Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Наукова електронна бібліотека (29)Реферативна база даних (698)Книжкові видання та компакт-диски (135)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>K=ПРАВЛІННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 77
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Панова Н.С. 
Адміністративно-правові засади розвитку державного управління в сучасній Україні: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Н.С. Панова ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2008. — 19 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз адміністративно-правових засад розвитку державного управління у сучасній Україні. Розглянуто поняття "адміністративно-правові засади розвитку державного правління". Проаналізовано актуальні питання впливу адміністративного законодавства на реформування відносин державного управління. З'ясовано роль адміністративного права як фундаментального фактора, що забезпечує зміни у системі державного управління та функціонуванні виконавської влади в Україні. Визначено теоретичні та практичні аспекти адміністративно-правового регулювання статусу суб'єктів державного управління у контексті адміністративного права. Обгрунтовано правомірність застосування критеріїв демократизації та гуманізації стосовно державного управління, а також стосовно системи адміністративного права. Обгрунтовано роль адміністративної реформи у аспекті вдосконалення системи виконавчої влади, державної служби, аналізу конкретних заходів законодавчого характеру щодо сприяння реалізації концепції адміністративної реформи. Досліджено основні проблеми формування адміністративно-правових засад забезпечення принципу законності у сфері державного управління як важливого елемента розвитку державного управління у сучасній Україні. Наведено пропозиції щодо вдосконалення системи чинного законодавства у частині нормативно-правового забезпечення розвитку державного управління на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)0 +
Шифр НБУВ: РА356996

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Мазур Д.В. 
Акти правотворчості Президента в республіках зі змішаною формою правління (загальнотеоретичний аспект): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Д.В. Мазур ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретичний аналіз юридичної природи актів правотворчості президента в республіках зі змішаною формою правління (Білорусі, Болгарії, Вірменії, Грузії, Казахстану, Литви, Молдови, Монголії, Польщі, Португалії, Росії, Румунії, України, Франції). Встановлено основні види правотворчої діяльності президента - безпосередня, сумісна й опосередкована. Запропоновано дефініцію акту правотворчості президента в республіках зі змішаною формою правління та розкрито юридичну природу видів акту правотворчості президента - нормативно-правового акту та нормативно-правового договору. Запропоновано їх класифікацію за різними критеріями. Визначено їх ознаки та функції (зокрема, соціальні). Встановлено співвідношення актів правотворчості президента з нормативно-правовими актами інших органів публічної влади. Розкрито правову природу інституту "вето" президента на закони, які приймаються парламентом, відзначено його законотворчий характер. Обгрунтовано, що документальне оформлення "вето" є не законодавчим актом, а факультативною стадією законотворчого процесу. Розвинуто ідею щодо можливості оформлення "вето" у вигляді указу. Запропоновано пропозиції щодо вдосконалення законодавства України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х806.1-328.1 + Х001.31 + Х809(4/8)61 +
Шифр НБУВ: РА348449

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Красножон А. В. 
Білгород-Дністровська фортеця в контексті етнополітичного розвитку Карпато-Дністровських земель у XIV - XV ст.: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / А. В. Красножон ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. — Чернівці, 2010. — 18 с. — укp.

Традиційно вважалося, що середньовічна фортеця в Білгороді на Дністрі будувалася в декілька етапів, впродовж майже 90-та років (1396 - 1479 рр.), а територія оборонного комплексу протягом цього часу поступово розширювалася від 0,09 га до 8,73 га. Проте факти, одержані в результаті проведеного історіко-архітектурного аналізу фортеці, дозволяють бачити її як будівельний об'єкт, на зведення якого пішло всього біля двох років (1438 - 1440 рр.). В 1454 та 1476 рр. мали місце локальні роботи з модернізації окремих секторів комплексу. Стимулом для заснування та будівництва фортеці послужили затяжні міжусобні конфлікти двох претендентів на молдавський престол - Стефана II і його брата Ілляша, внаслідок чого країну було розподілено на сфери впливів, і Білгород в 1438 р. перетворився на столицю Нижньої Країни господаря Стефана II. Причиною модернізацій в 1454 та 1476 рр., які припали на епохи правління господаря Олександрела та Стефана III Великого, послужили османські військові напади на місто.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ОДЕ)-22 Білгород-Дністровський
Шифр НБУВ: РА377328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Іванчук Н.В. 
Взаємна відповідальність особи і держави в контексті розбудови сучасної української держави: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Н.В. Іванчук ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено взаємну відповідальність особи та держави як різновид соціальної відповідальності, демократичного інституту демократичної, соціальної, правової держави за умов поглиблення політичної реформи, розбудови громадянського суспільства, інтеграції Української держави до світового та європейського політичного і правового простору. Запропоновано тезу, що перехід від президентсько-парламентської до парламентсько-президентської форми правління можливий лише за умови вдосконалення демократичного інституту взаємної відповідальності особи та держави, досягнення взаєморозуміння між різними гілками влади, президентом і урядом, владою та опозицією. Доведено, що демократизація суспільства, поглиблення політичної реформи створюють умови для нового, демократичного формату відносин між особою та державою, зокрема не патерналістських, а партнерських. На підставі проведеного аналізу інституту взаємної відповідальності особи та держави запропоновано розвинути теоретичний базис демократичної, соціальної, правової держави та розробити цілісну й ефективну наукову концепцію взаємної відповідальності особи та держави за умов розбудови української державності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.8 + Х001.01 +
Шифр НБУВ: РА354648

Рубрики:

      
5.

Малкіна Г.М. 
Взаємодія виборчої і партійної систем: світовий досвід та проблеми України: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / Г.М. Малкіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 16 с. — укp.

Шляхом політико-правового порівняльного аналізу виборчих і партійних систем розглянуто закономірності їх взаємодії у розвинутих західноєвропейських країнах, а також особливості цієї взаємодії в Україні. З'ясовано суть, особливості та механізми застосування різних типів виборчих систем у світовій практиці державного будівництва, закономірності впливу виборчої системи на стан і характер партійної системи з урахуванням форми державного правління. Досліджено трансформацію виборчого законодавства та еволюцію партійної системи в сучасній Україні, особливості їх взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф052 + Ф022.2 + Х805.2 + Х809(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА330137

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
6.

Хоменко О.В. 
Виконавча влада: соціально-правова природа, особливості: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.В. Хоменко ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено зміст поняття "виконавча влада", встановлено її співвідношення з поняттями державної та політичної влади. Уточнено співвідносність між державною владою та державним управлінням, визначено місце виконавчої влади в системі поділу державної влади. Розкрито зміст і структуру повноваження як основного елемента влади в юридичному сенсі. Сформульовано визначення державно-вкладного повноваження й охарактеризовано особливості реалізації виконавчої влади у країнах з різними формами державного правління. Визначено основні напрямки удосконалення виконавчої влади в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)01 + Х809(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА339896

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Казначеєва Л.М. 
Волинське дворянське зібрання (1796 - 1917): функції, структура, участь у системі органів влади: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.М. Казначеєва ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу архівних матеріалів, законодавчих актів і наукової літератури розкрито історію Волинського дворянського зібрання, його трансформацію з самоврядної станової корпоративної інституції, основні властивості якої були сформовані у річпосполитській традиції, до інституції, підпорядкованої державним інтересам Російської імперії. Узагальнено значний матеріал про зміни його структури та складу, функцій, прав і повноважень, обмеження участі зібрання у системі органів влади. З'ясовано механізми та технології усунення зібрання від правління губернією, серед яких - позбавлення виборчого права, русифікація кадрового складу станових і державних установ. Звуження прав місцевих дворянських інституцій мало прояв у забороні депутатському зібранню видавати свідоцтва про належність до привілейованого стану, а згодом - ревізії його діяльності. Найголовнішим заходом стала заборона проведення Волинського дворянського зібрання та виборів. Доведено, що губернське дворянське зібрання використовувалося місцевою знаттю як вагомий засіб для збереження та відстоювання їх корпоративних прав. Зроблено висновок, що держава, втручаючись у формування його соціоетнічного складу, роз'єднувала шляхетську солідарність і підпорядкувала місцеве дворянство імперським завданням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР346)4/5-286 +
Шифр НБУВ: РА356980

Рубрики:

      
8.

Газін В. В. 
Гетьманство Павла Тетері: спроба подолання суспільно-політичної кризи в Українській державі (1663 - 1665 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В. В. Газін ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості суспільно-політичної кризи в Українській державі в першій половині 60-х рр. XVII ст. та політику гетьмана Павла Тетері, спрямовану на її подолання. На підставі документальних матеріалів, мемуарів, хронік і літописів проаналізовано головні напрями політичної програми українського уряду. Розглянуто політичну програму гетьмана та визначено основні причини її краху. Значну увагу приділено дослідженню геополітичних аспектів життя держави, ходу національно-визвольної та соціальної боротьби в період правління П.Тетері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)461
Шифр НБУВ: РА312971 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Серьогін С.М. 
Державний службовець у взаємовідносинах влади і суспільства: Автореф. дис... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.03 / С.М. Серьогін ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2004. — 32 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні засади формування партнерських відносин між державою та суспільством, що сприятимуть становленню правової демократичної держави та громадянського суспільства, концентрації спільних зусиль держави та суспільства на удосконаленні умов людського життя. Визначено основні поняття, що характеризують стан таких відносин, та засоби, за допомогою яких можна здійснювати корекцію уявлень суспільства про владу. Проаналізовано методологічні особливості дослідження сприйняття влади суспільством у контексті уявлень про державну службу як інститут, що забезпечує виконання фукнцій держави. Встановлено, що суспільний образ влади формується на підставі узагальнення уявлень про державних осіб і стану інституціонального забезпечення їх діяльності. Досліджено взаємозв'язок між типами державного правління, формами суспільного устрою та характером відносин між владою і суспільством. Сформульовано основні засади перетворення відносин між державою і суспільством на партнерські за умов світових трансформаційних процесів у напрямку глобалізації та інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012.1 +
Шифр НБУВ: РА330746

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Велігодський Д.В. 
Державні утворення в Криму наприкінці 1918 - в 1920 рр.: історико-правове дослідження: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Д.В. Велігодський ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2005. — 20 с. — укp.

На підставі результатів історико-правового вивчення вперше введених до наукового обігу джерел розглянуто реформаторські тенденції Крайового уряду С.Крима, діяльність Раднаркому Кримської СРР та південноросійських владних структур протягом основних етапів громадянської війни наприкінці 1918 - в 1920 рр. Визначено сутність трьох моделей державності Криму: парламентської республіки з унітарною формою державного устрою та ліберально-демократичним типом державно-правового режиму С.Крима; територіальної автономії (Кримської СРР) з елементами тоталітарного режиму диктатури більшовицької партії; монархічної форми правління військово-авторитарного режиму А.Денікіна, доповнених ідеєю федеративного устрою та широким самоврядуванням у П.Врангеля. Теоретично обгрунтовано нову концепцію правового регулювання взаємовідносин між Крайовим урядом С.Крима та командуванням Добровольчої армії. Визначено спільні риси в законодавчій діяльності антибільшовицьких режимів, проаналізовано особливості їх використання державними апаратами законодавства Російської імперії. Досліджено основні етапи формування та функціонування державно-правового механізму Кримської СРР, зокрема проаналізовано нормативно-правове забезпечення організації та діяльності законодавчої, виконавчої та судової влади та наведено оцінку політичного режиму республіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР-6КРМ)61-523 + Т3(4УКР-6КРМ)61-5 +
Шифр НБУВ: РА340466

Рубрики:

      
11.

Пашнєва В.А. 
Державно-правові погляди М.І.Палієнка: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / В.А. Пашнєва ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні проблеми держави та права, що були поставлені та вирішені М.І. Палієнком, а саме: державний суверенітет, форми державного правління та форми державного устрою, громадянство, правова держава, праворозуміння, походження права та його суть. З'ясовано спадкоємний зв'язок державно-правових поглядів М.І. Палієнка з попередніми та сучасними йому теоріями (юридичного позитивізму, природно-правовою, соціологічною, психологічною). Аргументовано, що його правовий світогляд близький до синтетичної теорії права, що виникла в той час.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф1(4УКР)608 Палієнко, М.І. +
Шифр НБУВ: РА363486

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Савчук Н.О. 
Діяльність уряду Ю.Хмельницького в умовах загострення суспільно-політичної ситуації в українській державі (1659 - поч. 1663 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.О. Савчук ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено еволюцію державної структури козацької України, функціонування її владних інститутів. Проаналізовано здобутки, недоліки, прорахунки у внутрішньо- та зовнішньополітичній діяльності уряду. Вивчено вплив егополітичного фактору на загострення соціально-економічної ситуації в державі. Показано прагнення сусідніх країн не допустити незалежності козацької України, перетворити її на складову частину своєї держави (Росія та Польща) чи у васально-підлеглого союзника (Кримське ханство). Їх агресивна політика та підтримка Росією частини сепаратистсько настроєної старшини, постійне ведення військових дій не дозволяли українському уряду зосередити увагу на державо-творчій діяльності та зумовили територіальний розпад держави. З'ясовано, що в роки гетьманування Ю.Хмельницького у козацькій Україні встановлено олігархічно-республіканську форму правління. Її утвердженню сприяли як об'єктивні фактори (обмеження гетьманських прерогатив статтями Переяславського та Чуднівського договорів, зумовило ослаблення владної вертикалі) та суб'єктивні (молодість і відсутність політичного досвіду Ю.Хмельницького). У внутрішній діяльності уряду слід відмітити його виважену соціально-економічну політику, спрямовану на запобігання соціальних вибухів у державі та заходи щодо збереження територіальної цілісної козацької України. Уряд проводив активну діяльність стосовно захисту державних інтересів на міжнародній арені, не зважаючи на заборону зовнішніх відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)442-5
Шифр НБУВ: РА313743 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Осика Г.О. 
Електронні джерела політичного впливу: форми маніпулювання свідомістю та засоби їх обмеження: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / Г.О. Осика ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2008. — 20 с. — укp.

Систематизовано електронні джерела політичного впливу із з'ясуванням конкретних форм політичного маніпулювання свідомістю громадян України та визначенням основних засобів подолання їх негативного впливу на демократизацію політики українського суспільства. Визначено електронні джерела політичного впливу як систему сучасних технологічних засобів і процедур, яка допомагає вводити в оману велику кількість людей для прагматичного вирішення політичних цілей. Розглянуто політичне маніпулювання як небезпечний процес, що примушує громадян діяти всупереч власним інтересам. Доведено, що його домінування у політичній сфері переорієнтовує демократію на латентні способи завоювання влади, спотворює її сутність та формує антидемократичні форми політичного правління. Висвітлено засоби убезпечення від електронних технологій маніпулятивного політичного впливу як основні елементи національної безпеки і захисту демократичного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф052 +
Шифр НБУВ: РА360739

Рубрики:

      
14.

Агафонов С.А. 
Інститут Президента в системі державної влади України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / С.А. Агафонов ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 16 с. — укp.

Визначено поняття інституту Президента України та виявлено основні його риси. Вивчено історичний розвиток інституту Президента в Українській державі, розглянуто особливості правового забезпечення їх реалізації, а також місце Президента України серед органів державної влади. Сформульовано концептуальні положення та обгрунтовано пропозиції щодо удосконалення інституту Президента України в світлі переходу держави до парламентсько-президентської форми республіканського правління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)612 +
Шифр НБУВ: РА325862

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Зелінська М.І. 
Інститут президентства в Україні: етапи трансформації: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / М.І. Зелінська ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше у вітчизняній політології проведено комплексне дослідження історії становлення та розвитку інституту президентства у контексті змін у політичній системі України, які відбулися за роки державної незалежності (1991 - 2007). Запропоновано класифікацію систем президентського правління, розроблену з урахуванням світового досвіду їх моделювання, яку екстрапольовано на українську дійсність. Визначено шість етапів трансформації інституту президентства в Україні, кожен з яких характеризується подіями, що вплинули на особливості його функціонування та взаємодію з іншими гілками влади. Вперше використано індексну методологію, розроблену західними та російськими дослідниками, для аналізу обсягу повноважень Президента України та їх застосування за текстом Конституції та на практиці у періоди дії Основного Закону 1996 - 2006 рр. та після набуття чинності внесених до нього змін у 2006 р. Обгрунтовано концепцію української президентури, в якій на підставі світового та вітчизняного досвіду державного будівництва передбачено використання парламентарсько-президентської моделі як найбільш ефективної моделі інституту президентства, щодо якої надано рекомендації з удосконалення конституційних норм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(4УКР)12 +
Шифр НБУВ: РА357487

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Колюх В.В. 
Інституціональні чинники політичної стабільності в демократичному суспільстві: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / В.В. Колюх ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Комплексно досліджено республіканські форми правління, різні типи виборчих і партійних систем як інституціональні чинники політичної стабільності у демократичних зарубіжних державах та незалежній Україні. У контексті президентської, парламентської та змішаної форм правління виокремлено та проаналізовано інститути президента, парламенту, уряду та інституціональні складові системи стримувань і противаг як чинники політичної стабільності. Розкрито вплив на політичну стабільність різних типів виборчих і партійних систем у їх взаємозв'язку та залежно від форми державного правління. На підставі розроблених теоретичних висновків і узагальнень проаналізовано інституціональні чинники політичної стабільності та нестабільності у незалежній Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф022 + Ф053 + Ф016 +
Шифр НБУВ: РА354251

Рубрики:

      
17.

Келембет С.М. 
Князі Нижегородсько-Суздальської землі в кінці ХІV - середині ХV ст. (історико-генеалогічний дискурс): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / С.М. Келембет ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2005. — 21 с. — укp.

Вперше у вітчизняній історіографії здійснено комплексне дослідження історії правління роду князів Суздальських (правлячої династії Нижегородсько-Суздальської землі) у кінці XIV - середині XV ст. - складного історичного періоду перетворення регіону з самостійного державного утворення на провінцію Московської держави. Проаналізовано весь комплекс джерел та історіографію з досліджуваної теми, зокрема недостатньо вивчені актові документи. Відтворено генеалогію роду кн. Суздальских, вирішено ряд проблемних питань з хронології життя та правління окремих князів. З максимально можливою точністю встановлено дати першого приєднання до Московської держави Суздальського князівства і остаточної втрати політичної самостійності Нижегородсько-Суздальської землі. Проаналізовано основні етапи боротьби нижегородсько-суздальских "отчичів" за свої родові володіння з Московською державою. Показано вирішальну роль Золотої Орди та Казанського ханства в епізодичних успіхах князів Суздальських. Відзначено, що згадані держави були, по суті, їх єдиною опорою у боротьбі з Москвою. Доведено прямий зв'язок між успіхами московської централізаторської політики в регіоні та процесом поступового ослаблення влади ординських ханів. Розкрито причини успіхів і невдач князів Суздальських та їх остаточної поразки у боротьбі проти московської централізаторської політики, наслідком якої є втрата статусу суверенних правлячих князів та їх утвердження у складі верхівки московської службової аристократії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(2)430 +
Шифр НБУВ: РА339912

Рубрики:

      
18.

Вакулич В.М. 
Компаративно-політичні виміри та глобалізаційні імперативи протидії міжнародному тероризмові: автореф. дис... д-ра політ. наук: 23.00.04 / В.М. Вакулич ; НАН України. Ін-т світ. економіки і міжнар. віднос. — К., 2008. — 42 с. — укp.

Здійснено комплексне дослідження явища тероризму в контексті цивілізаційних процесів. Уперше зроблено спробу розглядати його як одну зі специфічних форм відносин між індивідами, суспільствами, або між певними режимами правління та громадянами. Досліджено формат "тероризм - антитероризм - цивілізаційний розвиток - демократія - ісламізм - глобалізація - геополітика", що дозволило визначити тероризм як явище, іманентне процесам розвитку, тобто спростувати існуючий стереотип сприйняття як суто деструктивного. Одновимірна парадигма зумовила акцентування уваги на наслідковому аспекті проблеми, що призвело до її відсутності щодо причинних аспектів (цивілізаційного та понятійно-дефініційного, отже, до перервності логічного причинно-наслідкового зв'язку). Запропоновано альтернативний концептуальний підхід, який грунтується на сприйнятті тероризму як складного суспільно-політичного явища, яке виконує у процесах розвитку специфічну рольову функцію, тобто не лише суто деструктивну. Проведено компаративістський аналіз з'ясування ступеня причетності до явища тероризму стабільних, розвинутих політичних систем і суспільств перехідного періоду, на підставі якого спростовано тезу про більшу вразливість синдромом тероризму саме стабільних систем. З урахуванням наслідків застосування антитерористичних методів силової боротьби з тероризмом зроблено висновок, що це лише паліативні заходи протистояння цьому суспільному явищу, оскільки не дають можливості усувати корінні причини його проявів у міжнародному масштабі. Участь України в антитерористичній кампанії відповідає її стратегічним імперативам входження до кола цивілізованої спільноти, тобто іміджеві держави, яка робить певний внесок до забезпечення миру та стабільності у світі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф015.24 + Ф087 + Ф023 + Х916.881.4 +
Шифр НБУВ: РА354985

Рубрики:

      
19.

Васьковська О.В. 
Конституційне право на мирні збори та механізм його реалізації в Україні: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / О.В. Васьковська ; Ін-т законодавства Верхов. Ради України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено правові засади та механізми формування та функціонування інституту права стосовно мирних зборів за умов становлення в Україні громадянського суспільства. Обгрунтовано наявність органічного взаємозв'язку між існуючим у державі правовим наповненням правового інституту мирних зборів, його змістом, обсягом гарантування, реалізації та чинною формою державного правління та режиму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)325 +
Шифр НБУВ: РА354643

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Томенко М. В. 
Конституційний процес як пошук стратегічних пріоритетів України: автореф. дис. ... д-ра політ. наук : 23.00.01 / М. В. Томенко ; Нац. акад. наук України ; Ін-т політ. і етнонац. дослідж. ім. І. Ф. Кураса . — К., 2010. — 30 с. — укp.

Вперше в українській історіографії здійснено комплексне політологічне дослідження конституціоналізму. Розглянуто етапи українського конституційного процесу у співвідношенні з політичною історією й історією політико-правової думки в Україні. Вдосконалено категоріальний апарат і методичні підходи, які ефективні під час проведення політологічних досліджень конституційних процесів: політичний режим, форми державного правління й устрою. Проведено аналіз і запропоновано інтерпретацію новітнього конституціоналізму з виокремленням його уроків і можливих перспектив.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф1(4УКР)4/6 + Х809(4УКР)1
Шифр НБУВ: РА374192 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського