Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Автореферати дисертацій (12)Реферативна база даних (128)Книжкові видання та компакт-диски (29)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>K=ЗАКЛИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

   Тип видання:   життєпис   
1.

Лисюк, П.
Співець братерства нового [Електронний ресурс] / П. Лисюк. - К. : Знання, 1966. - 63 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У книзі стисло розповідається про важкий, тернистий, але славний життєвий і творчий шлях, який пройшов великий Каменяр. Автор показує І. Франка як прозайка, поета, драматурга, дослідника, що у своїх творах закликав народні маси до революційних дій проти експлуататорського ладу, висловлював тверду віру в їх краще майбутнє, боровся за дружбу між народами.



Кл.слова:
українська література -- класична література -- письменник -- біографія

   Тип видання:   наукове видання   
2.

Йонас, Г.
Принцип відповідальності [Електронний ресурс] : у пошуках етики для технологічної цивілізації : пер. з нім. / Г. Йонас. - К. : Лібра, 2001. - 400 с.

Рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Остаточно розкутий Прометей, якому наука надає незнані досі ще сили, а економіка - нечувані стимули, закликає до етики, щоб через добровільне підкорення їй приборкати свою могутність, аби ця могутність не обернулась для людини лихом.



Кл.слова:
етика -- цивілізація -- технологія

   Тип видання:   науково-популярне видання   
3.
 


Тідеманн, Г.
Бабин Яр: критичні питання та коментарі [Електронний ресурс] : пер. с нем. / Г. Тідеманн. - Tübingen : Ernst Gauß , 1994

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Герберт Тідеманн використовує стандартні наукові методології для аналізу повідомлень, свідчень очевидців та інших джерел щодо так званої "трагедії Бабиного Яру". Автор висуває і досліджує версію, що "трагедію Бабиного Яру" вигадало НКВС/КДБ для сокриття власних злочинів проти українського народу. Автор також ставить і розглядає багато гострих питань відносно цієї події, зокрема щодо походження сумнівного плаката, яким нібито десятки тисяч жидів закликали 29 вересня 1941 р. зібратися з майном на розі невеличких вулиць. Він також не знаходить відповіді на питання чому ніхто ніколи не вимагав проведення в Бабиному Яру криміналістичних досліджень. Книга Герберта Тідеманна «Бабин Яр: Критичні питання та коментарі» разом із працею Удо Валенді «Бабин Яр — ущелина "з 33 771 убитими жидами"?» (Babi Jar — Die Schlucht „mit 33.771 ermordeten Juden“?) на сьогоднішній день є найбільш відомими і ретельними дослідженнями історії Бабиного Яру. На жаль, вітчизняні науковці-історики не прагнуть розібратися в тому що насправді відбулося в урочищі "Бабин Яр" за часів ІІ-ї світової війни та в епоху сталінських репресій.



Кл.слова:
Україна -- геноцид -- антисемітизм -- фашизм -- репресії

   Тип видання:   монографія   
4.

Кабаків, М.
Переяславська угода 1654 року Богдана Хмельницького та московська легенда про неї [Електронний ресурс] / М. Кабаків. - [Б. м. : б. в.], 2002. - 42 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Деякі з тих, кому довірено було прочитать книжку до друкування, закидали авторові про велику нелюбов до росіян. Абсурд!!! Тоді треба говорити про нелюбов і до турків, і до татар, і до молдаван, румун, угорців, литовців, поляків, тобто, до тих, хто кожен окремо намагався відірвати собі якомога більший шмат від Русі-України і побувши деякий час у військовому союзі з Богданом Хмельницьким, в найскрутнішу годину несподівано зраджував його так, як це зробили московити (з 22.10.1721 року — росіяни), заключивши з поляками (посли Русі-України не були допущені) Віленську угоду, хоча й усну, але яка передбачала в подальшому поділ Русі-України між ними. За Переяславською угодою Московія зобов’язувалася не робити того. Автор запевняє: він лише намагався скласти зміст книжки, вилучивши з багатющої кількості історичних книжок найбільш достовірну інформацію про ту дуже складну ситуацію, в якій опинився, відновивши Київську Русь — могутню колись державу, найбільшу на той час в Європі, Великий Гетьман Богдан Зиновій Хмельницький.



Кл.слова:
історія -- угода -- заклик

   Тип видання:   науково-популярне видання   
5.

Francis, Diana.
From Pacification to Peacebuilding [Electronic resource] : a Call to Global Transformation / D. Francis. - New York : Pluto Press, 2010. - 206 p.
Переклад назви: Від умиротворення до миробудівництва: заклик до глобальної трансформації

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This book, written for fellow peacemakers and peace campaigners around the world, is therefore not only a study but also an argument: my small but necessary contribution to what I see as the daunting but all-too-urgent project of global transformation – the fundamental change so desperately needed by humanity and our planet. Unless we take a more radical approach, we shall not get beyond fire-fighting and the seemingly endless task of reconstruction. Unless we transform the way we think about conflict, human relationships, and what it is to be successful, our very life as a species is under threat. Our field is going through a time of intensive self-scrutiny.6 The phase that began with the Soviet collapse has ended. For too many years we were caught up in the calamitous policies and actions that followed the events of 11 September 2001 in the US, and there were signs that a new Cold War was beginning. Then the advent of a new US president brought new hope. Our field can be credited with many important achievements, which should be recognised and set out. The value of its work will continue. At the same time, we have come to recognise our limitations.



Кл.слова:
політика безпеки -- дипломатія -- міжнародні відносини

   Тип видання:   науково-популярне видання   
6.

Лук'яненко, Левко Григорович.
Національна ідея і національна воля [Електронний ресурс] / Л. Г. Лук'яненко. - К. : [б. в.], 2006. - 288 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У просвітницько-публіцистичній праці автор розглядає наріжне питання ідеології української держави, дає оцінку державотворчого процесу в Україні, його окремих складових — економічних, політичних, соціальних, моральних. Головною темою є проблема національної ідеї, рефреном — заклик до єдності народу через відродження мови, традицій, культури, національної гордості, любові до України.



Кл.слова:
національна свідомість -- ідеологія -- державотворення

   Тип видання:   науково-популярне видання   
7.

Дарелл, Джеральд.
Моя сім'я та інші звірі [Електронний ресурс] : повість / Дж. Дарелл. - К. : Веселка, 1989. - 208 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Повість відомого англійського вченого-натураліста про його дитячі роки, які він провів на острові Корфу. В книзі бринить тривога за долю тварин і лунає заклик на їх захист.



Кл.слова:
натуралізм -- екологія -- захист довкілля

   Тип видання:   художня література   
8.

Українка, Леся.
Надія [Електронний ресурс] : вибрані поезії / Леся Українка. - К. : Дніпро, 1981. - 135 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


До збірки творів видатної української поетеси Лесі Українки (1871-1913) вміщено кращі вірші інтимної та громадянської лірики. Любов і повага до трудящої людини, полум’яний заклик до боротьби за волю й краще майбутнє — такі провідні мотиви збірки.



Кл.слова:
українська поезія -- громадянська лірика

   Тип видання:   науково-популярне видання   
9.

Микулин, Андрій.
Концентраційні табори в Совєтському Союзі [Електронний ресурс] / А. Микулин. - [Б. м.] : Видання Закордонних Частин Організації Українських Націоналістів, 1958. - 132 с.. - (Бібліотека українського підпільника. Серія друга ; ч. 2)

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


«Вони бояться правди — хай світ почує правду!» — такий епіграф написав український автор Василь Савченко на своїй книжці «Безимлаг», виданій в Авґсбурзі 1948 року. «Вони» — це ті, в кого руки залиті кров'ю мільйонів невинних жертв українського й інших неросійських народів СССР; це ті, що на одній шостій частині світу запровадили таке рабство, якого не бачив світ за часів середньовіччя. Це — большевики, московські імперіялісти, колонізатори. Не зважаючи на те, що російська імперія існує вже більше чотирьох сторіч, а сучасна комуністично-російська система — майже 40 років, світ і до цього часу мало поінформований про жахіття в тюрмі народів — СССР. Навіть тоді, коли протягом 1955–1956 рр. на Захід повернулася численна кількість кол. вояків німецької армії, що потрапили під час другої світової війни до російського полону і, як живі свідки нелюдських знущань у совєтських концтаборах, свідчили про масове народовбивство, арешти і заслання в СССР, — світ далі майже не звернув на те уваги. Знову ж, коли українська еміґрація на Заході, маючи численні свідчення й оригінальні документи від запроторених до совєтських концтаборів українців (напр., з Мордовських концтаборів), закликає вільний західній світ вжити супроти носіїв російського імперіялізму та його допоміжних сил моральних і матеріяльних санкцій, — вільний світ не то що вперто мовчить, але й ще поступово вплутується в коло московської коекзистенції, вишукує шляхи мирних контактів та співпрацює з народовбивцями, а цим самим посередньо сприяє системі невільництва і концтаборів у СССР. Видаючи книжку «Концентраційні табори в Совєтському Союзі», ми хочемо відкрити бодай частину заслони, де як свій, так і чужий читач зрозуміє суть жахливої політики, що її практикує червона Москва на неросійських народах.



Кл.слова:
комуністичний терор -- трудова експлуатація -- злочини проти людства

   Тип видання:   наукове видання   
10.
 


Грицак, Ярослав.
Страсті за націоналізмом: стара історія на новий лад [Електронний ресурс] : есеї / Я. Грицак. - Київ : Критика, 2011. - 352 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книжка львівського історика професора Ярослава Грицака продовжує, наслідує та доповнює збірник 2004 року «Страсті за націоналізмом», але є не так його оновленою й істотно зміненою версією, як радше цілком новим виданням: понад половину вміщених тут есеїв написано протягом семи пореволюційних років і присвячено здебільшого «післяпомаранчевим» реаліям, а решту текстів суттєво переглянуто та перередаґовано. Втім, автор і далі закликає до парадигмальної зміни в поглядах на природу націоналізму та, попри драматичні колізії останнього часу, не вважає за доцільне змінювати головний висновок, якого дійшов 2004 року: і тоді, і нині Україна має саме стільки націоналізму, скільки потрібно, щоб утримувати відносну політичну стабільність і будувати демократію, а досвід Помаранчевої революції та її поразки тільки увиразнив те, що вагу національного чинника в публічному дискурсі неабияк перебільшено, адже проблеми українського суспільства пов’язано не так із ідентичностями, як із цінностями, які сповідують еліти та громадяни.



Кл.слова:
голокост -- голодомор -- УПА -- національна ідентичність -- ретроспективна політологія

   Тип видання:   наукове видання   
Категорія: Релігія   
11.

Йосиф Сліпий
Твори Партіярха і Кардинала Йосифа [Електронний ресурс] = Opera omnia Josephi (Slipyj-Kobernyckyj-Dyčkovskyj) Patriarchae et Cardinalis : у 22 т. / Йосиф Сліпий ; зібрали І. Хома, І. Музичка ; Український католицький університет імені Св. Климента Папи. - Рим : [б. в.], 2000-2003

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 16, ч. 1 : Історія Вселенської церкви на Україні. Т. 1. Від апостольських часів до князювання св. княгині Ольги (І-Х століття). - 2001. - 280 с.

Т. 16, ч. 2 : Історія Вселенської церкви на Україні. Т. 2. Друга золота доба: від загального введення християнства св. Володимиром до викликання церковного роздору за князя Володимира Мономаха (988-1125 рр.). - 2003. - 352 с.

Т. 17 : Історія Вселенської церкви на Україні. Т. 3, ч. 1. Від впровадження царгородського роздору на Україні до введення Флорентійської унії (1125-1439 рр.). - 2000. - 304 с.


Патріарх і кардинал Йосип Сліпий народився в селі Заздрість на Тернопільщині 17 лютого 1892 року. Після завершення навчання у Львові, Інсбруку (Австрія), Римі й Парижі, став професором і ректором Львівської Духовної семінарії та Богословської академії, утвореної Митрополитом Андреєм Шептицьким у 1933 році. Його докторська дисертація торкалася питання тринітарного богослов’я, а, зокрема, пневматології – вчення про Святого Духа, де він обґрунтовує Третю Особу Божу як співвіддих любові між Богом Отцем і Богом Сином. В 1930 р. о. Йосиф став дійсним членом Наукового Товариства ім. Т. Г. Шевченка. Був плідним письменником, деякі з його праць нараховують до двадцяти томів. Редагував богословський журнал “Богословія”. У 1939 р. Митрополит Андрей висвячує о. д-ра Йосифа Сліпого на єпископа, котрий після його смерті 1 листопада 1944 року переймає провід Української Греко-Католицької Церкви. 11 квітня 1945 року радянська влада заарештувала Архиєпископа Йосифа. Як політв’язень провів 18 років в етапах, у сталінських тюрмах, таборах особливого режиму, де завдяки непохитній волі здобув ім’я безстрашного свідка віри. На засланні написав твір “Історія Вселенської Церкви на Україні” в 5-ти томах. Після втручання Папи Івана XXIII та Президента США Джона Кеннеді його було звільнено у 1963 р. Приймав участь у ІІ Ватиканському Соборі, де у Базиліці св. Апостола Петра велика духовна аудиторія вітала його як ісповідника віри. Упродовж наступних двадцяти років Патріарх Йосиф намагався активізувати життя Української Греко-Католицької Церкви на Заході. Він заснував Український Католицький Університет з філіалами в різних країнах світу і збудував церкву святої Софії у Римі, яка стала осередком для українськаї діаспори в Італії. Патріарх Йосиф активно працював у царині екуменізму. У червні 1976 року видав пастирське послання “Про послання в Христі”, наголошуючи, що між Православною й Католицькою Церквами немає суттєвої різниці. Патріарх закликав: “Дивімося на своє власне духовне добро, на спасіння наших душ – і тоді буде між нами єдність, в першу чергу на церковному полі, а опісля – на національному й державному! Треба добро церкви й народу ставити вище своєї марної особистої амбіції і своїх особистих чи гуртових користей!” Помер 7 вересня 1984 року. Після Проголошення Декларації про Незалежність України, 27 серпня його останки перевезли до Львова, де вони, за участю понад мільйона вірних, були поховані в крипті Архікатедрального Собору св. Юра. Серед присутніх на перепохованні були присутні – перший Президент України – Леонід Кравчук та Патріарх УАПЦ – Мстислав Скрипник.



Кл.слова:
історія церкви -- медієвістика -- екуменізм -- Київська Русь
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського