Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (31)Автореферати дисертацій (136)Книжкові видання та компакт-диски (22)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ЗВ’ЯЗОК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 385
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Щепова Д. Р. 
Роль ціннісних орієнтацій в утвердженні життєвих пріоритетів студентської молоді / Д. Р. Щепова // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 107-112. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Акцентовано увагу на ціннісних орієнтаціях, які є духовним ядром кожної особистості і сприяють внутрішній злагодженості та самовпевненості. Аргументовано, що формування позитивних ціннісних орієнтацій в студентському віці є важливою запорукою розвитку гармонійної особистості молодої людини. Виявлено залежність між різними об’єктами, які потрапляють у сферу ціннісної орієнтації молоді, що дозволяє окреслити деякі загальні тенденції процесу їх формування. Встановлено вплив факторів, які визначають їх поведінку. Розглянуто співвідношення пріоритетів особистості з ціннісними орієнтаціями та їх зв’язок з діяльністю.

Акцентовано внимание на ценностных ориентациях, которые являются духовным ядром каждой личности и способствуют установлению внутреннего благополучия и самоуверенности. Представлена аргументация того, что формирование позитивных ценностных ориентацийв студенческом возрасте является основой развития гармоничной личности. Раскрыта зависимость между разными объектами, которые попадают в сферу ценностных ориентаций молодежи, что позволяет определить некоторые общие тенденции процесса их формирования. Установлено влияние факторов, которые определяют поведение молодежи. Рассмотрено соотношение приоритетов личности с ценностными ориентациями и их связь с деятельностью.

The author touches upon the problem of value orientations as the main point in inner world of every person. They also promote for establishment of inner prosperity and self-assurance. The author underlines that forming of positive value orientations in students’ age is basis for development of harmonious personality of young people. She analyses dependence between different objects, which get to the sphere of valuable youth orientation, let’s to note some general tendencies of the process of their formation. Establishing the influence of factors which define their behaviour. Considering the correlation of personal priorities with valuable orientations, their connexion with activity can be traced.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Калашник А. А. 
Эпохи проявлений кимберлитового магматизма – индикатор коллизионных обстановок планетарного масштаба / А. А. Калашник // Зб. наук. пр. Укр. держ. геологорозв. ін-ту. - 2011. - № 1. - С. 35-49. - Библиогр.: 33 назв. - рус.

Исследована связь между планетарными эпохами кимберлитового магматизма, эндогенным рудообразованием и коллизионными обстановками планетарного масштаба, выражающимися мощными тектоническими активизациями, формированием глубинных разломов, превращающихся в транспортные каналы эндогенного вещества, усилением магматизма, миграцией глубинного вещества, в первую очередь интенсивной ювенильной дегазацией (в частности, потоком глубинных флюидов, в составе которых ведущее место занимают СО? и CH?) и биотическими переломами, которые, по мнению авторов, в совокупности обусловлены ротагенными причинами.

Досліджено зв’язок між планетарними епохами кімберлітового магматизму, ендогенного рудоутворення і колізійними обстановками планетарного масштабу, що виражаються потужними тектонічними активізаціями, формуванням глибинних розломів, які перетворюються на транспортні канали ендогенної речовини, посиленням магматизму, міграцією глибинної речовини, в першу чергу, інтенсивною ювенільною дегазацією (зокрема, потоком глибинних флюїдів, у складі яких провідне місце займають СО? і CH?) і біотичними переломами,які, на думку авторів, у сукупності зумовлені ротагенними причинами.

The relationship between planetary epochs of kimberlitic magmatism, endogenous ore formation and collision environment of planetary scale is investigated. It expressed strong tectonic activation and the formation of deep faults turning into transport channels endogenous substances, increased magmatic migration of deep substance, primarily the intensive juvenile degassing (in particular the flow of deep fluids, which include those leading place of CO? and CH?) and Biotic crisis’s which in opinion of authors are caused by the rotagenic reasons.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д342.531

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71494 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ткаченко О. Г. 
Засоби стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів у шкільництві другої половини XIX ст. / О. Г. Ткаченко // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 39. - С. 77-83. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано історико-педагогічну літературу та архівні дані, на основі яких розкрито засоби педагогічного стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів у вітчизняний шкільний практиці другої половини XIX ст. Охарактеризовано стимулювальні засоби, що використовувались у цей період у процесі навчання: наочність, зв’язок із життям, навчальні екскурсії, письмові вправи, вистави, свята, літературні читання тощо.

Проанализированы историко-педагогическая литература и архивные данные, на основе которых предоставлены средства педагогического стимулирования учебно-познавательной деятельности учеников в отечественной школьной практике второй половины XIX ст. Охарактеризованы стимулирующие средства, которые использовались в этот период в процессе обучения: наглядность, связь с жизнью, учебные экскурсии, письменные упражнения, выставки, праздники, литературные чтения и т. д.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч421.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Мальнєва О. В. 
Технологія педагогічного спілкування вчителя з учнями / О. В. Мальнєва // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 40. - С. 59-64. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто суть технології педагогічного спілкування вчителя з учнями, приділено увагу структурі та організації педагогічного спілкування. Охарактеризовано стадії реалізації спілкування: орієнтування за умов спілкування, залучення уваги, зондування душі об’єкта, вербальне спілкування, зворотний зв’язок (змістовий і емоційний).

Рассмотрена суть педагогического общения учителя с учениками, уделено внимание структуре педагогического общения, ее организации. Охарактеризованы стадии реализации общения: ориентирование в условиях общения, привлечение внимания, зондирование души объекта, вербальное общение, обратная связь (содержательная и эмоциональная).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кот О. Л. 
Розвиток антропологічних ідей у вітчизняній педагогіці (друга половина ХІХ – початок ХХ століття) / О. Л. Кот // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 40. - С. 152-157. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано антропологічні погляди видатних вітчизняних педагогів другої половини ХІХ – початку ХХ ст. З’ясовано, що в досліджуваній період у педагогічний науці було сформульовано провідні антропологічні ідеї: цілісність людської істоти, єдність тілесного, душевного та духовного буття, взаємовплив особистого та соціального, зв’язок вікових та індивідуальних особливостей.

Проанализированы антропологические взгляды известных отечественных педагогов второй половины ХІХ – начала ХХ вв. Выяснено, что в исследуемый период в педагогической науке были сформулированы ведущие антропологические идеи: целостность человеческого существа, единство телесного, душевного и духовного бытия, взаимовлияние личного и социального, связь возрастных и индивидуальных особенностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч30 в056.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Шаповалова Н. П. 
Кар’єрна орієнтація й стійкі утворення в структурі особистості людини / Н. П. Шаповалова // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 40. - С. 87-95. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито сутність поняття «кар’єрна орієнтація», проаналізовано напрямки кар’єрної орієнтації і їх зв’язок зі стійкими утвореннями в особистості людини. Виявлено вісім напрямків кар’єрної мотивації людини у концепції «якорі кар’єри», простежено зв’язок між установками соціотипу на вид діяльності та якорями кар’єри.

Раскрыта сущность понятия «карьерная ориентация», проанализированы направления карьерной ориентации и их связь с устойчивым образованием в личности человека. Выявлены восемь направлений карьерной мотивации человека в концепции «якоря карьеры», прослежена связь между установками социотипа на вид деятельности и якорями карьеры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.232 + Ю959.181

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ширшов В. Д. 
Педагогическая сабриенология / В. Д. Ширшов, С. В. Ширшов // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 40. - С. 140-146. - рос.

Раскрыты проблемы науки сабриенология, которая изучает опасности от употребления табачной продукции, алкоголя, наркотиков и других средств, отрицательно влияющих на сознание и здоровье людей. Показана связь сабриенологии с другими науками, определены пути реализации трезвого образа жизни, даны характеристики направления пропаганды трезвого образа жизни.

Розкрито проблеми науки сабрієнології, яка вивчає небезпеку від вживання табачної продукції, алкоголю, наркотиків та інших засобів, які негативно впливають на свідомість та здоров’я людей. Показано зв’язок сабрієнології з іншими науками, визначено шляхи реалізації тверезого образу життя, надано характеристику напрямів пропаганди тверезого образу життя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)599.64 + Р11(4УКР)652.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Коновальчук Г. П. 
Сучасні концепції креативної освіти молодших школярів: проблеми та перспективи / Г. П. Коновальчук // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 251-255. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто сутність та основні положення креативної освіти, її зв’язок з іншими концепціями творчого розвитку молодших школярів. Презентовано авторський спецкурс для майбутніх вчителів початкових класів „Розвиток творчих здібностей молодших школярів”, який є одним зі шляхів реалізації ідей креативної освіти в Україні.

Рассмотрены суть и основные особенности креативного обучения, его связь с другими концепциями творческого развития младших школьников. Представлен авторский спецкурс для будущих учителей начальных классов „Развитие творческих способностей младших школьников”, который является одним из путей реализации идей креативного образования в Украине.

One of the main tasks of education XXI century is to discover all positive features in children, revealing and developing their best qualities and abilities. In the article are presented the materials of the phenomenon of Creative Education as a main component of the global world, built pedagogical conception its development by different methods. This problem is reviving the influence of humanistic ideas in the system of modern education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Підлипняк І.Ю. 
Втілення ідей В. О. Сухомлинського до вирішення проблеми логіко-математичного розвитку / І.Ю. Підлипняк // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 410-413. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено зв’язок сучасних підходів до вирішення проблеми логіко-математичного розвитку з основними положеннями педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського.

Выявлена связь современных подходов к решению проблемы логико-математического развития с основными положениями педагогического наследия В. А. Сухомлинского.

Lights up connection of the modern approaches to the solving of the problem of logic mathematical development with the basic regulations of pedagogical heritage of V. O. Sukhomlyns’kyi.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч411.383

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Албул І. 
Дитинство В. П. Науменка в координатах соціалізаційних впливів кінця XIX – поч. XX ст. / І. Албул // Іст.-пед. альм.. - 2012. - Вип. 1. - С. 37-40. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто процес становлення й розвитку особистості В. Науменка за умов національно-просвітницького руху в Україні другої половини XIX ст. – початку XX ст. Висвітлено основні чинники формування світогляду педагога. Зроблено висновок, що органічний зв’язок з українським культурним рухом сприяв вихованню національної свідомості В. Науменка, був одним із чинників формування національного спрямованого світогляду, потреби в захисті українського національного питання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Науменко В. П.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Савчук В. К. 
Інформаційно-аналітичний процес: праксеологічний підхід : монографія / В. К. Савчук, О. М. Костенко, В. М. Краєвський. - К. : Вік принт, 2013. - 202 c. - Бібліогр.: с. 131-154 - укp.

Систематизовано принципи формування інформаційно-аналітичного процесу (ІАП) та умови його ефективного здійснення. Розкрито генезу та оцінено гносеологію трансформацій зазначеного процесу. Визначено особливості ІАП у сільському господарстві, аргументовано специфічний інструментарій встановлення адекватних наявній кон'юнктурі заходів з підвищення релевантності інформації, що використовується менеджментом для прийняття управлінських рішень з покращання результатів діяльності суб’єктів господарювання цієї галузі. Досліджено змістовно-сутнісну характеристику рішень як праксеологічного об’єкту в управлінській діяльності, а також оцінено кореляційний зв’язок рівня їх якості та визначальних параметрів ІАП. На основі методології праксеологічного підходу розглянуто теоретичні засади побудови, в тому числі, критеріальну аподиктичність формування якісного інформаційно-аналітичного забезпечення управління. З використанням системотвірних положень праксеології розроблено основні чинники організації такого процесу з позиції оптимальності використання засобів для досягнення управлінських цілей. З'ясовано праксеологічні засади оптимізації функціонування та подальшого удосконалення ІАП управління в цілому, а також окремо кожного елемента його структури.


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)221 + У9(4УКР)210.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА776453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Ємчик Л. 
Професійна ціль як системний фактор підготовки кваліфікованих робітників / Л. Ємчик // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 5. - С. 16-22. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано формування цілей навчання і його професійна спрямованість. Виявлено можливості ефективного навчання фізики за умов скорочення годин на її вивчення. Зауважено, що зміст навчання пов’язаний із вимогами, що випливають із необхідності модернізації методів навчання, оскільки поза орієнтацією на продуктивну діяльність неможлива виховна та навчальна діяльність. Відзначено, що найбільш ефективним шляхом розвитку технічного мислення під час вивчення фізики є розв’язування задач. Зауважено, що досягнення фізики значною мірою визначають зміст сучасної науково-технічної та технологічної революції, є основою науково-технічного прогресу. Акцентовано увагу на засвоєння окремих розділів фізики та їх зв’язок із фаховими дисциплінами: механікою, гідромеханікою, електротехнікою, математикою, комп’ютерною технікою та ін. Констатовано, що логічне і технічне мислення надає можливість реалізувати мету навчання – вміння вибирати необхідні засоби праці, прийоми роботи для вирішення експериментальних і виробничих завдань.

Обосновано формирование целей обучения и его профессиональная направленность. Выявлены возможности эффективного обучения физике в условиях сокращения часов на изучение. Отмечено, что содержание обучения связано с требованиями, вытекающими из необходимости модернизации методов обучения, поскольку вне ориентациии на продуктивную деятельность невозможна воспитательная и учебная деятельность. Отмечено, чтонаиболее эффективным путем развития технического мышления при изучении физики является решение задач; достижения физики в значительной мере определяют содержание современной научно-технической и технологической революции, являются основой научно-технического прогресса. Акцентировано внимание на освоении отдельных разделов физики и их связь с профессиональными дисциплинами: механикой, гидромеханикой, электротехникой, математикой, компьютерной техникой и т.д. Констатировано, что логическое и техническое мышление дает возможность реализовать цель обучения – умение выбирать необходимые средства труда, приемы работы для решения экспериментальных и производственных задач.

Substantiated the formation of learning objectives and its professional orientation. The capabilities for effective teaching physics in a reduction in hours of study. It is noticed that the content of education is associated with the demands of the need for modernization of teaching methods, as is a focus on productive activities can not be educational and training activities. It is noted that the most effective way of technical thinking in the study of physics is to solve problems. It is noticed that the achievements of physics to a large extent determine the content of the modern scientific-technical and technological revolution, is the basis of scientific and technological progress. The attention in the training of individual sections of physics on their relationship with the professional disciplines: mechanics, fluid mechanics, electrical engineering, mathematics, computers and so on. It was stated that the logical and technical thinking makes it possible to realize the goal of learning - the ability to choose appropriate work equipment, working methods for the solution of experimental and production problems.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Самойленко Н. 
Концептуальна модель розвитку методичної компетентності майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів / Н. Самойленко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 1. - С. 97-104. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Теоретично обгрунтовано концептуальні засади розробки моделі розвитку методичної компетентності майстрів виробничого навчання в системі неперервної освіти педагога професійної школи. Визначено складові (цільовий, процесуальний та діагностико-результативний блоки) та мету пропонованої моделі; охарактеризовано її основні структурні компоненти. Зазначено, що методологічною основою функціонування запропонованої системи розвитку компетентності є системний, діяльнісний, особистісно-розвивальний і компетнтнісний підходи. Детально розглянуто основні принципи розвитку методичної компетентності майстра виробничого навчання – системність, неперервність, науковість, гуманізація процесу, зв’язок теорії з практикою, створення сприятливого освітнього середовища. Виявлено та обгрунтовано домінантні педагогічні умови, які сприятимуть ефективному розвитку методичної компетентності майстра виробничого навчання.

Теоретически обоснованы концептуальные основы разработки модели развития методической компетентности мастеров производственного обучения в системе непрерывного образования педагога профессиональной школы. Определены составляющие (целевой, процессуальный и диагностико-результативный блоки) и цель предлагаемой модели; охарактеризованы ее основные структурные компоненты. Указано, что методологической основой функционирования предлагаемой системы развития компетентности является системный, деятельностный, личностно-развивающий и компетнтностный подходы. Подробно рассмотрены основные принципы развития методической компетентности мастера производственного обучения - системность, непрерывность, научность, гуманизация процесса, связь теории с практикой, создание благоприятной образовательной среды. Выявлены и обоснованы доминантные педагогические условия, способствующие эффективному развитию методической компетентности мастера производственного обучения.

The article grounds the concept of “modelling” and “model” and proves the necessity of master’s methodical competence model development. The author reveals theoretical approaches to the modelling of methodical competence development. They are systematic, action-oriented, personal and developmental approaches. The author identifies principles of modelling and characterises structural components of methodical competence model development of vocational school’s teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.428

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ікункіна З. І. 
До питання про кореляційний зв’язок інтелекту та афекту у старших дошкільників / З. І. Ікункіна // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2011. - № 16 (2). - С. 71-74. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Наведено результати теоретичного та практичного вивчення кореляційного зв’язку інтелекту та афекту у дітей старшого дошкільного віку. Уточнено сутність понять «інтелект» та «афект». Наведено навчальну методику, спрямовану на розвиток інтелектуальної й емоційної сфери дітей у процесі підготовки до навчання в школі та аналіз результатів контрольних зрізів психокорекційної роботи з дітьми з метою навчання дітей робити умовиводи, регулювати свої почуття та емоції. Використано методи дослідження: спостереження, експерименти, тестування дітей за стандартизованими методиками, бесіди з дітьми, соціально-рольовий (ігровий) тренінг, аналіз літератури. Для встановлення рівня інтелектуального та емоційного розвитку дітей застосовано ранжування показників інтелекту та емоцій за Спірменом. Встановлено, що не всі діти емоційно й інтелектуально готові до навчання у школі. Особливе значення для формування соціальних мотивів та емоцій займає взаєморозуміння між дітьми та дорослими. Зафіксовано, що позитивні емоції щодо до навчальної діяльності у дітей виникають залежно від їх пізнавальних інтересів, а основним видом діяльності, який визначає розвиток дитячих почуттів, є практична, чуттєво-мовленнєва діяльність, яка виконується дитиною сумісно в процесі спілкування з іншими людьми. Зазначено, що почуття відіграють велику роль у формуванні особистості дитини у підготовці до навчального процесу.

Представлены результаты теоретического и практического изучения корреляционной связи интеллекта и аффекта у детей старшего дошкольного возраста. Уточнено сущность понятий «интелект» и «афект». Охарактеризована учебная методика, направленная на развитие интеллектуальной и эмоциональной сферы детей, и представлен анализ результатов контрольных срезов. Использован ряд методов исследования: наблюдения, эксперименты, тестирования детей по стандартизованым методикам, беседы с детьми, социально-ролевый (игровый) тренинг, анализ литературы. С целью установления уровня интелектуального и эмоционального развития детей использовано ранжирование показателей интелекта и эмоций по Спирмену. Результаты исследований показали, что не все дети эмоционально и интелектуально готовы к учебе в школе. Особенное значение для формирования социальных мотивов и эмоций имеет взаимопонимание между детьми и взрослыми. Зафиксировано, что позитивные эмоции к учебе в детей возникают в зависимости от их познавательных интересов, а основным видом деятельности, который определяет развитие детских чувств является практическая чувствено-разговорная деятельность, которая выполняется ребенком вместе в процесе общения с другими людьми. Установлено, что чувства играют большую роль в формировании личности ребенка при подготовке к учебному процесу.

He results of theoretical and practical study of correlation of intelligence and passion for children under school age. Clarified the essence of the concepts of "intellect" and "afekt." Characterized by the method of training designed to develop the intellectual and emotional children, and an analysis of the results of the control sections. We used several methods: observations, experiments, testing children for standartizovanymi techniques, interviews with children, social and role (play), training,analysis of the literature. In order to establish the level of Intellectual and emotional development of children used the ranking indicators for the intellect and emotions of Spearman. The results showed that not all children are emotionally and intellectually ready for school. Of particular importance for the formation of social motives and emotions is the mutual understanding between children and adults. Documented that positive emotion to learning arise in children regardless of their cognitive interests, and the main activity, which determines the development of children's feelings are practical sense, conversational activities, which holds a child together in a pattern during communication with other people. Found that feelings play a large role in shaping the personality of the child, while preparing for the educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.01 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Терентьєва Н. О. 
Зародження системи вищої (університетської) освіти в Україні ХУІ - ХІХ ст.: основні аспекти / Н. О. Терентьєва // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2012. - № 17. - С. 10-13. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Подано стислий опис зародження системи вищої освіти України в епоху пізнього середньовіччя (ХVI - XIX ст.): від вагантів-голіардів до створення класичних університетів. Розкрито зв’язок стану сучасної вищої освіти країни з її історичним розвитком. Окресленно становлення і розвиток системи вищої освіти України (включаючи й університетську) у контексті зв’язку завдань її сьогодення з історичним розвитком. Уточнено сутність понятття «класичний університет». Віднайдені матеріали засвідчили, що відлік історії українського студентства і професури розпочався з 1632 р. - часу заснування Києво-Могилянського колегіуму. Протягом історії структура університетів, напрямки їхньої діяльності неодноразово змінювалися. На основі узагальнення встановлено, що провідною сферою діяльності університетів є наукові розвідки, насамперед, фундаментальні дослідження з передових напрямів науки, техніки і технологій, міждисциплінарні наукові роботи, вивчення проблем вищої освіти і методології навчально-наукової діяльності. Відзначено, що найпершим навчальним закладом вищого гуманітарного типу вважають Острозьку школу, чи Острозький греко-слов’яно-латинський колегіум, чи Острозьку академію. Іншим навчальним закладом вищого типу в Україні була Львівська братська школа. Щодо Львівського колегіуму, то у 1662 р. польська влада реорганізувала його в університет з правом викладання усіх сучасних університетських дисциплін та надання вчених ступенів. Зроблено висновок, що найбільше значення для розвитку вищої освіти в Україні мала Київська братська школа.

Представлено краткое описание зарождения системы высшего образования Украины в эпоху позднего средневековья (ХVI - XIX в.): от вагантов-голиардов до создания классических университетов. Очерчено становление и развитие системы высшего образования Украины (включая и университетское) в контексте связи задач современности с историческим развитием. Уточнено сущность понятия «класический университет». Найденные материалы зафиксировали, что отсчет истории украинского студенчества и профессуры начинал с 1632 г. – даты основания Киево-Могилянского коллегиума. Отмечено, что на протяжении истории структура университетив, направления их деятельности неоднократно изменялись. Установлено, что ведущей сферой деяльности университетов являются научные фундаментальные иследования перспективных направлений науки, техники и технологий, междисциплинарные научные работы, изучение проблем высшего образования и методологии учебно-научной деятельности. Указано, что первым учебным заведеним высшего гуманитарного типа считают Острожскую школу, или Острожский греко-славяно-латинский коллегиум, или Острожскую академию, а другим учебным заведением высшего типа в Украине была Львовская братская школа. Оговорено, что Львовский колегиум в 1662 г. польская власть реорганизовала в университет с правом преподавания всех университетских дисциплин и присуждения ученых степеней. Сделан вывод, что наибольшее значение для развития высшего образования в Украине имела Киевская братская школа.

The article presents the description of the formation of higher education system in Ukraine of the later middle Ages (XVI - XIX cc.): from vagrants to classical universities; attempt to reveal the connection of the modern higher education in the countrywith its historical development. A brief description of the origin of the system of higher education in Ukraine in the late middle Ages (XVI - XIX c.) From Vagant-goliardov to create classical universities. Outlined the formation and development of higher education in Ukraine (including the university) in the context of the communication tasks with today's reality and historical development. Clarifies the essence of the concept "the Classical University." Found materials recorded that reading stories and Ukrainian studenstva profesury started from 1632 - date of establishment of Kyiv-Mohyla Collegium. Throughout history, the structure of the university, the direction of their activities were repeatedly changed. As a result of consolidation found that theleading area universities have research activity Research with perspektivneyh fundamental areas of science, engineering and technology, interdisciplinary scientific work, to study the problems of higher education and the methodology of teaching and research activities. Noting that the first institution of higher humanitarian type feel Ostrog school or Ostrog Greek-Slavic-Latin Collegium, or Ostrog Academy. Another type of higher education institution in Ukraine was Lviv Brotherhood School. Agreed that kolegium Lviv in 1662 the Polish government has reorganized the university with the right teaching of university courses and graduation. It was concluded that the most important for the development of higher education in Ukraine had Kiev Brotherhood School.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Жорнова О. 
Дискурс модернізації освіти: чи впізнана освітня реальність / О. Жорнова, О. Жорнова // Вища шк.. - 2012. - № 1. - С. 32-42. - укp.

Висвітлено вихідні теоретичні засади утворення дискурсу модернізації освіти. Наголошено на активізації дискурсу модернізації освіти із входженням України до європейського освітнього та наукового простору (Болонський процес), хоча прямий зв’язок модернізації освіти із болонськими ініціативами є недоречним, оскільки останні не виникли як узагальнена практика реформування певної системи освіти. Виокремлено надуважне опікування вітчизняних науковців зарубіжними здобутками модернізації освіти. Проаналізовано когнітивний, соціокультурний і політичний контекст дискурсу модернізації освіти. Зазначено, що його когнітивний контекст значно посилиться, якщо буде виявлено джерела, механізми появи нової якості, котра й постане доведенням модернізаційного стрибка, а соціокультурний - коли більше уваги буде приділено процесам і явищам суспільного життя. Охарактеризовано політичний контекст дискурсу модернізації освіти, який більшою мірою пов’язаний із роз’ясненням її ідеалів через критику ідеалів попереднього етапусуспільного розвитку. Виокремлено установку на утвердження національної наукової лексики, яка має важливе значення для означеного контексту дискурсу. Констатовано, що трансформаційні процеси в дискурсі модернізації національної освіти не усвідомлені в усій їх комплексності; не завжди враховані наслідки постійного збагачення модернізаційних теорій, без чого досить проблематично сподіватися на переосмислення змін в освіті. Сформульовано теоретичні положення самооновлення дискурсу модернізації освіти.

Освещены исходные теоретические основы создания дискурса модернизации образования. Отмечена активизация дискурса модернизации образования с вхождением Украины в европейское образовательное и научное пространство (Болонский процесс), хотя прямая связь модернизации образования с болонскими инициативами неуместна, поскольку последние не возникли как обобщенная практика реформирования определенной системы образования. Выделено особенное внимание отечественных ученых к зарубежным достижениям модернизации образования. Проанализированы когнитивный, социокультурный и политический контексты дискурса модернизации образования. Указано, что его когнитивный контекст значительно усилится, если будут обнаружены источники, механизмы появления нового качества, которое и станет подтверждением модернизационного скачка, а социокультурный - когда больше внимания будет уделено процессам и явлениям общественной жизни. Охарактеризован политический контекст дискурса модернизации образования, который в большей степени связан с разъяснением его идеалов через критику идеалов предшествующего этапа общественного развития. Выделена установка на утверждение национальной научной лексики, которая имеет большое значение для указанного контекста дискурса. Констатировано, что трансформационные процессы в дискурсе модернизации национального образования не осознаны во всей их комплексности, не всегда учтены последствия постоянного обогащения модернизационных теорий, без чего достаточно проблематично рассчитывать на переосмысление изменений в образовании. Сформулированы теоретические положения самообновления дискурса модернизации образования.

the starting principles of creating the discourse of modernizing education have been elucidated; the analysis of its cognitive, socio-cultural and political contexts has been made. The theoretical principles of self-renovation of the discourse of modernizing education have been formulated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Сільвестров А 
Доцільність модернізації лабораторних робіт з електротехнічних дисциплін / А Сільвестров, В. Піксотов, О. Скринник // Вища шк.. - 2012. - № 1. - С. 65-69. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто доцільність удосконалення лабораторних робіт шляхом застосування системного підходу для оптимального планування та статистичної обробки результатів на комп’ютері. Зазначено, що метою експериментальних досліджень (лабораторних робіт) має бути уточнення математичної моделі досліджуваних процесів чи об’єкта. Виокремлено дві крайності у технології проведення лабораторних робіт: перша - на реальному обладнанні виконуються експерименти із заздалегідь зрозумілими результатами: друга - на ЕОМ віртуально виконуються дослідження не реального об’єкта, а його найближчої теоретичної моделі, що може бути підготовкою до експерименту на реальному об’єкті, але не самим об’єктом дослідження. Запропоновано методику проведення лабораторних робіт з використанням системного підходу, в основу якого покладено поняття фізико-математичної моделі об’єкта чи процесу, що досліджується, методів експериментальної перевірки і уточнення параметрів. Наголошено, що лабораторні роботи за такої методики виявляють зворотній зв’язок у процесі пізнання досліджуваного об’єкта чи процесу, спрямованому на одержання апостеріорної моделі, що уточнює апріорну теоретичну. Ці твердження проілюстровано конкретними прикладами.

Рассмотрена целесообразность совершенствования лабораторных работ по электротехническим дисциплинам путем применения системного подхода для оптимального планирования и обработки результатов на компьютере. Отмечено, что целью экспериментальных исследований (лабораторных работ) должно быть уточнение математической модели изучаемых процессов или объекта. Выделены две крайности в технологии проведения лабораторных работ: первая - на реальном оборудовании выполняются эксперименты с заранее понятными результатами: вторая - на ЭВМ виртуально выполняются исследования не реального объекта, а его ближайшей теоретической модели, которая может быть подготовкой к эксперименту на реальном объекте, но не самим объектом исследования. Предложена методика проведения лабораторных работ с использованием системного подхода, в основу которого положено понятие физико-математической модели объекта или процесса, который исследуется, методов экспериментальной проверки и уточнения параметров. Отмечено, что лабораторные работы по такой методике выявляют обратную связь в процессе познания изучаемого объекта или процесса, направленного на получение апостериорной модели, которая уточняет априорную теоретическую. Данные утверждения проиллюстрированы конкретными примерами.

The authors substantiate the expediency of perfecting laboratory works by way of applying the system approach to the optimization of planning and statistical computering of the results with the aim of getting more exact physical-mathematical model which takes into account non-linear and dynamic character of the processes.


Індекс рубрикатора НБУВ: З26 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Зварич І. 
Впровадження стандартів оцінювання педагогічної компетентності викладачів у вищих навчальних закладах США / І. Зварич // Вища шк.. - 2012. - № 2. - С. 42-51. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Відзначено, що у США немає єдиної централізованої системи оцінювання педагогічної компетентності викладачів та контролю їх педагогічної діяльності, тому ВНЗ самостійно вирішують питання визначення якості рівня знань, умінь і навичок педагогів. Розглянуто норми підтвердження ступеня магістра для викладачів у ВНЗ США. Зазначено, що однією з вимог підтвердження ступеня магістра є відеозапис процесу викладання ними навчальної дисципліни, і ці відеоматеріали з портфоліо викладача вивчаються і обговорюються працівниками освіти, експертами, адміністрацією навчального закладу. Виявлено способи та цілі використання стандартів оцінювання педагогічної компетентності викладачів на прикладі каліфорнійського університету Сен Макос, університету Луїсвіля, університету Міннесота-Далас та ін. Висвітлено різні методи, підходи та критерії для оцінювання педагогічної компетентності. З метою грунтовного вивчення відеоматеріалів педагогів і впровадження стандартів оцінювання їхньої педагогічної компетентності застосовують цифровий відео проект „Край”, який легко використовують викладачі-початківці як зв’язок між процесом викладання навчальної дисципліни та професійною діяльністю майбутніх фахівців. Розглянуто також відео проект „Відчини двері” – відеоматеріал із супроводжувальним текстом і коментарями, що вносять відповідні роз’яснення для експертів. Підсумовано, що впровадження стандартів педагогічної компетентності викладачів та одержання підтвердження ступеня магістра – це процес, який відображає модернізацію вищої освіти та реорганізацію ВНЗ.

Отмечено, что в США нет единой централизованной системы оценки педагогической компетентности преподавателей и контроля их педагогической деятельности, поэтому ВУЗ самостоятельно решают вопрос определения качества уровня знаний, умений и навыков педагогов. Рассмотрены нормы подтверждения степени магистра для преподавателей в ВУЗ США. Отмечено, что одним из требований подтверждения степени магистра является видеозапись процесса преподавания ими учебной дисциплины и эти видеоматериалы с портфолио преподавателя изучаются и обсуждаются работниками образования, экспертами, администрацией учебного заведения. Выявлены способы и цели использования стандартов оценки педагогической компетентности преподавателей на примере калифорнийского университета Сен Макос, университета Луисвиль, университета Миннесота-Даллас. Освещены различные методы, подходы и критерии оценки педагогической компетентности. С целью детального изучения видеоматериалов педагогов и внедрения стандартов оценки их педагогической компетентности применяют цифровой видеопроект "Край", который легко используют начинающие преподаватели как связь между процессом преподавания учебной дисциплины и профессиональной деятельностью будущих специалистов. Описан также видео проект "Открой дверь" - видеоматериал с сопроводительным текстом и комментариями, которые вносят соответствующие разъяснения для экспертов. Итак, внедрение стандартов педагогической компетентности преподавателей и получение подтверждения степени магистра – это процесс, который отражает модернизацию высшего образования и реорганизации ВУЗ.

It is noted that the U.S. has no single, centralized system of assessment of pedagogical competence of teachers and monitor their academic work, so the universities are free to decide to determine the quality level of knowledge and skills of teachers.Considered the norm for the confirmation of the degree of Master teachers in U.S. universities. It is noted that one of the requirements of the degree of Master Confirmation is a video of the process of teaching them discipline and these videos with teacher portfolios are studied and discussed by educators, experts, the administration of the institution. Revealed how the use of standards and goals assessment of pedagogical competence of teachers as an example the University of California in September Makos, University of Louisville, University of Minnesota, Dallas and others. Covered a variety of methods and approaches and criteria for evaluating teacher competence. In order to study the detailed video and introduction of standards for teachers to assess their teaching competence use a digital video project "The Edge", which is easy to use novice teachers as a link between the process of teaching the discipline and profession of the future specialists. Highlighted as a video project, "Open Door" - a video with accompanying text and comments that make an explanation for the experts. Thus, the introduction of standards of teaching competence of teachers and a master's degree confirmation, a process that reflects the modernization and restructuring of higher education institutions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 + Ч484(7СПО) к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Артюх С. 
Один зі шляхів суттєвого підвищення ефективності системи вищої освіти України / С. Артюх, О. Лазуренко, К. Махотіло // Вища шк.. - 2012. - № 11. - С. 44-48. - укp.

Розглянуто деякі важливі складові вищої освіти України, підвищення ефективності яких надасть змогу суттєво покращити підготовку фахівців і дієвість вищої освіти нашої держави, зміцнити зв’язок ВНЗ із підприємствами та роботодавцями. Вказано на найгостріший недолік сучасної вітчизняної вищої освіти – низький рівень організації практики на виробництві, небажання керівників підприємств надавати свої підприємства як бази практики для студентів ВНЗ. Відзначено, що задля виправлення цього положення необхідно втручання держави. Доведено, що саме роботодавці мають активно підтримувати найефективнішу систему підготовки фахівців у ВНЗ – підготовку на замовлення підприємств, здійснюючи для цього відбір найбільш успішних студентів вже після II -III курсу і роблячи їх степендіантами виробництва.

Рассмотрены некоторые важные составляющие высшего образования Украины, повышение эффективности которых позволит существенно улучшить подготовку специалистов и действенность высшего образования нашего государства, укрепить связь ВУЗ с предприятиями и работодателями. Указано на острый недостаток современного отечественного образования - низкий уровень организации практики на производстве, нежелание руководителей предприятий предоставлять свои предприятия как базы практики для студентов вузов. Отмечено, что для исправления этого положения необходимо вмешательство государства. Доказано, что именно работодатели должны активно поддерживать эффективную систему подготовки специалистов в ВУЗ - подготовку по заказу предприятий, осуществляя для этого отбор наиболее успешных студентов уже после II - III курса и делая их степендиантами производства.

Some important components of higher education in Ukraine, increased efficiency which will significantly improve the effectiveness of training and the higher education of our country, strengthen the link universities with industry and employers. Pointed to an acute lack of modern national education - low level of organization practices in the workplace, reluctance of businesses to provide their enterprise as a base practice for students. It is noted that to address this situation needs state intervention. Prove that employers must actively maintain an effective system of training in high schools - training in order companies by carrying out selection of the most successful students after the second or third year and making them stependiantami production.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)7 + Ч481.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сак Т. В. 
Технологія зворотного зв’язку в інклюзивному навчанні / Т. В. Сак // Дефектологія. - 2012. - № 4. - С. 2-5. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто застосування зворотного зв’язку в інклюзивному навчанні як засобу залучення дитини з особливими освітніми проблемами до навчальної діяльності на уроці. Описано сутність зворотного зв’язку в навчанні, види, функції, застосування під час подання навчального матеріалу і перевірки знань. Констатовано, що зворотний зв’язок розглядається як ефективна технологія залучення дитини до навчальної діяльності на уроці. Відзначено, що цей метод застосовується на всіх етапах уроку та може бути носієм різних видів допомоги і виконувати діагностичну функцію. Зауважено, що приу разі застосування цього методу мають враховуватися усталені вимоги незалежно від форми навчання – інклюзивний, інтегрований, або звичайний клас у масовій школі.

Рассмотрено применение обратной связи в инклюзивном обучении как средства привлечения ребенка с особыми образовательными проблемами к учебной деятельности на уроке. Описаны сущность обратной связи в обучении, виды, функции, применение при изложении учебного материала и проверке знаний. Констатировано, что обратная связь рассматривается как эффективная технология привлечения ребенка к учебной деятельности на уроке. Отмечено, что этот метод применяется на всех этапах урока и может быть носителем различных видов помощи и выполнять диагностическую функцию. Отмечено, что при применении этого метода должны учитываться принятые требования независимо от формы обучения - инклюзивный, интегрированный, или обычный класс массовой школе.

The application of feedback in the inclusive education as a means of raising a child with special educational problems to the learning activities in the classroom. Describe the nature of feedback in learning, types, functions, use the presentation of educational material, and testing. It was stated that the feedback is considered as an effective technology to attract children to the learning activities in the classroom. It is noted that this method is used in all stages of the lesson and may carry different types of employer and perform diagnostic functions. It is noted that in the application of this method should take account of the requirements regardless of the form of training - an inclusive, integrated, or a regular class regular school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського