Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (20)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Папуча М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Папуча М. В. 
Психологія ранньої юності : Навч.-метод. посіб. / М. В. Папуча; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2001. - 174 c. - Бібліогр.: 53 назв. - укp.

Висвітлено ключові проблеми становлення особистості у ранньому юнацькому віці. Проаналізовано особливості становлення особистості на основі культурно-історичної теорії психічного розвитку Л.С.Виготського. Особливу увагу приділено індивідуальним варіантам розвитку людини, зокрема, проблемам відхилень у поведінці. Наведено уривки з всесвітньо відомих літературних творів, присвячених розвитку особистості. Запропоновано дидактичний та дослідницький матеріал.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734я7 + Ю983.402.3я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА606381 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Папуча М. В. 
Особистість: розвиток, соціалізація, виховання / М. В. Папуча, Т. Д. Кричковська; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2001. - 148 c. - Бібліогр.: с. 144-145. - укp.

Розглянуто філософсько-психологічні проблеми розвитку особистості в освітньому просторі. Розкрито зміст поняття соціалізації, наведено соціально-психологічні механізми соціалізації особистості. Визначено непродуктивні та продуктивні типи особистості. Запропоновано схему взаємозв'язків психічних структур і їх проявів у житті особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч312.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА617679 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Папуча М. В. 
Вступ до клінічної психології : навч.-метод. посіб. / М. В. Папуча, І. М. Наказна; Ніжин. держ. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2008. - 105 c. - Бібліогр.: с. 102-104. - укp.

Проаналізовано фактори переживання соматичного захворювання, описано типи психологічного реагування на хворобу, визначено закономірності її формування. Висвітлено психологічні особливості хворих з різними соматичними захворюваннями. Розглянуто питання онкологічної, акушерської та гінекологічної, терапевтичної патології.

Проанализированы факторы переживания соматического заболевания, описаны типы психологической реакции на болезнь, определены закономерности её формирования. Освещены психологические особенности больных с разными соматическими заболеваниями. Рассмотрены вопросы онкологической, акушерской и гинекологической, терапевтической патологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1я73

Шифр НБУВ: ВА696968 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Максименко С. Д. 
Загальна психологія : Підруч. / С. Д. Максименко, В. О. Зайчук, В. В. Клименко, М. В. Папуча, В. О. Соловієнко. - 2-е вид., переробл. і доповн. - Вінниця : Нова Кн., 2004. - 701 c. - укp.

Викладено теоретичні засади, головні напрямки та методи дослідження загальної психології, розкрито зміст основних понять наукової дисципліни та закономірності психічних процесів. Розглянуто особливості розвитку психіки та людської свідомості, наведено генетичну та психоаналітичну концепції особистості. Розкрито фізіологічні механізми мовної діяльності, визначено засоби, функції та різновиди спілкування, досліджено процеси утворення соціальних груп та розвитку міжособистісних стосунків між їх учасниками, з'ясовано сутність конфлікту як особливого психічного стану. Розглянуто фізіологічні засади, різновиди, властивості, структуру, особливості формування відчуття, сприймання, мислення, пам'яті, уваги, емоцій, почуттів, уяви, волі, темпераменту, здібностей, характеру. Описано механізми опредметнення психічних утворень та засоби розвитку психіки. Особливу увагу приділено питанням розвитку творчого потенціалу праці та використання інноваційних технологій освіти. Викладено сучасні теорії творчості, проаналізовано глибинні психічні явища та способи регуляції людських дій. Встановлено критерії, засоби збереження та розвитку психічного здоров'я особистості.

Изложены теоретические основы, главные направления и методы исследования общей психологии, раскрыты содержание основных понятий научной дисциплины и закономерности психических процессов. Рассмотрены особенности развития психики и человеческого сознания, приведены генетическая и психоаналитическая концепции личности. Раскрыты физиологические механизмы языковой деятельности, охарактеризованы средства, функции и разновидности общения, исследован процесс формирования социальных групп и межличностных отношений между их участниками, определена сущность конфликта как особого психического состояния. Рассмотрены физиологические основы, разновидности, свойства, структура, особенности формирования ощущений, восприятия, мышления, памяти, внимания, эмоций, чувств, фантазии, воли, температмента, способностей, характера. Описаны механизмы опредмечивания психических образований и средства развития психики. Особое внимание уделено вопросам формирования творческого потенциала труда и использования инновационных технологий образования. Представлены современные теории творчества, проанализированы глубинные явления и способы регуляции человеческих действий. Установлены критерии, средства сохранения и развития психического здоровья личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА671292 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Максименко С. Д. 
Психологія особистості : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / С. Д. Максименко, К. С. Максименко, М. В. Папуча. - К. : ТОВ "КММ", 2007. - 296 c. - укp.

Розглянуто проблеми сучасної науки - психології особистості. Наведено методи дослідження особистості, зокрема, генетико-модельований, анкетний, спостереження, експериментальний. Охарактеризовано нові аспекти розгляду особистості як об'єкта наукового вивчення на підставі змістовного аналізу теорій особистості, емпіричних даних, генетико-модельованого методу. Висвітлено традиційні для психології особистості питання її структури та формування у контексті провідної методологічної парадигми. Розкрито сутність поняття "потреба" як протиріччя та багатошарову єдність біологічних і соціальних джерел і змісту досвіду.

Рассмотрены проблемы современной науки - психологии личности. Приведены методы исследования личности, в частности, экспериментальный, генетико-моделирующий, анкетный, наблюдения. Охарактеризованы новые аспекты рассмотрения личности как объекта научного исследования на основе содержательного анализа, эмпирических данных, генетико-моделирующего метода. Освещены традиционные для психологии личности вопросы ее структуры и формирования в контексте ведущей методологической парадигмы. Раскрыта сущность понятия "нужда" как противоречие и многослойное единство биологических и социальных источников и содержания опыта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937 в01 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС44187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 10, вип. 10. Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія / ред.: С. Д. Максименко, М. В. Папуча; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Ніжин. держ. ун-т ім. М.Гоголя. - К.; Ніжин, 2008. - 159 с. - укp.

Визначено детермінанти розвитку депресій у підлітковому віці. Проаналізовано взаємовплив самооцінки і взаємин підлітків та його зв'язок з психологічним здоров'ям особистості. Викладено гендерний підхід до проблеми формування психологічного здоров'я у молоді. Висвітлено роль духовного розвитку особистості в становленні та збереженні психологічного здоров'я учнів і студентів. Розглянуто музикотерапію як технологію формування здорового способу життя студентів.

Определены детерминанты развития депрессий в подростковом возрасте. Проанализированы взаимовлияние самооценки и взаимоотношений подростков, а также его связь с психологическим здоровьем личности. Представлен гендерный подход к проблеме формирования психологического здоровья у молодежи. Освещена роль духовного развития личности в становлении и сохранении психологического здоровья учеников и студентов. Рассмотрена музыкотерапия как технология формирования здорового образа жизни студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.03я43 + Ю92я43 + Ю948я43 + Ч30я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 10, вип. 6, ч. 1. Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія / ред.: С. Д. Максименко, М. В. Папуча; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Ніжин. держ. ун-т ім. М.Гоголя. - К.; Ніжин, 2008. - 375 с. - укp. - рус.

Описано генетико-моделювальний метод дослідження особистості, визначено її духовність у процесі соціалізації. Розкрито психологічні основи духовно-морального зростання особистості молодшого школяра. Вивчено взаємодію психологічного захисту й автентичності у контексті духовного розвитку особистості. Розглянуто питання оптимізації дослідження ціннісних орієнтирів особистості за допомогою модифікації тесту М. Рокіча. Проаналізовано особистісний потенціал розвитку професійної компетентності педагогічних кадрів, проблему процесуальної детермінації емоційного інтелекту. Висвітлено вплив особливостей розвитку молодших підлітків на формування потреби у самовдосконаленні, адаптаційні стратегії поведінки старшокласників залежно від ідентичності з етнолінгвістичною спільнотою. Викладено основні підходи до формування політичної культури студентів.

Описан генетико-моделирующий метод исследования личности, определена её духовность в процессе социализации. Раскрыты психологические основы духовно-морального роста личности младшего школьника. Изучено взаимодействие психологической защиты и автентичности в контексте духовного развития личности. Рассмотрены вопросы оптимизации исследования ценностных ориентиров личности с помощью модификации теста М. Рокича. Проанализированы личностный потенциал развития профессиональной компетентности педагогических кадров, проблема процессуальной детерминации эмоционального интеллекта. Освещены влияние особенностей развития младших подростков на формирование потребности в самосовершенствовании, адаптационные стратегии поведения старшеклассников в зависимости от идентичности с этнолингвистическим сообществом. Изложены основные подходы к формированию политической культуры студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.03я43 + Ю92я43 + Ю948я43 + Ч30я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Папуча М. В. 
Проблеми психології особистісного розвитку / М. В. Папуча. - Ніжин : ПП Лисенко М.М., 2008. - 384 c. - укp.

Розглянуто питання психолічного змісту особистісного розвитку в контексті цілісного підходу до психологічних досліджень. Висвітлено проблеми психології навчання, психологічні проблеми виховання, особливості особистісного розвитку в ранній юності. Проаналізовано психологічні аспекти розвитку особистості в освітньому просторі.

Рассмотрены вопросы психологического содержания личностного развития в контексте целостного подхода к психологическим исследованиям. Освещены проблемы психологии обучения, психологические проблемы воспитания, особенности личностного развития в раннем юношестве. Проанализированы психологические аспекты развития личности в образовательном пространстве.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Папуча М. В. 
Внутрішній світ людини та його становлення : наук. моногр. / М. В. Папуча. - Ніжин : Лисенко М.М., 2011. - 655 c. - Бібліогр.: с. 612-642 - укp.

Наведено результати дослідження внутрішнього світу людини. Доведено, що внутрішній світ є цілісною психологічною системою, що самоорганізується, охоплює й упорядковує всю психіку людини. Його вирізняє структурована мегаскладність і висока нелінійність (складне поєднання упорядкованості - неупорядкованості) залежно від зовнішніх факторів. Така особливість предмета дослідження зумовлює неможливість вивчення його як цілого в межах жодної з існуючих на сучасному етапі методологічних парадигм психології (такий шлях привів би до редукції). Проведено всебічний методологічний аналіз проблеми, встановлено, що явище внутрішнього світу та його структурування може досліджуватися як цілісність лише з застосуванням "сітьового" принципу (постнекласична парадигма) з використанням діалогу ідей. Основними методологічними ланками реалізації цього принципу стали методологія Л. С. Виготського, синергетична парадигма та ідеї "старих" філософів і психологів, переважно вітчизняних. Встановлено фактори та механізми структурування внутрішнього світу особистістю (віковий період, за авторськими даними, до таких факторів не відноситься). Серед провідних механізмів відзначено цілепокладання, створення психологічних засобів і переживання, при цьому останньому належить провідна роль.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА759449 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Папуча М. В. 
Внутрішній світ людини та його становлення : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.01 / М. В. Папуча; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - К., 2013. - 40 c. - укp.

Вперше розроблено концепцію, принципи та способи структурування внутрішнього світу як складової особистісного розвитку. Обгрунтовано можливість системноаналітичного підходу до вивчення внутрішнього світу із застосуванням генетико-моделюючого методу, визначено лінії досліджень структур внутрішнього світу, окреслено їх змістові та динамічні характеристики. З'ясовано, що структури внутрішнього світу утворюються в процесі переживання особистістю подій та є складними психологічними системами, що містять когнітивні, мотиваційні, емоційні та життєсмислові компоненти. Встановлено, що специфічною умовою розвитку структур є діалог, оскільки в останньому не стільки виражається, скільки формується наявне переживання. Розкрито основні механізми структурування внутрішнього світу, показано особливості цього процесу на різних вікових вибірках. Визначено методичний апарат дослідження внутрішнього світу, який дозволяє одержувати надійні (обгрунтовані) дані за умови збереження цілісності об'єкта вивчення. Досліджено процес структурування внутрішнього світу, психологічні особливості створення структур та їх змістовно-динамічні характеристики. Встановлено, що основними психологічними механізмами структурування внутрішнього світу є переживання, цілепокладання та опосередкування. Набуло подальшого розвитку наукове дослідження актуалгенезу в контексті саморозвитку цілісної особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ю937-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА401769 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Особистість та її історія : колект. монографія / ред.: Н. В. Чепелєва, М. В. Папуча; Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2018. - 538 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Висвітлено деякі аспекти історії особистості як чинника існування та саморозвитку людини, досліджено особистість як суб'єкт створення власної історії. Розглянуто проблеми особистості та психологічної допомоги з вітчизняних соціокультурних позицій. Увагу приділено міфологічним основам особистісного досвіду. Висвітлено рефлексивний аспект самопроектування дорослої особистості. Досліджено фактор часу у психологічній реальності. Подано інформацію про особистісні переживання у процесі інтерпретації значимих подій життя. Охарактеризовано рефлексивність особистості як чинник переживання й усвідомлення життєвих подій шляхом їх наративізації. Розкрито особливості формування емоційно-ціннісної та когнітивної рефлексії як психологічної умови усвідомлення зрілою особистістю відхилених життєвих альтернатив. Розглянуто особистість у контексті психофізичної проблеми та в руслі релігійно-філософських поглядів. Установлено вплив духовного розвитку особистості на її моральність і світогляд у контексті християнської антропології. Подано інформацію про психологічний супровід збереження здоров'я дітей молодшого шкільного віку. Охарактеризовано основні концептуальні підходи до дослідження феномену соціальної пам'яті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА826789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Психологічний портрет особистості дитини: вікові періоди : [посібник] / С. Д. Максименко, Т. О. Піроженко, Пророк Н. В., М. В. Папуча; Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г. С. Костюка. - Київ : Вид-во Людмила, 2021. - 103 c. - укp.

Представлено аналітичні матеріали щодо розвитку та реалізації потенційних можливостей й психологічного ресурсу особистості, збереження психічного й соціального здоров'я зростаючої особистості, формування духовних орієнтирів розвитку дітей. Створено нарис психологічного портрету дітей протягом різних сенситивних періодів. Кожна дитина має свою індивідуальну специфіку розвитку, яка проявляється в його змісті, темпі, якості. Психолого-педагогічну роботу слід спрямовувати на загальний пізнавальний розвиток дитини, максимально всебічне ознайомлення дитини зі світом предметів, людей, стосунків, у ході якого і відбувається поступовий розвиток особистості дитини в цілому.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА847004 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського