Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (24)Реферативна база даних (82)Книжкові видання та компакт-диски (55)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=МОРЕПЛАВСТВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
1.

Серафімов В.В. 
Адміністративний примус у сфері торговельного мореплавства: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / В.В. Серафімов ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2000. — 22 с. — укp.

Висвітлено заходи адміністративного примусу у сфері торговельного мореплавства (затримання суден, морські арешти тощо), які мають специфіку залежно від дії в просторі та кола осіб, що здійснюють нагляд і контроль за правопорядком. Запропоновано рекомендації щодо удосконалення законодавства України відносно дії заходів адміністративного примусу в торговельному мореплавстві. Внесено пропозиції щодо упорядкування діяльності наглядово-контролюючих державних органів у торговельному мореплавстві. Досліджено відносини, що впливають у зв'язку із застосуванням заходів адміністративного примусу у сфері торговельного мореплавства (затримання суден, морські арешти тощо), які мають значну специфіку залежно від дії у просторі і за колом осіб, що здійснюють нагляд і контроль за правопорядком в торговельному мореплавстві. Запропоновано рекомендації з удосконалення законодавства України відносно дії заходів адміністративного примусу в торговельному мореплавстві. Внесено пропозиції з упорядкування діяльності державних наглядово-контролюючих органів в торговельному мореплавстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.522 + Х819(4УКР)125.42
Шифр НБУВ: РА310728 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Сергійчик В. О. 
Адміністративно-правові засади виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських суден: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. О. Сергійчик ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2010. — 19 с. — укp.

Запропоновано нове вирішення наукової проблеми, яке виявляється у необхідності забезпечення ефективності виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських торговельних суден шляхом вдосконалення адміністративно-правових засад виконавчо-розпорядчої діяльності відповідних органів виконавчої влади. Визначено міжнародно-правові та національно-правові підстави та наслідки набуття Україною правового статусу "держава прапору". Досліджено історичні, правові й організаційні підвалини створення та становлення національного класифікаційного товариства "Регістр судноплавства України", його правовий статус, функції та повноваження. Запропоновано зміни у складі центральних органів виконавчої влади України щодо технічного регулювання у галузі торговельного мореплавства та визначено їх функціональну компетенцію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.523.4 + Х819(4УКР)125.42
Шифр НБУВ: РА373187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Котлубай О.М. 
Економічний механізм розвитку торговельного мореплавання України: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.07.04 / О.М. Котлубай ; НАН України. Ін-т проблем ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2004. — 37 с. — укp.

Узагальнено сучасний досвід та запропоновано нове вирішення теоретико-методологічних і практичних проблем відтворення економічного механізму ефективного розвитку торговельного мореплавання України. Розроблено концептуальні засади національної морської політики та сформовано систему пріоритетів для етапу вступу та початку функціонування держави в СОТ і ГАТС. Визначено основні принципи другого міжнародного реєстру суден в Україні, використання яких забезпечує поєднання сприятливих економічних умов з високими вимогами щодо безпеки мореплавства, а також особистої й екологічної безпеки. Наведено теоретичне обгрунтування та розроблено методичне забезпечення процесу оптимізації організаційних структур і порядку відправлення зовнішньоторговельних вантажів переважно флотом, зафрахтованим українською стороною. Здійснено впровадження результатів наукового дослідження у практичну діяльність підприємств морського транспорту та навчальну діяльність спеціальних учбових закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.60-96 +
Шифр НБУВ: РА333324

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Картузов М. Ю. 
Запобіжні заходи в господарському процесі: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.04 / М. Ю. Картузов ; Одес. держ. юрид. акад. — О., 2010. — 21 с. — укp.

Досліджено правову природу інституту запобіжних заходів (ЗЗ) та їх місце в системі забезпечувальних заходів у господарському процесі України. Виявлено їх суть, ознаки та значення в господарському процесі, підстави й умови застосування ЗЗ, види ЗЗ у господарському процесі. Розглянуто історію розвитку інституту ЗЗ в України та за кордоном. Проаналізовано особливості процесуально-правової процедури застосування ЗЗу господарському процесі та практику їх застосування у комерційному та цивільному процесах зарубіжних країн. З'ясовано особливості вжиття ЗЗ у сфері торговельного мореплавства та для вирішення спорів міжнародним комерційним арбітражем. Сформульовано й обгрунтовано пропозиції щодо вдосконалення чинного господарсько-процесуального законодавства України, що регулює питання вжиття ЗЗ у господарському процесі країни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х892.19(4УКР)189.405
Шифр НБУВ: РА370831 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Блажиєвська М.В. 
Імплементація норм міжнародного права: правова теорія і практика України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / М.В. Блажиєвська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 19 с. — укp.

На підставі використання системного підходу досліджено проблеми імплементації норм міжнародного морського права та пов'язані з нею актуальні теоретичні та практичні питання. Здійснено комплексний аналіз міжнародних морських відносин й обгрунтовано існування системи норм для їх правового регулювання - морського права, що за своєю суттю є багаторівневою структурою правового регулювання, яку використовують як методологічну основу для дослідження проблем імплементації норм міжнародного морського права. Проаналізовано створений в Україні механізм імплементації норм міжнародного морського права, встановлено ефективність його функціонування та недоліки. Обгрунтовано рекомендації щодо удосконалення законодавства України у сфері регулювання різних видів морської діяльності, зокрема в галузі торговельного мореплавства, безпеки мореплавства та захисту морського середовища. Розглянуто перспективи розвитку національного законодавства України у галузі морського права. В контексті імплементації норм міжнародного морського права досліджено актуальні теоретичні та практичні питання сучасного морського права, які виникають у зв'язку з визначенням правового статусу та режиму Азовського моря та Керчинської протоки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.52-383.1 +
Шифр НБУВ: РА336143

Рубрики:

      
6.

Іванов Д.А. 
Інформаційно-правові основи забезпечення безпеки мореплавства: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Д.А. Іванов ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2008. — 19 с. — укp.

Запропоновано визначення поняття та розкрито зміст інформаційних правовідносин у сфері безпеки мореплавства. Висвітлено правову природу поняття "юридико-технічні норми" як окремого виду інформаційно-правових норм. Розкрито зміст поняття "інформаційно-правове забезпечення" в діяльності, взаємопов'язаній з пошуком і рятуванням на морі. Запропоновано класифікацію інформаційно-правових норм у галузі безпеки мореплавства згідно з цілями та порядком їх застосування. З урахуванням комплексного аналізу нормативного забезпечення і практичної діяльності уповноважених органів у сфері забезпечення безпеки у даній сфері наведено пропозиції щодо вдосконалення законодавства України, що регулює інформаційно-правове забезпечення безпеки мореплавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.523.4 ф +
Шифр НБУВ: РА355598

Рубрики:

      
7.

Переверзєва О.С. 
Міжнародний комерційний арбітражний суд з вирішення спорів у сфері торговельного мореплавства: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / О.С. Переверзєва ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 16 с. — укp.

Досліджено правову природу міжнародного комерційного арбітражу з вирішення спорів у сфері торговельного мореплавства. Визначено, що арбітраж створюється для вирішення особливої категорії спорів комерційного характеру, які виникають у процесі реалізації цивільно-правових і торговельних угод, зокрема морських, а також тих, що містять "іноземний елемент" у тій або іншій формі. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку арбітражу, особливості організації діяльності у даній сфері, визначено розбіжності регламентів спеціалізованих міжнародних арбітражних судів та Морської арбітражної комісії України. Досліджено зарубіжну практику щодо застосування принципів міжнародного приватного морського права. Обгрунтовано основні шляхи еволюції міжнародного комерційного арбітражу, вивчено існуючі підходи щодо визначення правової природи міжнародного комерційного арбітражу. На підставі аналізу значного обсягу теоретичного та практичного матеріалу обгрунтовано пропозиції щодо організації міжнародного комерційного арбітражу у контексті новітніх тенденцій його розвитку. Проаналізовано положення регламентів міжнародних морських арбітражних судів ряду зарубіжних країн та України. Особливу увагу приділено вивченню практики застосування принципів і норм міжнародного приватного морського права в арбітражних рішеннях. Зроблено висновок, що правова природа міжнародного морського арбітражу може забезпечити застосування не лише матеріального права країни, але й матеріальних норм іноземного права, а також встановлені у міжнародних конвенціях уніфіковані матеріальні та колізійні норми міжнародного приватного права.Обгрунтовано пропозиції щодо удосконалення вітчизняного механізму захисту законних прав та інтересів учасників морегосподарських відносин під час розгляду спорів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х939.41 + Х939.212.03 +
Шифр НБУВ: РА343824

Рубрики:

      
8.

Бойович В. 
Міжнародно-правові аспекти забезпечення безпеки мореплавства в СР Югославії: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / В. Бойович ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Встановлено невідповідність між нормами морського законодавства СР Югославії та міжнародним морським правом, насамперед, нормами, що стосуються контролю за виконанням конвенційних вимог та стандартів з підготовки спеціалістів морського транспорту. Розроблено проект програми державної системи СР Югославії щодо забезпечення безпеки мореплавства, здійснення якого може сприяти формуванню в країні ефективної системи безпеки мореплавства, що відповідає сучасним міжнародним стандартам. Проведено правову кваліфікацію суб'єктивних та об'єктивних причин аварій, що залежать від людського фактору на морі, наведено пропозиції стосовно удосконалення морського законодавства СР Югославії щодо їх запобігання. Зроблено висновок про недоцільність надання портам СР Югославії функцій пошуку та рятування, як це має місце у даний час, а також необхідність створення в межах Міністерства транспорту спеціального державного органу з відповідними повноваженнями для здійснення цієї функції. Відзначено, що норми міжнародного морського права у сфері безпеки мореплавства разом з відповідними нормами національного морського законодавства держав становлять підгалузь міжнародного морського права, яку можна визначити як "Міжнародне право безпеки мореплавства".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.523.4 +
Шифр НБУВ: РА322656

Рубрики:

      
9.

Вінніков В.В. 
Організаційно-економічний механізм комплексного розвитку морського транспорту України: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.07.04 / В.В. Вінніков ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2006. — 37 с. — укp.

Досліджено процеси формування організаційно-економічного механізму комплексного розвитку національної морської транспортної системи. Розроблено теоретичні, практичні та методологічні положення щодо ефективності комплексного розвитку морського транспорту України. Досліджено міжнародні вантажопотоки, методичні засади прогнозування, здійснено прогноз перевезень до 2010 р. Обгрунтовано принципи системної стійкості національного морського транспортного комплексу у структурі логістичних обмежень безперервного обслуговування зовнішніх господарських зв'язків. Наведено модель формування активної інвестиційної стратегії у торговельному судноплавстві. Поширено інструментарій економічних рішень у системі комплексного розвитку національного флоту та портів під впливом глобальних процесів, що забезпечує оптимізацію тимчасових і вартісних параметрів проходження вантажорухів через транзитну територію країни. Запропоновано сукупність критеріїв і показників ефективності прийняття інвестиційних та інноваційних рішень за умов конвенційного регулювання торговельного мореплавства, що дозволило розвинути методологічні принципи обгрунтування ефективності капітальних витрат.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.60-96 +
Шифр НБУВ: РА347925

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Голіков А.О. 
Підвищення безпеки мореплавства при транспортуванні небезпечних навалювальних вантажів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / А.О. Голіков ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2006. — 24 с. — укp.

З використанням методів системного аналізу розв'язано проблему забезпечення безпеки мореплавства у разі перевезення небезпечних навалювальних вантажів (ННВ). Досліджено інформаційні потоки у системі "трюм - вантаж - навколишнє середовище" під час завантаження, розвантаження судна та транспортування ННВ. На базі математичного моделювання процесів пилоутворення та пилопоглинання, розробки критеріїв оцінки прийняття рішень досліджено й розроблено метод забезпечення безпеки людей, судна та вантажу, а також сконструйовано та побудовано систему пилопоглинання. Наведено певні практичні організаційні та технологічні заходи. Розроблено аналітичні моделі динаміки процесів генерації дисперсної фази вантажу у відкритому просторі та замкнутих об'ємах вантажних приміщень, які визначають висоту підйому частинок пилу та швидкість їх унесення у момент виходу за межі трюму під час падіння вантажу, а також необхідну енергію та швидкість руху частинок абсорбенту для створення поглинального ефекту. Розроблено імітаційні моделі розповсюдження дисперсної фази вантажу у повітряному просторі та речовини, що поглинає, які визначають взаємозв'язок між конструктивними та режимними характеристиками розпилювачів рідини та розміром частинок взаємодіючих середовищ. Розроблено емпіричну модель динаміки накопичення пилу комової сірки в атмосфері трюмного простору залежно від висоти падіння вантажу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О484.82 +
Шифр НБУВ: РА343199

Рубрики:

      
11.

Клепікова О.В. 
Правове регулювання перевезень вантажів морським транспортом: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / О.В. Клепікова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено систему нормативно-правових актів України з питань морських вантажних перевезень, правову природу договору морського перевезення вантажу, сформульовано визначення коносамента та узагальнено його правові функції. Запроваджено вживання термінів "учасники морського перевезення" та "провізна плата" замість терміну "фрахт". Визначено стадії морського перевезення вантажу, досліджено правову природу демереджа та диспача. Обгрунтовано висновки щодо необхідності вдосконалення законоодавства України про морські вантажні перевезення шляхом внесення змін та доповнень до Кодексу торговельного мореплавства України та прийняття Правил перевезення вантажів морським транспортом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)119.42 +
Шифр НБУВ: РА324193

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Ус Ю.М. 
Розвиток системи кольоро- і світлопозначень у німецькій мові XVI - XIX ст.: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Ю.М. Ус ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2009. — 21 с. — укp.

Відтворено цілісну систему кольоро- та світлопозначень, репрезентованих прикметниками, іменниками та дієсловами у німецькій мові XVI - XIX ст. Досліджено розвиток системи кольороназв (КН) і світлопозначень протягом даного історичного періоду. На матеріалі різножанрових текстів визначено шляхи становлення та напрямок змін щодо творення, сполучуваності, частиномовної належності кольо- та світлопозначень німецької мови. Запропоновано систему рангів щодо питимої ваги основних кольоропозначень у відповідних часових відрізках. Виявлено зміни активності окремих КН протягом XVI - XIX ст. Встановлено, що система КН і світлопозначень розширилась завдяки афіксації, словоскладанню (метафоризації), запозиченням, залученню нових ЛСВ. Виявлено, що появі нових кольоро- та світлопозначень сприяв також розвиток мореплавства, науки та техніки. Доведено, що значення кольору та світла передають не тільки прикметники, а й іменники та дієслова. Зроблено висновок, що перевага окремої частини мови у певному контексті свідчить про авторські уподобання, й/або особливості літературних течій. Встановлено, що основу системи позначень кольору та світла складають прикметники, розкрито допоміжу й уточнювальну функції іменників і дієслів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-03 +
Шифр НБУВ: РА369216

Рубрики:

      
13.

Шляхов О.Б. 
Судовласники і моряки Азово-Чорноморського басейну в модернізаційних процесах кінця ХІХ - початку ХХ ст.: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / О.Б. Шляхов ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2004. — 35 с. — укp.

Висвітлено основні тенденції розвитку морського транспорту Азово-Чорноморського регіону наприкінці XIX - початку XX ст. Охарактеризовано кількісний, соціальний і національний склад судновласників, визначено особливості їх менталітету. Проаналізовано основні форми підприємництва в комерційному мореплавстві Півдня України та процес формування монополістичних об'єднань. Визначено джерела утворення та особливості складу судноробітників басейну. Зазначено, що в їх поглядах і соціальній поведінці переважали цінності традиційного суспільства. Доведено, що високий ступінь визиску пароплавних команд, відсутність у судновласників широких соціальних програм призвели до загострення протиріччя між працею та капіталом у комерційному флоті. Простежено характерні прояви соціального конфлікту, розгортання масового страйкового та профспілкового руху серед моряків на початку XX ст. Проаналізовано діяльність політичних партій в даному середовищі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)52-2 +
Шифр НБУВ: РА334233

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Інфімовський С.Ю. 
Удосконалення методики оцінки точності навігаційного забезпечення у зонах підвищенної обережності плавання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / С.Ю. Інфімовський ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано статистичні дані навігаційної аварійності у морських водах України та встановлено залежність між причинно-наслідковими зв'язками та похідними факторів впливу на навігаційну аварійність. Запропоновано для широкого впровадження розроблені алгоритм та методику оцінки точності визначення місця судна у робочій зоні систем навігаційного супроводження суден (СНСС). Узагальнено та структуровано якісні показники функціонування СНСС у зонах підвищеної обережності плавання, способи їх розрахунку для навігаційного супроводження за морськими шляхами у цих зонах. На базі формалізованої оцінки безпеки (FSA) розроблено алгоритми оцінки навігаційної безпеки мореплавства, дослідження якої здійснено для зони української частини Керченської протоки Азовського моря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5 +
Шифр НБУВ: РА337536

Рубрики:

      
15.

Плачкова Т. М. 
Адміністративно-правове забезпечення безпеки мореплавства в Україні / Т. М. Плачкова. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація є першим в українській правовій науці дослідженням, в якому сформульовано цілісну концепцію адміністративно-правового забезпечення безпеки мореплавства в Україні, яка базується на використанні адміністративних засобів для реалізації загальновизнаних міжнародних норм та стандартів. У дисертації уперше: визначено історико-правовий базис формування сучасних підходів до розуміння категорії «безпека мореплавства» та організаційно-правових механізмів її забезпечення; охарактеризовано особливості застосування норм національного адміністративного права у реалізації міжнародних зобов'язань та стандартів щодо забезпечення безпеки мореплавства; визначено на підставі теоретичних розробок, законодавства та міжнародних угод провідну роль принципу забезпечення безпеки для правового регулювання мореплавства; оновлено підходи до розуміння ролі та значення комплексного підходу до забезпечення безпеки мореплавства; охарактеризовано стан правового забезпечення безпеки морського рибальства в Україні, виявлено вади нормативно-правового забезпечення цієї діяльності. Також уперше: визначено, охарактеризовано та доповнено можливості застосування чинних міжнародно-правових норм і норм національного законодавства України у сфері забезпечення безпеки мореплавства до автономних суден; сформульовано закономірності та основні напрями формування сучасної моделі адміністративно-правового забезпечення безпеки мореплавства в Україні; охарактеризовано інституціоналізацію системи органів управління безпекою мореплавства в Україні та визначено, що зміни в інституційному механізмі забезпечення безпеки мореплавства в Україні відбувалися дуже динамічно, із намаганням побудувати єдину, цілісну систему управління цим важливим аспектом мореплавства, без якого є неможливим ефективне використання морських транспортних коридорів та отримання прибутків від морських перевезень вантажів і пасажирів; класифіковано та розкрито форми і методи публічного адміністрування безпеки мореплавства в Україні. Доведено, що адміністративно-правова складова забезпечення безпеки мореплавства полягає в безпосередній участі держави (її органів, посадових осіб та уповноважених організацій) у всіх процесах, під час яких здійснюється забезпечення безпеки мореплавства. Зазначено, що забезпечення безпеки мореплавства є неможливим без належного правового регулювання, активної участі держави та уповноважених нею органів, реалізації ними владних повноважень. Законодавство та публічне адміністрування є визначальними факторами в системі державного і наддержавного механізму забезпечення безпеки мореплавства. Вони ґрунтуються на нормах міжнародних угод та мають їм відповідати, адже мореплавство за своєю природою є переважно міжнародним видом людської активності, охоплює більшість країн світу та здійснюється на потужній, сформованій упродовж століть міжнародно-правовій основі. Відзначено роль і значення людського фактора та важливість комплексного підходу до забезпечення безпеки мореплавства через формування загальносвітового адміністративного механізму контролю такої безпеки державами порту, державами прапора та прибережними державами. Комплексність підходу до забезпечення безпеки мореплавства забезпечує її загальносвітове та внутрішньодержавне багатовекторне адміністрування у сферах конструкції, обладнання і придатності до плавання суден; комплектування, умов праці і навчання екіпажів суден з урахуванням застосовних міжнародних документів; користування сигналами, підтримання зв'язку й запобігання зіткненням.Запропоновано такі шляхи вдосконалення адміністративно-правового механізму забезпечення безпеки мореплавства: чіткий розподіл повноважень між усіма публічними (державними) суб'єктами системи забезпечення безпеки мореплавства в Україні; формування на локальному рівні (у морських портах України) працездатних та ефективних структур забезпечення безпеки мореплавства за відсутності нехарактерних для морської діяльності провідних морських держав механізмів і дублювання повноважень; відпрацювання узгоджених механізмів державної політики у сфері забезпечення безпеки мореплавства; створення постійних консультативних органів за участю відповідних інститутів громадянського суспільства; ефективна контрольна діяльність; забезпечення необхідного фінансування; концептуальна модернізація й удосконалення стратегічного планування заходів, спрямованих на оновлення адміністративно-правового механізму забезпечення безпеки мореплавства в Україні, зокрема визначення першочергових завдань на короткострокову перспективу за чітко окресленими напрямами та з визначеними термінами виконання, а також забезпеченням провідної ролі Морської адміністрації у цьому.^UThe dissertation is the first study in Ukrainian legal science, which formulates a holistic concept of administrative and legal support of maritime safety in Ukraine, which is based on the use of administrative means to implement generally accepted international norms and standards.In the dissertation for the first time: the historical and legal basis of the formation of modern approaches to understanding of a category “maritime safety” and organizational and legal mechanisms of its provision is defined; the peculiarities of the application of the norms of national administrative law in the implementation of international obligations and standards for ensuring the maritime safety are described; on the basis of theoretical developments, legislation and international agreements the leading role of the principle of safety for the legal regulation of shipping is determined; the approaches to understanding the role and importance of an integrated approach to maritime safety are updated; the state of legal provision of maritime safety in Ukraine is characterized, defects of normative-legal maintenance of this activity are revealed. Also for the first time: the possibilities of application of the current international legal norms and norms of the national legislation of Ukraine in the field of ensuring maritime safety to autonomous vessels are defined, characterized and supplemented; the regularities and main directions of formation of the modern model of administrative and legal provision of maritime safety in Ukraine are formulated; the institutionalization of the maritime safety management system in Ukraine is characterized and it is noted that changes in the institutional mechanism for maritime safety in Ukraine have been very dynamic, with efforts to build a single, integrated management system for this important aspect of navigation, without which it is impossible to effectively use maritime transport corridors income from sea freight and passengers; forms and methods of public administration of maritime safety in Ukraine are classified and disclosed.It is proved that the administrative and legal component of the provision maritime safety consists in the direct participation of the state (its bodies, officials and authorized organizations) in all processes during which maritime safety is ensured.It is noted that ensuring the provision maritime safety is impossible without proper legal regulation, active participation of the state and its authorized bodies, the exercise of their powers. The legislation and public administration are prominent factors in the system of state and supranational mechanism for ensuring maritime safety. They are based on the norms of international agreements and must comply with them, because shipping is by nature a predominantly international type of human activity, covers most countries of the world and is carried out on a strong, centuries-old international legal basis.The role and importance of the human factor and the importance of an integrated approach to the provision of maritime safety through the formation of a global administrative mechanism for controlling such security by port states, flag states and coastal states are noted. The complexity of the approach to ensuring the maritime safety provides its global and domestic multi-vector administration in the areas of design, equipment and seaworthiness of ships; staffing, working conditions and training of ship's crews, taking into account applicable international documents, use of signals, maintaining communication and preventing collisions.The following ways to improve the administrative and legal mechanism of the provision of the maritime safety are proposed: a clear division of powers between all public (state) subjects in the system of maritime safety in Ukraine; formation at the local level (in the seaports of Ukraine) of workable and effective structures for ensuring the maritime safety in the absence of uncharacteristic for maritime activities of the leading maritime states mechanisms and duplication of powers; working out of the coordinated mechanisms of the state policy in the field of provision of maritime safety; creation of permanent advisory bodies with the participation of relevant civil society institutions; effective control activities; providing the necessary funding; conceptual modernization and improvement of strategic planning of measures aimed at updating the administrative and legal mechanism for the provision of maritime safety in Ukraine, in particular the definition of priorities for the short term in clearly defined areas and deadlines, as well as ensuring the leading role of the Maritime Administration in this.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Іванова Д. А. 
Адміністративно-правове регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів / Д. А. Іванова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є першим в українській правовій науці дослідженням, в якому охарактеризовано природу та особливості адміністративно-правового регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів, як напрямок діяльності публічної адміністрації щодо реалізації міжнародних зобов'язань держави у сфері торговельного мореплавства та реалізації державної морської політики України.Обґрунтовано необхідність розгляду міжнародного морського перевезення пасажирів як об'єкта адміністративно-правового регулювання, що обумовлюється специфікою прав та обов'язків держави порту та держави прапора, визначених міжнародними договорами, а також цілями та завданнями реалізації національної морської політики. Визначено публічно-правові елементи адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів. Доведено, що правовий режим, який регулює міжнародні морські перевезення пасажирів, реалізується українськими суб'єктами владних повноважень і визначає зміст та завдання публічного адміністрування сфери морських перевезень пасажирів. Запропоновано визначення адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів як сукупності адміністративно-правових норм, спрямованих на забезпечення прав та законних інтересів фізичних, юридичних осіб та держави у відносинах у сфері морських перевезень пасажирів, які у сукупності формують адміністративно-правовий режим, що регламентує діяльність суб'єктів морських перевезень пасажирів.Визначено адміністративно-правові заходи щодо сприяння розвиткові морського туризму. Відзначено роль міжнародних неурядових організацій у формуванні норм м'якого права (стандартів, рекомендацій, найкращих практик), що визначають діяльність у сфері морського туризму.^UThe thesis is the first scientific research in the Ukrainian legal science, which characterizes the nature and the features of the administratively-legal regulation of an international passengers` sea shipping as a direction of public administration to implement the international obligations in the sphere of merchant shipping and the state maritime policy of Ukraine.The need to consider an international passengers` sea shipping as an object of the administratively-legal regulation, determined by the specificity of the rights and the obligations of a port State and a flag State, as determined by the international treaties, as well as the goals and the objectives of implementation of the national maritime policy, has been justified. The public legal elements of the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping have been defined.It has been proved that the legal regime, which regulates an international passengers` sea shipping, is implemented by the Ukrainian subjects of power and determines the content and the tasks of public administration of the sphere of passengers` sea shipping. It has been proposed to define the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping as a set of administratively-legal norms, aimed at ensuring the rights and the legitimate interests of individuals, legal entities and a state in relations in the sphere of passengers` sea shipping, which together form the administratively-legal regime, which regulates the activities of subjects of passengers` sea shipping.The administratively-legal measures to promote the development of maritime tourism have been defined. The role of the international non-governmental organizations in the formation of soft law norms (the standards, the recommendations, the best practices), which regulates activities in the sphere of maritime tourism has been noted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Капочкіна М. Б. 
Гідродинамічне та фізико-статистичне моделювання, як складова гідрографічного та гідрометеорологічного забезпечення флоту / М. Б. Капочкіна. — Б.м., 2021 — укp.

Загальної концепції впровадження методів математичного моделювання в геоінформаційні системи навігаційно-гідрографічного та гідрометеорологічного забезпечення мореплавства не існує, тому що вважається, що не всі задачі підлягають математичному моделюванню.Тому на першому етапі важливо на конкретних прикладах продемонструвати можливості математичного моделювання у напрямку гідрометеорологічного і, особливо, навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства, як складової системи забезпечення безпеки мореплавства шляхом ефективного маневрування та керування рухом судна, та на базі отриманого досвіду розширювати перелік задач, які практично вирішуються методами математичного моделювання. У дисертаційній роботі отримано такі наукові результати:- вперше запропоновано алгоритм підвищення точності позиціонування суден (розрахунок систематичної похибки визначення орбітальних характеристик геодезичних супутників відносно центру геоцентричної системи WGS-84), що має як фундаментальне теоретичне значення, так і може бути базою для подальшого вдосконалення (зменшення похибки) методів супутникової геодезії з метою забезпечення безпеки мореплавства, шляхом ефективного маневрування та керування рухом судна, що відрізняється відсутністю відомостей в існуючій науковій літературі;- вперше запропоновано алгоритм обчислення статистичними методами результатів математичного моделювання розповсюдження гідроакустичної хвилі за променевою теорією (встановлена можливість існування періодичного у просторі проявлення зон акустичної тіні); на практиці це дозволяє більш ефективно використовувати корабельні сонари, що дає можливість забезпечити безпеку мореплавства шляхом ефективного маневрування та керування рухом судна. В інтересах ВМС ЗС України це дозволить на більш високому рівні виконувати тактичні прийоми маневрування з урахуванням даних розрахунку акустичних полів самого корабля та акустичних полів гідроакустичних станцій;- удосконалено алгоритми статистичних обрахунків результатів математичного моделювання гідродинамічного поля судна, яке генерує корабельні хвилі, що впливають на швидкість руху судна; розроблене методичне підґрунтя визначення критичної швидкості руху судна, при збільшенні якої, за рахунок трансформації корабельних хвиль, відбувається перехід з економного на неекономний режим руху, за якого збільшення потужності не приводить до відповідного збільшення швидкості, що зменшує маневреність судна;- удосконалено алгоритми статистичних обрахунків результатів математичного моделювання акустичного поля судна; створене методичне підґрунтя для визначення залежної від швидкості руху судна довгохвильової складової акустичного поля судна, яке формується підводною частиною корпусу, що дозволяє забезпечити безпеку мореплавства шляхом ефективного маневрування та керування рухом судна в умовах мінної загрози;- отримано подальший розвиток алгоритму статистичного обчислення результатів математичного гідродинамічного моделювання гідродинамічного поля судна, яке раптово може змінювати швидкість його руху, що дозволяє забезпечити безпеку мореплавства шляхом ефективного маневрування та керування рухом судном;- отримали подальший розвиток алгоритми статистичного обчислення результатів математичного гідродинамічного моделювання дрейфових течій на прикладі акваторії Одеського торгівельного порту. Тобто виконано тестовий розрахунок вертикального розподілу швидкості та напрямку течій в акваторії Одеського торгівельного порту. За умов нагонного вітру в акваторії порту виникають дрейфові (поверхневі) та компенсаційні (придонні) течії. За таких умов дрейф суден з різною осадкою відбуватиметься у різних напрямках. У зв'язку з тим, що течії і зміни їх напрямку та швидкості з глибиною складають суттєву навігаційну загрозу, впливаючи на ефективність засобів керування судном, пропонується у портах та узкостях доповнити існуючу геоінформтивну систему інформаційним шаром 3D течій;- отримали подальший розвиток алгоритми статистичного обчислення результатів математичного гідродинамічного моделювання процесів формування на морському дні тимчасових навігаційних перешкод типу барів та банок. Ключові слова: керування рухом судна, маневреність судна, математичне гідродинамічне моделювання, фізико-статистичне моделювання, навігаційно-гідрографічне та гідрометеорологічне забезпечення, гідроакустичне поле судна, гідродинамічне поле судна, похибки супутникової геодезичної системи позиціонування.^UThere is no general concept for the introduction of mathematical modeling in geoinformation systems of navigational-hydrographic and hydrometeorological navigation, since not all tasks are subject to mathematical modeling. Therefore, at the first stage it is considered relevant to demonstrate the possibilities of mathematical modeling in the direction of hydrometeorological and especially navigational and hydrographic support of navigation, as part of the system of maritime safety through effective maneuvering and control of ship traffic and on the basis of experience to expand methods of mathematical modeling.Scientific novelty in the thesis results is to create a methodological basis for solving the problem of calculating the statistical methods the results of mathematical modeling of processes on the basis of which is provided by solving the operational navigation-hydrographic and hydrometeorological support shipping as a component of navigation safety through effective maneuver and control the movement of vehicles.In the dissertation work the following scientific results were obtained:- for the first time an algorithm for improving the positioning accuracy of ships (calculation of systematic error in determining the orbital characteristics of geodetic satellites relative to the center of the geocentric system WGS-84) is proposed, which has both fundamental theoretical significance and can be the basis for further improvement in order to ensure the safety of navigation, by effective maneuvering and control of the movement of the vessel, characterized by a lack of information in the existing scientific literature;- for the first time the algorithm of calculation by statistical methods of results of mathematical modeling of propagation of a hydroacoustic wave according to the radiation theory is offered (possibility of existence of periodic in space of display of zones of an acoustic shadow is established); in practice, this allows more efficient use of ship sonar, which makes it possible to ensure the safety of navigation by effectively maneuvering and controlling the movement of the vessel. In the interests of the Navy of the Armed Forces of Ukraine, this will allow at a higher level to perform tactical maneuvering techniques, taking into account the calculation of the acoustic fields of the ship and the acoustic fields of sonar stations;- algorithms of statistical calculations of results of mathematical modeling of acoustic field of the vessel are improved; created a methodological basis for determining the speed-dependent long-wave component of the acoustic field of the vessel, which is formed by the underwater part of the hull, which allows to ensure the safety of navigation by effectively maneuvering and controlling the movement of the vessel in a mine threat;- further development of the algorithm for statistical calculation of the results of mathematical hydrodynamic modeling of the hydrodynamic field of the vessel, which can suddenly change the speed of its movement, which allows to ensure the safety of navigation by effectively maneuvering and controlling the movement of the vessel;- algorithms for statistical calculation of the results of mathematical hydrodynamic modeling of drift currents on the example of the water area of the Odessa commercial port were further developed. That is, a test calculation of the vertical distribution of speed and direction of currents in the waters of the Odessa commercial port was performed. Under conditions of gusty wind in the water area of the port there are drift (surface) and compensatory (bottom) currents. Under such conditions, the drift of vessels with different draft will occur in different directions. Due to the fact that currents and changes in their direction and speed with depth pose a significant navigational threat, affecting the effectiveness of ship control, it is proposed to supplement the existing geoinformation system with information layer 3D flows in ports and narrows;- algorithms for statistical calculation of the results of mathematical hydrodynamic modeling of the processes of formation of temporary navigation obstacles such as bars and cans on the seabed were further developed.Key words: ship motion control, ship maneuverability, mathematical hydrodynamic modeling, physical and statistical modeling, navigation-hydrographic and hydrometeorological support, hydroacoustic field of the ship, hydrodynamic field of the ship, errors of the satellite geodetic positioning system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Калініченко О. О. 
Українська школа підводного мореплавства ХІХ – початку ХХ ст.: формування, діяльність, персоналії. / О. О. Калініченко. — Б.м., 2022 — укp.

В дисертації проаналізовано історіографічну базу дослідження, виявлено спроби дезавуації праць автора про діяльність української школи підводного мореплавства ХІХ – початку ХХ ст. як на теренах України так і поза її межами, визначено дискусійні питання щодо групового застосування штурмових засобів нападу з-під води та наведено приклади pro- та contra. Розглянуто джерельну базу роботи, систематизовано та проаналізовано як архівні матеріали, так і інші види джерел за родовидовим відмінком та іншим критерієм – ступеню близькості джерела до системоутворюючого чинника української школи підводного мореплавства як підсистеми української наукової школи мореплавства. Оприлюднено методологічну основу наукової праці та термінологічні особливості застосованих понять.Досліджено системоутворюючу наукову концепцію української школи підводного мореплавства та її подальшу реалізацію. Проведено ідентифікацію українських мореплавців, у т.ч. і підводників, їх систематизацію та структуризацію по осередкам як на теренах України, так і за її межами. Всебічно розглянуто практичну діяльність Одеського осередку української школи підводного мореплавства у царині винаходів з підводного мореплавства та їх впроваджень, а також дотичність його членів до розробки трьох концепцій з підводного мореплавства: штурмових засобів нападу з-під води, класичних підводних човнів та «паріння у підводній безодні» без застосування будь-яких механічних рушіїв. В останньому випадку – доведено світовий пріоритет нашого співвітчизника. Простежена діяльність допоміжних інституцій української школи підводного мореплавства: підводного кораблебудування, спеціальної морської освіти та практичного судопід'йому затонулих субмарин. Здійснено обрис взаємодії представників української школи підводного мореплавства з іншими подібними національними школами, за певними критеріями математичного аналізу визначено відмінності української школи підводного мореплавства та проведено порівняння з аналогічним російським утворенням.На основі кліометричних досліджень визначено: піки можливого групового застосування штурмових засобів нападу з-під води ХVI-XVIII ст.; простежено розвиток підводного мореплавства у ХІХ ст. з виокремленням пропозицій та їх практичної реалізації в Російській імперії та закордоном (практика); у зворотній хронології простежено, на основі патенту США на винахід глайдеру, подібні винаході в часі для виявлення першовідкривача та фундатора цього напрямку; встановлено відсоток українців-підводників Чорноморського флоту в роки Першої світової війни; нарешті, побічним наслідком дослідження отримана гістограма морської діяльності українського козацтва та проведена її періодизація.Практичною реалізацією теоретичних напрацювань стали проекти допоміжної історичної дисципліни «Фалеристика» по увічненню видатних представників як української школи підводного мореплавства (Зірка Командора) так і української наукової школи мореплавства (Морська слава України).Фіналом дослідження стала стратифікація систем морської діяльності на теренах України та у діаспорі в наступній послідовності: Морський код України, військово-морська історія України, Українська наукова школа мореплавства включно з її періодизацією, Українська школа підводного мореплавства та відновлення забутих ланок, що пов'язують у єдиний нерозривний ланцюг 1750-річну військово-морську історію України та наших пращурів.^UThe imperial historiography almost always attaches the scientific achievements of its subjects to either the ruling dynasty or the title nation. This postulate is based entirely on the historiography of scientific maritime navigation in the Russian Empire, although considerable contributions were made by Americans, Croats, Englishmen, Frenchmen, Germans, Montenegrins, Scots, Serbs, Ukrainians.Purpose and focus. The purpose of our research is to distinguish the Ukrainian scientific maritime navigation in the nineteenth century, in particular its underwater component. To a greater extent, our research is focused on the activities of the Odesa branch of submariners in the last quarter of the nineteenth century.Methods. In the work, a reflection of the memoir memories of the author was used with the help of the following methods of historical research: problem, comparative, critical, content analysis, chronological (direct and reverse), historical hermeneutics, structural analysis, microhistorical analysis, prosopographic analysis, comparative studies, linguistic, ethnographic and statistical (cliometric).In the dissertation the cliometric researches of the world development of the submarine navigation of the XV-XIX centuries were conducted. The national directions (German, Polish, Ukrainian, American, Russian) scientific submarine navigation, which existed in the Russian Empire from the nineteenth century, are outlined before its collapse. Submariners of a possible Ukrainian origin of the Austro-Hungarian Empire are mentioned. The activity of the Odesa submarine cell of the last quarter of the nineteenth century is analyzed and analyzed in details. Three concepts of the development of the submarine navigation of representatives of the Ukrainian direction have been published and a comparison has been made on the defined criteria of the Ukrainian and Russian diving divisions during the specified period. The emphasis has been placed on the invention of motion under water without the use of any mechanical propellers made by V.P. Kreminsky and its world priority is set. Examples are given of neglect of the Kreminsky's invention, which leads to irreversible consequences, in particular on atomic submarines. Thus, the study substantiates and proves the significant contribution of Ukrainian explorers to the origin and development of the world's submarine navigation in the last quarter of the nineteenth century, which gives grounds for introducing in the scientific circle the term «Ukrainian direction of scientific submarine navigation». Recommendations. The research can be used as a basis for covering a more meaningful topic of Ukrainian scientific seafaring.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Єременко К. С. 
Адміністративно-правові основи стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / К. С. Єременко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим формуванню нової науково обґрунтованої концепції адміністративно-правового забезпечення стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі з метою створення теоретичного базису для оновлення українського законодавства та практики його застосування.У дисертації уперше: охарактеризовано сучасну систему управління пом’якшенням наслідків зміни клімату у мореплавстві з урахуванням екосистемного підходу та концепту сталого розвитку; визначено стан впровадження у сучасному публічному адмініструванні мореплавства «правила сірки 2020»; систематизовано правові інструменти та кращі практики сприяння використанню альтернативних джерел енергії як ефективного засобу підвищення рівня енергоефективності суден, скорочення викидів парникових газів, запровадження дружніх до навколишнього природного середовища технологій у мореплавстві та портовій діяльності; проаналізовано особливості засобів публічного адміністрування мореплавства у районах контролю викидів та стимулювання виконання правил, передбачених Додатком VI до МАРПОЛ щодо контролю викидів; визначено характерні риси реляційної взаємодії суб’єктів публічного адміністрування скорочення викидів парникових газів у судноплавстві; відзначено конкуруючий, але не конфліктний характер європейського рівня публічного адміністрування протидії забрудненню повітря з морських суден з глобальним, що забезпечується ІМО; охарактеризовано особливості імплементації Додатку VI до МАРПОЛ у законодавство України;означено роль морських портів у декарбонізації морської та портової діяльності; визначено адміністративно-правові способи стимулювання використання альтернативних та відновлювальних джерел енергії у морській галузі.Під час опрацювання проблематики дослідження було удосконалено: концепцію забезпечення екосистемного підходу до публічного адміністрування морської та портової діяльності; наукові підходи до формування і застосування правових та організаційних інструментів для попередження зміни клімату. Набули подальшого розвитку: погляди на особливості форм та методів публічного адміністрування в оновленій концепції адміністративного права України; наукові положення про правове та організаційне забезпечення впровадження екологічних енергозберігаючих технологій у судноплавство та портову діяльність; ідеї про впровадження глобальної системи торгівлі квотами на викиди забруднюючих речовин у повітря. Було запропоновано низку змін до діючого законодавства України про альтернативну енергетику, можливості оновлення міжнародних стандартів публічного адміністрування протидії викидам парникових газів від судноплавства в атмосферу, а також шляхи удосконалення політики стимулювання впровадження низьковуглецевих чи відновлювальних видів палива у мореплавстві і напрями оптимізації адміністрування роботи морського та портового сектору з метою зменшення антропогенного навантаження на довкілля.У роботі було відзначено, що базовими міжнародно-правовими актами щодо зміни клімату та зменшення забруднення навколишнього середовища сформовано фундамент для відповідних заходів у правовому регулюванні діяльності у морських просторах, що здійснюються під егідою ІМО з метою зменшення негативного впливу судноплавства на атмосферне повітря та, як наслідок, уповільнення парникового ефекту і зміни клімату. Діяльність ІМО у забезпеченні та спрямуванні міжнародної співпраці та обміну енергоефективними технологіями є активною, спрямованою на створення спеціалізованих проєктів для підвищення рівня обізнаності суб’єктів світового мореплавства про шляхи та можливості переходу на дружні до природи технології через декарбонізацію морської галузі. Правові інструменти ІМО щодо попередження зміни клімату спрямовані на вироблення механізмів скорочення викидів таких парникових газів, як СО2, SOх, NOx та летючих органічних сполук, а також на підвищення рівня енергоефективності суден, що охоплює впровадження правил енергоефективності та сприяння міжнародній співпраці у напрямку використання альтернативних видів палива.^UThe dissertation is the first comprehensive scientific research, devoted to the formation of a new scientifically grounded concept of administrative and legal support for stimulating the use of alternative energy sources in the maritime industry in order to create a theoretical basis for updating the Ukrainian legislation and the practice of its application.In the dissertation this is the first time: the modern system has been characterized of management of mitigation of climate change in navigation, taking into account the ecosystem approach and the concept of sustainable development; the state of implementation has been determined in the modern public administration of navigation «the rule of sulphur 2020»; the legal tools and the best practices have been systematized for promoting the use of alternative energy sources as an effective means of rising the energy efficiency of ships, reducing the greenhouse gas emissions, introducing environmentally friendly technologies in navigation and port activities; the features of the means of public administration of navigation have been analyzed in the areas of control of emissions and stimulation of compliance with the rules, provided for the Annex VI to the MARPOL on control of emissions; the characteristic features have been determined of relational interaction of subjects of public administration of reducing greenhouse gas emissions in shipping; the competing, but not conflict, nature of the european level of public administration against air pollution from maritime ships with a global, ensured by the IMO; the features have been characterized of implementation of the Annex VI to the MARPOL in the legislation of Ukraine; the role has been defined of seaports in the decarbonization of maritime and port activities; the administrative and legal methods have been determined of stimulating the use of alternative and renewable sources of energy in the maritime industry.During the study of the problems of the research, it has been improved: the concept of providing an ecosystem approach to the public administration of maritime and port activities; the scientific approaches to the formation and the application of legal and organizational tools to prevent change of climate. It has been acquired further development: the views on the peculiarities of forms and methods of public administration in the updated concept of administrative law of Ukraine; the scientific provisions on legal and organizational support for the introduction of ecological energy-saving technologies in shipping and port activities; the ideas of the introduction of a global system of the trade of quota on emissions of pollutants in the air. A number of changes has been proposed to the current legislation of Ukraine on the alternative energy, the possibility of updating the international standards of public administration of combating the greenhouse gas emissions from shipping into the atmosphere, as well as the ways to improve the policy of stimulating the introduction of low-carbon or renewable types of fuels in navigation and the directions for optimizing the administration of the maritime and port sector in order to reduce anthropogenic burden on the environment.The work has noted that the basic internationally-legal acts on change of climate and reducing the environmental pollution had been formed the basis for appropriate measures in the legal regulation of activities in the maritime areas, carried out under the aegis of the IMO in order to reduce the negative impact of shipping on the atmospheric air and, as a result, to slow the greenhouse effect and change of climate. The IMO`s activities are active in ensuring and directing international cooperation and exchange of energy-efficient technologies, aimed at creating the specialized projects to increase the awareness of the subjects of the world navigation about the ways and the possibilities of switching to nature-friendly technologies through the decarbonization of the maritime industry. The IMO`s legal instruments to prevent the change of climate are aimed at the developing mechanisms to reduce the emissions of greenhouse gases such as СО2, SOx, NOx and volatile organic compounds, as well as to improve the level of the energy efficiency of ships, covering the implementation of the rules of energy efficiency and promoting the international cooperation in the use of alternative types of fuels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

СЛАТВІНСЬКА В. М. 
Господарсько-правовий механізм регулювання водного транспорту: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / В. М. СЛАТВІНСЬКА. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі досліджено господарсько-правовий механізм регулювання водного транспорту. З’ясовано теоретичні основи механізму правового регулювання водного транспорту. Надано характеристику водного транспорту в логістичній системі. Наведено поняття та значення механізму господарсько-правового регулювання водного транспорту в транспортній системі України.Уперше доведено потребу законодавчого запровадження мінімальних критеріїв відповідності портових операторів умовам здійснення портової діяльності, що визначаються сукупністю вимог до них для отримання права на надання портових послуг в частині дотримання безпеки мореплавства, екологічної безпеки, норм з обслуговування та зберігання вантажів тощо.Запропоновано закріпити на законодавчому рівні схему побудови базових мереж для розпізнавання суден, в основі якої лежать алгоритми машинного навчання на великому наборі фотографій суден, які здатні ідентифікувати судна за формою, розмірами, іншими характерними ознаками для прискорення процесу обробки вантажів та створення умов притягнення до відповідальності судновласників за екологічні та інші правопорушення.Запропоновано підходи до господарсько-правового механізму регулювання водного транспорту через розвиток засобів упорядкування портових послуг у діяльності портових операторів та операторів терміналів, що дозволить підвищити ефективність логістичних операцій, уникнути зловживань та недобросовісної поведінки, а також найбільш повної реалізації прав, свобод та законних інтересів замовників портових послуг.Аргументовано підходи до поняття «транспортна система», під якою запропоновано розуміти комплекс взаємодіючих підприємств різних видівтранспорту та суб’єктів, що здійснюють управління дорожнім рухом, контроль, нагляд, планування й координацію діяльності транспорту.Запропоновано рівнів господарсько-правового регулювання водного транспорту за територіальною сферою правового регулювання (міжнародний, національний, регіональний, місцевий).Зроблено щодо оптимізації системи портових зборів, пов’язуючи їх з параметрами суден, звільнюючи окремі судна від сплати таких зборів та стимулюючи судновласників до використання альтернативних джерел енергії, безпекових та економічних показників експлуатації шляхом запровадження спеціальних норм в Порядок справляння та розміри ставок портових зборів Наказу Міністерства інфраструктури України «Про портові збори».Надано пропозиції щодо підвищення ефективності системи портових зборів шляхом законодавчого запровадження спеціальних критеріїв визначення відповідності суден, в тому числі тих, що перевозить важливі для економіки країни вантажі або забезпечують регулярні пасажирські перевезення, програмі стимулювання морської галузі.Запропоновано заходи щодо автоматизованого обліку перевезень та удосконалення управління судноплавними шлюзами, регулювання надзвичайних ситуацій на ВВШ, зокрема, доповненням ст. 58 Закону України «Про внутрішній водний транспорт».^UThis dissertation investigates the economic and legal mechanisms for regulating water transport. It clarifies the theoretical foundations of the legal regulation mechanism for water transport. It provides a characterization of water transport within the logistics system and discusses the concept and significance of the economic and legal regulation mechanism for water transport in Ukraine's transportation system.The need for legislative implementation of minimum compliance criteria for port operators regarding the conditions of port activities has been demonstrated for the first time. These conditions are defined by a set of requirements imposed on them to obtain the right to provide port services, encompassing adherence to maritime safety, environmental safety, norms for cargo handling and storage, and other related aspects.It is proposed to establish, at the legislative level, a framework for the construction of basic networks for vessel recognition, based on machine learning algorithms applied to a large dataset of vessel photographs. These algorithms can identify vessels based on their shape, size, and other distinctive features. This approach aims to expedite cargo processing and create conditions to hold shipowners accountable for environmental and other legal violations.Approaches to the economic and legal regulation mechanism of water transport are proposed through the development of means to regulate port services in the activities of port operators and terminal operators. This will enhance the efficiency of logistic operations, prevent abuse and unethical behavior, and ensure the most comprehensive realization of the rights, freedoms, and legitimate interests of customers of port services.Аpproaches to the concept of "transport system" are substantiated, wherein it is proposed to understand a complex of interacting enterprises of different types oftransport and entities involved in traffic management, control, supervision, planning, and coordination of transport activities.Levels of economic and legal regulation of water transport are proposed based on the territorial sphere of legal regulation (international, national, regional, local).Optimization of the port fees system is suggested by linking them to vessel parameters, exempting certain vessels from such fees, and incentivizing shipowners to use alternative energy sources, as well as enhancing safety and economic performance by introducing special norms into the "Procedure for Charging and Rates of Port Fees" of the Order of the Ministry of Infrastructure of Ukraine "On Port Fees."Proposals are made to increase the efficiency of the port fees system by legislatively introducing special criteria for determining the compliance of vessels, including those transporting economically important goods for the country or providing regular passenger transportation, into the program to stimulate the maritime industry.Measures are proposed for the automated tracking of transportation and the improvement of the management of navigable locks, regulating emergency situations on inland waterways, including amending Article 58 of the Law of Ukraine "On Inland Water Transport."


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського