Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (10)Наукова електронна бібліотека (175)Реферативна база даних (5357)Книжкові видання та компакт-диски (939)Журнали та продовжувані видання (12)
Пошуковий запит: (<.>K=МИСЛЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 846
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Рева Н. О. 
«Логіко-когнітивний аналіз концепту «мислення»». / Н. О. Рева. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню можливості кооперації логіки та когнітивістики через логіко-когнітивний аналіз концепту «мислення».Згідно з метою та поставленим завданням, особливу увагу в роботі приділено розв'язанню таких питань: логіко-когнітивному витлумаченню концепту«мислення»; проясненню української логіко-когнітивної термінології щодо концепту «мислення»; розгляду методологічних засад та перспектив коопераціїлогіки та когнітивістики у вивченні концепту «мислення».Дослідження зумовлене, по-перше, швидким науково-технічним прогресом, що зацікавлений у відтворенні мислення для «розумних машин»,по-друге, варіативністю філософських поглядів на означену проблему, на відміну від спільного логічного та когнітивного витлумачення мислення якпевної структури, що відкриває перспективи проведення спільних досліджень.Логіко-когнітивний аналіз надає можливість вивчення різноманітних елементів (логічних та когнітивних) цієї структури у їх взаємозв'язку, з дотриманнямцілісного погляду на мислення.Підґрунтям вибору теми дисертації стало те, що спільні логіко-когнітивні дослідження все ще досить нечисленні у світі. В Україні у логічних студіяхґрунтовних досліджень з цієї проблематики поки що взагалі не існує. Співпраця логіки та когнітивістики дає змогу розширити інструментарій та проблематикуобох наукових царин, що було продемонстровано на підставі дослідження їх методологій та аналізу конкретних прикладів логіко-когнітивного моделюваннямислення.^UThe thesis is devoted to the research of the possibility of cooperation of logic and cognitive science through united logical-cognitive analysis of the concept of"thinking". According to the purpose and the tasks, special attention in work is paid to answer the following questions: united logical and cognitive interpretation of theconcept of "thinking"; clarification of Ukrainian logical and cognitive terminology related to the concept of "thinking"; consideration of methodological principles andprospects of cooperation of logic and cognitive science in the study of the concept of "thinking".The relevance of the study is due to the rapid scientific and technological progress, which is interested in the reproduction of thinking for "smart machines", aswell as the variability of philosophical views on this problem in contrast to the common logical and cognitive interpretation of the concept of "thinking" as a certainstructure, which offers the prospect of the joint researches. The united logical and cognitive analysis provides an opportunity to study the various elements (logical andcognitive) of this structure in their relationship, adhering to a holistic view of thinking.The reason for choosing this topic for the thesis is that joint logical and cognitive researches are still not numerous in the world. In Ukrainian logical studiesthorough research on this issue does not yet exist at all. However, the cooperation of logic and cognitive science makes it possible to expand the tools and issues of both scientific fields, which was demonstrated in this thesis based on the analysis of specific examples of logical-cognitive modeling of thinking.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Гуржи К. Л. 
Європейське місто як модус соціальної реальності та категорія культури / К. Л. Гуржи. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено філософській експлікації суттєвих рис та особливостей європейського міста. Наукова новизна одержаних результатів полягає у в тому, що у вітчизняній соціально-філософській думці європейське місто вперше цілісно представлено як модус соціальної реальності та культурну категорію, втілену в ідеї міста й проявлену в міфі міста. Застосування феноменологічного, конструктивістського та синергетичного підходів до дослідження процесу створення та функціонування соціального простору міста, зокрема експлікації ідеї міста у вигляді міфу міста дозволили показати особливості європейського міста як модуса соціальної реальності, надати філософську дефініцію поняттям «міф міста» та «ідея міста», показати, що міф міста є формою буття ідеї міста. У результаті європейське місто концептуалізовано як реалізовану систему соціального буття, форма якої транслюється змістом ідеї міста, що має християнське походження, центральні смисли якої кодуються та транслюються міфом міста.Ідея європейського міста пояснюється як простір соціального буття, що формується навколо сакрального центру та архетипічно відтворюється на християнських територіях, набуває аподиктичного значення в структурі сенсів соціальної реальності Європи, в тому числі й модерного часу. В роботі показано шляхи трансформації сакрального простору в сучасному місті та проаналізовано особливості побудови сакральних міських просторів та їхню роль для локальних спільнот. За допомогою звернення до наративу про місто – міфу міста показано, яким чином ідея міста, втілюючись в конкретному місті, стає формою культурного існування для своїх мешканців. Міф міста представлено як актуальну реальність, пов'язану із системою уявлень локальної спільноти (городян) про місто та самих себе, закодовану символічними засобами в наративі про місто та опредметнену в міському просторі. Визначено, що міф європейського міста артикулює сакральні сенси ідеї міста та способи їх реального буття. На прикладі міфу Донецька, дослідженого до 2013 року, показано, що його наратив завжди будується навколо сакральних сенсів ідеї міста, а трансформації цього сакрального ядра, пов'язані з світоглядними зсувами (змінами в культурній онтології), змінюють просторову структуру міста та впливають на соціальне буття міста, маючи перетворюючий та мобілізаційний потенціал. Концептуальне розуміння європейської цивілізації як міської культури, запропоноване Фернаном Броделем, в дослідженні доповнене аналізом трансформації однієї з основних культурних цінностей – культурної пам'яті в сучасному місті. Проведений аналіз дозволив виокремити нові горизонти культурного мислення в розумінні ідеї міста, що показано на прикладі зміни ставлення до культурної спадщини в місті залежно від того, як змінюється розуміння культурної спадщини на рівні європейської спільноти.В роботі актуалізовано вектори подальшого міського розвитку на підставі проведеного аналізу програмних документів ООН (ООН-Хабітат, Всесвітнього форуму міст) щодо міського розвитку та виділено чинники, що обумовлюють зміну соціальної поведінки городян та впливають на зміну просторів, які людина конструює як середовище для життя.Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що основні положення і висновки, наведені в дисертаційній роботі, можуть використовуватися при моделюванні соціальних процесів та поведінки городян. Застосування результатів дослідження може бути корисним при практичній реалізації політики регіональної децентралізації, сприяти ініціюванню міжміського діалогу для розвінчання локальних стереотипів та зменшення соціальної напруги.^UThe thesis is devoted to the philosophical explication of essential features of the European city. The scientific novelty of the obtained results is that in national socio-philosophical thought the European city as a mode of social real life and cultural category embodied in the urban concept and manifested in urban myth shows for the first time. Application of phenomenological, constructivist and synergetic approaches to the study of the urban social space establishing and functioning, in particular the explication of urban concept in the form of urban myth allowed to show the features of the European city as a mode of social reality, provide a philosophical definition of the concepts of "myth of the city" and "idea of the city", show that the myth of the city is a form of existence of the idea of the city. In result European city is interpreted as an implemented system of social real life, which form is translated by the content of the urban concept of Christian origin, the central meanings of which are encoded and transmitted by the urban myth.It is proved that the European urban concept as a space of social existence being formed around the sacred center and archetypically reproduced in Christian territories, acquires apodictic significance in the structure of meanings of the European social real life, including modern times. It is substantiated that the European city embodies the worldview structure of the Christian and modern thinking and is one of the actualized spaces for complete worldview imperatives implementation of the Christian and modern age.The thesis shows the ways of transformation of sacred space in a modern city and analyzes the features of the construction of sacred urban spaces and their role for local communities. The thesis analyzes the "work" of the idea of the city. By addressing the narrative of the city – the myth of the city, it is shown how the idea of a city, embodied in a particular city, becomes a form of cultural existence for its inhabitants. The urban myth articulates and implements the cultural urban concept. The urban myth is presented as an actual reality linked to a system of local community (citizens) idea of the city and themselves, encoded by symbolic means in urban narrative and materialized in the urban space; the European urban myth articulates the sacred meanings of the urban concept and the ways for their real existence. It is determined that the myth of the European city articulates the sacred meanings of the idea of the city and the ways of their real existence. Using Donetsk myth as an example, studied before 2013, it has been shown that its narrative is always built around the sacred meanings of the urban concept, and the transformations of this sacred core associated with ideological shifts (changes in cultural ontology) change the spatial urban structure and affect social existence of the city, having a transformative and mobilizing potential.In addition, the thesis further developed an understanding of European civilization as urban culture proposed by Fernand Braudel, supplemented by transformation analysis of one of the main cultural values – cultural memory in the modern city. The analysis allowed us to identify new horizons of cultural thinking in understanding the idea of the city, as shown by the example of changing attitudes to cultural heritage in the city depending on how the understanding of cultural heritage at the level of the European community changes.Study of the current state of urban change, in particular, through analysis of UN (UN-Habitat, World Urban Forum) policy documents on urban development, vectors updated of further urban development. The practical significance of the results is that the main provisions and conclusions of this thesis paper can be used in modeling social processes and the behavior of citizens. The application of the research results can be useful in the practical implementation of the regional decentralization policy and to help initiate an inter-city dialogue to dispel local stereotypes and reduce social tension.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Гайналь Т.О. 
Єдність гносеологічного та соціально-практичного в контексті гуманістичного відношення людини до природи: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Т.О. Гайналь ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено питання гуманістичного відношення людини до природи у філософсько-культурному перерізі: утилітаризм відношення до природи у "західній" парадигмі; єдність екофільної й утилітарної форм відношення до природи, що визначає особливість "східної" парадигми. Здійснено аналіз засад і специфіки відношення до природи в Україні, що становить основу сучасної природоохоронної діяльності до природокористування. Проаналізовано єдність гносеологічного та соціально-практичного аспектів. Досліджено синкретизм міфологічних уявлень, ідейне підгрунтя природокористування у християнстві, синтез науково-технічного мислення та відношення до природи на індустріальному та постіндустріальному етапі розвитку суспільства. Показано необхідність уникнення опозиції у системі природа - людина - культура з метою збереження її складових за умов екологічної, антропологічної криз і глобалізаційних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*63 + Б1 в05,022 +
Шифр НБУВ: РА340624

Рубрики:

      
4.

Моторна Т. Ф. 
Ідеї містеріальності у музичній культурі XX століття (на прикладі фортепіанної творчості Олів'є Мессіана) / Т. Ф. Моторна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено проблемі містеріальності за її генезою в християнському культі та виявленню у творах О. Мессіана, в яких розрізняємо проєкції містеріального вираження від О. Скрябіна., що прослідковується у фортепіанному проявленні, у зв'язку з історично закономірними містеріальними комплексами, які йдуть від візантійської містеріальної театральності та збереглися у традиціях Православія та Францисканства, виділеного О. Мессіаном в спорідненості із Галльським початком французької нації. Містерія XX століття, що об'єднала риси обох різновидів цього феномена (священнодійство і релігійний театр), не отримала самостійної позиції в системі музичних жанрів. Вона збереглася лише як тенденція до свого формування. Однак, сукупність деяких її визначальних ознак може бути виділена в жанровій структурі окремих творів і визначена терміном «містеріальності». Можна виділити ті закони та функції, які активно впливали на пошуки митців кінця XIX і XX століть: рухливість і варіабельність дії, множинні функції сценічного простору, об'єднання декількох ігрових просторів; «згущення» подій, драматичних ліній, різних просторово-часових пластів в одній точці. Науковим завданням дослідження виступає узагальнення уявлень щодо специфічно культурологічного тлумачення рис містеріальності в мистецьких надбаннях найвизначніших авторів музики XX століття в їх принциповому заглибленні у релігійно-філософські засади творчого мислення і свідомого спрямування до літургійного музичного виявлення – поза стін церковно храмового простору, тобто з вираженими паралітургійними показниками, що є вирішальною ознакою виразності творів О. Мессіана, почерпнутої, як показують зіставлення виразних засобів і конструкцій, від скрябінівського космізму. Найвищим досягненням культурологічного тлумачення спадщини О. Мессіана у її порівнянні з О. Скрябіним виступає впізнання в них прямої дотичності до літургійної основи композиційних нормативів, до усвідомлення двоскладності своєї авторської спадщини як художньо-самодостатньої продукції, з одної сторони, і як висунення її як Прикладної сфери – у «прикладенні» до дещо Вищого, ніж мистецька сфера, з другої. Школа О. Мессіана надала планетарний резонанс ідеям містеріального Оновлення людства через мистецькі втілення. Ключові слова: містеріальність, містерія, О. Мессіан, стиль культури, стиль в музиці, жанрові типології.^UThe dissertation is devoted to the problem of mysteriality by its genesis in the Christian Cult and its manifestation in the works of O. Messiaen, in which we distinguish projections of the mysterious expression from A. Scriabin. Moreover, the latter can be traced in the piano manifestation, in connection with historically natural mystery complexes coming from byzantine mystery theatricality and preserved in the traditions of Orthodoxy and Franciscanism, identified by O. Messiaen in kinship with the Gallic beginning of the French nation.Regarding the aspect of considering the research topic, it should be noted that O. Messiaen was influenced by Scriabin's mysteriality, which was quite sharply different from the mysterious incarnations of contemporaries, including at the highest artistic level. Russian followers in France of A. Scriabin M. Obukhov and I. Vishnegradsky were aware of this non-theatrical rite-the mystery of the Russian artist. The acquaintance of I. Vishnegradsky with O. Messiaen in 1937 determined the active transmission of information about the work of A. Scriabin – and this coincides with the time of highlighting the mission of O. Messiaen to unite the opposites of the artistic world in the works of the 1940s. For O. Messiaen, religious service was a part of his life – as an organist, he played the organ from a young age to the end. The main thing is preaching through the art and pedagogical activity of human coexistence, which predetermined the foundation of granting him the status of a saint from Catholicism posthumously. The search for ways of spiritual improvement of the world through the revealed genre-texture indicators and Clavier techniques of expressiveness in the piano heritage of A. Scriabin, perceived by O. Messiaen – through the analysis of piano participation in the «Quartet at the End of Time» and other works is outlined. Summative and life-saving efforts are invested by artists in specially musical means of the supramusic and extra-musical program of action, which is based on the greatness of not only artistic higher giftedness, but also the ability of World salvation and transformation. The highest achievement of the cultural interpretation of the heritage of O. Messiaen in its comparison with A. Scriabin is the identification in them of a direct touch to the liturgical basis of compositional standards, to the awareness of the two-part nature of their author's heritage as an artistic and self – sufficient product, on the one hand, and as its promotion as an applied sphere-in the «application» to something higher than the artistic sphere, on the other. The School of O. Messiaen gave a planetary resonance to the ideas of the mysterious renewal of humanity through artistic incarnations. Keywords: mysteriality, mystery, O. Messiaen, style of culture, style in music, genre typologies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Дунай П.О. 
Ідейно-естетичні засади літературно-критичної діяльності Андрія Ніковського: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / П.О. Дунай ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Досліджено літературно-критичну та літературознавчу діяльність А.Ніковського першої третини XX ст., розглянуто комплекс ідей та естичних принципів літературознавця. Вперше реконструйовано творчу біографію А.Ніковського, здійснено її періодизацію. Проаналізовано еволюцію ідейно-естетичних поглядів ученого у контексті традиціоналістського та модерністичного дискурсів. Визначено роль і місце його наукових праць в історії українського літературознавства та літературної критики. Доведено, що ідейно-естетичні засади літературно-критичної та літературознавчої творчості А.Ніковського корелюють з націотворчою стратегією його мислення, визначальним сегментом якого є українська література. Встановлено, що відображення ідейних концепцій в літературознавчих працях ученого першої третини XX ст. свідчать про ідейно-естетичну еволюцію його поглядів, зміна яких відтворює прийняття А.Ніковським-традиціоналістом ідейно-естетичних пріоритетів модернізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш4г(4УКР) 6д Ніковський, А. +
Шифр НБУВ: РА345635

Географічні рубрики:

      
6.

Лозниця С.А. 
Ідея вдосконалення людини в європейській культурно-історичній традиції: парадигми розвитку: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / С.А. Лозниця ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Осмислено та проаналізовано проблематику удосконалення людини на основі вивчення робіт провідних європейських філософів, ідеї яких покладено в основу європейської культури. Обгрунтовано засадничий характер ідеї вдосконалення у світових релігіях і релігійних практиках і доведено, що суть людини та розуміння удосконалення визначається за допомогою виявлення її місця стосовно Бога. Реконструйовано основні парадигми становлення ідеї удосконалення в європейській культурно-історичній традиції та показано вплив даних парадигм на посткомуністичний соціум. Розкрито динаміку змін змісту та форм філософських концепцій удосконалення людини у таких площинах: "людина - Бог" і "людина - суспільство". Всебічно досліджено критику просвітницької педагогіки та "прогресуючої" людини. Виявлено зв'язок між "поразкою" ідеї вдосконалення та критикою культури через розгляд вчення про "надлюдину" та ревізію християнської традиції, здійснену насамперед Ф.Ніцше. Розглянуто тлумачення удосконалення людини як об'єкту маніпуляції, що укорінено у настанові технократичного мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.2 + Ю6*671 +
Шифр НБУВ: РА326061

Рубрики:

      
7.

Кармазіна М.С. 
Ідея державності в українській політичній думці (кінець XIX - початок XX століття): Автореф. дис... д-ра політ. наук: 23.00.01 / М.С. Кармазіна ; НАН України. Ін-т політ. і етнонац. дослідж. — К., 1999. — 36 с. — укp.

На тлі аналізу наслідків геополітичних змін кінця XVIII ст. на Сході Європи, ходу самоорганізації Новоєвропейської цивілізації досліджено політичні, соціально-економічні процеси, що мали місце на українських землях впродовж XIX ст. і які обумовили приєднаня українців до західноєвропейського націотворчого процесу. На основі вивчення інтелектуальної спадщини - оригінальних праць, споминів, щоденників, автобіографій, партійних програм, конституційних проектів, епістолярію - як добре відомих, так і менш знаних, а то й зовсім невідомих представників української політичної думки - виділено етапи розвитку політичного мислення інтелектуальних кіл українських земель як у складі Російської, так і Австро-Угорської імперій. Показано, що на зламах XIX-XX ст., в період найвищої політизації українського націонольно-визвольного руху, провідною ідеєю політичної думки стала ідея створення Української держави. В дисертації проаналізовано особливості взаємовпливу напрямів політичної думки (соціалізму, лібералізму, націоналізму) на ідейно-теоретичному рівні. За допомогою системного підходу з'ясовано структуру та зміст ідеї державності, витвореної представниками цих напрямків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф1(4УКР)608

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Кам'янська Ю.В. 
Імперативи людської життєдіяльності у техногенній цивілізації: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Ю.В. Кам'янська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено імперативні засади життєдіяльності людини як сукупності світоглядно-регулятивних принципів та показано можливості їх використання для ліквідації суперечностей техногенного суспільства на його постіндустріальному етапі розвитку. Доведено, що екологічний імператив є базовим принципом етики виживання людства та систематизуючим для інших імперативів суспільного розвитку. Сформульовано зміст імперативу економічної збалансованості як необхідної умови практичної реалізації екологічного імперативу. Розкрито зміст імперативу незаангажованості науки, який розкривається в деполітизації наукової сфери, а також визнанні принципу наукової альтернативи. Обгрунтовано значення імперативу толерантності як необхідного принципу подолання інертності та стереотипності мислення, культивування неупередженого ставлення до "інакших" індивідуальних проектів буття. Встановлено значення імперативності дії "етнічного" як позитивно-консервативного чинника культурного поступу за умов пронизуючого всі сфери буття людини технократизму як певної сукупності світоглядно-ціннісних настанов. Визначено, що імператив рівноцінності культур є регулятивним принципом толерантного цивілізаційного співбуття, умовою підтримки гетероетнічної природи людства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ж + Ж.в05 +
Шифр НБУВ: РА340450

Рубрики:

      
9.

Клочкова Ю. В. 
Індивідуалізація освітнього процесу здобувачів вищої освіти з особливими потребами: автореферат дис. ... д.філософ : 016 / Ю. В. Клочкова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота ретельно та систематично досліджує актуальну проблему індивідуалізації освітнього процесу у закладах вищої освіти. Здійснено комплексний аналіз філософських, соціологічних, педагогічних та психологічних підходів, спрямованих на вивчення освітнього процесу для здобувачів освіти з особливими потребами.Здійснено аналіз наукових джерел, які присвячено дослідженню питання індивідуалізації освітнього процесу, що дало змогу систематизувати погляди на ключові поняття, пов'язані з означеною проблемою. Визначено основні концепції розвитку освіти: «Концепція розвитку інклюзивного навчання» та «Концепція розвитку педагогічної освіти», встановлено пріоритетність їхньої спрямованості на індивідуалізацію освітнього процесу. Визначено фактори, що впливають на освітній процес, зокрема вікові особливості студентів, застосування студентоцентрованого підходу, підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності на основі компетентнісного підходу та профільне спрямування закладів вищої освіти. Досліджено сутність освітнього процесу, його структуру у контексті основних наукових підходів: релятивістського, об’єктивістського, особистісно- 3 орієнтованого та компетентнісного. Розглянуто організацію освітнього процесу у закладі вищої освіти, що передбачає розроблення та реалізацію навчального плану напряму підготовки, який містить графік, план навчального процесу, індивідуальний план навчання студента, може гарантувати якісне викладання для всіх студентів з особливими потребами за умови використання передових технологічних засобів та забезпечення постійного підвищення кваліфікації викладацького складу. Релятивістський підхід, що передбачає чітко визначені вимоги до освітніх стандартів, уможливлює високий рівень знань, яких набуто «тут і зараз». Компетентнісний підхід акцентує увагу на розвитку соціальних навичок, творчих здібностей, критичного мислення та підприємництва. Встановлено, що особистісно-орієнтований підхід найбільше розкриває важливість індивідуалізації, а створення особистісно орієнтованих навчальних планів, методичних рекомендацій, методичних посібників, розроблення критеріїв оцінювання навчальних досягнень тощо, уможливлює високий рівень її імплементації в освітній процес. У процесі дослідження виявлено зростаючий інтерес молоді з особливими потребами до вступу до закладів вищої освіти через можливість отримання якісної освіти та розвитку професійних навичок у сферах, які дають змогу працювати в онлайн-режимі та використовувати сучасні технології для досягнення професійного успіху. Глибокий аналіз загального розвитку освіти в Україні дав змогу визначити присутність тенденції розширення інклюзивного навчання, яка передбачає індивідуалізацію освітнього процесу у контексті означених концепцій та правил, а вивчений досвід впровадження інклюзії в освітній процес за кордоном (Сполучених Штатах Америки, Канади, Об’єднаних Арабських Еміратах) прислужився прецедентом для створення його вітчизняної моделі. Встановлено важливість наявності психолого-педагогічного супроводу та інтернет-підтримки у закладах вищої освіти для студентів з особливими потребами. Виокремлено категорії здобувачів освіти з особливими потребами та охарактеризовано особливості сприймання ними інформації, встановлено 4 вимоги до проведення навчальних занять, визначено та конкретизовано поняття «індивідуалізація» з огляду на означену категоризацію.Проаналізовано послуги закладів вищої освіти України, які наразі надаються студентам з особливими потребами. Виявлено недостатній рівень відповідності алгоритму висвітлення інформації, що розташована на офіційних веб-сайтах закладів, освітнім потребам студентів. З метою подальшого вивчення означених питань обґрунтовано та розроблено структуру констатувального етапу дослідження, створено алгоритм організації дослідження, який передбачав 3 субетапи: дослідження актуальності використання індивідуального підходу в організації освітнього процесу здобувачів вищої освіти з особливими потребами; вивчення труднощів опанування знань та причин їхнього виникнення; виокремлення рівнів підтримки тверджень, які стосувалися використання підходів організації освітнього процесу, що дало змогу зробити отримані дані більш достовірними.За результатами констатувального етапу дослідження виділено основні компоненти індивідуалізації освітнього процесу: матеріально-технічний, навчальний, психологічний та студентський. Навчальний компонент: організація навчання, діяльність викладачів. Психологічний – питання адаптації, комунікації, вирішення особистісних проблем та питання працевлаштування. Студентський компонент: проведення роботи щодо покращення взаємин студентів та повноцінне включення здобувачів освіти з особливими потребами до студентського життя, а також взаємодії всередині студентського колективу. Матеріально-технічний компонент: фінансування та технічне оснащення приміщень для задоволення всіх особливих потреб студентів.^UThe dissertation thoroughly and systematically investigates the pressing issue of individualization of the educational process in higher education institutions. A comprehensive analysis of philosophical, sociological, pedagogical, and psychological approaches has been conducted, focusing on studying the educational process for students with special needs.An analysis of scientific sources dedicated to the study of individualization of the educational process has been carried out, allowing for the systematization of views on key concepts related to the identified problem. The main concepts for educational development, such as the "Concept of Inclusive Education Development" and the "Concept of Pedagogical Education Development," have been identified, emphasizing their orientation towards individualizing the educational process. Factors influencing the educational process, including age-specific characteristics of students, the application of a student-centered approach, and the preparation of students for future professional activities based on a competency-based approach, have been determined.The essence of the educational process and its structure have been explored within the context of major scientific approaches: relativistic, objectivist, personality-oriented, and competency-based. The organization of the educational process in higher education institutions, involving the development and implementation of a curriculum for a specific training direction, has been discussed. This curriculum includes a schedule, a plan of the educational process, and an individual student learning plan, ensuring quality teaching for all students with special needs through the use of advanced technologies and continuous professional development for the teaching staff.The study revealed a growing interest among students with special needs in Ukraine to enroll in higher education institutions due to the opportunity to receive quality education and develop professional skills in fields that allow for online work and the use of modern technologies for achieving professional success.A deep analysis of the overall development of education in Ukraine identified a trend towards expanding inclusive education, which involves individualizing the educational process within the framework of the specified concepts and rules. The examined experience of implementing inclusion in the educational process abroad (United States, Canada, United Arab Emirates) served as a precedent for creating a domestic model.The importance of having psychological and pedagogical support and internet support in higher education institutions for students with special needs was emphasized. Categories of students with special needs were identified, and the specifics of their information perception were characterized. Requirements for conducting educational sessions were established, and the concept of "individualization" was defined and specified in relation to the identified categorization.The services provided by Ukrainian higher education institutions to students with special needs were analyzed. A lack of alignment between the information presented on the official websites of institutions and the educational needs of students was identified. To further study these issues, the structure of the constative stage of the research was justified and developed, and a research organization algorithm was created, which included three sub-stages: researching the relevance of using an individual approach in organizing the educational process for higher education students with special needs, studying the difficulties in mastering knowledge and the reasons for their occurrence, and identifying the levels of support for statements related to the use of educational process organization approaches. This allowed for making the obtained data more reliable.As a result of the constative stage of the research, the main components of individualizing the educational process were identified: material-technical, educational, psychological, and student-related. The educational component includes organizing the learning process and the activities of teachers. The psychological component covers issues of adaptation, communication, solving personal problems, and job placement. The student-related component involves conducting work to improve student relations and the full inclusion of students with special needs in student life, as well as interaction within the student community. The material-technical component includes funding and technical equipment of premises to meet all the special needs of students. It was experimentally proven that these components should harmoniously combine in the context of organizing the educational process, which is a condition for the successful learning and development of each higher education student. The results of the impact of the experimental methodology on the state of individualization as a whole were analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Ву Ч. -. 
Індивідуалізація процесу підготовки кваліфікованих боксерів із урахуванням рівня прояву когнітивних функцій: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Ч. -. Ву. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації розглянута проблема визначення складових індивідуального підходу при підготовки кваліфікованих боксерів-жінок із урахуванням рівня прояву когнітивних функцій.Комплексна спортивна підготовка у боксі складається із технічної, тактичної та психологічної. Саме остання зумовлює розвиток психічних процесів та інших складових успішності. Тому за наявності оптимально виражених різнобічних когнітивних здібностей та при підпорядкуванні їх визначеній меті, у спортсмена виникають унікальні можливості для прояву індивідуальних особистісних характеристик.Процес удосконалення спортивних результатів визначається на підставі об'єктивних знань про структуру змагальної діяльності та підготовленості спортсменів із урахуванням загальних закономірностей становлення спортивної майстерності й індивідуальних можливостей спортсменів-єдиноборців. У змагальній діяльності, як правило, мають відображення позитивні та негативні сторони підготовки боксерів-жінок та вплив на них змін у правилах змагань у сучасному боксі. Проблема індивідуалізації щодо реалізації навчально-тренувального процесу при підготовці боксерів на сучасному етапі набуває все більшої актуальності. Насамперед, виникає необхідність вдосконалення техніко-тактичної майстерності, а саме, пошук інформативних складових успішної реалізації тактичної підготовки, яка найбільш вимагає удосконалення процесу індивідуалізації в єдиноборствах, і у боксі перед усім.Мета дослідження – удосконалення індивідуалізації процесу підготовки кваліфікованих боксерів-жінок з урахуванням когнітивних характеристик.Завдання дослідження:Проаналізувати підходи до визначення особливостей прояву індивідуалізації процесу підготовки єдиноборців з урахуванням характеристик когнітивної сфери. Дослідити рівень прояву особистісних характеристик, мотиваційної сфери та вольового самоконтролю кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань.Виявити типологічні групи серед досліджуваних кваліфікованих боксерів-жінок за особливостями прояву когнітивних функцій.Визначити інформативні фактори, що обумовлюють індивідуалізацію процесу підготовки кваліфікованих боксерів-жінок із домінуванням вербального та невербального інтелекту. Щодо методів дослідження, то було використано: аналіз науково-методичної літератури, психологічне й психофізіологічне тестування, педагогічне спостереження, аналіз змагальних сутичок боксерів, методи математичної статистики отриманих даних. Для оцінювання психічного стану особистості використовувався тест «Кольорових виборів» (ТКВ), який являє собою адаптований варіант скороченої 8 - кольорової форми тесту М. Люшера. Цей метод враховує існування тісного асоціативного зв'язку між кольорами і станом людини, і відображає різні способи адаптації до навколишнього світу.Також, були задіяні тестові завдання для оцінки когнітивних здібностей і діяльнісних стилів. Використовувався модифікований тест Струпа, який визначав особливості прояву полезалежності/поленезалежності та функціональну домінантність півкуль головного мозку. Традиційний тест для визначення короткострокової пам'яті «Пам'ять на слова», який виконувався в традиційній двофазній процедурі. Досліджуваний нами показник мислення досліджувався завдяки використанню тесту «Порівняння чисел». Для оцінки загальних здібностей, а саме вербального інтелекту була використана методика «Встановлення закономірностей», яка призначена для вивчення деяких особливостей процесу мислення (активності, кмітливості, гнучкості) та оперативної пам'яті.Для визначення у кваліфікованих боксерів-жінок невербальних інтелектуальних здібностей було використано тест «Доміно» та тест Прогресивні матриці Равена (Raven Progressive Matrices).Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше:визначені психологічні і психофізіологічні підходи до індивідуалізації процесу підготовки боксерів-жінок високої кваліфікації;зазначені межі діапазонів досліджуваних критеріїв когнітивної сфери для успішної реалізації тактичної підготовки у жіночому боксі;визначено зв’язок інформативних складових когнітивної сфери з ефективністю реалізації тактичної підготовки кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань. запропоновано підходи до розподілу кваліфікованих боксерів-жінок за провідними інтелектуальними характеристиками з метою індивідуалізації процесу підготовки.доповнено та розширено уявлення про взаємозв’язок між різними видами мотивації та вольового самоконтролю у кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань; доповнено та розширено дані про зв’язок між психоемоційним станом, психофізіологічними властивостями, особистісними характеристиками та когнітивними тактичними стратегіями.Практична значущість досліджень повʼязана зі створенням нових технологічних підходів, щодо удосконалення процесу тактичної та психологічної підготовки єдиноборців. Результати роботи можна використовувати для побудови індивідуальних програм підготовчої та змагальної діяльності боксерів-жінок.^UThe dissertation examines the problem of determining the components of an individual approach in the training of qualified female boxers, taking into account the level of manifestation of cognitive functions.Comprehensive sports training in boxing consists of technical, tactical and psychological training. It is the latter that determines the development of mental processes and other components of success. Therefore, in the presence of optimally expressed versatile cognitive abilities and when subordinating them to a defined goal, the athlete has unique opportunities for the manifestation of individual personal characteristics.The process of improving sports results is determined on the basis of objective knowledge about the structure of competitive activity and the preparedness of athletes, taking into account the general laws of the formation of sports skills and the individual capabilities of martial artists. As a rule, competitive activities reflect the positive and negative aspects of the training of female boxers and the impact on them of changes in the rules of competition in modern boxing.The problem of individualization regarding the implementation of the educational and training process in the training of boxers at the modern stage is becoming more and more relevant. First of all, there is a need to improve technical and tactical skill, namely, the search for informative components of successful implementation of tactical training, which most requires improvement of the process of individualization in martial arts, and in boxing above all.The purpose of the study is to improve the individualization of the process of training qualified female boxers taking into account cognitive characteristics.Objectives of the study:To analyze the approaches to determining the features of the manifestation of the individualization of the martial arts training process, taking into account the characteristics of the cognitive sphere.To investigate the level of manifestation of personal characteristics, motivational sphere and volitional self-control of qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions.To identify typological groups among the studied qualified female boxers according to the characteristics of the manifestation of cognitive functions.To determine the informative factors determining the individualization of the training process of qualified female boxers with dominance of verbal and non-verbal intelligence.As for research methods, the following were used: analysis of scientific and methodical literature, psychological and psychophysiological testing, pedagogical observation, analysis of competitive bouts of boxers, methods of mathematical statistics of the obtained data.To assess the mental state of the individual, the "Color Choice" test (TCV) was used, which is an adapted version of the abbreviated 8-color form of M. Lüscher's test. This method takes into account the existence of a close associative connection between colors and the human condition, and reflects different ways of adapting to the surrounding world.Also, test tasks were used to assess cognitive abilities and activity styles. A modified Stroop test was used, which determined the features of the manifestation of field dependence/field independence and the functional dominance of the cerebral hemispheres. A traditional test for determining short-term memory "Memory for words", which was performed in a traditional two-phase procedure. The indicator of thinking under our study was investigated using the "Comparison of numbers" test.To assess general abilities, namely verbal intelligence, the method "Establishing regularities" was used, which is designed to study some features of the thinking process (activity, cleverness, flexibility) and working memory.The Domino test and the Raven Progressive Matrices test were used to determine the non-verbal intellectual abilities of qualified female boxers.The scientific novelty of the obtained results is that for the first time:determined psychological and psychophysiological approaches to the individualization of the training process of highly qualified female boxers;the limits of the ranges of the researched criteria of the cognitive sphere for the successful implementation of tactical training in women's boxing are indicated;the relationship between the informative components of the cognitive sphere and the effectiveness of the implementation of tactical training of qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions was determined.approaches to the distribution of qualified female boxers by leading intellectual characteristics are proposed in order to individualize the training process.supplemented and expanded understanding of the relationship between various types of motivation and volitional self-control in qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Колесова О. А. 
Інноваційна освіта в парадигмі інформаційних технологій: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10 / О. А. Колесова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 18 с. — укp.

Висвітлено проблему віртуалізованих освітніх технологій "мережевого суспільства" в просторі гіперреальності й інфотехномислення, завдяки чому збільшується кількість нових освітніх спільнот. Доведено, що інформаційно-комунікативна парадигма сучасної освіти вказує на необхідність трансформації інституціоналізованої освіти в контексті "суспільства знань", в якому освіта залучається у всі сфери життя соціуму та перетворюється на перманентний процес. Уточнено сприймання того, що в сучасних сферах науки та техніки рушіями стають не новації, а інновації, які демонструють орієнтацію освіти на запити інформаційної епохи, відповіді на які досягаються через креативний тип мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в056 + Ч311,01 + Ч311.253
Шифр НБУВ: РА380784 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Чембержі Д. А. 
Інсталяція як візуально-комунікативна практика: творення сучасного мистецького простору / Д. А. Чембержі. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено поглиблене теоретичне узагальнення інсталяції як візуально-комунікативної практики творення сучасного мистецького простору.Виявлено історичні аспекти, джерела та історіографію інсталяції як мистецького феномену, зокрема стан світового й формування українського досвідуінсталяцій як мистецьких практик, висвітлено недосліджені раніше аспекти розвитку мистецької інсталяції у загальних культуротворчих процесах. Визна-чено, що інсталяція як візуально-комунікативна практика створення сучасного арт-простору і як образ художнього мислення у світоглядній системі сучасниххудожніх практик відкриває широкі можливості для реалізації інноваційних мистецьких проектів, залучення новітніх технологій в практичну діяльністьхудожників. Виявлено, що специфічним проявом соціально адаптованою суті інсталяції як візуально-комунікативної практики створення сучасного арт-простору є те, що художники використовують для своїх творів різні матеріали, до тому числі побутові об'єкти сучасного світу. Висвітлено типологію інсталяцій за різними аспектами впливу на глядача. Охарактеризовано теоретичні, термінологічні та методологічні засади формування проектів крізь призму аналізу сучасного візуального мистецтва як культурного чинника новітньої візуально-мистецької діяльності. Простежено періодизацію становлення інсталяційних проектів в Україні та світі, висвітлено методи вивчення інсталяцій. Досліджено різноманітні аспекти інсталяцій в інтерпретації сучасного візуального мистецтва. Проаналізовано історико-культурні шляхи формування світових інсталяційних практик та виявлено їхній вплив на розвиток інсталяцій на українському мистецькому та соціальному ґрунті. Розкрито мистецькі особливості інсталяційних проектів як форми художньої реалізації образу в Україні початку ХХІ століття.^UIn the dissertation the in-depth theoretical generalization of the installation as a visual-communicative practice of creation of modern art space is carried out. The historical aspects, sources and historiography of the installation as an artistic phenomenon are revealed, in particular the state of the world and the formation of the Ukrainian experience of installations as artistic practices, previously unexplored aspects of art installation development in general cultural processes are covered. It is determined that installation as a visual-communicative practice of creating a modern art space and as an image of artistic thinking in the worldview of modern art practices opens wide opportunities for innovative art projects, the involvement of new technologies in the practice of artists. It is revealed that a specific manifestation of the socially adapted essence of the installation as a visual-communicative practice of creating a modern art space is that artists use different materials for their works, including household objects of the modern world. The typology of installations on various aspects of the impact on the viewer is highlighted. Theoretical, terminological and methodological principles of project formation through the prism of the analysis of modern visual art as a cultural factor of the latest visual and artistic activity are characterized. The periodization of the formation of installation projects in Ukraine and the world is traced, the methods of studying installations are covered. Various aspects of installations in the interpretation of modern visual art are studied. The historical and cultural ways of formation of world installation practices are analyzed and their influence on the development of installations on the Ukrainian artistic and social basis is revealed. The artistic features of installation projects as a form of artistic realization of the image in Ukraine at the beginning of the XXI century are revealed. The dissertation comprehensively examines the installation as a new way of artisticthinking in the system of global and Ukrainian artistic practices. The historical aspects, sources and historiography of the installation as an artistic phenomenon areinvestigated, namely: the state of the world and the formation of the Ukrainian experience of installation art practices, coverage of unexplored aspects of the development of art installation in the general processes of creating modern culture. The analysis of a set of theoretical sources, materials of art exhibitions, installation projects of world and Ukrainian artists is carried out. It is determined that the installation as a way of artistic thinking in the worldview system of modern artistic practices opens up wide opportunities for the implementation of innovative art projects, the involvement of the latest technologies in the practical activities of artists. The typology of installations of creation and influence on the viewer is highlighted. According to modern practice, installations are increasingly using the achievements of science and technology, as well as psychology and management. In the context of contemporary art, an installation is an important mechanism for the interaction of art and a person, it allows you to influence human feelings and aspirations, and thereby reveals a person's potential, gives him the opportunity to express himself, to take part in the creative process, thereby shaping a person's worldview. It has been determined that a specific manifestation of the socially adapted essence of the installation is that artists use materials for their works that have the ability to deteriorate and deteriorate. The theoretical, terminological and methodological principles of the formation of installation projects through the prism of the analysis of contemporary visual art as a cultural factor of the latest socio-cultural activity are characterized. The essence of the installation discourse is determined. It has been proven that an installation is the art of an individual, a non-intersecting figure, the main principle of which is to search for meaning in everything, in any object or phenomenon. The processes of formation of the installation as an image of artistic thinking in the system of modern artistic practices are traced. The main scientific categories and concepts that contribute to the successful preparation and implementation of modern projects in the art sphere are analyzed. An important component of the art of installation is the environment, within which space that is not utilitarian is used for installation performances, that is, numerous lofts, open spaces, as well as other rooms unsuitable for works of art.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Сохецька А.В. 
Інституційні фактори економічного зростання в умовах переходу України до ринку: Автореф. дис. канд. екон. наук: 08.01.01 / А.В. Сохецька ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Досліджено проблеми становлення та впливу інституційного середовища на економічне зростання в умовах перехідної економіки України. Уточнено визначення поняття "інститут" та з'ясовано механізм розвитку інститутів, що здійснюється шляхом пристосування поведінки, способу мислення людей до зміни умов розвитку національної економіки. Обгрунтовано положення про залежність розвитку соціально-економічної системи від інституційної будови суспільства. Проаналізовано моделі економічного зростання провідних шкіл та напрямків світової економічної думки з широким застосуванням методології, що базується на використанні економіко-математичного апарату дослідження. З'ясовано причини формування неефективного інституційного середовища у директивно-плановій економіці. Досліджено стратегію інституційних реформ у країнах з перехідною економікою, виявлено кількісні параметри впливу даних факторів на економічне зростання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-96 +
Шифр НБУВ: РА328079

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Пилипенко Р.Є. 
Інституційний комунікативний простір Німеччини (фахова мова економіки): Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.04 / Р.Є. Пилипенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 40 с. — укp.

Запропоновано концепцію інституційного комунікативного простору Німеччини. Визначено основні одиниці його виміру - професійно спрямовані дискурси, які відображають певні типи мовленнєво-мисленнєвої діяльності людини. Проведено аналіз сучасних комунікативних та інформаційно-технологічних факторів впливу на фахову мову економіки, розвинуто лінгвістичні уявлення про типологічні ознаки професійно спрямованих дискурсів. Проаналізовано інтердискурсивні взаємозв'зки професійно спрямованих типів дискурсів з їх іншими типами. Розкрито особливості професійно спрямованого спілкування та визначено основні аспекти ітерпретації об'єкта дослідження - функціонального, антропоцентричного, соціолінгвального, жанрового та прагмалінгвістичного. Вивчення інституційного комунікативного простору Німеччини є новим напрямом теорії комунікації, який дає змогу описувати системні мовні явища, зокрема - професійно спрямовані типи дискурсів, демонструвати сукупність їх структурних здатностей поділятися на інші різновиди дискурсів. Доведено визначальну роль комунікативних чинників, розглянутих у контексті еволюції різних галузей інституційної економічної діяльності людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-34:У + У9(4НІМ)39 +
Шифр НБУВ: РА350980

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Коломієць Н.А. 
Інтегральна підготовка у спортивному орієнтуванні на основі індивідуальних особливостей кваліфікованих спортсменів: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.01 / Н.А. Коломієць ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Розкрито методику комплексної підготовки орієнтувальників, яка включає набір засобів і методів з розвитку функціональних можливостей спортсменів, основою яких є засоби легкої атлетики й екстремальних гонок, спеціальні вправи для розвитку оперативності мислення, уваги, пам'яті під час фізичного навантаження, комп'ютеризовані методики для розвитку спеціального оперативного мислення, пов'язані з читанням карти, спортивні ігри.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.291
Шифр НБУВ: РА372815 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Лобанчук О.А. 
Інтеграція видів художньої діяльності як засіб розвитку мовлення молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.А. Лобанчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему інтеграції видів художньої діяльності засобом розвитку мовлення молодших школярів. Розкрито змістовий, мотиваційний і операційний компоненти методики розвитку мовлення учнів початкових класів засобом інтегрованої художньої діяльності на базі діяльнісного, комунікативного, соціокультурного підходів до організації особистісно орієнтованого навчання. Створено модель мовленнєвого розвитку учнів за умов застосування даного засобу у процесі вивчення української мови, зокрема, визначено лінгводидактичні умови, за яких можна поглибити потенційний розвиток мовленнєвих умінь і навичок учнів за допомогою мистецької спрямованості навчання. Запропоновані зміст, методи та форми навчання орієнтовані на провідні види діяльності дитини (ігрову, художню, дослідницьку) та метод узагальнених предметних структур і узагальнених способів мовленнєвої та пізнавальної діяльності. Як структурні блоки інноваційної технології визначено підсистему текстів і мистецьких творів, під систему комплексних вправ, завдань (за мірою допомоги, рівнем творчості, способами інтегрованої художньої діяльності) стосовно структури навчально-виховного процесу, компонентами якої є розширення кругозору, збагачення словника та граматичної структури мовлення учнів як передумови, що формує здатність особистості займати активну позицію у житті та пізнанні, а також підсистему проектної, інтерактивної діяльності учнів і підсистему управління сприйманням, мисленням, уявою, словесною творчістю у структурі інтегрованого уроку рідної мови та мовлення. Визначено та досліджено процес формування українського усного та писемного мовлення молодших школярів загальноосвітніх шкіл, спеціалізованих навчальних закладів мистецького спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ч421.355 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА361922

Рубрики:

      
17.

Повар С.В. 
Інтеграція знань з фізики і математики як засіб формування творчого мислення старшокласників: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.В. Повар ; Нац. пед. ін-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано методику реаліазції інтеграції елементів знань учнів з фізики та математики в сучасній загальноосвітній школі. Проаналізовано особливості інтеграційних процесів та їх роль у формуванні творчого мислення старшокласників. Запропоновано й апробовано дидактичні матеріали з інтеграції знань учнів. Доведено доцільність впровадження гіперболічного параболоїда найпростішого виду z = kxy) у шкільний курс фізики та математики як носія просторової системи графіків, що сприяє розвитку просторово-графічного мислення старшокласників, надає можливість побудови та перетворення площинних графіків ізопроцесів і позитивно впливає на виконання учнями запропонованих творчих завдань, тобто дивергентність мислення. Досліджено особливості формування інтегративних знань учнів з фізики та математики засобами комп'ютерних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА355083

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Шевченко Л.І. 
Інтелектуалізація української літературної мови: лінгвістична та теоретико-епістемологічна аспектологія: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.01; 10.02.15 / Л.І. Шевченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 32 с. — укp.

У лінгвістичній та лінгвальній аспектології інтелектуалізацію співвіднесено з питаннями онтологічних вимірів мислення та мови, цивілізаційної еволюції мовних ресурсів, функціональними можливостями мови в комунікативно стійких й ідіостилістично модельованих типах мовлення, тенденціями розвитку національної літературної мови. Концептуальність інтерпретативних методологій у теоретико-лінгвістичній парадигмі відкритих визначень зумовила аналіз мовно-культурних концептів в історичному та психологічному аспектах, обгрунтування функцій літературної мови в ракурсі інтелектуальної перспективи та цінності, моделювання ментальності літературної мови, відбитої у мовній картині віту. Досліджено інтелектуалізацію як еволюцію слова, як функцію в проекції на синтез антропологічно зорієнтованого знання, герменевтичних й епістологічних ідей, що визначають когнітивний аспект лінгвістичної проблематики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-73
Шифр НБУВ: РА320009 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Заяць О. С. 
Інтенціональний аналіз професійної адвокатської діяльності: філософсько-правовий дискурс / О. С. Заяць. — Б.м., 2023 — укp.

Уперше в українській науковій літературі на рівні докторської дисертації здійснено комплексне дослідження концептуалізації сучасних теоретичних і практичних перспектив інтенціонального аналізу професійної адвокатської діяльності. Доведено, що герменевтика права реалізується у професійній адвокатській діяльності крізь призму визначення тлумачення правових норм у їх текстуальному вимірі і, отже, виходить на проблеми символу, що актуалізує значення мови як специфічного виразу текстуальності правової норми. Обґрунтовано домінантне місце у професійній адвокатській діяльності реконструктивної діяльності, коли реалізуються такі якості правозахисника, як пам’ять, аналітичне та синтетичне мислення, уявлення, з огляду на що в комунікативній діяльності адвоката виділяють два аспекти: (1) психологічний контакт із клієнтом та (2) психологічний контакт зі складом суду й іншими учасниками правового процесу.Розкрито інтенціональну природу професійної адвокатської діяльності в контексті постнекласичної філософії права на основі міждисциплінарного філософсько-правового дискурсу та визначено поняття антропологічної складової професійної адвокатської діяльності, розкрито її зміст з позицій філософсько-правової науки.Концептуалізовано поняття homo diversum (людина багатоманітна) як основу одного з нових підходів до філософії захисту прав людини в перехідних умовах соціальної трансформації та введено поняття антропологічних чинників професійної моралі та професійної етики як складових інтенціонального виміру адвокатської діяльності, також розкрито їх теоретичне та практичне значення.Із філософсько-правової позиції визначено два підходи до правового закріплення професійної етики поведінки адвоката в публічному просторі: аксіологічний і деонтологічний.^UFor the first time in the Ukrainian scientific literature, a comprehensive study of the conceptualization of modern theoretical and practical perspectives of the intentional analysis of professional advocacy activity was carried out at the level of a doctoral dissertation. The dissertation proved that the hermeneutics of law is implemented in professional advocacy through the prism of determining the interpretation of legal norms in their textual dimension and, therefore, addresses the problems of the symbol that actualizes the meaning of language as a specific expression of the textuality of a legal norm.The dominant place in the professional advocacy activity of reconstructive activities is substantiated, when such qualities of a human rights defender as memory, analytical and synthetic thinking, imagination are realized, given that two aspects are distinguished in the communicative activity of a lawyer: (1) psychological contact with the client and (2) psychological contact with the court and other participants in the legal process.The intentional nature of professional advocacy activity in the context of post-classical philosophy of law is revealed based on interdisciplinary philosophical and legal discourse and the concept of anthropological component of professional advocacy activity is defined, its content is revealed from the standpoint of philosophical and legal science.The concept of homo diversum (man is multifaceted) is conceptualized as the basis of one of the new approaches to the philosophy of human rights protection in the transitional conditions of social transformation, and the concept of anthropological factors of professional morals and professional ethics as components of the intentional dimension of advocacy is introduced, and their theoretical and practical significance is also revealed.The dissertation defines the constituent elements of the interdisciplinary component of the philosophical approach to the phenomenological dimension of the lawyer's professional activity. The development of an ontological approach to the knowledge of law-making, which a lawyer carries out in his professional activity, requires the use of knowledge of various scientific disciplines, the integration of scientific issues, various scientific approaches, which are justified again within the limits of individual fields of humanitarian knowledge. In this case, the interdisciplinary component consists of philosophy of law, legal psychology, political science; axiology; sociology. The essence of this interdisciplinary component of the philosophical approach to the phenomenological dimension of a lawyer's professional activity comes down to the possibility of obtaining qualitatively new knowledge based on the use not only of the objectivity (the content) of these sciences, but also of their methodology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Киричук С.А. 
Інтертекстуальні і текстуальні аспекти творчості Ю.Липи: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / С.А. Киричук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проведено цілісне дослідження художньої спадщини Ю.Липи щодо особливостей застосування інтертекстуальності як літературного прийому, детермінованого авторською стратегією. Творчий доробок митця проаналізовано у контексті вивчення української національної культурної традиції. Розглянуто контактний та типологічний аспекти головних складових і структурну специфіку текстових масивів як знакових систем. Здійснено інтертекстуальний і текстуальний аналіз протекстуального (публіцистичних, історіософських, геополітичних праць) і метатекстуального (художніх творів) доробку Ю.Липи. На основі єдності ряду аспектів мисленнєвого простору митця виявлено автоінтертекстуальність його текстових масивів, виражену на рівні проектування прото- та метатекстів. Показано, що новели, повісті та оповідання з "Нотатників", роман "Козаки в Московії", три збірки поезій ("Світлість", "Суворість", "Вірую") акумулють у собі основні геополітичні ідеї найбільш відомих історіософських і публіцистичних праць Ю.Липи ("Призначення країни", "Чорноморська доктрина", "Розподіл Росії", "Бій за українську літературу"). Зроблено висновок про інтертекстуальність прозової та поетичної спадщини Ю.Липи на підставі вивчення цитат, алюзій, ремінісценцій, що відкривають діалогічні зв'язки з широким культурним колом і є свідченням ерудиції автора, енциклопедичного характеру його знань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ПОЛ=УК)-4 Липа,Ю.53 + Ш5(УК=4ПОЛ)-4 Липа,Ю.53 +
Шифр НБУВ: РА351958

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського