Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (27)Реферативна база даних (357)Книжкові видання та компакт-диски (3809)Журнали та продовжувані видання (90)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ143$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Макойда О.В. 
Біблійні цикли Осипа Сорохтея: проблема індивідуального творчого методу: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / О.В. Макойда ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2004. — 17 с. — укp.

Досліджено життєвий і творчий шлях станіславського художника О.Сорохтея, виявлено обставини формування його світоглядних та художніх пріоритетів. На підставі вивчення біблійних циклів визначено стилістичні особливості творчого методу митця. Висвітлено аспекти духовно-етичних пошуків художника, встановлено вплив європейського мистецтва, зокрема, експресіонізму, на його творчість. Виявлено чинники формування експресіоністичної манери у творчості О.Сорохтея. Проаналізовано твори сакрального характеру, встановлено художні особливості та аналогії у зіставленні з творами спорідненої тематичної групи. Здійснено каталогізацію творів релігійної тематики. Простежено зв'язок творів художника з витоками народної творчості у контексті засобів художньої виразності. Впроваджено у науковий обіг групу маловідомих творів митця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-8 Сорохтей О. + Щ146.563(4УКР)6-3
Шифр НБУВ: РА330681

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Гелитович М.Й. 
Іконостасний ансамбль церкви Успіння Богородиці з Наконечного у контексті українського іконопису другої половини XVI століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / М.Й. Гелитович ; Львів. акад.мистец. — Л., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено іконостасний ансамбль церкви Успіння Богородиці з Наконечного (60-ті рр. ХVІ ст.) в контексті розвитку українського іконопису другої половини XVI ст. Розглянуто стилістично пов'язану з цим іконостасом групу ікон, визначено їх стилістичний напрям. Проаналізовано Успенський іконостас в аспекті художньо-стильових, стилістичних, іконографічних і конструктивно-типологічних особливостей. На конкретному іконографічному матеріалі простежено шлях формування кожного іконостасного ряду у ХVІ ст. Зроблено висновок, що наконечненський іконостас є пам'яткою, яка синтезує основні характеристики іконопису досліджуваного періоду. Розширено фактологічну базу для подальшого вивчення іконопису XVI ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)33 + Щ143(4УКР)33-4 + Э372.27-575.1
Шифр НБУВ: РА315746 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Ковальчук О.В. 
Історія живописного факультету НАОМА і його роль у вихованні мистецьких кадрів та формуванні національної живописної школи України 1917 - 1941 років: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / О.В. Ковальчук ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Висвітлено історію формування живописної школи в Національній академії образотворчого мистецтва та архітектури (НАОМА) як цілісне явище в українській культурі у нерозривному зв'язку з тенденціями розвитку мистецтва. Проаналізовано події малодосліджених періодів. На підставі систематизації архівної та літературної інформації про методи викладання фахових і допоміжних дисциплін створено цілісну картину еволюції методології та факультету живопису НАОМА та її вплив на фаховий рівень студентів. Здійснено порівняльний аналіз дипломних робіт випускників різних років, а також ряду студентських навчальних постановок і курсових завдань з композиції. Проаналізовано ряд живописних творів художників-педагогів і взаємозв'язок їх творчих та педагогічних методів. Показано вплив на формування української школи живопису таких мистецьких течій як бойчукізм, конструктивізм, спектралізм, соціалістичний реалізм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)3 + Щ143(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА327049

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Мархайчук Н.В. 
Концепція ненаративності в контексті розвитку вітчизняного нефігуративного живопису ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Н.В. Мархайчук ; Харкі. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2006. — 21 с. — укp.

Проведено дослідження актуального для сучасного мистецтвознавства питання розвитку вітчизняного нефігуративного живопису XX ст. З урахуванням факту малодослідженості зазначеної проблеми за методологічну основу обрано інтегративну модель, яка дає змогу глибоко проникнути у суть поставлених завдань. Здійснено систематизацію напрямів вітчизняного нефігуративного живопису 1990-х рр. Комплекс усіх існуючих проблем нефігуративу розглянуто на прикладі концепції ненаративності, яка виникла на початку 1990-х рр. та сприяла розвитку теоретичного дискурсу. На підставі результатів проведених мистецтвознавчих досліджень сформульовано основні концепти ненаративного живопису. Показано вплив художньо-естетичних традицій далекосхідного мистецтва на формування концепції ненаративності, проведено аналогії та продемонстровано відмінності між ненаративним живописом та Color Field. Особливу увагу приділено визначенню місця національних традицій у практиці ненаративності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-239 +
Шифр НБУВ: РА344908

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Мисюга Б.В. 
Краєвид у малярстві Галичини першої третини XX ст. (традиції та інновації образної мови): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Б.В. Мисюга ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2008. — 18 с. — укp.

Досліджено краєвид як складову загальної образної морфології художнього твору в малярстві Галичини першої третини XX ст. Розкрито суть понятття "галицька традиція зображення краєвиду". Висвітлено етап виникнення й еволюцію даного явища. Виявлено естетичні передумови інновацій художньої мови у зображеннях краєвиду. На підставі комплексного аналізу творчості художників Галичини даного періоду визначено цілісність образної мови у зображеннях краєвиду, що мала прояв у певних естетичних і формальних ознаках. Проаналізовано специфіку трактування краєвиду у контексті естетичних концепцій, стилів і напрямків. Визначено умови, що вплинули на формування самобутніх регіональних особливостей художнього образу краєвиду в малярстві Галичини першої третини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР-9ГАЛ)61-3 + Щ147.63(4УКР-9ГАЛ)61 +
Шифр НБУВ: РА363907

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Рудик Г.Б. 
Культурологічно-естетичні параметри українського нефігуративного живопису (90-ті роки ХХ століття): Автореф. дис... канд. філос. наук: 17.00.01 / Г.Б. Рудик ; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто нефігурований живопис України 1990-х рр. у контексті естетико-культурної традиції абстракціонізму та філософсько-теоретичного дискурсу сучасного мистецтва. Досліджено світоглядно-естетичні програми п'ятнадцяти художників-нефігуративістів. Визначено ключові культорологічні та естетичні параметри українського нефігуративу 1990-х рр. у світлі системного уявлення про теоретичну традицію абстракціонізму. Здійснено порівняльно-культурологічний аналіз даного явища з феноменом американського експресіонізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.4 + Щ143 (4Укр)64-239
Шифр НБУВ: РА316118 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Голубнича А. І. 
Мистецько-педагогічна та громадська діяльність Михайла Бойчука: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 09.00.12 / А. І. Голубнича ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 17 с. — укp.

Висвітлено основні напрями та форми мистецько-педагогічної й громадської діяльності М. Бойчука, його внесок у розвиток мистецтва України ХХ ст. Досліджено основні періоди становлення світоглядних і мистецьких орієнтирів М. Бойчука. Розглянуто вплив радянської тоталітарної системи на долю митця. Визначено роль М. Бойчука як одного з самобутніх представників інтелектуально-творчої еліти часів "розстріляного відродження".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-8 Бойчук М. + Щ143(4УКР)61-8 Бойчук М.
Шифр НБУВ: РА379785 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Соколюк Л.Д. 
Михайло Бойчук та його концепція розвитку українського мистецтва (перша третина ХХ ст.): Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.05 / Л.Д. Соколюк ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2004. — 35 с. — укp.

Висвітлено мистецьку діяльність М.Бойчука та проаналізовано його концепцію розвитку українського мистецтва у XX ст. Визначено роль школи М.Бойчука у процесі відновлення національної самобутності українського мистецтва. Визначено етапи розвитку школи М.Бойчука - від неовізантизму до "українського монументалізму" (бойчукізму), проаналізовано еволюцію творчого методу митця, з'ясовано вплив на його формування соціально-історичних та політичних змін в Україні. Виявлено зв'язок педагогічних та творчих методів школи з проблемами та творчими пошуками у світовій художній культурі першої третини XX ст., одним з яскравих явищ якої є культура українського національного відродження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)61-8 Бойчук, М. + Щ103(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА331255

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Ковальова М.М. 
Портретний живопис Центральної і Східної України кінця XVII - XVIII ст. (традиція та нові віяння): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.05 / М.М. Ковальова ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено роль традиції та нових віянь у розвитку портретного живопису Центральної та Східної України кінця XVII - XVIII ст. Досліджено основні етапи розвитку портретного жанру у даний період у контексті художньо-культурного процесу. Охарактеризовано основні типи портрета (козацький, царський, духівництва) та визначено фактори, що вплинули на їх своєрідність. Розглянуто іконографічні особливості та методи творення художнього образу. Показано зв'язок еволюції портретного жанру у регіоні з актуальними суспільно-політичними ідеями й естетичними уподобаннями доби, що відображає особливості переходу від епохи середньовіччя до Нового часу. Охарактеризовано етапи розвитку портретного живопису у регіоні, встановлено їх зв'язок з явищами національної історії. Визначено художньо-стилістичні особливості творів портретного жанру. Як специфічну рису портретного живопису визначено його зв'язок з давньоруською традицією та принципами барокового світобачення, досліджено розвиток даної тенденції, що сприймається як усталена ознака національної культури. До наукового обігу введено раніше невідомі документи та мистецькі твори.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)4-475 + Щ147.53(4УКР)4
Шифр НБУВ: РА369940 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
10.

Демчук Р.В. 
Сакральне та профанічне в культурно-філософській символіці Софії Київської: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.11 / Р.В. Демчук ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні положення філософсько-методологічного та релігієзнавчого значення. Досліджено специфіку символічного світорозуміння, конкретизованого в знакових системах християнських храмів на підставі філософського аналізу ідейно-художньої програми Софії Київської. Висвітлено феномен "софійності" давньоруського християнського світогляду, що є архетипом української культури та формування ідеологеми "Святої Русі". Запропоновано інтерпретацію світських сюжетів баштових циклів Софії Київської та символічне розуміння їх двох'ярусності як відображення двох'ярусності християнської моделі світобудови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-655 + Э372-505 + Щ143(4УКР)31 + Ю224.23
Шифр НБУВ: РА315743 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
11.

Кравченко Н.І. 
Секуляризація релігійного живопису в Україні другої половини XVII - XIX ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Н.І. Кравченко ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто процеси становлення та розвитку секулярного живопису в Україні другої половини XVII - XIX ст. Висвітлено проблему секуляризації сакрального малярства на підставі порівняльного аналізу традицій образотворення східної та західної християнських церков. Виявлено джерела та мистецькі явища, які впливали на трансформацію іконописних канонів у секулярному живопису України. Уперше проведено комплексне дослідження відмінностей між іконою та релігійною картиною, їх причини та витоки, внутрішні та зовнішні джерела впливу й інспірацій. Вивчено явище взаємовпливу сакральної та секулярної образотворчих традицій на базі розгляду вітчизняних творів іконопису XVII - XIX ст. і релігійних картин кінця XVIII - XX ст. На підставі здійсненого дослідження виявлено проблеми сучасного розвитку православного іконопису та секулярного живопису в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)4/5-38 + Щ146.563(4УКР)4/5 +
Шифр НБУВ: РА352090

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Смирнова Т.Б. 
Становлення пейзажного жанру в німецькому живописі та графіці першої третини ХVІ століття в контексті ренесансної картини світу: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Т.Б. Смирнова ; Акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі виникнення та еволюції німецького пейзажного жанру доби Відродження в контексті докорінної перебудови світогляду. Розглянуто проблему концептуальної цілісної та стадіальної неповторності німецького живописного та графічного пейзажу, а також чинники, що зумовлюють унікальність даного явища. Вперше запропоновано комплексний аналіз арсеналу стилістичних засобів, адекватних своєрідній концепції німецького ренесансного пейзажу, а саме: закономірностей композиційної побудови в контексті ідейного навантаження, міри реальності краєвидів, багаторівневості символічних структур німецького пейзажу та специфіки емоційного сприйняття традиційних категорій. У науковий обіг введено нові підходи до комплексного аналізу національного варіанту пейзажу в системі жанроутворюючих впливів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4НІМ)43 + Щ153(4НІМ)43 + Щ147.6 + Щ155.76
Шифр НБУВ: РА308074 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Смірнова Т.В. 
Стилістичні проблеми творчості Томаса Гейнсборо: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Т.В. Смірнова ; Нац. акад. образотв. мистец. і архіт. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження творчого методу видатного англійського художника Гейнсборо на основі аналізу культурно-історичної і національної самобутності англійського суспільства XVIII ст. На основі економічних, політичних, соціальних, культурних, релігійних, національних особливостей англійського етносу XVIII ст. окреслено витоки художньої своєрідності творів майстра, критично переосмислено найважливіші ідеї та відкриття європейських художніх шкіл. Здійснено стилістичний аналіз творчості, на підставі якого визначено своєрідність та унікальність стилю Гейнсборо. Висвітлено нові напрями в живописі, оптичні експерименти з моделювання "імпресіоністичних" ефектів, які здійснив Гейнсборо. Досліджено маловивчені твори в графіці, мариністиці. Розкрито місце і значення творчості Гейнсборо у розвитку англійського та європейського мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Вел)4-8ГейнсбороТ.
Шифр НБУВ: РА320073 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Коваленко А.І. 
Творча спадщина І.Г.Мясоєдова (дослідження методу стилетворення в українському образотворчому мистецтві початку ХХ століття): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / А.І. Коваленко ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено проблемні аспекти розвитку художньої культури початку ХХ ст. на підставі аналізу художньої спадщини та методу стилетворення у творчості І.Г.Мясоєдова. У порівняльному аспекті висвітлено пошуки стилю виконання твору митцями того часу у контексті філософсько-релігійних, соціально-політичних і морально-естетичних категорій. На підставі вивчення основних етапів формування творчої особистості художника надано оцінку його ролі у формуванні художньої культури України початку ХХ ст. Обговорено проблемні питання вивчення зразків вітчизняних митцій у еміграції та повернення несправедливо забутих імен художників на сторінки історії вітчизняної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Укр)6-8 Мясоєдов І. + Щ103(4Укр)61-2
Шифр НБУВ: РА318841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Бесага М.Я. 
Творчість Леопольда Левицького у контексті зовнішньокультурних діалогів українського мистецтва 30 - 70-х років XX століття: автореф. дис ... канд. мистецтвознавств / М.Я. Бесага ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2009. — 15 с. — укp.

Вперше висвітлено діяльність одного з провідних художників Центрально-Східної Європи 1930 - 1970-х рр. Л. Левицького як графіка, живописця, громадського діяча у взаємозв'язку з суспільно-політичними та культурно-мистецьким подіями в Галичині цього часу. На підставі результатів проведеного комплексного дослідження джерельної бази та творчої спадщини визначено роль і місце Л. Левицького у контексті зовнішньокультурних діалогів українського мистецтва 1930 - 1970-х рр. Виявлено основні чинники, які вплинули на становлення та розвиток творчої особистості художника, стали визначальним у процесі формування його світоглядних переконань і естетичних ідеалів. Розкрито художньо-стильові особливості творчості митця. Введено до наукового обігу його певні твори, невідомі дотепер.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-8 Левицький Л. + Щ153(4УКР)6-8 Левицький Л.
Шифр НБУВ: РА366545

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Купчинська Л.О. 
Творчість Теофіла Копистинського у контексті розвитку образотворчого мистецтва Галичини другої половини XIX - початку XX століть: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Л.О. Купчинська ; Львів. акад. мистец. — Л., 2003. — 19 с. — укp.

Вивчено діяльність одного з провідних художників Західної України другої половини XIX - початку XX ст. Т.Копистинського як графіка, живописця, громадського діяча у тісному зв'язку з суспільно-політичними та культурними подіями зазначеного періоду на західних землях України. На підставі дослідження великої джерельної бази визначено його роль та місце у мистецьких процесах Галичини того часу. Виявлено головні чинники, що вплинули на становлення та розвиток творчої особистості художника, які стали визначальними у процесі формування його світоглядних переконань та естетичних ідеалів. Розкрито художні та історико-культурні особливості творчості митця. Введено до наукового обігу низку невідомих до цього часу творів, передусім сакрального мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)5-8 Копистинський Т. + Щ103(4УКР331)5 +
Шифр НБУВ: РА326166

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Писаренко Н.П. 
Тенденція перетворення станкової картини у панно в російському живописі кінця ХІХ - початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. наук мистецтвознав.: 17.00.05 / Н.П. Писаренко ; Нац. акад. образотв. мистец. і архіт. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено художню природу та причини виникнення у російському живописі кінця XIX - початку XX ст. тенденції перетворення станкової картини у панно. Наведено методику аналізу творів живопису з символічною структурою художньої образності, до яких належить картина-панно. Вперше з наукових позицій, у повному обсязі проаналізовано ключові твори російського живопису даних століть : "Демон повалений" М.О.Врубеля, "Смарагдове намисто" В.Е.Борисова-Мусатова, "Масляна" (1916, ДРМ) Б.М.Кустодієва, зміст яких розкрито у контексті сучасного їх світогляду. Систематизовано формально-стилістичні ознаки картини-панно та охарактеризовано їх художній сенс. Запропоновано інтерпретацію причин виникнення тенденції перетворення станкової картини у панно у російському живописі кінця XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4РОС)5-4 + Щ146.53(4РОС)5
Шифр НБУВ: РА320326 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Шевчук В.Г. 
Філософські інтенції картини світу у творчості К. Богаєвського та М. Волошина (у контексті закономірностей соціокультурного процесу першої половини ХХ століття): автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / В.Г. Шевчук ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто філософські концепції О. Шпенглера, В. Соловйова,М. Бердяєва, В. Зеньковського, П. Флоренського, В. Шмакова, О. Потебні, В. Кандінського, М. Євреїнова та інших мислителів першої половини XX ст., що звернулися до культурфілософської проблематики. Обгрунтовано одні з провідних тенденцій часу - ідеї синтетичності, знаково-символічної природи мистецтва, що знайшли втілення у філоософських, художньо-естетичних і релігійно-містичних шуканнях. Розкрито втілення цих тенденцій у творчості представників українського та російського мистецтва (М. Жука, М. і Т. Бойчуків, Г. Нарбута, К. Малевича, В. Кандінського та інших), в основному - у художніх картинах світу К. Богаєвського та М. Волошина. Аналіз творчості цих кримських майстрів зроблено на основі філософсько-антропологічного та феноменологічного підходів. Це дозволило розкрити сутність філософських інтенцій у безпосередньому зв'язку з продукуючою діяльністю суб'єктивності та визначити їхні картитни світу як художнє відкриття, що відобразило риси епохи та своєрідність особливостей Богаєвського та Волошина і творців неповторного лику Кіммерії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.21 + Щ143(4РОС)6-8 Богаевський К. + Щ145.73(4РОС)6-8 Волошин М. +
Шифр НБУВ: РА366990

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Силантьєва В.І. 
Художнє мислення перехідного часу (російська література і живопис кінця ХІХ - початку ХХ століть): Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 ; / В.І. Силантьєва ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2002. — 36 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "мистецтво перехідної доби", що демонструє ознаки дезінтеграції, кризи та хаосу, а також потенції оновлення. Зазначено, що процеси естетичної переорієнтації, які спостерігалися наприкінці ХІХ - початок ХХ ст., багато в чому подібні до тих, що мають місце і зараз. На підставі узагальнення знань про минуле визначено деякі закономірності розвитку сучасної художньої культури. Сформульовано найважливіші показники мистецтва "несталих" та "нестабільних" часів, а також за даними вивчення кількох видів мистецтва (літератури, живопису, музики) визначено тип художнього мислення перехідної доби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ + Щ143(4РОС)5-2 + Ю812.45 + Ю812.283.33 +
Шифр НБУВ: РА321644

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
20.

Павельчук І. А. 
Художні моделі реактивації абстрактного живопису в Україні (1980 - 2010 рр.): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.05 / І. А. Павельчук ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто художні моделі українського абстрактного живопису протягом 1980 - 2010 рр. Розглянуто дане питання та розширено уявлення про місце та значення живописної абстракції в Україні даного періоду в загальному розвитку українського мистецтва та в контексті його взаємин з культурою Заходу та Росії. Визначено основні мистецькі напрями та явища абстрактного живопису. Встановлено, що дослідження розвитку відродженої живописної абстракції спонукає до наголошення на сучасних наукових методах, насамперед феноменологічного вчення, та використання порівняльно-історичного мистецтвознавчого аналізу з метою розкрити специфіку творчості провідних українських художників, виявити їх творчі орієнтації. Висвітлено систематизацію теоретико-мистецтвознавчих підходів до розвитку абстракції й її відродження в Україні в дану добу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)64-239
Шифр НБУВ: РА376404 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського