Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (23)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (177)Реферативна база даних (6574)Книжкові видання та компакт-диски (1433)Журнали та продовжувані видання (38)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИТИН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 579
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ісаєнко О.С. 
Агресія в системі комунікації "мати - дитина" як фактор соціальної дезадаптованості молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.С. Ісаєнко ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Одержано нові дані про структуру та динаміку агресивної комунікації у парі "мати - дитина". Досліджено феномени невербальної комунікації матері й дитини, в яких описано особливості інтервенції матері в простір дитини під час навчання. Визначено залежність показників соціальної дезадаптованості молодшого школяра від проявів агресії в комунікації матері та дитини. Визначено складний характер залежності, за якої соціальна дезадаптованість школяра пов'язана з високим і низьким рівнем агресії у парі "мати - дитина". Проаналізовано конструктивні аспекти агресії, емпірично обгрунтовано дезадаптивну роль дефіцитарної агресії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю956-994-06-734 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА351588

Рубрики:

      
2.

Дєньга О.В. 
Адаптогенні профілактика та лікування основних стоматологічних захворювань у дітей: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.22 / О.В. Дєньга ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2001. — 32 с. — укp.

Досліджено питання використання адаптогенних препаратів рослинного походження, квазіадаптогенних фізичних факторів впливу нетеплової інтенсивності та їх сполучень під час лікування основних стоматологічних захворювань у дітей. Обгрунтовано адаптаційну концепцію, яка базується на сполученні специфічної терапії з приведенням захисно-пристосувальних реакцій в організмі дитини до нормального фізіологічного стану, що характеризується високою неспецифічною резистентністю. Виявлено та досліджено у дітей ряд нових захисно-пристосувальних реакцій та закономірностей, корелюючих зі стоматологічною патологією та зв'язаних з ротовою рідиною, пульпою зубів, тканинами пародонта, твердими тканинами зубів, зарядовим станом клітин букального епітелію. Розроблено та впроваджено в практику дитячої стоматології 9 нових безпечних неінвазивних, електрофізичних, радіотехнічних, спектроколориметричних експрес-методів кількісної діагностики та досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.661.210.40-5
Шифр НБУВ: РА312894 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Деркач О.О. 
Активізація пізнавальної діяльності школярів на початковому етапі навчання гри на струнно-смичкових інструментах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.О. Деркач ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2003. — 19 с.: табл. — укp.

Теоретично проаналізовано наукову літературу з проблеми активізації пізнавальної діяльності молодших школярів, досліджено процес функціонування початкової ланки музичної освіти, виявлено специфіку початкового навчання гри на струнно-смичкових інструментах дітей 4 - 5-ти та 6 - 7-річного віку, обгрунтовано методичні засади та експериментально підтверджено доцільність та ефективність використання робочих зошитів з друкованою основою на початковому етапі навчання гри на даних інструментах, які відповідають вимогам сучасної освіти та є найзручнішою формою роботи для учнів у класі та вдома. На підставі проведеної дослідно-експериментальної роботи доведено, що активізація пізнавальної діяльності школярів на початковому етапі навчання гри на струнно-смичкових інструментах можлива за умови врахування вікових особливостей перебігу основних пізнавальних процесів; створення навчальних ситуацій, здатних викликати пізнавальний інтерес та позитивний емоційний відгук учнів; активізації мисленнєвої діяльності учнів шляхом використання серії нестандартних завдань та організації навчального процесу на базі творчої самореалізації дитини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА327353

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Міщук В. Р. 
Антибіотикопрофілактика гнійно-септичних ускладнень у дітей раннього віку при абдомінальних операційних втручаннях: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.30 / В. Р. Міщук ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л. Шупика. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Подано комплексне оцінювання факторів, що впливають на частоту виникнення гнійно-септичних ускладнень у дітей раннього віку під час абдомінальних операцій, і вивчено їх прогностичну цінність. Доведено важливість факторів ризику, пов'язаних з соматичним станом дитини й анестезіологічним забезпеченням, їх вплив на частоту розвитку післяопераційних інфекційних ускладнень. Запропоновано шкалу прогнозування гнійно-септичних ускладнень та розроблено схему й алгоритм антибіотикопрофілактики в дітей раннього віку під час абдомінальних операцій втручань. Показано ефективність антибіотикопрофілактики як методу запобігання гнійно-септичним ускладненням у дітей раннього віку під час абдомінальних операцій. Засвідчено домінування в дітей раннього віку системних гнійно-септичних ускладнень над локальними, на відміну від ускладнень у пацієнтів дорослої вікової категорії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.456.14-52 + Р733.457.4-387
Шифр НБУВ: РА382930 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Ціхонь З.О. 
Антиінфекційна резистентність дітей першого року життя м.Івано-Франківська в сучасних соціально-економічних умовах: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / З.О. Ціхонь ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. — Х., 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Розглянуто вплив соціально-гігієнічних, медико-біологічних та медико-організаційних факторів на тривалість природного вигодовування дітей у Івано-Франківську. Встановлено, що частій захворюваності дітей першого року життя на гострі респіраторні захворювання (ГРЗ) сприяють інфекційні захворювання матері під час вагітності, патологія вагітності та пологів, внутрішньоутробна гіпоксія плода, пізнє прикладання дитини до грудей у пологовому будинку, дефіцитна анемія та раннє штучне вигодовування. Досліджено особливості імунної відповіді системного та локального імунітету на інфекцію, метаболічну здатність нейрофілів (НСТ-тест) у дітей з повторними ГРЗ. Розроблено комплекс лікувально-реабілітаційних заходів для дітей із зниженою антиінфекційною резистентністю із застосуванням імуналу та нуклеїнату натрію. Встановлено позитивний вплив даного комплексу на імунологічні показники, відзначено зниження частоти захворюваності на ГРЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.514(4УКР-4ІВА) +
Шифр НБУВ: РА321964

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Шевчук Г. С. 
Арт-терапевтичні засоби дослідження материнської ідентичності вагітних жінок: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Г. С. Шевчук ; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. — Луцьк, 2010. — 22 с. — укp.

Обгрунтувано поняття "материнська ідентичність", визначено її структуру, зміст і типи (цілісна материнська ідентичність, дифузна материнська ідентичність та нерозвинена материнська ідентичність). Побудовано й апробовано модель емпіричного дослідження специфіки використання технік арт-терапії для дослідження материнської ідентичності. Верифіковано системи критеріїв якісно-кількісної обробки тематичних малюнків "Я - мама", "Я і моя дитина", "Я - жінка". Досліджено психологічні особливості становлення материнської ідентичності вагітних жінок, які виношують першу дитину, другу та третю-шосту дитину. За результатами емпіричного дослідження материнської ідентичності вагітних жінок за допомогою арт-терапевтичних засобів підтверджено високий психодіагностичний потенціал малюнкових методів і виявлено принципову необхідність розробки та впровадження диференційованої відповідно до психологічної типології материнської ідентичності системи психологічної допомоги вагітним жінкам.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-733 + Ю949.2 с23
Шифр НБУВ: РА375803 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Підгородецька І. Ю. 
Асоціативно-образне поле КРАСА в контексті української літератури для дітей (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / І. Ю. Підгородецька ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Виділено й проаналізовано елементарні й комплексні одиниці асоціативно-образного поля "краса природи" (космоніми, фітоніми, кольоративи), досліджено їх функції в художніх текстах для дітей. Здійснено парадигматичну класифікацію лексики на позначення "зовнішньої краси людини". Визначено словесно-образні домінанти, що експлікують "духовну красу людини". Досліджено прагматику художніх текстів літератури для дітей у контексті формування у свідомості дитини естетичних та етичних цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)5-357
Шифр НБУВ: РА381885 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Хільчевська В.С. 
Багатофакторний аналіз показників здоров'я та формування особистості дітей шкільного віку: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / В.С. Хільчевська ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему росту та розвитку дітей шкільного віку. Здійснено комплексний міждисциплінарний підхід до оцінки стану здоров'я дитини на підставі вивчення показників захворюваності, фізичного, розумового та психоемоційного розвитку, становлення їх особистості. Розроблено сучасні графічні форми перцентильних вікових стандартів для ряду показників розумової працездатності та психоемоційного статусу. Завдяки комплексному обстеженню виділено віко-статеві групи дітей зі зменшеними адаптаційними можливостями та визначено критичні вікові періоди щодо порушення гармонійності розвитку. Критичним віком для виникнення психоемоційних порушень визначено 13 років у обох статей та 16 років для дівчат внаслідок загострення негативних емоціональних рис; для становлення особистості віковими періодами визначено 10 та 13 років для обох статей, 15 - 16 років для юнаків, через недорозвиненість особистісних якостей і заниженої самооцінки. Основні складові особистості школярів вивчено у взаємозв'язку з біологічними, соціально-побутовими, сімейними факторами, способом їх життя, що дозволило визначити роль соматичного стану та мікросоціального статусу в її формуванні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-31
Шифр НБУВ: РА312221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Швець О. А. 
Вагітність та пологи як чинники зміни смисложиттєвих орієнтацій жінки: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.04 / О. А. Швець ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Виявлено, що вагітність, пологи та перші місяці догляду за дитиною становлять таку зміну соціальної ситуації розвитку, яка веде до значущих трансформацій ціннісно-смислової сфери особистості через формування нової внутрішньої позиції (внутрішньої материнської позиції) та виникнення особливої психологічної структури - внутрішньої картини вагітності, а трансформація смисложиттєвих орієнтацій жінки відбувається в контексті становлення та взаємодії цих психологічних систем. Доведено, що ієрархія ціннісних орієнтацій впродовж вагітності змінюється, як і ієрархія сфер життя й емоційна насиченість життя. Доведено, що основним структурним елементом смисложиттєвих орієнтацій, який зазнає найбільших трансформацій під впливом вагітності, пологів і перших місяців догляду за дитиною, є ціннісне ставлення до себе та до інших (компонент "смисли"), відбувається перехід від афективних парціальних форм ставлень і самоставлення до формування смислової системи ставлень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.31 + Ю937.231 + Р645.027
Шифр НБУВ: РА382774 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Дідук І.А. 
Взаємини між дітьми в сім'ї як чинник їх психосоціального розвитку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.А. Дідук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто психологічні особливості психосоціального розвитку особистості у контексті сиблінгової взаємодії. З'ясовано що, значимість сиблінгової взаємодії полягає у прагненні знайти один в одному емоційну підтримку, психологічну безпеку, схвалення, відчути власну значимість, цінність і компетентність, внаслідок чого задовольняється потреба дитини у власній активності та пізнанні навколишнього світу. Встановлено, що важливим продуктом сиблінгової взаємодії є накопичення дитиною власного досвіду взаємодії, удосконалення образу "Я", зокрема, знань про свої можливості та їх межі. Порівняння ставлень і позиції дитини зі ставленнями та позицією сиблінга у сім'ї сприяє розширенню та об'єктивізації у неї уявлення про себе. Гармонійність взаємин дітей у сім'ї сприяє позитивності уявлення. Виділено 5 типів сиблінгової взаємодії (за критерієм спрямованості особистості у спілкуванні): конкуренцію, пристосування, компроміс, ігнорування та співпрацю. Найбільш поширеними серед них виявлено типи компромісу та пристосування. З'ясовано, що з системою взаємин дітей у сім'ї пов'язаний ступінь досягнення дитиною семирічного віку психологічної зрілості необхідної для шкільної адптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06 + Ч491.0
Шифр НБУВ: РА315081 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Нодзельська А.С. 
Взаємозв'язок інфантилізму з психологічною імпотенцією та їх корекція: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.С. Нодзельська ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 18 с. — укp.

Досліджено взаємозв'язок інфантилізму з психологічною імпотенцією та розроблено методи їх корекції. Розкрито психологічний зміст інфантилізму та психологічної імпотенції, виявлено джерела їх формування, пов'язані з едіпальними залежностями. Доведено особливу роль у даному процесі періоду розвитку від 2-х до 6-ти років, в якому дитина особливо гостро преживає табу на вільне виявлення енергії лібідо, що призводить до її блокування й імпортування. З'ясовано, що інфантилізм і психологічна імпотенція деструктують поведінку суб'єкта, зумовлють ригідність вчинків, пасивність, несамостійність, депресивність. Виявлено глибинні детермінанти формування інфантилізму та тенденцію до психологічної смерті, встановлено їх взаємозв'язок з психологічним захистом, регресивними проявами та принципом задоволення. Доведено ефективність використання системно упорядкованих методик активного соціально-психологічного навчання, адекватних поставленій задачі щодо виявлення глибинних детермінант інфантилізму та психологічної імпотенції у їх взаємозв'язках з метою запобігання та нівелювання регресивних наслідків даних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю952.17 + Ю949.2 с +
Шифр НБУВ: РА356378

Рубрики:

      
12.

Виноградова-Бондаренко В.Є. 
Виховання безпритульних дітей в Україні 20-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Є. Виноградова-Бондаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Проведено історико-педагогічний аналіз причин безпритульності та бездоглядності, їх вплив на фізичний і психічний стан дітей, а також досліджено їх соціальне становище. Розкрито динаміку організації боротьби з безпритульністю, зміст, форми, методи навчально-виховної роботи у закладах охорони дитинства. Зроблено порівняльний аналіз причин та характеру дитячої безпритульності у 20-х і 90-х рр. ХХ ст. Наведено рекомендації щодо поліпшення роботи з безпритульними у дитбудинках, а також профілактичні дії у боротьбі з безпритульністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)463 + Ч33(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА314267 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Фасолько Т.С. 
Виховання відповідальної поведінки у дітей старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / Т.С. Фасолько ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Розглянуто питання виховання відповідальної поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Подано історико-педагогічний та теоретичний аналіз проблеми морального виховання дошкільників та відповідальності як внутрішньої передумови їх моральної поведінки. Обгрунтовано підхід до розгляду відповідальності на етапі дошкільного дитинства у вигляді моральної норми поведінки, що визначається відповідними правилами. Запропоновано поетапний підхід до виховання відповідальної поведінки, який включає створення емоційних передумов для відповідальної поведінки, ознайомлення дошкільників з конкретними спобами взаємодії, формування власного досвіду відповідальної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.334 + Ю983.620.1
Шифр НБУВ: РА307972 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Ільченко О.Ю. 
Виховання дітей-безпритульників на Полтавщині в 20-30-і рр. ХХ ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Ю. Ільченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 21 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз і систематизовано провідні ідеї виховання дітей-безпритульників. Вивчено та узагальнено досвід виховної роботи колонії ім. В.Короленка та колонії ім.М.Горького, а також державних структур - Ради захисту дітей, комісій допомоги дітям та таких громадських організацій як "Ліга порятунку дітей", "Друзі дітей". Проаналізовано особливості виховання безпритульних дітей у даний період. Охарактеризовано основні етапи виховного процесу: I етап (друга половина 1918 р. - літо 1921 р.) - первинної допомоги "дітям війни" та всім нужденним дітям та підліткам, II етап (літо 1921 р. - кінець 1923 р.) - становлення профілактичної та виховної роботи серед "дітей голоду", III етап (початок 1924 р. - перша половина 1929 р.) - перевиховання "дітей непу", виховання "пролетарської дитини", IV етап (друга половина 1929 р. - 1939 р.) - загальної освіти та професійної орієнтації "дітей голодомору" та "дітей репресій". Визначено напрями виховання соціально не захищених дітей та підлітків (пріоритетні - трудове, суспільно-політичне, атеїстичне, патріотичне, а також розумове, моральне, естетичне, фізичне виховання). Встановлено провідні тенденції виховання дітей-безпритульників, зокрема, спрямованість на виховання людини нового соціалістичного типу, ідеологізації та політизації змісту освітньо-виховної роботи, розвитку дитячого самоврядування. Обгрунтовано можливості розвитку прогресивних тенденцій виховної роботи з дітьми-безпритульниками досліджуваного періоду. Розроблено елективні спецкурси, а також науково-методичні рекомендації для педагогів і соціальних працівників з питань ліквідації явища безпритульності за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)463 + Ч33(4УКР4)6 +
Шифр НБУВ: РА343298

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Ерніязова В.В. 
Виховання молодших школярів з нейротичними ускладненнями: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.В. Ерніязова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 19 с.: табл. — укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми виховання дітей з нейротичними ускладненнями. Вивчено психолого-педагогічні умови забезпечення корекційно-виховного впливу на учнів початкових класів загальноосвітньої школи у процесі позакласної виховної роботи. З'ясовано суть нейротизму як ускладнення розвитку дитини. Визначено та вивчено структурні компоненти чинників його виникнення у дитини (біологічний та мікросоціальний - сімейний і шкільний), а також зумовлені ними прояви нейротизму. Розроблено систему корекційно-виховної роботи з молодшими школярами, спрямовану на усунення у них нейротичних проявів та становлення соціально значущих якостей. Доведено ефективність її використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч435.3 + Р733.645.093.3-57
Шифр НБУВ: РА326808

Рубрики:

      
16.

Гуцан Л.А. 
Виховання у молодших школярів позитивного ставлення до традицій і звичаїв українського народу у процесі художньо-трудової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.А. Гуцан ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретичне обгрунтування та запровоновано нове вирішення проблеми виховання у молодших школярів позитивного ставлення до українських трудових традицій та звичаїв. На підставі вивчення матеріалів психолого-педагогічних досліджень даного питання уточнено сутність і взаємозв'язок понять "традиція", "звичай", "обряд", "ритуал" та "свято", що визначають зміст народної системи трудового виховання підростаючих поколінь. Визначено основні напрямки удосконалення художньо-трудової діяльності учнів сучасної початкової школи. Досліджено чинники та умови формування позитивного ставлення молодших школярів до трудових традицій і звичаїв українського народу, охарактеризовано структуру, встановлено показники та критерії визначення рівня вихованості означеної особистісної якості. Розроблено методику виховання у молодших школярів позитивного ставлення до трудових традицій і звичаїв українського народу на базі впровадження у виховну практику інтегрованого курсу "Український етнодизайн", в якому теоретичні матеріали навчальних дисциплін "Художня праця", "Я та Україна", "Музика та хореографія" вдало об'єднано та доповнено елементами українських традицій та звичаїв. Доведено необхідність динамічного оформлення соціального середовища розвитку дитини атрибутами календарно-обрядових свят українського народу протягом навчального року. Розроблено метод художніх проектів, який синтезує художньо-ігрову взаємодію вчителя та учнів у процесі відтворення українських календарно-обрядових свят.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА339403

Рубрики:

      
17.

Бутенко О. Г. 
Виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / О. Г. Бутенко ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше науково обгрунтовано педагогічні умови виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Визначено зміст понять "шанобливе ставлення дитини до матері" (позитивне сприйняття дитиною емоційного, фізичного, психологічного образу матері, її статусу в родині та родинних стосунках, що засноване на моральних знаннях і досвіді дитини та відображається в моральних вчинках стосовно матері) та його структуру (світоглядно-пізнавальний, емоційно-вольовий і дієвий складники), а також "вихованість у дитини шанобливого ставлення до матері" (відчуття та прояв дитиною поваги, пошани до матері, піклування, ніжності та турботи про неї) та його компоненти (інформаційно-змістовий, емоційно-ціннісний, поведінковий). Розглянуто критерії (когнітивний, емоційно-почуттєвий, діяльнісний) і показники, охарактеризовано рівні (достатній, задовільний, низький) вихованості шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Розроблено експериментальну модель, що містить етапи (інформаційно-збагачувальний, рефлексивно-діяльнісний, інтегративно-творчий), форми та методи роботи з реалізації педагогічних умов виховання шанобливого ставлення до матері у дітей старшого дошкільного віку (інтегровані заняття, дидактичні ігри та вправи, ситуації морального вибору, повчальної історії, бесіди, читання й обговорення літературних творів).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25 + Ч411.334
Шифр НБУВ: РА384738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Сурженко О.П. 
Виховання щасливої дитини в сучасній німецькій сім'ї: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О.П. Сурженко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан розробки проблеми щастя та щасливої людини у філософській і психолого-педагогічній літературі. Розкрито сутність поняття "щаслива дитина", "сімейне виховання", напрями виховання щасливої дитини в німецькій сім'ї. Висвітлено роль німецької сім'ї у вихованні дитини за сучасних умов, вплив взаємовідносин батьків на психологічне самопочуття дитини й її майбутній духовний розвиток. Визначено зміст, форми та методи виховання щасливої дитини в німецькій сім'ї на підставі поєднання історичного та сучасного досвіду розвитку щасливої особистості, нові підходи до виховання щасливої дитини за сімейних умов. Виявлено, що на практику виховання в сучасній німецькій сім'ї впливають ідеї педагогіки демократії, що характеризуються методами без застосування писхологічного або фізичного насильства над дитиною.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч494(4НІМ) + Ю956-994-06-734
Шифр НБУВ: РА372607 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Мироненко В.П. 
Відповідальність батьків за неналежне виховання дітей за сімейним та цивільним законодавством України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / В.П. Мироненко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено правовідносини відповідальності батьків за неналежне виховання дітей за сімейним і цивільним законодавством України, необхідність якого викликана, насамперед, проблемами у сфері сімейного виховання, що призвели до негативних явищ: безвідповідального ставлення батьків до виконання своїх обов'язків щодо виховання дітей, безпритульності та асоціальної поведінки дітей, збільшення кількості правопорушень, які вчиняють неповнолітні. Проаналізовано поняття, підстави та зміст відповідальності батьків за порушення права дитини на належне сімейне батьківське виховання. Особливу увагу приділено питанням сімейного неблагополуччя як одного з головних чинників формування особи неповнолітнього. На підставі аналізу чинного українського законодавства, судової практики та наукової цивілістичної літератури сформульовано теоретичні висновки та конкретні пропозиції щодо удосконалення та застосування правових норм, які регулюють правовідносини відповідальності батьків за неналежне виконання своїх обов'язків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)42
Шифр НБУВ: РА312545 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Назарук О.М. 
Вікові особливості розуміння особистого досвіду: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Назарук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему розуміння дітьми, підлітками та юнаками особистого досвіду. Уперше за допомогою аналізу наративу досліджено здатність дитини до його інтегрування. Визначено смислові компоненти наративу - маркери, що дають змогу установити ступінь розуміння дитиною свого особистого досвіду. Виявлено, що існує зв'язок між рівнем цього розуміння та якістю відображення його в наративі. Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено, що ступінь розуміння особистого досвіду, представленого в наративі, відбиває ступінь успішності процесу соціалізації особистості. Розроблено проективний метод визначення ступеня адаптованості людини шляхом застосування наративу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.2-222 + Ч421.331 +
Шифр НБУВ: РА328549

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського