Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (38)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.131-4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 33
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Василевич Ю. М. 
Антикнига / Ю. М. Василевич. - К., 1998. - 623 c. - рус.

Представлены соображения автора и их итог по поводу некоторых самых "современных" предположений (но не гипотез) о всяких явлениях и способе безошибочного диагностирования, всего-навсего по одному признаку, приписываемому всем без исключения людям - "личной единице времени" - одной для всех возрастов человека. Рассмотрены особенности диалектики понимания, глупости, принципов; оригинальное, по мнению автора, творчески нестандартное постижение роли черт характера; синергетически-гипперпараметрическая гипотеза судьбы, "доли", "неизбежности"; некоторое приближение к верному, нестандартному представлению о сути времени и всеобщей формы его проявления - "моды" на современность. Раскрыта всеобщность принципа доминанты; два пути дальнейшего развития человечества; солитопно-информационное поле психики; проблема частных отдельных в своих особенностях сфер времен. Изложены принципы медитации точки, линий, человека, итога, а также медитации происхождения вещей, свойств, отношений и пр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4 + Ю251.02 + Ю212.63 + Ч210.566

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: ВА593441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Тягло А. В. 
Критическое мышление на основе элементарной логики : Учеб. пособие / А. В. Тягло; Центр усовершенствования социол. образования. - Х., 2001. - 210 c. - рус.

Проанализировано понятие аргументированного рассуждения. Освещены законы правильного мышления, закон тождества, непротиворечия, исключенного третьего и закон достаточного основания. Описана структура аргумента. Сделана оценка проблемы и аргумента. Приведена обобщенная формула оценки силы аргумента с независимыми резонами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4 + Ю9я73 + Ч481.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА607789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Тягло О. В. 
Логіка з елементами курсу критичного мислення : Навч. посіб. / О. В. Тягло; Ун-т внутр. справ. - Х. : Основа, 1998. - 152 c. - Бібліогр.: 65 назв. - укp.

Зроблено спробу оригінального подання курсу "Логіка" через збагачення його елементами розповсюдженого за кордоном, особливо в США, курсу "Критичне мислення". У логіки запозичено потяг до грунтовності і систематичності, а у критичного мислення - орієнтацію на розв'язання практично значущих задач, на вироблення навичок виявлення і подолання різноманітних логічних помилок. Розкриваються поняття логіки, основні закони правильного мислення. Висвітлюються логічні операції з поняттями і судженнями, логічні підстави процесу розслідування, особливості логіки в судовому розгляді, фрагменти для вироблення навичок логічного аналізу та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю42 + Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Профілактика психологічного насильства і маніпулювання свідомістю та розвиток критичного мислення в молодіжному середовищі : Матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 27 - 28 трав. 2004 р., м.Київ / ред.: М. М. Слюсаревський; Ін-т соц. та політ. психології АПН України, Громад. орг. "Спілка захисту сім'ї та особистості", Київ. міськ. пед. ун-т ім. Б.Д.Грінченка, Укр. центр політ. менедж. - К. : Укр. центр політ. менедж., 2005. - 320 c. - укp. - рус.

Рассмотрены проблема и пути формирования критического мышления студентов университета, особенности применения активных методов обучения на этапе адаптации студентов-первокурсников факультета психологии как одного из условий развития данного вида мышления. Предложены модели регулятивной подструктуры личности, показана роль семьи в воспитании ребенка с ограниченными возможностями. Освещены вопросы формирования когнитивных компетенций учащихся посредством философской пропедевтики, преступной эксплуатации когнитивной, поведенческой и эмоциональной незащищенности, противоправного психологического воздействия в программе образовательной подготовки юридических психологов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.3 я431(4УКР) + Ю935.131-4 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА665349 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Костикова О. В. 
К проблеме развития критического мышления / О. В. Костикова // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2001. - № 28. - С. 81-87. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Аргументовано, що вивчення та розвиток критичного мислення є актуальною вимогою сучасності. На підставі результатів досліджень закордонної когнітивної психології розкрито зміст терміна. Наведено емпіричні підтвердження вдосконалення когнітивних навичок під час спеціального навчання. Проаналізовано властивості особистості, що характеризується критичним мисленням. Запропоновано алгоритм-керівництво, що сприяє розвитку критичного, продуктивного мислення.


Ключ. слова: психология, критическое мышление, продуктивное мышление, личность, обучение, развитие
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Марченко О. Г. 
Педагогічні умови формування критичного мислення курсантів у процесі навчання у вищих військових навчальних закладах : Автореф. дис... канд. пед. наук / О. Г. Марченко; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2007. - 20 c. - укp.

Розглянуто основні групи вмінь критичного мислення майбутніх військових фахівців: інформаційно-прогностичні, рефлексивно-оцінні, контрольно-аналітичні. Обгрунтовано педагогічні умови формування критичного мислення курсантів: урахування специфічних особливостей підготовки, створення інноваційно-рефлексивного середовища, поєднання діагностики та самодіагностики стану сформованості. Визначено критерії сформованості критичного мислення: гностичний, навчально-процесуальний, особистісно-позиційний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)390.1-3 + Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Києнко-Романюк Л. А. 
Розвиток критичного мислення студентської молоді як загальнопедагогічна проблема : автореф. дис... канд. пед. наук / Л. А. Києнко-Романюк; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено розвиток критичного мислення студентської молоді як загальнопедагогічну проблему. Проаналізовано основні теоретичні положення про його розвиток, а також педагогічні засоби, які сприяють прояву його різноманітних форм. Уточнено дефініцію "критичне мислення". Розкрито суть поняття "моральне критичне мислення". Узагальнено педагогічний досвід його розвитку у студентської молоді. На підставі результатів порівняльного аналізу показано, що відмінності полягають у рівневі розвитку суб'єкт-суб'єктних виховувальних відносин "викладач (тренер) - студент", формі та методах організації діяльності. Виявлено педагогічні умови ефективного розвитку критичного мислення студентської молоді в результаті узагальнення педагогічного досвіду впровадження дебатної методики. З'ясовано вплив морально-ціннісних установок особистості на процес розвитку даного мислення для прийняття рішення шляхом порівняння досвіду цього розвитку з використанням різних методик. Здійснено конструювання педагогічного досвіду та розроблено технологію (за попереднім, безпосереднім, рефлексивно-підсумковим етапами) розвитку морального критичного мислення у студентської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА355050 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Конаржевська В. І. 
Формування критичного мислення майбутніх офіцерів у процесі професійної підготовки : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В. І. Конаржевська; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2009. - 20 c. - укp.

Визначено суть і структуру критичного мислення. Обгрунтовано технологію формування критичного мислення майбутніх офіцерів у процесі професійної підготовки, що передбачає мотиваційно-підготовчий, змістово-процесуальний, оцінно-рефлексивний етап і доведено її ефективність. Уточнено критерії та показники рівнів сформованості критичного мислення курсантів, зокрема, мотиваційно-ціннісний, змістово-процесуальний і особистісно-оцінний. Розроблено й апробовано навчально-методичні матеріали з питань формування критичного мислення майбутніх офіцерів у процесі професійної підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4 + Ц4,8(4УКР)390.1-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368872 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Колесова О. П. 
Формування критичного мислення у майбутніх економістів засобами інтерактивних технологій навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. П. Колесова; Класич. приват. ун-т. - Запоріжжя, 2010. - 20 c. - укp.

Проаналізовано основні особливості процесу формування критичного мислення у майбутніх економістів під час професійної підготовки. Розкрито сутність, компонентну структуру та характеристики критичного мислення економіста. Визначено критерії та рівні сформованості. Теоретично обгрунтовано й апробовано педагогічні умови формування критичного мислення у майбутніх економістів в процесі професійної підготовки. Розроблено й експериментально перевірено експериментальну модель формування критичного мислення у майбутніх фахівців економічних спеціальностей засобами інтерактивних технологій навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4 + У. р3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА371231 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Макаренко М. В. 
Вікові особливості швидкості центральної обробки інформації у осіб з різним рівнем функціональної рухливості нервових процесів / М. В. Макаренко, В. С. Лизогуб, Т. В. Кожемяко, Н. П. Черненко // Фізіол. журн. - 2011. - 57, № 1. - С. 88-93. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

У людей віком від 7 до 20 років вивчено динаміку становлення швидкості центральної обробки інформації (ЦОІ) та її зв'язок з функціональною рухливістю нервових процесів (ФРНП). Виявлено, що у дітей, підлітків та юнаків швидкість ЦОІ та ФРНП поступово підвищувалися та сягали максимального розвитку у 19 - 20 років. У всіх вікових групах обстежуваних з різним рівнем ФРНП виявлено статистично значимі відмінності швидкості ЦОІ. Особи з високим рівнем ФРНП характеризувалися достовірно вищими значеннями швидкості ЦОІ у порівнянні з особами з низьким рівнем. Кореляційний аналіз підтвердив ці відмінності. Встановлено загальні вікові закономірності формування ЦОІ і ФРНП, що свідчить на користь генетично детермінованої програми їх розвитку. Існують підстави стверджувати, що швидкість ЦОІ, яка характеризує індивідуальні особливості переробки інформації, може бути використана як індикатор ФРНП та збільшить можливість аналізу експериментального матеріалу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*739.177.54 + Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26810 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Сальников И. С. 
Интеллектуальные особенности интроспективного мышления студентов-информантов при составлении собственных словесных портретов / И. С. Сальников, Е. В. Цапко // Искусств. интеллект. - 2010. - № 2. - С. 64-70. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Приведены результаты экспериментальных исследований индивидуальных и групповых способностей к описанию собственной внешности и внутренних качеств студентов-информантов с использованием или без использования определенной формы изложения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Береза В. О. 
Формування ціннісних орієнтацій у студентської молоді як одна з важливих умов розвитку критичного мислення / В. О. Береза // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 146. - С. 110-115. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто питання становлення системи ціннісних орієнтацій у молоді як важливого чинника успішності їх соціалізації і розвитку у них здатності до критичного мислення і сприйняття дійсності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю952.1 + Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Денисевич О.О. 
Роль критичного мислення в освітній реформі вищої школи епохи інформаційного суспільства / О.О. Денисевич // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2011. - № 1. - С. 155-159. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Розглянуто особливості впливу інформаційного суспільства на освітню парадигму вищих навчальних закладів, проаналізовано перспективи використання критичного мислення у навчально-виховному процесі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Шевчук О. І. 
Вплив навичок критичного мислення на формування знань студентів-економістів / О. І. Шевчук // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2012. - № 739. - С. 298-301. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто необхідність формування навичок критичного мислення. Наведено основні методики застосування та впровадження цього ментального процесу на заняттях з навчальної дисципліни "Логіка".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Геник С. М. 
Лабіринти інтелекту / С. М. Геник // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Пульс. - 2010. - № 4. - С. 23-38. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

З часу створення першого тесту інтелекту, так званого коефіцієнта інтелектуальності (IQ) минуло понад 100 років. Згідно останніх досліджень позитивна кореляція між IQ і життєвим успіхом зберігається лише до значення 115 - 120. Подальші успіхи людини визначають такі якості, як самосвідомість, настирливість, працездатність та емоційний інтелект.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Навоєва Н. І. 
Основні концептуальні засади розвитку інформаційного системного мислення / Н. І. Навоєва // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2008. - 13, вип. 13. - С. 38-44. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Розглянуто можливість розвитку інформаційного системного мислення за умов нової парадигми за рахунок розробки інтегрованої моделі мислення та впровадження програми розвитку нового мислення на рівні всіх виховних і навчальних закладів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Іць С. В. 
Медіаосвітні веб-квести як засіб формування критичного мислення майбутніх учителів іноземних мов / С. В. Іць // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 5. - С. 240-247. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто характеристику та методику використання інтерактивної технології веб-квестів як інноваційної технології в навчально-виховному процесі ВНЗ для підготовки майбутніх учителів іноземних мов в інтеграції з традиційним навчанням. Наведено класифікацію та типи освітніх веб-квестів для формування критичного мислення майбутніх учителів іноземних мов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-4 + Ш12-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Авершин А. О. 
Формування критичного мислення у студентів інженерно-педагогічних ВНЗ / А. О. Авершин, Т. В. Яковенко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2009. - № 24/25. - С. 238-246. - укp.

Здійснено науковий аналіз сутності критичного мислення у психологічному та педагогічному аспекті. Обгрунтовано способи його формування у студентів інженерно-педагогічних ВНЗ. Експериментально досліджено педагогічні технології, які можуть бути ефективно використані для формування критичного мислення у майбутніх інженерів-педагогів.

Осуществлен научный анализ сущности критического мышления в психологическом и педагогическом аспекте. Обоснованы способы его формирования у студентов инженерно-педагогических ВУЗ. Экспериментально исследованы педагогические технологии, которые могут быть эффективно использованы для формирования критического мышления у будущих инженеров-педагогов.

The article gives a scientific analysis of the critical thinking essence as far as psychological and pedagogical aspects are concerned, as well as substantiates methods of its formation in students of engineering pedagogical higher educational establishments. The pedagogical technologies to be effectively used by forming critical thinking in future teacher-engineers have been experimentally investigated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220 + Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Шеремет М. 
Критичне мислення у контексті задач підвищення професійної майстерності вчителя / М. Шеремет // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - № 1. - С. 29-31. - укp.

Досліджено трактування у науковій літературі поняття "критичне мислення". Розглянуто шляхи розвитку критичного мислення з використанням колективно-діяльнісного підходу. Висвітлено його методологічний і теоретичний зміст. Визначено умови його успішної реалізації. Наголошено на важливості логіки побудови процесу колективної діяльності. Значну увагу приділено питанню визначення ефективності впливу колективно-діяльнісного підходу на процес розвитку критичного мислення. Запропоновано три моделі професійно-навчальної колективної діяльності вчителів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Києнко-Романюк Л. 
Розвиток критичного мислення в учнів і студентів: теорія і практика / Л. Києнко-Романюк // Рідна шк.. - 2006. - № 7. - С. 13-15. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто вітчизняні та зарубіжні наукові джерела, які висвітлюють поняття "критичне мислення". Наголошено, що критичний стиль мислення, який передбачає правильне розуміння законів функціонування мозку людини, механізмів сприймання і переробки інформації, алгоритмів прийняття рішень є вищою формою наукового мислення. Наголошено на необхідності критичного підходу до впровадження методик розвитку критичного мислення, запозичених у зарубіжних вчених. На прикладі України та Росії проаналізовано небажані (загрозливі) наслідки прискореного розвитку критичного мислення у суспільстві, зокрема знецінення набутих знань з точних наук, зменшення кількості науково-популярних часописів та їх маленький наклад, свободу дій прихильників "нетрадиційних" знань, певну втрату впливу наукової спільноти на громадську думку, зниження ефективності діяльності середньої та вищої школи. Висвітлено стан залучення до навчального процесу середньої і вищої школи найновіших досягнень науки. Запропоновано впровадження нового навчального курсу "Сучасне природознавство".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч481.220 + Ю935.131-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського