховання здорового способу життя.

Рассмотрены научно-теоретические проблемы подготовки педагогов по дошкольному образованию к валеологическому воспитанию детей на основах социально-психологического здоровья. Охарактеризованы сущность, компоненты и уровни проявления профессионально-валеологической компетентности будущих педагогов. Предложены модели ее формирования. Освещены особенности обучения будущих специалистов навыкам самодиагностики и коррекции собственного психологического и эмоционального состояния. Приведен комплекс занятий с детьми и взрослыми по программе воспитания здорового образа жизни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч411.354.2 + Р11(4УКР),1р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА691492 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Андрющенко Т. К. 
Формування ціннісного ставлення до власного здоров'я в дітей старшого дошкільного віку : Автореф. дис... канд. пед. наук / Т. К. Андрющенко; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Розкрито суть поняття "ціннісне ставлення до власного здоров'я" у контексті його формування в дітей старшого дошкільного віку. Досліджено педагогічні умови, що сприяють формуванню ціннісного ставлення до власного здоров'я, а саме: підготовку вихователів до зазначеної діяльності; співпрацю педагогів і батьків з питань збереження, зміцнення та відновлення здоров'я дітей; впровадження до навчально-виховного процесу методики, розробленої відповідно до суті дослідженого поняття. Визначено критерії, показники та діагностовано рівні його сформованості в дітей. Розроблено методичні рекомендації для вихователів і батьків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.334 + Ч411.354.2 + Р128.93-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349172 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Андрющенко Т. К. 
Формування здоров'язбережувальної компетентності як соціально-педагогічна проблема / Т. К. Андрющенко // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2012. - № 7. - С. 123-127. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито теоретичні основи формування здоров'язбережувальної компетентності в дітей дошкільного віку. Уточнено зміст поняття "здоров'язбережувальна компетентність". Надано аналіз сутності здоров'я за різними підходами. Представлено перелік життєвих навичок, що сприяють здоров'ю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Циплюк А. М. 
Науково-педагогічні засади формування відповідального ставлення до здоров'я в дітей дошкільного віку / А. М. Циплюк // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 4. - С. 197-200. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Здоров'я є однією з фундаментальних цінностей людства та основою всього буття. Лише здорова людина здатна сприяти матеріальному та культурному поступу країни, вирішувати соціальні та економічні питання державотворення. Дані свідчать, що вже протягом дошкільного дитинства збільшуються відхилення в стані здоров'я дітей. Тому одним із пріоритетних завдань освіти, зокрема її первинної ланки, є формування в дітей відповідального ставлення до здоров'я, яке визначається основою продуктивного довголіття, фізичного, психічного й соціального благополуччя. Розкрито та узагальнено поняття "відповідальне ставлення до здоров'я", висвітлено особливості, передумови й основні засоби формування відповідального ставлення до здоров'я в дітей дошкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Семенова Н. І. 
Формування здорової особистості шестирічної дитини у процесі взаємодії дошкільного навчального закладу й сім'ї / Н. І. Семенова // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2012. - № 14. - С. 21-25. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено психолого-педагогічні основи процесу формування здорової особистості шестирічної дитини у процесі педагогічної взаємодії дошкільного навчального закладу й сімії та охарактеризовано його теперішній стан.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.51 + Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Конькина Е. В. 
Воспитание культуры здоровья дошкольника средствами фольклора / Е. В. Конькина // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 256-259. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Проанализированы возможности различных фольклорных форм, в частности колыбельной и сказки, в воспитании культуры здоровья дошкольника.

Проаналізовано можливості різних фольклорних форм, зокрема колискової та казки, у вихованні культури здоров’я дошкільника.

In article possibilities of various folklore forms are analyzed: a lullaby, fairy tales, in education of culture of health of the preschool child.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385 + Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Шмалєй С. В. 
Здоров'язберігальна поведінка дошкільників / С. В. Шмалєй // Наука і освіта. - 2010. - № 6. - С. 215-218. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Актуалізовано проблему формування ціннісного ставлення до власного здоров'я в дітей старшого дошкільного віку. Проведено теоретичне узагальнення проблеми, розроблено та апробовано педагогічні умови формування такого ставлення, виведено методичні рекомендації для вихователів і батьків. Виявлено, що дана проблема є недостатньо розробленою в педагогічній теорії і практиці. У результаті контрольного експерименту доведено, що робота за розробленою методикою сприяла збагаченню знань дітей про основи здоров'я (фізичну, психічну та соціальну його сфери), усвідомленню ними здоров'я як життєвої цінності, розумінню зв'язків, що існують між станом здоров'я людини та рівнем її знань про здоров'я, стосунками з іншими людьми, способом життя, формуванню мотивації до збереження здоров'я і початкових навичок здорового способу життя. Відзначено зацікавленість вихованців інформацією щодо фізичного, психічного та соціального здоров'я, позитивне емоційне ставлення до виконання оздоровчих процедур, прагнення дотримуватися здоров'язберігальної моделі поведінки, що свідчить про доцільність проведення цілеспрямованої роботи.

Актуализирована проблема формирования ценностного отношения к собственному здоровью у детей старшего дошкольного возраста. Проведено теоретическое обобщение проблемы, разработаны и апробированы педагогические условия формирования такого отношения, выведены методические рекомендации для воспитателей и родителей. Выявлено, что данная проблема является недостаточно разработанной в педагогической теории и практике. В результате контрольного эксперимента доказано, что работа по разработанной методике способствовала обогащению знаний детей об основах здоровья (физического, психического и социальную его сферы), осознанию ими здоровья как жизненной ценности, пониманию связей, существующих между состоянием здоровья человека и уровнем его знаний о здоровье, отношениями с другими людьми, образом жизни, формированию мотивации к сохранению здоровья и начальных навыков здорового образа жизни. Отмечены заинтересованность воспитанников информацией относительно физического, психического и социального здоровья, положительное эмоциональное отношение к выполнению оздоровительных процедур, стремление придерживаться здоровьеохранной модели поведения, что свидетельствует о целесообразности проведения целенаправленной работы.

The article demonstrates some pedagogical conditions of forming health savings behavior of preschool children; ascertains criteria, parameters, levels of value attitude to health. During the research there were approved efficient methods and forms of teachersТ and parentsТ influence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гаращенко Л. В. 
Підготовка спеціалістів з дошкільної освіти до здоров'язбережувальної діяльності / Л. В. Гаращенко // Наука і освіта. - 2010. - № 7. - С. 51-55. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На основі інтегративного підходу розкрито завдання та специфіку підготовки майбутніх вихователів до здоров'язберігальної діяльності в сучасному дошкільному навчальному закладі. Встановлено важливі фактори готовності студентів до здоров'язберігальної діяльності. Зроблено акцент на діяльнісному компоненті здоров'язберігальної діяльності.

На основе интегративного подхода раскрыты задача и специфика подготовки будущих воспитателей к здоровьезберегающей деятельности в современном дошкольном учебном заведении. Установлено важные факторы готовности студентов к здоровьезберегающей деятельности. Сделан акцент на деятельностном компоненте такой деятельности.

On the basis of the integrative approach disclosed the problem and the specific training of future teachers to health-saving activity in a modern nursery school. It's established the important factors of students' readiness to health-saving activity. It's focused on the activity components of such activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2 + Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Циплюк А. М. 
До питання формування здорового способу життя дітей дошкільного віку / А. М. Циплюк // Наука і освіта. - 2012. - № 2. - С. 109-112. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Узагальнено теоретичні підходи до проблеми формування здорового способу життя: уточнено конект концепту "здоровий спосіб життя". На основі теоретичного аналізу виокремлено основні складові сутності здорового способу життя: свідоме емоційне ставлення та психологічна установка на збереження та зміцнення власного здоров'я. Окреслено передумови, що сприяють формуванню в дошкільників свідомого ставлення до свого здоров'я: сформованість світоглядних позицій та основ культури, прагнення до фізичного удосконалення, дотримання правил гігієни, досягнення фізичної, духовної та психічної гармонії у житті, виключення з власної поведінки негативних дій.

Обобщены теоретические подходы к проблеме формирования здорового образа жизни: уточнен коннект концепта "здоровый образ жизни". На основе теоретического анализа выделены основные составляющие сущности здорового образа жизни: сознательное эмоциональное отношение и психологическая установка на сохранение и укрепление собственного здоровья. Определены предпосылки, способствующие формированию у дошкольников сознательного отношения к своему здоровью: сформированность мировоззренческих позиций и основ культуры, стремление к физическому совершенствованию, соблюдение правил гигиены, достижение физической, духовной и психической гармонии в жизни, исключение из собственного поведения негативных воздействий.

The article reveals and generalizes the concept of "healthy lifestyle", discusses the features and perquisites of preschoolers' healthy lifestyle.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Лохвицька Л. В. 
Для здоров'я малечі - цікаві речі / Л. В. Лохвицька, Т. К. Андрющенко // Пед. вісн.. - 2009. - № 2. - С. 53-56. - укp.

Охарактеризовано комплект навчально-методичних посібників "Дошкільникам про основи здоров'я", "Веселка здоров'я" та зошит з основ здоров'я для дошкільнят старшого віку. Наведено творчі завдання та інтелектуальні вправи для використання під час занять вдома і альтернативних формах навчання дітей, що допоможуть старшим дошкільникам закріпити і розширити знання про власне здоров'я, одержані на заняттях і у повсякденному житті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Валецька Р. 
Роль вихователя у формуванні мотивації і навичок здорового способу життя у дітей дошкільного віку / Р. Валецька // Пед. пошук. - 2007. - № 2. - С. 73-75. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито напрями формування здорового способу життя дошкільнят на основі інтересу дітей до фізичної культури. Розглянуто особливості формування рухової активності дітей та роль засобів загартовування у їх фізичному вихованні. Приділено увагу співпраці педагогів з лікарями та батьками, духовному здоров'ю дитини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2 + Р128.93-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Валецька Р. 
Організація гігієнічних умов виховання дітей у дошкільних закладах / Р. Валецька // Пед. пошук. - 2008. - № 1. - С. 73-74. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто питання організації гігієнічних умов виховання дітей у дошкільних закладах відповідно до вікових та індивідуальних особливостей дитини. Виокремлено культурно-гігієнічні навички у дітей, які формуються під час правильного виховного впливу, та засоби гігієнічного виховання в дошкільних закладах. Розглянуто основні правила гігієнічного виховання дітей у дошкільному закладі. Охарактеризовано уміння дитини, сформовані в результаті правильного гігієнічного виховання, на кінець першого року життя, до року і шести місяців, до двох років, до трьох років, до чотирьох і п'яти років, шести і семи років. Висловлено рекомендації щодо дотримання санітарного режиму дошкільного закладу.

Рассмотрены вопросы организации гигиенических условий воспитания детей в дошкольных учреждениях соответственно к возрастным и индивидуальным особенностям ребенка. Выделены культурно-гигиенические навыки у детей, формирующиеся при правильном воспитательном влиянии, а также средства гигиенического воспитания в дошкольных учреждениях. Отмечены основные правила гигиенического воспитания детей в дошкольном учреждении. Охарактеризованы умения детей, сформированные в результате правильного гигиенического воспитания, на конец первого года жизни, до года и шести месяцев, до двух лет, до трех лет, до четырех и пяти лет, шести и семи лет. Высказаны рекомендации по поводу соблюдения санитарного режима дошкольного учреждения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Притиковська С. Д. 
Розбудова школи сприяння здоров'ю "Виховуємо гармонійно розвинену особистість" в умовах спеціального дошкільного навчального закладу "ясло-садок" № 193 компенсуючого типу / С. Д. Притиковська // Наша шк.. - 2012. - № 6. - С. 40-46. - Бібліогр.: 4 назви. - укp. - рус.

Визначено поняття «здоров’я» згідно з документами ВООЗ та національною програмою «Діти України». Розкрито значення усіх аспектів здоров’я: фізичного, психічного, соціального та духовного у медичному та педагогічному аспектах. Визначено основні завдання ДНЗ у забезпеченні повноцінного фізичного та психічного розвитку дітей з мовленнєвою патологією. Висвітлено головні напрямки роботи щодо сприяння здоров’ю у ДНЗ компенсаційного типу: корекція мовленнєвого розвитку, удосконалення фізичного розвитку та психічного благополуччя, особистісно орієнтований підхід у навчанні та вихованні. Охарактеризовано кадрове та методичне забезпечення спеціалізованого ДНЗ, матеріальні та санітарно-гігієнічні вимоги до будівель закладу, необхідні для забезпечення навчально-оздоровчого процесу дітей з мовленнєвими вадами. Досліджено рівень та пропорційність фізичного розвитку таких дітей. Сучасні технології корекційного впливу на психофізичний розвиток дошкільників подано у таблиці.

Определено понятие «здоровье» согласно с документами ВООЗ и национальной программой «Дети Украины». Раскрыто значение всех аспектов здоровья: физического, психического, социального и духовного в медицинском и педагогическом аспектах. Определены основные задачи ДОУ в обеспечении полноценного физического и психического развития детей с речевой патологией. Освещены главные направления работы по содействию здоровью в ДОУ компенсирующего типа: коррекция речевого развития, совершенствование физического развития и психического благополучия, личностно ориентированный подход в обучении и воспитании. Охарактеризовано кадровое и методическое обеспечение специализированного ДОУ, материальные и санитарно-гигиенические требования к зданиям учреждения, необходимые для обеспечения учебно-оздоровительного процесса детей с речевыми нарушениями. Исследован уровень и пропорциональность физического развития таких детей. Современные технологии коррекционного влияния на психофизическое развитие дошкольников представлены в таблице.

Defined is the concept of "health" according to the documents HI and the national program "Children of Ukraine". Disclosed is the sense of all aspects of health: physical, mental, social and spiritual in the medical and pedagogical sense. Determined are the main directions of preschool in providing full physical and mental development of children with speech disorders. Highlighted are the main areas of work in promoting health in the compensating preschool: correction of speech development, improve of physical development and mental well-being, personality-oriented approach in training and education. Characterized are the personnel and methodological support of a specialized preschool, material and sanitary requirements for buildings institutions, which are necessary for teaching and healing process of children with speech disorders. Investigated are the level and the balance of the physical development of children with speech disorders. Modern technologies of corrective effect on the psychological and physical development of preschool children are shown in the table.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Андрющенко Т. 
Формування в дітей дошкільного віку здоров’язбережувальних життєвих навичок / Т. Андрющенко // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 23. - С. 18-22. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто актуальність формування в дітей дошкільного віку здоров'язберігальної компетентності. Подано перелік життєвих навичок, які сприяють збереженню здоров'я і є складовими здоров'язберігальної компетентності. Розкрито шляхи формування їх у дітей в освітньому процесі дошкільного навчального закладу.

Рассмотрена актуальность формирования у детей дошкольного возраста здоровьесберегающей компетентности. Дан перечень жизненных навыков, которые способствуют сохранению здоровья и являются составляющими здоровьесберегающей компетентности. Раскрыты пути формирования их у детей в образовательном процессе дошкольного учебного заведения.

The relevance of the formation in preschool children health keeping competence os considered. The list of the life skills that contribute to the preservation of the health and are parts health keeping competence is goven. It is exposed the ways of their formation at children in the education process of preschool educational establishment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Пангелова Н. 
Аналіз сучасних здоров'язберігаючих технологій у дошкільних закладах Росії / Н. Пангелова // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 23. - С. 171-174. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено особливості та характерні риси освітніх програм дошкільних закладів Росії в галузі фізичної культури. Детально розглянуто комплексні програми "Детство", "Радуга", "Истоки", "Здоровье", "Здоровый дошкольник", а також парціальні (оздоровчі, спеціалізовані) "Старт", оздоровчо-розвивальну програму "Са-Фи-Дансе", програму олімпійської освіти дошкільників "Путешествие в Олимпию", які впроваджено в освітній процес дошкільних закладів поряд з комплексними у зв'язку зі збільшенням психоемоційного та інтелектуального навантаження дітей і погіршення їхнього здоров'я.

Освещены особенности и характерные черты образовательных программ дошкольных учреждений России в области физической культуры. Детально рассмотрены комплексные программы "Детство", "Радуга", "Истоки", "Здоровье", "Здоровый дошкольник", а также парциальные (оздоровительные, специализированные) "Старт", оздоровительно-развивающая программа "Са-Фи-Данс", программа олимпийского образования дошкольников "Путешествие в Олимпию", которые внедрены в образовательный процесс дошкольных учреждений наряду с комплексными в связи с увеличением психоэмоциональной и интеллектуальной нагрузки детей и ухудшения их здоровья.

The article outlines the peculiarities and some features of educational programmers of pre-school establishments of Russia in the sphere of physical culture.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2 + Ч414(4РОС)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Тищенко О. 
Загальна характеристика шкільної гігієни у навчально-виховному процесі / О. Тищенко // Молодь і ринок. - 2010. - № 12. - С. 121-124. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Зроблено спробу розкрити сутність, завдання та вимоги шкільної гігієни в навчально-виховному процесі. Відзначено, що вивчення шкільної гігієни та її викладання повинно мати чітко окреслену санітарно-педагогічну спрямованість. Відзначено, що санітарно-педагогічна робота з дітьми носить неперервний характер, починаючись в дитсадку, де формуються початкові навички особистої та суспільної гігієни, окреслено завдання, які стоять перед школою в аспекті гігієнічної організації навчально-виховного процесу. Висвітлено гігієнічні вимоги до виховання та навчання, які грунтуються на даних спеціальних досліджень. Констатовано необхідність створення цілого комплексу заходів для поліпшення здоров'я дітей та молоді, в якому шкільна гігієна займає чільне місце, що відображується на навчально-виховному процесі. Актуальним і корисним за умов сьогодення є використання історичного емпіричного та наукового досвіду.

Сделана попытка раскрыть сущность, задачи и требования школьной гигиены в учебно-воспитательном процессе. Отмечено, что изучение школьной гигиены и ее преподавание должно иметь четко очерченную санитарно-педагогическую направленность. Отмечено, что санитарно-педагогическая работа с детьми носит непрерывный характер, начинаясь в детском саду, где формируются начальные навыки личной и общественной гигиены, обозначены задачи, стоящие перед школой в аспекте гигиенической организации учебно-воспитательного процесса. Освещены гигиенические требования к воспитанию и обучению, основанные на данных специальных исследований. Констатирована необходимость создания целого комплекса мер по улучшению здоровья детей и молодежи, в котором школьная гигиена занимает видное место, что отображается на учебно-воспитательном процессе. Актуальным и полезным в современных условиях является использование исторического эмпирического и научного опыта в этой области.

In the article development essence, becoming reasons and educates influencing of school hygiene in the structure of general pedagogical process find it. The main attention nave been focused on features, tasks and requirements of school hygiene, and reasons of forming of school hygiene in an educational-educate process of Ukrainian school open up.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 + Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Андрющенко Т. 
Аксіологічний аспект проблеми формування здоров'язбережувальної компетентності в дітей дошкільного віку / Т. Андрющенко // Нова пед. думка. - 2014. - № 1. - С. 78-81. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Обговорено сутність понять “аксіологія”, “аксіологічний підхід”, “ціннісне ставлення”, “ціннісне ставлення до здоров’я”. Розкрито аксіологічний аспект педагогічних умов, етапів навчальної діяльності та змісту формування здоров’язбережувальної компетентності в дітей дошкільного віку. Зазначено, що експериментальна модель формування здоров’язбережувальної компетентності в дітей дошкільного віку передбачає проведення поетапної цілеспрямованої роботи. Виділено три послідовні та взаємопов’язані етапи такої роботи – мотиваційний, теоретичний і практичний. Підкреслено, що збереженню соціального здоров’я сприяють такі навички: ефективного спілкування; співчуття; розв’язування конфліктів, поведінки за умов тиску, погроз (уміння виявляти прояви дискримінації, відстоювати свою позицію та відмовлятися від небажаних пропозицій); спільної діяльності (вміння бути “членом команди”, визнавати внесок інших у спільну роботу). З’ясовано, що одним із пріоритетних завдань дошкільної освіти є формування в дітей дошкільного віку здоров’язбережувальної компетентності на основі аксіологічного підходу.

Обсуждена сущность понятий “аксиология”, “аксиологический подход”, “ценностное отношение”, “ценностное отношение к здоровью”. Раскрыт аксиологический аспект педагогических условий, этапов учебной деятельности и содержания формирования сохраняющей здоровье компетентности у детей дошкольного возраста. Замечено, что экспериментальная модель формирования сохраняющей здоровье компетентности у детей дошкольного возраста предусматривает проведение поэтапной целенаправленной работы. Выделены три последовательные и взаимосвязанные этапы такой работы − мотивационный, теоретический и практический. Подчеркнуто, что сохранению социального здоровья способствуют навыки эффективного общения, сочувствия, решения конфликтов, поведения в условиях давления, угроз, совместной деятельности. Выяснено, что одной из приоритетных задач дошкольного образования является формирование у детей дошкольного возраста сохраняющей здоровье компетентности на основе аксиологического подхода.

Discussed the nature of the concepts of “axiology”, “axiological approach”, “value ratio” and “value related to health”. It’s disclosed axiological aspect of pedagogical conditions, stages of learning activity and the content of the formation of preserving the health of competence in preschool children. It’s noted that the experimental model of the health-preserving competence in preschool children provides for a phased purposeful work. It’s divided into three consecutive and interlinked stages of this work − motivational, theoretical and practical. Stressed that the preservation of the social health contribute to effective communication skills, empathy, conflict resolution, behavior in the face of pressure, threats (the ability to identify discrimination, to defend its position and refuse unwanted sentences); joint activity (the ability to be a “team member”, to recognize the contributions of others to work together). It was found that one of the priorities of preschool education is to develop in children of preschool age preserving health competence on the basis of axiological approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Бабюк Т. Й. 
Наступність у вихованні здорового способу життя старших дошкільників та молодших школярів : монографія / Т. Й. Бабюк; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка. - Кам'янець-Подільський : Зволейко Д.Г., 2014. - 219 c. - Бібліогр.: с. 168-189 - укp.

Висвітлено проблему організації процесу виховання здорового способу життя старших дошкільників та молодших школярів з урахуванням принципу наступності. Визначено критерії, показники та рівні ціннісного ставлення до здоров'я як інтегрального показника сформованості здорового способу життя дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Запроваджено в практику методику забезпечення наступності у вихованні здорового способу життя дітей означеного віку, перевірено її ефективність. Визначено сприятливі педагогічні умови для реалізації методики забезпечення наступності у вихованні здорового способу життя старших дошкільників і молодших школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2 + Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА788641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Гнізділова О. А. 
Професійна підготовка майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетенції у дітей дошкільного віку / О. А. Гнізділова // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 65. - С. 232-238. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Охарактеризовано теоретико-методичні засади формування професійної підготовки вихователів до формування здоров’язберігальної компетенції. Описано специфіку підготовки фахівців дошкільної освіти у педагогічному ВНЗ в напрямку здоров’язберігальної роботи з дошкільниками.

Охарактеризованы теоретико–методические основы формирования профессиональной подготовки воспитателей к формированию здоровьесберегающей компетенции. Описана специфика подготовки специалистов дошкольного образования в педагогическом ВУЗ в направлении здоровьесберегающей работы с дошкольниками.

Theoretical and methodological foundations for the formation of training teachers to form the health-saving competence are characterized. Describes the specific training of preschool education specialists in higher pedagogical educationa institution to wards form the health-saving work with preschoolers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського