Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 196
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Ясак Т. М. 
Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів 9 класу на уроках української мови засобами інформаційно-комунікаційних технологій / Т. М. Ясак // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 43-48. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Визначено новий зміст мовної освіти у ЗНЗ, яка потребує удосконалення процесу учнів за умов широкого впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес вивчення рідної мови. Відзначено, що одним із перспективних шляхів активізації розумової діяльності є застосування технології SMART Board, яка сприяє уведенню елементів інтерактивності: учень не тільки сприймає інформацію, але й активно взаємодіє з нею. Зауважено, що перевага динамічних засобів унаочнення полягає в тому, що вони стимулюють творче мислення учнів і викликають мимовільну увагу учнів до образів, які послідовно змінюються і сприяють перетворенню її в стійку, свідомо контрольовану увагу, учні сприймають не готовий матеріал, а стають активними учасниками процесу творення певних мовних явищ, активізують свою пізнавальну діяльність.

Рассмотрены пути активизации учебно-познавательной деятельности учащихся на уроках украинского языка в ІХ классе средствами информационно-коммуникативных технологий. Предложены динамические таблицы к урокам по изучению синтаксиса сложного предложения, интерпретирован методический аспект их использования в учебном процессе.

The article reveals ways of the 9th-formers' activation of training-cognitive activity at the lessons of Ukrainian by means of informational-communicational technologies. The dynamical charts for the compound sentence syntax lessons are represented, the methodological aspect of their usage in the academic process being interpreted.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Чала О. А. 
Вплив копінг-стратегій на деструктивну конфліктність представників юнацького віку / О. А. Чала // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 95-100. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто юнацький вік, який займає особливе місце в загальному процесі формування особистості. Зауважено, що за умов неадекватного напрямку розвитку особистості юнака та відсутності своєчасної психологічної корекції, конфліктність з ситуативного поведінкового прояву може перерости в характерологічну рису та набути деструктивного змісту. Відзначено, що деструктивна конфліктність особистості є психологічним феноменом, що має прояв у деструктивній поведінці в конфліктних ситуаціях, продукуванні конфліктів і конфліктогенів, наявності деструктуруючих внутрішніх конфліктів. Виявлено основні копінг-стратегії, які використовують юнаки під час конфліктних ситуацій, визначаючи їх характер за ознакою продуктивності: конфронтація чи протистояння, дистанціювання від конфлікту або ж відкладання його розв'язання, стратегія самоконтролю, пошук соціальної підтримки, стратегія прийняття відповідальності, уникнення або перенесення відповідальності.

Осуществлен анализ проблемы преодоления деструктивной конфликтности юношей, сосредоточенно внимание на вопросе влияния копинг-стратегий на деструктивную конфликтность, раскрыты механизмы ее преодоления средствами совладающего поведения как базовой психологической технологии.

The analysis of problem overcoming of destructive youth conflict is concentrated on the influence of coping on a destructive conflict. It shows the mechanisms of its overcoming. Cоping conduct facilities are exposed as to base psychological technology.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.42 + Ю937-953.6 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Столярчук О. А. 
Вплив криз фахового навчання на формування професійної самооцінки майбутніх педагогів / О. А. Столярчук // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 90-95. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито зміст поняття кризи фахового навчання, проаналізовано характер впливу криз фахового навчання майбутніх педагогів на формування їх професійної самооцінки. Окреслено залежність формування професійної самооцінки майбутнього вчителя від стратегій подолання криз фахового навчання. Зазначено, що кризи фахового навчання майбутнього педагога проявляються в зміні темпу та вектора його професійного розвитку, супроводжуються перебудовою смислових структур професійної свідомості, переорієнтацією на нові цілі, корекцією соціально-професійної позиції особистості, що підготовлює зміну засобів використання навчально-професійної діяльності, взаємовідносин з оточуючими людьми. Виявлено, що професіоналізація майбутнього вчителя на етапі фахового навчання супроводжується переживанням криз адаптації, апробації та фахової готовності, які мають не обов'язковий, а ймовірний характер.

Раскрыто содержание понятия кризиса профессионального обучения, проанализирован характер влияния кризисов будущих педагогов на формирование их профессиональной самооценки. Очерчена зависимость формирования профессиональной самооценки будущего учителя от стратегий преодоления кризисов специального обучения.

There was explained the concept of the vocational training crisis, was analyzed the character of the influence of the future teachers' vocational training crises on forming their professional self-appraisal. The dependence of the forming professional self-appraisal of future teacher was outlined on strategies of overcoming of the vocational training crises.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Удовиченко Л. М. 
Динаміка розвитку методичних ідей в галузі навчання світової літератури в середній школі / Л. М. Удовиченко // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 38-43. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто провідні ідеї сучасної літературної освіти учнів. Визначено основні напрями методичних досліджень вчених України в галузі методики навчання світової літератури, охарактеризовано наукові концепції, сформульовано принципи роботи авторської школи Л. Мірошниченко. Відповідно однією з визначальних рис розробок послідовників методичної школи Л. Мірошниченко можна назвати орієнтацію на подолання відстані, яка відмежовує читачів-учнів від художнього твору, на виховання високих художніх смаків, на формування читацьких вмінь та навичок, які дозволять забезпечити учнівські читацькі потреби. Констатовано, що самі письменники та поети особливо останніх часів спрямовували свої зусилля саме на те, щоб подолати цю відстань.

Рассмотрены прогрессивные идеи литературного образования учеников. Сформулированы основные направления методических исследований ученых Украины в сфере методики обучения мировой литературы, охарактеризованы научные концепции, представлены принципы работы авторской школы Л. Мирошниченко.

In the article progresivnye idea of literary education students. The main directions of methodological studies of Ukrainian scientists in the field of teaching methods in world literature, characterized by scientific concepts, principles of operation are the author's school L. Miroshnichenko.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Козачук А. М. 
Дотримання правил техніки безпеки при роботі з персональним комп'ютером у процесі підготовки студентів до педагогічної практики / А. М. Козачук // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 61-64. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обгрунтовано важливість дотримання правил техніки безпеки у роботі студентів з персональним комп'ютером у процесі підготовки до педагогічної практики. Теоретично вивчено ставлення студентів педагогічного університету до здорового способу життя щодо електромагнітної безпеки організму, з'ясовано причини та наслідки недотримання правил техніки безпеки у самостійній підготовці до проведення уроків у школі. Відзначено, що студенти педагогічного університету широко користуються комп'ютерами та досить добре проінформовані про відповідні правила техніки безпеки, хоча приблизно кожен другий студент цих правил не дотримується з різних причин.

The article substantiates importance of students' safety standards observance when preparing for teaching practice with the help of personal computer. The teacher training university students' attitude to healthy way of life in the context of electromagnetic safety of the human organism has been theoretically studied. The main reasons and consequences of ignorance of safety standards in the process of preparation for conducting school lessons have been cleared up.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.266.69 + З973-082 н6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Коханова О. П. 
Ділова гра як засіб оптимізації взаємодії та розвитку партнерських відносин в процесі професійної підготовки майбутнього фахівця / О. П. Коханова // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 81-86. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито місце активних форм і методів навчання, зокрема ділових ігор в процесі професійної підготовки майбутніх вчителів. Акцентовано увагу на провідній ролі даної форми активності студентів у формуванні їх особистості, набутті та відпрацюванні професійних умінь, у розвитку партнерських відносин як необхідної передумови для ефективної педагогічної взаємодії. Зазначено, що взаємодія в процесі навчальної гри вимагає налагоджених стосунків партнерства та до того ж, формує останні. Отже, використання спеціально розробленої системи навчальних ділових ігор, особливо під час вивчення предметів психолого-педагогічного циклу, сприяє організації й розвитку на професійному рівні діалогу, набуттю нових знань, уявлень і досвіду, удосконаленню навичок творчого підходу до виконання педагогічних функцій, розвитку здатності до партнерської взаємодії майбутніх фахівців.

Определено место активных форм и методов обучения, в частности: деловых игр в процессе профессиональной подготовки будущих учителей. Акцентировано внимание на ведущей роли данной формы активности студентов в формировании их личности, получении и отшлифовке профессиональных умений, в развитии партнерских отношений как необходимой предпосылки эффективного педагогического взаимодействия.

The place of active forms and teaching methods is certain, in particular: business games are in the professional becoming of future teachers. Attention is accented on a leading role of this form of activity of students in forming of their personality, receipt and polishing of professional abilities and skills, in development of partner relations as necessary precondition of effective pedagogical interaction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Мушка О. В. 
Діяльність Наркомосу УСРР щодо українізації шкільної освіти у 1919 - поч. 30-х рр. ст. / О. В. Мушка // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 4-10. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розкрито проблему впровадження та розповсюдження українізації у період 1919 - 1930 рр. Проаналізовано матеріали Наркомосу про активізацію роботи щодо впровадження української мови та відкриття україномовних закладів шкільної освіти в Україні. Досліджено доробок сучасних науковців у вивченні розвитку шкільної системи освіти зазначеного періоду. Встановлено, що владні структури у 1920-х рр. розробили нормативну базу, теоретичні засади українізації шкільної освіти та здійснили її практичну реалізацію за основними напрямами: введення української мови як мови навчання та викладання, курсу українознавства; підготовка педагогічних кадрів для викладання українською мовою; забезпечення школи відповідною літературою та підручниками. Встановлено, що шкільні заклади соціального виховання було українізовано майже на сто відсотків, професійну школу - майже на половину.

Раскрыта проблема внедрения и распространения украинизации в период 1919 - 1930 гг. Проанализировано материалы Наркомоса об активизации работы по внедрению украинского языка и открытии украиноязычных учреждений школьного образования в Украине. Исследованы труды современных ученых в области развития школьной системы образования указанного периода.

Еxplores the issue of implementation and dissemination Ukrainization during 1919 - 1930 biennium. Commissariat analyzed materials on the revitalization of the implementation of the Ukrainian language and Ukrainian-opening school facilities in Ukraine. Research achievements of modern scientists in the field of school education system of that period.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дружененко Р. С. 
Елементи етнолінгвістичного аналізу тексту на уроках української мови / Р. С. Дружененко // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 27-31. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обгрунтовано теоретичні засади етнолінгвістичного аналізу тексту як одного з прийомів вивчення національно-культурного мовного компонента. За глибоким переконанням автора, елементи етнолінгвоаналізу повинні носити систематичний характер на уроках української мови, оскільки забезпечують високий рівень етномовної та етнокультурної компетенції школярів. Відзначено місце етнолінгвістичного аналізу тексту на уроках української мови необмежене, систематичне впровадження завдань з елементами етнолінгвоаналізу є необхідним компонентом уроків української мови, оскільки допомагає в набутті учнями етномовної та етнокультурної компетенції.

Обоснованы теоретические основы этнолингвистического анализа текста как одного из приемов изучения национально-культурного языкового компонента. По глубокому убеждению автора, элементы этнолингвоанализа должны иметь систематический характер, поскольку обеспечивают высокий уровень этноязыковой и этнокультурной компетенции школьников.

The article tries to substantiate theoretical foundations of the ethnolinguistic analysis of the text as one of the ways of studying at national cultural component of language. According to the profound conviction of the author, elements of ethnolinguistic analysis should be systematic in the Ukrainian language lessons, as a high level of ethnolinguistic and ethnocultural competence of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Глоба Т. М. 
Методи виховання моральних цінностей у сучасній французькій школі / Т. М. Глоба // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 17-22. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто основні методи виховання моральних цінностей у французькій школі на сучасному етапі. Досліджено досвід упровадження у виховний процес школи нових виховних технологій. Відзначено, що інтерактивні методи виховання моральних цінностей є досить ефективними та розповсюдженими у формуванні почуттєвої, інтелектуальної та ціннісної сфер особистості. Констатовано, що у сучасній французькій педагогіці відсутня чітка система методів виховання моральних цінностей. Висвітлено теоретичний аналіз французької та вітчизняної педагогічної, психологічної, науково-методичної літератури. Відзначено, що методи виховання моральних цінностей мають на меті засвоєння учнями соціально-моральних норм і розвиток творчої активності школярів у діяльності, поведінці й уставленнях.

Рассмотрены основные методы воспитания нравственных ценностей в современной французской школе. Исследован опыт внедрения в воспитательный процесс школы новых технологий воспитания.

The basic methods of education of moral values in modern French school are considered. The introduction of advanced experience in the educational process is examined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Подшивайлова Л. І. 
Методологічні переваги використання аксіоматичного підходу у психологічних дослідженнях особистості / Л. І. Подшивайлова, М. О. Гончаренко // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 76-81. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто проблеми ефективності психологічних досліджень. Зауважено, що для вирішення методологічних потреб психологічної науки запропоновано використання аксіоматичного підходу для побудови моделей психічних феноменів. Висвітлено основні характеристики підходу. Зроблено висновок, що аксіоматичний підхід як реалізація системного методу упорядкування та розширення психологічних знань виявляє спробу аналізу та синтезу теоретичних і практичних (експериментальних) психологічних досліджень та може бути використаний як для вирішення окремих психологічних завдань, так і для загального принципу побудови теоретичних і емпіричних досліджень у психології.

Рассмотрены проблемы эффективности психологических исследований. Для решения методологических потребностей психологической науки предложено использовать аксиоматический подход для построения моделей психических феноменов. Рассмотрены основные характеристики метода.

The article is devoted to the problem of efficiency of psychological researches. For the decision of methodological necessities of psychological science the use of axiomatic approach is offered for the construction of models of the psychical phenomena. Basic descriptions of approach are examined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937 с25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Маруненко І. М. 
Нейроанатомічна і функціональна організація центральних механізмів емоцій / І. М. Маруненко // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 68-76. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто концепції про мозкові структури, індивідуальні особливості їх взаємодії, які визначають активізацію проблем і цілеспрямовану поведінку; представлені теорії емоцій, які пояснюють походження позитивних і негативних емоцій та їх системи активацій; описана нейроанатомічна і функціональна організація центральних механізмів емоцій, а також індивідуальні відмінності проявів емоцій. Відзначено, що частина нейронів МТ реагує на сенсорні стимули різних модальностей, а інша - лише на закріплення.

Представлены концепции о мозговых структурах, индивидуальных особенностях их взаимодействия, которые определяют активизацию проблем и целеустремленное поведение; представлены теории эмоций, которые объясняют происхождения положительных и отрицательных эмоций и их системы активаций; описанная нейроанатомическая и функциональная организация центральных механизмов эмоций, а также индивидуальные отличия проявлений эмоций.

The article introduces conceptions of brain structures, individual peculiarities of their co-operation, which determine problem activation and purposeful behaviour. The theories explaining origin of positive and negative emotions and the systems of their activation have been introduced. The neuroanatomical and functional mechanisms of emotions as well as individual distinctions of their display have been described.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бобрицька В. І. 
Організаційно-педагогічні умови формування самоосвітньої компетенції майбутнього викладача вищої школи в умовах / В. І. Бобрицька // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 48-53. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Висвітлено актуальну проблему формування самоосвітньої компетенції майбутнього викладача вищої школи за умов магістратури. Уточнено зміст понять "самоосвіта", "компетенція". Узагальнено вітчизняні та зарубіжні напрацювання з даного дослідження. Визначено організаційно-педагогічні умови формування самоосвітньої компетенції магістрантів за умов модернізації системи організації навчального процесу, що передбачають: цілісність, безперервність досліджуваного процесу; застосування під час професійної підготовки майбутніх викладачів предметного поля навчальних дисциплін з метою формування вмінь і навичок самоосвіти; орієнтацію процесу формування самоосвітньої компетенції у магістрантів на їх суб'єктну позицію у здійсненні самоосвітньої діяльності; мотиваційне забезпечення самостійної пізнавальної діяльності студентів; застосування інноваційних технологій, зокрема інтернет-технологій, у процесі формування самоосвітньої компетенції майбутніх викладачів вищої школи.

Обоснована актуальность исследования проблемы формирования самообразовательной компетенции будущего преподавателя высшей школы в условиях магистратуры. Уточнено содержание понятий "самообразовательная компетенция", "самообразование" и "компетенция". Обобщены отечественные и зарубежные наработки с данной проблемы. Определены организационно-педагогические условия приобретения магистрантами самообразовательной компетенции в условиях модернизации системы организации процесса обучения.

In the article there has been substantiated the actuality of studying the problem of acquiring а self-learning competency of students majoring in Higher School Pedagogics. Moreover, based on the analyses of the scientific approaches to interpreting such terms as "self-learning" and "a competency", the intension of "а self-learning competency" has been specified. Besides, there has been generalized domestic and foreign best practice making the theoretical framework for studying the problem of acquiring а self-learning competency of students majoring in Higher School Pedagogics when taking Master degree program.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сніжко М. В. 
Організація самостійної роботи майбутніх учителів математики у процесі алгоритмічної підготовки / М. В. Сніжко // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 31-38. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблеми використання сучасних комп'ютерно-інформаційних технологій у процесі навчання майбутніх учителів математики. Висвітлено можливості організації самостійної роботи студентів з використанням інтегрованого середовища вивчення курсу "Основи алгоритмізації та програмування", розробленого у лабораторії інтегрованих середовищ навчання НДІ ІТ. Головна особливість програмного засобу полягає у врахуванні специфіки предметної області та у реалізації за єдиною методологією та у взаємодії усіх електронних засобів навчання: електронного посібника, бібліотеки задач, середовища демонстрації програм, системи поточного та підсумкового контролю знань, що містить алгоритмічні тести. Відзначено, що алгоритмічна підготовка майбутніх вчителів математики у ВНЗ з використанням інформаційно-комунікаційних технологій вимагає впровадження в навчальний процес нових специфічних для даної предметної області форм тестування, застосування яких суттєво вплине на якість навчання, інтелектуальний розвиток студентів і формування професійних компетентностей.

Рассмотрены проблемы использования современных компьютерно-информационных технологий в процессе обучения будущих учителей математики. Освещены возможности организации самостоятельной работы студентов с использованием интегрированной среды изучения курса "Основы алгоритмизации и программирования", разработанной в лаборатории интегрированных сред обучения НИИ ИТ.

The problems of the use of modern computer and information technology in teaching future teachers of mathematics. Highlights the possibility of organizing students' independent work with the IDE study of the course "Basics of algorithms and programming", developed in the laboratory of integrated learning environments Institute of IT.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Калашнікова С. А. 
Професійна підготовка бізнес-лідерів як фактор розвитку сучасних організацій / С. А. Калашнікова // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 53-61. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проаналізовано зарубіжний досвід формування бізнес-лідерів задля забезпечення успішної життєдіяльності та розвитку організацій за умов сучасних суспільних трансформацій. Акцентовано увагу на зміст, принципи, методи та технології професійної підготовки бізнес-лідерів. Відзначено, що головною рушійною силою змін є навчання, в результаті якого відбувається трансформація особистості й організації. З'ясовано, що етимологічна спорідненість слів "лідерство" та "навчання" засвідчує значення професійної підготовки у розкритті лідерського потенціалу управлінців. Зауважено, що формування та розвиток лідерського потенціалу в організаціях здійснено шляхом: розроблення моделі професійних компетенцій керівника-лідера, удосконалення процедур відбору персоналу, оцінки персоналу з акцентом на рівень лідерського потенціалу, реалізації програм з розвитку управлінців-лідерів. Доведено, що зміщення акценту під час відбору кандидатів на управлінські посади від формальних показників (диплом, сертифікати, рекомендації) на фактичні (особисті якості, мотивація, цінності) підвищує ефективність процедур відбору та посадових ротацій. Вміщено характеристику програм професійної підготовки бізнес-лідерів, які забезпечують їх ефективність. Зауважено, що вхідним і вихідним орієнтиром програм професійної підготовки бізнес-лідерів виступає модель (профіль) компетенцій.

Проанализирован зарубежный опыт формирования бизнес-лидеров для обеспечения успешной жизнедеятельности и развития организаций в условиях современных общественных трансформаций. В центре внимания - содержание, принципы, методы и технологии профессиональной подготовки бизнес-лидеров.

The article is devoted to analysis of foreign experience to form business-leaders for providing success activity and development of organizations in conditions of modern social transformations. The attention is concentrated on content, principles, methods and technologies for professional training of business-leaders.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-212.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сєргєєнкова О. П. 
Психологічні основи формування інноваційної готовності майбутніх вчителів / О. П. Сєргєєнкова // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 86-90. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

З'ясовано наукове тлумачення поняття інноваційної готовності майбутнього вчителя. Охарактеризовано зміст можливих бар'єрів інноваційної діяльності, запропоновано шляхи формування інноваційної готовності у професійному навчанні. Реально відчутні результати нової системи професійної підготовки майбутнього вчителя у формування його інноваційної готовності будуть одержані за умов: розробки нових навчальних планів, які грунтується на принципово новому змісті (психологія спілкування, технологія дослідження, менеджмент, організація); практичного обгрунтування нового індивідуально-професійного профілю учителя; створення нових інституцій як центру підготовки студентів для оновлення змісту освіти існуючих навчальних закладів; організації курсу та школи освітньої політики та менеджменту в підготовці студентів і молодих учителів, керівників середніх і ВНЗ; впровадження дистанційних курсів навчання освітньої політики, постійно-діючих шкіл-семінарів, шкіл-майстерень з проблем реформування освіти з участю іноземних експертів і консультантів.

Исследовано научное толкование понятия об инновационной готовности будущих учителей. Охарактеризованы содержание и значение возможных барьеров в инновационной деятельности, предложены пути формирования инновационной готовности в процессе профессионального обучения.

The article suggests scientific interpretation of the teacher's innovative readiness. The contents and meaning of possible obstacles for innovative activities have been characterized. The ways of forming innovative readiness in the process of vocational training are suggested.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ю940.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Терентьєва Н. О. 
Реабілітаційний потенціал дитячо-юнацького спортивно-оздоровчого туризму / Н. О. Терентьєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 64-68. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Окреслено питання формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров'я підростаючого покоління; переорієнтації змісту освіти в бік оздоровлення його суб'єктів, зміщення акцентів на створення умов для поступового, повноцінного, всебічного розвитку особистості; реабілітаційного потенціалу дитячо-юнацького спортивно-оздоровчого туризму необхідно цілеспрямовано формувати здоров'я як комплексну категорію, що включає фізичну, психічну, духовну та соціальну складові. Доведено, що для цього педагоги мають створити відповідні умови, звернувши увагу на такі аспекти: надання інформації та знання про природу дозволить створити умови та для морфофізіологічного розвитку дитини; звернути увагу на розвиток психічних процесів, тобто адекватність психічного відображення, адекватність сприйняття, здатність зосереджувати увагу, запам'ятовувати інформацію, здатність логічно обробляти інформацію, критично мислити, креативність, уміння керувати розумовими потоками тощо, адже все це показники здоров'я.

Очерчены вопросы формирования, сохранения, укрепления и восстановления здоровья подрастающего поколения; переориентации содержания образования в сторону оздоровления его субъектов, смещения акцентов на создание условий для постепенного, полноценного, всестороннего развития личности; реабилитационного потенциала детско-юношеского спортивно-оздоровительного туризма.

The article outlines the formation, preservation, enhancement and restoration of health of the younger generation, reorientation of the content of education towards the improvement of its subjects, shifting emphasis on creating conditions for a gradual, complete, comprehensive development of personality; rehabilitation potential of youth sports and recreation tourism.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.4

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Головчук С. Ю. 
Способи та форми патріотичного виховання молодого покоління у творчій спадщині Г. Ващенка / С. Ю. Головчук // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 14-17. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито питання патріотичного виховання молодого покоління у творчій спадщині Г. Ващенка. Досліджено постать Г. Ващенка, його ідеї виховання громадянина-патріота, справжнього захисника Вітчизни, виховний ідеал українця, який будується на принципах: християнській моралі та українській духовності. Встановлено, що розділяють види патріотизму: стихійний патріотизм ("неусвідомлена любов до рідної природи, своїх земляків, рідних звичаїв, традицій, рідної мови"); несвідомий патріотизм (людина "органічно зростається з рідною природою, своїми земляками, в першу чергу зі своєю родиною та сусідами, з національними традиціями, світоглядом і мовою"); патріотизм свідомий, тобто більша частина населення усвідомлює свою приналежність до тієї чи іншої національної групи, знає властивості свого народу, рідну природу, історію, звичаї, добре володіє українською мовою. Зазначено, що найвищою формою любові до Батьківщини, на думку Г. Ващенка, є жертвенний патріотизм. Це означає, що людина віддає своє життя заради рідної землі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мукан Н. В. 
Характеристика середньої та початкової професійної освіти у німецькомовній спільноті Бельгії / Н. В. Мукан, Ю. В. Закаулова // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 22-27. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено особливості функціонування середньої та початкової професійної освіти у німецькомовній спільноті Бельгії. Визначено атрибути навчальних програм, рівні системи середньої освіти та напрями підготовки учнів, характеристики діяльності навчальних закладів професійної освіти та підготовки. Проведено дослідження системи професійної освіти та підготовки фахівців німецькомовної спільноти Бельгії, основними її характеристиками є багаторівневий підхід до організації середньої професійної освіти та підготовки фахівців, яка розпочинається у базовій школі, а також наявність спеціалізованих закладів фахової середньої освіти та професійної підготовки, які пропонують належний рівень фахового навчання майбутніх спеціалістів, залучаючи їх до безпосередньої професійної діяльності на підприємствах. Багатогранність та різноплановість освітньої системи, наявність міцної культурно-освітньої бази, свобода вибору навчального напрямку, який гарантує високий рівень підготовки, освоєння відповідної кваліфікації та гідного робочого місця - все це є передумовою подальшого успішного розвитку професійної освіти німецькомовної спільноти та країни в цілому.

Исследованы особенности функционирования среднего и начального профессионального образования в немецкоязычном сообществе Бельгии. Определены атрибуты учебных программ, уровни системы среднего образования и направления подготовки учеников, характеристики деятельности учебных заведений профессионального образования и подготовки.

The peculiarities of secondary and initial professional education functioning in the German-speaking community of Belgium have been studied. The attributes of curriculum, levels of secondary education and streams of students' training, activity characteristic of professional education and training institutions have been defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4БЕЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Полякова О. М. 
Історичні аспекти становлення поняття "толерантність" / О. М. Полякова, О. В. Знобей // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 10-14. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Обумовлено сутність поняття "толерантність". Висвітлено інтерпретацію феномену толерантності, який не втрачає своєї актуальності за будь-якого періоду розвитку історії: в епоху Античності сприйняття толерантності передбачало повагу до людської гідності та культивування помірності; у Середньовіччі формою виявленням толерантності стала віротерпимість; Відродження проголошувало толерантність нормою компромісу між конкуруючими культурами та готовністю до прийняття інших логік і поглядів. Зазначено, що в епоху Бароко елементи толерантності вкладались у зміст таких категорій моральності, як: справедливість, милосердя, мудрість, доброзичливість та любов; за часів Просвітництва толерантність була визнана загальною цінністю й основним компонентом миру та злагоди між релігіями, народами та різними соціальними групами; у ХІХ ст. толерантність розумілася вже як інтегративна характеристика: умова внутрішньої та зовнішньої свободи особистості, можливості здійснення вільного вибору, а отже - як базова характеристика моральної та духовної культури соціуму. Прослідковано генезу поняття "толерантність", яка пов'язана з питанням духовної свободи особистості за умов поділу суспільства на класи, групи, інтереси й уявлення, які неминуче стикалися між собою в конфліктах, що потребували розв'язання. Охарактеризовано поняття "толерантність", яке розглядалось як: повага та визнання рівності; відмова від домінування й насильства; визнання багатовимірності та різноманіття людської культури, норм, вірувань і відмова від зведення цього різноманіття до якоїсь однієї точки зору.

Проанализированы исторические истоки понятия "толерантность": эволюции идей толерантности в эпохи Античности, Средневековья, Возрождения, Барокко, Просветительства и в течение ХІХ в. Исследовано генезис понятия "толерантность", которая связана с вопросами духовной свободы личности в условиях деления общества на классы, группы, интересы и видения, которые состыковывались между собой в конфликтах, что требовали разъяснения. Охарактеризовано понятие "толерантность", которое рассматривается как уважение; отказ от насилия; признание разносторонности человеческой культуры, норм, веры и отказ от общности к единой точки зрения.

The article is devoted the analysis of historical sources of concept "tolerance", to consideration of evolution of the ideas of tolerance in the epoches in the period of Antiquity, the Middle Ages, Renaissance, Baroque, the Age Enlightenment and during ХІХ century.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Замороцька В. В. 
Особливості складання навчальних планів і програм у вищій школі (70 - 80-ті роки ХХ ст.) / В. В. Замороцька // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2011. - № 16 (2). - С. 4-7. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На підставі історико-педагогічних досліджень проаналізовано проблему складання навчальних планів і програм у вищій школі в розрізі її понятійно-категоріального апарату (1970 – 1980-ті рр.). Зазначено, що у досліджуваний період великого значення набули наукові розробки пов'язані з вивченням практичних функцій сучасної дидактики, зокрема, методи удосконалення навчальних планів і програм у системі утворення. Наведено дефінітивні характеристики основних понять цієї проблеми, визначено структуру планів і програм, принципи й умови їхнього використання. З’ясовано, що процес розробки науково обґрунтованих навчальних планів і програм у досліджуваний період можна розподілити на розв’язування низки оптимізаційних завдань: розробки окремих складових моделі підготовки фахівця, переліку та змісту навчальних дисциплін, визначення оптимальної кількості навчальних годин, необхідних для вивчення кожної навчальної дисципліни та її розділів, складання розкладу навчальних занять у ВНЗ; раціонального планування самостійної роботи, бюджету часу студентів, дидактичних підстав побудови підручників і логіки викладення в них навчального матеріалу.

На основе историко-педагогических исследований проанализирована проблема составления учебных планов и программ в высшей школе в разрезе ее понятийно-категориального аппарата (1970 – 1980-е гг.). Приведены дефинитивные характеристики основных понятий этой проблемы, определена структура планов и программ, принципы и условия их использования. Выяснено, что процес разработки научно обоснованных учебных планов и програм в исследованый период можна разделить на развязывание следующих оптимизационных задач: изучения практических функций современной дидактики в сфере использования методов усовершенствования учебных планов и програм, разработки перечня и содержания учебных дисциплин, специалистов расматриваемого профиля, определения оптимального количества учебных часов, необходимиых для изучения каждой дисциплины и ее разделов, рационального планирования самостоятельной работы, бюджета времени студентов, дидактических особеностей построения учебного материала.

On the results of historical and educational research analyzed the problem of curriculum plans and programs in higher education in the context of conceptual and categorial apparatus (70 - 80 years of the twentieth century.). Presents the definitive characteristics of the basic concepts of the problem, determined the structure of plans and programs, principles and conditions of use. It was found that the process of development of scientifically based curricula and programs in the study period can be divided into following the outbreak of optimization tasks: a study of the practical features of modern didactics in the use of methods to improve curricula and programs, development and maintenance of a list of academic disciplines, professional rasmatrivaemogo profile, determining the optimal number of training hours required for the study of each discipline and its sections, rational planning of individual work, budget, time students, didactic features of the construction of teaching material.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського