Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (33)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч411.385$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Подоляночка. Народні рухливі ігри : Посіб / упоряд.: Н. В. Маліновська, Т. В. Романюк. - Рівне : Волин. обереги, 2007. - 93 c. - Бібліогр.: с. 91-92. - укp.

Викладено зміст українських народних рухливих ігор для дітей дошкільного віку, розглянуто особливості методики їх проведення. Показано виховний вплив дитячих народних ігор. Наведено заклички, мирилки, лічилки.

Раскрыто содержание украинских народных подвижных игр для детей дошкольного возраста, рассмотрены особенности методики их проведения. Показано воспитательное влияние детских народных игр. Приведены мирилки, считалки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш83(4УКР)-6 я43 + Ч411.385 я43 + Ч411.375.3 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА685264 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лисенко Н. В. 
Етнопедагогічні засади українського дошкілля : навч.-метод. посіб. / Н. В. Лисенко, В. І. Кононенко, Л. Е. Орбан-Лембрик, Б. П. Савчук, Л. Т. Бабій, О. Б. Будник, Н. Б. Лазарович, М. В. Вовк, Г. В. Білавич, Л. О. Мацук; АПН України, Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ : Плай, 2008. - 541 c. - укp.

Розкрито концептуальні засади оновлення змісту дошкільної освіти в Україні в контексті української етнопедагогіки. Проаналізовано шляхи формування народознавчої компетенції дітей дошкільного віку, зокрема, ознайомлення їх з етноісторією, рідною мовою, родинно-побутовою культурою, народними піснями, трудовими традиціями краю, рухливими іграми.

Раскрыты концептуальные основы обновления содержания дошкольного образования в Украине в контексте украинской этнопедагогики. Проанализированы пути формирования народоведческой компетенции детей дошкольного возраста, в частности, ознакомления их с этноисторией, родным языком, семейно-бытовой культурой, народными песнями, трудовыми традициями края, подвижными играми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385я7 + Ч411,01я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712193 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Лозинська Є. Ф. 
Українське народознавство дітям дошкільного віку : метод. посіб. / Є. Ф. Лозинська. - Л. : Оріяна-Нова, 2008. - 206 c. - Бібліогр.: с. 206. - укp.

Висвітлено тематику українознавчої роботи з дітьми від раннього до старшого дошкільного віку та наведено методичні рекомендації щодо її впровадження в освітній процес дошкільних закладів.

Освещена тематика украиноведческой работы с детьми от раннего до старшего дошкольного возраста и даны методические рекомендации по её внедрению в образовательный процесс дошкольных заведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714156 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кисельова О. І. 
Морально-етичне виховання дітей старшого дошкільного віку засобами українського фольклору : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.08 / О. І. Кисельова; Південноукраїн. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2009. - 21 c. - укp.

Вперше визначено поняття "морально-етична вихованість дітей старшого дошкільного віку", компоненти морально-етичної вихованості, критерії та показники оцінювання її сформованості. Визначено та науково обгрунтовано педагогічні умови морально-етичного виховання дітей старшого дошкільного віку. Розроблено й обгрунтовано модель морально-етичного виховання дітей старшого дошкільного віку засобами українського фольклору. Охарактеризовано рівні морально-етичної вихованості старших дошкільників (високий, достатній, середній і низький), уточнено сутність поняття "етичне виховання".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352 + Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366152 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Лаппо В. В. 
Формування у старших дошкільників ціннісного ставлення до рідного краю засобами етнокультури (на прикладі гуцульського етнорегіону) : автореф. дис... канд. пед. наук / В. В. Лаппо; АПН України. Ін-т пробл. виховання. - К., 2008. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування у старших дошкільників ціннісного ставлення до рідного краю. Доведено необхідність активного залучення елементів етнокультури як засобів формування ціннісного ставлення до рідного краю. Виявлено їх педагогічний потенціал й обгрунтовано можливості використання у виховному процесі дошкільних навчальних закладів (ДНЗ) гуцульського етнорегіону. Встановлено показники прояву та рівні сформованості ціннісного ставлення до рідного краю у дітей 5-6-річного віку. Обгрунтовано педагогічні умови, напрями й етапи формування у старших дошкільників ціннісного ставлення до рідного краю. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено програму формування ціннісного ставлення до рідного краю у старших дошкільників засобами етнокультури за умов ДНЗ гуцульського етнорегіону. Дослідно-експериментальним шляхом доведено ефективність залучення у виховний процес елементів етнокультури як засобів формування ціннісного ставлення до рідного краю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.13 + Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357651 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Денисюк О. М. 
Формування уявлень дітей старшого дошкільного віку про історію України : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.08 / О. М. Денисюк; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 20 c. - укp.

Здійснено ретроспективний аналіз використання історичного матеріалу у навчально-виховній роботі з дітьми. Встановлено вплив формування уявлень про історію рідної країни на розвиток патріотичних почуттів, національної самосвідомості, поваги та інтересу до культури інших народів. Експериментально перевірено ефективність змісту та методики формування уявлень дітей віком 7 років про історію України. Підтверджено доцільність поетапного формування уявлень дошкільників, врахування інтересів дітей, створення умов для їх предметно-відчуттєвої, пошукової та практичної творчої діяльності, а також обгрунтовано необхідність співпраці родини та дошкільного закладу у даному напрямі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА310057 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Пинзеник О. М. 
Краєзнавчо-туристська діяльність в дошкільному закладі / О. М. Пинзеник // Освіта Донбасу. - 2012. - № 5/6. - С. 11-16. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Вивчено вплив краєзнавчо-туристської роботи на світогляд та культурний розвиток дітей. Краєзнавство в поєднанні з туризмом має важливе значення для засвоєння дітьми елементарних знань з основ наук, активного пізнання навколишнього світу, набуття навичок дослідницької діяльності, формування моральних рис особистості. Увагу приділено визначенню форм організації роботи, функціям сучасного туризму та реалізації загальнопедагогічних принципів. Використання краєзнавчо-туристської роботи в дошкільному закладі є важливим засобом формування життєвої компетентності дитини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Греськова В. В. 
Формування національної свідомості дітей дошкільного віку засобами народної іграшки / В. В. Греськова // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 131-134. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На основі аналізу педагогічних джерел, методичної літератури та досвіду роботи розкрито потенціал та місце народної іграшки у формуванні національної свідомості дітей дошкільного віку. Зазначено, що дошкільний навчальний заклад має стати для дітей тим високоморальним середовищем, у якому цілеспрямовано будуть реалізовані завдання формування свідомої особистості.

На основе анализа педагогических источников, методической литературы, опыта работы раскрыт потенциал и значение народной игрушки в формировании национального сознания детей дошкольного возраста. Отмечено, что дошкольное учебное заведение должно стать для детей той высоконравственной средой, в которой целенаправленно будут реализованы задачи формирования сознания личности.

On the basis of the pedagogical sources’ analysis” methodological literature and experience of work, the potential and the place of folk toy in forming national consciousness of children of pre-school age have been revealed. Pre-school educational institution should become that highly-moral environment for children, where the tasks of forming conscious personality will be purposefully realized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.373 + Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Конькина Е. В. 
Воспитание культуры здоровья дошкольника средствами фольклора / Е. В. Конькина // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 256-259. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Проанализированы возможности различных фольклорных форм, в частности колыбельной и сказки, в воспитании культуры здоровья дошкольника.

Проаналізовано можливості різних фольклорних форм, зокрема колискової та казки, у вихованні культури здоров’я дошкільника.

In article possibilities of various folklore forms are analyzed: a lullaby, fairy tales, in education of culture of health of the preschool child.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385 + Ч411.354.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Грицишина Т. 
Ознайомлення дошкільників з рідним краєм та елементи туризму в дитячому садку / Т. Грицишина // Післядиплом. освіта в Україні. - 2010. - № 1. - С. 76-81. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Доведено актуальність навчання дітей дошкільного віку краєзнавства. Краєзнавство визначено як комплекс наукових дисциплін, різних за змістом та методами дослідження, який забезпечує наукове, всебічне вивчення рідного краю. Презентовано авторську програму "Ознайомлення дошкільників з рідним краєм та елементи туризму в дитячому садку", за якою працював дошкільний навчальний заклад № 659 м. Києва, з п'яти основних блоків: "Природа і ми", "Природа космосу", "Вивчаємо історію", "Цікава географія", "Навчаємося туризму". Охарактеризовано кожний із зазначених блоків. Виокремлено складові формування у дошкільнят любові й дбайливого ставлення до природи: емоційно-позитивне ставлення, надання відповідних знань, організація практичної діяльності дітей. На схемі розкрито модель краєзнавчо-туристської діяльності з дітьми дошкільного віку, на основі якої запропоновано створити типову модель даної діяльності й на її основі будувати місцеві програмами ознайомлення дітей з рідним краєм.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385 + Ч411.387.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Руснак О. М. 
Реалізація принципу народності В.О. Сухомлинського в навчанні дітей української мови в етнонаціональних дошкільних закладах / О. М. Руснак // Наука і освіта. - 2008. - № 6. - С. 142-145. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито мету, завдання, методи, прийоми та засоби народної педагогіки, що, за визначенням В. О. Сухомлинського, сприяє формуванню в дітей позитивного ставлення до історії, культури та традицій народу. Описано хід проведення експериментального дослідження щодо навчання дітей української мови в етнонаціональних дошкільних закладах з урахуванням рекомендацій В. О. Сухомлинського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 д + Ч411.382 + Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кисельова О. І. 
Виховання засобами фольклору дружніх взаємовідносин між дітьми старшого дошкільного віку / О. І. Кисельова // Наша шк.. - 2008. - № 1. - С. 30-33. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Запропоновано методику формування морально-етичних якостей, категорії дружби у дітей старшого дошкільного віку засобами українського фольклору, зокрема за допомогою прислів'я. Наведено фрагменти занять з художньо-мовленнєвої діяльності, а також малювання. Зазначено, що дружба має значний вплив на розвиток особистості дитини і є необхідною умовою для започаткування суспільних взаємовідносин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25 + Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Трифонова О. С. 
Формування мовної особистості дошкільника засобами малих жанрів фольклору / О. С. Трифонова // Наша шк.. - 2008. - № 1. - С. 23-26. - укp.

Висвітлено досвід, одержаний завдяки організації експериментальних занять з художньої літератури з використанням жанрів малих фольклорних форм для розвитку мовної особистості дошкільника. Охарактеризовано етапи експериментальної методики виховання його звукової культури, а саме: пізнавальний, діяльнісний і комунікативно-творчий. Зроблено висновок, що комплексний підхід до виховання звукової культури мовлення засобами українського фольклору допомагає дітям засвоїти правильну вимову звуків рідної мови та збагачує мовлення дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1 + Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Радченко Г. П. 
Формування національної свідомості засобами народознавства / Г. П. Радченко // Наша шк.. - 2008. - № 1. - С. 64-66. - укp.

Показано роль національної спрямованості освіти, яка є органічним поєднанням національної історії та традицій, у збереженні самобутності українського народу. Висвітлено методику проведення занять з краєзнавства та народознавства педагогами дитячого садка "Веселка" м. Теплодар, спрямованих на формування у дошкільнят високих морально-етичних і громадянських якостей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Борисова О. 
Духовно-обрядові свята як засіб духовно-естетичного розвитку дітей старшого дошкільного віку / О. Борисова, Ю. Благодир // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 11-15. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Зазначено, що вплив духовно-обрядових свят на духовно-естетичний розвиток дітей – це процес багатосторонній. Його результат сприяє вихованню в дітей духовності та естетичності. Традиції, звичаї, свята й обряди об’єднують минуле й майбутнє народу, старші та молодші покоління, інтегрують етнічну спільність людей у високорозвинену сучасну націю, яка втілює у собі кращі досягнення в ідейному, моральному, трудовому й естетичному житті. Досліджено погляди філософів, психологів та педагогів щодо сенсу існування людини, сутності духовного світу особистості. Розглянуто значення української народної культури, традицій, свят, ігор в системі національного виховання. Науково обґрунтовано ефективність впливу духовно-обрядових свят на духовно-естетичний розвиток дітей старшого дошкільного віку.

Отмечено, что влияние духовно-обрядовых праздников на духовно-эстетическое развитие детей – это процесс многосторонний. Его результат положительно сказывается на воспитании у детей духовности и эстетичности. Традиции, обычаи, праздники и обряды объединяют прошлое и будущее народа, старшие и младшие поколения, интегрируют этническую общность людей в высокоразвитую современную нацию, которая воплощает в себе лучшие достижения в идейной, моральной, трудовой и эстетической жизни. Исследованы взгляды философов, психологов и педагогов о смысле существования человека, сущности духовного мира личности. Рассмотрено значение украинской народной культуры, традиций, праздников, игр в системе национального воспитания. Научно обоснована эффективность влияния духовно-обрядовых праздников на духовно-эстетическое развитие детей старшего дошкольного возраста.

Impact of spiritual and ritual celebrations in spiritual and aesthetic development of children - a multifaceted process. His influence on the result of raising children spirituality and aesthetics. Traditions, customs, holidays and rituals unite the past and future people, older and younger generation, integrated ethnic community people in a highly modern nation, which embodies the best achievements in the ideological, moral, labor and aesthetic life. The views of philosophers, psychologists and teachers concerning the meaning of human existence, the essence of the spiritual world of person are investigated. The role of Ukrainian folk culture, traditions, festivities, games on the system of national education is examined. The efficacy of spiritual and ritual celebrations of spiritual and aesthetic development of children under school age is scientifically substantiated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355 + Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Гоменюк Ю. 
Колядки та щедрівки як засіб формування моральних якостей у дітей дошкільного віку (на матеріалах фольклорного зимового циклу) / Ю. Гоменюк // Молодь і ринок. - 2012. - № 5. - С. 136-139. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Досліджено вплив фольклору зимового циклу, зокрема, колядок та щедрівок, на дітей дошкільного віку та формування у них моральних якостей. Зазначено, що виховний зміст фольклорного зимового циклу полягає у тому, що в центрі традиційних новорічних звичаїв, дійств, пісень, примовок – господар, людина праці, добродій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Борисова О. 
Духовно-обрядові свята як засіб морального виховання дітей старшого дошкільного віку / О. Борисова, Ю. Осіпчук // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2013. - Вып. 28. - С. 43-48. - Бібліогр.: с. 48 (6 назв) - укp.

Проаналізовано сутність понять «духовність» і «моральність», охарактеризовано компоненти духовної культури українського народу. Розкрито зміст, методику й особливості застосування календарної звичаєвої обрядовості в системі духовного становлення особистості у дітей старшого дошкільного віку. Обгрунтовано необхідність розпочинати знайомство дітей з надбанням українців, яке має велике виховне значення, саме з дошкільного віку.

Проанализирована сущность понятий «духовность» и «нравственность», охарактеризованы компоненты духовной культуры украинского народа. Раскрыты содержание, методика и особенности применения календарной обрядности в системе духовного становления личности у детей старшего дошкольного возраста. Обоснована необходимость начинать знакомство детей с достоянием украинцев, которое имеет большое воспитательное значение, именно с дошкольного возраста.

The article analyzes the nature of concepts of «spirituality», «morality»; grounded components spiritual culture of the Ukrainian people, reveal the contents, methods and features of the calendar customary rites in the system of spiritual formative preschool children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385 + Ч411.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Сидоренко Н. І. 
Реалізація народознавчого компоненту в сучасному дошкільному закладі / Н. І. Сидоренко // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 65. - С. 422-427. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проведено аналіз цілісного використання засобів народознавства у вихованні дітей дошкільного віку як дієвої умови формування моральних настанов і життєвих цінностей вихованців.

Представлен анализ целостного применения средств народоведения в воспитании детей дошкольного возраста как действенного условия формирования моральних установок и жизненных ценностей воспитанников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Радченко Г. П. 
Вплив народознавчого матеріалу на емоційно-чуттєву сферу дошкільника / Г. П. Радченко // Наша шк.. - 2014. - № 1. - С. 45-46. - укp.

Розглянуто одну з найважливіших психологічних і педагогічних проблем у сфері становлення особистості дошкільника – проблему розвитку емоцій, їх роль у формуванні мотивів як регулятор діяльності та поведінки дитини. Відзначено, що ознайомлення дітей з національною культурою і традиціями неможливе без урахування принципу емоційності навчання. Доведено, що у дитини-дошкільника емоції є пусковим механізмом мимовільної уваги та запам’ятовування. Завдяки ознайомленню з образотворчим мистецтвом, творами народно-прикладного мистецтва, народною піснею, українською класичною та сучасною музикою, дошкільнята пізнають особливості національної культури, долучаються до духовних надбань попередніх поколінь і сучасників.

Рассмотрена одна из важнейших психологических и педагогических проблем в сфере становления личности дошкольника - проблема развития эмоций, их роль в формировании мотивов как регулятора деятельности и поведения ребенка. Отмечено, что ознакомление детей с национальной культурой и традициями невозможно без учета принципа эмоциональности обучения. Доказано, что у ребенка-дошкольника эмоции являются пусковым механизмом непроизвольного внимания и запоминания. Благодаря знакомству с изобразительным искусством, произведениями народно-прикладного искусства, народной песней, украинской классической и современной музыкой дошкольники познают особенности национальной культуры, приобщаются к духовным ценностям предыдущих поколений и современников.

Considered one of the most important psychological and pedagogical problems in formation of the person preschooler - the problem of emotions, their role in the formation of motives as a regulator of activity and behavior of the child. Noted that introduce children to the national culture and traditions is impossible without the principle of emotional learning. It is proved that the preschooler emotions are trigger involuntary attention and memory. Due to familiarity with fine art, folk art, folk song, Ukrainian classical and contemporary music, preschoolers learn the peculiarities of national culture and spiritual values attached to previous generations and contemporaries.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385 + Ю983.521

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Церковная И. А. 
Возможности STEM-образования в развитии предпосылок инженерного мышления у детей дошкольного возраста / И. А. Церковная // Фіз.-мат. освіта. - 2017. - № 2. - С. 156-160. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Формирование современного инженера необходимо начинать в дошкольном детстве, что требует изменения содержания дошкольного образования и новых технологий обучения детей. Проект "Детский сад - Технополис" делает возможным использование технологии STEM-образования в дошкольном учреждении. Цель работы - развитие предпосылок инженерного мышления у детей дошкольного возраста для обеспечения качественного образования, выполнения Федерального государственного образовательного стандарта дошкольного образования и социального заказа родителей. В описание включены механизмы обеспечения проекта, гарантирующие достижение поставленных целей и задач, критерии эффективности реализации, диагностический инструментарий их оценки. Приведены 3 этапа реализации проекта (организационный, реализации проекта, обобщающий). На каждом этапе сформулированы задачи, ожидаемые результаты. Приведены риски реализации проекта по развитию предпосылок инженерного мышления в дошкольной организации и пути их преодоления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385.1

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського