Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (17)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>A=Швалб Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Данчева О. В. 
Практична психологія в економіці та бізнесі / О. В. Данчева, Ю. М. Швалб; ред.: В. П. Недашківський. - К. : Лібра, 1999. - 270 c. - укp.

Розглядається психологічна сторона ринкових відносин, зокрема, аналізується місце особистості в бізнесі, психологія взаємодій та споживання. Особливу увагу приділено висвітленню психологічних передумов утворення організації, психологічним методам управління. Показано соціально-психологічну структуру організації, типи організаційних структур, формальні та неформальні групи в організації, конфлікти. Детально розповідається про психологічний аспект процесу підготовки до переговорів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949 + Ю959.18,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА591858 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дзюба І. М. 
Україна - Росія: концептуальні основи гуманітарних відносин / І. М. Дзюба, О. А. Кубеліус, О. П. Лановенко, С. І. Мітряєва, С. І. Пирожков, О. К. Федорук, Ю. М. Швалб, О. К. Шевченко; ред.: О. П. Лановенко; Рада нац. безпеки і оборони України, Нац. ін-т укр.-рос. відносин. - К. : Стилос, 2001. - 472 c. - Бібліогр.: с. 465-472. - укp.

Досліджено цивілізаційний вектор розвитку України та проблему українсько-російських гуманітарних відносин. Висвітлено вихідні принципи аналізу гуманітарних відносин України та Росії. Описано інтеграційні та дезінтеграційні процеси у сфері міждержавних відносин. Визначено основні параметри західної моделі суспільства та трансформаційні стратегії України. Викладено геополітичні аспекти функціонування національних ідей та процес посткомуністичного державного будівництва; культурологічні та мовні аспекти консолідації українського суспільства. Охарактеризовано концептуальні пріоритети України в українсько-російських гуманітарних відносинах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)64я43 + Т3(2РОС)64я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА609969 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Швалб Ю. М. 
Возрастная психология : Учеб. пособие для студ. вузов / Ю. М. Швалб, И. Ф. Муханова; Киев. нац. ун-т им. Т.Г.Шевченко. - Донецк : Норд-пресс, 2005. - 304 c. - рус.

Рассмотрены основные теоретические концепции ведущих зарубежных и отечественных ученых в области индивидуального развития человеческой психики. Раскрыта сущность понятия возраста и возрастной периодизации. Охарактеризованы закономерности развития человека от рождения до старости. Описаны анатомо-физиологические особенности перестройки организма и когнитивные изменения в процессе старения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.4я73

Шифр НБУВ: ВА672280 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Швалб Ю. М. 
Эколого-психологические факторы современного образа жизни : коллект. моногр. / Ю. М. Швалб, А. Л. Верник, О. Н. Гарнец, М. М. Заброцкий, Е. С. Килимник; АПН Украины, Ин-т психологии им. Г.С.Костюка АПН Украины. - 2-е изд., перераб. и доп. - Житомир : Изд-во ЖГУ им. И. Франко, 2009. - 458 c. - Библиогр.: с. 442-456 - рус.

Рассмотрены теоретико-методологические и прикладные аспекты экологической психологии. Особое внимание уделено проблемам становления современного образа жизни и развития экологического сознания. Проанализирована динамика психологических последствий Чернобыльской катастрофы. Раскрыты особенности отношения молодежи к атомной энергетике в постчернобыльском социуме. Исследовано влияние кризисов и катастроф на экологическое сознание. Описаны социально-психологические механизмы изменения условий жизнедеятельности в депрессивных сообществах. Освещены современные научные подходы к определению психологического здоровья в контексте взаимосвязи человека и информационного пространства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Швалб Ю. М. 
Психологія соціальної роботи : підруч. / Ю. М. Швалб, С. М. Хоружий, О. В. Чуйко, О. В. Тюптя, Н. Ю. Максимова; ред.: Швалб; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - К., 2010. - 271 c. - укp.

Висвітлено теоретико-методичні підстави психологічної соціальної роботи в контексті категорій "спосіб життя", "буденна свідомість" та "життєвий досвід". Проаналізовано психологічні технології у соціальній роботі, розглянуто психологічну характеристику основних клієнтських груп і форм роботи з ними, висвітлено психологічні аспекти соціальної роботи в зонах посткатастроф. Значну увагу приділено психологічній характеристиці особистості соціального працівника й організації його психологічної підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.241 я73 + С40 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС51328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Швалб Ю. М. 
Еколого-психологічні чинники якості життя в умовах розвитку сучасного суспільства : колект. моногр. / Ю. М. Швалб, О. Л. Вернік, О. М. Гарнець, М. М. Заброцький, О. С. Килимник; ред.: Ю. М. Швалб; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - К., 2013. - 207 c. - Бібліогр.: с. 199-207 - укp.

Викладено теоретико-методологічні засади дослідження якості життя. Розглянуто цінності як орієнтири у визначенні якості життя людини. Проаналізовано вплив факторів середовища на суб'єктивну оцінку якості життя. Подано екопсихологічні характеристики педагогічної взаємодії й їх вплив на особистісний розвиток учнів. Наведено екопсихологічні аспекти формування молодіжної інфраструктури та покращання якості життя молоді в Україні. Досліджено ставлення особистості до свого фізичного розвитку та здоров'я як чинник оцінки нею якості життя. Висвітлено психологічні особливості якості життя віктимної особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю95-213.1 + Б1 в2:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА775347 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Швалб Ю. 
Психологічні аспекти компетентнісного підходу в освіті / Ю. Швалб // Вища шк.. - 2010. - № 1. - С. 31-36. - укp.

Відзначено, що за своїм психологічним змістом компетентнісний підхід покликаний не доповнити або покращити сформовану педагогічну практику, а передбачає її кардинальну зміну. Охарактеризовано поняття "компетенції", яке відображає переважно соціальний бік діяльності суб'єкта та фіксує коло заданих ззовні та запропонованих цілей і способів діяльності. Виокремлено три типи психологічних функцій, які становлять обов'язковий компонент психологічної ознаки особи стосовно будь-якої діяльності. Вміщено модель психологічної структури діяльнісної здатності як ключового компонента компетентності. Узагальнено процес формування компетентності у вигляді восьми етапів, що дає можливість розгортати процес формування компетентності з кожного навчального предмета і навіть з кожного навчального модуля.

Отмечено, что по своему психологическому содержанию компетентностный подход призван не дополнить или улучшить сложившуюся педагогическую практику, а предполагает ее кардинальную перемену. Охарактеризованы понятие "компетенция", которое отражает преимущественно социальную сторону деятельности субъекта и фиксирует круг заданных извне и предложенных целей и способов деятельности. Выделены три типа психологических функций, составляющих обязательный компонент психологических признаков лица в отношении любой деятельности. Помещена модель психологической структуры деятельной способности как ключевого компонента компетентности. Обобщен процесс формирования компетентности в виде восьми этапов, что позволяет разворачивать процесс формирования компетентностипо каждому учебному предмету и даже с каждого учебного модуля.

It is noted that in its psychological content of the competence approach is intended to complement or improve current teaching practice, and suggests its pivotal shift. We characterize the notion of "competence", which reflects mainly the social side of the subject and captures the range defined from the outside and the proposed objectives and methods of work. Three types of psychological functions that make up the required part of the psychological equipment of a person for any activity. Abstract contains a model of psychological structure of the active capacity as a key component of competence. Generalized process of forming competence in the form of eight stages, which allows to deploy the formation of competence for each discipline, and even with each training module.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Швалб Ю. 
Система професійної підготовки соціальних працівників: концептуальні підстави розробки / Ю. Швалб // Вища шк.. - 2010. - № 5/6. - С. 55-67. - укp.

Описано теоретико-методологічні підстави й досвід побудови системи професійної підготовки соціальних працівників у КНУ ім. Т. Шевченка. Виокремлено базові моделі соціальної роботи, що склалися у світовій практиці. Висвітлено групи проблем клієнтів соціальної роботи: соціальні, пов'язані з порушенням соціальних взаємодій; вторинні - з порушеннями в особистісній сфері клієнта. Визначено принципи процесу підготовки професійних здатностей: принцип необхідності багатопрофільної професійної підготовки; принцип багаторівневої підготовки, в якому визначено такі компоненти як професійно-спеціалізована підготовка, управлінсько-менеджерська, наставницько-педагогічна; принцип технологічності; принцип орієнтації на особистісний розвиток; принцип міжпрофесійної позиційної взаємодії. Розроблено та впроваджено систему навчальних тренінгів, що містять методи ситуаційного й ігрового моделювання, проектування систем діяльності, техніки організаційно-діяльнісних ігор; модель формування компетентності, що складається з восьми послідовних етапів: актуалізація сфери життєвого досвіду, демонстрація розмаїтості можливих способів розв'язання задач, порівняння можливих способів дій, аналіз предмета дії, актуалізація соціальної практики, демонстрація зразків професійних способів розв'язання практичної задачі, аналіз причин ефективності власних професійних дій, актуалізація досвіду розвитку професійних здатностей. Доведено, що реалізація даної моделі ефективна у формах групової діяльності і результати розв'язання задач фіксуються у вигляді моделей об'єктів або у вигляді схем розуміння.

Описаны теоретико-методологические основания и опыт построения системы профессиональной подготовки социальных работников в КНУ им. Т. Шевченко. Выделены базовые модели социальной работы, сложившиеся в мировой практике. Освещены группы проблем клиентов социальной работы: социальные, связанные с нарушением социальных взаимодействий; вторичные - с нарушениями в личностной сфере клиента. Определены принципы процесса подготовки профессиональных способностей: принцип необходимости многопрофильной профессиональной подготовки; принцип многоуровневой подготовки, в котором определены такие компоненты, как профессионально-специализированная подготовка, управленческо-менеджерская, наставническая, педагогическая; принцип технологичности; принцип ориентации на личностное развитие, принцип межпрофессионального позиционного взаимодействия. Разработана и внедрена система обучающих тренингов, содержащие методы ситуационного и игрового моделирования, проектирования систем деятельности, техники организационно-деятельностных игр; модель формирования компетентности, состоящая из восьми последовательных этапов: актуализация сферы жизненного опыта, демонстрация разнообразия возможных способов решения задачи, сравнение возможных способов действий, анализ предмета действия, актуализация социальной практики, демонстрация образцов профессиональных способов решения практической задачи, анализ причин эффективности собственных профессиональных действий, актуализация опыта развития профессиональных способностей.

Доказано, что реализация данной модели наиболее успешна в формах групповой деятельности и результаты решения фиксируются в виде моделей объектов или в виде схем понимания.


Індекс рубрикатора НБУВ: С40 (4УКР) р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Психологічні технології ефективного функціонування та розвитку особистості : [колект.] монографія. Кн. 3 / Р. Абрамцьов, А. М. Большакова, О. А. Бреусенко-Кузнєцов, А. В. Вертель, Ж. П. Вірна, Г. В. Гуменюк, Л. В. Долинська, Н. О. Євдокимова, Н. О. Єрмакова, В. Ю. Завацький, Н. Є. Завацька, В. Л. Зливков, Л. М. Карамушка, М. М. Карнелович, З. С. Карпенко, О. М. Кокун, В. В. Криничко, С. Б. Кузікова, О. І. Кузнецов, С. О. Лукомська, С. Д. Максименко, М. І. Мушкевич, С. О. Ніколаєнко, М. О. Орап, М. В. Савчин, К. В. Седих, О. В. Тімченко, Г. Є. Улунова, О. О. Фільц, К. І. Фоменко, Б. В. Хомуленко, Т. Б. Хомуленко, Ю. М. Швалб, В. І. Шебанова, Ю. М. Широбоков, Т. І. Щербак; ред.: С. Д. Максименко, С. Б. Кузікова, В. Л. Зливков; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка, Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С. Макаренка. - Київ, 2019. - 538 c. - укp.

Увагу приділено актуальним питанням сучасної персонології. Висвітлено теоретико-методологічні та прикладні аспекти дослідження проблеми ефективного функціонування та розвитку особистості в різних сферах життєдіяльності в умовах соціальних змін. Розглянуто соціогенетичні, психологічні, духовні чинники підтримки її самоефективності та життєстійкості. Наведено авторські технології психологічного супроводу, консультування, реабілітації особистості в ускладнених і кризових ситуаціях життя. Особливу увагу акцентовано на актуалізації ресурсів особистісного зростання людини в генезі її буття.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-8 я43 + Ю949.2-69 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В357912/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського