Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Порох Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Максимова Н. 
Роль школи у формуванні позитивних дитячо-батьківських стосунків у родині / Н. Максимова, Л. Порох // Рідна шк.. - 2012. - № 4/5. - С. 64-68. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено результати моніторингу життєвої ситуації молодших школярів, який проводився педагогічним колективом та психологічною службою гімназії "Міленіум" № 318 впродовж п'яти років. Наведено принципи спілкування з дитиною, за допомогою яких забезпечується задоволення її базових соціальних потреб. Обгрунтовано доцільність застосування методів коригування поведінки дитини: методу наслідків та техніки "передавання відповідальності". Зроблено висновок, що школа має докладати значних зусиль до налагодження співпраці з батьками учнів, яка спрямована на підвищення рівня їхньої психолого-педагогічної обізнаності, педагогічної культури з метою формування сприятливого сімейного клімату для дитини та позитивних дитячо-батьківських стосунків.

Освещены результаты мониторинга жизненной ситуации младших школьников, который проводился педагогическим коллективом и психологической службой гимназии "Миллениум" № 318 в течение пяти лет. Приведены принципы общения с ребенком, с помощью которых обеспечивается удовлетворение его базовых социальных потребностей. Обоснована целесообразность применения методов коррекции поведения ребенка: метода последствий и техники "передачи ответственности". Сделан вывод, что школа должна прилагать значительные усилия к налаживанию сотрудничества с родителями учащихся, которое направлено на повышение уровня их психолого-педагогической осведомленности, педагогической культуры с целью формирования благоприятного семейного климата для ребенка и положительных детско-родительских отношений.

The article explores the experience of activity of teaching staff and psychological service of gymnasium Millenniums № 318, which aims to increase of level of psychological and pedagogical awareness of pupils' parents, their pedagogical culture for the purpose of formation of positive child-parent relationships in families.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ч491.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Порох Л. 
Комп'ютер - на допомогу шкільному психологу (з досвіду роботи психологічної служби авторської експериментальної школи "Міленіум") / Л. Порох, М. Наровлянська // Рідна шк.. - 2007. - № 2. - С. 26-28. - укp.

Охарактеризовано два основних напрями використання комп'ютерів та інформаційних технологій у роботі психологічної служби школи. Окремо зосереджено увагу на проблемі готовності учнів, батьків та педагогів до використання інформаційних технологій. Продемонстровано якість навчально-розвивальних програм, дидактичних ігор та психодіагностичних програм, що використовуються у роботі психологічної служби. Надано схеми напрямів використання комп'ютерів у роботі шкільного психолога та варіанти подання результатів комп'ютерних психодіагностичних методик.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + Ю949.244ф3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Максимова Н. 
Інтерактивні методи: крок у майбутнє / Н. Максимова, Л. Порох // Рідна шк.. - 2008. - № 12. - С. 35-38. - укp.

Розглянуто проблему пошуку шляхів, що забезпечили б активність учня та взаємодію в учнівській групі у навчальному процесі. Обгрунтовано необхідність застосування інтерактивних форм навчання. Окреслено можливості такого інтерактивного методу навчання як тематичний тренінг, зокрема, його вагомий виховний потенціал. Розкрито принципи проектної роботи, пов'язані з практичними діями учнів, завдяки чому посилюється їх мотивація під час навчання. Зосереджено увагу на впровадженні інтерактивних форм навчання в початкових класах. Висвітлено досвід роботи вчителів спеціалізованої школи № 318 "Міленіум" з упровадження інтерактивних форм роботи в навчально-виховний процес школи, а саме: приклад проектної роботи під час вивчення теми "Канада" у VIII класі на уроці англійської мови; застосування методу "Навчаючи - учусь" під час вивчення блоку нової інформації з предмету інформатика; проведення у формі ярмарку закріплення теми про синоніми та антоніми у початкових класах; різновид групової роботи - групові дискусії, під час яких діти засвоюють знання не завдяки тому, що каже вчитель, а завдяки своїй активній діяльності. Акцентовано увагу на те, що впровадження тренінгових технологій у навчальний процес потребує обережності, наукового обгрунтування та спеціальної підготовки тренерів. Визначено порядок їх застосування, починаючи з активних методів навчання у старших класах, а саме: групові дискусії, "мозковий штурм" тощо.

Охарактеризовано об'єктивні та суб'єктивні перешкоди, які стоять на заваді розповсюдженню тренінгових технологій як в середній школі, так і в ВНЗ. Посилаючись на результати анкетування учнів у школі № 318, зазначено, що на найвищу оцінку заслуговують ті навчальні предмети, де заняття проводяться в інтерактивній формі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.29

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Порох Л. 
"Міленіум" - десятирічний шлях інновацій: підсумки і перспективи / Л. Порох // Рідна шк.. - 2009. - № 2/3. - С. 42-45. - укp.

Висвітлено діяльність авторської експериментальної школи "Міленіум", яка успішно реалізує особистісно орієнтовану систему навчання та виховання, всебічного розвитку учнівської молоді (науковий керівник - Філіпчук Г.Г., академік АПН України, доктор педагогічних наук). Розкрито діяльність психологічної та медичної служб школи, які дають науково обгрунтовану характеристику розвитку творчого потенціалу кожної дитини, а вже потім, враховуючи ці рекомендації, педагоги школи створюють програми творчого розвитку кожного. Акцентовано увагу на основній інноваційній формі складових освітніх технологій авторської школи - "Індивідуальній соціально-педагогічній та психологічній картці учня", розробленої спільними зусиллями науковців, педагогів та психологів. Зосереджено увагу на дієвій допомозі науковців у проведенні експерименту. Відзначено педагогічний колектив школи, який працює над темою: "Розвиток творчого потенціалу дитини з урахуванням її індивідуальних можливостей та соціальної ситуації розвитку", та розробив свою систему формування особистості учня, використовує методики із застосуванням нестандартних інноваційних прийомів, неординарних дій. Зазначено, що вчителями спільно з науковцями укладено навчальні програми з наступних предметів: основ сучасної риторики, логіки, аквааеробіки, етики, музикознавства з використанням комп'ютерних технологій; спецкурсів - фехтування, класичної, бальної та сучасної хореографії, акторської майстерності, образотворчого мистецтва. Розглянуто міжнародну співпрацю школи, зокрема участь у міжнародному проекті "Здоров'я та просвітницька діяльність щодо охорони здоров'я в Україні, Білорусії та Нідерландах".

Як підсумок творчої плідної праці запропоновано систему формування особистості учня, яка включає наступні елементи: розвиток пізнавальної сфери та набуття навчальних навичок; фізичне виховання; естетичне виховання; психологічний супровід; організація сприятливого виховного середовища.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч421.223.7 + Ю984.030.2-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Порох Л. 
Психологічний супровід учнів початкової школи. З досвіду роботи психологічної служби спеціалізованої школи N 318 м. Києва / Л. Порох, М. Наровлянська // Рідна шк.. - 2008. - № 9. - С. 46-47. - укp.

Висвітлено досвід своєчасного виявлення та вирішення проблем учнів початкової школи, зокрема, недостатнього рівня розвитку уваги, саморегуляції та моторики, шляхом організації діяльності психологічної служби школи. Зазначено, що рівень розвитку уваги є одним з базових показників розвитку психічних процесів молодшого школяра, який забезпечує умови для успішного оволодіння навчальним матеріалом. Увагу приділено розробленій у школі корекційно-розвивальній програмі, яка містить певні завдання, а саме: створення умов для підвищення рівня стійкості, розподілення та переключення уваги дітей, навчання дітей основним методам організації довільної уваги, а також методам розвитку та самовдосконалення уваги, сприяння формуванню адекватної самооцінки дітей, запобігання певної умови навчальної неуспішності дітей, а саме - недостатньому розвитку довільної уваги.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ю949.244

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Порох Л. 
Система діагностики та моніторингу психологічного розвитку учнів як запорука успішної навчально-виховної роботи гімназії / Л. Порох, М. Наровлянська // Рідна шк.. - 2010. - № 11. - С. 65-68. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Запропоновано заходи з мінімізації ризику захворюваності, зростання опірності негативним впливам, зниження тривожності та виявів агресії серед учнів (що пов'язані зі збільшенням навчального навантаження, погіршенням стану довкілля, складною соціально-економічною ситуацією тощо), які може застосовувати психологічна служба (ПС). Розкрито досвід апробації в 1999 - 2010 рр. у гімназії "Міленіум" № 318 м. Київ системи психологічної діагностики та моніторингу розвитку учнів упродовж шкільного життя. Висвітлено особливості роботи ПС з кожною віковою категорією учнів. Відзначено, що ПС проводить за запитом учителів, адміністрації школи, батьків індивідуальну діагностику, діагностику соціально-психологічного клімату у класних колективах, діагностику творчих здібностей, а також профорієнтаційну діагностику у груповій та індивідуальній формах з наданням індивідуальних консультацій.

Предложены меры по минимизации риска заболеваемости, роста сопротивляемости негативным воздействиям, снижению тревожности и проявлений агрессии среди учащихся (связанные с увеличением нагрузки, ухудшением состояния окружающей среды, сложной социально-экономической ситуацией), которые может применять психологическая служба (ПС). Представлен опыт апробации в 1999 - 2010 гг. в гимназии № 318 г. Киев системы психологической диагностики и мониторинга развития учащихся в течение школьной жизни. Освещены особенности работы ПС с каждой возрастной категорией учащихся. Отмечено, что ПС проводит по запросу учителей, администрации школы, родителей индивидуальную диагностику, диагностику социально-психологического климата в классе, диагностику творческих способностей, а также профориентационную диагностику с предоставлением индивидуальных консультаций.

The article reveals the essence of the diagnostics and monitoring system of pupils' psychological development which was approbated in Kyiv gymnasium "Millennium" 318 during 1999 - 2010.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.244 с + Ю983.5 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Порох Л. 
Робота зі здібними та обдарованими дітьми: організаційно-управлінський аспект / Л. Порох, Н. Осінна // Рідна шк.. - 2011. - № 3. - С. 39-42. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Викладено досвід діяльності гімназії "Міленіум" № 318 щодо вивчення проблеми обдарованості дітей, виявлення та розвитку їх здібностей, створення умов для надання учням можливості проявити себе в різних галузях науки, у спорті, мистецтві. Розкрито роль у цій діяльності вчителів, психологічної служби та керівництва навчального закладу. Визначено профілі навчання у гімназії, серед яких іноземна філологія, українська філологія та суспільно-гуманітарний.

Изложен опыт деятельности гимназии "Миллениум" № 318 относительно изучения проблемы одарённости детей, выявления и развития их способностей, создания условий для предоставления учащимся возможности проявить себя в разных отраслях науки, в спорте, искусстве. Раскрыта роль в этой деятельности учителей, психологической службы и руководства учебным заведением.

The experience of high school "Millennium" № 318 to examine the problems of gifted children, identification and development of their talents, creating conditions for granting students the opportunity to express themselves in different fields of sciencesport, art. The role of teachers in this, psychosocial services and governance institution.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Максимова Н. 
Розвиток особистості учня як умова підвищення навчальної успішності / Н. Максимова, Л. Порох // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2010. - № 6. - С. 95-100. - укp.

Висвітлено роботу авторської експериментальної школи "Міленіум" над темою "Розвиток творчого потенціалу дитини з урахуванням її індивідуальних можливостей та соціальної ситуації розвитку". Розкрито наукові здобутки колективу щодо особистісного розвитку учнів. Розглянуто систему формування особистості учня та її першу складову - розвиток пізнавальної сфери та набуття навчальних навичок в учнів. Обгрунтовано інформаційно-операційні структури, які мають бути повноцінно сформованими у старшому шкільному віці. Відзначено основне завдання навчально-виховного процесу - формування свідомої, готової до самостійного життя та самовдосконалення й самоосвіти людини.

Освещена работа авторской экспериментальной школы "Миллениум" по теме "Развитие творческого потенциала ребенка с учетом его индивидуальных возможностей и социальной ситуации развития". Представлены научные достижения коллектива относительно личностного развития учащихся. Рассмотрена система формирования личности ученика и его первая составляющая - развитие познавательной сферы и приобретение учебных навыков у учащихся. Обоснованы информационно-операционные структуры, которые должны быть полноценно сформированы в старшем школьном возрасте. Отмечено, что основная задача учебно-воспитательного процесса - формирование сознательного, готового к самостоятельной жизни и самосовершенствования и самообразования человека.

Discloses the work of the author's experimental school "Millennium" on "Development of the creative potential of the child, taking into account their individual capabilities and social situation of development". Presented scientific achievements with respect to collective personality development of students. Consider a system of student identity formation and its first component: the development of the cognitive sphere and the acquisition of teaching skills among students. Unsubstantiated informationand operational structures that need to be fully formed in the high school age. Concluded that the main task of the educational process, namely the formation of a conscious, ready for independent living and self-improvement and self-rights.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ч424(4УКР)714.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Максимова Н. 
Позитивний клімат у сім'ї як запорука успішного формування особистості дитини / Н. Максимова, Л. Порох // Рідна шк.. - 2013. - № 3. - С. 44-49. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На прикладі роботи психологічної служби гімназії “Міленіум” № 318 м. Київ розглянуто проблему впливу особливостей сімейного виховання на формування особистості дитини. Проаналізовано концепції гуманістичної психології, в яких важливе значення в особистісному розвитку дитини відводиться дитячо-батьківським стосункам. За допомогою теорії Е. Ейдеміллера обговорено хибні типи виховання – гіперпротекцію, гіпопротекцію, неконгруентність у спілкуванні та альтернативне виховання. Наголошено на ролі шкільної психологічної служби в профілактиці сімейних негараздів, корекції сімейного виховання та підвищенні рівня психолого-педагогічної грамотності батьків статті розглянуто проблему впливу особливостей сімейного виховання на формування особистості дитини. Проаналізовано концепції гуманістичної психології, в яких важливе значення в особистісному розвитку дитини відводиться дитячо-батьківським стосункам. Наголошено на ролі шкільної психологічної служби в профілактиці сімейних негараздів, корекції сімейного виховання та підвищення рівня психолого-педагогічної грамотності батьків.

Рассмотрена проблема влияния особенностей семейного воспитания на формирование личности ребенка. Проанализированы концепции гуманистической психологии, в которых важное значение в личностном развитии ребенка отводится детско-родительским отношениям. Подчеркнута роль школьной психологической службы в профилактике семейных трудностей, коррекции семейного воспитания и повышении уровня психолого-педагогической грамотности родителей.

The problem of influence of features of domestic education is considered on forming of personality of child. Conceptions of humanism psychology, in which an important value in personality development of child is taken child-paternal relations, are analyzed. The role of school psychological service is underline in the prophylaxis of domestic difficulties, correction of domestic education and increase of level of pedagogical literacy of parents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Максимова Н. 
Соціально-психологічні аспекти впровадження Національного проекту "Відкритий світ" / Н. Максимова, Л. Порох // Рідна шк.. - 2014. - № 1/2. - С. 27-30. - Бібліогр.: 4 назви. - укp.

Проаналізовано проблему впровадження новітніх освітніх технологій у навчально-виховний процес. Розглянуто сутність та завдання Національного проекту “Відкритий світ”, показано шляхи реалізації проекту педагогічним колективом гімназії “Міленіум” № 318, акцентовано увагу на можливих ризиках впливу комп’ютеризації на розвиток особистості учнів. Зроблено висновок, що Національний проект “Відкритий світ”, спрямований на подальший розвиток педагогічної науки і практики в Україні, надасть змогу підняти освіту, виховання та формування особистості учнів на новий рівень, що відповідає вимогам ХХІ ст.

Проанализирована проблема внедрения новейших образовательных технологий в учебно-воспитательный процесс. Рассмотрены сущность и задачи Национального проекта “Открытый мир”, показаны пути реализации этого проекта педагогическим коллективом гимназии “Миллениум” № 318, акцентировано внимание на возможных рисках воздействия компьютеризации на развитие личности учащихся. Сделан вывод о том, что Национальный проект “Открытый мир”, направленный на дальнейшее развитие педагогической науки и практики в Украине, позволит поднять образование, воспитание и формирование личности учеников на новый уровень, соответствующий требованиям XXI в.

Analyzed the problem of the introduction of new educational technologies in the educational process. We consider the nature and objectives of the National Project “Open World”, the ways of realization of the project teaching staff gymnasium “Millenium” № 318, also focused on the possible risks of exposure to computerization on personality development of students. Concluded that the national project “Open World” aimed at further development of pedagogical science and practice in Ukraine will raise the education, upbringing and personality formation pupils to a new level that meets the requirements of the XXI century.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського