Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (42)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (206)Реферативна база даних (4152)Книжкові видання та компакт-диски (1309)Журнали та продовжувані видання (60)
Пошуковий запит: (<.>K=ТВОРЧІСТЬ$<.>+<.>K=МИТЦІВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 635
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Лапко О.А. 
Авторський голос у художній структурі творів Тодося Осьмачки: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.А. Лапко ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему вираження авторської свідомості у художніх творах Т.Осьмачки. Здійснено спробу визначити основні механізми об'єктивації автора у ліричних, епічних і ліро-епічних творах письменника, виявити специфіку функціонування суб'єкта вислову як модифікації авторського голосу на різних структурних рівнях художьої системи. Вивчено ліричну поезію Т.Осьмачки в аспекті співвідношення та взаємодії форм вираження авторської свідомості. Охарактеризовано ліричну особистість, репрезентантами якої є різні типи суб'єктів мовлення, а також розглянуто стратегію об'єктивації авторської свідомості у повістевій прозі митця, його поемах, оповіданні "Психічна розрядка". З'ясовано особливості функціонування суб'єкта мовлення у процесі зображення фабульних подій і розкриття психологічної сфери. Виявлено структури, що об'єктивують авторську свідомість на рівні конструювання моделі просторово-часового континууму. Творчість Т.Осьмачки розглянуто в її формально-змістовій єдності, як художню систему.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(Ук=7СПО)-4 Осьмачка, Т. 54 + Ш5(7СПО=Ук)-4 Осьмачка, Т. 54 +
Шифр НБУВ: РА348552

Рубрики:

      
2.

Ринденко О. В. 
Авторські коментарі та ремарки як культурний феномен у фортепіанній творчості Олів'є Мессіана: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Ринденко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2010. — 17 с. — укp.

Досліджено фортепіанну творчість Олів'є Мессіана (1908 - 1992 рр.) у ракурсі культурологічної та текстологічної проблематики. Розглянуто вербальні компоненти музичного тексту - авторські коментарі та ремарки як особливий культурний феномен в фортепіанній культурі XX ст. Запропоновано комплексний підхід, який включає висвітлення творчості композитора в динаміці культурологічних контекстів та особливостей композиторської, музикознавчої та виконавської інтерпретації тексту його фортепіанних творів. Простежено генез феномену коментаря у фортепіанному мистецтві та систематизовано різноманітні прояви автокоментування у творчості О. Мессіана. Доведено, що автокоментар виступає фактором цілісності композиторського стилю, з яким пов'язано авторське програмування інтерпретації творів і пан-програмність творчої парадигми митця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-81 Мессіан О. + Щ315.42-03(4ФРА)6-81 Мессіан О.
Шифр НБУВ: РА377524 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Пасічняк Л.М. 
Академічне народно-інструментальне ансамблеве мистецтво України ХХ ст.: історико-виконавський аспект: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.М. Пасічняк ; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2007. — 17 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження процесу розвитку академічного ансамблю народних інструментів України періоду XX ст., класифіковано його різновиди. Проаналізовано процес удосконалення народного інструментарію, досліджено композиторську творчість, підкреслено значення професіоналізації освіти музиканта-народника, розглянуто формування української педагогіки, методології та теорії виконавства на удосконалених народних інструментах, становлення ансамблю народних інструментів в академічному музичному мистецтві. Узагальнено досягнення академічних народно-інструментальних ансамблів на концертній естраді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.3,2-3(4УКР)6-71 +
Шифр НБУВ: РА348598

Географічні рубрики:

      
4.

Кесарчук Г. С. 
Активізація соціального потенціалу регіону в післякризовий період: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.05 / Г. С. Кесарчук ; ДВНЗ "Ужгород. нац. ун-т". — Ужгород, 2011. — 20 с. — укp.

Вперше розкрито сутність процесу активації соціального потенціалу, з'ясовано його компонентну будову, що включає трудову, підприємницьку, інноваційну та соціальну активність. Запропоновано багатофакторну модель оцінки економічної активності. Зазначено, що регіональний індекс економічної активності може використовуватися для оцінки ефективності використання соціальних ресурсів, а також для обгрунтування перспективних напрямів регіональної політики активізації соціального потенціалу та формування механізму регулювання його розвитку. Удосконалено підходи до розрахунку коефіцієнта рівня трудової активності, що включає нормовані коефіцієнти рівня безробіття, середньої тривалості незайнятості та навантаження на одне вільне робоче місце. Розглянуто поняття "економічна активність", що сформульоване з позиції системного підходу, зокрема розкрито її рушійні сили, потреби й інтереси, а також складові процесу активізації - ініціатива, діловитість, креативність, творчість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4ЗАК)685 + У9(4УКР-4ЗАК)240
Шифр НБУВ: РА382797 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Барнич М.М. 
Акторське "переживання в ролі" як творчий процес: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.02 / М.М. Барнич ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Розкрито сутність та особливості функціонування процесу переживання у мистецтві актора. З використанням методу психологічного аналізу діяльності людини (за О.Леонтьєвим) проведено спостереження за творчістю акторів і самоспостереження та встановлено, що у процесі переживання актора у ролі актуалізуються окремі, психічно відмежовані актором одна від одної різні види його діяльності, які визначено як "діяльність-творчість" і "діяльність-гра". На підставі дослідження процесу функціонування даних видів діяльності актора виявлено їх вплив на внутрішню "психорефлективну організацію" актора як людини. Встановлено, що дане відображення, пов'язане з аналогічністю фізичних дій актора з фізичними діями персонажа ролі, проектується на дії актора у формі реакцій організму, адекватних до реакцій ролі, що і становить сутність психологічного стану переживання актора у ролі. Вперше методом визначення "катарсису" (за Л.Виготським) проаналізовано емоційний стан переживання актора у ролі. Доведено належність емоційного стану переживання до одного з різновидів катарсису.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ334.076.2 + Ю935.216 +
Шифр НБУВ: РА349763

Рубрики:

      
6.

Мандзюк Л.С. 
Ансамблево-виконавська творчість бандуриста: мистецтвознавчий та психолого-педагогічний аспекти: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.С. Мандзюк ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2007. — 18 с. — укp.

Вперше здійснено комплексний аналіз ансамблевого виконавства на бандурі в усіх його різновидах (моноансамблю, малих форм, капели бандуристів, групи в оркестрі українських народних інструментів). Наведено психолого-фізіологічну оцінку координаційних функцій-дій бандуриста у вокально-інструментальному моноансамблі. Вперше ансамблеве виконавство розглянуто як джерело становлення та розвитку творчої особистості бандуриста у його професійній діяльності виконавця (соліста, ансамбліста сольного типу, учасника вокально-інструментального й інструментального колективу), педагога (який володіє вокальною, інструментальною, диригентською методиками), диригента (що володіє голосом, інструментом, предметно ознайомлений з основами педагогіки). Висвітлено особистий внесок Г.Хоткевича як засновника й організатора ансамблевого виконавства на бандурі в усіх його формах, академічної школи гри на бандурі та її методичної бази.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697-73 + Ю952.2 + Ю945.442 +
Шифр НБУВ: РА349868

Рубрики:

      
7.

Сумченко І.В. 
Антроподицея Миколи Бердяєва: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / І.В. Сумченко ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено аналізу проблеми виправдання людини як провідної теми в філософії М.Бердяєва. Простежено витоки творчості основних попередників антроподицеї філософа. Проаналізовано еволюцію мислителя в поглядах на людину, проблему зла та теодицеї в творчості М.Бердяєва. Встановлено, що виправдання людини, на думку філософа, відбувається в її творчості і через творчість, але філософ розглядає кожний творчий акт як шлях до наближення кінця цього світу. Тим самим М.Бердяєв проводить есхатологізацію творчості в історії. Отже, завдяки творчості людина виступає продовжувачем справи Божого творіння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-663.1

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Синах А.О. 
Антропологічні інтерпретації свободи творчості в сучасній філософії: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.04 / А.О. Синах ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2010. — 16 с. — укp.

Визначено основні види й інтенції творчості, розроблено класифікацію свобод і виявлено їх рівневу організацію. Розкрито сутність понять "свобода", "творчість" і "свобода творчості", представлено їх інтерпретацію в різних філософських вченнях, а також обгрунтовано семантику й етимологію даних термінів у літературній критиці. Обгрунтовано положення, що творчість нерозривно пов'язана з пізнанням, розглянуто їх діалектичний взаємозв'язок і взаємозалежність. Виділено основні аспекти у визначенні антропологічного статусу свободи творчості, зокрема, вільний творчий аспект і свобода творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.73 + Ю6*311.2 + Ю216.22
Шифр НБУВ: РА371710 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Вежбовська Л.Р. 
Антропософські тенденції в українському мистецтві 20-х рр. ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Л.Р. Вежбовська ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено наукове дослідження антропософських тенденцій в українському мистецтві 1920-х рр. Українське мистецтво даного періоду розглянуто в контексті загальноєвропейської тенденції модернізму - пошуку "нової духовності". Доведено, що у сценічному мистецтві "Молодого театру" та театру "Березіль" використовувались прийом евритмії та елементи містерійного театру. Показано вплив евритмії на становлення методу перетворення Л.Курбаса. Досліджено антропософські мотиви та специфіку образотворення у творчості М.Хвильового, М.Куліша, П.Тичини. Проаналізовано творчість митців-"двадцятників" у театрі, живописі, скульптурі та літературі. Виявлено тенденцію свідомого творення мистецтва та його сакралізації. Доведено, що світоглядні, зокрема антропософські, аспекти у мистецтві даного періоду виступають не стільки філософськими категоріями, скільки засобами художнього вираження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-304.5 + Щ03(4УКР)61-2 + Ю3(4ШВА)6-676 + Ю8 г(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА346571

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Вовченко В.Б. 
Архівна спадщина кооператора, державного і громадського діяча М.В. Левитського (1859 - 1939): історія, реконструкція, зміст: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.10 / В.Б. Вовченко ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Досліджено життєвий і творчий шлях відомого українського кооператора, державного та громадського діяча М.В.Левитського (1859 - 1936), показано особливості становлення його наукового світогляду та формування ідейних поглядів. Проаналізовано структуру архівної спадщини М.В.Левитського, запропоновано принципи класифікації та систематизації історичних документів. Здійснено групування архівних матеріалів за такими розділами: наукова спадщина, кооперативна та громадська діяльність, літературна та культурологічна творчість, державна діяльність, фотодокументи. У науковому дослідженні використано комплексні критерії (хронологічний, номінальний, жанровий, функціональний, джерелознавчий) аналізу та систематизації архівних матеріалів. Визначено роль документальної спадщини М.В.Левитського у вивченні кооперативного та культурно-просвітницького руху в Україні у другій половині XIX - на початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч814(4УКР) + Т211(4УКР)52/61 +
Шифр НБУВ: РА352917

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Хамедова О.А. 
Б.Антоненко-Давидович: доля, творчість, критична рецепція: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.А. Хамедова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено творчість Б. Антоненка-Давидовича у контексті парадигми автор - герой - реципієнт. Виявлено взаємозв'язки долі та творчості та відповідно - біографічної та творчої сутностей митця. Відзначено, що у його ранній творчості автобіографізм набував експліцитних форм, а у пізній - біографічна подія слугувала лише імпульсом до реалізації задуму. Автобіографічний герой у ранніх творах був головним, а у пізніх - другорядним. Подробиці життя біографічного автора увиразнювали його характер, надавали зображеному вірогідності. Рецепція творчості Б. Антоновича-Давидовича відзначалася амбівалентністю, оскільки у межах двох дискурсів - ряданського та зарубіжного - склалися полярні інтерпретації. Виявлено три інтрепретаційні періоди (ранній, пореабілітаційний і пострадянський) і притаманні їм рецептивні стратегії. Полісимфонічний критичний (і читацький) дискурс визначався знаковими творами для письменника "Смерть", "За ширмою", "Сибірські новели".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Антоненко-Давидович Б. 4,0 +
Шифр НБУВ: РА361937

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Канєвська Д.А. 
Б.М.Лятошинський і Д.Д.Шостакович: порівняльно-типологічний аналіз творчості: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Д.А. Канєвська ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Введено до наукового обігу теоретичну модель порівняльно-типологічного аналізу творчості Б. Лятошинського та Д. Шостаковича. Простежено взаємозв'язок соціально-політичного чинника з життям і творчістю композиторів у ракурсі проблеми "митець і влада". З урахуванням індивідуальних якостей кожного з композиторів проаналізовано позиції обох митців стосовно таких загально-людських проблем, як добро та зло, життя, смерть, безсмертя, митець і епоха, національне та інонаціональне. Проведено безпосередню порівняльну характеристику практично всіх відомих творів музичної спадщини Б. Лятошинського та Д. Шостаковича. Проаналізовано невідомий твір Б. Лятошинського (обробка єврейської народної пісні "Genzelex").

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-81 Лятошинський Б. + Щ313(4РОС)6-81 Шостакович Д. +
Шифр НБУВ: РА321379

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Алексеєнко Н.М. 
Біблійна герменевтика в українській бароковій прозі: Автореф. дис... канд. техн. філол. наук: 10.01.01 / Н.М. Алексеєнко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано роль і місце біблійної герменевтики в українській бароковій прозі. Доведено, що українська література XVII - XVIII ст. мала релігійний характер, стиль художніх творів був обумовлений метафізичною та власне богословською проблематикою та християнською обрядовістю. Показано, що в літературі українського бароково та усієї Європи від часу Тридентського собору набула поширення чотирисенсова біблійна герменевтика, суть якої полягає у розрізненні буквального, відкритого, зрозумілого сенсу Святого Письма, й "темного", закритого, таємного. Прикладом застосування чотирисенсової біблейної герменевтики є творчість Іоаникія Галятовського. Трактати та діалоги Григорія Сковороди розглянуто в аспекті всезагальної алегорези. Схильність до буквального сенсу та заперечення сенсу алегоричного відображено в прозі Феофана Прокоповича.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)3-334 + Ш5(4УКР)4-334 + Ш400.04:Э + Э37-202.03
Шифр НБУВ: РА315594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Макойда О.В. 
Біблійні цикли Осипа Сорохтея: проблема індивідуального творчого методу: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / О.В. Макойда ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2004. — 17 с. — укp.

Досліджено життєвий і творчий шлях станіславського художника О.Сорохтея, виявлено обставини формування його світоглядних та художніх пріоритетів. На підставі вивчення біблійних циклів визначено стилістичні особливості творчого методу митця. Висвітлено аспекти духовно-етичних пошуків художника, встановлено вплив європейського мистецтва, зокрема, експресіонізму, на його творчість. Виявлено чинники формування експресіоністичної манери у творчості О.Сорохтея. Проаналізовано твори сакрального характеру, встановлено художні особливості та аналогії у зіставленні з творами спорідненої тематичної групи. Здійснено каталогізацію творів релігійної тематики. Простежено зв'язок творів художника з витоками народної творчості у контексті засобів художньої виразності. Впроваджено у науковий обіг групу маловідомих творів митця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-8 Сорохтей О. + Щ146.563(4УКР)6-3
Шифр НБУВ: РА330681

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Ковальова О.Ю. 
Бінарні колізії модернізму та авангардизму в українській літературі першої половини ХХ ст. (творчість Лесі Українки, М.Семенка, Б.-І.Антонича): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.Ю. Ковальова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження бінарних колізій модернізму та авангардизму, з'ясовано їх спільну основу ("філософію життя") та відмінні характеристики на прикладі аналізу творчості Л.Українки, М.Семенка та Б.-І.Антонича. Осмислено специфіку неоромантизму, футуризму та сюрреалізму. Вперше здійснено спробу виявити іманентну сутність магістральних напрямів і відповідних стилів, подолано практику ототожнення даних понять та обгрунтовано шлях їх адекватного розуміння та інтерпретації, а також уважного прочитання текстів без накладання чужорідних схем. З'ясовано визначальні смислові характеристики модернізму та авангардизму, які полягають в актуалізації антитетичних принципів конструкції та деструкції, формуванні поетичного космосу та хаосу, що зумовлює відмінні завдання досліджуваних літературних систем. Виявлено відповідність неоромантичного стилю - модернізму, футуристичного - аванградизму, простежено здатність деяких стилів (зокрема, сюрреалізму) трансформуватися з одного напрямку в інший.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-328.8 +
Шифр НБУВ: РА342319

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Кононова Ж.О. 
В.Шекспір у творчому світі Б.Пастернака: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / Ж.О. Кононова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена проблемі "шекспіризма" творчості видатного російського поета і прозаїка ХХ століття Б.Пастернака. Визначається сутність шекспірівського впливу на оригінальну творчість Пастернака, виявляються основні теми, образи і мотиви творів Шекспіра, що знайшли відгук в поезії та прозі російського письменника. Роман Пастернака "Доктор Живаго" вперше аналізується в контексті впливу шекспірівської поезії і драматургії на оригінальну творчість Пастернака. Одержані внаслідок дослідження висновки свідчать про те, що Шекспір зіграв важливу роль у творчій еволюції російського письменника, у формуванні його світогляду і естетики, збагатив поезію і прозу Пастернака новими темами, образами і мотивами. Яскравий самобутній талант Пастернака сприяв тому, що, навіяні шекспірівською поезією образи і мотиви, як правило, одержували у нього подальший, глибоко оригінальний розвиток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 Пастернак 418.3

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Матійчин І.М. 
Василіянське піснярство кінця ХІХ - першої половини ХХ ст. як феномен галицької музичної культури: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.М. Матійчин ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 21 с. — укp.

Досліджено василіянську духовнопісенну спадщину кінця XIX - першої половини XX ст., її зв'язок із попереднім етапом розвитку українського духовного піснярства, характерні особливості та роль у національно-культурному житті українців Галичини. Проаналізовано джерела, в яких друкувалися духовні пісні та дотичні до них матеріали, висвітлено творчість найбільш відомих піснярів, охарактеризовано основні періоди розвитку нововасиліянського піснярства. Показано, що духовнопісенна творчість василіан і їх прибічників розвивалася у руслі їх релігійно-просвітницької діяльності та носить напівпрофесійний, а іноді й відверто аматорський характер. Демократична спрямованість духовного піснярства кінця XIX - першої половини XX ст. відображає загальні тенденції культурного розвитку галицького суспільства даного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043-3(4УКР-9ГАЛ)53 + Щ318.93(4УКР-9ГАЛ)53-44 +
Шифр НБУВ: РА368331

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Щітова С.А. 
Взаємодія гетерогенності та адитивності в регіональній музичній культурі Дніпропетровщини: від витоків до сучасності: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / С.А. Щітова ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено професійну музичну культуру Дніпропетровщини від витоків до сьогодення як частку української культури. Головну увагу приділено питанню взаємодії адитивності та гетерогенності в історичному аспекті становлення та розвитку культури Катеринослава - Дніпропетровська та на сучасному етапі шляхом перетворення ознак постмодернізму у музичних творах різних жанрів. Розкрито динаміку відображення гетерогенних процесів у регіональній музичній культурі, що складається в адитивну картину цілого. Головні напрямки музичної культури Катеринослава у період XIX - початку XX ст. розглянуто у єдиному процесі становлення та росту професіоналізму. Творчість перших професійних композиторів Дніпропетровська Л.Усачова, О.Соловйова, В.Сапєлкіна продовжує цей процес і стає фундаментом для створення Дніпропетровської композиторської організації. Розглянуто історичні витоки, зв'язки місцевої композиторської школи, її склад і основні творчі пріоритети у жанрах хорової, камерної, симфонічної музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР-4Дні)-69 +
Шифр НБУВ: РА348101

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Замашна С.М. 
Виховання естетичного ставлення старшокласників до творів мистецтва української діаспори: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.М. Замашна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 16 с. — укp.

Уперше методологічно концептуалізовано проблему виховання естетичного ставлення старшокласників до творів мистецтва української діаспори, залучено у навчально-виховний процес імена письменників З.Когут, Л.Палій, В.Чапленка, Г.Черінь, твори англомовних українських митців В.Барабаша, Б.Богдана, Х.Гнатів, Ю.Купченка, Г.Купченко-Фролік, В.Лисенко, літературна спадщина яких має суттєвий виховний вплив завдяки органічному синтезу традицій власної та європейської культури. Застосовано комплексний підхід до вивчення творів літератури української діаспори у поєднанні з іншими видами українського мистецтва, створеного за кордоном. Удосконалено систему естетичного виховання старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355 +
Шифр НБУВ: РА335674

Рубрики:

      
20.

Рашидова С.С. 
Виховання почуття патріотизму старшокласників на культурно-художніх традиціях Донбасу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.С. Рашидова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Доведено, що за умов полікультурного регіону культурно-художні традиції (усна народна творчість, декоративно-ужиткове мистецтво, художні промисли та ремесла народу) відіграють велику роль у вихованні почуття патріотизму старшокласників. Використання цих традицій як засобу виховання створює умови для емоційних, естетичних і психологічних переживань і почуттів, що є базою для виховання почуття патріотизму, яке інтегрує почуття безкорисливої любові, прив'язаності до Батьківщини, поваги до землі своїх предків, повної віддачі в ім'я процвітання Батьківщини. Теоретично обгрунтовано систему роботи з метою виховання почуття патріотизму у старшокласників засобами традиційного народного мистецтва Донбасу як частини цілісного педагогічного процесу. На підставі результатів констатувального експерименту проведено формувальний експеримент, а саме: розроблено та впроваджено програму факультативного курсу, методичні рекомендації класним керівникам, організаційно-педагогічні форми та методи роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.45 +
Шифр НБУВ: РА353943

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського