Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (208)Книжкові видання та компакт-диски (227)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.352.27$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Флешар Е. 
Дидактичні основи підготовки студентів - майбутніх вчителів біології до реалізації екологічної освіти: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Е. Флешар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 41 с. — укp.

Досліджено особливості підготовки майбутніх вчителів до екологічної освіти школярів. Розроблено концепцію формування готовності студентів - майбутніх вчителів біології та охорони навколишнього середовища, зміст екологічних знань до курсу біології, а також методику їх засвоєння в ході лабораторних занять на місцевості в системі орнітологічних і фенологічних спостережень. Виявлено ознаки готовності вчителя до екологічної освіти, розроблено систему педагогічних засобів, що забезпечують її формування, установлено закономірності ефективної організації цього процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч489.518.5 + Е.р(4ПОЛ)21-34,022
Шифр НБУВ: РА305497 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Король О.В. 
Формування екологічної культури учнів V-VI класів у процесі вивчення інтегративного курсу "Навколишній світ": Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Король ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Обгрунтовується положення про те, що одним з ефективних шляхів вирішення проблем екологічного виховання є формування інтегративної особистісної якості, структурними елементами якої є: система наукових знань, спрямованих на пізнання процесів і результатів взаємодії людини, суспільства й природи, екологічних ціннісних орієнтацій, норм та правил ставлення до природи, потреби в спілкуванні з природою й готовності до природоохоронної діяльності, вмінь та навичок з вивчення та охорони природи. Розглянуті основні методи формування якості, що досліджувалась: розповідь на екологічну тему, евристична бесіда з елементами диспуту на екологічну тематику, екологічні семінари дослідницького характеру, ігрова діяльність екологічного змісту, експресивні методи, тощо. Апробація результатів дослідження проводилась у процесі експериментальної роботи та перевірки розробленої моделі формування екологічної культури в ряді шкіл України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27

Рубрики:

      
3.

Жук Н.В. 
Формування мотивів природоохоронної діяльності у молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Жук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено джерела та спонукання охоронного ставлення до природи учнів початкових класів. Виявлено, що таким джерелом виступає цілісне та істинне "Я" молодшого школяра, яке характеризується розумінням і відчуттям школярами своєї спорідненості з природою, визнанням природи часткою себе самого, а себе самого - часткою природного оточення. У такому випадку учень, із мотивованими потребами самозбереження та самоствердження, стає на шлях збереження та примноження природи як умови існування власного "Я". Становлення та розвиток "Я" молодших школярів та їх "Я - концепції" мають безпосереднє відношення до формування мотивів їх охоронного ставлення до природи, цим утворенням самосвідомості належить вирішальна роль під час вибору учнем форм практичного ставлення до неї. Представлено методику формування мотивів природоохронної діяльності молодших школярів та доведено її перевагу над традиційною. Основою даної методики є збагачення та поглиблення знань школярів про природу, правила і норми практичної взаємодії з нею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ю983.723
Шифр НБУВ: РА313846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Лебідь С.Г. 
Формування екологічної культури учнів 7 - 11 класів у процесі вивчення курсу екології: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.Г. Лебідь ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування екологічної культури учнів 7 - 11 класів. Подано історико-педагогічний та теоретичний аналіз проблеми екологічної освіти та виховання школярів. Визначено сутність і зміст компонентів екологічної культури особистості природоцентричного типу, описано ознаки прояву даного типу в учнів старших класів. Розроблено методики діагностування операціонально-діяльнісного, мотиваційно-ціннісного, імперативно-інформаційного компонентів екологічної культури особистості природоцентричного типу. Запропоновано дидактичну модель формування в учнів екологічної культури природоцентричного типу, висвітлено психолого-педагогічні умови її реалізації, програму та методику викладання школярам 7 - 11 класів інтегративного курсу екології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1р(4УКР)21-3 + Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА315089 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Ярита І.І. 
Формування естетичного сприяння природи в дітей молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.І. Ярита ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Висвітлено сутність естетичного сприйняття природи та визначено рівні його розвитку в молодших школярів. Розроблено модель формування естетичного сприйняття природи, розглянуто завдання, принципи, умови, методи та заходи для досягнення поставленої мети. Сформульовано критерії оцінки сформованості естетичного сприйняття природи у молодших школярів. Охарактеризовано естетичне сприйняття природи як здатність людини відчувати її красу, що проявляється в репродуктивно-творчій діяльності та зумовлює естетичні переживання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА316063 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Павленко І.Г. 
Формування екологічної культури молодших школярів засобами мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.Г. Павленко ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2002. — 20 с. — укp.

Вивчено теоретичні аспекти наукового обгрунтування історії виникнення, розвитку та сучасного стану проблеми формування екологічної культури молодших школяів. Розкрито поняття "екологічна культура", розглянуто її взаємозв'язки з екологічною свідомістю та екологічним мисленням. Виявлено суть і рівні сформованості екологічної культури в учнів початкових класів. Наведено практично реалізовану систему психолого-педагогічних умов виховання екологічної культури молодших школярів комплексом мистецтв, спрямовану на формування образу світу й естетичне ставлення до природи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА319709 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Пруцакова О.Л. 
Формування основ екологічної культури учнів 5 - 8 класів засобами дидактичної гри: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Л. Пруцакова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розкрито теоретико-методологічні, природничонаукові та психолого-педагогічні засади формування екологічної культури особистості. Досліджено передумови формування екологічної культури особистості, напрями еволюції її основних компонентів в контексті історії суспільства. Висвітлено історичні етапи розвитку та психолого-педагогічні передумови застосування ігрової діяльності - в освітній практиці. Описано основні психологічні особливості учнів V - VIII класів, які складають основу ефективного застосування ігрової діяльності з навчально-виховною метою. Проаналізовано загальний стан сформованості екологічної культури учнів V - VIII класів, виявлено педагогічні протиріччя зазначеного процесу. Розроблено експериментальну методику підвищення рівня сформованості компонентів екологічної культури школярів, яка полягає в обгрунтованому запровадженні екологічних дидактичних ігор. Визначено критерії добору навчального екологічного матеріалу, типологію, універсальні етапи конструювання ігор, описано загальні принципи організації ігор та особливості впровадження окремих її різновидів. Експериментально доведено ефективність запропонованих розробок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА321141 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Колесник М.О. 
Екологічне виховання учнів на засадах "глибинної екології" в процесі вивчення біології: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.О. Колесник ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2003. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження ефективності змісту, форм і засобів екологічного виховання на засадах "глибинної екології" у викладанні біології, у формуванні екологічного типу свідомості учнів. Встановлено, що методи та форми традиційної системи виховання не сприяють цілісності світогляду учнів у сфері екології. Зазначено, що організація навчально-виховного процесу з залученням особистої активності учнів, їх емоційної сфери та смислотвірних мотивів екологічного змісту дає змогу систематизувати базові ідеї наукового світогляду учнів, їх ціннісні орієнтації. Теоретично обгрунтовано доцільність та виявлено педагогічні умови впровадження екологічного виховання на засадах "глибинної технології" в навчально-виховний процес та експериментально перевірено його ефективність під час вивчення біології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Е.р21 +
Шифр НБУВ: РА322604

Рубрики:

      
9.

Колонькова О.О. 
Виховання у старшокласників ціннісного ставлення до природи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.О. Колонькова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Визначено умови виховання у старшокласників ціннісного ставлення до природи з метою особистісного розвитку учнів. Розроблено та експериментально перевірено особистісно орієнтовані технології виховання у старшокласників ціннісного ставлення до природи. Доведено, що ефективність процесу виховання забезпечується за умови гармонізації виховного впливу природного та соціального середовища, а також з урахуванням специфіки середовища, зокрема відмінностей міської та сільської місцевості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА326614

Рубрики:

      
10.

Лазебна О.М. 
Формування активної екологічної позиції підлітків: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.М. Лазебна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання формування активності учнів підліткового віку у вирішенні актуальних екологічних проблем сучасності. Розроблено та експериментально апробовано етапи та педагогічні умови, форми та методи розвитку екологічного світогляду учнів V - IX класів. Визначено критерії, рівні та показники сформованості даної якості особистості. Запропоновано методики дослідження екологічного світогляду учнів. Доведено позитивний вплив таких чинників, як усвідомлення, осмислений вибір і самооцінка власних екологічних поглядів, застосування проблемних ситуацій та залучення учнів до колективної діяльності у даній галузі на ефективність поетапного формування екологічної активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА333694

Рубрики:

      
11.

Мамешина О.С. 
Психологічні умови розвитку екологічної свідомості старшокласників у системі позашкільної освіти: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.С. Мамешина ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2004. — 24 с. — укp.

Досліджено психологічну структуру екологічної свідомості старшокласників, а також її компоненти: потребнісно-мотиваційний, світоглядний та когнітивний. Експериментально виявлено рівні їх розвитку у вихованців. Установлено необхідність проведення суттєвої корекції розвитку екологічної свідомості у старшокласників. Запропоновано технологію її формування - спеціальний еколого-психологічний тренінг. Виявлено психологічні проблеми екоосвіти в сучасному інформаційному суспільстві. Зроблено висновок, що провідними психологічними умовами розвитку екосвідомості старшокласників у системі позашкільної роботи є визначення вчителями особистості учня суб'єктом екологічно спрямованої діяльності, актуалізація життєвих цінностей у старшокласників; проектування та використання особистісно значущих творчих стратегій взаємодії "Я" зі світом природи; створення екологічно розвивального навчального середовища, що сприяє ефективному пізнанню природи як особистісної цінності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.51-61 + Ю983.402.3 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА329959

Рубрики:

      
12.

Крюкова О.В. 
Формування екологічно-доцільної поведінки молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Крюкова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання формування екологічно доцільної поведінки молодших школярів. З'ясовано сучасний стан досліджуваної проблеми у теорії та шкільній практиці. Визначено сутність поняття "екологічно доцільна поведінка", критерії та показники її сформованості. Обгрунтовано принципи та основні етапи розвитку екологічно доцільної поведінки учів. Розроблено та експериментально перевірено технологію її формування, що передбачає такі етапи: диференційований, спрямований на корекцію компонентів екологічно доцільної поведінки на основі комплексу пізнавально-емоційних завдань та екологічних ігор та інтегрований, спрямований на систематизацію та узагальнення досвіду екологічного виховання на основі факультативного курсу "Знай, люби та бережи природу".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА334583

Рубрики:

      
13.

Рудковська І.В. 
Еколого-естетичне виховання у школах Німеччини: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.В. Рудковська ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Розкрито зміст, мету, завдання, організаційні форми, методи та принципи еколого-естетичного виховання у школах Німеччини. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови формування екологічної свідомості учнів естетичними засобами. Розглянуто основні напрями гуманітаризації екологічної освіти у школах Німеччини. Доведено, що перспективним напрямком еколого-естетичного виховання молоді у різних федеральних землях Німеччини є обов'язкове включення у шкільні плани з екологічної освіти широкого кола предметів гуманітарного профілю, які сприяють формуванню в особистості естетичного сприйняття навколишнього середовища. Охарактеризовано зміст і форми еколого-естетичного виховання школярів. Проаналізовано педагогічні умови реалізації еколого-естетичного виховання учнів у школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4НІМ)4 + Ч421.352.27 + Ч421.355 +
Шифр НБУВ: РА339706

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Немченко Н.В. 
Формування екологічного світогляду старшокласників ліцею медико-біологічного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.В. Немченко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "екологічний світогляд старшокласників". Вперше обгрунтовано педагогічні умови та розроблено модель формування екологічного світогляду старшокласників медико-біологічного ліцею. Здійснено екологізацію навчально-виховного процесу медико-біологічного ліцею на основі інтегративного підходу з включенням загальноосвітньої та спеціальної, змістової та методичної складових. Визначено критерії та рівні сформованості екологічного світогляду старшокласників. Удосконалено систему екологічно спрямованої науково-дослідницької та практичної діяльності старшокласників на засадах індивідуального та творчого підходів. Удосконалено технології формування екологічного світогляду старшокласників. Експериментально перевірено ефективність розробленої моделі формування екологічного світогляду старшокласників ліцею медико-біологічного профілю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч424(4УКР)714.6 +
Шифр НБУВ: РА350279

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Євдокимова Т.О. 
Розвиток екологічної свідомості підлітків-учасників скаутського руху: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.О. Євдокимова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено структуру екологічної свідомості та визначено психологічно-педагогічні засоби ефективності її розвитку у підлітків - учасників скаутського руху. Виокремлено й узагальнено у відповідній моделі структурні компоненти екологічної свідомості особистості. Виявлено критерії та рівні розвитку даної свідомості підлітків. Наголошено на необхідності розвитку зазначеного феномена засобами екорозвивального середовища скаутського руху, що сприяє активізації екологічної активності особистості, її самореалізації, відповідальному ставленню до власного та суспільного розвитку, творчому розв'язанню екологічних проблем. Наведено технологію розвитку екологічної свідомості у підлітковому віці. За результатами дослідження розроблено висновки та рекомендації для вдосконалення змісту та форм екологічної освіти, розвитку свідомості у відповідному аспекті підлітків за умов їх залучення до участі у скаутському русі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.51-61 + Ч421.352.27 + Ч422(4УКР)8 +
Шифр НБУВ: РА350132

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Грошовенко О.П. 
Формування у молодших школярів дбайливого ставлення до природи у позаурочній виховній роботі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.П. Грошовенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Виокремлено, теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови формування у молодших школярів дбайливого ставлення до природи за умов позаурочної виховної роботи. Розроблено відповідну організаційно-педагогічну модель і запропоновано методику її реалізації. Доведено, що успішне формування дбайливого ставлення молодших школярів до природи у процесі позаурочної виховної роботи можливе за умов системного набуття учнями еколого-природничих знань, забезпечення емоційно-ціннісного підгрунтя взаємодії дітей з природою, залучення учнів до добродійних вчинків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.385.2 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА354512

Рубрики:

      
17.

Мантула Т.І. 
Наступність у формуванні цілісного сприйняття природи між дошкільною та початковою ланками освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Т.І. Мантула ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Уперше в контексті переходу на новий зміст освіти виокремлено складові здійснення наступності у формуванні цілісного сприйняття природи "на стиках" ланок освіти та в кожній з них. Виявлено та систематизовано сукупність дидактичних (змістових і процесуальних) умов формування у старших дошкільників і молодших школярів такого сприйняття. Апробовано та запропоновано для втілення в освітню практику методику здійснення наступності під час формування в учнів першого класу цілісного сприйняття природи. Проаналізовано дидактичні положення та розкрито механізми ознайомлення старших дошкільників і молодших школярів зі зв'язками в природі відповідно до ієрархічного принципу її будови, зокрема, видів зв'язків у природі на рівнях організму, популяції, угруповання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.387.5 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА348446

Рубрики:

      
18.

Ілійчук Л.В. 
Організаційно-педагогічні засади природоохоронної діяльності учнів молодших класів на західноукраїнських землях (1919 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Ілійчук ; Прикарп. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Визначено сутність поняття "природоохоронна діяльність", виокремлено й охарактеризовано її структурні компоненти. Проаналізовано стан освітньої практики західного регіону досліджуваної доби у сфері підготовки учнів молодшого шкільного віку до природоохоронної діяльності. Визначено зміст, форми та методи організації практичної діяльності молодших школярів у галузі охорони природи на західноукраїнських землях в урочний та позаурочний час. Проаналізовано матеріали тогочасних підручників (букварі та читанки) та дитячі періодичні видання. Показано вплив творів художньої літератури на стимулювання природоохоронної діяльності школярів. Охарактеризовано сучасний стан практичної діяльності у галузі охорони довкілля, що здійснюється учнями початкової школи. Обгрунтовано перспективи творчого використання історичного позитивного досвіду організації природоохоронної діяльності учнів молодших класів на західноукраїнських землях у міжвоєнний період в сучасній загальноосвітній школі першого ступеня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)61 + Ч421.352.27 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА353104

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Юркова Т.Ф. 
Формування у підлітків ціннісного ставлення до природи в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Ф. Юркова ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Висвітлено історико-методологічні аспекти експериментального дослідження формування у підлітків ціннісного ставлення до природи у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи у контексті наукової теорії та виховної практики. Проаналізовано його сучасний стан. Розглянуто суть і значення понять "ставлення", "екологічне ставлення", "ціннісне ставлення підлітків до природи". Визначено основні критерії, показники, умови, зміст і методи діагностики рівня сформованості ціннісного ставлення до природи. Виокремлено, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування у підлітків ціннісного ставлення до природи у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи. Розроблено відповідну організаційно-педагогічну модель, яка дозволяє визначити мету, завдання, етапи дослідженого формування. Запропоновано методику реалізації даної моделі. На підставі кількісних і якісних результатів експериментальної роботи показано ефективність дії запропонованих умов реалізації завдань дослідження і установлено прогрес у формуванні ціннісного ставлення підлітків до природи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ю983.723.1 +
Шифр НБУВ: РА356858

Рубрики:

      
20.

Шевченко Н.О. 
Соціально-педагогічні засади формування екологічної культури учнівської молоді: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Н.О. Шевченко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальні проблеми формування екологічної культури та соціалізації учнівської молоді шляхом впровадження місцевих екологічних програм. Обгрунтовано актуальність теми, визначено мету, об'єкт і завдання, розкрито методологічні засади, етапи дослідно-експериментального дослідження. Здійснено апробацію його результатів і з'ясовано теоретичну та практичну значущість. Розроблено моделі формування екологічної культури учнівської молоді, інструментарій соціально-педагогічної технології, а саме: програму факультативу з екології, рекомендації щодо створення шкільного екологічного музею, перелік дослідів екологічної спрямованості на навчально-дослідних ділянках, проекти "Допоможемо перлині річкового намиста України - Роставиці" та "Програма розвитку екологічного туризму в басейні річки Рось як чинника відтворення природного та соціокультурного середовища", екологічний бюлетень "Рослини проти радіації".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч312 +
Шифр НБУВ: РА357292

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського