Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (165)Реферативна база даних (827)Книжкові видання та компакт-диски (364)Журнали та продовжувані видання (55)
Пошуковий запит: (<.>K=ПІДВОДНИЙ$<.>+<.>K=ФЛОТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 111
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Максимюк М.Р. 
Інтегральні характеристики процесу адсорбції ПАР для прогнозування властивостей їх сумішей на границі поділу фаз рідина - газ: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.11 / М.Р. Максимюк ; НАН України. Ін-т колоїд. хімії та хімії води ім. А.В.Думанського. — К., 2003. — 21 с.: рис. — укp.

Створено та науково обгрунтовано новий метод визначення поверхневого натягу рідин з повільним установленням адсорбційної рівноваги та відмінним від нуля крайовим кутом змочування, який є універсальним та експресним методом, забезпечує високу точність та достовірність даних поверхневого натягу поверхнево-активних речовин, одержаних експериментально. На базі моделі нелокалізованої моношарової адсорбції з використанням методу оптимізації ізотерм поверхневого натягу розраховано ізотерми адсорбції неіонних ПАР (НПАР) та інтегральні характеристики процесу адсорбції індивідуальних НПАР на межі поділу фаз розчин - газ. Показано, що модель нелокалізованої моношарової адсорбції детально описує процес адсорбції НПАР на цій межі з урахуванням усіх можливих взаємодій речовини та міжфазної поверхні, повною мірою може використовуватись для аналогічних розрахунків НПАР різної природи. Доведено, що розраховані інтегральні характеристики процесу адсорбції індивідуальних НПАР на межі поділу фаз розчин - газ дають змогу прогнозувати колоїдно-хімічні властивості багатокомпонентних розчинів НПАР на цій межі, зокрема величини адсорбції та поверхневого натягу. Вперше з одночасним вимірюванням поверхневого натягу одержано експериментальні значення крайового кута змочування молібденового скла катіонною ПАР, які дають змогу виявити вплив гідролізуючої дії іонної ПАР на процеси агрегації та флотосепарації цих частинок. Запропоновано новий метод використання аніонної ПАР як інтенсифікуючої домішки до неорганічного коагулянта в процесі флотосепарації високодисперсних забруднень з водних розчинів та емульсій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г583.25,022 +
Шифр НБУВ: РА326239

Рубрики:

      
2.

Шаригіна О.А. 
Історія виникнення і розвитку залізничного та морського транспорту на Півдні України (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / О.А. Шаригіна ; Чорномор. держ. ун-т ім. П.Могили. — Миколаїв, 2010. — 21 с. — укp.

Досліджено історію становлення та розвитку залізничного та морського транспорту Півдня України у другій половині XIX - на початку XX ст. Визначено чинники, проаналізовано проекти залізничного будівництва, досліджено динаміку створення залізничної мережі у регіоні. Висвітлено основні тенденції розвитку морського транспорту на Півдні України, розглянуто якісні зміни, обумовлені технічним переворотом 1830 - 1880-х рр. Визначено чинники, що суттєво перешкоджали ефективності його діяльності (непослідовна політика держави, конкуренція з іноземними пароплавними компаніями, більш висока собівартість експлуатації суден в Російській імперії, ніж за кордоном). Розкрито значення залізничного та морського транспорту для розвитку народного господарства, зокрема, збільшення товарообігу зовнішньої торгівлі Російської імперії й України. Проаналізовано технічний аспект створення залізничного та морського транспорту. Досліджено організацію та стан його матеріально-технічного забезпечення, визначено особливості даного процесу, характерні для Півдня України. Висвітлено суттєву роль спеціалістів різних галузей транспортної індустрії в удосконаленні роботи залізниць і морського флоту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР7)5-2 + О2 г (4УКР) + О4 г (4УКР)
Шифр НБУВ: РА371757 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
3.

Шульгін С.К. 
Автоматизація процесу керування зольністю концентрату в пінній флотації вугілля: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.07 / С.К. Шульгін ; Донец. нац. техн. ун-т. — Донецьк, 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено систему автоматичного управління (САУ) процесом флотації, що забезпечує підвищення точності управління і якості кінцевих продуктів збагачення. Зазначено, що управління процесом флотації по зольності концентрату (ЗК) здійснюється комбінованою системою управління, в якій контур управління (КУ) по збуренню здійснює компенсацію основних збурювальних дій (ЗД), що спостерігаються (витрата і щільність початкової пульпи), КУ по відхиленню - компенсацію ЗД, що не спостерігаються. Показано, що відносна погрішність моделі, що компенсує основні ЗД складає 3,6 і 2,2 % по ЗК для флотомашин ФМУ2-6,3 і ФМУ-12 на основі порівняння розрахункових даних з експериментальними. Визначено завдання синтезу САУ по ЗК, яке формулюється як завдання синтезу лінійної імпульсної САУ під час стохастичних ЗД по інтегральному квадратичному критерію якості, що характеризує дисперсію вихідного сигналу ЗК, пропорційну втратам горючої маси, з використанням принципу роздільності, що передбачає синтез оптимального дискретного фільтру та вибір дискретного детермінованого регулятора, в якому як фазовий вектор використовується його оцінка, одержана за допомогою фільтру. Доведено, що реалізована система управління технологічним процесом фільтрації повністю відповідає вимогам, що пред'являються до якості управління і кінцевого продукту на основі числового експерименту аналізу перехідних характеристик функціонування системи управління. Розроблено промислову САУ процесом пінної флотації вугілля, що забезпечує зниження питомої ваги реагентів на 12 %, збільшення виходу концентрату на величину до 1,1 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И413,1-3
Шифр НБУВ: РА372702 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
4.

Письменський О. В. 
Автоматизована система керування процесами згущення шламових вод і освітлення відходів флотації в радіальному згущувачі: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.07 / О. В. Письменський ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 22 с.: рис. — укp.

Удосконалено математичну модель процесів згущення й освітлення шламу як об'єкта автоматизованого керування, яка враховує зміни вмісту твердої фази в пульпі по висоті згущувача й її характеристик, що впливають на параметри моделі. Одержано аналітичні залежності щільності згущеного продукту від його витрати, щільності зливу від витрати флокулянта та рівня згущеного продукту від навантаження по твердій фазі, що підвищує її точність. Вперше запропоновано метод автоматизованого керування радіальним згущувачем, в якому використовується стабілізація рівня згущеного продукту зміною початкового навантаження, введено корекцію заданої щільності згущеного продукту пропорційно щільності зливу, а також компенсацію зміни навантаження на вході процесу пропорційною витратою флокулянта та його дозування за відхиленням щільності зливу від заданого. Вперше синтезовано цифрову систему адаптивного автоматичного керування процесом згущення й освітлення шламу на основі принципу стохастичної еквівалентності та відновлення динамічних параметрів об'єкта за спостереженнями, завдяки чому забезпечується задана якість регулювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И413-43
Шифр НБУВ: РА385985 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
5.

Убай Юсеф Саламах Аль-Мададха 
Автоматичний контроль ступеня здрібнення руди в технологічних комплексах флотаційного та магнітного збагачення: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.07 / Убай Юсеф Саламах Аль-Мададха ; Нац. гірн. ун-т. — Д., 2010. — 17 с. — укp.

Науково обгрунтовано функціонально-алгоритмічні структури та технічні вимоги щодо систем автоматичного контролю ступеня здрібнення руди та щодо систем автоматичного управління технологічними комплексами флотаційного та магнітного збагачення. Результати впроваджено в проект і можуть бути використані на флотаційних і магнітозбагачувальних фабриках руд кольорових і чорних металів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И414.2-51-7 с
Шифр НБУВ: РА373460 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
6.

Ле Мінь Фионг 
Адаптивна система автоматичного керування флотаційним процесом з істотним запізнюванням: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.09.03 / Ле Мінь Фионг ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Синтезовано оптимальну структуру електромеханічної адаптивної системи автоматичного керування процесом флотації на вуглезбагачувальній фабриці. Розроблено математичну модель процесу. Визначено критерій ефективності процесу керування розділовим апаратом. Запропоновано алгоритм одноканального екстремального регулятора, який мінімізував затрати на рискання під час дрейфу статичної характеристики об'єкта керування. Викладено алгоритм двоканального екстремального крокового регулятора, який грунтується на послідовному симплексному методі пошуку оптимуму критеріальної функції. Для досягнення розрахункового значення за наявності істотного запізнювання виконано його компенсацію шляхом прогнозування показників датчиків на один цикл виміру вперед. Відзначено, що для прогнозування якості кінцевих продуктів найбільш придатною є прогнозна модель експонентного згладжування з адаптацією трекінг-сигналом. Визначено кількісні оцінки ефективності функціонування систем автоматичного керування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И413-5-05
Шифр НБУВ: РА312766 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
7.

Пономарьова І.Б. 
Взаємодія поверхнево-активних речовин з природним вугіллям в процесах його видобутку і переробки: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.11 / І.Б. Пономарьова ; НАН України. Ін-т біоколоїд. хімії ім. Ф.Д.Овчаренка. — К., 2002. — 20 с. — укp.

З'ясовано природу та встановлено закономірності колоїдно-хімічної взаємодії в системі "вугільної дисперсії - розчини поверхнево-активних речовин" у процесах видобутку, переробки природного вугілля й утилізації його відходів. Вивчено колоїдно-хімічні властивості полівінілового спирту (ПВС) і запропоновано механізм його взаємодії з поверхнею вугілля різних стадій метаморфізму. Теоретично обгрунтовано застосування ПВС як флотореагенту та стабілізатора пін за пінного способу пилопригнічення. Показано, що ПВС збільшує час життя піни до 24 - 36 год, що дозволяє використовувати його як стабілізатор у пилопригнічуючих сумішах. Визначено, що введення ПВС як домішки до флотореагентів збільшує вихід концентрату до 85 % у разі зольності 3,5 %. Досліджено отримані моно- та діетаноламіди синтетичних жирних кислот як змочувачі вугільних дисперсій, визначено оптимальні концентрації їх застосування (0,01 - 0,50 %). Доведено повний біорозклад сполук. Запропоновано та досліджено новий флотореагент для збагачення природного вугілля - три-н-бутілборат. Реагент є ефективним для пінної флотації та цінної сепарації. Отримано сорбенти багатоцільового призначення з відходів вуглепереробки. Показано ефективність їх використання для очищення природних і стічних вод від солей важких металів і нафтопродуктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И413,1-3
Шифр НБУВ: РА318512 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
8.

Нижник Т.Ю. 
Вилучення іонів важких металів із водних розчинів з використанням азотвмісного полімерного реагенту: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.21 / Т.Ю. Нижник ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2007. — 23 с. — укp.

Розроблено наукові засади технології вилучення іонів важких металів із водних розчинів з використанням полігексаметиленгуанідину (ПГМГ). Встановлено наявність асоціації іонів важких металів з макромолекулами ПГМГ у водних розчинах з утворенням метало-полімерних комплексів за механізмом депротонування полімерного ліганду. Розраховано ступінчасті та повні константи стійкості комплексів, та побудовано графіки розподілу форм сполук іонів металів залежно від pH-середовища. Відзначено, що зв'язування іонів металів макромолекулами ПГМГ відбувається всередині статистичних макроклубків, а здатність макромолекул зв'язувати іони важких металів збільшується в концентраційному інтервалі, де проявляється поліелектролітний ефект. Досліджено поверхневу активність ПГМГ і його здатність переводити іони металів у виді метало-полімерних комплексів в поверхневий шар розчину. Обгрунтовано застосування ПГМГ для вилучення іонів важких металів із водних розчинів на основі методу флотації. Проаналізовано технологічні умови синтезу ПГМГ, розроблено метод аналітичного визначення концентрації ПГМГ в присутності іонів важких металів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.104.35 + Н761.204.3 +
Шифр НБУВ: РА350756

Рубрики:

      
9.

Хромишева О.О. 
Вилучення іоногенних поверхнево-активних речовин із водних розчинів методом осаджувальної та сорбційної мікрофлотації: автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.11 / О.О. Хромишева ; НАН України. Ін-т біоколоїд. хімії ім. Ф.Д.Овчаренка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Встановлено колоїдно-хімічні закономірності вилучення іоногенних поверхнево-активних речовин (ПАР) із водних розчинів методами осаджувальної та сорбційної мікрофлотації у порівнянні з методом пінного функціонування. Розроблено нові ефективні способи очистки техногенних розчинів, що містять ПАР. Виявлено найбільш дієві методи колоїдно-хімічного впливу на даний процес, які дозволяють підвищити його ефективність. Показано можливість застосування запропонованих методів колоїдно-хімічного впливу з метою управління процесом очищення техногенних розчинів, що містять ПАР. Еспериментально підтверджено можливість інтенсифікації процесу флотаційного вилучення ПАР (хлоридів алкіламонію й алкілпіридинію, ГІПХ-3, цетазолу, піназоліну, додецилсульфату натрію (ДДСН) і сульфонолу НП-3) шляхом введення в їх розчини неорганічних осаджувачів (калію гексацианоферату (III, II) або сорбентів (калій-манган гексаціаноферату (II), н-окталекану, силіцій оксиду, феруму (III) та алюмінію гідроксиду). Наведено рекомендації щодо використання даних осаджувачів для покращання якості флотаційної очистки техногенних розчинів, забруднених ПАР. Термодинамічно обгрунтовано доцільність використання алкілсульфатів натрію як ефективних осаджувачів та одночасно флотаційних збирачів досліджуваних катіонних ПАР. Виявлено закономірності адсорбції іоногенних ПАР на межі поділу фаз розчин ПАР - тверде тіло для пояснення та прогнозування ефективності процесу їх вилучення із водних розчинів методом сорбційної мікрофлотації. Розроблено новий флотаційний спосіб вилучення катіонних ПАР (ГІПХ-3а, цетазолу, піназоліну) за допомогою сорбенту - раковини морських молюсків. Наведено рекомендації щодо використання флотації для очистки стічних вод машинобудівних, олійноекстракційних і лакофарбових підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г583.26 + Н761.204.3 +
Шифр НБУВ: РА356169

Рубрики:

      
10.

Мазурик А. О. 
Вилучення поверхнево-активних речовин різної природи із багатокомпонентних водних розчинів методами адсорбції і флотації / А. О. Мазурик. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена встановленню колоїдно-хімічних закономірностей адсорбційного та флотаційного вилучення ПАР різного типу (неіоногенні – Твіни, аніонна – додецилсульфат натрію, катіонні – хлориди додециламонію та додецилпіридинію) із розбавлених індивідуальних та багатокомпонентних водних розчинів. Розраховано склад змішаного адсорбційного шару та параметри міжмолекулярної взаємодії ПАР згідно моделі Рубіна–Розена при адсорбції сумішей Твін – ДДСН і Твін – ХДДП на межі поділу фаз розчин – тверде тіло та розчин – повітря. Виявлено в розчинах сумішей НПАР – АПАР синергетичний, а в деяких сумішах НПАР – КПАР антагоністичний ефект в процесі адсорбції на парафіні. Вперше здійснено експериментально-модельний аналіз ізотерм адсорбції досліджуваних індивідуальних ПАР та їх сумішей на парафіні за допомогою основних рівнянь адсорбції та ізотерм поверхневого натягу розчинів двокомпонентних систем (ПАР + спирт) і трикомпонентних систем (ПАР1 + ПАР2 + спирт) з використанням моделі Файнермана–Міллера. Визначено оптимальні умови проведення флотаційного вилучення досліджуваних ПАР із багатокомпонентних водних розчинів (вплив природи та кількості введених реагентів, співвідношення компонентів суміші, значення рН середовища). Одержані результати можуть бути рекомендовані підприємствам текстильної, лакофарбової, паперової, хімічної, вугільної, нафтовидобувної та нафтопереробної промисловості для вдосконалення технологій вилучення ПАР.^UThe dissertation work is devoted to the establishment of colloid-chemical laws of adsorption and flotation isolation of various types of surfactants (nonionic – Twееns, anionic – sodium dodecylsulfate, cationic – dodecylammonium and dodecylpyridinium chlorides) from diluted individual and multicomponent aqueous solutions. The composition of the mixed adsorption layer and parameters of the intermolecular interaction of surfactants were calculated according to the Rubin – Rosen model for the adsorption of mixtures of Tween – sodium dodecylsulfate and Tween – dodecylpyridinium chloride at the interface of the solution – solid and solution – air. The synergistic effect in solutions of mixtures of nonionic – anionic surfactants, and in some mixtures of nonionic surfactants – cationic surfactants antagonistic effect, in the process of adsorption on paraffin has been found. For the first time, an experimental-model analysis of adsorption isotherms of the investigated individual surfactants and their mixtures on paraffin using the basic adsorption equations and surface tension isotherms of solutions of two-component systems (surfactant + alcohol) and three-component systems (surfactant1 + surfactant2 + alcohol) using the Fainerman – Miller model has been performed. The optimal conditions for the flotation isolation of the investigated surfactants from the multicomponent aqueous solutions (influence of the nature and quantity of the introduced reagents, the ratio of the components of the mixture, the pH value of the medium) have been determined.The obtained results can be recommended to enterprises of textile, paint and varnish, paper, chemical, coal, oil production and oil refining industries to improve surfactant isolation technologies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Капочкіна М. Б. 
Гідродинамічне та фізико-статистичне моделювання, як складова гідрографічного та гідрометеорологічного забезпечення флоту / М. Б. Капочкіна. — Б.м., 2021 — укp.

Загальної концепції впровадження методів математичного моделювання в геоінформаційні системи навігаційно-гідрографічного та гідрометеорологічного забезпечення мореплавства не існує, тому що вважається, що не всі задачі підлягають математичному моделюванню.Тому на першому етапі важливо на конкретних прикладах продемонструвати можливості математичного моделювання у напрямку гідрометеорологічного і, особливо, навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства, як складової системи забезпечення безпеки мореплавства шляхом ефективного маневрування та керування рухом судна, та на базі отриманого досвіду розширювати перелік задач, які практично вирішуються методами математичного моделювання. У дисертаційній роботі отримано такі наукові результати:- вперше запропоновано алгоритм підвищення точності позиціонування суден (розрахунок систематичної похибки визначення орбітальних характеристик геодезичних супутників відносно центру геоцентричної системи WGS-84), що має як фундаментальне теоретичне значення, так і може бути базою для подальшого вдосконалення (зменшення похибки) методів супутникової геодезії з метою забезпечення безпеки мореплавства, шляхом ефективного маневрування та керування рухом судна, що відрізняється відсутністю відомостей в існуючій науковій літературі;- вперше запропоновано алгоритм обчислення статистичними методами результатів математичного моделювання розповсюдження гідроакустичної хвилі за променевою теорією (встановлена можливість існування періодичного у просторі проявлення зон акустичної тіні); на практиці це дозволяє більш ефективно використовувати корабельні сонари, що дає можливість забезпечити безпеку мореплавства шляхом ефективного маневрування та керування рухом судна. В інтересах ВМС ЗС України це дозволить на більш високому рівні виконувати тактичні прийоми маневрування з урахуванням даних розрахунку акустичних полів самого корабля та акустичних полів гідроакустичних станцій;- удосконалено алгоритми статистичних обрахунків результатів математичного моделювання гідродинамічного поля судна, яке генерує корабельні хвилі, що впливають на швидкість руху судна; розроблене методичне підґрунтя визначення критичної швидкості руху судна, при збільшенні якої, за рахунок трансформації корабельних хвиль, відбувається перехід з економного на неекономний режим руху, за якого збільшення потужності не приводить до відповідного збільшення швидкості, що зменшує маневреність судна;- удосконалено алгоритми статистичних обрахунків результатів математичного моделювання акустичного поля судна; створене методичне підґрунтя для визначення залежної від швидкості руху судна довгохвильової складової акустичного поля судна, яке формується підводною частиною корпусу, що дозволяє забезпечити безпеку мореплавства шляхом ефективного маневрування та керування рухом судна в умовах мінної загрози;- отримано подальший розвиток алгоритму статистичного обчислення результатів математичного гідродинамічного моделювання гідродинамічного поля судна, яке раптово може змінювати швидкість його руху, що дозволяє забезпечити безпеку мореплавства шляхом ефективного маневрування та керування рухом судном;- отримали подальший розвиток алгоритми статистичного обчислення результатів математичного гідродинамічного моделювання дрейфових течій на прикладі акваторії Одеського торгівельного порту. Тобто виконано тестовий розрахунок вертикального розподілу швидкості та напрямку течій в акваторії Одеського торгівельного порту. За умов нагонного вітру в акваторії порту виникають дрейфові (поверхневі) та компенсаційні (придонні) течії. За таких умов дрейф суден з різною осадкою відбуватиметься у різних напрямках. У зв'язку з тим, що течії і зміни їх напрямку та швидкості з глибиною складають суттєву навігаційну загрозу, впливаючи на ефективність засобів керування судном, пропонується у портах та узкостях доповнити існуючу геоінформтивну систему інформаційним шаром 3D течій;- отримали подальший розвиток алгоритми статистичного обчислення результатів математичного гідродинамічного моделювання процесів формування на морському дні тимчасових навігаційних перешкод типу барів та банок. Ключові слова: керування рухом судна, маневреність судна, математичне гідродинамічне моделювання, фізико-статистичне моделювання, навігаційно-гідрографічне та гідрометеорологічне забезпечення, гідроакустичне поле судна, гідродинамічне поле судна, похибки супутникової геодезичної системи позиціонування.^UThere is no general concept for the introduction of mathematical modeling in geoinformation systems of navigational-hydrographic and hydrometeorological navigation, since not all tasks are subject to mathematical modeling. Therefore, at the first stage it is considered relevant to demonstrate the possibilities of mathematical modeling in the direction of hydrometeorological and especially navigational and hydrographic support of navigation, as part of the system of maritime safety through effective maneuvering and control of ship traffic and on the basis of experience to expand methods of mathematical modeling.Scientific novelty in the thesis results is to create a methodological basis for solving the problem of calculating the statistical methods the results of mathematical modeling of processes on the basis of which is provided by solving the operational navigation-hydrographic and hydrometeorological support shipping as a component of navigation safety through effective maneuver and control the movement of vehicles.In the dissertation work the following scientific results were obtained:- for the first time an algorithm for improving the positioning accuracy of ships (calculation of systematic error in determining the orbital characteristics of geodetic satellites relative to the center of the geocentric system WGS-84) is proposed, which has both fundamental theoretical significance and can be the basis for further improvement in order to ensure the safety of navigation, by effective maneuvering and control of the movement of the vessel, characterized by a lack of information in the existing scientific literature;- for the first time the algorithm of calculation by statistical methods of results of mathematical modeling of propagation of a hydroacoustic wave according to the radiation theory is offered (possibility of existence of periodic in space of display of zones of an acoustic shadow is established); in practice, this allows more efficient use of ship sonar, which makes it possible to ensure the safety of navigation by effectively maneuvering and controlling the movement of the vessel. In the interests of the Navy of the Armed Forces of Ukraine, this will allow at a higher level to perform tactical maneuvering techniques, taking into account the calculation of the acoustic fields of the ship and the acoustic fields of sonar stations;- algorithms of statistical calculations of results of mathematical modeling of acoustic field of the vessel are improved; created a methodological basis for determining the speed-dependent long-wave component of the acoustic field of the vessel, which is formed by the underwater part of the hull, which allows to ensure the safety of navigation by effectively maneuvering and controlling the movement of the vessel in a mine threat;- further development of the algorithm for statistical calculation of the results of mathematical hydrodynamic modeling of the hydrodynamic field of the vessel, which can suddenly change the speed of its movement, which allows to ensure the safety of navigation by effectively maneuvering and controlling the movement of the vessel;- algorithms for statistical calculation of the results of mathematical hydrodynamic modeling of drift currents on the example of the water area of the Odessa commercial port were further developed. That is, a test calculation of the vertical distribution of speed and direction of currents in the waters of the Odessa commercial port was performed. Under conditions of gusty wind in the water area of the port there are drift (surface) and compensatory (bottom) currents. Under such conditions, the drift of vessels with different draft will occur in different directions. Due to the fact that currents and changes in their direction and speed with depth pose a significant navigational threat, affecting the effectiveness of ship control, it is proposed to supplement the existing geoinformation system with information layer 3D flows in ports and narrows;- algorithms for statistical calculation of the results of mathematical hydrodynamic modeling of the processes of formation of temporary navigation obstacles such as bars and cans on the seabed were further developed.Key words: ship motion control, ship maneuverability, mathematical hydrodynamic modeling, physical and statistical modeling, navigation-hydrographic and hydrometeorological support, hydroacoustic field of the ship, hydrodynamic field of the ship, errors of the satellite geodetic positioning system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Науки про Землю   
12.

Курило М.М. 
Геолого-економічні критерії та перспективи розвитку бази плавиковошпатової сировини для чорної металургії України: Автореф. дис. канд. геол. наук: 04.00.19 / М.М. Курило ; НАН України; М-во України з питань навколиш. середовища; Ін-т геохімії навколиш. середовища. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Досліджено сучасний стан промислової бази плавиковошпатової сировини в Україні з метою визначення доцільності створення власного виробництва плавиковошпатових концентратів. Встановлено, що Покрово-Киреєвське та Бахтинське родовища флюориту належать до гідротермального малосульфідного стратиформного типу родовищ, що підтверджує можливість використання їх руд для виробництва флотаційних плавиковошпатових концентратів. Здійснено оцінку кон'юнктури світового, регіонального та внутрішнього ринків плавикошпатової продукції. Встановлено, що головними показниками економічної цінності родовищ за сучасних умов є ціна концентратів та обсяги їх споживання вітчизняними підприємствами. Досліджено сучасні геологічні передумови економічно ефективного освоєння родовищ плавикового шпату на території України. Доведено, що найбільш перспективним об'єктом плавиковошпатової бази України є Бахтинське родовище, доцільність розробки якого визначається умовами реалізації випущеної продукції за ринковими цінами, сприятливою міжнародною кон'юнктурою та значеннями ставки дисконтування не вище 8 - 10 %. Досліджено вплив фінансово-економічних факторів на ефективність розробки даного родовища. Обгрунтовано можливі шляхи інвестиційного забезпечення під час експлуатації Бахтинського родовища плавикового шпату.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д452(45УКР)333 + Д59(45УКР)452 + И344.8 +
Шифр НБУВ: РА337620

Рубрики:

      
13.

Соколюк С.М. 
Дії військово-морських сил у боротьбі з тероризмом на морі (70-ті роки ХХ ст. - початок XXI ст.): автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / С.М. Соколюк ; Нац. акад. оборони України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено процес розвитку форм і способів застосування військово-морських сил (ВМС) у боротьбі з морським тероризмом у другій половині XX - на початку XXI ст. Розкрито сутність даного явища, визначено його особливості та розроблено класифікацію. Виявлено чинники, які впливають на розвиток форм і способів дій ВМС у боротьбі з морським тероризмом, проаналізовано методи їх застосування у протидії тероризму на морі. Визначено тенденції та закономірності використання ВМС у боротьбі з морським тероризмом. Розроблено класифікацію морських антитерористичних операцій (дій). Запропоновано періодизацію процесу застосування сил флотів у протидії тероризму на морі. Наведено рекомендації щодо використання світового досвіду застосування ВМС у боротьбі з тероризмом на морі у 1970-х рр. - на початку XXI ст. у діяльності ВМС ЗС України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц35(0)638 + Ц66,8(4/8)-54 + Х912.523.33 +
Шифр НБУВ: РА363457

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Бобрик Л.М. 
Діагностична роль метаболічних продуктів оксиду азоту видихуваного повітря при бронхітах у моряків: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.34 / Л.М. Бобрик ; Держ. п-во "Укр. НДІ мор. медицини". — О., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням визначення діагностичних можливостей метаболічних продуктів оксиду азоту конденсату видихуваного повітря при різних формах бронхіту в моряків. Проведено аналіз соціально-епідеміологічних особливостей у моряків, хворих на хронічний бронхіт. Показано, що у структурі первинної та загальної захворюваності плавскладу захворювання органів дихання посідають 1-2 місце, а в останні роки відзначається стійка тенденція зростання питомої ваги хронічного бронхіту (ХБ). Розповсюдженість ХБ у моряків залежить від виду флоту, професії, віку та статі, стажу роботи на флоті, паління та ін. ХБ найбільш виражений серед стажованих судномехаників та судноводіїв, які працюють на суднах суховантажного флоту. Вивчено метаболізм неорганічних окислів азоту шляхом визначення нітратів, нітрітів та їх суми у конденсаті видихуваного повітря (КВП). В організмі здорових осіб виведення нітратів з експіратом у 3 рази вище, ніж нітрітів. Серед хворих на хронічний обструктивний бронхіт виведення з експіратом окислів азоту у 2 рази нижче, ніж у хворих на хронічний необструктивний бронхіт та здорових осіб. Визначена більша інтенсивність виділення нітратів та нітрітів легенями, ніж нирками у 8 разів у здорових осіб, та у 4 рази у хворих на ХБ. Обгрунтована доцільність розрахунку концентраційних показників екскреторних продуктів на одиницю креатинину в експіраті як нового для КВП діагностичного критерію, що дозволяє чітко розмежовувати групи хворих за виведенням окислених та неокислених сполук азоту. Розроблений нітрогліцериновий тест з оцінкою експірату може бути використано для контролю за ефективністю лікування хворих на ХБ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р412.201.1-434

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Давидовська Г.І. 
Діяльність С.О. Макарова в контексті розвитку науки і техніки: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.07 / Г.І. Давидовська ; Держ. екон.-технол. ун-т трансп. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше в українській історіографії комплексно досліджено життєвий шлях, наукову спадщину й адміністративну діяльність відомого вітчизняного флотоводця й ученого С.О. Макарова (1848 - 1904). Розкрито умови формування його наукового світогляду як дослідника й особистості, розроблено періодизацію життя та творчості. До наукового обігу введено маловідомі сторінки з біографії ученого, проаналізовано основні напрями його наукових досліджень: праці з теорії корабля, зокрема, його непотоплюваності, а також океанографії, гідрології, гідрографії та морської тактики. На підставі вивчення опублікованих і рукописних праць ученого значно поглиблено знання про розвиток вітчизняного кораблебудування, охарактеризовано стан інфраструктури морського транспорту. Зроблено огляд наукових праць С.О. Макарова, присвячених дослідженню Північного Льодовитого океану. Розкрито суттєвий внесок ученого у розвиток науки теорії корабля, кораблебудування, морської тактики, мінної справи, артилерії, географії, океанографії, океанології, морської техніки. Наведено матеріали про адміністративну діяльність С.О. Макарова на державних посадах, зокрема, як керівника порту та голови Кронштадту, керівника морських ескадрів у Тихому океані, Чорному та Середземному морях. Зазначено, що наукові арктичні експедиції С.О. Макарова на першому в світі потужному криголамі "Єрмак" у 1899 та 1901 рр. започаткували новий етап підкорення та дослідження території Північного Льодовитого океану.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О4 г/д(4РОС) Макаров, С.О. + Ц66,8(4РОС)5-243.1 Макаров С. +
Шифр НБУВ: РА362914

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
16.

Єрмакова О.П. 
Ежекційно-циклонний флотаційний пристрій для очищення води: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.08 / О.П. Єрмакова ; Укр. держ. хім.-технол. ун-т. — Д., 2001. — 19 с. — укp.

Розроблено дисипативно-сорбційну модель масопереносу розчинних забруднень з об'єму рідини до поверхні бульбашок у прямоточному змішувачі та гідродинамічну модель циклонного флотатора. Виконано теоретичні розрахунки, які дозволяють встановити основні закономірності проведення процесів масопереносу та гідродинаміки у флотаторі. Теоретичні розрахунки підтверджено експериментальними дослідженнями. Час перебування води в запропонованому флотаторі на 1 - 2 порядки менше, ніж у відомих барботажних флотаторах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.104 + Н761.204.3
Шифр НБУВ: РА313302 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
17.

Авраменко Н.Л. 
Еколого-економічна оцінка ефективності технології промислового водоочищення (на прикладі ЦПВ): Автореф. дис... канд. техн. наук: 21.06.01 / Н.Л. Авраменко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2005. — 21 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан способів оцінки ефективності технології промислового водоочищення. Установлено основні недоліки сучасної системи екологічного нормування впливу господарської діяльності на стан водних екосистем. Розроблено методологію еколого-економічної оцінки ефективності технології промислового водоочищення, яку можна застосовувати для аналізу впровадженої технології очищення стічних вод та визначення оптимальної технології водочищення у період реконструкції чи становлення виробництва. Уперше запропоновано визначення екологічної ефективності цієї технології шляхом установлення асимілюючої здатності водних об'єктів за полютантами фізико-хімічного складу стоків підприємств. Розроблено методику еколого-економічної оцінки ефективності технології промислового водоочищення для підприємств ЦПП. Визначено екологічну й економічну ефективність даної технології для Київського картонно-паперового комбінату (ККПК). Показано низьку ефективність установлення норм ГДС згідно з чинним законодавством. Розроблено пропозиції стосовно підвищення ефективності водоочисних заходів, зокрема технічні рішення (удосконалення технології очищення) та економічні методи (систему екологічного оподаткування). За результатами проведених досліджень показано, що використання радіальних відстійників на локальних очисних спорудах не забезпечує ефективного освітлення стоків ЦПВ. Доведено, що застосування флотації та фільтрування для доочищення стоків ЦПВ забезпечує повторне використання води, зниження втрати волокнистої сировини, що призводить до зниження водоємності виробництва, об'єму стоків і зменшення навантаження на загальнозаводські очисні споруди. На підставі результатів дослідження фракційного складу скопу доведено, що середньоволокниста фракція є суттєвішою, яку можна повертати у виробництво, не погіршуючи паперотвірні властивості макулатури. За даними моделювання екологічного стану р.Дніпро внаслідок скиду ПСВ, результатів досліджень процесів флотації, фільтрування та зневоложення осадів розроблено принципову технологічну схему ресурсоощадної технології очищенням зворотних вод ЦПВ на локальних очисних спорудах ККПК, що дозволяє підвищити її екологічну ефективність і є найбільш оптимальною для модернізації типових локальних очисних споруд ЦПВ. Розглянуто основні шляхи вдосконалення екологічного оподаткування на скиди у водні об'єкти як чинника стимулювання до охорони та раціонального використання водних ресурсів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.220.4 +
Шифр НБУВ: РА339823

Рубрики:

      
18.

Шумлянська О.І. 
Економіко-математичні моделі планування основної виробничої діяльності судноплавних компаній: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / О.І. Шумлянська ; Одес. держ. морс. ун-т. — О., 2001. — 17 с.: рис. — укp.

Досліджено проблему підвищення ефективності виробничо-господарської діяльності вітчизняних судноплавних компаній шляхом удосконалення планування роботи флоту на основі методології бізнес-планування. До процесу планування здійснено комплексний підхід, що сполучає маркетингові дослідження з векторною оптимізацією. Це дозволяє обгрунтовано визначати цілі судноплавної компанії та будувати економіко-математичні моделі багатокритеріальних оптимізаційних задач планування виробничої діяльності, адекватні маркетинговим позиціям, які займає компанія на ринку транспортних послуг. Визначено та розв'язано задачі з лінійними та нелінійними критеріями оптимізації, виражені кількісними та якісними показниками, особливо важливими під час планування за ринкових умов. Розроблено методику оцінки ризику планових рішень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.1-230.301 + У9(4УКР)374.1-230.301
Шифр НБУВ: РА314595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Підлісний І.П. 
Економіко-математичне моделювання інвестиційної діяльності на водному транспорті: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / І.П. Підлісний ; НАН України. Міжнар. наук.-навч. центр інформ. технологій та систем. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Розглянуто особливості інвестиційної діяльності на водному транспорті. Водний транспорт є складовою транспортної системи України та призначений забезпечувати ефективне функціонування економіки, вирішувати стратегічні завдання економічного та соціального характеру. Планування інвестицій спрямовується не лише на підвищення експлуатаційних показників суден і об'єктів інфраструктури, зменшення витрат на виробництво, але й на поліпшення умов праці, підвищення культури виробництва, забезпечення високої якості транспортного обслуговування, безпеки руху й екологічної безпеки, що відповідає принципу єдності науково-технічних, соціально-економічних завдань розвитку водного транспорту. Розроблено економіко-математичну модель системи порт - флот. Проблема оптимізації розподілу інвестицій полягає у пошуку такої етапності нарощування потужностей перевантажувальних комплексів, яка сприяє повному оволодінню плановими вантажопотоками та відповідає вимогам флоту. Обгрунтовано рішення задачі оптимізації, суттю якого є розміщення та розвиток бункеровочних баз комплексу у два етапи, а саме: на першому - розподіл планових обсягів нафтопродуктів між бункеровочними базами регіону за роками планового періоду; на другому - оптимізація послідовності станів розвитку кожної з бункеровочних баз для кожного року планування, що забезпечує необхідну виробничу потужність за умови заданого закріплення баз за портами обслуговування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374-56 в611 + У9(4УКР)374-56 в611
Шифр НБУВ: РА346672

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Дідківська Л.О. 
Економіко-математичне моделювання діяльності флоту судноплавної компанії (на прикладі АСК "Укррічфлот"): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / Л.О. Дідківська ; НАН України. Міжнар. наук.-навч. центр інформ. технологій та систем. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Для ефективного використання флоту судноплавної компанії та одержання найбільш раціональних економічних показників проведено економіко-математичне моделювання роботи суден на певних напрямках вантажопотоку. Визначено передумови формування, фактори становлення, розвитку та функціонування компанії, розглянуто основні напрямки стратегії її розвитку та розроблено економіко-математичні моделі діяльності флоту, які забезпечують визначення мінімальних витрат на його утримання та транспортування вантажів на певних напрямках і максимальних прибутків від виконання транспортної роботи. Запропоновано модель вибору варіанту рішення діяльності суден судноплавної компанії для одержання найбільш якісних з точки зору ефективності економічних показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.51в611 + У9(4УКР)374.51в611
Шифр НБУВ: РА324865

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського