Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (17)Автореферати дисертацій (12)Книжкові видання та компакт-диски (16)
Пошуковий запит: (<.>K=УЯВА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 96
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Скрипченко О. В. 
Загальна психологія / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук, Т. Зелінська, Т. Лисянська, Н. Співак, Н. Зубалій, І. Булах, О. Артемчук, Л. Зінченко. - К. : А.П.Н., 1999. - 461 c. - укp.

Зроблено спробу представити загальну психологію на основі генетично-модульного підходу з урахуванням сучасних досягнень української та зарубіжної психології. Розглянуто місце психології в системі наук, зв'язок з іншими науками, історію психологічної думки в Україні, починаючи з дохристиянських часів до повоєнних років. Викладено методи психології, питання розвитку психіки та свідомості, індивідуальні внутрішні процеси (відчуття, сприймання, пам'ять, мислення, уява, увага, почуття), вольова активність особистості, психологія міжособистісних взаємин тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592402 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Курдюков Б. Ф. 
Методология вузовской профессиональной подготовки студентов / Б. Ф. Курдюков // Физ. воспитание студ. творч. спец. - Х., 2001. - № 6. - С. 27-30. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Чітке позначення рівнів активності студента і зміст спрямованості професійно орієнтованого навчання обумовлено визначеними методами. На початковому етапі науково-навчальний матеріал можна засвоїти за допомогою сприйняття, уваги, пам'яті, а на наступному - потрібні уява та творче мислення. Надалі активність студентів підвищується на рівні спільної діяльності та діалогічного спілкування. Сучасна методологія професійної підготовки фахівця в процесі навчання у вищому навчальному закладі повинна грунтуватися на активності студента.


Ключ. слова: методология, обучение, студент, качество подготовки специалистов
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кігель Р. Ю. 
Основи економічної теорії : Навч. посіб. для студ. техн. спец. / Р. Ю. Кігель, М. І. Радомисельський, Л. М. Ігнатов, М. Є. Дворніков; Вінниц. держ. техн. ун-т. - Вінниця, 1998. - 206 c. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглядається суть економіки як великої системи, її структура, внутрішні зв'язки, результати її функціонування, а також закономірності і механізми розвитку кредитно-фінансової системи, товаровиробництва, ціноутворення. Відображаються підходи, притаманні сучасній економічній науці, проблематика, що зв'язана з необхідністю перегляду традиційних трактувань понять і категорій, які панували в економічній теорії. Особлива увага приділяється проблемам і труднощам переходу України до ринкової економіки, дається уява про суть процесів, які відбуваються в сучасному ринковому господарстві.


Індекс рубрикатора НБУВ: У01я73

Шифр НБУВ: ВА588944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Таранець В. Г. 
Походження поняття числа і його мовної реалізації (до витоків індоєвропейської прамови) / В. Г. Таранець; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. Одес. філ. - 2-е вид., переробл. і доп. - О. : АстроПринт, 1999. - 116 c. - Бібліогр.: с. 96-111. - укp.

Зроблено спробу вирішити проблему числа шляхом глибокої реконструкції. З нових позицій розглянуто нумеративні позначення і їх денотативну співвіднесеність, а також етимологію деяких слов'янських і германських слів. Висвітлено уявлення древньої людини про оточуючий світ і проявлення у них кількісних найменувань. Відмічено, що первісними поняттями людини є її уява про цілісність і двоїстість оточуючого світу, які потім доповнюються уявленням про три- і чотиричленну структуру дійсності. Ці перші кількісні поняття знайшли відображення в операціях лічби, що розглянуті авторами у різних народів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.71 + Ш103.155 + Ш140/159-03

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА594021 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Косіюк М. М. 
Практикум з курсу "Основи науково-технічної творчості" : Навч. посіб. для студ. втузів / М. М. Косіюк, Г. П. Черменський. - Хмельницький : Поділля, 1998. - 280 c. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

В навчальному посібнику приводяться винахідницькі задачі і методичні вказівки для їх ефективного розв'язання. Перевага надається інструментам теорії розв'язання винахідницьких задач (ТРВЗ), хоч і не виключається використання інших прийомів і методик. "Практикум..." побудований у відповідності з програмою теоретичного курсу і складається з 16 розділів, серед них: пізнай себе; творча уява, абстрактне, образне і логічне мислення, переборення психологічної інерції; прийоми психологічної активізації творчості та перебір варіантів; мозковий штурм; морфологічний аналіз; закони розвитку технічних систем; принципи репольного аналізу; ідеальний кінцевий результат (ІКР), фізична суперечність (ФСП), фізичні, геометричні та хімічні ефекти; метод моделювання маленькими чоловічками (ММЧ); прийоми усунення технічних суперечностей; алгоритм розв'язування винахідницьких задач АРВЗ-85-В; функціонально-вартісний аналіз та ін. Посібник містить біля 500 задач, вправ і тестів. Більшість із наведеного матеріалу запозичено з деякими змінами із навчальної, науково-популярної літератури і науково-технічних журналів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.у я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586390 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гавдьо С. В. 
Значення короткострокових начерків по пам'яті і з уяви по рисунку для становлення майстерності студентів / С. В. Гавдьо // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 1. - С. 109-112. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Зазначено, що рисунок з натури і з уяви є єдиним процесом вивчення форми. Наголошено, що розвиток художньої пам'яті допомагає збагаченню образного мислення.

Отмечено, что рисунок с натуры и по представлению - это единый процесс изучения формы. Акцентировано, что развитие художественной памяти помогает обогащению образного мышления.

Drawing on person and drawing on imagination - is the common process of forms studing. The development of art memory helps to rich our imagination, to make profund the remembering of the nature.


Ключ. слова: уява, пам'ять, рисунок
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ15я781 + Щ15я782

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Варій М. Й. 
Загальна психологія : підруч. / М. Й. Варій; Львів. держ. ун-т внутр. справ. - 2-ге вид., виправл. і доповн. - К. : Центр учб. л-ри, 2007. - 967 c. - укp.

Розкрито етапи історичного розвитку, теоретичні аспекти, принципи, методи, основні наукові поняття та закономірності психології. Розглянуто структуру та особливості функціонування центральної нервової системи людини, сутність людської психіки, причини та наслідки ненормативного психічного розвитку. Наведено інформацію про біопсихічну, ментально-психічну, інтраіндивідуальну підструктури особистості, фрустраційні, комунікативні та інтелектуальні емоції, фази й ознаки вольових дій, види здібностей, психічні стани, регулятори та продукти психомоторики, різновиди мовлення. Розкрито сутність таких понять, як відчуття, сприйняття, пам'ять, мислення, уява. Розглянуто можливості ідентифікації емоцій іншої людини за мімікою та пантомімікою. Описано особливості психологічного захисту у дітей.

Раскрыты этапы исторического развития, теоретические аспекты, принципы, методы, основные научные понятия и закономерности психологии. Рассмотрены структура и особенности функционирования центральной нервной системы человека, сущность человеческой психики, причины и последствия ненормативного психического развития. Приведена информация о биопсихической, ментально-психической, интраиндивидуальной подструктурах личности, фрустрационных, коммуникативных и интеллектуальных эмоциях, фазах и признаках волевых действий, видах способностей, психических состояниях, регуляторах и продуктах психомоторики, разновидностях речи. Раскрыта сущность таких понятий, как ощущение, восприятие, память, мышление, воображение. Рассмотрены возможности идентификации эмоций другого человека по мимике и пантомимике. Описаны особенности психологической защиты у детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93я73-1

Шифр НБУВ: ВС44494 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Мацьопа Р. Л. 
Модульна технологія курсу "Педагогіка" : Навч.-метод. посіб. Модуль 3. Основи педагогічної майстерності / Р. Л. Мацьопа, Л. Б. Платаш; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : Рута, 2006. - 228 c. - укp.

Розкрито модульну організацію вивчення нормативного курсу "Педагогіка" за модульною технологією "Основи педагогічної майстерності". Запропоновано перелік запитань, список рекомендованої літератури, тематику рефератів, змістові та методично-діяльнісні навчальні елементи модуля 3 (М - 3). Розглянуто такі питання, як майстерість учителя в керуванні психічним самопочуттям, виразність мовлення, увага, уява та спостережливість вчителя, педагогічний артистизм.

Раскрыта модульная организация изучения нормативного курса "Педагогика" по модульной технологии "Основы педагогического мастерства". Предложены перечень вопросов, список рекомендованной литературы, тематика рефератов, содержательные и методико-деятельностные учебные элементы модуля 3 (М - 3). Рассмотрены такие вопросы, как мастерство учителя в управлении психическим самочувствием, выразительность речи, внимание, воображение и наблюдательность учителя, педагогический артистизм.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421я73 + Ч489.511.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348447 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гуцуляк Н. М. 
Основи загальної психології: в схемах і таблицях / Н. М. Гуцуляк, Н. Г. Рудюк; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : Рута, 2008. - 72 c. - Бібліогр.: с. 70. - укp.

Викладено основи загальної психології у схемах і таблицях. Розглянуто предмет, стан, структуру й особливості психології. Описано форми прояву психіки людини. Наведено методи й основні напрямки сучасної психології. Розкрито суть понять "відчуття", "сприймання", "мислення", "уява", "пам'ять", "здібності", "спілкування", "діяльність", "характер", "соціальні групи".

Изложены основы общей психологии в схемах и таблицах. Рассмотрены предмет, состояние, структура и особенности психологии. Описаны формы проявления психики человека. Приведены методы и основные направления современной психологии. Раскрыта сущность понятий "предчувствие", "восприятие", "мышление", "представление", "память", "способности", "общение", "деятельность", "характер", "социальные группы".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93 я67

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА703260 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сисоєва С. О. 
Психологія та педагогіка : Підруч. / С. О. Сисоєва, Т. Б. Поясок; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти, Кременчуц. ін-т Дніпропетр. ун-ту економіки та права. - К. : Міленіум, 2005. - 520 c. - укp.

Висвітлено фундаментальні засади педагогіки та психології, можливості застосування психолого-педагогічних знань у реалізації особистісних і професійних життєвих стратегій, вирішенні актуальних проблем професійної діяльності. Розкрито сутність таких понять, як відчуття, сприймання, уявлення, уява, пам'ять, мислення, емоції, почуття, воля. Наведено відомості щодо педагогічних методів впливу на особистість, особливостей сімейного виховання, мистецтва проведення переговорів, публічних виступів і дискусій.

Освещены фундаментальные основы педагогики и психологии, возможности применения психолого-педагогических знаний в реализации личностных и профессиональных жизненных стратегий, решении актуальных проблем профессиональной деятельности. Раскрыта сущность таких понятий, как ощущение, восприятие, представление, воображение, память, мышление, эмоции, чувства, воля. Приведены данные, касающиеся педагогических методов влияния на личность, особенностей семейного воспитания, искусства ведения переговоров, публичных выступлений и дискуссий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я73-1 + Ч314я73-1

Шифр НБУВ: ВА681153 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Лебедєва Н. Г. 
Психологія : навч. посіб. / Н. Г. Лебедєва, О. Т. Джурелюк, Д. О. Самойленко; Донбас. держ. техн. ун-т. - Алчевськ, 2008. - 268 c. - укp.

Розглянуто основні поняття та категорії психології. Охарактеризовано психічні пізнавальні процеси, індивідуально-психологічні властивості, емоційно-вольову сферу особистості. Висвітлено сутність таких понять, як відчуття, уява, мислення, увага, пам'ять, характер, здібності, самосвідомість, воля. Розкрито проблеми взаємодії та психологічного впливу під час ділового спілкування, функції конфліктів, психологічні фактори нормалізації стресу.

Рассмотрены основные понятия и категории психологии. Охарактеризованы психические познавательные процессы, индивидуально-психологические свойства, эмоционально-волевая сфера личности. Освещена сущность таких понятий, как ощущение, мышление, внимание, память, характер, способности, самосознание, воля. Раскрыты проблемы взаимодействия и психологического влияния при деловом общении, функции конфликтов, психологические факторы нормализации стресса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я73

Шифр НБУВ: ВА702430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Психологія : Навч. посіб. Ч. 1 / уклад.: О. М. Гавеля; Держ. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. - К., 2006. - 141 c. - Библиогр.: с. 134-141 - укp.

Розкрито сутність і завдання психології. Описано методи природного експерименту, зокрема, клінічну бесіду, діагностичне інтерв'ю, анкетування, спостереження, а також особливості соціометричнго та біографічного методів. Розглянуто такі пізнавальні функції психіки, як відчуття, сприймання, уява, пам'ять, мислення, інтелект, мова.

Раскрыты сущность и задания психологии. Описаны методы естественного эксперимента, в частности, клиническая беседа, диагностическое интервью, анкетирование, наблюдение, а также особенности социометрического и биографического методов. Рассмотрены такие познавательные функции психики, как ощущение, восприятие, воображение, память, мышление, интеллект, язык.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я73 + Ю93я73

Шифр НБУВ: В349716 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Котик-Чубінська М.  
Уява в об'єктиві: про фотографію у творчості Юрія Тарнавського / М. Котик-Чубінська // Слово і час. - 2007. - № 2. - С. 60-66. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО=УК)-4 + Ш5(УК=7СПО)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Денисюк А. С. 
Уява і творчість молодших школярів : Навч. метод. посіб. / А. С. Денисюк; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. - Луцьк : РВВ "Вежа" Волин. держ. ун-ту ім. Л.Українки, 2005. - 148 c. - Бібліогр.: с. 144-145. - укp.

На підставі узагальнення результатів експериментального та методичного дослідження, а також педагогічного досвіду розвивального навчання дітей у початкових класах загальноосвітньої школи Луцька висвітлено теоретичні та практичні питання психолого-педагогічних чинників розвитку уяви молодших школярів. Запропоновано ефективну методику розвитку уяви учнів під час сприймання ними художніх описів природи, а також сюжетних творів.

На основе обобщения результатов экспериментального и методического исследования, а также педагогического опыта развивающего обучения детей в начальных классах общеобразовательной школы Луцка освещены теоретические и практические вопросы психолого-педагогических факторов развития воображения младших школьников. Предложена эффективная методика развития воображения учеников во время восприятия ими художественных описаний природы, а также сюжетных произведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221я73 + Ю983.512.02я73 + Ю984.5я73

Шифр НБУВ: ВА674022 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ільїна Н. М. 
Загальна психологія в екзаменаційних питаннях і відповідях : навч. посіб. / Н. М. Ільїна. - Суми : Унів. кн., 2009. - 239 c. - Бібліогр.: с. 231-236. - укp.

Висвітлено предмет, принципи та основні поняття загальної психології. Охарактеризовано методи психологічних досліджень і вимоги до їх організації. Увагу приділено біологічним основам психіки, функціональній асиметрії головного мозку, рефлекторному характеру психічної діяльності, структурі свідомості, чинникам і рушійним силам розвитку особистості, рівням соціально-психологічного розвитку груп, засобам спілкування. Розкрито сутність таких понять, як діяльність, сприйняття, пам'ять, мислення, уява, увага, воля, темперамент, характер, здібності.

Освещены предмет, принципы и основные понятия общей психологии. Охарактеризованы методы психологических исследований и требования к их организации. Уделено внимание биологическим основам психики, функциональной асимметрии головного мозга, рефлекторному характеру психической деятельности, структуре сознания, факторам и движущим силам развития личности, уровням социально-психологического развития групп, средствам общения. Раскрыта сущность таких понятий, как деятельность, восприятие, память, мышление, воображение, внимание, воля, темперамент, характер, способности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93я73

Шифр НБУВ: ВА707608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Соколенко В. И. 
Критический ток, пиннинг и резистивное состояние сверхпроводящего монокристаллического ниобия с различным типом дефектной структуры / В. И. Соколенко, Я. Д. Стародубов // Физика низ. температур. - 2005. - 31, № 7. - С. 745-751. - Библиогр.: 17 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: К235.140.633

Шифр НБУВ: Ж14063 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Кучма Л.  
Психологічне підгрунтя для політичного маніпулювання / Л. Кучма // Укр. нац. ідея: реалії та перспективи розв. - 2006. - № 18. - С. 125-130. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто психологічну основу політичного маніпулювання. Особливу увагу приділено аналізу цілеспрямованого впливу на підсвідомі структури людської психіки. Зроблено акцент на особливостях використання таких підструктур психіки як уява, пам'ять, увага, емоційні елементи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф052

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71870 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Berstein L. M. 
Genotoxic factors associated with the development of receptor-negative breast cancer: potential role of the phenomenon of switching of estrogen effects = Генотоксичні фактори, асоційовані з виникненням рецептор-негативного раку молочної залози: потенційна роль феномена переключення естрогенного ефекту / L. M. Berstein, E. V. Tsyrlina, T. E. Poroshina, V. V. Levina, D. A. Vasilyev, I. G. Kovalenko, V. F. Semiglazov // Эксперим. онкология. - 2006. - 28, № 1. - С. 65-70. - Библиогр.: 32 назв. - англ.


Ключ. слова: рак молочної залози, рецептори естрогенів, рецептори прогестерону, рецептор-негативні пухлини, паління, діабет, генотоксичність, 8-гідрокси-2-дезоксигуанозин
Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.133.1-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14160 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
19.

Корсун І. В. 
Активізація навчально-пізнавальної діяльності старшокласників у процесі вивчення властивостей твердих тіл у курсі фізики : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. В. Корсун; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Вперше розроблено методичний підхід до розв'язання проблеми активізації навчально-пізнавальної діяльності старшокласників на уроках фізики, який базується на такій гіпотезі: на всіх етапах внутрішнього процесу засвоєння знань (сприймання - осмислення і розуміння - узагальнення - закріплення - застосування на практиці) в учнів за допомогою активних засобів і методів навчання розвиваються відповідні пізнавальні процеси (сприймання, увага, мислення, уява, пам'ять) і формується пізнавальний інтерес. Обгрунтовано загальні засади методики вивчення властивостей твердих тіл, які грунтуються на атомістичному методі їх пояснення та застосуванні активних засобів навчання (історичних відомостей, життєвих прикладів, а також прикладів практичного використання та наукових досягнень). Удосконалено методику вивчення будови та властивостей твердих тіл у курсі фізики старшої школи шляхом висвітлення внеску українських учених у розвиток фізики твердого тіла.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)2-3,022

Шифр НБУВ: РА363109 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Смігунова О. Г. 
Естетика І.Канта: продуктивна уява і принцип доцільності : Автореф. дис... канд. філософ. наук / О. Г. Смігунова; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2007. - 16 c. - укp.

Розкрито значення ключових ідей естетики І.Канта - продуктивної уяви, здатності судження, принципу доцільності - у філософській системі німецького мислителя та сучасній теоретичній думці. На основі опрацювання теоретичної спадщини І.Канта визначено новий вектор розвитку класичної теорії на базі її поєднання з актуальними розробками сучасної естетики, психології та філософії. Обгрунтовано можливість використання деяких положень естетичної теорії І.Канта як методологічної бази аналізу історично варіативних форм мистецтва та естетичної діяльності індивіда в цілому. Зокрема, художню форму твору визначено як змістовий концентрат, естетично значимий в історичному розвитку суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю8 г(4НІМ)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА351253 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського