Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Закревский В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Закревский В. Э. 
Индивидуальный опыт - междисциплинарный подход / В. Э. Закревский // Наука і освіта. - 2010. - № 3. - С. 171-175. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Проведен анализ генезиса проблемы индивидуального опыта во времена бывшего СССР, освещен уровень ее разработки на постсоветском пространстве. Доказано, что в силу недостаточной теоретической эмпирической разработанности, а также по идеологическим причинам в советский период не дано четкого и однозначного определения понятия "жизненный опыт", понимания его как психологической реальности, внешней по отношению к сознанию человека. Акцентировано внимание на проблематичности теоретической базы оптимального взаимодействия практической и научной отраслей психологии. Проведен критический анализ методологического подхода, особенно в части указания на социально-практическую конструктивность мифа, существенно ограничивающего возможности познания онтологического содержания опыта, его бытийности, уникальности, простоты и наглядности его проявлений в ходе реализации насущных проблем индивида. Предложено спроектировать и осуществить комплексное междисциплинарное исследование, направленное на раскрытие картины человеческих сущностных сил, закономерностей индивидуального существования на всех этапах жизненного пути человека. Актуальной проблемой, в контексте вышеизложенного, может стать смысловой конструкт "жизненный путь", в рамках которого, с учетом гендерных различий, могут быть определены сущностные характеристики понятия "индивидуальный жизненный опыт". Предложены для исследований, в контексте рассматриваемой проблемы, смысловые конструкты в области философии, социологии, психологии, социальной педагогике, художественной литературе, биологии, генетике, нейрофизиологии.

Проведено аналіз генезису проблеми індивідуального досвіду за часів колишнього СРСР, висвітлено рівень її розробки на пострадянському просторі. Доведено, що в силу недостатньої теоретичної, емпіричної розробленості, а також з ідеологічних причин у радянський період не надано чіткого й однозначного визначення поняття "життєвий досвід", розуміння його як психологічної реальності, зовнішньої щодо свідомості людини. Акцентовано увагу на проблематичності теоретичної бази оптимальної взаємодії практичної та наукової галузей психології. Проведено критичний аналіз методологічного підходу, особливо в частині зазначення на соціально-практичну конструктивність міфу, який істотно обмежує можливості пізнання онтологічного змісту досвіду, його буттєвості, унікальності, простоти та наочності його проявів у ході реалізації нагальних проблем індивіда. Запропоновано спроектувати і здійснити комплексне міждисциплінарне дослідження, спрямоване на розкриття картини людських сутнісних сил, закономірностей індивідуального існування на всіх етапах життєвого шляху людини. Актуальною проблемою в контексті наведеного може стати смисловий конструкт "життєвий шлях", в межах якого, з урахуванням гендерних відмінностей, можуть бути визначені сутнісні характеристики поняття "індивідуальний життєвий досвід".

Запропоновано для досліджень, в контексті розглянутої проблеми, смислові конструкти в області філософії, соціології, психології, соціальної педагогіки, художньої літератури, біології, генетики, нейрофізіології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.234

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Закревский В. Э. 
Методологические основы понятия "жизненный опыт" / В. Э. Закревский // Наука і освіта. - 2010. - № 2. - С. 14-20. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Представлен аналитический обзор теоретических и экспериментальных исследований проблемы жизненного опыта в гуманистически ориентированных психотерапевтических практиках, использование экспериментального интроспекционистского подхода в которых при изучении данной проблемы, оказалось непродуктивным. Рассмотрена нормативная регуляция индивидуальной жизнедеятельности в иудаизме в форме этических рекомендаций и християнстве с его моральным декалогом в отрицательных предостережениях. Выделены основные концептуальные положения прагматизма и гуманистической психологии, в исследованиях первого представлена действительность как некая эманация, доминирование социально-технологической и психолого-педагогической составляющих, и второй - аксиологическая компонента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.232-222

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Закревский В. Е. 
Психология смысла в эпоху модерна и постмодерна / В. Е. Закревский // Наука і освіта. - 2010. - № 8. - С. 19-23. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

Осуществлен аналитический обзор описательных и объяснительных характеристик психологии смысла ученых Запада, России и Украины в эпоху модерна. Указано, что, категория "смысл" как сущностное ядро мировоззрения профессионала, требует радикальной трансформации в принципиально новой теоретической парадигме, в полной мере соответствует социальному заказу.

Здійснено аналітичний огляд описових і пояснювальних характеристик психології сенсу учених Заходу, Росії і України в епоху модерну. Зазначено, що, категорія "сенс" як сутнісне ядро світогляду професіонала, вимагає радикальної трансформації в принципово новій теоретичній парадигмі, що повною мірою відповідає соціальному замовленню, що сформувалося.

Сarried out an analytical review of descriptive and explanatory characteristics of psychology meaning scientists of the West, Russia and Ukraine in the era of Art Nouveau. Pointed out that the category of "sense" as the essential core of the professional world requires a radical transformation in the fundamentally new theoretical paradigm that fully conform to the social order that has been formed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Закревский В. Э. 
Теоретические основы понятия "Жизненный путь" / В. Э. Закревский // Наука і освіта. - 2009. - № 6. - С. 238-243. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Рассмотрены теоретические основы понятия "жизненный путь". Осуществлен анализ различных подходов к пониманию и интерпретации индивидуальной жизнедеятельности. Определена необходимость разработки и задействования социально-педагогической методики "Карта индивидуальности".

Розглянуто теоретичні основи поняття "життєвий шлях". Здійснено аналіз різних підходів до розуміння та інтерпретації індивідуальної життєдіяльності. Визначено необхідність розробки та задіяння соціально-педагогічної методики "Карта індивідуальності".

ItТs considered the theoretical basis of the concept of УcareerФ. ItТs given the analysis of different approaches to understanding and interpretation of individual life. The necessity of developing and utilizing social and pedagogical methods УMap of individualityФ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.234

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Закревский В. 
Мировоззрение как составляющая психосферы / В. Закревский // Наука і освіта. - 2011. - № 3. - С. 43-45. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Раскрыто ценностно-смысловые составляющие мировоззренческой структуры психологической сферы личности. Определены реальные и трансцендетальние компоненты философии жизни. Раскрыто содержание и структуру ценностных систем личности, как выражение ее целостности. Особое внимание уделено мифологическом аспекте ценностно-смысловой сферы, выполняющего на любом уровне интеллектуально-нравственной зрелости функцию добавления ей полноты и целостности.

Розкрито ціннісно-смислові складові світоглядної структури психологічної сфери особистості. Визначено реальні та трансцендетальні компоненти філософії життя. Розкрито зміст і структуру ціннісних систем особистості, як вираження її цілісності. Особливу увагу приділено міфологічному аспекту ціннісно-смислової сфери, що виконує на будь-якому рівні інтелектуально-моральної зрілості функцію додавання їй повноти та цілісності.

Disclosed the value-semantic components of the ideological structure of the psychological sphere of the individual. Determine the actual components and transtsendetaln philosophy of life. Disclosure of the contents and structure of the value systems of the individual, as an expression of its integrity. Particular attention is paid to the mythological aspect of value-semantic spheres, performing at any level of intellectual and moral maturity function to add it to the completeness and integrity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Закревский В. Э. 
Стратегия жизни как фактор социально-профессионального самоопределения / В. Э. Закревский // Наука і освіта. - 2011. - № 10. - С. 23-27. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Сделан критический анализ теоретических подходов к проблеме механизмов стратегического планирования жизни старшеклассниками, в частности проанализировано содержательное наполнение категорий "жизненное самоопределение" и "социально-профессиональное самоопределение". Выявлена типология жизненных стратегий современной молодежи, типы конструирования профессиональных планов старшеклассников, психологическая сущность которых представляет собой структуру, состоящую из ряда взаимосвязанных элементов: содержание будущего жизненного пути (жизненная позиция и жизненные цели личности), организационные характеристики жизненной стратегии личности (протяженность временной перспективы, направление временной перспективы, структурированность жизненного пути).

Зроблено критичний аналіз теоретичних підходів до проблеми механізмів стратегічного планування життя старшокласниками, зокрема проаналізовано змістове наповнення категорій "життєве самовизначення" і "соціально-професійне самовизначення". Визначено типологію життєвих стратегій сучасної молоді, типи конструювання професійних планів старшокласників, психологічною сутністю яких є структура, що складається з ряду взаємопов'язаних елементів: зміст майбутнього життєвого шляху (життєва позиція та життєві цілі особистості), організаційні характеристики життєвої стратегії особистості (протяжність часової перспективи, напрямок часової перспективи, структурованість життєвого шляху).

The article analyzes processes of life, social and professional self-determination of modern pupils and students. The author specifies the structure of social and professional self-determination; ascertains the typology of life strategies and types ofdesigning professional plans by senior pupils. The article substantiates necessity of psychological accompaniment personal and social-professional self-determination of a man during all life way.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч421.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Закревский В. Э. 
Временная перспектива индивида: теоретический и практический аспекты / В. Э. Закревский // Наука і освіта. - 2011. - № 10. - С. 27-31. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Рассмотрены теоретические подходы экзистенциального характера к проблеме темпоральности человеческого существования. Сделан экспериментальный анализ уровня стратегического планирования своего будущего старшеклассниками, в частности выявлены три основных типа жизненной стратегии: стратегия интегральной самореализации, стратегия адаптивной самореализации, пассивно-деструктивная стратегия. На основании теоретического анализа трудов зарубежных психологов и конструктивной оценке психологических тренингов (тренинг А. Мася "Круг жизни", центр дистанционного образования "Элитариум") осуществлен мониторинг управления временем, отмечено противоречие между существованием профессиональной системы подготовки психологов и предоставлением психологических услуг т.н. "вольными" психологами.

Розглянуто теоретичні підходи екзистенціального характеру до проблеми темпоральності людського існування. Зроблено експериментальний аналіз рівня стратегічного планування свого майбутнього старшокласниками, зокрема виявлено три основних типи життєвої стратегії: стратегія інтегральної самореалізації, стратегія адаптивної самореалізації, пасивно-деструктивна стратегія. На підставі теоретичного аналізу праць зарубіжних психологів і конструктивної оцінки психологічних тренінгів (тренінг А. Мася "Коло життя", центр дистанційної освіти "Елітаріум") здійснено моніторинг управління часом, відзначено протиріччя між існуванням системи професійної системи підготовки психологів і наданням психологічних послуг так званими "вільними" психологами.

The article analyzes some theoretical approaches to the problem of temporal prospect of personality. The author specifies social and pedagogical value of essential description of the future a person; motivational objects, events, experience, extent, saturation: ascertains credible composition variations of development of key tendencies of social behavior - self-realization (I take) and self-return (I give). The article demonstrates a revealed structure and types of life strategies of senior pupils - the strategy of integral self-realization, the strategy of adaptive self-realization, and the passive-destructive strategy. It analyzes the state of market of psychological services in the sphere of managing time of life.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.234

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Закревский В. Э. 
Эволюция и реализация смысла / В. Э. Закревский // Наша шк.. - 2011. - № 3. - С. 18-22. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

В контексте исследования динамических характеристик смысла жизни проанализированы различные значения и функции ценностно-смысловой сферы личности (жизненная позиция, образ мира, рефлексия жизненного пути, саморегламентация и регуляция жизненного процесса, опережающее подкрепление и оценка стратегии жизни, целеопределение, смыслообразующая роль мотива, самоактуализация и социально-профессиональная самореализация), системообразующим ядром которой является ее деятельностно-экзистенциальная составляющая. Отмечено, что личностный феномен "смысл жизни" имеет собственную логику становления, развития и утраты. Рассмотрена проблема соотношения "глобального смысла" как основы стратегии жизни и ситуационных смыслов как основы прагматичного конструирования тактик поведения в стандартных условиях и обстоятельствах жизнедеятельности. Сосредоточено внимание на механизмах формирования смысла жизни на рациональном и интуитивно-подсознательном уровне.

У контексті дослідження динамічних характеристик сенсу життя проаналізовано різні значення та функції ціннісно-смислової сфери особистості (життєва позиція, образ світу, рефлексія життєвого шляху, саморегламентація і регуляція життєвого процесу, випереджаюче підкріплення і оцінка стратегії життя, цілевизначення, сенсотворна роль мотиву, самоактуалізація та соціально-професійна самореалізація), системоутворювальним ядром якої є її діяльнісно-екзистенційна складова. Відзначено, що особистісний феномен "сенс життя" має власну логіку становлення, розвитку та втрати. Розглянуто проблему співвідношення "глобального сенсу" як основи стратегії життя і ситуаційних смислів як основи прагматичного конструювання тактик поведінки за стандартних умов і обставин життєдіяльності. Зосереджено увагу на механізмах формування сенсу життя на раціональному та інтуїтивно-підсвідомому рівні.

In article various values and functions of value-semantic sphere of the person are analysed. The author considers a problem of a parity "global" and situational senses and their role in realization of vital process. Mechanisms of formation of sense atrational and intuitively-subconscious levels are opened.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Закревский В. Э. 
Потребность и выбор как составляющие смысла / В. Э. Закревский // Наша шк.. - 2011. - № 5. - С. 26-30. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Рассмотрены составляющие ценностно-смысловой сферы: потребности, уровень притязаний, выбор, которые современная система образования полностью игнорирует и не центрирована на оптимизации жизнетворчества в плане реализации смысла жизни. Особое внимание уделено временному измерению смысла. Констатирована актуальность исследуемой проблематики выбора и связанной с ним онтологической тревоги. Отмечена необходимость реконструкции системы образования и социальной педагогики в направлении включения в нее деятельности по формированию и реализации ценностно-смысловой сферы личности. Сделан вывод, что смыслопорождение как экзистенциальный процесс - сложноструктурированная система, одним из факторов ее формирования и реализации является временной, содержательное наполнение ценностно-смыслового континуума которого многообразно и требует типологической классификации.

Розглянуто складові ціннісно-смислової сфери: потреби, рівень домагань, вибір, які сучасна система освіти повністю ігнорує і не центрована на оптимізації життєтворчості в контексті реалізації сенсу життя. Особливу увагу приділено тимчасовому виміру сенсу. Констатовано актуальність досліджуваної проблематики вибору і пов'язаної з ним онтологічної тривоги. Відзначено необхідність реконструкції системи освіти та соціальної педагогіки в напрямку включення до неї діяльності з формування і реалізації ціннісно-смислової сфери особистості. Зроблено висновок, що пошук сенсу як екзистенційний процес - складноструктурована система, одним з факторів її формування та реалізації є тимчасовий, змістовне наповнення ціннісно-смислового континууму якого різноманітне та вимагає типологічної класифікації.

In the article components of values-semantic sphere - requirements, level of claims, a choice are considered. The special attention is given by the author to time measurement of sense. The difficult problematic of a choice and the ontological alarm connected with it also are full enough shined in the given work. Socially-practical value of the carried out elections consists in necessity of reconstruction of an education system and social-pedagogic for an inclusion direction in it of activity on formation and realization of values-semantic sphere of the person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю + Ч311.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Закревский В. Э. 
Стратегия жизни: социально-профессиональный контекст / В. Э. Закревский // Наша шк.. - 2012. - № 2. - С. 10-14. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Сделан теоретический анализ проблемы формирования у студенческой молодежи эффективных стратегий жизни в контексте рассмотрения базовых категорий этого феномена, в частности таких концептов, как "осознанность" и "выраженность" в лингвистическом и прикладном аспектах. Отмечено противоречие между учебной деятельностью студентов и их личностной направленностью в социально-личностном смысле, проявляющемся в невозможности сделать успешную карьеру, имея позитивное отношение к учебе. Рассмотрены возможности влияния содержания образования на формирование профессиональной деятельности и умения осуществлять долгосрочное планирование жизненного пути. Выдвинуты концептуальные идеи относительно механизмов совершенствования содержания образования и социально-профессионального развития субъектов жизни.

Зроблено теоретичний аналіз проблеми формування у студентської молоді ефективних стратегій життя в контексті розгляду базових категорій цього феномена, зокрема таких концептів, як "усвідомленість" і "виразність" в лінгвістичному і прикладному аспектах. Відзначено протиріччя між навчальною діяльністю студентів і їх особистісної спрямованістю в соціально-особистісному сенсі, що виявляється в неможливості зробити успішну кар'єру, маючи позитивне ставлення до навчання. Розглянуто можливості впливу змісту освіти на формування професійної діяльності та вміння здійснювати довгострокове планування життєвого шляху. Запропоновано концептуальні ідеї щодо механізмів вдосконалення змісту освіти та соціально-професійного розвитку суб'єктів життя.

In the article they psychological-pedagogical preconditions of formation of effective strategies of life of the student youth. Revealed the contradiction between the leading activity of students and their personal orientation. Analyzed the possibilities of the educational activity in the formation of professional orientation and formation of long-term planning of life. Nominated conceptual ideas regarding the mechanisms for improving the content of education and socio-professional development of the subjects of labor. Formed the estimated characteristics of the labor market needs for skills and personal maturity of University graduates.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.3 + Ч481.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Закревский В. Э. 
Планирование жизни как социально-педагогический феномен / В. Э. Закревский // Наука і освіта. - 2014. - № 1. - С. 24-27. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Попередньо визначено структуру модельного плану життя молодої людини, виявлено соціально-педагогічні механізми його реалізації в процесах соціалізації учнівської та студентської молоді, здійснено моніторинг життєвого процесу дорослих. Охарактеризовано поняття події та проживання як основних структурних одиниць реального процесу життя. Стверджено, що визначальним фактором особистісної життєвої динаміки є здатність людини до діяльності і продуктивність, яка безпосередньо залежить від особистісної ефективності. Акцентовано увагу на складному взаємозв’язку між силою потреби в досягненнях та особистісної ефективністю. Зроблено висновок про те, що необхідна соціально-педагогічна інтерпретація неподільної структурно-функціональної одиниці індивідуальної життєдіяльності – події, випадку, звершення. У контексті особистісно орієнтованої гуманізації вищої професійної освіти вважається доцільним вводити в навчальні плани спеціальні курси, в тому числі "Планування життєвого шляху", в межах якого вчити правилам складання особистого фінансового плану.

Предварительно определена структура модельного плана жизни растущего человека, выявлены социально-педагогические механизмы его реализации в процессах социализации учащейся и студенческой молодежи, осуществлен мониторинг жизненного процесса взрослых. Охарактеризованы событие и проживание как основные структурные единицы реального процесса жизни. Утверждено, что определяющим фактором личностной жизненной динамики является способность человека к деятельности и продуктивность, напрямую зависящая от личностной эффективности. Акцентировано внимание на сложной взаимосвязи между силой потребности в достижениях и личностной эффективностью. Сделан вывод о том, что необходима социально-педагогическая интерпретация неделимой структурно-функциональной единицы индивидуальной жизнедеятельности – события, происшествия, свершения. В контексте личностно ориентированной гуманизации высшего профессионального образования представляется целесообразным вводить в учебные планы специальные курсы, в том числе "Планирование жизненного пути", в рамках которого учить правилам составления личного финансового плана.

Pre-defined structure model plans living growing person, identified socio-pedagogical mechanisms for its implementation in the processes of socialization pupils and students, monitored the process of life of adults. It’s characterized event and accommodation as basic structural units of the real life process. It’s approved that the determining factor in the dynamics of personal life is the ability of people to work and productivity, which directly depends on the personal efficiency. The attention is focused on the complex relationship between the strength of demand for achievements and personal effectiveness. Concluded that the necessary socio-pedagogical interpretation of indivisible structural and functional unit of an individual life-events, incidents, achievements. In the context of personality oriented humanization of higher education seems appropriate to introduce into the curriculum special courses, including “Planning for life's journey” in which to learn the rules for personal financial plan.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.350.0 + С5*5*332.1-723.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського