Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=Освіта та розвиток обдар. особистості<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 197
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Киричук В. О. 
Вплив медико-психолого-педагогічних факторів на здоров'я дітей закладів загальної середньої освіти / В. О. Киричук, С. А. Руденко // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 5-10. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Наведено результати дослідження стану здоров'я та психолого-соціального розвитку дітей шкільного віку. Визначено особливості комплексного впливу медичних, соціальних і психологічних факторів на формування здоров'я учнів. Здійснено диференціальну діагностику особливостей впливу психосоціальних факторів на формування захворювань системи дихання і травлення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:р + Ч421 + Р128

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Котирло Т. В. 
Проблеми освіти дорослих: теоретичні аспекти / Т. В. Котирло // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 11-13. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Визначено особливості освіти дорослих як процес, за допомогою якого доросла людина сполучає власний індивідуальний досвід, що накопичується в практичній діяльності з колективним досвідом інших людей, з широким соціальним досвідом. Проаналізовано характеристики, що притаманні дорослій людині, яка навчається. Описано етапи перетворення внутрішнього світу дорослої людини під час навчання. Визначено категорії, що пов'язані з перетворенням внутрішнього світу дорослої людини: категорія потреб, детермінована рівнем духовності, людяності, розумності; категорія здібностей, зумовлена природними задатками; категорія внутрішніх норм, пов'язана з інформованістю, правилами власних дій. Висвітлено фактори, що впливають на ставлення дорослих до навчання: мотивація навчальної діяльності дорослих, характер позиції дорослих у навчанні, вплив практичного досвіду дорослих на засвоєння знань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Халилова Н. И. 
Развитие рефлексии как главное условие формирования нравственности личности / Н. И. Халилова // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 14-16. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Проанализировано понимание рефлексии как направленности мышления на само себя, на собственные процессы собственные продукты. Рефлексия является сложным интегративным качеством, которое обусловлено индивидуальными психофизиологическими и личностными особенностями, способностями и знаниями человека. Предпринята попытка научно-теоретического анализа из высказываний касательно современной психологической науки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-731

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Андросович К. А. 
Проблема соціалізації обдарованих учнів в умовах освітньої установи: вплив соціальних мереж / К. А. Андросович // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 17-23. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Досліджено негативний вплив інтернет-мережі на соціалізацію обдарованих учнів, який полягає в погіршенні стану фізичного здоров'я; вплив електромагнітного випромінювання моніторів; вплив на психічний стан дитини; граматична деградація; зниження соціальної активності; заміну реального спілкування віртуальним, за умови безконтрольного споживання. Запропоновано способи запобігання подібним наслідкам через систему навчання та виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + С5*5*333.91 + С5*333.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Доротюк В. І. 
Дослідження особистості учня з метою допрофесійної підготовки / В. І. Доротюк // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 24-27. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано проблеми сучасного суспільства, які могла б розв'язати освіта за наявності чітких задач від держави, як замовника на формування особистості учня, підготовку його до професійної та особистісної самореалізації. Розроблено структуру допрофесійної підготовки, обгрунтовано її етапи, науковий супровід і методичне забезпечення. Проаналізовано наявність організаційно-педагогічних умов для забезпечення допрофесійної підготовки, створення розвивального середовища та необхідність у кваліфікованих педагогічних кадрах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Kurbanov I. 
The main role of professional competence teacher of the modern times = Основна роль професійної компетентності викладача сучасності / I. Kurbanov // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 28-31. - Бібліогр.: 6 назв. - англ.

Визначено розуміння сутності професійної компетентності і в контексті сучасної модернізації освіти обгрунтовано важливість її формування у викладача у закладах вищої освіти. Основоположною специфікою педагогічної діяльності викладача (поєднання педагогічної діяльності з науково-дослідною роботою), виділяються структурні компоненти професійної компетентності викладача закладу вищої освіти, акцентуючи професійно важливі особистісні якості викладача. Як відомо, викладацька діяльність - це управлінська діяльність і для її успішної реалізації викладач повинен володіти організаторською компетентністю, що включає знання в області менеджменту освіти: поняття про менеджмент, його цілі, значення, функції та особливості; структура організаторської діяльності викладача. Викладач має вміти виконувати дії щодо: визначення мети навчально-пізнавальної діяльності студентів; планування змісту, підбір методів, засобів навчання щодо викладання дисципліни; підготовки і проведення різних видів занять, організації спільної взаємодії зі студентами, здійснювати контроль за виконанням робіт і оцінкою результатів, забезпечення творчої атмосфери у процесі викладання навчальної дисципліни. Також викладач має самостійно підбирати навчальний матеріал і оптимальні технології для їх викладання, щоб гарантувати, що студенти освоюють значний обсяг інформації за відносно короткий проміжок часу; правильно пла нувати і організовувати заняття, використовуючи активні та інтерактивні методи навчання, що забезпечують процес творчого пізнання і придбання власних знань, розвитку умінь і навичок; сформувати у студентів мотивацію до самостійного навчання і пізнавальної діяльності; ділитися досвідом з колегами і вчитися у них, займатися самоосвітою тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Маъмуров Б. Б. 
Нравственно-эстетическое воспитание учащихся средствами литературных произведений / Б. Б. Маъмуров // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 32-34. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Рассмотрена проблема воспитания современных школьников средствами художественных произведений. Показаны пути и формы художественно-эстетического образования по формированию у школьников нравственных качеств произведениями узбекских писателей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ткаченко Л. І. 
Cтруктурна модель педагогічної підтримки соціалізації учнів із застосуванням Інтернет-технологій / Л. І. Ткаченко // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 35-41. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Представлено структурну педагогічну модель підтримки соціалізації учнів із застосуванням Інтернет-технологій у закладі загальної середньої освіти. Виокремлено складники освітнього середовища соціалізації: організаційно-методичне, ресурсне, інструментальне забезпечення, види і форми освітньої діяльності, контроль і оцінювання результату. Наголошено на необхідності розвитку комунікативних навичок і зв'язків учасників освітнього процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + С5*5*333.91 + С5*333.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Чудакова В. П. 
Методика допрофесійної підготовки оптантів - компонент технології формування компетентностей конкурентоздатної особистості (поч., ч. I) / В. П. Чудакова // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 42-54. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Розглянуто актуальність проблеми науково-методичного забезпечення формування конкурентоспроможності особистості за умов допрофесійної підготовки. Розкрито методику, організацію дослідження та вказано його науково-теоретичне, практичне, соціальне й економічне значення. Здійснено опис змісту і ролі оптимальної реалізації формули вибору професії: "Хочу - Можу - Треба" для успішного професійного самовизначення оптантів. Розглянуто досвід здійснення професійного самовизначення в різних країнах світу. Окреслено деякі законодавчі документи України, щодо цілей і першочергових завдань системи освіти різних рівнів. Описано стан реалізації Концепції "Нової української школи". Здійснено опис впровадження "Діагностичної моделі експертизи компетентностей професійного самовизначення оптант", складової авторської "Технології формування компетентностей конкурентоспроможної особистості в умовах допрофесійної підготовки". Для її реалізації підібрано діагностичний комплекс науково-методичного психологічного забезпечення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Мартинюк У. В. 
"Літературна вітальня" - програма позакласної діяльності із зарубіжної літератури / У. В. Мартинюк // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 55-68. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Надано можливість ознайомитися з програмою позакласної діяльності із зарубіжної літератури для учнів 5 - 11 класів, що передбачає формування свідомого читача та розвиток креативної особистості учня. Зазначена програма розроблена відповідно до чинних державних стандартів, інноваційного та компетентнісного підходів до освіти, а також з урахуванням інтересів і побажань учнів різного вікового та психолого-фізіологічного розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Федорова Н. Ф. 
Авторська програма гуртка "Основи гри в шахи" / Н. Ф. Федорова // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 69-72. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Запропоновано ознайомлення з авторською програмою "Основа гри в шахи", що передбачена для закладів загальної середньої освіти і позакласної та позашкільної освітньої діяльності з метою розвитку в учнів пам'яті, логічного мислення тощо. Авторську програму розроблено з метою інтелектуального розвитку, розкриття потенційних здібностей і талантів особистості. Завданням впровадження Програми є формування інтелектуально розвиненої молоді в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.5 + Ч51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Білик Ж. І. 
Реалізація STEM-підходу до навчання у процесі комплексних досліджень природних об'єктів рідного краю / Ж. І. Білик, І. С. Чернецький, Н. І. Поліхун // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 73-79. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтувано важливість комплексних досліджень природних об'єктів для реалізації STEM-підходу до навчання, означено умови їх організації. Оприлюднено досвід організації дослідження такого об'єкта на прикладі Кочубеївських штолень (с. Ганнівка, Кіровоградська обл.) за участі учнів двох шкіл Дніпропетровської та Кіровоградської областей. Подано розробки методичних підходів і дидактичних матеріалів, що є необхідними для проведення польового дослідження виявлення видів рослин, які можуть бути індикаторами забруднення території важкими металами. Встановлено, що сольова витяжка з подорожника степового, який росте на забруднених територіях, має більшу кількість білків, тому цю рослину можна вважати вдалим об'єктом, що демонструє учням вплив металів на організм рослини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*801.8р21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Волинська Л. В. 
Обдаровані діти - майбутнє української нації / Л. В. Волинська // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 80-85. - укp.

У розділі "Я - обдарована особистість" автор статті знайомить читачів з обдарованою особистістю - Лісною Дар'єю, здібною ученицею КЗО "Навчально-виховне об'єднання № 28" міста Дніпро. Юна Дарина надзвичайно розумна, талановита, сумлінна, ініціативна, красива, сильна й обдарована дитина. Вона має широкий світогляд, відмінну пам'ять, наділена гнучкістю мислення, умінням викладати власні думки. Наша героїня має неабиякий інтерес до освітніх дисциплін, що мотивує її постійно розвиватися і здобувати досягнення в різних сферах науки у рідних стінах навчального закладу, а також на районних і міських рівнях різних конкурсів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кравчук О. П. 
Соціально-політичні та наукові тенденції як дидактичні умови реалізації освітніх ідей / О. П. Кравчук // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2018. - № 4. - С. 86-92. - Бібліогр.: 31 назв. - укp.

Вектор розвитку суспільства залежить від рівня розвитку ментальних колективних світів у його культурі (силою аналізу та рефлексії усталених уявлень, впроваджених механізмів взаємодії, апробованих колективних рішень тощо). Розглянуто тенденції екзогенного впливу на освітні процеси в Україні, серед яких соціально-політична тенденція євроінтеграції, загальнонаукова тенденція міждисциплінарності та її прояви - теорія систем і когнітивна наука. Вони є водночас і стимулюючими, і обмежувальними дидактичними умовами реалізації освітніх ідей, ресурсом, що забезпечує внутрішні структурно-функціональні та змістові зміни в освітньому просторі країни на різних рівнях локалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5в05

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Voloshchuk I. 
Theoretical and practical problems of early training of gifted = Теоретичні та практичні проблеми раннього навчання обдарованих дітей / I. Voloshchuk, Ya. Rudyk // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2019. - № 1. - С. 5-9. - Бібліогр.: 16 назв. - англ.

Здійснено аналіз досліджень, що присвячені актуальній педагогічній і психологічній проблемі долучення до освітнього процесу обдарованих дітей у ранньому віці, зокрема дошкільників і дітей молодшого шкільного віку. На основі здійсненого аналізу зроблено висновок стосовно того, що для обдарованих дошкільників, окрім долучення їх до формальної освітнього процесу, розроблено спеціальні освітні програми, що є ефективним і незамінним засобом розвитку їх інтелектуального потенціалу, формування необхідних якостей для його реалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Шелестова Л. В. 
Готовність учителя до розвитку творчих здібностей учнів старших класів в умовах профільної освіти / Л. В. Шелестова // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2019. - № 1. - С. 10-16. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

На основі позиції низки науковців проаналізовано сутність понять "готовність" до діяльності та "готовність до професійної педагогічної діяльності". Визначено головні компоненти професійної готовності педагога до діяльності: мотиваційний, когнітивний, операційний, вольовий, оцінний. На основі аналізу емпіричного матеріалу з'ясовано рівень готовності вчителів до розвитку творчих здібностей учнів старших класів в умовах профільного навчання за кожним із визначених компонентів. Встановлено, що найкраще в учителів сформовано мотиваційний та оцінювальний компоненти готовності, оскільки всі вчителі усвідомлюють необхідність розвитку творчих здібностей учнів і прагнуть підвищувати власний професійний рівень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.64 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Полющенко І. В. 
Вибір шляхів формування інформаційної культури в підготовці майбутніх фахівців економічного профілю / І. В. Полющенко // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2019. - № 1. - С. 17-19. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Зазначено, що актуальною є проблема вибору шляхів формування інформаційної культури з підготовки спеціалістів у закладах вищої освіти загалом та економічного профілю зокрема. Забезпечення високого рівня інформаційної культури випускника економічних спеціальностей передбачає якісну підготовку до майбутньої професійної діяльності в умовах інформаційно-технологічного розвитку суспільства та компетентного використання інформаційних технологій. Здійснено аналіз формування майбутнього фахівця економічного профілю, його призначення, визначено структуру й інформаційну культуру професіональної діяльності, а також джерела інформаційної культури, доведено переваги комплексного підходу щодо формувань умінь і навичок діяльності у галузі інформаційних технологій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Бельская Н. А. 
Исследование диагностико-психометрических возможностей теста Р. Плутчека - г. Келлермана "Индекс жизненного стиля (Life Style Index)" и его стандартизаци я на выборке украинских учащихся старших класов / Н. А. Бельская // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2019. - № 1. - С. 20-29. - Библиогр.: 14 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9с273 + Ю983.3(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
19.

Білик Ж. І. 
Використання онтологічних ресурсів єдиного мережецентричного освітнього інформаційного середовища для проведення STEM/STEAM-занять / Ж. І. Білик, Є. В. Шаповалов, В. Б. Шаповалов, А. І. Атамась // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2019. - № 1. - С. 30-36. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Сучасний розвиток науки і технології забезпечив таку кількість інформації, що необхідність її систематизації та класифікації стала актуальною. Для таксономізації навчальних матеріалів запропоновано використовувати існуючі графгенератори і графвізуалізатори ІТ-платформи ТОДОС. До розробок, які не просто містять сучасну інформацію, а й класифікують її, можна зарахувати єдине мережецентричне навчальнеінформаційне середовище Оntology4. Необхідною умовою широкого впровадження STEM-підходу та єдиного мережецентричного навчального інформаційного середовища є наявність методичних розробок, що засновані на відповідних до даного підходу принципах. Представлено урок, у якому вони застосовуються.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Потієнко О. О. 
У світі 3D / О. О. Потієнко, О. А. Овсянніков, А. С. Волох // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2019. - № 1. - С. 37-40. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Описано методи побудови стереозображень геометричних фігур. Оглядово розглянуто можливості 3D-редакторів, але вони потребують потужної мультимедійної системи та комп'ютерної техніки. Мета роботи - огляд методів побудови 3D-зображень, їх оцінювання, вибір оптимального методу для реалізації в умовах закладів загальної середньої освіти. Праця може використовуватися вчителями для розширення методології викладання предмета. У роботі використовувалися: оптика, стереометрія, планіметрія, програмування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського