Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (8)
Пошуковий запит: (<.>A=Більченко А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
Категорія:    
1.

Більченко А. В. 
Основи архітектурного проектування промислових підприємств : Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / А. В. Більченко, В. А. Хренов, В. Ф. Демішкан; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. - Х., 2005. - 287 c. - Бібліогр.: с. 253-255. - укp.

Наведено відомості про історію архітектури, розглянуто теоретичні засади проектування будівель, викладено загальні конструктивні схеми і окремі елементи промислових будівель. Запропоновано класифікацію будівель, вулично-дорожньої мережі міста, наведено вимоги до повітряного середовища виробничих приміщень. Висвітлено деякі питання планування структури та благоустрою промислових підприємств і міст в цілому.

Изложены сведения об истории архитектуры, рассмотрены теоретические основы проектирования строений, общие конструктивные схемы и отдельные элементы промышленных строений. Предложены классификации строений и улично-дорожной сети города, приведены требования к воздушной среде производственных помещений. Освещены некоторые вопросы планирования структуры и благоустройства промышленных предприятий и города в целом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н72-022 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС41039 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Більченко А. В. 
Транспортні тунелі : навч. посіб. / А. В. Більченко; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. - Х., 2008. - 264 c. - Бібліогр.: с. 257-258. - укp.

Наведено інформацію про транспортні тунелі, особливості їх проектування у плані і профілю. Розглянуто проблеми визначення траси та прогнозування гірського тиску. Розкрито вимоги до вентиляції та санітарно-технічних умов під час будівництва й експлуатації тунелів. Описано конструкції тунелів, особливості їх розрахунку та технології будівництва гірським, щитовим і відкритим методами.

Приведена информация о транспортных тоннелях, особенностях их проектирования в плане и профиле. Рассмотрены проблемы определения трассы и прогнозирования горного давления. Раскрыты требования к вентиляции и санитарно-техническим условиям при строительстве и эксплуатации тоннелей. Описаны конструкции тоннелей, особенности их расчета и технологий строительства горным, щитовым и открытым методами.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.5я73-1

Шифр НБУВ: ВА704401 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кожушко В. П. 
Гірничі виробки та буропідривні роботи в транспортному будівництві : навч. посіб. / В. П. Кожушко, А. В. Більченко, К. В. Бережна, Н. В. Смолянюк; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. - Х., 2010. - 263 c. - Бібліогр.: 10 назв - укp.

Проаналізовано транспортні задачі гірських доріг та інженерних споруд, визначено технічні вимоги та розкрито поняття про атмосферу гір. Розглянуто поняття гідро-, морфо-, літо- та біотехносфери гір, висвітлено властивості та надано класифікацію гірських порід. Розглянуто особливості будівництва гірських доріг, закономірності розробки гірничих виробок і буропідривних робіт, а також принципи використання цих закономірностей у ході розробки кар'єрів кам'яних матеріалів і будівництва тунелів, метрополітенів і гірських доріг і споруд. Наведено відомості про сучасні речовини, заряди, установки, способи та засоби їх використання під час проведення буропідривних робіт.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д340.4 я73-1 + О112.5-060.3 я73-1 + О311.97-06 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА742085 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Більченко А. В. 
Про можливий спосіб підвищення надійності експлуатації діафрагмових прольотних будов мостів / А. В. Більченко, С. М. Краснов, О. Г. Кіслов // Вестн. ХНАДУ. - 2012. - Вып. 58. - С. 36-39. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто спосіб ремонту діафрагмових прольотних будов, який спрямовано на збільшення функції надійності під час виходу з ладу об'єднання по плиті проїзної частини над діафрагмами та по нижній частині діафрагм.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.2-083.1/9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Більченко А. В. 
Спосіб ремонту температурно-нерозрізних прольотних будов мостових споруд / А. В. Більченко, О. Г. Кіслов // Вестн. ХНАДУ. - 2012. - Вып. 58. - С. 32-35. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто питання відновлення працездатності валкових опорних частин температурно-нерозрізних прольотних будов мостових споруд.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.2-083.1/9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Жданюк І. І. 
Технології, що впливають на економію ресурсів при ремонтах мостових споруд на автомобільних дорогах / І. І. Жданюк, М. Н. Джалалов, А. В. Більченко // Ресурсоеконом. матеріали, конструкції, будівлі та споруди : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 25. - С. 704-711. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проведено аналіз та оцінку вибору методів ремонту мостових споруд м. Харків. Висвітлено ресурсозберігаючі напрямки ремонту деяких конструктивних рішень мостових споруд, що базуються на патентах ХНАДУ.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.233-083

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70157 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Більченко А. А. 
Міфопоетика війни: аспектологія художнього текстопородження (на прикладі творів про Другу світову війну) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.06 / А. А. Більченко; МОНМС України, Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2012. - 19 c. - укp.

Досліджено особливості літературної міфотворчості в її процесуальному аспекті на матеріалі міфологічного дискурсу Другої світової війни. Визначено особливості формування сучасного воєнного міфу і закони еволюції міфосистеми у цілому, диференціюються два типи міфологічного - традиційна і контекстна міфосистеми, війна розглядається як об'єкт і модель міфотворчості. Воєнний міф представлений у безперервній динаміці генерації текстів, що здійснюється за допомогою діалектики переходу від взаємозумовленого (мотивованого) до універсального і всеосяжного. У разі зміни культурно-історичних парадигм спостерігається процес деміфологізації (деверифікації), який може проходити за схемою "оманної рефлексії" із подальшою міфологізацією автора повідомлення і реміфологізацією шляхом наповнення міфологічних концептів новим ідеологічним і аксіологічним змістом. Виявлено загальні особливості міфосистем СРСР і третього рейху, необхідні для розуміння особливостей функціонування війни як контекстної міфосистеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)6-34 + Ш400.191

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА393893 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Більченко А. В. 
Будівництво транспортних тунелів і метрополітенів : підруч. для студентів, які навчаються за спец. "Мости і транспортні тунелі" / А. В. Більченко; Харків. нац. автомоб.-дорож. ун-т. - Харків, 2012. - 183 c. - Бібліогр.: с. 180 - укp.

Викладено основні поняття з технології й організації будівництва транспортних тунелів і метрополітенів. Висвітлено, що технологічні процеси й організація будівництва мають бути направлені на чітку і злагоджену роботу, що ведеться в замкненому просторі, оскільки відмова від неї може призвести до важких економічних, соціальних та екологічних наслідків. Розглянуто специфічні технології будівництва тунелів метрополітенів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.53 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА785730 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Більченко А. В. 
Проблеми водовідведення під час експлуатації та ремонту мостових споруд / А. В. Більченко, О. Г. Кіслов // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 86, т. 1. - С. 162-166. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Надійна експлуатація всієї мостової споруди можлива тільки за умов спільної роботи дорожнього одягу і несучих конструкцій, у цьому випадку максимальний вплив на роботу дорожнього одягу має гідроізоляція та водовідведення з неї. За конструктивним рішенням в дорожньому одязі гідроізоляція тільки відгороджує воду від залізобетонних конструкцій, але її необхідно видалити. Для цього застосовують дренажну систему, тому пошуки технічних рішень і технології введення дренажної системи в умовах заморожування та відтаювання вимагають подальшого їх відпрацювання.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.2-08

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Більченко А. В. 
Технологія будівельного виробництва : навч.-метод. посіб. / А. В. Більченко; Харків. нац. автомоб.-дорож. ун-т. - Харків, 2015. - 291 c. - Бібліогр.: с. 264 - укp.

Викладено основні поняття із технології та організації будівництва земляних споруд, мурування кам'яних конструкцій та влаштування бетонних і залізобетонних елементів, а також технології монтажу будівель та конструкцій. Наведено номенклатуру машин і механізмів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н6 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА807830 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Більченко А. В. 
Проблеми водовідведення під час експлуатації та ремонту мостових споруд / А. В. Більченко, О. Г. Кіслов // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 86, т. 1. - С. 162-166. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Надійна експлуатація всієї мостової споруди можлива тільки за умов спільної роботи дорожнього одягу і несучих конструкцій, у цьому випадку максимальний вплив на роботу дорожнього одягу має гідроізоляція та водовідведення з неї. За конструктивним рішенням в дорожньому одязі гідроізоляція тільки відгороджує воду від залізобетонних конструкцій, але її необхідно видалити. Для цього застосовують дренажну систему, тому пошуки технічних рішень і технології введення дренажної системи в умовах заморожування та відтаювання вимагають подальшого їх відпрацювання.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.2-08

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Більченко А. В. 
Проблеми системи управління мостовими спорудами / А. В. Більченко, О. Г. Кіслов // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 90. - С. 103-108. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Проведено аналіз наявних систем управління мостовими спорудами. Показано, що система управління та експлуатації мостових споруд, яка впроваджена в Україні, має недоліки, одним із яких є недоопрацьоване питання організації процесу управління з пріоритетом поточного ремонту, який надає можливість вчасно фіксувати небезпечний розвиток пошкоджень і не допустити подальшого погіршення експлуатаційного стану. Запропоновано вдосконалення системи управління мостовими спорудами на основі подовження бездефектної експлуатації та збереження конструктивних рішень споруди. У процесі ремонту мостових споруд передбачається технічний або науковий супровід для забезпечення якості робіт.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.2-08

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Безбабічева О. І. 
Пошук ефективних технологій гідроізоляційного захисту тунелів / О. І. Безбабічева, А. В. Більченко, І. А. Черепньов // Інженерія природокористування. - 2021. - № 1. - С. 102-110. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розглянуто питання виявлення сучасних ефективних технологій та матеріалів для гідроізоляційного захисту несучих конструкцій тунелів та метрополітенів. Ступінь довговічності основних конструктивних елементів і заходів з їх захисту від фізичних, біологічних, хімічних та інших пошкоджень, забезпечення можливості їх заміни повинні бути ув'язані з встановленим терміном служби об'єкту. Для тунелів він складає 120 років. Одним з основних факторів, що забезпечують нормальні умови експлуатації та безпечну роботу підземних споруд, є надійна гідроізоляція у складі комплексного гідроізоляційного захисту. За даними фахівців збитки від корозії бетону і залізобетону підземних споруд є значними і сягають іноді до 40 % загальних інвестицій в будівництво таких об'єктів. Ці збитки складаються з вартості матеріалів, витрат на ремонтно-відновлювальні роботи, вартості порушення режиму експлуатації споруди в період ремонту у зв'язку із припиненням руху та з-за обмеженого функціонування. Тому при проектуванні підземного об'єкту транспортного будівництва одним з важливіших етапів, що забезпечують в подальшому надійну експлуатацію та довговічність споруди, є правильне призначення матеріалу та конструктивних рішень гідроізоляції, як при проектуванні нових споруд так і при при відновленні споруд, що експлуатуються. Системний підхід до вибору матеріалів для гідроізоляції окремих вузлів, конструкцій і споруди в цілому з урахуванням наявного досвіду застосування різних технологій гідроізоляційного захисту тунелів та метрополітенів, при проектуванні, будівництві та ремонтно-відновлювальних роботах, дозволить підвищити безпеку експлуатації цих споруд та суттєво зменшити витрати на передчасні ремонти.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.5-060.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Більченко А. В. 
Аналіз наявних систем керування станом мостових споруд на автомобільних дорогах / А. В. Більченко, О. Г. Кіслов // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 92, т. 2. - С. 44-50. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.233-08

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Більченко А. В. 
Вплив технології виготовлення монолітної плити на фізико-механічні характеристики покриття / А. В. Більченко, О. Г. Кіслов // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 93. - С. 67-73. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

У процесі експлуатації мостові споруди, що експлуатуються у відкритому атмосферному середовищі, піддаються дії екстремальних природно-кліматичних умов, хімічних продуктів та тимчасових і динамічних навантажень, що постійно змінюються. Мостові споруди, що побудовані в 60 - 80 роки минулого століття, знаходяться в критичній ситуації і вимагають капітального ремонту. Під час прогнозування довговічності мостових споруд необхідно враховувати вплив температурно-вологісних кліматичних факторів та із силових впливів, оскільки в споруді використовуються конструктивні елементи різної довговічності, які необхідно замінити після виходу їх з ладу, але основні її частини необхідно обов'язково посилювати. Найбільш вразливими елементами мостової споруди є верхня частина бетону пролітних будов (плита) і гідроізоляція, тому актуальним на сьогодні є питання посилення плит і заміна гідроізоляції. З цією метою вздовж накладної монолітної плити встановлюють нову гідроізоляцію. Мета роботи - вивчення питання технології облаштування цієї плити й аналіз необхідних матеріалів і технологій під час встановлення гідроізоляційного захисту.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.2-060.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Смолянюк Н. В. 
Причини порушення геотехнологій у будівництві тунелів і метрополітенів / Н. В. Смолянюк, А. В. Більченко // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 93. - С. 74-82. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Будівництво підземних транспортних розв'язок і метрополітенів у зв'язку зі своєю специфікою та підвищеною складністю нерідко супроводжується виникненням аварійних ситуацій. Аналіз помилок тунелебудування показав, що порушення геотехнологій є серйозною проблемою, а на виникнення аварій впливає комплекс причин, які складно спрогнозувати через їх тісний взаємозв'язок.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.5 + О811.1-06

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
17.

Більченко А. В. 
Причини появи дефектів конструкцій тунелів метрополітенів, їх вплив на експлуатаційний стан та способи усунення / А. В. Більченко, Н. В. Смолянюк // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2022. - Вип. 98. - С. 120-127. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Будівництво й експлуатація тунелів і метрополітенів у зв'язку зі специфікою та підвищеною складністю цих споруд нерідко супроводжується виникненням аварійних ситуацій. Дослідження характеру більш поширених дефектів і руйнувань в несучих конструкціях тунелів підтверджують складність прогнозування можливих причин, які призводять до аварійних ситуацій. Крім того, важливим етапом для підвищення строків експлуатації метрополітенів є своєчасне застосування та раціональний підбір способів усунення дефектів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.538-082

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Кожушко В. П. 
Основи і фундаменти : навч. посіб. / В. П. Кожушко, А. В. Більченко, К. В. Бережна; Харківський національний автомобільно-дорожній університет. - Харків : Бровін О. В., 2021. - 187 c. - Бібліогр.: с. 186 - укp.

Розглянуто питання проектування основ і фундаментів на природній основі. Описано конструкції фундаментів під різні споруди, їх проектування і способи спорудження, а також види основ, питання їх розрахунку і штучного поліпшення. Зазначено, що основи і фундаменти - дисципліна самостійна і базується на знанні інженерної геології, грунтознавства і механіки ґрунтів, гідравліки, теорії фільтрації, теорії сипких тіл і теорії суцільного середовища, яка включає теорію пружності, пластичності, повзучості, будівельні конструкції, теоретичну механіку. Матеріали, що необхідні у фундаменто- будуванні, є різноманітними і від їх правильного застосування значною мірою залежить надійне й економічне рішення фундаментів. Встановлено, що питання розрахунку основ і фундаментів, спорудження фундаментів і штучного закріплення основ є найскладнішими в галузі проектування і будівництва мостів та інших штучних споруд; від їх успішного розв’язання значною мірою залежить і вартість споруди в цілому. Теоретичні питання розрахунку основ часто потребують використання складного математичного апарату, наприклад, розв’язання інтегро-диференціальних рівнянь у частинних похідних. Наголошено, що роботу фундаментів неможливо уявити без урахування їх спільної роботи з надфундаментною частиною, тобто зі спорудою в цілому, а цю роботу можна урахувати тільки на основі положень, викладених у теоретичній механіці, будівельних конструкціях і мостах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н58 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА869355 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Більченко О. В. 
Зв'язок механічної дисинхронії міокарда лівого шлуночка зі ступенем оклюзії коронарних артерій у хворих із коронарною хворобою серця / О. В. Більченко, А. О. Більченко // Медицина невідклад. станів. - 2023. - 19, № 4. - С. 249-256. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Поширеність хронічної серцевої недостатності (ХСН) у світі зростає, проте в розвинених країнах вона стабілізувалася завдяки ефективному лікуванню перш за все гострого коронарного синдрому (ГКС) та впровадженню стратегії реваскуляризації. За даними рандомізованих досліджень, менш ефективною вважається реваскуляризація у хворих із хронічним коронарним синдромом (ХКС) без ознак дисфункції міокарда (ДМ). Відповідно, дедалі актуальнішим стає відбір потенційних кандидатів на реваскуляризацію, і одним з перспективних методів оцінки систолічної та діастолічної функцій лівого шлуночка вважається оцінка механічної та електричної ДМ. Мета дослідження - оцінити зв'язок механічної дисинхронії міокарда зі ступенем оклюзії коронарних артерій (КА) у хворих з коронарною хворобою серця, яким проводилася процедура реваскуляризації. У дослідження було включено 134 хворі із ХКС, яким проводилася процедура реваскуляризації. Показаннями для реваскуляризації були інфаркт міокарда у 35 хворих і хронічні коронарні синдроми у 99 хворих. За результатами коронароангіографії хворі були поділені на 3 групи: 12 хворих з незміненими КА (1-ша група), 17 хворих з атеросклеротичним ураженням КА без ознак оклюзії (2-га група) та 105 хворих з оклюзією КА (3-тя група), серед яких 10 мали оклюзію менше ніж 50 %, 26 - від 50 до 80 %, 36 - більше ніж 80 %, 33 хворих мали повну оклюзію хоча б однієї коронарної артерії. Усім хворим проведено визначення параметрів механічної ДМ ультразвуковим методом. Висновки: таким чином, третина хворих із ХКС, включених у дослідження, мали ДМ, проте при повній оклюзії КА частота виявлення ДМ значно збільшувалась і діагностувалась у половини хворих. У хворих із повною оклюзією КА ДМ проявлялася вірогідною затримкою активації задньобічної стінки лівого шлуночка, збільшенням часу передвигнання в аорту та, як наслідок, вірогідним збільшенням інтервентрикулярної механічної затримки. Також у групі хворих з повною оклюзією КА виявлено збільшення часу до піку систолічної швидкості. ДМ, пов'язана з діастолічною дисфункцією ЛШ, виявлена у групі хворих з повною оклюзією КА, яка проявлялася скороченням часу наповнення лівого шлуночка.



Шифр НБУВ: Ж25344 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського