Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Джуринський П$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
Категорія:    
1.

Джуринський П. Б. 
Фізична реабілітація дітей зі сколіотичними вадами хребта в системі навчально-оздоровчої роботи школи-інтернату : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / П. Б. Джуринський; Південноукр. держ. пед. ун-т (м.Одеса) ім. К.Д.Ушинського. - О., 2003. - 22 c. - укp.

Розглянуто причини виникнення, наслідки та ступінь розповсюдженості дитячої захворюваності на сколіоз. Розроблено й апробовано експериментальну програму з фізичного виховання для дітей зі сколіотичними вадами. Досліджено стан їх функціональних і рухових можливостей і проаналізовано реакції дитячого організму на виконання тестових вправ, нормативів Державних стандартів України та системи "Єврофіт". Досліджено динаміку функціональних показників фізичного розвитку та фізичних якостей дітей, хворих на сколіоз за трирічний експериментальний період. Розроблено нормативи щодо оцінювання системи тестування для дітей з початковим ступенем сколіозу. Удосконалено методику корекції сколіотичних деформацій хребта. Показано, що лише завдяки використанню таких засобів реабілітації, як раціональне фізичне виховання, лікувальна фізкультура, масаж, плавання, фізіотерапія, оптимальний ортопедичний режим і здоровий спосіб життя за умов спеціалізованого дитячого закладу з застосуванням довготривалого комплексного підходу можливі значні зміни у поліпшенні рівня фізичного розвитку, розвитку рухливих якостей і корекції сколіотичних деформацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.3 + Р733.458.250.533-541

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335817 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Джуринський П. Б. 
Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язбережувальної професійної діяльності : монографія / П. Б. Джуринський; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського", Нац. акад. пед. наук України. - О. : Лерадрук, 2012. - 421 c. - Бібліогр.: с. 374-421 - укp.

Висвітлено питання здоров'язбереження в освітньому педагогічному просторі. Розглянуто методологічні концепти, теоретичні та практичні засади, стан програмно-методичного забезпечення підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язберігальної професійної діяльності. Визначено компоненти, критерії, показники, педагогічні умови, розроблено та перевірено експериментальну модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язберігальної професійної діяльності. Зазначено, що одержані результати дослідження засвідчили доцільність реалізації у ВНЗ цієї експериментальної моделі підготовки майбутніх учителів з упровадженням визначених педагогічних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.5 + Ч489.518.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА766362 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Джуринський П. Б. 
Вивчення елементів спортивних ігор на заняттях оздоровчого фізичного виховання з дітьми-інвалідами / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2007. - № 6/7. - С. 118-122. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Досліджено проблему фізичного виховання дітей-інвалідів зі складними сколіотичними порушеннями опорно-рухового апарату. Висвітлено рівень формування рухових навичок з вивченням елементів спортивних ігор за умов школи-інтернату.

Исследована проблема физического воспитания детей-инвалидов со сложными сколиотическими нарушениями осанки. Освещён уровень формирования двигательных умений по изучению элементов спортивных игр в условиях санаторной школы-интерната.

It is analysed the problem of health-improving physical education of invalid children with scoliosis. It is investigated the impact of sport games played in sanatorium boarding school on the level of development of physical skills.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Джуринський П. Б. 
Вивчення закономірностей розвитку фізичної і функціональної працездатності учнів під час виконання оздоровчих аеробних вправ / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2010. - № 6. - С. 64-68. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Актуалізовано створення фінансово маловитратної моделі з оптимізації фізичного виховання (ФВ) учнів з широким використанням фізичних вправ аеробного спрямування, загартування організму, а також необхідність формування в учнів позитивної мотивації до систематичних занять фізичною культурою, профілактики шкідливих звичок тощо. Виокремлено критерії оцінки ефективності інноваційної системи ФВ, поетапно представлено хід формувального експерименту, методику проведення занять з різними видами фізичного навантаження. За результатами дослідження встановлено, що неефективне ФВ, низький рівень знань учнів у галузі фізичної культури й оздоровчих технологій, відсутність піклування про своє здоров'я створюють потужний чинник порушення здоров'я школярів. Наголошено, що в оптимізованій системі ФВ школярів необхідно використовувати програму тієї педагогічної системи, яка виявиться найефективнішою і раціональною у фінансовому аспекті. Для подальших досліджень запропоновано встановлення сумарного впливу вправ рухової діяльності і програм оздоровчих аеробних технологій на організм школярів.

Актуализировано создание финансово малозатратной модели по оптимизации физического воспитания (ФВ) учеников с широким применением физических упражнений аэробной направленности, закалки организма, а также необходимость формирования у учеников положительной мотивации к систематическим занятиям физической культурой, профилактике вредных привычек. Выделены критерии оценки эффективности инновационной системы ФВ, поэтапно представлен ход формирующего эксперимента, методика проведения занятий с различными видами физической нагрузки. По результатам исследования установлено, что неэффективное ФВ, низкий уровень знаний учеников в области физической культуры и оздоровительных технологий, отсутствие заботы о своем здоровье создают мощный фактор нарушения здоровья школьников. Подчеркнуто, что в оптимизированной системе ФВ школьников необходимо использовать программу той педагогической системы, которая окажется наиболее эффективной и рациональной в финансовом аспекте. Для дальнейших исследований предложено установление суммарного влияния упражнений двигательной деятельности и программ оздоровительных аэробных технологий на организм школьников на уровне целостного занятия.

Аctualized creation of financially low-cost model for optimization of physical education (FI) students with extensive use of aerobic exercise, hardening of the body, as well as the need to build students' positive motivation to systematic physical training, prevention of harmful habits, etc. For further research suggested the establishment of the overall impact of motor activity and exercise programs, aerobic fitness technology on the body of schoolchildren at the level of holistic classes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Джуринський П. Б. 
Інформаційна значущість компонентів професійної підготовленості майбутніх фахівців з фізичного виховання / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2010. - № 4/5. - С. 156-160. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зазначено, що одним з пріоритетних завдань держави на сучасному етапі є збереження та зміцнення стану здоров'я і фізичної підготовленості дітей та молоді. Важлива роль у виконанні цього завдання належить майбутнім педагогам з фізичної культури, від діяльності яких залежить гармонійний розвиток підростаючого покоління, єдність фізичних, психічних, духовних і соціальних потреб особистості. Розглянуто результати досліджень внутрішніх взаємозв'язків і взаємозалежностей між компонентами структури професійної підготовленості майбутніх фахівців з фізичного виховання. Наведено кореляційну матрицю компонентів теоретичної і практичної підготовленості студентів Інституту фізичної культури та реабілітації. З'ясовано, що особливості професійної діяльності фахівця з фізичного виховання висувають жорсткі вимоги до наступних психофізіологічних характеристик: швидкості сприйняття інформації та здібностей до швидких стандартних рухів у відповідь на світловий і звуковий подразник.

Отмечено, что одной из приоритетных задач государства на современном этапе является сохранение и укрепление состояния здоровья и физической подготовленности детей и молодежи. Важная роль в выполнении этой задачи принадлежит будущим педагогам по физической культуре, от деятельности которых зависит гармоничное развитие подрастающего поколения, единство физических, психических, духовных и социальных потребностей личности. Рассмотрены результаты исследований внутренних взаимосвязей и взаимозависимостей между компонентами структуры профессиональной подготовленности будущих специалистов по физическому воспитанию. Приведена корреляционная матрица компонентов теоретической и практической подготовленности студентов Института физической культуры и реабилитации. Выяснено, что особенности профессиональной деятельности специалиста по физическому воспитанию выдвигают жесткие требования к следующим психофизиологическим характеристикам: скорости восприятия информации и способностей к быстрым стандартным движениям в ответ на световой и звуковой раздражитель.

One of the priorities of the state at the present stage is to preserve and strengthen the health and physical fitness of children and youth. Important role in this task belongs to the future teachers of physical culture, from the activity of which depends on the harmonious development of the younger generation, the unity of physical, mental, spiritual and social needs of the individual. It's considered the results of studies of internal linkages and interdependencies between the components of the structure of professional training of future specialists in physical education. ItТs shown the correlation matrix of the components of the theoretical and practical preparation of students of the Institute of Physical Education and Rehabilitation. Found that the characteristics of professional activities in Physical Education put forward strict requirements for the following psycho-physiological characteristics: the speed of perceptual information and the ability to fast standard movements in response to light and sound stimulus.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р31(4УКР) + Ч511.143

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Джуринський П. Б. 
Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до проведення оздоровчої гімнастики та фітнесу з учнями старших класів / П. Б. Джуринський, Б. Г. Шеремет // Наука і освіта. - 2010. - № 6. - С. 69-71. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Теоретично обгрунтовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність підготовки майбутніх учителів фізичної культури (МУ ФК) до проведення оздоровчого фізичного виховання зі школярами старших класів ЗОШ. Зауважено, що, як свідчить практика ВНЗ, МУ ФК спеціально не готуються до проведення оздоровчої гімнастики та фітнесу. Уточнено дефініцію терміна "підготовка до проведення оздоровчої гімнастики та фітнесу з учнями старших класів" як системи організаційних та педагогічних заходів, які забезпечують майбутньому вчителю професійну спрямованість знань, умінь, навичок і формування готовності проводити відповідні уроки, зважаючи на вікові анатомофізіологічні та психологічні особливості розвитку старшокласників з використанням можливостей атлетизму, шейпінгу, ритмічної гімнастики, стретчингу, пілатесу, каланетики, степ-аеробіки, фітнес-йоги, футбол-аеробіки, різновидів танцювальної аеробіки, аеробіки зі скакалкою тощо. Перспективними визначено дослідження формування педагогічної готовності МУ ФК до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями в позаурочний час.

Теоретически обоснованы педагогические условия, обеспечивающие эффективность подготовки будущих учителей физической культуры (БУ ФК) к проведению оздоровительного физического воспитания со школьниками старших классов СОШ. Отмечено, что, как свидетельствует практика вузов, БУ ФК специально не готовятся к проведению оздоровительной гимнастики и фитнесса. Уточнена дефиниция термина "подготовка к проведению оздоровительной гимнастики и фитнесса с учениками старших классов" как системы организационных и педагогических мероприятий, которые обеспечат будущему учителю профессиональную направленность знаний, умений, навыков и формирование готовности проводить соответствующие уроки, опираясь на возрастные анатомофизиологические и психологические особенности развития старшеклассников и использованием возможностей атлетизма, шейпинга, ритмической гимнастики, стретчинга, пилатеса, калланетики, степ-аэробики, разновидностей танцевальной аэробики, аэробики со скакалкой. Перспективными определены исследования формирования педагогической готовности БУ ФК к физкультурно-оздоровительной работе с учениками во внеурочное время.

The article is devoted to theoretical research of pedagogical terms providing efficiency of training future teachers of physical culture for teaching health improving gymnastics and fitness to senior schoolchildren of comprehensive schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.58

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Джуринський П. Б. 
Рівні сформованості мотиваційно-аксіологічного і етично-психологічного компонентів професійно-педагогічної готовності майбутніх фахівців з фізичної культури / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2009. - № 3. - С. 85-89. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено особливості вмісту мотиваційно-аксіологічного та етично-психологічного компонентів у структурі професійно-педагогічної готовності майбутніх фахівців з фізичної культури. У ході теоретико-експериментальної роботи встановлено причинно-наслідкові зв'язки та сформульовано принципи провідних тенденцій, що визначають умови та тактику формування професійної готовності. За результатами експерименту, що проводився за участю студентів Інституту фізичної культури та реабілітації Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, встановлено рівні сформованості їх професійної готовності, яка є сукупністю етичних, психологічних, ділових і професійних якостей.

Исследованы особенности содержания мотивационно-аксиологического и этико-психологического компонентов в структуре профессионально-педагогической готовности будущих специалистов по физической культуре. В ходе теоретико-экспериментальной работы установлены причинно-следственные связи и сформулированы принципы ведущих тенденций, которые определяют условия и тактику формирования профессиональной готовности. По результатам эксперимента, который проводился при участии студентов Института физической культуры и реабилитации Южноукраинского государственного педагогического университета имени К. Д. Ушинского, установлены уровни сформированности их профессиональной готовности, которая является совокупностью этических, психологических, деловых и профессиональных качеств.

The article presents some peculiarities of the motivational-axiological and ethical-psychological components in the structure of readiness of future PT professionals, the levels of development of these components in the process of experimental research. The author demonstrates effectiveness of the experimental work held.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р31(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Джуринський П. Б. 
Формування готовності студентів до діяльності вчителя фізичної культури: сучасний стан / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2010. - № 7. - С. 81-85. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено сучасний стан і проблеми формування готовності студентів до майбутньої професійної діяльності вчителя фізичної культури. Встановлено, що формування професійної готовності студентів у процесі навчання буде ефективним із використанням наступних педагогічних умов: здійснення диференційованого підходу до навчання, розвитку мотивації пізнавальної діяльності студентів, корекції процесу професійно-педагогічної підготовки студентів на всіх його етапах і використання сучасної кредитно-модульної системи навчання.

Исследовано современное состояние и проблемы формирования готовности студентов к будущей профессиональной деятельности учителя физической культуры. Установлено, что формирование профессиональной готовности студентов в процессе обучения будет эффективным с использованием следующих педагогических условий: осуществления дифференцированного подхода к обучению, развитию мотивации познавательной деятельности студентов, коррекции процесса профессионально-педагогической подготовки студентов на всех его этапах и использования современной кредитно-модульной системы обучения.

Studied the current status and problems of formation of students' readiness for future professional work of the teacher of physical culture. It's established that the formation of professional readiness of students in the learning process will be effective with the following pedagogical conditions: the implementation of a differentiated approach to learning, motivating the development of students' cognitive activity, correction of vocational teacher training students at all stages and the use of modern credit-modular system of training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч514(4УКР) п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Джуринський П. Б. 
Формування спеціальних знань, умінь та навичок майбутніх фахівців з фізичного виховання / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2010. - № 2. - С. 82-86. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено шляхи формування спеціальних знань, умінь та навичок майбутніх фахівців з фізичного виховання в контексті вирішення проблеми ефективної підготовки вчителів фізичної культури. Досліджено на основі анкетування, в якому приймали участь студенти І, II, III курсів, рівні та динаміку сформованості спеціальних професійних знань, умінь і навичок, результати наведено в таблицях. Встановлено, повільне покращання всіх професійних факторів від молодших курсів до старших і високий відсоток низьких рівнів теоретичних професійних знань, низькі рівні оволодіння методикою професійних навичок і вмінь. Висвітлено полікомпонентну структуру професійної діяльності вчителя фізичної культури загальноосвітньої школи: комунікативно-стимулювальний, дослідницько-творчий, діагностичний, інформаційно-пояснювальний, конструктивно-проектувальний, орієнтовно-прогностичний, аналітико-оцінний, організаційний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Джуринський П. Б. 
Визначення технологічних критеріїв підготовленості майбутніх фахівців фізичного виховання до оздоровчої освіти школярів / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2011. - № 2. - С. 15-20. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Визначено технологічні критерії духовної, психологічної та фізичної готовності майбутніх фахівців з фізичного виховання до оздоровчої освіти учнів. Уточнено змістовий компонент понять "професійна готовність учителя фізичної культури", "критерій". З огляду на сучасні реалії розвитку освіти відзначено тенденцію до впровадження технологічного підходу щодо підготовки вчителів, цільовим орієнтиром якого є компетентний фахівець, який володіє рефлексивними вміннями, здатний визначати й оцінювати рівень сформованості особистої культури здоров'я й культури здоров'я школярів, визначати їх емоційний стан, оцінювати результативність форм, методів і оздоровчих технологій в НВП. Наведено та охарактеризовано рівні професійної готовності майбутніх фахівців з фізичного виховання.

Определены технологические критерии духовной, психологической и физической готовности будущих специалистов по физическому воспитанию к оздоровительному образованию учащихся. Уточнен содержательный компонент понятий "профессиональная готовность учителя физической культуры", "критерий". Учитывая современные реалии развития образования, отмечена тенденция к внедрению технологического подхода к подготовке учителей, целевым ориентиром которого является компетентный специалист, владеющий рефлексивными умениями, способный определять и оценивать уровень сформированности личной культуры здоровья и культуры здоровья школьников, определять их эмоциональное состояние, оценивать результативность форм, методов и оздоровительных технологий в УВП. Приведены и охарактеризованы уровни профессиональной готовности будущих специалистов по физическому воспитанию.

The article presents ascertained technological criteria of spiritual, psychological and physical readiness for improving schoolchildren's health of future specialists in physical education. In points out criteria and levels of professional readiness of future specialists for health-improvement education of schoolchildren which enables optimizing professional training of students of physical training faculties for solving health-improving tasks.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Джуринський П. 
Еволюція здоров’язбережувального способу життя в епоху Середньовіччя / П. Джуринський // Наука і освіта. - 2012. - № 5. - С. 22-28. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Проаналізовано історико-педагогічну літературу щодо розвитку знань про здоров’я та здоров’язберігальний спосіб життя в епоху Середньовіччя. Підтверджено ідею тогочасних дослідників, згідно з якою у формуванні здоров’язберігального способу життя людина повинна розраховувати на власні сили, волю та здібності. Вивчено еволюцію здоров’язберігального способу життя в епоху Середньовіччя. Визначено, що незважаючи на регресивні тенденції того періоду, медико-гігієнічний зміст поняття "здоровий спосіб життя" поглиблювався. Встановлено, що в епоху Середньовіччя продовжував функціонувати і змінювати свої позиції теологічний підхід до формування здоров’язберігального способу життя, проте, спостерігалося роздвоєння поглядів представників теологічного напряму.

Проанализирована историко-педагогическая литература по вопросам развития знаний о здоровье и здоровьесберегающего образа жизни в эпоху Средневековья. Подтверждена идея тогдашних исследователей, согласно которой в формировании здоровьесберегающего образа жизни человек должен рассчитывать на собственные силы, волю и способности. Изучена эволюция здоровьесберегающего образа жизни в эпоху Средневековья. Определено, что, несмотря на регрессивные тенденции того периода, медико-гигиеническое содержание понятия "здоровый образ жизни" углублялось. Установлено, что в эпоху Средневековья продолжал функционировать и менять свои позиции теологический подход к формированию здоровьесберегающего образа жизни, однако, наблюдалось раздвоение взглядов представителей теологического направления.

Аnalyzed the historical and pedagogical literature on the development of knowledge about health and life in the Middle Ages. Confirmed the idea of the then researchers, according to which the formation living person should rely on their own strength,the will and ability. The evolution life in the Middle Ages. Determined that in spite of the regressive tendencies of the middle Ages, medical and hygienic the concept of "healthy lifestyle" deepens, drawing attention to its social implications. Found that in the Middle Ages continues to function and change its position theological approach to the formation of lifestyle, however, has a split views of representatives of the theological direction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р. г(0)4

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Джуринський П. Б. 
Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язбережувальної роботи з учнями середнього шкільного віку / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2012. - № 4. - С. 53-57. - Бібліогр.: 12 назв. - укp. - рус.

Розглянуто проблеми та суперечності процесу підготовки майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності зі збереження здоров’я учнів. Відзначено основні напрямки наукових розробок в площині теоретико-методологічної бази підготовки майбутніх вчителів фізичного виховання. Досліджено структурні компоненти готовності майбутніх вчителів фізичної культури до здоров’язберігальної діяльності: мотиваційний, когнітивний, діяльнісно-організаційний, інноваційно-особистісний. Запропоновано критерії сформованості готовності студентів до майбутньої професійної діяльності у сфері збереження здоров’я. Визначено рівні та показники сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до роботи зі збереження здоров’я з учнями середнього шкільного віку. Наведено дані анкетного опитування вчителів про рівень теоретичної та практичної підготовки студентів до проведення здоров’язберігальної роботи. Подано таблицю рівнів і показників готовності студентів до діяльності зі збереження здоров’я учнів.

Рассмотрены проблемы и противоречия процесса подготовки будущих учителей физической культуры к профессиональной деятельности по сохранению здоровья учеников. Отмечены основные направления научных разработок в сфере теоретико-методологической базы подготовки будущих преподавателей физического воспитания. Исследованы структурные компоненты готовности будущих преподавателей физической культуры к здоровьесберегающей деятельности: мотивационный, когнитивный, деятельностно-организационный, инновационно-личностный. Предложены критерии сформированности готовности студентов к будущей профессиональной деятельности в сфере сохранения здоровья. Определены уровни и показатели сформированности готовности будущих учителей физической культуры к работе по сохранению здоровья с учениками среднего школьного возраста. Представлены данные анкетного опроса учителей об уровне теоретической и практической готовности студентов к проведению здоровьесберегающей работы. Приведена таблица уровней и показателей готовности студентов к деятельности по сохранению здоровья учеников.

Considered are the problems and contradictions of the process of preparation of future teachers of physical training to the professional work in preserving the of students’ health. Highlighted are the key areas of scientific research in the field of theoretical and methodological basis for the preparation of future teachers of physical education. Investigated are the structural components of the readiness of the future teachers of physical education to health-activity: motivational, cognitive, activity-organizing, innovative personality. Proposed are the criteria of formation of readiness of students for future careers in the field of health protection. Identified are the levels and rates of formation of readiness for future physical education teachers to work to sustain their health with students of secondary school age. Presented are the data of a questionnaire survey of teachers on the level of theoretical and practical readiness of students to conduct health-operation. Filed is the table of levels and indicators of readiness of students to work to preserve the health of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51р30

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Джуринський П. Б. 
Ключові поняття з підготовленості майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язбережувальної діяльності / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2012. - № 7. - С. 43-47. - Бібліогр.: 12 назв. - укp. - рус.

Подано визначення й уточнення ключових понять з підготовленості майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язберігальної професійної діяльності. Розглянуто сутність педагогічної діяльності та управління педагогічним процесом, який здійснює вчитель. Визначено поняття підготовленості майбутнього учителя фізичної культури до здоров’язберігальної професійної діяльності як результат професійної підготовки студента ВНЗ до ролі керівника фізкультурно-оздоровчого, спортивно-масового та оздоровчо-розвивального процесу в освітньому закладі, який виражений у здатності сформувати культуру учнів та учителів в здоров’язберігальному освітньому просторі школи. Обгрунтовано найбільш важливі показники раціональної організації навчального процесу.

Представлены определения и уточнения ключевых понятий подготовленности будущих учителей физической культуры к здоровьесохраняющей профессиональной деятельности. Рассмотрена сущность педагогической деятельности и управления педагогическим процессом, который осуществляет учитель. Определено понятие подготовленности будущего учителя физической культуры к здоровьесохраняющей профессиональной деятельности как результат профессиональной подготовки студента ВУЗ в роли руководителя физкультурно-оздоровительного, спортивно-массового и оздоровительно-развивающего процесса в образовательном учреждении, который выражен способностью сформировать культуру учеников и учителей в здоровьесохраняющем образовательном пространстве школы. Обоснованы наиболее важные показатели рациональной организации учебного процесса.

Presented by identifying and clarifying key concepts of preparedness for future physical education teachers to preserving the health profession. The essence of teaching and management of the pedagogical process , which provides the teacher . Defined the concept of readiness of the future teachers of physical training to preserving the health profession as a result of the training of high school students in the role of head of the sports and recreation , sports and mass recreational and developmental process in an educational institution , which is expressed in the ability to create a culture of students and teachers in preserving health educational environment of the school. Justified the most important indicators of the rational organization of the educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Джуринський П. Б. 
Експериментальна модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язбережувальної діяльності / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2012. - № 8. - С. 56-60. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - рус.

В авторській інтерпретації обгрунтовано змістовий компонент феномену "підготовленість майбутнього вчителя фізичної культури до здоров’язбережувальної професійної діяльності". Визначено педагогічні умови, форми і види роботи у напрямі підготовки майбутніх вчителів до здоров’язберігальної діяльності, в основу якої покладено навчально-виховний процес, що складається з аудиторної, позааудиторної та самостійної роботи студентів ВНЗ. Розглянуто та охарактеризовано компоненти авторської структурно-логічної моделі підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язберігальної професійної діяльності: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, комунікативно-рефлексивний. Встановлено рівні розвитку кожного з названих компонентів, які корелюють з відповідними показниками підготовленості до здоров’язберігальної професійної діяльності.

В авторской интерпретации конкретизирован содержательный компонент феномена "подготовленность учителя физической культуры к здоровьесберегающей профессиональной деятельности". Определены педагогические условия, формы и виды работы будущих учителей к здоровьесберегающей деятельности, в основу которой положен учебно-воспитательный процесс, состоящий из аудиторной, внеаудиторной и самостоятельной работы студентов ВУЗ. Рассмотрены и охарактеризованы компоненты авторской структурно-логической модели подготовки будущих учителей физической культуры к здоровьесберегающей профессиональной деятельности: мотивационный, когнитивный, деятельностный, коммуникативно-рефлексивный. Установлены уровни развития каждого из названных компонентов, которые коррелируют с соответствующими показателями подготовленности к здоровьесберегающей профессиональной деятельности.

The article suggests a structural logical model of prepiring future teachers ofphysical education for health-saving professional activity. The author determines basic functions, the contents of components, pedagogical conditions, and levels of preparedness of future physical education teachers for health-saving professional activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Джуринський П. Б. 
Професійна підготовленість майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язбережувальної діяльності за когнітивним компонентом / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2012. - № 9. - С. 60-64. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - рус.

Експериментально досліджено стан сформованості знань до здоров’язберігальної діяльності за когнітивним компонентом та гносеологічно-оздоровчим критерієм у майбутніх вчителів фізичної культури на формувальному етапі дослідження, зокрема визначено наступні показники: наявність нормативно-правових знань щодо формування здорового способу життя, наявність валеологічних знань, обізнаність в термінології педагогічної діяльності, фізичного виховання та управління процесом фізичного виховання. Зроблено компаративний аналіз результатів в контрольній та експериментальній групах щодо рівня сформованості нормативно-правових знань до здоров’язберігальної професійної діяльності, стану обізнаності майбутніх учителів з ключовими поняттями педагогічної діяльності, фізичного виховання та управління процесом фізичного виховання. Підкреслено ефективність змісту, методів, форм і видів роботи, які використовувалися в підготовці майбутніх вчителів фізичної культури.

Экспериментально исследовано состояние сформированности знаний к здоровьесберегающей деятельности по когнитивному компоненту и гносеологически-оздоровительному критерию во время подготовки будущих учителей физической культуры на формирующем этапе исследования. Определены следующие показатели: наличие нормативно-правовых знаний по формированию здорового образа жизни, наличие валеологических знаний, осведомленность в терминологии педагогической деятельности, методологии физического воспитания и управления процессом физического воспитания. Сделан компаративный анализ результатов в контрольной и экспериментальной группах по уровню сформированности нормативно-правовых знаний в здоровьесберегающей профессиональной деятельности, состояния осведомленности будущих учителей с ключевыми понятиями педагогической деятельности, физического воспитания и управления процессом физического воспитания. Подчеркнута эффективность содержательного, методического и прикладного аспектов этой деятельности, используемых в подготовке будущих учителей физической культуры.

The article presents results of forming readiness for health-saving activity of future physical education teachers due to the cognitive component. The results of the formative experiment show effectiveness of using the contents, methods, forms and types of work used in preparation of future physical education teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.9 + Ю941.19

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Джуринський П. Б. 
Формування здоров’язберігаючого способу життя в історико-соціальній ретроспективі (від реліктових цивілізацій до епохи Середньовіччя) / П. Б. Джуринський // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 12. - С. 133-139. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто питання еволюції здоров’язберігального способу життя в історико-соціальній ретроспективі від античної епохи до епохи середньовіччя. Здійснено аналіз історико-педагогічної літератури щодо еволюції знань про здоров’я та здоров’язберігальний спосіб життя. Встановлено, що надбанням древніх було переконання в тому, що саме спосіб життя людей має забезпечувати збереження здоров’я, профілактику хвороб.

Рассмотрены вопросы эволюции здоровьесберегающего способа жизни в историко-социальной ретроспективе от эпохи античности до эпохи средневековья. Проведен анализ историко-педагогической литературы по эволюции знаний о здоровье и здоровьесберегающем способе жизни. Установлено, что достижением древних было убеждение в том, что способ жизни людей должен обеспечивать сохранение здоровья, профилактику заболеваний.

The questions of evolution of health-saving way of life in the historic-social retrospective view from the epoch of antiquity to the epoch of middle ages are considered in the article. The analysis of historic-pedagogical literature on the evolution of knowledge about health and health-saving way of life is conducted. It is found out acquirement of ancient people was belief that the way of life must provide safeguarding of life and prevention of diseases.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р120.40 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Джуринський П. Б. 
Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язбережувальної професійної діяльності : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / П. Б. Джуринський; LP "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". - О., 2013. - 43 c. - укp.

Розроблено та науково обгрунтовано концепцію підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язбережувальної професійної діяльності, яка охоплює методологічний та технологічний концепти. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язбережувальної професійної діяльності (усвідомленість майбутніми вчителями фізичної культури на рівні переконань вагомості здорового способу життя та здоров'язбережувальної професійної діяльності). Актуалізовано міждисциплінарну інтеграцію та її програмно-методичного супроводу у процесі підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної професійної діяльності. Розглянуто забезпечення інтерактивної здоров'язбережувальної навчально-професійної діяльності студентів і засобів її ініціювання. Оптимізовано пізнавальну самостійність студентів в опануванні здоров’язбережувальної навчально-професійної діяльності. Визначено поняття "підготовленість майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної професійної діяльності"; компоненти (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, оздоровчий, рефлексивний), критерії (орієнтовно-ціннісний, гносеологічний, організаційний, оздоровчо-поведінковий, оцінно-результативний) з їх показниками. Розроблено експериментальну модель і методику підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної професійної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА400163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Джуринський П. Б. 
Реалізація експериментальної моделі з підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров'язбережувальної професійної діяльності / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. - 2013. - № 1/2. - С. 147-151. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Охарактеризовано когнітивно-збагачувальний, репродуктивно-діяльнісний, креативно-професійний та рефлексивно-оцінний етапи навчально-методичного супроводження експериментальної моделі підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до здоров’язберігальної професійної діяльності. Виокремлено та згруповано навчальні дисципліни у блоковому форматі за напрямами: “Теорія і методика збереження здоров’я” та “Оздоровчо-розвивальне фізичне виховання”. Зроблено їх розподіл відповідно до завдань кожного етапу. Наведено приклади викладання окремих дисциплін на етапах реалізації експериментальної моделі. На основі результатів реалізації програми експерименту в контрольній і експериментальній групах на формувальному етапі експерименту показано позитивну динаміку рівнів сформованості підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язберігальної професійної діяльності.

Охарактеризованы когнитивно-обогатительный, репродуктивно-деятельностный, креативно-профессиональный и рефлексивно-оценочный этапы учебно-методического сопровождения экспериментальной модели подготовки будущих учителей физической культуры к здоровьесберегающей профессиональной деятельности. Выделены и сгруппированы учебные дисциплины в блочном формате по направлениям: "Теория и методика сохранения здоровья" и "Оздоровительно-развивающее физическое воспитание". Сделано их распределение в соответствии с задачами каждого этапа. Приведены примеры преподавания отдельных дисциплин на этапах реализации экспериментальной модели. На основании результатов реализации программы эксперимента в контрольной и экспериментальной группах на формирующем этапе эксперимента показана положительная динамика уровней сформированности подготовки будущих учителей физической культуры к здоровьесберегающей профессиональной деятельности.

Characterized cognitive processing, reproductively-active, creative and professional and reflective-evaluative stages of teaching support in an experimental model of training future teachers of physical culture to preserve the health profession.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Джуринський П. Б. 
Перевірка підготовки майбутніх магістрів з фізичної культури і спорту до діяльності в умовах фітнес-центру / П. Б. Джуринський, С. В. Воробйова, О. Ю. Хом'якова // Слобожан. наук.-спорт. вісн. - 2021. - № 4. - С. 57-62. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Мета роботи - перевірити ефективність підготовки майбутніх магістрів із фізичної культури і спорту (ФКіС) до професійної діяльності в умовах фітнес-центру (ФЦ). Матеріал і методи: анкетування, тестування, спостереження; статистичні методи, факторний аналіз. У дослідженні взяли участь 34 здобувача другого (магістерського) рівня вищої освіти 1 - 2 років навчання освітньо-професійної програми (ОПП) "Фізична культура і спорт", спеціальності 017 "Фізична культура і спорт". З метою визначення ефективності підготовки майбутніх магістрів із ФКіС до професійної діяльності в умовах ФЦ було здійснено анкетування здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти; визначено рівні сформованості готовності майбутніх магістрів із ФКіС до професійної діяльності в умовах ФЦ. По завершенні формувального етапу педагогічного експерименту показники, які характеризують високий рівень сформованості готовності до професійної діяльності в умовах ФЦ, збільшилися у здобувачів контрольної групи (КГ) із 7,34 до 11,20 %, у здобувачів експериментальної групи (ЕГ) із 8,44 до 24,12 %. Відповідно змінилися дані, які характеризують достатній рівень сформованості готовності до професійної діяльності - у КГ із 44,47 до 52,55 %, у ЕГ - із 49,31 до 68,22 %. Дані, що характеризують елементарний рівень сформованості готовності до професійної діяльності, зменшилися у КГ із 48,19 до 36,25 %, у ЕГ - із 42,25 до 7,66%. По завершенні педагогічного експерименту найбільш значущими структурними компонентами готовності були мотиваційний компонент; когнітивно-рефлексивний компонент; особистісно-діяльнісний компонент. Визначено та перевірено ефективність підготовки майбутніх магістрів із ФКіС до професійної діяльності в умовах ФЦ; удосконалено структуру підготовки майбутніх магістрів з ФКіС до професійної діяльності в умовах ФЦ; розвитку набули положення щодо розробки та проєктування змісту ОПП "Фізична культура і спорт" із підготовки майбутніх магістрів; визначено критерії та рівні сформованості готовності майбутніх магістрів із ФКіС до професійної діяльності в умовах ФЦ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70281 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського