Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (12)Реферативна база даних (417)Книжкові видання та компакт-диски (16)
Пошуковий запит: (<.>K=ПІДПОРЯДКУВАННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 90
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Баталов О. А. 
Імперія як тип соціально-історичної організації: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.03 / О. А. Баталов ; Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Наведено комплексний теоретичний підхід, що дозволяє, аналізувати феномен імперії в декількох проекціях: глобальній площині (світ-системний аналіз), генеалогії (політична антропологія), інституціональної організації (структурно-функціональний аналіз), перспектив еволюції імперських типів (постструктуралістський та неомарксистський аналіз). Обгрунтовано нове визначення імперії як типу соціально-історичної організації систем універсального контролю, специфіка яких полягає в експансіоністських механізмах соціокультурної, військово-політичної й економічної інтеграції на підставі центр-периферійного підпорядкування різнорідних елементів. Запропоновано нову типологію імперій. Визначено, що головною функцією імперії є інтеграція соціокультурного розмаїття. Виокремлено інтеграційні форми та типи інтеграції головної функції імперії. Проведено "деконструювання" імперських типів і визначено напрямки еволюції імперій. Досліджено перспективи "відродження" імперських структур у XXI ст. Запропоновано варіанти майбутнього України в контексті глобалізаційних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*667
Шифр НБУВ: РА376217 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Нестеренко Г.Б. 
Інституційне забезпечення використання земель комунальної власності територіальних громад Львівської області: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.06 / Г.Б. Нестеренко ; НАН України. Рада по вивч. продукт. сил України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено наукові засади інституційного забезпечення реалізації економічних важелів земель міст (комунальної власності) з метою створення раціональної системи їх використання й охорони. Визначено особливості, сутність і завдання використання міських земель, проаналізовано зарубіжний досвід діяльності у даній сфері. Обгрунтовано методичні положення щодо формування комунальної власності на землю. Розроблено прогноз структури земельного фонду міст обласного підпорядкування Львівщини після розмежування земель державної та комунальної власності. Обгрунтовано потребу формування земель комунальної власності як економічного важелю використання земель міст. Розроблено напрями організації раціонального використання й охорони земель комунальної власності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ЛЬВ)441.0-511.2 +
Шифр НБУВ: РА354897

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Шильман М.Є. 
Історична ритміка: філософсько-методологічний аспект: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / М.Є. Шильман ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 17 с. — укp.

Виявлено, що конституція історичного поля опосередкована до-концептуальним полем становлення минулого і являє собою складну ритмічну пульсацію - минуле як віртуальну річ. Визначено роль концептів, які накладаються на ритмічний лабіринт віртуального минулого - операторів спільності та встановлюють метрику фактичної основи історичного поля, чим визначають середовище історичного минулого. Розкрито механізм поетизації історичних даних як завершальний акт конституювання історичного поля, який полягає у підведенні ритмів історичних джерел під ритмічну фігуру тропа як під категорію. Запропоновано тезу, що суттю створення метафоричного історичного дискурсу є підпорядкування текстури історичного поля, аналогічної структурі ідеї минулого, - ритму нормативного сюжету, що обумовлює прийнятність створюваної історії як наратива. Обгрунтовано можливість передачі констатувальним історичним дискурсом ритму безлічі висловлень про минуле без надання цій безлічі художньої цілісності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:ТО + Ю6*32 + Т019.1 +
Шифр НБУВ: РА339460

Рубрики:

      
4.

Удод М.В. 
Адміністративно-правове регулювання забезпечення пожежної безпеки України: Автореф. дис...канд. юрид. наук: 12.00.07 / М.В. Удод ; Нац. акад. держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2004. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження механізму адміністративно-правового регулювання суспільних відносин у сфері забезпечення пожежної безпеки. Уточнено значення основних правових понять протипожежного законодавства, розкрито суть діяльності щодо забезпечення пожежної безпеки, надано характеристику її правових та організаційних форм. Виявлено особливості становлення пожежної охорони в Україні, проаналізовано стан законодавства, що регулює діяльність оперативних пожежно-рятувальних формувань та органів державного пожежного нагляду. Запропоновано змінити порядок фінансування, правового регулювання діяльності та формування оперативних пожежно-рятувальних підрозділів, розширити компетенцію та змінити підпорядкування органів державного пожежного нагляду, уточнити підстави й удосконалити порядок притягнення до адміністративної відповідальності за порушення правил і вимог пожежної безпеки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.035 +
Шифр НБУВ: РА330319

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Слаблюк Н. С. 
Адміністративно-правовий статус та особливості трансформації діяльності Державної податкової служби України.: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Н. С. Слаблюк. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню адміністративно-правового статусу та особливостей трансформації діяльності Державної податкової служби України.Виокремлено п’ять основних історичних етапів діяльності Державної податкової служби України, на яких відбулося езпосереднє становлення служби, її розвиток, модернізація та сучасна трансформація правового статусу установи, зокрема: 1) етап становлення податкової інституції з відповідними профільними повноваженнями у вигляді Головної державної податкової інспекції України (1990–1996 рр.); 2) етап формування прототипних правових засад діяльності Державної податкової адміністрації України (1996–2000 рр.); 3) етап модернізації окремих елементів адміністративно-правового статусу профільної податкової інституції – Державної податкової служби України (2000–2010 рр.); 4) етап декларативного формування уніфікованого митно-податкового органу та його інституційного підпорядкування (2011–2018 рр.); 5) етап трансформації в межах ідеї втілення принципів належного урядування в діяльності Державної податкової служби країни (з 2018 р. й дотепер).Доведено, що у своєму історичному розвитку Державна податкова служба України проходить не лише етап власне становлення, а й окремі стадії модернізації та сучасної еволюційної трансформації свого адміністративно-правового статусу. Обґрунтовано, що більшість змін у діяльності Державної податкової служби України не мали системного й комплексного характеру, відбувалися досить стрімко, хаотично, неповною мірою сплановано, що загалом негативно позначалося на результатах і показниках роботи податкових органів, мало наслідком значний відтік кадрів, нестабільність функціонування податкової системи, додаткові бюджетні витрати, посилення контрольної функції та інші негативні чинники.Зазначено, що створення Державної податкової служби України як спеціального окремого контролюючого органу у сфері оподаткування є найбільш прийнятною моделлю для України (зокрема, за організаційно-управлінською структурою, функціональним призначенням, формою управління) та дає можливість зосередити увагу й зусилля на розробленні та впровадженні необхідних для досягнення основних показників методів.Визначено поняття «трансформація діяльності Державної податкової служби України» як комплексний і поступовий процес становлення, розвитку, модернізації та перетворення організаційно-правових форм податкових органів, зміни їх назв, підпорядкування, функціонального призначення, шляхів взаємодії, чисельності працівників, фінансування, матеріально-технічного забезпечення тощо.Розкрито стан наукових розробок щодо адміністративно-правового статусу та особливостей трансформації діяльності Державної податкової служби України. Доведено відсутність єдиного підходу серед науковців до визначення адміністративно-правового статусу державного органу загалом та Державної податкової служби України зокрема. Виокремлено основні напрями наукових досліджень за предметно-тематичним критерієм. Досліджено правову основу діяльності Державної податкової служби України. Проведено чотирирівневу градацію правової основи діяльності Державної податкової служби України. Охарактеризовано кожний рівень правової основи діяльності Державної податкової служби України, виокремлено характерні особливості. Обґрунтовано, що правова основа діяльності Державної податкової служби України є цілісною системою, елементи якої перебувають в ієрархічній підпорядкованості.Доведено важливість ролі Державної податкової служби України в системі органів державної влади як центрального органу виконавчої влади, що наділений владними повноваженнями та реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Проаналізовано повноваження Кабінету Міністрів України та міністра фінансів у процесі трансформації діяльності Державної податкової служби України. Доведено необхідність розроблення системи заходів, спрямованих на підвищення рівня податкової культури в державі.Досліджено функціональне призначення та основні завдання Державної податкової служби України. Зазначено, що функціональне призначення Державної податкової служби України варто розглядати крізь призму закріплених на нормативному рівні функцій, які належать до компетенції Державної податкової служби України.Доведено, що методи в діяльності податкових органів відіграють важливу роль, оскільки являють собою різноманітні способи, засоби, прийоми та інструменти, завдяки яким відбувається безпосередній вплив суб’єктів управління і їх посадових осіб на об’єкти управління задля виконання покладених на Державну податкову службу України та її органи завдань і функцій. Наголошено на тому, що від правильного вибору й ефективного застосування методів значною мірою залежить рівень досягнення організаційних та управлінських цілей у діяльності Державної податкової служби України.^UThe dissertation is devoted to a comprehensive study of the administrative and legal status and features of the transformation of the State Tax Service of Ukraine.Five main historical stages of the activity of the State Tax Service of Ukraine were distinguished, during which the service was directly formed, its development, modernization and modern transformation of the legal status of the institution took place, in particular: 1) the stage of formation of a tax institution with relevant profile powers in the form of the Main State Tax Inspectorate of Ukraine (1990–1996); 2) the stage of formation of prototypical legal foundations of the State Tax Administration of Ukraine (1996–2000); 3) the stage of modernization of certain elements of the administrative and legal status of the specialized tax institution - the State Tax Service of Ukraine (2000–2010); 4) the stage of declarative formation of the unified customs and tax authority and its institutional subordination (2011–2018); 5) the stage of transformation within the framework of the idea of implementing the principles of good governance in the activities of the State Tax Service of Ukraine (from 2018 to the present).It has been proven that in its historical development, the State Tax Service of Ukraine goes through not only the stage of its own formation, but also separate stages of modernization and modern evolutionary transformation of its administrative and legal status. It is substantiated that most of the changes in the activities of the State Tax Service of Ukraine did not have a systematic and complex nature, they happened rather quickly, chaotically, incompletely planned, which in general negatively affected the results and indicators of the work of tax authorities, resulted in a significant outflow of personnel, instability of the functioning of the tax system , additional budget costs, strengthening of the control function and other negative factors.It is noted that the creation of the State Tax Service of Ukraine as a special separate control body in the field of taxation is the most appropriate model for Ukraine (in particular, in terms of organizational and management structure, functional purpose, form of management) and provides an opportunity to focus attention and efforts on the development and implementation of the necessary achieving the main indicators of the methods.The concept of "transformation of the activity of the State Tax Service of Ukraine" is defined as a complex and gradual process of formation, development, modernization and transformation of organizational and legal forms of tax authorities, changes in their names, subordination, functional purpose, ways of interaction, number of employees, financing, material and technical support etc.The state of scientific intelligence regarding the administrative and legal status and features of the transformation of the State Tax Service of Ukraine has been revealed. The absence of a unified approach among scientists to determining the administrative and legal status of a state body in general and the State Tax Service of Ukraine in particular is proven. The main areas of scientific research are highlighted according to the subject-thematic criterion. The legal basis of the activity of the State Tax Service of Ukraine was studied. A four-level gradation of the legal basis of the activity of the State Tax Service of Ukraine was carried out. Each level of the legal basis of the activity of the State Tax Service of Ukraine is characterized, and characteristic features are highlighted. It is substantiated that the legal basis of the activity of the State Tax Service of Ukraine is a complete system, the elements of which are in hierarchical subordination.The importance of the role of the State Tax Service of Ukraine in the system of state authorities as a central body of executive power, which is empowered and implements state tax policy, state policy on the administration of a single contribution to mandatory state social insurance, has been proven. The powers of the Cabinet of Ministers of Ukraine and the Minister of Finance in the process of transformation of the State Tax Service of Ukraine were analyzed. The need to develop a system of measures aimed at raising the level of tax culture in the state has been proven.The functional purpose and main tasks of the State Tax Service of Ukraine were studied. It is noted that the functional purpose of the State Tax Service of Ukraine should be considered through the prism of the functions fixed at the regulatory level, which belong to the competence of the State Tax Service of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Лучка Л.М. 
Бібліотеки у культурно-освітньому просторі Катеринославщини другої половини XIX - початку XX ст.: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Л.М. Лучка ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено діяльність бібліотек різного підпорядкування, визначено їх роль у культурно-духовних процесах Катеринославщини, розглянуто форми та напрями діяльності, простежено динаміку розвитку статистичних бібліотечних даних. Висвітлено процес формування та розвитку земських бібліотек і народних безкоштовних читалень, міських громадських бібліотек, мережі навчальних бібліотек, що зберігали значні за обсягом і цінні за змістом книжкові та періодичні зібрання за галузевими та мовними ознаками. Відтворено картину становлення та розвитку бібліотек наукових товариств, музейного закладу та нелегальних гуртків. Проаналізовано кількісний і тематичний зміст приватної колекції Г.П. Алексєєва, виявлено джерела комплектування та стан розвитку особових бібліотек катеринославських культурно-освітніх діячів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч733(4УКР)5
Шифр НБУВ: РА374425 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
7.

Головкіна В.Ю. 
Вдосконалення терапевтичної і ортопедичної підготовки кореня при протезуванні хворих з відсутністю коронки зуба: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / В.Ю. Головкіна ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Вперше на території міста обласного підпорядкування (Стаханов на Луганщині) вивчено розповсюдженість повної втрати коронки зубів у населення, проаналізовано стан ортопедичної допомоги таким хворим і якість протезування штифтовими конструкціями. Визначено динаміку мікротвердості кореневого дентину зубів після ендонтичного лікування залежно від терміну його проведення. Встановлено, що методи препарування кореневого дентину (ручними інструментами або вібраційною звуковою системою) вірогідно не змінюють показники його мікротвердості. Вперше визначено показники електроопору різних ділянок кореневого дентину за різних видів ендодонтичної обробки й електроопору кореневих пломбувальних матеріалів. Розроблено прилад і спосіб підготовки кореня зуба до кріплення штифтової конструкції, який грунтується на постійному вимірі електроопору кореневого дентину. Вперше встановлено, що застосування підготовки кореня зуба з виміром електроопору кореневого дентину сприяє підвищенню ефективності протезування хворих з повним дефектом коронки зубів штифтовими конструкціями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р668.62с +
Шифр НБУВ: РА355405

      
8.

Устінова Л.А. 
Визначення ефективності профілактичних заходів проти дифтерії та удосконалення епідеміологічного нагляду за цією інфекцією в Збройних Силах України: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.02 / Л.А. Устінова ; АМН України. Ін-т епідеміології та інфекц. хвороб ім. Л.В.Громашевського. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано питання захворюваності на дифтерію серед військовослужбовців Збройних Сил України загалом, а також за територіями дислокацій, видами та родами військ за період 1987 - 2000 рр. Встановлено особливості проявів епідемії дифтерії, а також вивчено стан антитоксичного протидифтерійного імунітету, зокрема, молодого поповнення військовослужбовців строкової служби військових частин Центрального підпорядкування Збройних Сил України за період з 1993 по 2000 р. Визначено інтенсивність циркуляції збудника дифтерії серед військовослужбовців у зазначений період. Виявлено основні фактори ризику, які обумовили сталість епідемічного неблагополуччя стосовно захворюваності на дифтерію в Збройних Силах України. Проаналізовано та надано оцінку ефективності заходів планової ревакцинації та антибіотикопрофілактики серед молодого поповнення військовослужбовців строкової служби навчальних центрів військових частин центрального підпорядкування. Обгрунтовано систему епідеміологічного нагляду стосовно дифтерії в Збройних Силах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.23-5 + Р194.23
Шифр НБУВ: РА320645 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Шелестак Л. Р. 
Вишкіл офіцерів запасу в цивільних вищих навчальних закладах Львова (1944–1991) / Л. Р. Шелестак. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації проведено комплексний аналіз системи вишколу офіцерів запасу на прикладі цивільних вищих навчальних закладів Львова радянського періоду, її правових та організаційних засад, ідеологічного впливу, особливостей впровадження та проведення.Вперше ґрунтовно охарактеризовано систему підготовки офіцерів запасу в цивільних вищих навчальних закладах Львова радянського періоду, проаналізовано та охарактеризовано етапи військового навчання студентів, особливості теоретичного курсу за профілями навчання та рівень практичного вишколу студентів у таборах. Всебічно досліджено військові кафедри в системі подвійного підпорядкування та зроблено спробу окреслити колективний портрет офіцера кафедри. Досліджено репресивну функцію військових кафедр та їх ідейно-виховний вплив на студентів, з'ясовано роль студентського руху в реформуванні та ліквідації системи військового вишколу на завершальному етапі існування Радянського Союзу.Фактичний матеріал та висновки роботи можуть використовуватися в лекційних курсах з новітньої історії України, історії вищої освіти та вищих навчальних закладів Львова, курсах із військової історії ХХ ст., підготовці спецкурсів для студентів гуманітарних та військових факультетів закладів вищої освіти України, а також в узагальнених науково-популярних працях, наукових студіях з історії військової справи та вищої освіти, підручниках, енциклопедичній та довідковій літературі.Отже, впровадження вишколу офіцерів запасу в цивільних вищих навчальних закладах Львова в радянський період, мало на меті не лише завдання сформувати навчений офіцерський резерв армії, витрачаючи на це менші кошти та час, ніж у військових структурах, але і виховати осіб, що здобували вищу освіту, патріотами радянської держави.^UThe dissertation provides a comprehensive analysis of the system of reserve officers training on an example of civil higher educational institutions of Lviv in the Soviet period, its legal and organizational bases, ideological influence, features of implementation, and realization.The system of the reserve officers training in civil higher educational institutions of Lviv in the Soviet period was thoroughly characterized and analyzed for the first time, in particular: the stages of the student military training, features of the theoretical course according to the training profiles, level of the practical training. Furthermore, military departments in the system of dual subordination were comprehensively studied, was attempted to outline the collective portrait of the department officer. Finally, the repressive function of military departments and their ideological and educational influence on students was explored and clarified the role of the student movement in reforming and liquidating the system of military training at the final stage of the existence of the Soviet Union.The actual material and conclusions of the work can be used in lecture courses on the modern history of Ukraine, history of higher education and higher educational institutions of Lviv, courses on the military history of XX century, in preparing special courses for students of humanities and military faculties of the higher educational institutions in Ukraine, studies on the history of military science and higher education, popular science works, textbooks, encyclopedic and reference books.Thus, launching reserve officers training in civil higher educational institutions of Lviv in the Soviet era was aimed not only at forming a trained officer reserve of the army spending less money and time than in military structures, but also to educate people getting higher education as patriots of the USSR.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Смоков С.М. 
Внутрішнє переконання слідчого і його роль при прийнятті процесуальних рішень: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.09 / С.М. Смоков ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано роль слідчого для оцінки доказів у кримінальній справі. Обгрунтовано точку зору, що процесуальні рішення слідчого це форма реалізації внутрішнього переконання. Розглянуто роль внутрішнього переконання та процесуальної самостійності у разі прийняття найважливіших рішень, у ході порушення кримінальної справи, затримання підозрюваного, обрання запобіжного заходу у вигляді взяття під варту, пред'явлення обвинувачення, складання обвинувального висновку та закриття кримінальної справи. Розроблено шляхи подолання перешкод, що негативно впливають на процес формування переконання слідчого. Доведено необхідність підпорядкування слідчого апарату органів внутрішніх справ безпосередьо Головному слідчому управлінню МВС України. Внесено пропозиції до чинного КПК та проекту нового КПК України щодо підвищення ролі органів досудового слідства, зміцнення процесуальної самостійності слідчого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)722.071 +
Шифр НБУВ: РА321318

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Сліпчук А. О. 
ВПЛИВ ТРУДОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ НА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК РЕГІОНУ (НА ПРИКЛАДІ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ) / А. О. Сліпчук. — Б.м., 2021 — укp.

Гостра необхідність входження України до європейської спільноти та різних міжнародних організацій потребує прискорення економічних реформ, виходу із економічної, соціальної та політичної кризи. Необхідність розробки механізмів управління ринком праці, враховуючи суспільно-географічний аспект, передбачає виявлення основних територіальних закономірностей функціонування ТП на локальному, регіональному та національному рівнях. У першому розділі « Теоретико-методичні основи суспільно-географічного дослідження трудового потенціалу» розглянуто поняттєво-термінологічне поняття трудовий потенціал. З'ясовано, що трудовий потенціал – це надзвичайно багатогранне поняття, єдиного трактування якому немає. Розрізняють трудовий потенціал окремої людини, підприємства, території, суспільства. Структуру ТП певної території чи регіону можна звести до трьох головних блоків-складових: демографічної, соціальної та економічної. Обгрунтовується, що трудовий потенціал є одним із головних чинників формування загального рівня розвитку території, в той же час, й загальний рівень розвитку регіону впливає на трудовий потенціал суспільства.У другому розділі «Комплексна оцінка трудового потенціалу Волинської області» розглядається трудовий потенціал населення який має тривалу історія становлення та розвитку. Демографічна складова яка є основою трудового потенціалу території. Проаналізовано головні характеристики демографічної складової як : чисельність населення, його динаміка, його щільність, рівень урбанізації, статева структура, вікова структура, народжуваність, смертність, природний приріст (скорочення), прибуття, вибуття, сальдо міграції. Демографічна компонента є базисом трудового потенціалу території, адже без наявного населення не доводиться говорити про розвиток господарства чи території загалом. Аналіз демографічної складової трудового потенціалу Волинської області показав, що яскраво виражених територіальних закономірностей у розподілі показників не прослідковується. Спостерігається загальна тенденція до покращення показників ТП у напрямку із півдня на північ, а також у найбільших містах та прилеглих до них територіях. Найбільш несприятлива ситуація характерна для центральних та південних районів області.Обгрунтовано, що загалом рівень розвитку економічної складової ТП у південній частині області значно вищий у порівнянні із північною. Найвищий економічний потенціал мають міста обласного підпорядкування, особливо обласний центр м. Луцьк. У третьому розділі «Проблеми та перспективи розвитку і Функціонування трудового потенціалу населення у Волинській області» розглядаються демографічні показники які тісно взаємопов'язані із загальним рівнем розвитку трудового потенціалу регіону. Вони формують основу ТП –соціум, який здійснює трудову діяльність та виробляє матеріальні блага. Соціальні умови порівняно мало впливають на формування ТП регіону. Вплив соціальних чинників полягає у прагненні людини до пошуків кращих умов життя (задоволення культурних та духовних потреб, реалізації себе як особистості тощо). З'ясовано, що між ТП території та показниками його економічного розвитку існують тісні взаємозв'язки. Саме в економічній діяльності відбувається реалізація ТП населення території. Виділено на території Волинської області 4 кластери, які характеризуються схожістю сучасної ситуації та схожими проблемами розвитку та функціонування. Сучасні процеси розвитку трудового потенціалу Волинської області характеризується руйнівними тенденціями. Тому збереження і розвиток трудового потенціалу є стратегічним завданням для подальшого стійкого розвитку області та України в цілому. З'ясовано, що головними проблемами розвитку та функціонування трудового потенціалу Волинської області є скорочення загальної чисельності трудових ресурсів внаслідок несприятливої демографічної ситуації та масовий виїзд працездатного населення за кордон у пошуках роботи через низький рівень розвитку економіки області. Отже, основні результати дисертаційного дослідження дають змогу вирішити важливе науково-практичне завдання, яке полягає в обґрунтуванні теоретико-методологічних засад та прикладних аспектів функціонування трудового потенціалу на регіональному рівні. Наукова цінність одержаних результатів полягає в тому, що в дисертації: здійснено типізацію адміністративно-територіальних одиниць Волинської області на основі інтегрального коефіцієнта трудового потенціалу; виділено територіальні кластери Волинської області за умовами розвитку та функціонування трудового потенціалу; на основі кореляційних зв'язків досліджено взаємозв'язки між трудовим потенціалом та окремими чинниками його формування та розвитку.Ключові слова: потенціал, трудовий потенціал, ресурси, трудові ресурси, регіон, територія, населення, розвиток, стратегія, Волинська область.^UThe urgent need for Ukraine to join the European community and various international organizations requires the acceleration of economic reforms, overcoming the economic, social and political crisis. The need to develop mechanisms for managing the labor market, taking into account the socio-geographical aspect, involves identifying the basic territorial patterns of TP at the local, regional and national levels. The first section "Theoretical and methodological foundations of socio-geographical study of labor potential" considers the conceptual and terminological concept of labor potential. The formation of labor potential is influenced by a large number of different factors that can be combined into groups: demographic, social, economic, political, administrative and geographical. It is substantiated that the labor potential is one of the main factors in the formation of the general level of development of the territory, at the same time, the general level of development of the region affects the labor potential of society.The second section "Comprehensive assessment of the labor potential of the Volyn region" considers the labor potential of the population which has a long history of formation and development. Demographic component which is the basis of the labor potential of the territory. The main characteristics of the demographic component are analyzed as: population, its dynamics, its density, level of urbanization, gender structure, age structure, birth rate, mortality, natural increase (decrease), arrival, departure, migration balance. The demographic component is the basis of the labor potential of the territory, because without the existing population we do not have to talk about the development of the economy or the territory as a whole. The second section "Comprehensive assessment of the labor potential of the Volyn region" considers the labor potential of the population which has a long history of formation and development. Demographic component which is the basis of the labor potential of the territory. The main characteristics of the demographic component are analyzed as: population, its dynamics, its density, level of urbanization, gender structure, age structure, birth rate, mortality, natural increase (decrease), arrival, departure, migration balance. The demographic component is the basis of the labor potential of the territory, because without the existing population we do not have to talk about the development of the economy or the territory as a whole. The third section "Problems and prospects for the development and functioning of the labor potential of the population in the Volyn region" considers demographic indicators that are closely related to the overall level of development of the labor potential of the region. They form the basis of TP - a society that carries out labor activities and produces material goods. Social conditions have relatively little influence on the formation of TP in the region. The influence of social factors is the desire of man to seek better living conditions (satisfaction of cultural and spiritual needs, self-realization as a person, etc.). It was found that there are close relationships between the TA of the territory and the indicators of its economic development. It isin economic activity that the TP of the population of the territory is realized. There are clusters on the territory of Volyn region, which are characterized by similarity of the current situation and similar problems of development and functioningin economic activity that the TP of the population of the territory is realized. The scientific value of the obtained results lies in the fact that in the dissertation: the typification of administrative-territorial units of Volyn region on the basis of the integrated coefficient of labor potential is carried out; territorial clusters of Volyn region according to the conditions of development and functioning of labor potential are allocated; on the basis of correlations the interrelationships between labor potential and separate factors of its formation and development are investigated.The scientific value of the obtained results lies in the fact that in the dissertation: the typification of administrative-territorial units of Volyn region on the basis of the integrated coefficient of labor potential is carried out; territorial clusters of Volyn region according to the conditions of development and functioning of labor potential are allocated; on the basis of correlations the interrelationships between labor potential and separate factors of its formation and development are investigated.Key words: potential, labor potential, resources, labor resources, region, territory, population, development, strategy, Volyn region.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Сайфуліна Ю.В. 
Встановлення і розбудова радянського державного режиму в Північній Буковині в 1940 - 1947 рр.: історико-правове дослідження: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Ю.В. Сайфуліна ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Комплексно розглянуто формування державного режиму у Північній Буковині в 1940 - 1947 рр. як закономірний результат інкорпорації Північної Буковини до складу УРСР та специфічну форму легітимації радянської влади на цих землях. За результатами проведеного дослідження зроблено висновок, що становлення та розбудова радянського державного режиму у Північній Буковині в 1940 - 1947 рр. є одним з етапів історико-правового процесу в Україні. Відзначено, що об'єктивне правове оцінювання історичних подій, які зумовили входження Північної Буковини до складу УРСР та СРСР, можливе лише за умови неухильного дотримання принципів і норм міжнародного права, насамперед, доктрини інтертемпорального права. Запропоновано визначення часу завершення процесу цесії Північної Буковини як колишньої складової румунської держави до складу Української РСР. Виявлено, що радянська влада в Північній Буковині у 1940 - 1947 рр. була явищем екзогенного характеру, зокрема, її організаційні форми, принципи діяльності та внутрішнього підпорядкування, кадрова політика визначалися загальносоюзними і республіканськими органами без врахування місцевих особливостей і можливостей кадрового потенцілу. Відзначено, що трансформаційні процеси відбулися у контексті перенесення інституційного досвіду радянської тоталітарної держави. Впродовж 1940 - 1947 рр. у Північній Буковині було створено інституційну та юридичну основу для уніфікованого тоталітарного радянського державного режиму з розгалуженою системою репресивно-карального апарату. Водночас входження цих земель до складу УРСР у контексті основних подій історії держави та права України є важливим етапом формування сучасної української державності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР-9БУК)6-523 + Т3(4УКР337)6-5 +
Шифр НБУВ: РА364694

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Олійник С.В. 
Галицьке військо і визвольні змагання на території Правобережної України (липень 1919 - травень 1920 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.В. Олійник ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено участь галицького війська у визвольних змаганнях на території Правобережної України (липень 1919 - травень 1920 рр.), а також його вимушене підпорядкування антиукраїнським силам. На підставі узагальнення літературних джерел визначено бойовий шлях галицького війська, а також його внесок у підтримку боротьби за українську державність. Розглянуто питання побуту, матеріально-технічного забезпечення і відносин між вояками та місцевим населенням. Проаналізовано причини припинення функціонування та ліквідації даної військової структури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)612 + Ц4,8(4УКР331)1:612 +
Шифр НБУВ: РА328574

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Олійник С.В. 
Галицьке військо і визвольні змагання на території Правобережної України (липень 1919 - травень 1920 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.В. Олійник ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено участь галицького війська у визвольних змаганнях на території Правобережної України (липень 1919 - травень 1920 рр.), а також його вимушене підпорядкування антиукраїнським силам. На підставі узагальнення літературних джерел визначено бойовий шлях галицького війська, а також його внесок у підтримку боротьби за українську державність. Розглянуто питання побуту, матеріально-технічного забезпечення і відносин між вояками та місцевим населенням. Проаналізовано причини припинення функціонування та ліквідації даної військової структури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)612 + Ц4,8(4УКР331)1:612 +
Шифр НБУВ: РА328574

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Охріменко С.С. 
Гарантії правового захисту процесуальної самостійності та незалежності слідчого: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.09 / С.С. Охріменко ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Розглянуто актуальні правові, теоретичні та практичні аспекти захисту процесуальної самостійності та незалежності слідчого. Проаналізовано проблеми сучасної слідчої практики, правового забезпечення захисту процесуальної самостійності та незалежності слідчого. Висвітлено поняття та зміст основних гарантій правового захисту процесуальної самостійності та незалежності слідчого. Визначено, що найбільш продуктивними гарантіями за сучасних умов є процесуальний примус, юридична відповідальність та правові санкції. Доведено, необхідність реформування слідчих структур, зокрема, виведення їх з відомчого підпорядкування та створення єдиного слідчого апарату. Надано пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства з даних питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)721.01-9 +
Шифр НБУВ: РА353804

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Лильо Т.Я. 
Глобалізація комунікаційного простору і процеси національної ідентифікації у посткомуністичному світі: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / Т.Я. Лильо ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Досліджено вплив глобалізації комунікаційного простору на процеси національної ідентифікації в посткомуністичному світі, проаналізовано ідеологічну природу глобалізації, висвітлено особливості сучаснуої геоінформаційної ситуації та специфіки інформаційної мобільності нації за посткомуністичних умов. Аргументовано, що глобалізація не базується на якісно новій ідеології, а є продовженням інформаційного, політико-економічного впливів відносних переможців у "холодній війні", які сьогодні є лідерами комунікаційної революції. Доведено, що слабкість інформаційного поля нації зумовлена не тільки політикою інфоциду, але й специфікою геоінформаційної ситуації, в якій комунікаційний простір розподіляється на сфери підпорядкування інформаційно розвинутим країнам і транснаціональним корпораціям. Значну увагу приділено впливу нових комунікаційних умов, зокрема, гіпертекстового характеру інформаційного процесу на його зміст, макротексти, які дають ідентифікаційний код для цілісного розуміння суті людини в національному та всесвітньому вимірах. Досліджено основні способи семантизації з використанням національних засобів масової інформації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62в05 + С5*676
Шифр НБУВ: РА315814 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Крупник Л.О. 
Державна політика у сфері українського професійного мистецтва (1965 - 1985): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.О. Крупник ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 18 с. — укp.

Встановлено, що державно-партійні форми та методи управління професійним мистецтвом постійно удосконалювалися, пристосовуючись до нових обставин, але завжди були спрямовані на підпорядкування творчості митця ідейно-політичним цілям радянської держави, зокрема, нівеляції національних особливостей українського мистецтва. Показано, що державне управління у сфері професійного мистецтва здійснювалося на засадах визначеної для галузі фінансової системи, яка передбачала принципи матеріального та морального заохочення, ставила митця у залежність від управлінських структур. Виявлено, що творчий процес в УРСР, з одного боку, характеризувався певними успіхами, а з іншого - для нього були характерні тенденції щодо уніфікації професійного мистецтва, збіднення його сюжетів і тематик, що вело до утвердження у мистецтві лінії на спрощення, а іноді й спотворення реальної дійсності. Доведено, що із зростанням національно-визвольного руху, опір української творчої інтелігенції радянській тоталітарній системі виявився загалом у двох напрямках: мистецькому нонконформізмі та політичному дисидентстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)63-7 + Щ03(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА323399

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Пасінович І.І. 
Державне регулювання вищої освіти в умовах ринкових відносин: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.03 / І.І. Пасінович ; Ін-т регіон. дослідж. НАН України. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Розвинуто теоретико-методологічні основи державного регулювання вищої освіти. Розроблено рекомендації, спрямовані на покращання діяльності ВНЗ за умов ринку. Висвітлено ознаки нової освітньої парадигми, дієвої за умов економіки знань. Обгрунтовано необхідність перегляду форм і методів державної регуляторної освітньої політики. Визначено переваги приватних ВНЗ, за використання яких підвищується конкурентоспроможність вищої освіти. Розвинуто понятійно-категоріальний апарат економіки освіти шляхом введення термінів стосовно підприємницької діяльності ВНЗ. Доведено, що вища освіта містить значний підприємницький потенціал. Визначено напрями державного регулювання щодо впровадження ринкових відносин в освітню галузь для підвищення конкурентоспроможності ВНЗ. Класифіковано платні послуги ВНЗ, що має сприяти оптимальному поєднанню освітньої на наукової діяльності, активізації співпраці з бізнесом, а також диверсифікації доходів ВНЗ з одночасним зменшенням їх залежності від бюджетного фінансування. Побудовано рейтинг ВНЗ у аспекті відомчого підпорядкування та форм власності на підставі інтегрального показника розвитку ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)49:Ч30/49 + Ч484(4УКР)к1 + Х819(4УКР)132.1 +
Шифр НБУВ: РА363398

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Майборода Т. М. 
Державне регулювання освіти в контексті розвитку національної економіки / Т. М. Майборода. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: економічні відносини, що виникають між органами державної влади різних рівнів підпорядкування, закладами освіти, суб'єктами економічної діяльності та населенням у процесі державного регулювання освіти.Мета: розвиток теоретичних засад і вдосконалення науково-методичних підходів до державного регулювання освіти в контексті розвитку національної економіки.Методи: аналіз, синтез, логічне узагальнення, індукція, дедукція, наукова абстракція та групування, логіко-історичний аналіз, порівняльний і статистичний аналіз, бінарне логіт-моделювання, дистрибутивно-лаговий аналіз, кореляційно-регресійний аналіз з фіксованими ефектами, метод головних компонент, параметричний метод стохастичного фронтірного аналізу та кластерний аналіз, метод гравітаційного моделювання тощо.Запропоновано: вперше: розроблено науково-методичні засади агрегованого оцінювання (на основі поєднання методу головних компонент та параметричного методу стохастичного фронтирного аналізу) впливу заходів держави щодо вдосконалення освітнього середовища на результативність реалізації стратегії сталого розвитку національної економіки з урахуванням її галузевої й технологічної специфіки;удосконалено:методичний інструментарій факторно-сегментного аналізу зв'язку між результативністю досягнення окремих Цілей сталого розвитку та результативністю застосування окремих інструментів державного регулювання освіти; науково-методичні засади обґрунтування впливу державного регулювання освіти на структурні трансформації в національній економіці; методичний підхід до обґрунтування впливу державного регулювання освіти на розвиток соціально-трудових відносин у національній економіці;набули подальшого розвитку: методичні засади оптимізації регіональної мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти; система принципів державного регулювання освіти шляхом доповнення її принципами розширеної партисипативності та інституційно-функціональної комплементарності.Сфера використання: Міністерство освіти і науки України,, органи місцевого самоврядування, інститути громадянського суспільства.^UObject: economic relations that arise between public authorities of different levels of subordination, educational institutions, economic operators and population in the process of state regulation of education.Purpose: development of theoretical basics and improvement of scientific and methodological approaches to state regulation of education in the context of national economy development.Methods: analysis, synthesis, logical generalization, induction, deduction, scientific abstraction and grouping, logical-historical analysis, comparative and statistical analysis, binary logit modeling, distributive-lag analysis, correlation-regression analysis with fixed effects, principal component method, parametric method stochastic frontal analysis and cluster analysis, gravity modeling method, etc.It is offered: first: scientific and methodological basics of aggregate evaluation (based on the combination of principal component method and parametric method of stochastic frontal analysis) of the influence of state measures on improving the educational environment on the effectiveness of the implementation of the strategy of sustainable development of the national economy, taking into account its sectoral and technological specificity; it is improved: a methodological toolkit for factor-segmental analysis of the link between the effectiveness of achieving the individual Sustainable Development Goals and the effectiveness of the use of certain instruments of state regulation of education; scientific and methodological bases for substantiation of the influence of state regulation of education on structural transformations in the national economy; methodical approach to substantiation of the influence of state regulation of education on the development of social and labor relations in the national economy;gathered subsequent development: methodological principles of optimization of the regional network of institutions of vocational (technical and vocational) education; the system of principles of state regulation of education by supplementing it with the principles of extended partisipativity and institutional and functional complementarity.Sphere of the use: Ministry of Education and Science of Ukraine, local self-government bodies, institutes of civil society.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Шаповал Н. В. 
Деструктивність влади як соціально-філософська проблема / Н. В. Шаповал. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню деструктивності влади як соціально-філософської проблеми, яке здійснювалось шляхом переходу від поняття «концепт влади» як її простої дефініції до поняття «конструкт влади» як ідеї влади. Спираючись на розроблену в межах теорії ідей теоретичну конструкцію влади, висвітлено такі форми деструктивності влади як: відокремлення суб'єктів загальної діючої влади від суб'єктів підпорядкування, наслідком чого стає перетворення останніх із свідомих підвладних суб'єктів на несвідомий об'єкт підкорення; дискреція – прийняття рішень і дій суб'єктів влади на власний розсуд, свавілля як крайня форма дискреції, а також безвідповідальність, корупція суб'єктів влади, узурпація влади. Особлива увага приділена найнебезпечнішій формі деструктивності влади – симуляції влади. Здійснено філософський аналіз теоретичної конструкції державної влади України, закріпленої в Конституції України, на предмет виявлення в ній деструктивних аспектів.Ключові слова: влада, концепт влади, конструкт влади, деструктивність влади, соціальне ціле, ідея влади, мета влади, суб'єкт влади, дискреція, корупція, узурпація, симуляція, симулякр влади.^UThe dissertation analyzes the existing traditions of philosophical comprehension of the concept of power. During the research, two stable tendencies were discovered and conventionally called "general-conceptual" and "concrete-species".On the basis of their comprehensive analysis, it was concluded that they can not be used as a methodological basis for realization of research of the destructivness. The content of the concepts of power received within the general-conceptual tradition, through abstracting from the insignificant and diverse, turned out either too broadly or too narrow, which respectively led to the narrowing or expansion of the scope of such notion of power. However, with the narrowing of the volume, the concept of power lost the status of the general concept. By extension, on the contrary, it became so common that other social phenomena formally fell under it, which caused a high degree of uncertainty and the need to clarify the meaning of the concepts of these phenomena and power. The research of the destructiveness of power as a philosophical problem required the transition from a conceptual level of the study of power as a phenomenon to a constructive one. Its result should not be the concept of the power of the general or specific-type level, that is scientific definition of power or a description of specific content, but the construct, model of power, deployed on the basis the idea of power, in the complex architectonic power structure. At the same time, it was proved that the necessity of creative formation of construct of power, based on a certain idea of power, does not always exist, but only when there is a need to create and ensure the functioning of a certain social integrity, namely on the level of public relations.In the course of the research, the mechanism of the formation of the power component was revealed both at the level of social relations and at the level of social connections. There is a stable sequence of stages of its manifestation, characteristic of both levels: the emergence of an advantage in something from one side (possession of something that may cause the need for others) and need the subject of possession from other side. This situation causes the state of freedom of the owner of the advantage and the state of dependence of the one who needs it, but does not have the opportunity to satisfy it. This way the inequality of the subjects of interaction arises, which subsequently fixes. If at the level of social relations the state of freedom and dependence of interacting subjects, their objective inequality, can generate or not a power component - relation of domination and subordination. Then at the level of the social connections, power component is essential, because there is a necessity of the formation of a general power with a clear separation of power statuses for its elements: the status of the rulers and the status of subordinates.Author noted that power, as an integral attribute of a social integer, predominantly has an artificial source - the artificially created power that exists as powers of authority established in a certain way. Acquisition powers of authority by concrete subjects, members of the integrity, gives them the power of superiority, supremacy. It is power that rises them above all other members of this integrity. As a result the objective inequality of the members of the integrity arises, which, in contrast to the inequality in individual relations, is not a premise but the cause of the generation and existence of dominate-subordinate relations between members of the social integrity. It was assumed that any power of a social whole, created by people for the purpose of building a social whole and maintaining public relations, as a constructive and integrative force, can't be destructive by nature.During the analysis Baudrillard's and Deleuze's simulation theories, author found that Baudrillard and Deleuze studying the same phenomenon, meanwhile, developed opposite ways for their nature of simulation theory. The theory of the idea of power and the theory of simulacrums of power as alternative theories have been used as alternative methodological foundations in the practice of philosophical reflection of a specific type of power. The reflation of the theoretical model of the state power of Ukraine, which construction is enshrined in the Constitution of Ukraine, was carried out to reveal destructive aspects in it.Key words: power, the concept of power, the construct of power, the destructiveness of power, the social integer, the idea of power, the purpose of power, subject of power, discretion, corruption, usurpation, simulation, the simulacrum of power.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського