Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Книжкові видання та компакт-диски (8)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Э37-65$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Некрополі України / упоряд.: І. В. Дивний; Укр. т-во охорони пам'яток історії та культури. - К., 1999. - 287 c. - (Некрополі України). - укp.

Викладено історію некрополів Києва, Харківщини, Одещини, Львівщини, Івано-Франківщини, Тернопільщини та Чернівеччини. Наведено стислі біографічні дані про визначних діячів науки, культури, освіти, політичних та громадських діячів даних регіонів України. Окремо подано характеристику поховань представників різних національних меншин та віросповідань, що мешкали у названих місцевостях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т214(4УКР) + Т3(4УКР)0-7 + Э267 + Э37-657

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595110 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Белогуб В. Д. 
Внутреннее убранство храма "Усекновения головы Иоанна Предтечи" / В. Д. Белогуб, А. Ю. Деревянко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 99-101. - рус.

Розглянуто процес відновлення і нового будівництва храмової архітектури та внутрішнє убранство храму "Усічення голови Іоанна Предтечі."

Расссмотрены процесс восстановления и нового строительства храмовой архитектуры, внутреннее убранство храма "Усекновения главы Иоанна Предтечи"

The process of restoring and new construction of the temple architecture. Church " Beheadings John the Forerunner ".


Ключ. слова: церковь "Усекновения главы Иоанна Предтечи"
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ117.166.083 + Э37-655

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Галишин Р. Я. 
Українська церковна архітектура і монументально-декоративне мистецтво зарубіжжя / Р. Я. Галишин. - Л. : Сполом, 2002. - 334 c. - Бібліогр.: с. 319-322. - укp.

Розглянуто особливості становлення, формування та розвитку українського сакрального мистецтва й архітектури в східноєвропейському та західному зарубіжжі ХХ ст. Висвітлено художньообразні особливості української церковної архітектури та інтер'єрів, зокрема, специфіку їх просторової організації, а також настінних оздоблень: стінописів, мозаїки, вітражів та іконостасів.

Рассмотрены особенности становления, формирования и развития украинского сакрального искусства и архитектуры в восточноевропейском и западном зарубежье ХХ в. Освещены художественнообразные особенности украинской церковной архитектуры и интерьеров, в частности, специфика их пространственной организации, а также настенных украшений: стенописей, мозаики, витражей и иконостасов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4/8=Ук)6 + Щ117.166.9(4/8=Ук) + Э37-65

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА638405 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Товкайло М.  
Реліктові типи намогильних знаків з Середньої Наддніпрянщини : [Закінч.] / М. Товкайло // Нар. творчість та етнографія. - 2006. - № 2. - С. 52-60. - Бібліогр.: с. 59-60. - укp.

Розглянуто велику кількість архаїчних дерев'яних стовпоподібних намогильних знаків, серед яких виділено три основні групи, що використовувалися одночасно з початку ХХ ст. до 1970-х рр. Визначено вплив християнської та радянської ідеологій на них.

Рассмотрено большое количество архаических деревянных столбообразных надгробных знаков, среди которых выделены три основные группы, использовавшиеся одновременно с начала ХХ ст. до 1970-х гг. Определено влияние христианской и советской идеологий на них.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-657 + Т3(2)6-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Криворучко Ю. І. 
Канонічність та творчість у сакральній архітектурі / Ю. І. Криворучко // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2006. - № 568. - С. 27-45. - Бібліогр.: 99 назв. - укp.

Проблемою сакральної архітектури є поєднання традиційності богословської і богослужбової функцій храму та творчого характеру архітектурного методу у створенні просторового середовища святині.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ117.166-17 + Э37-655

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Омельченко А. П. 
Строительство культовых сооружений как способ формирования духовно-нравственной культуры у студентов, преподавателей и сотрудников высшего учебного заведения / А. П. Омельченко // Освіта на Луганщині. - 2012. - № 1. - С. 231-235. - рус.

Рассмотрены актуальные в наше время вопросы духовно-нравственного образования и воспитания нового поколения, роль памятников истории и культуры, культовых сооружений в воспитании подростков. Описана история церкви, построенной в 1880 году в Луганском железнодорожном техническом училище и возведение часовни силами студентов, выпускников, сотрудников колледжа. Показано взаимодействие колледжа и церкви в формировании системы ценностей и жизненных установок молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352 + Э37-65

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Stasyuk O. 
Cemetery and church: art environment and spiritualy-functional symbiosis = Цвинтар і церква: мистецьке середовище та духовно-функціональний симбіоз / O. Stasyuk // Architectural Studies. - 2020. - 6, № 1. - С. 18-25. - Бібліогр.: 24 назв. - англ.

Християнство - найбільша релігія в Європі. Після прийняття християнства римським імператором Костянтином, Європа стала важливим центром християнської культури, Виникнення поняття "Європа" тісно пов'язане з поняттям "християнства" чи "християнського світу". У всі часи традиції народної релігії існували значною мірою незалежно від офіційних конфесій чи догматів. Християнство в Україні є дійсно народною релігією. Церква розглядається християнами як найважливіший і необхідний інститут християнства. В Україні церква фігурує не лише, як інституція, спільнота віруючих мирян і священників, але і як храм, в якому відбувається християнське богослужіння. Для українців сам храм є надзвичайно важливим - це унаочнення, матеріальне втілення духовної сутності християнства. Це дім Бога, а більшість церков - це не звичайні споруди, а справжні витвори мистецтва. Територію навколо кожного християнського храму називали також і "цвинтарем". Цвинтар був місцем де тіла покійних спочивають, очікуючи часу Другого пришестя Господнього та загального воскресіння померлих. У давнину християн ховали довкола церков, а також в церковних криптах. І навпаки - храми та каплиці спеціально будували на місцях масових поховань. Звідси властиво взаємодія і співіснування пам'яті минулого, реалій сьогоднішнього і надії на майбутнє. Сьогодні у Львові функціонує біля сотні церков різних конфесій. Найстаріші церкви зосереджені в історичному центрі Львова. А далі церкви є дуже різні - побудовані і у XVIII, і у XIX і на початку XX і в кінці XX ст. Сьогодні у Львові налічується 13 цвинтарів з яких 4 є діючими. Сьогодні у Львові немає жодного прицерковного цвинтаря - ні діючого ні не діючого. Ми можемо лише вивчати історію і бачити рештки чи залишки колишніх цвинтарів довкола Латинської катедри, костелу Бернардинів і Вірменської церкви. І ті історичні церкви і ті новозбудовані в Галичині є справжніми витворами мистецтва. І кількість новозбудованих храмів вражає. Духовне середовище не мислиться без мистецького середовища. Духовне середовище матеріальним втіленням якого є церква покращується та прикрашається з застосуванням всіх доступних мистецьких засобів. І це не змінюється від середньовіччя до сьогоднішнього дня. Співіснування цвинтаря і церкви впродовж століть було дуже тісним. "Міні-цвинтар" у церковних криптах і справжній цвинтар навколо церкви. Сьогодні ця ситуація кардинально змінилася. Я не знаю прикладу закладення цвинтаря довкола новозбудованої церкви. Я також не знаю актуального будівництва церкви на новозакладеному цвинтарі чи на відносно новому цвинтарі, який функціонує і на якому нема церкви. Тобто можна сказати, що сьогодні церква та цвинтар рухаються в напрямку співіснування на відстані. Така ситуація характерна для більших міст - динамічніших, які швидко розвиваються та змінюються. Маленькі містечка і села більш схильні до збереження традицій. Якщо в якомусь населеному пункті існує цвинтар коло церкви, то сьогодні ніхто руйнувати його не збирається. Сьогодні люди скоріше з пошаною ставляться і до цвинтаря і до церкви не лише як до інституції, але і як до споруди.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-655 + Щ113(4)927.166 + Щ136.163(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж44045 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського