Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (16)
Пошуковий запит: (<.>A=Дутка Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Дутка Г. Я. 
Довідковий математичний словник : Для студ. вузів екон. спрямування / Г. Я. Дутка; Нац. банк України. - Л., 1998. - 95 c. - укp.

Систематизовано теоретичні відомості з елементарної та вищої математики. Містяться основні визначення та формули з математики, вищої математики, які використовуються в курсі математики навчальних закладів економічного спрямування - алгебри, геометрії, тригонометрії, аналітичної геометрії, диференціального та інтегрального числення, лінійної алгебри, теорії ймовірностей, математичної статистики, а також близько 400 понять елементарної та вищої математики. Додатки містять математичні позначення та скорочені записи, латинський та грецький алфавіти, формули, таблиці.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 я2я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588126 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дутка Г. Я. 
Практикум з математики для економістів : Навч. посіб. для студ. екон. спец. вузів / Г. Я. Дутка; Львів. банк. коледж. - Л., 1998. - 362 c. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Оптимально поєднуються теоретичні основи навчального матеріалу із розв'язуванням як типових математичних задач, так і задач з економічним змістом. Посібник складається із шести розділів: числові множини та операції з ними; функціональна залежність між величинами, елементарні функції, їх властивості та графіки; рівняння, нерівності, системи; аналітична геометрія; основи лінійної алгебри; елементи лінійного програмування. Розкрито економічний зміст математичних понять, який проілюстровано на конкретних прикладах, а також наведено перелік економічних термінів.


Індекс рубрикатора НБУВ: В11 я73-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588118 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Дутка Г.  
Предмет закону / Г. Дутка // Право України. - 2001. - № 4. - С. 98-101. - Библиогр.: 11 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.31 + Х809(4Укр)1-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27747 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Дутка Г. Я. 
Оцінка взаємодії чинників економічного зростання на основі кореляційно-регресійної моделі / Г. Я. Дутка, М. М. Квасній // Соц.-екон. дослідж. в перехід. період. - 2004. - Вип. 6. - С. 244-254. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-96в611

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69299 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Лабінський О. А. 
Роль ринку фінансів у розвитку бізнесу: польський досвід / О. А. Лабінський, О. М. Кінаш, Г. Я. Дутка // Соц.-екон. дослідж. в перехід. період. Ринк. трансформація України: пробл. та перспективи: Зб. наук. пр. - 2004. - Вип. 1. - С. 176-182. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4ПОЛ)0-131 + У9(4ПОЛ)262.29

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69299 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Дутка Г. Я. 
Взаємозв'язки фундаменталізації та професіоналізації навчання у підготовці майбутніх економістів / Г. Я. Дутка // Соц.-екон. дослідж. в перехід. період. - 2007. - Вип.1. - С. 331-338. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69299 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Білий Л. А. 
Визначення стійкості періодичних процесів економічних систем за допомогою моделі чутливості / Л. А. Білий, Г. Я. Дутка // Соц.-екон. пробл. сучас. періоду України. - 2008. - Вип. 1. - С. 504-510. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.25в611.21

Шифр НБУВ: Ж69299 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Дутка Г. Я. 
Проблема фундаменталізації економічної освіти в педагогічній науці : Навч.-метод. посіб. / Г. Я. Дутка; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. Львів. наук.-практ. центр. - Л. : ЛБІ НБУ, 2004. - 63 c. - Бібліогр.: с. 58-63. - укp.

Досліджено проблему формування основних методологічних і теоретичних положень концепції фундаменталізації професійної освіти. Розглянуто сучасні тенденції розвитку науки та різні види класифікації наукових дисциплін. Визначено основні завдання та функції прикладних і фундаментальних наук, показано пріоритетні напрями фундаменталізації освіти та суттєвий вплив даного процесу на підвищення професійного рівня знань майбутніх спеціалістів. Розкрито сутність поняття фундаментальності як категорії професійної педагогіки. Встановлено особливості розвитку економічної науки за умов постіндустріального суспільства, сформульовано визначення її фундаментальних понять. Проаналізовано актуальні проблеми організації економічної освіти у закладах вищої та середньої школи й обгрунтовано необхідність фундаменталізації фахової підготовки майбутніх економістів.

Исследована проблема формирования методлогических и теоретических положений концепции фундаментализации профессионального образования. Рассмотрены современные тенденции развития науки и различные виды классификации научных дисциплин. Определены основные задачи и функции прикладных и фундаментальных наук, показаны приоритетные направления фундаментализации образования и существенное влияние данного процесса на повышение профессионального уровня знаний будущих специалистов. Раскрыта сущность понятия фундаментальности как категории профессиональной педагогики. Установлены особенности развития экономической науки в условиях постиндустриального общества, сформулированы определения ее фундаментальных понятий. Проанализированы актуальные проблемы организации экономического образования в высших и средних образовательных заведениях и обоснована необходимость фундаментализации профессиональной подготовки будущих экономистов.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р3(4УКР) я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА668323 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Дутка Г. Я. 
Фундаменталізація підготовки фінансистів як умова інтеграції України у світовий фінансовий простір / Г. Я. Дутка // Соц.-екон. пробл. сучас. періоду України. - 2008. - Вип. 1. - С. 120-129. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)26р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69299 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
10.

Тридід О. М. 
Система обслуговування споживача: теорія і практика : монографія / О. М. Тридід, К. М. Таньков, Г. Я. Дутка; Нац. банк України, Ун-т банк. справи. - К., 2008. - 184 c. - Бібліогр.: с. 152-162. - укp.

Розглянуто проблеми формування системи обслуговування споживажа на підставі об'єднання можливостей виробництва, маркетингу та логістики сервісу. Сформульовано основні концептуальні положення формування системи цінностей обслуговування споживача за маркетингово-логістичним підходом. Увагу приділено проблемам сприйняття, ідентифікації, конкурентоспроможності потоку цінності сервісного продукту. Розкрито сутність й особливості ситуаційного управління системою обслуговування споживача, основною формою якого є управління сукупністю потоків функцій усіх підсистем підприємства із забезпеченням внутрішніх і зовнішніх зв'язків "підприємство - споживач".

Рассмотрены проблемы формирования системы обслуживания потребителя на основе объединения возможностей производства, маркетинга и логистики сервиса. Сформулированы основные концептуальные положения формирования системы ценностей обслуживания потребителей на базе маркетингово-логистического подхода. Уделено внимание вопросам восприятия, идентификации, конкурентоспособности потока ценности сервисного продукта. Раскрыты сущность и особенности ситуационного управления системой обслуживания потребителя, основной формой которого является управление совокупностью потоков функций всех подсистем предприятий с обеспечением внутренних и внешних связей "предприятие - потребитель".


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.0-361

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА711828 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Дутка Г. Я. 
Фундаменталізація математичної освіти майбутніх економістів : монографія / Г. Я. Дутка; Ін-т педагогіки АПН України, Нац. банк України. - К., 2008. - 480 c. - Бібліогр.: с. 390-417. - укp.

Висвітлено основні проблеми фундаменталізації професійної освіти, проаналізовано стан і роль математичної освіти у професійній підготовці економістів. Теоретично обгрунтовано процеси фундаменталізації в контексті законів і категорій філософії, загальнонаукові підходи та концептуальні засади фундаменталізації математичної освіти у професійній підготовці економістів, умови їх реалізації в навчальному процесі вищої школи. Запропоновано комплекс моделей та методики фундаменталізації курсу математики для економістів.

Освещены основные проблемы фундаментализации профессионального образования, проанализированы состояние и роль математического образования в профессиональной подготовке экономистов. Теоретически обоснованы процессы фундаментализации в контексте законов и категорий философии, общенаучные подходы и концептуальные основы фундаментализации математического образования в профессиональной подготовке экономистов, условиях их реализации в учебном процессе высшей школы. Предложены комплекс моделей и методики фундаментализации курса математики для экономистов.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р3-3 + У.р3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА711966 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дутка Г. І. 
Закон у системі нормативно-правових актів України : Автореф. дис... канд. юрид. наук : 12.00.01 / Г. І. Дутка; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 18 c. - укp.

Теоретично досліджено роль закону в системі нормативно-правових актів незалежної України в контексті положень чинної Конституції України, тенденцій розвитку законотворчості в європейских, зокрема постсоціалістичних, країнах та формування правової держави. Зазначено щодо необхідності відрізняти "Закон" від суміжних понять "законодавчий акт", "законодавство". Виявлено, що найбільш суттєвим критерієм правового закону є невідчужувані та невід'ємні права людини. Досліджено проблему предмета закону. Зазначено, що у процесі формування незалежної правової людини в Україні відбулися зміни у сферах і напрямках законодавчого регулювання. На підставі їх аналізу констатовано, що предмет регулювання закону не є безмежним, він визначається сферою правового регулювання та має певні межі, обумовлені принципом розподілу влади. Розглянуто проблему співвідношення принципів верховенства права та верховенства закону. На підставі аналізу Конституції стверджено, що вона, закріплюючи принцип верховенства права, послідовно проводить принцип верховенства закону в системі нормативних актів. Принцип верховенства закону відображає корінний принцип демократизму - належність влади та її здійснення безпосередньо народом та через представницькі органи влади. Підкреслено, що підвищенню ефективності законодавчого регулювання та укріпленню принципу верховенства закону в системі нормативних актів сприяє більш чітка ієрархія законів. Запропоновано внести зміни до Конституції України та визначити статус видів законів за їх юридичною силою: Конституція, конституційні закони, органічні закони, звичайні закони. Розглянуто питання про колізії в законах. Надано

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.31 + Х8(4УКР)-31

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325749 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Дутка Г. П. 
Продуктивність культурного пасовища залежно від впливу мінеральних добрив і режимів використання в західній частині Лісостепу України : автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.01.12 / Г. П. Дутка; Вінниц. держ. аграр. ун-т, Ін-т кормів УААН. - Вінниця, 2008. - 18 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П221-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Дутка Г. Я. 
Формування вмінь студентів розв'язувати прикладні задачі при навчанні математики в коледжах економічного профілю : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Г. Я. Дутка; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 1999. - 20 c. - укp. - рус.

Уточнено понятійний апарат задач економічного змісту, розкрито зміст та операційний склад умінь розв'язувати задачі, з'ясовано психолого-методичні засади їх формування, типові економічні ситуації, які лежать в основі найважливіших груп задач, розроблено систему прнципів добору задач. Обгрунтовано, що формування вмінь розв'язувати задачі економічного змісту має бути операційно-орієнтованим, включати підготовчо-мотиваційний, операційно-пізнавальний, рефлексивно-оціночний етапи і враховувати особливості навчальної діяльності студентів, рівні вимог до вироблення вмінь, дидактичні закономірності навчального процесу та вимоги до розв'язання задач. Теоретично й експерементально обгрунтована методика (мета, зміст, методи, організаційні форми, прийоми і засоби) забезпечує ефективне диференційоване формування вмінь студентів розв'язувати задачі економічного змісту і може бути використане викладачами коледжів інших профілів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р(4УКР)22-363,022

Шифр НБУВ: РА304207 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Дутка Г. Я. 
Педагогіка, математика, економіка : слов. баз. термінів / Г. Я. Дутка; Нац. банк України, Ун-т банк. справи. - К., 2009. - 360 c. - укp.

Наведено тлумачення близько 4 000 термінів, понять і категорій, що використовуються у таких галузях, як педагогіка, психологія, математика, філософія, логіка, інформатизація. Вміщено соціально-політичну та суспільно-економічну термінологію.

Даны определения около 4 000 терминов, понятий и категорий, используемых в таких отраслях, как педагогика, психология, математика, философия, логика, информатизация. Рассмотрена социально-политическая и общественно-экономическая терминология.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311 я212 + В1 я212 + У.я212

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА726275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Дутка Г. Я. 
Принцип фундаменталізації та його реалізація у математичній підготовці майбутніх економістів : автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Г. Я. Дутка; АПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К., 2009. - 40 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано та перевірено на практиці дію принципу фундаменталізації у математичній підготовці майбутніх економістів. Сформульовано методологічні та концептуальні основи фундаменталізації математичної підготовки економістів, визначено відповідні педагогічні умови. Побудовано концептуальну модель на основі компетентнісного підходу до математичної підготовки майбутнього економіста, яка базується на гуманістичному, системно-структурному, кібернетичному, синергетичному, інтеграційному, діяльнісному та акмеологічному підходах. Розроблено методику реалізації принципу фундаменталізації в професійній підготовці економістів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р3-31 + У.р3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА369339 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Дутка Г. Я. 
Професійна компетентність кадрового потенціалу фінансово-економічної системи України в контексті фундаменталізації сучасної освіти / Г. Я. Дутка // Соц.-екон. пробл. сучас. періоду України. - 2009. - Вип. 2. - С. 155-162. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)26 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69299 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
18.

Дутка Г. 
Діагностика рівня математичної підготовки майбутніх економістів в умовах фундаменталізації освіти / Г. Дутка // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 1/2. - С. 18-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Наведено показники засвоєння та застосування математичних та економічних знань і коефіцієнтів їх кореляції за умов фундаменталізації професійної освіти. Експериментально досліджено ефективність застосування принципу фундаменталізації, сутність якого полягає в засвоєнні фундаментальних понять і їх позитивному впливу на засвоєння інших дисциплін. Показано динаміку засвоєння математичних та економічних знань майбутніми економістами. Для оцінювання співвідношення цих знань введено в обіг спеціальні коефіцієнти: засвоєння математичних знань, засвоєння економічних знань, застосування математичних знань і кореляції математичних та економічних знань і вмінь майбутніх економістів. Встановлено, що застосування принципу фундаменталізації позитивно впливає на засвоєння математичних знань і їх використання в економічній теорії, на взаємодію математичних та економічних знань.

Предложены показатели усвоения и применения математических и экономических знаний и коэффициентов их корреляции в условиях фундаментализации профессионального образования. Экспериментально исследована эффективность применения принципа фундаментализации, сущность которого заключается в усвоении фундаментальных понятий и положительном влиянии этих знаний на усвоение других дисциплин. Представлена динамика усвоения математических и экономических знаний будущими экономистами. Для оценки соотношения этих знаний введены в обращение специальные коэффициенты: усвоение математических знаний, усвоение экономических знаний, применение математических знаний и корреляции математических и экономических знаний и умений будущих экономистов. Установлено, что применение принципа фундаментализации положительно влияет на усвоение математических знаний и их использование в экономической теории, на взаимодействие математических и экономических знаний.

The article presents the indices of learning and applying mathematical and economic knowledge, as their correlation coefficients in fundamentalization of professional education.


Індекс рубрикатора НБУВ: У. р3(4УКР) + В1 р3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Дутка Г. 
Проблема математизації змісту професійної підготовки майбутніх економістів / Г. Дутка // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 2. - С. 9-16. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Представлено теоретичне обгрунтування математизації змісту професійної підготовки майбутніх економістів у контексті фундаменталізації освіти. Охарактеризовано поняття "метод математики", що фіксує дії математики на нематематичну науку. Зосереджено увагу на застосуванні математики для вирішення економічних проблем. Наголошено на тому, що ефективна робота фахівців з економіки передбачає вміння аналізувати явища, що відбуваються в різних сферах економічних відносин, оцінювати їх на основі статистичного аналізу, визначати кореляційні залежності з метою подальшого застосування у процесі економіко-математичного моделювання і розв'язання завдань оптимізаційного характеру, а це можливо за наявності грунтовних знань і вмінь із математичного моделювання, математичних методів обробки інформації, оптимізації економічних задач, визначення економічних ризиків, застосування кількісних методів прийняття ефективних рішень тощо.

Представлено теоретическое обоснование математизации содержания профессиональной подготовки будущих экономистов в контексте фундаментализации образования. Охарактеризовано понятие "метод математики", которое фиксирует действия математики на нематематическую науку. Сосредоточено внимание на применении математики для решения экономических проблем. Отмечено, что эффективная работа специалистов по экономике предполагает умение анализировать явления, происходящие в различных сферах экономических отношений, оценивать их на основе статистического анализа, определять корреляционные зависимости с целью последующего применения в процессе экономико-математического моделирования и решения задач оптимизационного характера, а это возможно при наличии фундаментальных знаний и умений по математическому моделированию, математическим методам обработки информации, оптимизации экономических задач, определению экономических рисков, применению количественных методов принятия эффективных решений и т. п.

The article considers a theoretical ground of mathematization of the future economists' professional training in the context of fundamentalization of the education. It illuminates the application of basic mathematical methods in the professional activity of an economist.


Індекс рубрикатора НБУВ: У. р3 в611

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Дутка Г. 
Теоретико-методологічні засади фундаменталізації математичної підготовки майбутніх економістів / Г. Дутка // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 6. - С. 9-18. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Зроблено спробу теоретично обгрунтувати методологічні засади фундаменталізації математичної підготовки майбутніх економістів в чинній системі освіти, в якій протиріччя оновлення змістового компонента поєднуються з існуванням та дієвістю архаїстичних знань. Охарактеризовано сучасний зміст професійної освіти, його еклектичний характер. Визначено особливості наукового пізнання як сукупності фундаментальних категорій і понять, методів, принципів і схем пояснення, де дефініції і трактування категорії є суперечливими. Сформульовано тезу щодо динамічності структури феномену фундаментальних знань, його цілісності в контексті поетапного розкриття структурної моделі науки та наближення до конкретної цілісності. Розкрито переваги соціального захисту спеціаліста вузького профілю та можливості спиратися на фундаментальні знання, оволодіння методологічними основами професійної діяльності.

Сделана попытка теоретически обосновать методологические основы фундаментализации математической подготовки будущих экономистов в действующей системе образования, в которой противоречия обновления содержательного компонента сочетаются с существованием архаистических знаний. Охарактеризовано современное содержание профессионального образования, его эклектический характер. Определены особенности научного познания как совокупности фундаментальных категорий и понятий, методов, принципов и схем объяснения, где дефиниции и трактовки категории являются противоречивыми. Сформулирован тезис о динамичности структуры феномена фундаментальных знаний, его целостности в контексте поэтапного раскрытия структурной модели науки и приближения к конкретной целостности. Рассмотрены преимущества социальной защиты специалистов узкого профиля.

The article grounds theoretically methodological principles of fundamentalization of future economists’ mathematics training. It reveals peculiarities of specialist’s social defense – a specialist of a specific profile. The author considers the possibility to lean on fundamental knowledge and methodological principles of the professional activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського