![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Віртуальна довідка ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Тематичний інтернет-навігатор ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Наукова електронна бібліотека ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Автореферати дисертацій ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Реферативна база даних ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Книжкові видання та компакт-диски ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Журнали та продовжувані видання
![Mozilla Firefox](../../ico/mf.png) |
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Формат представлення знайдених документів: | повний | стислий |
Пошуковий запит: (<.>A=Гірняк А$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9
|
| | | | |
1. |
Гірняк А. Н. Система традиційного підручникотворення та її психолого-дидактичний аналіз / А. Н. Гірняк. - Т. : Ін-т ЕСО, 2004. - 68 c. - Бібліогр.: 200 назв. - укp.Проаналізовано питання досягнень та сутнісних вад процесу традиційної піготовки підручників. Охарактеризовано основні складові вітчизняних підручників - текстовий та позатекстовий компоненти. Висвітлено особливості проектування структури традиційних підручників. Проанализированы вопросы достижений и существенных недостатков процесса традиционной подготовки учебников. Охарактеризованы основные составляющие отечественных учебников - текстовой и внетекстовой компоненты. Освещены особенности проектирования структуры традиционных учебников. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА661284 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
2. |
Фурман А. В. Психодидактична експертиза модульно-розвивальних підручників = Psychodidactical examination of module-developing textbooks : монографія / А. В. Фурман, А. Н. Гірняк; Терноп. нац. екон. ун-т. - Т. : ТНЕУ, 2009. - 312 c. - Бібліогр.: с. 166-177. - укp.Проведено критичний аналіз експертної системи традиційних підручників. Розглянуто принципи та параметри проектування й експертизи соціально-культурного та психологічного змісту модульно-розвивального підручника (МРП), наведено його характеристику як предмета психолого-дидактичного аналізу. Розроблено методи досліження якості й ефективності, текстового, позатекстового компонентів МРП і його структури. Висвітлено технологічно-процедурні аспекти експертизи рукописів експериментальних МРП (на прикладі рукопису МРП "Синтаксис і пунктуація", створеного учителем-дослідником Т.В. Козловою). Розроблено шкали експертного оцінювання якості МРП за різними критеріями. Проаналізовано результати експериментального дослідження ефективності використання МРП у процесі інноваційно-зорієнтованого навчального заняття. Проведен критический анализ экспертной системы традиционных учебников. Рассмотрены принципы и параметры проектирования и экспертизы социально-культурного и психологического содержания модульно-развивающего учебника (МРУ), дана его характеристика как предмета психолого-дидактического анализа. Разработаны методы исследования качества и эффективности, текстового, внетекстового компонентов МРУ и его структуры. Освещены технолого-процедурные аспекты экспертизы рукописей экспериментальных МРУ (на примере рукописи МРУ "Синтаксис и пунктуация", созданного учителем-исследователем Т.В. Козловой). Разработаны шкалы экспертного оценивания качества МРУ по различным критериям. Проанализированы результаты экспериментальных исследований эффективности использования МРУ в процессе инновационно-ориентированного учебного занятия. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1 + Ч311.290
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА714631 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
3. |
Гірняк А. Н. Психологічне обгрунтування змісту і структури модульно-розвивального підручника для середньої загальноосвітньої школи : Автореф. дис... канд. психол. наук / А. Н. Гірняк; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2007. - 20 c. - укp.Висвітлено ідею психологічних передумов створення новітнього типу підручника та процесу її поетапної реалізації, складовими якого є теоретична, методологічна та технологічна розробка, а також методика і процедура експертування та експериментальне впровадження. Здійснено критичний аналіз системи психолого-педагогічного проектування традиційних підручників та побудовано категорійну матрицю інноваційної навчальної книжки. Наведено визначення модульно-розвивального підручника та його структурну ієрархічну модель. На підставі результатів комплексної експертизи якості й експериментального підтвердження ефективності модульно-розвивального підручника доведено його вищий розвивальний потенціал у порівнянні з традиційною навчальною книжкою, що досягається внаслідок налагодження паритетної розвивальної взаємодії у системі вчитель - інноваційний підручник - учні. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-9 + Ч421.215.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА349127 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
4. |
Фурман А. В. Психодидактика проектування навчально-книжкових комплексів для студентів ВНЗ : монографія / А. В. Фурман, Г. С. Гірняк, А. Н. Гірняк. - Тернопіль : ТНЕУ, 2012. - 327 с. - Бібліогр.: с. 214-235 - укp.Дослідження показали, що відштовхуючись від теорії та методології модульно-розвивального підручника як інструмента полідіалогічної і полісмислової освітньої взаємодії, не лише психодидактично обгрунтовують інноваційний навчально-книжковий комплекс у взаємодоповненні названого підручника, навчального посібника, дисциплінарного тезауруса та освітньої програм и самореалізації особистості студента, а й пропонують інтегральну модель поетапного створення навчальних книг нового покоління для сучасного ВНЗ. Пдкреслено, що вказаний комплекс є об'єктом як спрямованого пізнання, так і наукового проектування та новаторського конструювання, якій підлягає комплексній експертизі якості та експериментальному вивченню на предмет ефективності застосування кожного компонента і системи навчальних засобів у цілому. Висвітлено миследіяльнісну технологію психологічно доцільної побудови його змісту та структури як сукупності складових, параметрів, показників та індикаторів, що повністю враховують вікові закономірності та індивідуальні особливості психодуховного розвитку та особистісно-професійного зростання кожного студента. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.215.5
Шифр НБУВ: ВА764670 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
5. |
Гірняк А. Психологічні бар'єри у взаємодії викладача й студентів та шляхи їх ефективного подолання / А. Гірняк, О. Васильків // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 33. - С. 79-90. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.На основі комунікативного, герменевтичного та системно-діяльнісного підходів у психології виокремлено типові психологічні бар'єри, що виникають між викладачем і студентами як основними суб'єктами освітньої взаємодії. Розкрито сутнісний зміст зазначених бар'єрів та критеріально об'єднано їх у чотири групи: бар'єри, зумовлені особистісними й професійними характеристиками викладача; бар'єри, спричинені психологічними та фізичними особливостями студента; бар'єри, детерміновані специфікою предмету взаємодії (навчального змісту); бар'єри, викликані несприятливими чинниками матеріального чи соціального середовищ, у котрих відбувається освітня взаємодія. На основі рефлексивного аналізу формопроявів зазначених груп психологічних бар'єрів укладено своєрідний психологічний портрет людини, яка потенційно створює подібні перешкоди в міжособистісній взаємодії. Окреслено основні шляхи/способи ефективного подолання психологічних бар'єрів у перманентному процесі діалогічного спілкування суб'єктів освітньої діяльності. До них належать набуття досвіду педагогічної роботи, розвиток складників (передусім соціальної перцепції та рефлексії) соціального інтелекту в межах активного соціально-психологічного тренінгу й підвищення загальної культури викладача (професійної, внутрішньоособистісної та соціальної компетентності, збільшення показників загального рівня особистісного й інтелектуального розвитку). Водночас обстоюється теза, що мінімізація й подолання ймовірних бар'єрів взаємодії найефективніше відбувається за умов застосування чотирьох стратегій ведення діалогу, котрі найкраще використовувати почергово, керуючись логіко-канонічною структурою вчинку: порозуміння (тобто досягнення суголосся значень, смислів, сенсів), переконання (логічне доведення, пропаганда, вербальне навіювання, сугестія), співробітництва (схвалення поглядів і дій, емпатія, взаємодопомога тощо), авторитету (експертування, атрактивні впливи, опертя на традиції, упередження та соціальні норми). Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216-81 + Ю953.3-994 + Ю702.39
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
6. |
Методологія і психологія гуманітарного пізнання : колект. монографія / А. В. Фурман, О. Фурман, С. Шандрук, А. А. Фурман, О. Хайрулін, І. Ревасевич, Я. Бугерко, О. Шаюк, А. Гірняк, Г. Гірняк. - Тернопіль : ТНЕУ, 2019. - 997 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.Розглянуто з міждисциплінарних позицій системно висвітлені актуальні питання програмного розвитку та рефлексивного конструювання методології і психології гуманітарного пізнання. У першому інтелектуальному вимірі тривалих пошуків здійснено посферне обгрунтування методології як науки про форми, методи, засоби й інструменти компетентної миследіяльності та професійного методологування і як вчинкового задіяння найпродуктивнішого свідомісного каналу постановки і розв’язання різноманітних проблем, а саме архітектоніки парадигмальних досліджень, ресурсів циклічно-вчинкового підходу, онтологічного базису і гносеологічних горизонтів психологічного осягнення дійсності, способів узмістовлення теорії розвитку професійних творчих здібностей, засобів ціннісно-орієнтаційного збагачення вчинкової буттєвості особистості, у другому - реалізовано похідні наукові проекти методологічно досконалого упрозорення дослідницьких зразків найскладніших психологічних упредметнень: ігрового моделювання життєдіяльності суб’єкта за умови невизначеності, стратегій взаємодоповнення особистісної адаптованості та економічної поведінки людини у межах психокультури, рефлексії як здатності, стану, процесу, властивості й водночас особистісної рефлективності, покомпонентної структурно-функціональної організованості персональної толерантності, модульно-розвивального навчального комплексу як інструменту освітньої взаємодії. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 В2 + Ю251.42
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА838317 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
7. |
Гірняк А. Н. Психологія модульно-розвивальної взаємодії : монографія / А. Н. Гірняк. - Тернопіль : Західноукр. нац. ун-т : Університетська думка, 2020. - 374 c. - Бібліогр.: с. 298-344 - укp.Розкрито питання модульно-розвивальної взаємодії як однієї з атрибутивних характеристик-параметрів однойменної новаторської освітньої моделі, що відзначається самобутнім інноваційно-психологічним кліматом закладу, психосоціальним простором паритетної освітньої співдіяльності, психомистецькими технологіями реального навчального взаємодіяння та проблемно-діалогічними техніками утілення повноцінного освітнього процесу, а тому є винятково складним предметом соціально-психологічного вивчення, що вимагає проведення окремої методологічної роботи для обгрунтування систем концептуального, діагностичного, оргтехнологічного, методичного, психомистецького, експертного забезпечення діяльності викладача і студентів. Запропоновано психологічне обгрунтування наступності стилів освітньої взаємодії у цілісному модульно-розвивальному оргциклі. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ю954.051-99-00 + Ю940-994
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА850542 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
8. |
Гірняк А. Н. Психологічні засади модульно-розвивальної взаємодії учасників освітнього процесу ЗВО : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / А. Н. Гірняк; Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. - Івано-Франківськ, 2021. - 38 c. - укp.Розглянуто проблеми психологічного узмістовлення якості вищої освіти та ефективності розвивальної взаємодії викладача і студентів в умовах інформаційного суспільства. Здійснено системне методологічне, теоретичне та емпіричне обґрунтування поетапного розгортання модульно-розвивальної взаємодії в освітньому просторі сучасного ЗВО, що має полірівневу організацію та функціонально оптимізує особистісне зростання і професійний розвиток учасників освітнього процесу. Розв’язання цієї проблеми досягнуто шляхом аргументованого розкриття системи психологічних характеристик модульно-розвивальної взаємодії як комплементарного взаємодоповнення її періодів, етапів, механізмів, стилів, умов, інструментів, змістового наповнення, структурних і функціональних особливостей. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.1-991
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА452269 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
| | | | |
9. |
Психологія професійної діяльності : підручник / В. С. Біскуп, А. Н. Гірняк, Г. С. Гірняк, З. І. Крупник, Т. Л. Надвинична, С. К. Шандрук, О. М. Яремко; Західноукраїнський національний університет. - Тернопіль : ЗУНУ, 2022. - 254 c. - Бібліогр. в кінці тем - укp.З позицій фундаментальних засад сучасної психології, соціології та правової практики розкрито сутнісний зміст, завдання, функції та напрямки психології професійної діяльності особистості, актуалізуються питання щодо передумов, зовнішніх і внутрішніх спонук самореалізації фахівця. Висвітлено різнобічні аспекти та етапи його становлення у сучасному суспільстві. Послідовно зреалізовано принцип історичного й суспільно зумовленого поступу-розвитку інституту професій, аналізуються детермінанти трансформації старих і зародження нових форм долучення особистості до трудової діяльності. Увагу зосереджено на практичних аспектах психологічного супроводу професійного становлення фахівця, презентації сучасних технологій командотворення, управління часом, побудови кар’ери й розвитку лідерських властивостей особистості, й водночас на компетентностях щодо залучення правових механізмів врегулювання потенційних конфліктних ситуацій. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 я73-1
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА862791 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
|
|