Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (23)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Чебикін О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Ситнік С. В. 
Психологічна підготовка фахівців суднового обслуговуючого персоналу / С. В. Ситнік, О. Я. Чебикін; Півд. наук. центр Акад. пед. наук України. - О., 2002. - 159 c. - Бібліогр.: 205 назв. - укp.

Розглянуто проблему психологічного забезпечення системи фахової підготовки обслуговуючого персоналу морських суден. Описано професійно важливі якості фахівців з урахуванням специфіки їх діяльності. Висвітлено систему відбору та цілеспрямованої психологічної підготовки фахівців обслуговуючого морського персоналу в навчально-професійній діяльності.

Рассмотрена проблема психологического обеспечения системы фаховой подготовки обслуживающего персонала морских судов. Описаны профессионально важные качества специалистов с учетом специфики их деятельности. Освещена система отбора и целенаправленной психологической подготовки специалистов обслуживающего морского персонала в учебно-профессиональной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.195

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА624310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

К.Д.Ушинський і сучасність: пріоритетні напрямки розвитку професійної освіти : Матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 21 - 22 жовт. 2004 р. Т. 1 / ред.: О. Я. Чебикін; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2004. - 243 c. - укp.

Розглянуто питання підвищення ефективності педагогічної практики з інформатики. Висвітлено проблеми розвитку алгоритмічного мислення у майбутніх вчителів гуманітарних спеціальностей, методику формування у молодших школярів загальних умінь розв'язувати сюжетні математичні задачі. Наведено класифікацію математичних умінь учнів загальноосвітніх шкіл з урахуванням профілю навчання. Проаналізовано роль вчителя у вихованні духовності дитини, стан впровадження гендерного компонента в систему вищої педагогічної освіти. Описано структуру толерантності як професійно значущу якість особистості вчителя, особливості формування особистості майбутнього педагога в системі моральних відносин ВНЗ.

Рассмотрены вопросы повышения эффективности педагогической практики по информатике. Освещены проблемы развития алгоритмического мышления у будущих учителей гуманитарных специальностей, методика формирования у младших школьников общих умений решать сюжетные математические задачи. Приведена классификация математических умений учеников общеобразовательных школ с учётом профиля обучения. Проанализированы роль учителя в воспитании духовности ребенка, состояние внедрения гендерного компонента в систему высшего педагогического образования. Описаны структура толерантности как профессионально значимое качество личности учителя, особенности формирования личности будущего педагога в системе моральных отношений ВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я431

Шифр НБУВ: В348161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

К.Д.Ушинський і сучасність: пріоритетні напрямки розвитку професійної освіти : Матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 21 - 22 жовт. 2004 р. Т. 2 / ред.: О. Я. Чебикін; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2004. - 128 c. - укp.

Проаналізовано організацію навчання дітей рідної мови в педагогічній системі К.Д.Ушинського. Розглянуто питання підготовки майбутніх учителів до гендерної освіти старшокласників. Описано модель блочно-модульної технології професійної підготовки майбутніх учителів гуманітарного профілю до застосування нових інформаційних технологій в навчальному процесі загальноосвітньої школи. Висвітлено психологічні особливості професійного удосконалення викладачів ВНЗ, роль освіти в формуванні інтелектуального потенціалу України.

Проанализирована организация обучения детей родному языку в педагогической системе К.Д.Ушинского. Рассмотрены вопросы подготовки будущих учителей к гендерному образованию старшеклассников. Описана модель блочно-модульной технологии профессиональной подготовки будущих учителей гуманитарного профиля к применению новых информационных технологий в учебном процессе общеобразовательной школы. Освещены психологические особенности профессионального усовершенствования преподавателей ВУЗ, роль образования в формировании интеллектуального потенциала Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я431

Шифр НБУВ: В348161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Міжнародна науково-практична конференція молодих науковців "Психологія сучасності: наука і практика" : Тези, 27 груд. 2003 р. / ред.: О. Я. Чебикін; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. Ін-т психології, "Психологія сучасності: наука і практика", міжнародна науково-практична конференція молодих науковців. - О., 2004. - 191 c. - укp.

Розкрито аспекти професійної підготовки соціальних педагогів із застосуванням електронних засобів навчання. Розглянуто питання психологічного консультування батьків, а також психологічної готовності майбутніх вчителів до виховної роботи. Висвітлено проблеми професійного становлення фахівців соціоекономічних професій, формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх педагогів. Описано особливості усвідомлення небезпечних ситуацій підлітками залежно від їх інтелектуального розвитку, механізми їх візуального мислення, психологічної адаптації особистості у перехідному періоді. Проаналізовано вплив міжособистісних стосунків у студентській групі на формування професійно зорієнтованої особистості майбутнього вчителя.

Раскрыты аспекты профессиональной подготовки социальных педагогов с применением электронных средств обучения. Рассмотрены вопросы психологического консультирования родителей, а также психологической готовности будущих учителей к воспитательной работе. Освещены проблемы профессионального становления специалистов социоэкономических профессий, формирование индивидуального стиля профессиональной деятельности будущих педагогов. Описаны особенности осознания опасных ситуаций подростками в зависимости от их интеллектуального развития, механизмы их визуального мышления, психологической адаптации личности в переходном периоде. Проанализировано влияние межличностных отношений в студенческой группе на формирование профессионально ориентированной личности будущего учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я431(0) + Ч314я431

Шифр НБУВ: ВА648415 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Актуальні проблеми психологічної підготовки в системі вищої школи : Матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 29 квіт. 2005 р. / ред.: О. Я. Чебикін; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. Ін-т психології. - О., 2005. - 186 c. - укp.

Проаналізовано відмінності в особливостях прояву вольової сфери юнаків і дівчат, особливості ставлення студентства до проблем ВІЛ-СНІДу. Розглянуто проблему психологічної підготовки в ВНЗ, питання розвитку організаторських здібностей педагогів, а також теорії і практики підготовки психологів. Висвітлено особливості самовизначення ефективного психолога-практика як суб'єкта психологічного впливу. Описано феномен "психологічної смерті" в символіці психологічних малюнків.

Проанализированы отличия в особенностях проявления волевой сферы юношей и девушек, особенности отношения студенчества к проблемам ВИЧ-СПИДа. Рассмотрены проблема психологической подготовки в ВУЗ, вопросы развития организаторских способностей педагогов, а также теории и практики подготовки психологов. Освещены особенности самоопределения эффективного психолога-практика как субъекта психологического влияния. Раскрыт феномен "психологической смерти" в символике психологических рисунков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2р.я431(0) + Ч48я431

Шифр НБУВ: ВА671478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Актуальні проблеми спеціальної психології та педагогіки : Зб. наук. пр. / ред.: О. Я. Чебикін; Херсон. держ. ун-т. Ін-т природознавства. Каф. дефектології та основ медицини. - Херсон : Вид-во ПП Вишемирський В.С., 2005. - 202 c. - укp.

Вивчено особливості засвоєння математичних знань, умінь і навичок розумово відсталими учнями, показано значення самостійних вправ на уроках української мови у V - IX класах спеціальної школи, розроблено вимоги щодо їх виконання. Обгрунтовано доцільність застосування індивідуального підходу в процесі навчання розумово відсталих учнів. Проаналізовано сучасні проблеми соціалізації та інтеграції дітей з особливими потребами. Висвітлено деякі аспекти практики клініко-педагогічної класифікації учнів спеціальних шкіл. Розглянуто особливості формування навичок навчання та трудової діяльності у розумово відсталих дітей, досліджено ефективність їх соціальної адаптації за умов реабілітаційного центру. Висвітлено питання організації корекційного впливу трудового навчання на учнів з психофізичними вадами.

Исследованы особенности усвоения математических знаний, умений и навыков умственно отсталыми детьми, показано значение самостоятельных упражнений на уроках украинского языка в V - IX классах специальной школы, разработаны требования к их выполнению. Обоснована целесообразность применения индивидуального подхода в процессе обучения умственно отсталых учеников. Проанализированы современные проблемы социализации и интеграции детей с особыми потребностями. Освещены некоторые аспекты практики клинико-педагогической классификации учеников специальных школ. Рассмотрены особенности формирования навыков обучения и трудовой деятельности умственно отсталых детей, исследована эффективность их социальной адаптации в условиях реабилитационного центра. Освещены вопросы организации коррекционного влияния трудового обучения учеников с психофизическими недостатками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч43 я43 + Ю948.2 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА671341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Актуальні проблеми теорії та практики соціальної психології / ред.: О. Я. Чебикін; Херсон. держ. ун-т. Ін-т природознавства, Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. Каф. дефектології, "Педагогічні читання-2004" (5+ 2004+ Херсон). - Херсон : ПП Вишемирський В.С., 2004. - 176 c. - (Пед. читання - 2004: Зб. наук. пр.; Вип. 5). - укp. - рус.

Освещена проблема дифференциации "умственной отсталости" и функциональной межполушарной асимметрии мозга при олигофрении у детей. Рассмотрены особенности коррекционного обучения в общеобразовательной школе, организации работы по развитию речи у детей с синдромом Дауна, коррекционно-развивающая работа на уроках русского языка и литературы с учащимися на домашнем обучении (на основании опыта работы Шегарской средней общеобразовательной школы N 2).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю95 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА671844 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Чебикін О. Я. 
Історія становлення психологічних наукових шкіл на Півдні України (ХІХ - ХХ ст.) : моногр. / О. Я. Чебикін, І. М. Пивоварчук; Півд. наук. центр АПН України. - О. : Вид. Черкасов, 2007. - 230 c. - Бібліогр.: с. 148-178. - укp.

Розглянуто сутність, зміст, історичні форми трансформації психологічних наукових шкіл. Проаналізовано особливості становлення й розвитку одеських психологічних наукових шкіл, зокрема, І.М.Сєченова, М.М.Ланге, С.Л.Рубінштейна, Д.Г.Елькіна, від середини XIX ст. до сьогодення. Запропоновано періодизацію розвитку психологічної науки в Одеському регіоні та визначено рівні сформованості психологічних наукових шкіл відповідно до етапу їх функціонування.

Рассмотрены сущность, содержание, исторические формы трансформации психологических научных школ. Проанализированы особенности становления и развития одесских психологических научных школ, в частности, И.М.Сеченова, Н.Н.Ланге, С.Л.Рубинштейна, Д.Г.Элькина, со средины XIX в. до настоящего времени. Предложена периодизация развития психологической науки в Одесском регионе и определены уровни сформированности научных школ в соответствии с этапом их функционирования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)5/6-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА694299 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Чебикін О. Я. 
Психологія ставлення підлітків до небезпеки ураження ВІЛ : Моногр. / О. Я. Чебикін, Л. П. Бутузова; Півден. наук. центр АПН України. - О., 2006. - 200 c. - Бібліогр.: с. 170-190. - укp.

Висвітлено проблему психологічних особливостей особистісного ставлення підлітків до небезпеки ураження ВІЛ статевим шляхом і фактори, що їх визначають у підлітків різного віку та статі. Описано різновиди даного ставлення з урахуванням особистісної специфіки їх прояву у підлітків. Розглянуто комплекси особистісних, поведінкових і когнітивних характеристик зазначеної категорії населення з метою підвищення ефективності провенції та корекції неадекватних проявів їх ставлення до даної небезпеки.

Рассмотрены проблема психологических особенностей личного отношения подростков к опасности заражения ВИЧ половым путем и определяющие их факторы у подростков различного возраста и пола. Описаны разновидности данного отношения с учетом личностной специфики их проявления у подростков. Предложены комплексы личностных, поведенческих и когнитивных характеристик указанной категории населения с целью повышения эффективности провенции и коррекции неадекватных проявлений их отношения к данной опасности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)599.51 + Ю937.235 + Ю983.402.2 + Ч421.354.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА679502 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Чебикін О. Я. 
Психологічні особливості формування основ професійного іміджу : монографія / О. Я. Чебикін, О. О. Ковальова; Півд. наук. центр АПН України. - О., 2009. - 223 c. - Бібліогр.: с. 197-221. - укp.

Розглянуто змістові ознаки та теоретико-методологічні підходи до розуміння іміджу в психології. На прикладі освітянської діяльності зроблено систематизацію особистісних і професійно-важливих якостей, що характеризують імідж фахівця. Визначено характерні ознаки збалансованого, суперечливого, інертно-напруженого, спонтанно-інертно-пасивного типів іміджу. Розроблено й апробовано систему цілеспрямованого формування іміджу фахівця освіти.

Рассмотрены смысловые признаки и теоретико-методологические подходы к пониманию имиджа в психологии. На примере образовательной деятельности проведена систематизация личностных и профессионально-значимых качеств, характеризующих имидж специалиста. Определены характерные признаки сбалансированного, противоречивого, спонтанно-инертно-пасивного типов имиджа. Разработана и апробирована система целенаправленного формирования имиджа специалиста образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ю937.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА715093 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Чебикін О. Я. 
Становлення емоційної зрілості особистості : [монографія] / О. Я. Чебикін, І. Г. Павлова; Півд. наук. центр АПН України. - О. : СВД Черкасов, 2009. - 232 c. - Бібліогр.: с. 196-222. - укp.

Висвітлено сучасні наукові підходи щодо визначення сутності поняття емоційної зрілості, охарактеризовано її компоненти та запропоновано методику діагностики. Вперше визначено етапи та закономірності становлення емоційної зрілості особистості у підлітковому та юнацькому віці, розглянуто фактори, що впливають на її формування. Розроблено типологічну модель і виявлено відмінності у прояві емоційної зрілості залежно від віку та статі, проаналізовано її взаємозв'язки з іншими особистісними якостями, зокрема, з екстраверсією та товариськістю. Наведено характеристику основних типів емоційної зрілості особистості, визначено особливості експресивного, саморегуляційного, емпатійного, експресивно-емпатійного, саморегуляційно-емпатійного, експресивно-саморегуляційного та гармонійного.

Освещены современные научные подходы к определению сущности понятия эмоциональной зрелости, охарактеризованы ее компоненты и разработана методика диагностики. Впервые определены этапы и закономерности становления эмоциональной зрелости в подростковом и юношеском возрасте, рассмотрены факторы, влияющие на ее формирование. Разработана типологическая модель и показаны отличия в проявлении эмоциональной зрелости в зависимости от возраста и пола, проанализированы ее взаимосвязи с другими личностыми качествами, в частности, экстраверсией и общительностью. Дана характеристика основных типов эмоциональной зрелости личности, определены особенности экспрессивного, саморегуляционного, эмпатийного, экспрессивно-эмпатийного, саморегуляционно-эмпатийного, экспрессивно-саморегуляционного и гармонического.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521 + Ю983.402.2 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718446 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Чебикін О. Я. 
Психологія атрактивності дівчини : монографія / О. Я. Чебикін, А. М. Кленчу; Півд. наук. центр НАПН України. - О. : М.П. Черкасов, 2012. - 271 c. - Бібліогр.: с. 183-201. - укp.

Наведено результати теоретико-методологічного аналізу проблеми атрактивності у дівчат юнацького віку. Розкрито основні тенденції у вивченні симптомокомплексу характеристик атрактивності та соціально-психологічні чинники її розвитку. Досліджено емоційно-комунікативні особливості атрактивності у дівчат. Визначено кореляційні взаємозв'язки між показниками атрактивності й індивідуально-психологічними властивостями їх особистості. Наведено характеристику основних факторів, що відображають специфіку атрактивності у дівчат. Розглянуто систему психологічної корекції емоційно-комунікативних особливостей атракційності у дівчат і запропоновано рекомендації щодо її використання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.1 + Ю937.31 + Ю937.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА751555 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Революція в університетській освіті: глобалізація та індивідуалізація - погляд у майбутнє : матеріали Міжнар. симп., присвяч. 190-й річниці Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського, 25 - 30 трав. 2007 р., Одеса / ред.: О. Я. Чебикін, А. М. Богуш, А. М. Ананьєв, С. К. Хаджирадєва, Н. М. Черненко; АПН України, Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О.; Стамбул, 2007. - 150 c. - укp. - рус. - англ.

Проаналізовано зміст світових тенденцій розвитку освіти. Розкрито актуальні питання глобалізації інформаційних систем в університетському та міжуніверситетському просторах. Охарактеризовано концепції, інноваційні та новаторські педагогічні технології. Висвітлено проблеми становлення та перспективи розвитку теорії творчості в сучасній педагогічній науці. Визначено недоліки та переваги кредитно-модульної системи підготовки соціальних педагогів. Розкрито педагогічні умови розвитку алгоритмічної діяльності майбутніх вчителів. Проаналізовано проблеми підготовки державних службовців. Увагу приділено психолого-педагогічній підготовці майбутніх інженерів-будівельників. Вивчено можливості формування відповідального ставлення молодших школярів до навчання засобами ігрових технологій. Розглянуто педагогічну емпатію як складову структури педагогічної фасилітації майбутнього вчителя.

Проанализировано содержание мировых тенденций развития образования. Раскрыты актуальные вопросы глобализации информационных систем в университетском и межуниверситетском пространствах. Охарактеризованы концепции, инновационные и новаторские педагогические технологии. Освещены проблемы становления и перспективы развития теории творчества в современной педагогической науке. Определены недостатки и преимущества кредитно-модульной системы подготовки социальных педагогов. Раскрыты педагогические условия развития алгоритмической деятельности будущих учителей. Проанализированы проблемы подготовки государственных служащих. Уделено внимание психолого-педагогической подготовке будущих инженеров-строителей. Изучены возможности формирования ответственного отношения младших школьников к учебе средствами игровых технологий. Рассмотрена педагогическая эмпатия как слагаемая структуры педагогической фасилитации будущего учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС49643 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Чебикін О. Я. 
Психологічні основи тренінгових технологій : монографія / О. Я. Чебикін, Т. В. Сінєльнікова; НАПН України. - О. : Лерадрук, 2013. - 229 c. - Бібліогр.: с. 174-190 - укp.

Розглянуто психологічні основи тренінгових технологій та підготовки майбутніх психологів до їх використання. Визначено теоретико-методологічні засади психологічних тренінгів і методичні вимоги до їх застосування. Виділено стилі тренерської діяльності фахівців, що реалізують психологічні тренінгові технології. Запропоновано систему, що дозволяє суттєво підвищити рівень підготовленості студентів-психологів до використання тренінгових технологій. Проведено аналіз первинних і середніх даних, що характеризують підготовленість студентів-психологів до використання тренінгових технологій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 с + Ю9 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА770373 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Чебикін О. Я. 
Використання тренінгових технологій у навчально-професійній підготовці студентів-психологів / О. Я. Чебикін, Т. В. Сінєльнікова // Наука і освіта. - 2007. - № 1/2. - С. 32-38. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Розкрито зміст психологічних тренінгових технологій та виявлено шляхи вдосконалення підготовки майбутніх психологів. Виділено методологічні засади та вимоги до психологічних тренінгових технологій. Розкрито та апробовано систему підготовки майбутніх психологів до використання психологічних тренінгових технологій. Виявлено та обгрунтовано стилі тренерської діяльності: дипломатично-дистанційний, консервативно-прагматичний, емпатійно-почуттєвий, інтелектуально-креативний та імпровізаційно-ситуативний.

Раскрыта сущность психологических тренинговых технологий и выявлены пути совершенствования подготовки будущих психологов. Выделены и описаны теоретико-методологические основы и методические требования к психологическим тренинговым технологиям. Разработана и апробирована система подготовки будущих психологов к использованию психологических тренинговых технологий. Выявлены и описаны 5 стилей тренерской деятельности, которые важно учитывать при подготовке психологов: дипломатично-дистанционный, консервативно-прагматичный, эмпатийно-чувствительный, интеллектуально-креативный и импровизационно-ситуативный.

The research is dedicated to revealing psychological essence of some training technologies and determing the ways of training future psychologists for their usage. The theoretical and methodological grounds and methodical requirements for psychological training usage were singled out and described. The system of future psychologists training for using psychological training technologies was wored out and approbated. There were ascertained five styles of trainer's activity worth taking into consideration during psychologists' training: diplomaticdistant, conservative-pragmatic, empathic-sensitive, intellectual-creative, improvising-situational.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9с + Ю9р(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Чебикін О. Я. 
Емоційно-вольовий образ "Я" студентів, що займаються різними видами фізичної культури / О. Я. Чебикін, В. Г. Тодорова // Наука і освіта. - 2006. - № 5/6. - С. 105-111. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Досліджено формування емоційно-вольового образу "Я" у студентів як системи уявлень про особистісну емоційно-вольову сферу, завдяки якій вони вибирають визначену дію. Структуру емоційно-вольового образу подано трьома компонентами: когнітивним, ефективним та поведінковим. Дослідження виявило, що заняття спортом з різних програм фізичного виховання неоднаково відбивається на формуванні емоційно-вольового образу "Я" студентів, тобто учбово-тренувальні заняття з нетрадиційних видів єдиноборства значно впливають на формування уявлень студентів про свою завзятість, сміливість, рішучість та самовпевненість.

Исследовано проявление и формирование эмоционально-волевого образа "Я" у студентов как системы представления о собственной эмоционально-волевой сфере, благодаря которой они выбирают определённое действие. Структуру эмоционально-волевого образа "Я" личности можно представить на уровне трёх компонентов: когнитивного, эффективного и поведенческого. Исследование позволило выявить, что занятия спортивной деятельностью по различным программам физического воспитания неодинаково отражаются на сформированности эмоционально-волевого образа "Я" студентов, а именно: учебно-тренировочные занятия по нетрадиционным видам единоборств в большей степени влияют на формирование представлений студентов о своём упорстве, смелости, решительности и самообладании.

Presents theoretical and methodological generalization and new solution of the problem of display and formation of the emotional and volitional "I" image of students. The latter is considered to be a system of personal notion of own emotional and volitional sphere due to which a person selects certain actions that assume overcoming problems arising before him. The allocated basic components of structure of an emotional and volitional "I" image are cognition, affective, behavior.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.26-42 + Ю952.2 + Ч481.354

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Чебикін О. Я. 
Історія становлення українських психологічних наукових шкіл Одещини / О. Я. Чебикін, І. М. Пивоварчик // Наука і освіта. - 2007. - № 3. - С. 55-61. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Визначено теоретичні та методологічні підходи до дослідження феномену психологічних наукових шкіл. Розкрито зміст феномену наукових шкіл та історичні форми їх трансформації. Запропоновано метод історико-критичного аналізу рівня сформованості наукових шкіл в психології. Встановлено, що на Одещині у різні часи працювали вчені-психологи, котрі представляють класично-інтроспективний, природно-науковий та культурно-гуманістичний напрями.

Определены теоретические и методологические подходы к исследованию феномена психологических научных школ. Раскрыто содержание феномена научных школ и исторические формы их трансформации. Предложен метод историко-критического анализа формирования научных школ в психологии. Установлено, что в Одесском регионе в разное время работали ученые-психологи, которые представляли классически-интроспективное, естественно-научное и культурно-гуманистическое направления.

The article deals with the theoretical and methodological approaches to research of a phenomenon of psychological scientific schools. The maintenance of a phenomenon of scientific schools and historical forms of their transformation is opened. The method of the historicocritical analysis of formation of scientific schools in psychology is offered. It is established, that in the Odessa region scientists - psychologists who represented classical - introspective, natural-science and cultural - humanistic directions at various times worked.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)6-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Чебикін О. Я. 
Особливості розвитку вольових якостей студентів у навчально-професійній діяльності / О. Я. Чебикін, І. В. Березовська // Наука і освіта. - 2007. - № 6/7. - С. 36-41. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.

Досліджено особливості розвитку вольових якостей студентів та розроблено систему їх цілеспрямованого формування та корекції. Узагальнено теоретичні підході з проблеми сутності волі та механізмів, що її характеризують. Визначено фактори, що детермінують розвиток вольових якостей. Досліджено особливості відмінностей у розвитку вольових якостей студентів залежно від фаху, терміну навчання та статевоспецифічних ознак. З'ясовано характер взаємозв'язків між рівнем розвитку вольової сфери та особливостями особистості студентів. Розроблено та на базі Житомирського державного університету імені І. Франка апробовано систему психолого-педагогічних засобів цілеспрямованого формування та корекції вольових якостей у студентів. Під час формувального експерименту засвідчено позитивні зміни у прояві вольових якостей студентів: цілеспрямованості, наполегливості та завзяття, самовладання та витримки, вольового самоконтролю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.22-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Чебикін О. Я. 
Особливості професійного іміджу та умови його формування / О. Я. Чебикін, О. О. Ковальова // Наука і освіта. - 2008. - № 4/5. - С. 48-55. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Досліджено актуальну проблему формування іміджу вчителя. Розглянуто концепції, які розкривають механізми проявлення самопрезентації та професійного самоствердження, класифікацій ознак іміджу та факторів, які означають їх формування. Розроблено систему психологічних основ формування та корекції позитивного іміджу майбутніх педагогів.

Исследована актуальная проблема формирования имиджа учителя. Рассмотрены концепции, раскрывающие механизмы проявления самопрезентации и профессионального самоутверждения, классификаций признаков имиджа и факторов, которые определяют их формирование. Разработана система психологических основ формирования и коррекции позитивного имиджа будущих педагогов.

The issue of the day of forming of image of teacher is investigational. Conceptions, exposing the mechanisms of display of professional self-affirmation, are considered, classifications of signs of image and factors, which determine their forming. The system of psychological bases of forming and correction of positive image of future teachers is developed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Чебикін О. Я. 
Вплив мобільного телефону на психоемоційні стани особистості студента / О. Я. Чебикін, А. О. Кабешева // Наука і освіта. - 2010. - № 8. - С. 48-53. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано вплив використання мобільного телефону на психоемоційні стани студентів. Визначено комплекс методик, які дозволяють дослідити місце мобільного телефону в діяльності студента та визначити його вплив на психоемоційні стани особистості. Встановлено, що в студентів, які частіше використовують мобільний телефон, порівняно з тими, хто менше, психоемоційний стан є більш позитивним, що відображається в показниках, які характеризують самопочуття, настрій та активність.

Проанализировано влияние использования мобильного телефона на психоэмоциональное состояние студентов. Определен комплекс методик, позволяющих исследовать место мобильного телефона в деятельности студента. Установлено, что у студентов, которые чаще используют мобильный телефон, по сравнению с теми, кто меньше, психоэмоциональное состояние является более позитивным, что отражается в показателях, характеризующих самочувствие, настроение и активность.

The effect of mobile phone use on psycho-emotional state of students. Defined set of techniques that allow to explore the place mobile phone in the activities of the student and determine its impact on psycho-emotional state of the individual. It was established that students who frequently use mobile phones, compared with those who are less psycho-emotional state is more positive, as reflected in the indicators characterizing the state of health, mood and activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.49 + Ю935.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського