Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (124)Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>K=НАБІГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Єфремова Н.В. 
Визначення параметрів хитавиці малого судна при підході до судна-партнера на рейдовій стоянці: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.01 / Н.В. Єфремова ; Одес. держ. мор. ун-т. — О., 2001. — 19 с. — укp.

Розглянуто задачу визначення параметрів хитавиці малого судна-оператора (бункеровника, баржі, рейдового катера, нафтосміттєзбирача) у хвильовому полі складної структури навколо великотонажного судна-партнера, що знаходиться на мілководді. Хвильове поле утворене регулярним хвилюванням, що набігає під довільним кутом, і дифракцією хвиль судном-партнером. Дифракційну задачу розв'язано методом асимптотичних розкладень. Отриманий теоретично розв'язок реалізовано у вигляді комплексу програм для ПЕОМ. Порівнювальний аналіз експериментальних даних, одержаних у дослідному басейні Одеського морського університету, з результатами масового розрахунку за одержаними наближеними формулами показав їх задовільну відповідність. Розроблений комплекс програм для розрахунку хитавиці малого судна в складному хвильовому полі дозволив визначити таку траєкторію підходу малого судна до великого, у разі слідування за якою інтенсивність хитавиці малого судна буде меншою за задані обмеження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О428-011.25
Шифр НБУВ: РА312962 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Маслова А. І. 
Вплив змінності аеродинамічного моменту на рух гравітаційно-стабілізованих космічних апаратів відносно центру мас: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.02.01 / А. І. Маслова ; НАН України, Ін-т механіки ім. С.П. Тимошенка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено рух в навколоземному просторі гравітаційно-стабілізованого супутника як твердого тіла відносно центру мас. Враховано змінність аеродинамічного моменту залежно від орієнтації супутника відносно набігаючого потоку та змінність щільності атмосфери на орбіті, що обумовлена: здуттям атмосфери на сонячній стороні Землі; змінністю висоти орбіти через несферичність гравітаційного поля Землі; змінністю висоти орбіти через еліптичність орбіти. Побудовано та використано під час досліджень руху супутників математичну модель аеродинамічного моменту, що враховує його змінність і придатна для аналітичних досліджень динаміки супутників. Розвинено методи дослідження руху супутника в режимі гравітаційної стабілізації. Визначено нові закономірності руху супутника відносно центру мас і показано, що змінність аеродинамічного моменту може суттєво погіршити точність орієнтації розглянутого класу супутників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О62-015
Шифр НБУВ: РА380230 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Кнауб Л.В. 
Газодинамічні процеси взаємодії полідисперсних потоків у вихрових апаратах: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.14.06 / Л.В. Кнауб ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2005. — 29 с. — укp.

З метою вирішення важливої народногосподарської проблеми економії енергії та покращення стану довкілля обгрунтовано необхідність впровадження у технологічні процеси вихрових апаратів, що працюють за замкнутим циклом на альтернативних видах палива і дозволяють зменшити енергоспоживання. Обгрунтовано теорію вихрових гетерогенних потоків у процесах змішування або поділу на компоненти та проаналізовано зміни газодинамічних параметрів під час взаємодії основного й набігаючого потоків у зонах вільного, змушеного та потенційного вихрів. На підставі всебічного дослідження динаміки газодинамічних функцій і параметрів у вихрових потоках розроблено напівпромислові та промислові зразки сепараторів, випаровучів-змішувачів і холодильних агрегатів з урахуванням вимог технологічних процесів термостатування, сепарування та підготовки робочих сумішей для найбільш ефективного згоряння. Відзначено, що запропоновані вихрові газодинамічні апарати менш енерго- та металоємні, більш надійні, мають менші габарити та вартість у порівнянні з існуючими за рахунок відсутності в їх конструкції рухливих вузлів і систем і покращених екологічних показників завдяки функціонуванню за замкнутим циклом. Результати практичних випробувань використано для розробки методу розрахунку вихрових апаратів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З392.4-01 +
Шифр НБУВ: РА336208

Рубрики:

      
4.

Мирончук М.В. 
Генерація поверхневих та внутрішніх хвиль локальними неоднорідностями в рідині: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.02.05 / М.В. Мирончук ; НАН УкраЇни. Ін-т гідромеханіки. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Узагальнено нелінійну модель генерації хвиль локальними неоднорідностями у рідині скінченної глибини для випадку багатошарових та намагнічуваної (двовимірний випадок) рідин. Проаналізовано вплив магнітних параметрів на поширення лінійних поверхневих хвиль у магнітній рідині зазначеної глибини без неоднорідності. Отримано розв'язок тривимірної лінійної задачі про генерацію поверхневих хвиль набіганням однорідного потоку на два витоки, що дало змогу дослідити вплив числа Фруда та відстані між витоками на зміну форми вільної поверхні. Значну увагу приділено впливу фізичних параметрів моделі на розповсюдження гармонічних хвиль у тришаровій рідині.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В253.322,022 + В253.342,022
Шифр НБУВ: РА310647 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Решетняк О.А. 
Демодуляція широкосмугових сигналів з оцінкою параметрів нестаціонарного радіоканалу адаптивним фільтром Калмана: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.12.13 / О.А. Решетняк ; Одес. нац. акад. зв'язку ім. О.С.Попова. — О., 2006. — 15 с. — укp.

Досліджено задачу оцінювання параметрів нестаціонарного радіоканалу адаптивним фільтром Калмана за пілот-сигналом. Задачу оцінювання параметрів каналу (коефіцієнта передачі, набігу фази та затримки сигналу) розв'язано для забезпечення оптимальної демодуляції широкосмугових сигналів у системах зв'язку з рухомими об'єктами, канали яких відносяться до класу нестаціонарних. Досліджено властивості фільтра Калмана та розроблено скалярний рекурентний алгоритм адаптивної фільтрації Калмана. Розроблений алгоритм має утричі меншу обчислювальну складність у порівнянні з відомими алгоритмами. Розроблено метод і схеми оцінювання параметрів нестаціонарного радіоканалу за допомогою адаптивного фільтра Калмана за пілот-сигналом: схему відновлення коливання та схему тактової синхронізації. Ефективність розроблених схем визначено в результаті комп'ютерного моделювання системи зв'язку з рухомими об'єктами стандарту UMTS, для цього створено відповідну математичну модель.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З884.16-01 +
Шифр НБУВ: РА345915

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
6.

Мариношенко О.П. 
Динамічне деформування видовжених балкових систем набігаючим повітряним потоком: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.02.09 / О.П. Мариношенко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2010. — 23 с. — укp.

Запропоновано метод задання апроксимацій переміщень довільних точок консольної балкової системи (КБС), на підставі з основних положень теорії пружності, які здатні описувати різні типи згинних крутильних і повздовжніх переміщень та є порівняно простими в практичних застосуваннях. Наведено уточнений підхід до визначення силових факторів, які діють на поверхню КБС. Запропоновано принцип можливих переміщень для динамічного аналізу силових і кінематичних характеристик у точках КБС і повітряного потоку. Проведено на пїдставі одержаних співвідношень і рівнянь руху обчислення компонент векторів переміщень, тензорів напружень і деформацій, тиску повітряного потоку в характерних точках і перерізах КБС - крила літака. Досліджено статистичну та динамічну стійкість КБС у разі її взаємодії з повітряним потоком. Підтверджено достовірність вибраної моделі КБС і методів розрахунку на підставі числового та натурного експериментів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н112.106.9
Шифр НБУВ: РА375309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Хлопов Г.І. 
Когерентні системи ближньої радіолокації міліметрового діапазону: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.12.17 / Г.І. Хлопов ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2002. — 33 с. — укp.

Проведено теоретичне узагальнtння та нове вирішення наукової проблеми - створення когерентних систем близької та надблизької радіолокації в короткохвильовій частині міліметрового діапазону. Розроблено методи формування та обробки сигналів з урахуванням особливостей у процесі генерування, поширення та розсіювання випромінювання в короткохвильовій частині міліметрового діапазону. Встановлено критерій когерентності випромінювання передавального пристрою, закономірності поширення та розсіювання сигналів на приземних трасах, включаючи флуктуації фазового набігу, відбиття від опадів, рослинності та складних об'єктів, а також розсіяння у сфокусованих пучках. Запропоновано метод розпізнавання рухомих наземних об'єктів, а також створено технологічні радіолокаційні системи для систем охоронної сигналізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З95-5-01 +
Шифр НБУВ: РА322199

Рубрики:

      
8.

Шеломенцев-Терський С.В. 
Лучеськ X-XV ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.04 / С.В. Шеломенцев-Терський ; НАН України. Ін-т археології. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням розвитку міста Лучеська середньовічного періоду. Лучеськ, як місто, сформувався на базі одного з племінних центрів волинян. У кінці Х ст. в ньому було збудовано потужну фортецю, яка стала опорним пунктом поширення влади київських князів на землі в басейні р.Стир. Виділення Лучеська в кінці ХІ ст. у центр князівського уділу прискорило його розвиток, що проявилося в швидкому збільшенні площі поселення, у структурі якого існували дві частини: дитинець і окольний город (посад). У ХІІ - 1-й половині ХІІІ ст. Лучеськ формується як визначний економічний центр Волині, столиця князівства. В цей час виникає третя укріплена частина міста - торгово-ремісничий Поділ. У 2-ій половині ХІІІ - 80-90-х рр. ХІV ст., не дивлячись на ординські набіги, Лучеськ продовжує розвиватись як визначне місто і залишається столицею окремого князівства. Споруджуються кам'яні укріплення Верхнього і Нижнього замків. З кінця ХІV і в ХV ст. Лучеськ поступово втрачає своє політичне значення, але залишається визначним центром ремесла і торгівлі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т4(23УКР)4

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Крижановський А.С. 
Математичні моделі взаємодії течії повітря з пружно закріпленою лопаттю та їх використання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.01 / А.С. Крижановський ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Вивчено флатерні перетворювачі, принцип дії яких заснований на взаємодії пружно закріпленої лопаті з набігаючим потоком повітря. Розроблено математичні моделі перетворювачів з горизонтальним і вертикальним розташуванням лопатей. Досліджено коливання лопаті без навантаження та за умов підключеного навантаження, роль якого відігравав гідравлічний поршневий насос подвійної дії та електрична машина, що працює в генераторному режимі. Запропоновано засоби захисту флатерних перетворювачів від зруйнування. Отримано розрахункові формули, що дозволяють визначити характеристики - критичну швидкість флатера та частоту коливань лопаті. Виявлено вплив нестаціонарності повітряного потоку на основні характеристики пристроїв. Оцінено ефективність флатерних перетворювачів шляхом визначення коефіцієнта використання енергії вітру. Отримано залежності критичної швидкості флатера та частоти коливань крила від геометричних, жорсткісних і масових параметрів перетворювачів, надано рекомендації щодо визначення основних параметрів пристроїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-043-016.65
Шифр НБУВ: РА315350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
10.

Криштопа Л.І. 
Навантаженість багатопарних фрикційних вузлів гальмівних систем бурових лебідок: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.12 / Л.І. Криштопа ; Івано-Франків. нац. техн. ун-т нафти і газу. — Івано-Франківськ, 2006. — 19 с. — укp.

Показано можливість зниження динамічної та теплової навантаженості стрічково-колодкових гальм лебідок бурових установок за рахунок використання нового типу фрикційного вузла стрічково-колодкового гальма. Виконано математчний опис динамічних процесів на першій та другій стадіях гальмування нового типу фрикційного вузла та одержано аналітичні залежності для визначення його основних експлуатаційних і конструктивних параметрів сил тертя, зусиль натягів набігаючої та збігаючої гілок стрічки, гальмівних моментів, радіуса та ширини ободу гальмівного шківа. Розроблено метод для визначення теплових втрат від поверхонь гальмівних шківів. На підставі результатів проведених експериментальних досліджень нового багатопарного фрикційного вузла гальма встановлено закономірності зміни питомих навантажень, поверхневих температур, коефіцієнтів тертя, зношування зовнішніх і внутрішніх поверхонь фрикційних вузлів гальма. Визначено закономірності впливу статичного та динамічного коефіцієнтів взаємного перекриття зовнішніх і внутрішніх пар тертя на величини сил тертя, його коефіцієнти, поверхневі температури та тривалість гальмування на різних стадіях. Для зниження теплової навантаженості фрикційних вузлів стрічково-колодкових гальм бурових лебідок розроблено конструкцію охолодження гальмівного шківа за рахунок використання термоелектричного ефекту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И131.02-5-01 +
Шифр НБУВ: РА345008

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Халіпова Н.В. 
Обгрунтування норм утримання колії в перехідних кривих по неспівпадінню відводів кривизни та підвищення: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.06 / Н.В. Халіпова ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. — Д., 2002. — 21 с.: рис. — укp.

Наведено багатомасову нелінійну модель просторових коливань пасажирського вагона та колії за умов руху на прямих ділянках. Запропоновано рівняння, що описують рух на ділянках змінної кривизни, пружно-в'язкою основою у горизонтальному та вертикальному напрямку з зосередженими масами та можливістю задавати нерівності колії для оцінки основних показників руху екіпажу у взаємозв'язку з кривизною колії, що дає змогу одержати та проаналізувати загальні координати та швидкості тіл системи, сили в з'єднувальних елементах системи екіпаж - колія, переміщення та швидкості переміщень силових елементів, деформації, просковзування та сили за поверхнею кочення та гребені в зоні контакту колеса та рейки. Розроблено математичну модель комплексного аналізу показників силової взаємодії поїзда та колії, зносу рейок, комфортабельності та безпеки руху, а також для факторного аналізу основних показників руху екіпажа у взаємодії з колієй залежно від різних факторів: швидкості, виду нерівності, параметрів кривої. Виявлено та проаналізовано закономірності виникнення додаткових горизонтальних коливань, викликаних набіганням колінних пар на зовнішню рейку перехідної кривої, та їх вплив на величину відповідних поперечних прискорень кузова пасажирського вагона залежно від будови конкретної кривої, швидкості руху, порушень в утриманні перехідних кривих та інших чинників, а також умови, за яких показники взаємодії - коефіцієнти горизонтальної та вертикальної динаміки, поперечні прискорення та коефіцієнти стійкості проти вкочування гребеня колеса на головку рейки - досягають граничних припустимих значень. Одержано нові аналітичні вирази для визначення швидкості руху вагона в перехідній кривій з незбігом відводів кривизни та підвищення з урахуванням додаткових коливань кузова, що спричинені цими незбігами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О211-082.5
Шифр НБУВ: РА321396

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Ігнатьєва О.В. 
Підвищення безвідмовності вагона електропоїзда прогнозуванням працездатності й удосконалюванням динамічних властивостей екіпажної частини: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / О.В. Ігнатьєва ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 25 с. — укp.

З метою підвищення безвідмовності екіпажної частини електропоїзда ЕПЛ9Т проведено прогнозування працездатності та удосконалено параметри пружно-дисипативних зв'язків і конструкції ресорного підвішування. Розроблено систему діагностування технічного стану електропоїздів, за допомогою якої визначено несправності екіпажної частини, пов'язані з динамічним впливом. Методом математичного моделювання руху електропоїзда по випадкових нерівностях колії виявлено причини динамічної навантаженості. Удосконалено критерії для визначення динамічних якостей рухомого складу та безпеки руху, зокрема коефіцієнт стійкості від сходу з рейок, кут набігання, зношування гребенів бандажів колісних пар. Експериментально одержано аналітичні залежності для теоретичного визначення динамічних характеристик електропоїзда від зміни конструктивних параметрів ресорного підвішування. Шляхом прогнозування часу безвідмовної роботи екіпажної частини удосконалено пружно-дисипативні зв'язки та конструктивні параметри ресорного підвішування, що забезпечує поліпшення динамічних якостей електропоїзда й зменшення зношування гребенів бандажів колісних пар, що підвищує безвідмовність вагона електропоїзда в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О245-046-01 +
Шифр НБУВ: РА349680

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Спірягін В.І. 
Поліпшення динамічної взаємодії локомотива і шляху: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / В.І. Спірягін ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 21 с. — укp.

Уперше розроблено комплексний критерій для оцінки тягово-динамічних якостей локомотива, що враховує розподіл діючих сил тяги, вертикальних навантажень і динамічних сил поміж вісями локомотиву. Проведено оцінку взаємодії між візками з радіальним установленням колісних пар і рейками з урахуванням фрикційної взаємодії кожної колісної пари з рейками. Одержано аналітичний опис закономірностей зміни сили зчеплення залежно від відносного ковзання та напряму вектора ковзання колеса по рейці, фрикційного стану поверхонь контакту, вертикального навантаження, швидкості руху, розташування колеса відносно рейки, кута набігу. Запропоновано методи моделювання сили зчеплення. Розроблено теоретичні положення визначення фактора зношення колісної пари рейкового екіпажу, що дають змогу урахувати знос поверхні кочення бандажу на кривих і прямих ділянках шляху у вертикальній і горизонтальній площинах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О23-015.2 +
Шифр НБУВ: РА330129

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Бондаренко О.М. 
Розробка методів розрахунку та підвищення точності автогенераторних пневмомеханічних вимірювальних перетворювачів тиску навігаційних систем: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.01 / О.М. Бондаренко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2004. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано новий фізичний механізм перетворення, на якому базується принцип дії автогенераторних пневмомеханічних вимірювальних перетворювачів тиску (ВПТ), який полягає у впливі пружності газу, що залежить від тиску цього газу, на власну частоту пневмомеханічного резонатора (ПМР) ВПТ за певного співвідношення параметрів такого резонатора. Визначено та досліджено в аналітичному вигляді функції перетворення, якими є залежності вихідної частоти від вимірюваного тиску та умова роботоздатності пневмомеханічних ВПТ, за якої вихідна частота приладу одночасно і необхідним чином залежить від вимірюваного тиску. Одержано узагальнену математичну модель пневмомеханічного ВПТ, яка враховує геометрію ПМР, фізичні властивості його складових, умови експлуатації ВПТ навігаційних систем. Оцінено основні похибки та розроблено новий метод підвищення точності пневмомехнічних ВПТ на базі побудови ПМР на резонуючому елементі спеціальної форми з декількома видами власних коливань, за власними частотами яких визначаються та алгоритмічно компенсуються у вихідному сигналі ВПТ його основні похибки. Показано можливість вимірювання таким ВПТ навігаційної системи повітряних сигналів статичного та повного тиску набігаючого потоку з основною приведеною похибкою не вище 0,02 % від верхньої межі вимірювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О571-521-02 +
Шифр НБУВ: РА333546

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Нільва О.Ю. 
Сили хвильової природи, що діють на судно на чималому мілководді та мілині: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.01 / О.Ю. Нільва ; Одес. держ. мор. ун-т. — О., 2001. — 18 с. — укp.

Розглянуто гідродинамічну задачу про визначення потенціалу швидкостей дифрагованого хвильового руху рідини у разі набігання регулярних хвиль малої амплітуди на судно, що знаходиться на чималому мілководді або на мілині. Відповідну крайову задачу розв'язано засобом зрощуваних асимптотичних розкладень. Одержано наближену формулу для потенціалу швидкостей дифракційного руху рідини, яка дозволила збудувати вирази для складових усіх категорій хвильових збурюючих сил та моментів. На підставі задовільної відповідності експериментальних даних, одержаних у дослідному басейні Одеського державного морського університету, а також результатів масового розрахунку за одержаними наближеними формулами запропоновано інженерну методику, що включає процедуру визначення амплітуд різноманітних складових хвильового збурюючого навантаження та спосіб побудови епюр розподіленого хвильового навантаження. Розроблено доповнення до розрахункової схеми оцінки загальної міцності судна, що дозволило враховувати посадку на мілину.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-011.213 + О491.1
Шифр НБУВ: РА312816 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Храмова Т.І. 
Стабільність структури та властивостей епітаксійних плівок YBasub2/subCusub3/subOsub7-x/sub: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.07 / Т.І. Храмова ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1998. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В368.2,022

Рубрики:

      
17.

Стоянов П. Ф. 
Удосконалення теплообмінних поверхонь апаратів повітряного охолодження: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.14 / П. Ф. Стоянов ; Одес. держ. акад. холоду. — О., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розглянуто питання удосконалення теплообмінних поверхонь апаратів повітряного охолодження. Запропоновано нове конструктивне рішення трубчастореберної поверхні теплообміну, яке поєднує особливості формування місцевих турболізаторів потоку та властивостей легкообтічних тіл. Проаналізовано вплив різних геометричних параметрів на теплові й аеродинамічні характеристики поверхні теплообміну, виявлено закономірності впливу кута нахилу та кроку ребер на характер потоку. Одержано робочі рівняння з тепловіддачі й аеродинамічного опору пучків труб залежно від компоновок і швидкісних умов потоку повітря, що набігає. За допомогою числового моделювання вивчено структуру потоку в міжреберному каналі у разі варіювання конструктивних параметрів оребрення, динаміку зміни швидкісних характеристик. Перевірено адекватність застосування розрахункової моделі для оцінювання обтікання ребристих поверхонь теплообміну потоком теплоносія.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З368-01 +
Шифр НБУВ: РА380727 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Крютченко О. О. 
Захисні споруди скіфського часу Дніпро-Донецького Лісостепу. / О. О. Крютченко. — Б.м., 2020 — укp.

Будівельні традиції населення Дніпро–Донецького Лісостепу скіфського часу були пов'язані з вихідними районами його міграції – Дніпровським лісостеповим Правобережжям. З середини – другої половини VI ст. до н.е. на основі специфічних природно-географічних умов проходив процес формування власної традиції. Спільні походження та екологічна ниша сприяли створенню подібних укріплень в межах цього етнокультурного масиву племен у VI-V ст. до н.е. Деякі особливості будови укріплень, імовірно, могли перейняти племена лісової зони (захисне предграддя, багаторядна система захисту, пропечена серцевина валу).Укріплення Дніпро-Донецького Лісостепу у повній мірі відповідають рівню розвитку фортифікаційного мистецтва населення Європи VІ-V ст. до н.е. Простих фортифікацій було достатньо для захистку від набігів нечисельних груп кочовиків чи розбійницького нападу сусідів. Хоча поява у V-ІV ст. до н.е. багаторядних захисних ліній може свідчити про деякі зміни у військовій тактиці.^UStudying materials of the protective structures is important in the field of military art. The fortifications of Eastern Europe are represented by defensive structures of ancient hillforts (shafts, moats and escarpments) and «long shafts» of Scythian time. These objects were important spatial and chronological markers of the Dnieper-Donetsk Forest-steppe cultures. The evidences of written sources are limited only by Herodotus's remarks about the existence of a town in this region with wooden walls and the city of Gelon. The main source of research is archaeological materials. Most of the settlements in the region (123 of 148) are examined through exploration. The visual and instrumental plans were fixed, field materials were collected, and the trenches were carried out. At 36 fortifications, partial or full sections of protective structures were made. Despite the numerous preliminary studies, the genesis, chronology and functional load of ancient settlements still remain topical issues. Investigation of protective structures is connected with the study of ancient construction building techniques, definition of the relationship type of nomadic and settled population of Eastern Europe and the role of ancient settlements in this complex system of contacts. The natural and geographical conditions of the environment were directly influenced by the place and the configuration of protective structures. The contours of the settlement directly depended on the shape of the cape, plateau or terrace. A large array of information on the planigraphic and topographical features of the fortifications was worked out by A.O. Moruzhenko and led to the creation of a working classification. Today, this particular systematization is widely used in scientific literature. One of the major drawbacks of this work is the perception of fortified settlements as static structures that were created simultaneously, with the same plan and didn't evolve over time. We tend to perceive hillforts as settlements that had changed in space and had been rebuilt over the course of their existence. However, the lack of information leaves the concept of a new typology only a perspective.Thus, the moat could serve as an element of passive and active defense, as well as a source for soil while constructing the shaft. The diversity of moat types, even in a single hillfort, indicates that when forming this element of defense, a special and conscious choice of ancient builders was made.The entrance to the fortress was the most vulnerable place in the entire fortification system. The complex of entrances to the settlement was intended to provide a settlement with normal functioning of people and goods movement, both in peaceful and wartime. Therefore, the structure and its defense required great skills and high knowledge of military affairs. Most of the settlements are located on high, steep slopes, therefore the entrances most often were arranged on the lower side. Sometimes settlements had several entrances. The builders wanted to protect them as much as possible, creating an additional system of shafts and moats, or using the fortified suburb that surrounded the main courtyard, in order to achieve tactical flanking fire.The protective structures of many ancient settlements contain signs of rebuilding, namely separate elements (shafts and moats) and protective lines. That is, they could radically change their contour, as to increase (Tsyrkunivske hillfort), and to the side of the decline (Southern Shaft of Bilsk hillfort). Despite the fact that the creation of tree-earthen structures of domestic and sacred nature was an integral part of life of the forest-steppe during Scythian time, the construction of protective structures was very laborious measure. The desire for rounded forms and attempts to make maximum use of natural barriers testifies to the efforts of ancient population to avoid large volumes of work, without prejudice to the defense capability. Despite the large volumes of labor, defensive structures shouldn't be considered as long-term construction. Probably, in most cases, they were reduced to a short time in the conditions of mobilization of a large amount of labor.Fastening of the Dnieper-Donetsk Forest-steppe corresponds to the level of development of Europe fortification in VІ-V centuries BC, in general. The population of the Dnieper-Donetsk Forest-steppe took over the building traditions from the Right- Bank Ukraine. From the middle-second half of VI century BC on the basis of specific natural-geographical conditions the process of forming own tradition took place. The common origin and ecological niche, contributed to the creation of such fortifications within this ethnocultural massif of tribes in VI-V centuries BC. Some features of fortifications construction, presumably, could be taken by the northern forest tribes (protective fortified suburb, multi-row protection system, baked core of the shaft).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Кулик М. В. 
Асинхронний електропривод з цифровою системою дискретно-фазового управління / М. В. Кулик. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуальної наукової задачі створення нового принципу управління швидкістю обертання ротора асинхронного двигуна, який зберігає переваги векторного методу управління, але в той же час принципово відрізняється від чисто скалярного і чисто векторного методів і передбачає розробку системи управління, яка не використовує громіздкий алгоритм координатних19перетворень і забезпечує максимальну відповідність режимів роботи асинхронного двигуна заданому оператором алгоритму.Розроблено дискретно-фазовий спосіб управління асинхронним електроприводом і доведено, що така система дозволяє формувати вихідні напруги перетворювача частоти по заданому оператором алгоритму, забезпечує безперервність набігу фази при будь-яких змінах режимів роботи двигуна зі збереженням умови відносини ефективного значення вихідної напруги до частоти обертання ротора.Розроблено нову систему рекуперації енергії з дискретно-фазовим управлінням, яка не містить окремий випрямляч і автономний інвертор напруги з блоком формування широтно-імпульсно модульованого сигналу і автоматично відстежує поточні фази мережі живлення і одночасно є стабілізатором напруги в колі постійного струму.Вперше запропонована потрійна система захисту перетворювача частоти, заснована на вимірі вхідної ємності IGBT з формуванням відповідного захисного інтервалу, що знижує ризик протікання струму короткого замикання, реалізує жорстке завдання максимальних режимів роботи інвертора, а також оперативно формує сигнал його відключення.Ключові слова: асинхронний електропривод, система управління асинхронним двигуном, фазове управління, дискретне управління, перетворювач частоти, рекуперація енергії, багатоступеневий захист силового модуля.^UThe dissertation is devoted to solving an urgent scientific problem of creating a new principle of control of the rotor speed of an induction motor, which retains the advantages of the vector control method, but at the same time is fundamentally different from purely scalar and purely vector methods and provides for the development of a control system that does not use a cumbersome algorithm of coordinate transformations and ensures maximum correspondence of the operating modes of the asynchronous motor to the algorithm specified by the operator.A discrete-phase method for controlling an asynchronous electric drive has been developed and it has been proven that such a system makes it possible to form the output voltage of the frequency converter according to the algorithm specified by the operator, ensures the continuity of the phase incursion for any changes in the engine operating modes while maintaining the condition of the ratio of the effective value of the output voltage to the rotor speed.A new system of energy recovery with discrete-phase control has been developed, which does not contain a separate rectifier with a pulse-width-modulated signal generating unit, and automatically monitors the current phases of the power supply.For the first time, a triple frequency converter protection system was proposed, based on measuring the input capacity of the IGBT with the protective interval.Keywords: asynchronous electric drive, asynchronous motor control system, phase control, discrete control, frequency converter, multiphase and multilevel systems, energy recovery, multi-stage protection of the power module, IGBT modules.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Василів С. С. 
Розробка детонаційних пристроїв для підвищення ефективності ракетних двигунів. / С. С. Василів. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розробці та обґрунтуванню схемних рішень ракетного двигуна з використанням детонаційного процесу для підвищення енергомасових характеристик установки в цілому. Визначено структуру поля течії компонентів палива в кільцевій детонаційній камері згоряння біля форсуночної головки, яка також впливає на ефективність проходження детонаційного фронту. Проведено комп'ютерне моделювання течії суміші через форсунки різних схем з метою оптимізації за критерієм мінімального масштабу турбулентності, що в свою чергу веде до зменшення часу дифузійного вирівнювання. На основі отриманих даних було зроблено висновок про не можливість забезпечення оптимального для детонації сумішоутворення в існуючих схемах, та запропоновано перехід до форкамери. Розроблено схему детонаційного ракетного двигуна з ініціацією імпульсів ротаційною детонацією. На її основі розроблено пристрій допалювання відпрацьованого турбінного газу в детонаційному режимі для двигуна типу РД861К. Проведено експериментальні випробування на моделях елементів цього пристрою для верифікації технічних рішень.Розроблено твердопаливний шнуровий детонаційний двигун для відведення стулок головного обтікача, що відділяється від ракети при польоті в приземних щільних шарах атмосфери з надзвуковою швидкістю. В результаті комп'ютерного моделювання виявлено особливості обтікання стулок набігаючим потоком, що сприяють процесу їх розділення і відведення. Проведено експериментальні дослідження паливних композицій на основі нітрату гідроксиламонію, що можуть використовуватись для детонаційних пристроїв в ракетній техніці.^UThe thesis is devoted to development and substantiation of rocket engine circuit decisions with use of detonation process for increase of energy and mass characteristics of installation as a whole. The structure of the fuel component flow field in the annular detonation chamber of the combustion near the injector head is determined, which also affects the detonation front moving efficiency. Computer simulation of the mixture flow through the nozzles of different schemes for optimizing according the criterion of the turbulence minimum scale was conducted which in turn leads to decrease in the diffusion equalization time. Based on the obtained data, it was concluded that it is not possible to provide the optimal mixture for detonation in the existing schemes. The transition to the prechamber was proposed. The scheme of the detonation rocket engine with initiation of impulses by rotational detonation is developed. Based on it, a device for combustion of exhaust turbine gas in the detonation mode for the engine of type RD861K was developed. Experimental tests on this device element models for verification of technical decisions are carried out.A solid-fuel cord detonation engine has been developed to divert the wings of the main fairing separated from the rocket during flight in the surface dense layers of the atmosphere with supersonic speed. As a result of computer simulation of the wing flow by the oncoming flow, the effects contributed to the process of their separation and removal are revealed.Experimental studies of fuel compositions based on hydroxyl ammonium nitrate, which can be used for detonation devices in rocket technology, have been carried out.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського