Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (5)
Пошуковий запит: (<.>K=ВАНТАЖОПІДЙОМНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 42
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Хмара Л. А. 
Визначення вантажопідйомності бульдозерів при їх використанні на розбиранні завалів зруйнованих будівель / Л. А. Хмара, С. В. Шатов, О. О. Школа // Вісн. Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт. - 2008. - № 6/7. - С. 22-29. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто технічні характеристики бульдозера як підйомно-транспортного засобу для розбирання завалів зруйнованих будівель. Підвищити ефективність використання машин для розбирання уламків будівель запропоновано шляхом їх оснащення захоплювачами, що дозволяє транспортувати уламки на необхідну відстань. Для бульдозерів із захоплювачами введено новий технічний показник - вантажопідйомність.

Рассмотрены технические характеристики бульдозера как подъемно-транспортного средства для разбирания завалов разрушенных зданий. Повысить эффективность использования машин для разбирания обломков зданий предложено путем их оснащение захватами, что позволяет транспортировать обломки на необходимое расстояние. Для бульдозеров с захватами введен новый технический показатель - грузоподъемность.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н623.031.22-51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69446 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сасов О. О. 
Прогнозування вихідних характеристик шин понаднизького тиску для автомобілів та тракторів : Автореф. дис... канд. техн. наук / О. О. Сасов; Нац. трансп. ун-т. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Виявлено взаємозв'язок між амплітудно-частотними характеристиками армованої оболонки пневматичних шин наднизького тиску від зміни кута орієнтації армувального елемента, що дозволяє визначити дійсні величини їх напружено-деформованого стану. Розвинуто метод рішення динамічних контактних задач з урахуванням односторонніх зв'язків на базі моделі Кірхгофа - Лява на базі моделі зсуву Тимошенко, що дозволяє формувати на стадії проектування ефективні параметри пневматичних шин, а саме: вантажопідйомність, максимальну швидкість, тиск у зоні контакту шини з грунтом, ресурс. Визначено математичну залежність температури у характерних зонах пневматичної шини під часу руху, радіального навантаження, швидкості руху та внутрішнього тиску. Установлено, що найбільш термонапруженою зоною є плечова зона шини, температура у цій зоні на 4 - 12 % більша, ніж у центральній та підканавочній зонах. Розвинуто методику розрахунку ресурсу пневматичних шин, яка передбачає врахування не тільки температурного режиму експлуатації, а й амплітудно-частотних характеристик армованої оболонки пневматичних шин від зміни кута орієнтації армувального елемента, що дозволяє визначити дійсні величини ресурсу пневматичних шин наднизького тиску.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-042.66 + О34-042.656

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348554 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Нефьодов В. М. 
Підвищення ефективності автомобільних перевезень партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів : Автореф. дис... канд. техн. наук / В. М. Нефьодов; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. - Х., 2007. - 20 c. - укp.

Запропоновано новий підхід до проектування системи доставки партіонних вантажів з використанням розподільних центрів. Розроблено економіко-математичну модель системи такої доставки, яка враховує можливість суміщення транспортних циклів за всіма ланками логістичного ланцюга, а також передбачає використання автомобілів різної вантажопідйомності для підвозу та вивозу партіонних вантажів з зазначених центрів. Запропоновано визначати оптимальну кількість розподільних центрів, оптимальну вантажопідйомність автомобіля, використовуваного для підвозу вантажів до такого центру, а також оптимальний коефіцієнт кратності у системі доставки партіонних вантажів за мінімальною собівартістю доставки однієї тонни вантажу з її мінімізацією стосовно транспортних циклів на всіх ланках логістичного ланцюга. На підставі результатів проведеного числового експерименту побудовано регресійні моделі залежності оптимальної кількості розподільних центрів, оптимальної вантажості автомобіля, використовуваного для підвозу вантажів до розподільного центру, і оптимального коефіцієнта кратності від елементів системи доставки. На підставі аналізу залежності собівартості доставки однієї тонни партіонних вантажів від параметрів даної системи розроблено методику проектування систем доставки партіонних вантажів з використанням розподільних центрів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)373.30-813-07

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349497 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шептура О. М. 
Підвищення ефективності автомобільних перевезень партіонних вантажів при змінному попиті на перевезення : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.22.01 / О. М. Шептура; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. - Х., 2004. - 18 c. - укp.

Встановлено, що основними чинниками впливу на вартість вантажів, що перевозяться партіями, є відстань їх доставки, пробіг автомобіля між суміжними пунктами завозу на маршруті, його вантажопідйомність та коефіцієнт її запасу, середній обсяг завезення вантажу в один пункт на маршруті та коефіцієнт варіації попиту. На основі розроблених аналітичних моделей перевезень даних вантажів та проведених експериментів визначено закономірності впливу параметрів автомобіля та попиту на сумарні витрати на доставку зазначених вантажів, встановлено оптимальні значення вантажопідйомності автомобіля та коефіцієнта її запасу, що сприяє мінімізації витрат на доставку даних вантажів. Запропоновано методику вибору автомобіля оптимальної вантажопідйомності, що забезпечує зменшення витрат на доставку вантажів з урахуванням втрат від несвоєчасного або неповного виконання замовлення на перевезення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О384.02 + У9(4УКР)373.30-813-07

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331043 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Линник Г. О. 
Відновлення експлуатаційного ресурсу та підвищення несучої здатності прогонових будов залізничних мостів : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.23.01 / Г. О. Линник; ДВНЗ "Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт.". - Д., 2011. - 19 c. - укp.

Надано оцінку загального технічного стану металевих залізничних мостів України. Проаналізовано причини виникнення пошкоджень металевих мостів утомленого характеру. Досліджено напружено-деформований стан елементів металевих прогінних будов залежно від типу заснованого мостового полотна, вплив типу мостового полотна на вантажопідйомність, довговічність та подовження експлуатаційного ресурсу металевих прогінних будов залізничних мостів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.254.32-083

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Куниця А. В. 
Алгоритм моделювання процесу перевезень з урахуванням його багатофакторного дослідження / А. В. Куниця, Д. М. Самісько // Вісті Автомоб.-дор. ін-ту. - 2010. - № 2. - С. 64-70. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розроблено алгоритм моделювання процесу перевезень з метою визначення максимально можливої продуктивності роботи кар'єрних автомобілів-самоскидів з урахуванням системного факторного зв'язку між вантажопідйомністю автомобіля-самоскида, часом його простою під навантаженням, часом простою під розвантаженням та швидкістю руху окремими ділянками маршруту. Даний алгоритм є першим кроком на шляху розробки комп'ютерної програми, що моделює процес перевезення вантажів автомобілями-самоскидами з урахуванням системної взаємодії таких факторів, як вантажопідйомність автомобіля-самоскида, час його простою під навантаженням, час простою під розвантаженням та швидкістю руху окремими ділянками маршруту.


Індекс рубрикатора НБУВ: И168.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25607 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Виноградов М. С. 
Визначення можливих варіантів закріплення вантажних автомобілів за комбайнами при збиранні зернових культур / М. С. Виноградов, В. Г. Хребет, Е. Л. Котула // Вісті Автомоб.-дор. ін-ту. - 2011. - № 2. - С. 68-72. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Наведено методику визначення можливих варіантів закріплення вантажних автомобілів за комбайнами під час збирання зернових культур з урахуванням їх надійності обслуговування. Показано номограму визначення кількості автомобілів залежно від кількості комбайнів, що надає можливість знайти сумарну вантажопідйомність автомобілів для певної групи комбайнів і розрахувати раціональне забезпечення їх автотранспортом. Використання методики дозволить корегувати технологію спільної роботи транспорту з метою забезпечення мінімальних простоїв автомобілів та комбайнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О384.891.1 + П212-48

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25607 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Міронов Ю. В. 
Кваліметричний аналіз підйомних агрегатів для ремонту і обслуговування свердловин / Ю. В. Міронов, І. І. Авраменко // Розвідка та розробка нафт. і газ. родовищ. - 2012. - № 3. - С. 28-44. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Мета дослідження - оцінка технічного рівня підйомних агрегатів для ремонту, обслуговування, освоєння та випробування нафтових і газових свердловин за якомога ширшою номенклатурою їх моделей. Для цього зібрано та впорядковано паспортні показники підйомних агрегатів 199 моделей, за ними обчислено питомі одиничні показники для кваліметричного аналізу: вантажопідйомність, енергоозброєність, матеріаломісткість. Застосовано регресійний аналіз, за результатами якого одержано емпіричні рівняння, що описують середньостатистичний технічний рівень за кожним дослідженим показником. Обчислено рейтинг кожної моделі за кожним одиничним та загальним приведеним показниками, виявлено моделі найвищого технічного рівня та виробників, чия продукція характеризується вищим технічним рівнем. Результати пропонується застосовувати в проектуванні та освоєнні виробництва нового та придбанні серійного устаткування.


Індекс рубрикатора НБУВ: И361.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кириченко О. С. 
Вдосконалення методу розрахунку і конструювання гвинтоканавочних підп'ятників : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.02.04 / О. С. Кириченко; Харк. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - Х., 2012. - 20 c. - укp.

Наведено розв'язання задачі вдосконалення аналітичного методу розрахунку гвинтоканавочних підп'ятників гвинтових насосів, що враховує на відміну від попередніх дослідників конусність обертальної поверхні та неізов'язкісний характер руху рідини в підп'ятнику. За одержаними аналітичними залежностями розроблено ітераційний алгоритм, проведено розрахунки та побудовано криві статичних характеристик гвинтоканавочного підп'ятника з конусною та циліндричною п'ятою тригвинтового насоса системи мащення суднового ГТД. Встановлено, що за раціонального вибору геометричних параметрів гвинтової нарізки можна підвищити вантажопідйомність гвинтоканавочних підп'ятників в 1,3 раза і зменшити витрати потужності на тертя на 46 %. Створено експериментальний стенд, проведено експериментальні дослідження та проведено аналіз дослідних даних статичних характеристик підп'ятника. Показано, що теорія і дослід добре узгоджуються один з одним.


Індекс рубрикатора НБУВ: К445.32-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА390454 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Фомін О. В. 
Алгоритм визначення оптимальних геометричних параметрів складових елементів вантажних вагонів на основі узагальнених математичних моделей / О. В. Фомін // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2013. - № 6. - С. 140-146. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто особливості та приклади використання запропонованого алгоритму визначення оптимальних геометричних параметрів складових елементів вантажних вагонів на основі узагальнених математичних моделей, який реалізується на персональних обчислювальних машинах. Розроблений підхід до відшукування оптимальних геометричних параметрів можна охарактеризувати як визначення оптимального рішення з виділеної сукупності можливих варіантів. Наведений приклад використання запропонованого алгоритму засвідчив його працездатність та ефективність використання. Формалізовано процедуру визначення оптимальних геометричних параметрів складових елементів вантажних вагонів на основі узагальнених математичних моделей. Практичне впровадження результатів досліджень для універсальних напіввагонів надасть змогу знизити тару їх конструкції та, відповідно, підвищити вантажопідйомність майже на 100 кг за покращання міцністних характеристик, що з урахуванням масовості їх парку забезпечить значний економічний ефект під час їх виготовлення й експлуатації. Запропоновано підхід, орієнтований на використання розповсюджених програмних комплексів (наприклад, Microsoft Excel), які використовуються технічними службами більшості підприємств, і не вимагає додаткових капіталовкладень (придбання спеціалізованих програм та відповідного навчання технічного персоналу). Це додатково аргументує правильність спрямування науково-дослідних робіт. Запропонований алгоритм може бути використаний під час вирішення інших відповідних оптимізаційних задач на основі узагальнених математичних моделей.


Індекс рубрикатора НБУВ: О244

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Погорілий С. П. 
Окремі аспекти агрегатування самохідних шасі : монографія / С. П. Погорілий, Г. В. Шкарівський; НААН України, Нац. наук. центр "Ін-т механізації та електрифікації сіл. госп-ва", Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - Глеваха : АграрМедіаГруп, 2014. - 214 c. - Бібліогр.: с. 145-160 - укp.

Проаналізовано способи агрегатування машино-тракторних агрегатів різного призначення, компонування та технічних рішень для їх реалізації. Обгрунтовано параметри пристрою для агрегатування технологічних модулів. З'ясовано вимоги до процесу агрегатування. Розроблено динамічні моделі для розрахунку навантажень на осі та тиску в гідравлічній системі самохідного шасі під час розгону та гальмування пристрою для агрегатування зі встановленим технологічним модулем. Визначено основні параметри технологічних модулів для агрегатування на рамі самохідного шасі. Зазначено, що агрегат у складі самохідного шасі та технологічного модуля забезпечує якісне копіювання рядків рослин, які характеризуються хвильовим числом до 0,38 рад/м і задовольняють вимоги міжрядного обробітку. Створено принципову схему та виготовлено пристрій для агрегатування, який забезпечує агрегатування технологічних модулів з обгрунтованими конструкційними параметрами та забезпечує вантажопідйомність на рівні 12,5 кН. Встановлено, що параметри технологічного модуля не перевантажують шини передніх коліс самохідного шасі, гідравлічну систему під час агрегатування та не порушує його повздовжню стійкість.


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА786664 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Приятельчук В. О. 
Вплив овальності вала на характеристики газових підвісок / В. О. Приятельчук, В. О. Федотов, О. М. Красноштан // Вісн. Вінниц. політехн. ін-ту. - 2003. - № 3. - С. 70-75. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: К413.3 + К445.3-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68690 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Фомін О. В. 
Аналіз доцільності застосування шестигранних порожнистих профілів як складових елементів несучих систем напіввагонів / О. В. Фомін // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2014. - № 6. - С. 146-153. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Дослідження спрямоване на представлення особливостей та результатів проведених робіт із визначення доцільності впровадження шестигранних порожнистих профілів у якості складових елементів сучасних несучих систем залізничних напіввагонів. При проведенні дослідження використано раніше розроблену методику впровадження різних профілів як альтернативи існуючим виконанням несучих елементів модуля кузова вантажного вагону. Вона орієнтована на зниження матеріалоємності досліджуваної конструкції вагону при забезпеченні вимог міцності та експлуатаційної надійності. В результаті проведених досліджень виявлено доцільність впровадження шестигранного порожнистого профілю в якості вертикальних стійок стін бокових та горизонтальних поясів стін торцевих напіввагонів, визначені оптимальні параметри таких замін. Вперше розглянуто питання доцільності використання шестигранних порожнистих профілів в якості несучих елементів кузовів напіввагонів. Для вирішення цього питання розроблено математичні моделі, які описують залежність основних міцністних та масових показників відповідних профілів від варіювання геометричних параметрів, а також допоміжний графік. Практичне впровадження результатів проведених досліджень для універсальних напіввагонів дозволить знизити їх тару та відповідно підвищити вантажопідйомність майже на сто кілограмів при виконанні вимог міцності та експлуатаційної надійності. Розроблені та представлені матеріали можуть бути використані при розгляді та вирішенні аналогічних завдань для других типів вантажних вагонів, а також інших засобів транспортного машинобудування. За результатами виконаних робіт подано заявку на винахід України.


Індекс рубрикатора НБУВ: О244.32-044

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Дереза О. О. 
Вплив матеріалів вантажозахватних органів вантажопідйомних машин на їх динамічні характеристики / О. О. Дереза, С. В. Дереза // Пр. Тавр. держ. агротехнол. ун-ту. - 2015. - Вип. 15, т. 4. - С. 66-70. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Мета роботи - дослідити залежності впливу сучасних матеріалів вантажозахватних органів на технологічний процес. Причому вони повинні забезпечити надійну та небезпечну роботу і, у кінцевому підсумку, задану вантажопідйомність машини. Шляхом теоретичного дослідження одержано залежності для визначення динамічних характеристик навантажувальної машини (НМ). Зроблено висновки, що продуктивність НМ значною мірою залежить від режиму їх руху під час пуску. Використання одержаних залежностей надає змогу виявити вплив жорсткості конструкції на навантаження вантажозахватних органів з метою забезпечення працездатності машини.


Індекс рубрикатора НБУВ: О92-048.92

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69443 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ісьєміні І. І. 
Інженерна методика розрахунку пневмогідравлічних буферів мостових кранів / І. І. Ісьєміні // Машинобудування : зб. наук. пр. - 2015. - № 16. - С. 5-10. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розроблено та викладено методику розрахунку пневмогідравлічних буферів, яка полягає в тому, що, знаючи масу крана, його вантажопідйомність, масу вантажного візка і номінальну швидкість пересування та враховуючи необхідне уповільнення крана під час гальмування, можна визначити такі параметри буфера: хід штоку, діаметр поршня, діаметр дросельного отвору, товщину стінки гідроциліндра буфера, об’єм пневмогідроакумулятора та його кінцевий тиск. Наведена методика надає можливість розраховувати геометричні, фізичні та конструктивні параметри пневмогідравлічних буферів, що спрощує їх проектування та конструювання. За допомогою цієї методики можна обладнувати крани надійною захисною системою у кінцевих ділянках колії, а в подальшому проектувати конструкції кранових буферів, що забезпечуватимуть безпечну експлуатацію мостових кранів у аварійних ситуаціях.

Разработана и изложена методика расчета пневмогдиравлических буферов, которая состоит в том, что, зная массу крана, его грузоподъемность, массу грузовой тележки и номинальную скорость передвижения и задавшись необходимым замедлением крана при торможении, можно определить такие параметры буфера: ход штока, диаметр поршня, диаметр дроссельного отверстия, толщину стенки гидроцилиндра буфера, объем пневмогидроаккумулятора и его конечное давление. Приведенная методика дает возможность рассчитывать геометрические, физические и конструктивные параметры пневмогидравлических буферов, что упрощает их проектирование и конструирование. С помощью данной методики представляется возможным оборудовать краны надежной защитной системой в конечных участках пути, а в дальнейшем проектировать конструкции крановых буферов, обеспечивающих безопасную эксплуатацию мостовых кранов в аварийных ситуациях.

The design procedure of the pneumohydraulic buffers is developed and given. If mass of a crane, capacity of a crane, mass of a load trolley and rated traveling speed are known and the required deceleration of a crane during braking is assigned, one can estimate such parameters of a buffer as: valve rod travel, piston diameter, diameter of an orifice hole, wall thickness of hydraulic cylinder, capacity of separator hydropneumatic accumulator and it’s end pressure. The design procedure gives an opportunity to calculate geometrical, physical and design factors of the pneumohydraulic buffers that simplifies it designing. It is possible with this design procedure to equip the cranes with reliable protective system in the end of crane runway and in future to design the construction of crane buffers that provides safe operation of overhead cranes in emergency situations.


Індекс рубрикатора НБУВ: О922.215.2-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Мудрий І. Б. 
Технологічні особливості застосування міні кранів у практиці будівництва / І. Б. Мудрий // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2016. - № 844. - С. 152-157. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано особливості застосування малогабаритної стрілової техніки за сучасних умов зведення будівель і споруд. Проаналізовано технічні та геометричні характеристики мінікранів типу "павук" відомих світових виробників. Теоретичні дослідження показали характер зміни максимальної і мінімальної вантажопідйомності мінікранів за зростання вантажного моменту, вплив маси крана на максимальну глибину подачі елементів та вантажопідйомність. Показано, що мінікрани типу "павук" можна ефективно використовувати для зведення фундаментів у громадсько-житловому будівництві, під час облаштування стрічкових і стовпчастих фундаментів у складеному та монолітному варіантах. Виділено основні розмірні групи мінікранів за вантажопідйомністю відповідно до чинних стандартів. Використовуючи мінікрани, можна створити додаткові механізовані робочі місця та виконувати роботи за умов щільної міської забудови, де класичні великогабаритні крани не застосовують через їх геометричні характеристики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н6-445.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Куш Є. І. 
Щодо впливу параметрів транспортних технологій на постійну складову загальних витрат / Є. І. Куш, В. С. Скрипін // Наук. вісн. ХДМА. - 2016. - № 1. - С. 209-216. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проведено аналіз діяльності автотранспортних підприємств м. Харкова. Визначено статті постійних витрат для підприємств з різними парками автомобілів. Математично формалізовано залежності постійних витрат від вантажопідйомності та кількості транспортних засобів. Одержано двофакторну регресійну модель визначення постійних витрат. У модель в якості змінних увійшли вантажопідйомність транспортних засобів і їх кількість у парку автотранспортного підприємства. Проведено статистичну оцінку розробленої моделі. Побудовано характеристичний графік постійних витрат на автомобільному вантажному транспорті.


Індекс рубрикатора НБУВ: У537.3-86 в611

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Cherevatiuk V. 
The issue of optimization of the legal regulation of certification of general aviation aircraft: domestic and international experience = Питання оптимізації правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення: вітчизняний та зарубіжний досвід / V. Cherevatiuk, V. Zuieva // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2017. - 72, № 3. - С. 107-113. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

Мета роботи - виявити напрямки оптимізації правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення, шляхом проведення компаративного аналізу правил, процедури та суб'єктів реєстрації цивільних повітряних суден та дозвільної системи в Україні, США, а також у країнах Європейського співтовариства. Виявлення чинників, що стримують розвиток АЗП в Україні та надання пропозиції щодо удосконалення правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення. Використання системного підходу та компаративного методу дозволило виявити основні напрямки оптимізації правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення України, грунтуючись на досвіді провідних країн світу. Увагу акцентовано на недоліках правового регулювання вітчизняної авіації загального призначення, зокрема, законодавчій невизначеності поняття авіації загального призначення, що обмежує її розвиток у напрямку реалізації як комерційної та суттєво звужує спектр можливостей для її суб'єктів, а також робить цей сектор авіації економічно непривабливим. Суттєво ускладнює правове регулювання відсутність розгалуженої класифікації повітряних суден, яка б враховувала розміри повітряного судна, потужність двигуна, умови злету та посадки, дальність польотів, вантажопідйомність та інше. Питання оптимізації правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення стосуються спрощення процедури сертифікації для надлегких повітряних суден, грунтуючись на досвіді США, Канади, а також деяких країн Європи. Запропоновано шляхи оптимізації правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення України.


Індекс рубрикатора НБУВ: О571-5 + Х839(4УКР)211.95 + Х819(4УКР)120.014:0571

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Шаповалов О. 
Стан і перспективи застосування композиційних матеріалів у літальних апаратах військового та цивільного призначення / О. Шаповалов, Є. Рашевський, В. Кохан, Г. Болотов // Техн. науки та технології. - 2017. - № 3. - С. 79-87. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Композиційні матеріали знаходять найбільш ефективне застосування в аерокосмічній техніці. Особливо швидкими темпами вони поширюються в галузі військової авіації. У літакобудуванні для цивільної авіації композити як основний матеріал поширювались значно повільніше, однак останнім часом і тут спостерігається значне прискорення. Із самого початку літальний апарат потребував для свого створення легких матеріалів. На початковому етапі у ролі таких матеріалів застосовували тканину, оброблену нітроцелюлозою, та фанеру. Суттєвим проривом стало застосування алюмінію, на основі якого почали будувати суцільнометалеві конструкції аеропланів. Друга половина минулого століття супроводжувалась розвитком та інтенсивним поширенням в авіації конструкційних матеріалів із принципово новими властивостями - композиційних матеріалів. Мета роботи - аналіз розвитку, сучасного стану та перспектив застосування композиційних матеріалів у літальних апаратах військового та цивільного призначення. На першому етапі для виготовлення окремих елементів літаків, а також легких експериментальних апаратів застосовувались скловолокнисті пластики. У подальшому із розробкою композитів на основі борних волокон із високими механічними властивостями темпи їх застосування суттєво зросли. Нині в авіабудуванні застосовується широке різноманіття типів композиційних матеріалів на основі вуглецевих та борних волокон, арамідних та скловолокон, але найбільш перспективними вважають композити, у яких як зміцнююча арматура застосовуються волокна бору, карбиду бору та вуглецю, які в умовах підвищених температур здатні забезпечувати необхідну жорсткість конструкції при зниженні її маси на 20 - 40 %. Завдяки постійному підвищенню експлуатаційних властивостей композиційних матеріалів неперервно зростає обсяги їх застосування в авіаційній техніці. Вже сьогодні у літаках, що проектуються, та перспективних конструкціях передбачається масова доля композитів на рівні 30 - 50 %, що суттєво впливатиме на вантажопідйомність і дальність польоту літака, витрати палива і загальний ККД. Висновки: найбільш перспективними композиційними матеріалами для літакобудування є армовані пластики на основі вуглецевих та борних волокон, а для гелікоптерів - арамідні волокна у суміші зі скловолокном.


Індекс рубрикатора НБУВ: О52-035.413 + Ц651.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Горбачевська А. А. 
Експлуатаційний стан, реконструкція та результати випробувань реконструйованого автодорожнього шляхопроводу / А. А. Горбачевська, В. Г. Кваша // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2017. - № 877. - С. 66-77. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Мости малих і середніх прольотів будівництва 50 - 60-років минулого сторіччя з прольотними будовами зі збірних залізобетонних балок за типовим проектом ТП вип. 56 зараз не відповідають сучасним експлуатаційним вимогам і потребують реконструкції з доведенням їх технічних показників до вимог чинних норм проектування нових мостів. Описано конструкцію та технічний стан збудованого в 60-х роках минулого сторіччя моста з прольотними будовами за ТП вип. 56 і конструктивні рішення його реконструкції з розширенням прольотної будови розробленою в ГНДЛ-88 Нац. ун-ту "Львівська політехніка" конструкцією збірно-монолітної накладної плити з одночасним підсиленням балок зміною їх статичної схеми з вільнообпертої на защемлену на опорах. Статичні випробування прольотної будови після реконструкції підтвердили ефективність прийнятих конструктивних рішень та достатню вантажопідйомність реконструйованого моста для сприйняття нормованих тимчасових навантажень А15 і НК-100.


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.253.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського