Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (355)Тематичний інтернет-навігатор (159)Наукова електронна бібліотека (1336)Реферативна база даних (1311)Книжкові видання та компакт-диски (6688)Журнали та продовжувані видання (409)
Пошуковий запит: (<.>K=АНГЛІЙСЬКА$<.>+<.>K=ЛІТЕРАТУРА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 147
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Девдюк І.В. 
Англійська література у творчій діяльності Пантелеймона Куліша (Переклади. Критичне сприйняття. Творче засвоєння): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / І.В. Девдюк ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена аналізові особливостей творчої рецепції П. Кулішем набутків англійського письменства як цілісного процесу. Увага зосереджена на таких формах засвоєння іншомовної літератури, як переклад, критична інтерпретація, мистецьке використання образів, тем, мотивів. Встановлено художнє, пізнавальне та історичне значення діяльності Куліша як критика та популяризатора англійської літератури в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)-318.37

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Гутиряк О.І. 
Англійська термінологія маркетингу: структура та семантичні характеристики: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.І. Гутиряк ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Проаналізовано сучасну англійську термінологію маркетингу і стратифікаційну та семантико-тематичну структури термінології, склад і структуру термінів маркетингу. Встановлено, що між семантичною продуктивністю і семантичною складністю термінів маркетингу та кількістю слів, основ, морфем, літер існує статистична залежність: із збільшенням семантичної продуктивності термінів їхня структурна складність і довжина зменшуються, а із збільшенням семантичної складності - збільшується.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-34:У

Рубрики:

      
3.

Калінюк О.О. 
Композиційно-мовленнєва форма "опис" в науково-фантастичному тексті (на матеріалі науково-фантастичних творів англійських та американських авторів ХХ століття): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.О. Калінюк ; Одес. держ. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена кількісному, функціональному і якісному аналізу і класифікації трьох видів композиційно-мовленнєвої форми "опис" - опис персонажа (портрет), опис відкритого простору (пейзаж), опис закритого простору (інтер'єр) - у науково-фантастичному тексті. Науково-фантастична література визначається як жанровий різновид художньої літератури, націлений на словесно-художнє зображення фантастичного світу як реально існуючого з дотриманням головного прийому остранення. Ефект чужинності, ірреальності зображеного світу в науково-фантастичній літературі досягається двома основними засобами: за рахунок відповідного конструювання референтного простору (що зображено) і за рахунок засобів його вербалізації (як зображено). Дослідження підтвердило жанрово детермінований характер портретних і просторових описів, що виявляється кількісними і якісними особливостями. Референтний простір науково-фантастичного тексту, предмети і істоти, які його складають, будується за принципом відхилення від норми, закону і стандартів людського буття. Особливості вербалізації референтного простору в науково-фантастичному тексті виявляються в численних структурах хезитації, порівняльних конструкціях, описових замість таксономічних номінацій, у використанні лексичних одиниць, що підкреслюють чужинність, незвичайність і частіше усього неприйняття автором (оповідачем) референтів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70

Рубрики:

      
4.

Бойко І.Й. 
Цивільне право Гетьманщини за Кодексом 1743 року: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / І.Й. Бойко ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1999. — 17 с. — укp.

У дисертації досліджується проблема становлення і розвитку цивільного права Гетьманщини за Кодексом 1743 року та практика його застосування. Значна увага приділена аналізу цивільно-правових інститутів, закріплених у Кодексі. Проаналізовані судові справи, зокрема цивільні щодо його застосування, використана спеціальна та інша монографічна література. Зроблено висновок про високий рівень розвитку для свого часу цивільного права Гетьманщини за Кодексом 1743 року та дані науково обгрунтовані рекомендації щодо використання досвіду законотворення Гетьманщини для удосконалення чинного цивільного законодавства України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)46-3

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Гумовська І.М. 
Англійська юридична термінологія в економічних текстах: генезис, дериваційні та семантико-функціональні аспекти: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / І.М. Гумовська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблеми сучасного термінознавства, процеси термінологічної міграції, зокрема, функціонування юридичної термінології в англійських економічних текстах (монографічних працях, навчально-методичній літературі, періодичних виданнях та документації). Досліджено генезис англійських юридичних термінів, які вживаються в економічному дискурсі, їх семантичну еволюцію та здійснено їх структурно-словотворчий аналіз. Висвітлено дериваційні моделі термінів-іменників, термінів-прикметників, термінів-дієслів та термінів-словосполучень. Вперше проаналізовано проблему функціонування юридичної термінології в економічному дискурсі, а також семантичного поля юридичної термінології в структурі економічних текстів. На підставі вивчення економічної літератури різних жанрів та використання лексикографічних економічних та юридичних джерел виявлено, що приблизно 73 % усіх юридичних термінів економічного дискурсу стали невід'ємною частиною економічної підмови в зв'язку з їх продуктивним використанням у галузі економічної діяльності та правовим статусом бізнес-операцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-34:Х + Х.в4
Шифр НБУВ: РА310251 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Кміть О.В. 
Тестовий контроль аудитивних умінь студентів немовних факультетів вищого педагогічного навчального закладу (ІІ курс, англійська мова): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Кміть ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2000. — 22 с. — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню проблеми організації тестового контролю аудитивних умінь студентів II курсу немовних факультетів вищого педагогічного навчального закладу з позицій інтеракціонального підходу. Теоретично обгрунтовано застосування тестового контролю як засобу управління процесом навчання аудіювання. Визначено особливості тестового контролю аудитивних умінь, класифіковано аудитивні вміння як об'єкти тестування на основі рівневого підходу до природи розуміння аудотексту та конкретизовано критерії відбору аудотекстів для текстового контролю. Розроблено методику організації тестового контролю аудитивних умінь, яка дозволяє успішно здійснити його проведення і сприяє забезпеченню ефективного управління процесом навчання аудіювання. Науково обгрунтовано розробку комунікативно спрямованих тестових завдань, створено їх фонд, складено придатний тест для поточного і тематичного контролю рівня навчальних досягнень студентів в оволодінні аудіюванням, апрбовано технологію реалізації тестового контролю аудитивних умінь студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.2
Шифр НБУВ: РА310226 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Бакай 
Формування фразеології в переломні моменти історії народів Європи (на матеріалі української, російської, англійської, німецької, французької мов у періоди Першої та Другої світових воєн): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.15 / Б.Я. Бакай ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Висвітлено склад фразеологічних інновацій за час Першої та Другої світових воєн, запропоновано їх порівняльно-зіставний аналіз на матеріалі східнослов'янських (українська, російська), германських (англійська, німецька), романської (французька) мов; визначено гносеологічні та онтологічні фактори формування їх загальних і специфічних рис. Встановлено тематичні групи, джерела, шляхи виникнення стійких словесних комплексів (ССК).Здійснено тематичну класифікацію ССК вказаних мов за часів Першої та Другої світових воєн. Визначено функціональні типи неологічних ССК і тенденції фразеоформування, подальший розвиток фразеологізмів у аналізованих мовних системах. Результати дослідження можна використовувати під час укладання словників, а також для подальших наукових досліджень і викладання вказаних мов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш103.3
Шифр НБУВ: РА311463 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Жеренко Н.Є. 
Індивідуалізація навчання аудіювання учнів молодших класів шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов (англійська мова): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.Є. Жеренко ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено технологію індивідуального навчання англомовного аудіювання учнів молодших класів. Визначено фактори успішності оволодіння аудіюванням молодшими школярами, індивідуально-психологічні особливості розвитку або сформованості яких впливають на рівень індивідуальної навченості аудіювання учнів. Описано методики діагностики рівнів функціонування факторів навченості аудіювання. Виділено типологічні підгрупи учнів. Запропоновано технологію здійснення індивідуалізованого навчання аудіювання з підсиленням вагомості розвиваючо-мотивуючого виду індивідуалізації. Наведено способи, прийоми та засоби проведення кожного з видів комплексної індивідуалізації, що є доцільними саме на початковому етапі навчання. Вміщено комплекс вправ для індивідуалізованого формування аудитивних навичок і розвитку аудитивних умінь учнів молодших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-911
Шифр НБУВ: РА310228 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Матвєйченко В.В. 
Методика навчання усного спонтанного мовлення з використанням творів художньої літератури (англійська мова, початковий етап, мовний факультет вищого навчального закладу): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Матвєйченко ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Розроблено комплекс вправ для навчання усного спонтанного мовлення на матеріалі англомовних текстів короткого оповідання студентів початкового етапу мовного факультету вищого навчального закладу. Комплекс вправ передбачає послідовне , поетапне формування та розвиток навичок і вмінь даного мовлення у процесі змістової та смислової інтерпретації художніх деталей тексту. Ефективність вправ обгрунтовано теоретично та підтверджено практично.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33
Шифр НБУВ: РА310265 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Мурадханян І.С. 
Концепція психологічного двійництва особистості в літературі заходу XVIII - XIX століть: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / І.С. Мурадханян ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено категорію двійництва в літературах Заходу Нового часу, проаналізовано трактування психологічного архетипу двійника в художньому світі М.Льюїса, А.Радкліф, Ч.Метьюріна, Г.Кляйста, А.Шаміссо, Е.А.Т.Гофмана, Р.Стівенсона, Е.По, О.Уальда, Н.Готорна. Головну увагу приділено категорії характеру, яка формувалась в літературах Європи ще від античних часів, набула однозначного трактування в класицизмі, а в зазначену епоху набула поновлення через інтерес до біблійної концепції особистості як складної, сповненої суперечностей єдності. Досліджено формування категорії двійництва в естетиці готичного роману й англійського романтизму. Монохарактер романтичного героя, у порівнянні з класицистичним, переважно однозначним монохарактером, тут принципово ускладнюється. Виникає почуття полярних, взаємовиключних начал психіки, напруги між ними, що стає основою розвитку сюжету. Англійські романтики, зокрема, Байрон, враховують "готичний" досвід художнього освоєння "краси зла", висуваючи тип трагічного "лиходія" на зразок Каїна або Манфреда. Розглянуто явище двійництва в німецькій літературі, показано специфіку національної рефлексії та її художнього змалювання. Романтичні двійники мають тенденцію до художньої матеріалізації і є ілюстрацію до відомої тези О.Шпенглера про "фаустову душу". Психологічний матеріал у сфері художнього образа є вартісним, як і матеріал життєво-об'єктивний; фантастичне реалізується з пластичною повнотою. Водночас роздвоєність героя в німецькому романтизмі має виразні риси інтелектуальної конструкції, філософічної абстракції. Показано, що подальший розвиток теми двійника в західних літературах набуває макабристичного звучання (По, Стівенсон), але зачарування "красою зла" поступається моралізуючим тенденціям (Уайльд, Діккенс); модель двійництва має соціально-психологічне вмотивовування й у реалістичній літературі трансформується у картину "діалектики душі".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)-34
Шифр НБУВ: РА318297 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Добровольська Л.П. 
Фаховий відбір абітурієнтів педагогічного вузу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.П. Добровольська ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — Запоріжжя, 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено можливість організації професійного відбору абітурієнтів до педагогічного вищого навчального закладу (ВНЗ) на філологічний факультет (українська мова та література). Проведено системно-рівневий та психолого-педагогічний аналіз діяльності вчителя. Виділено професійно важливі якості вчителя української мови та літератури. Визначено критерії професійного відбору, для чого було розроблено маршрутний листок абітурієнта та карту професійного відбору. Апробовано наявні та оригінальні методики дослідження спрямованості особистості абітурієнта, його загальнопедагогічних і спеціальних здібностей. Виявлено, що у студентів, рекомендованих для зарахування до ВНЗ, у порівнянні з нерекомендованими, значно вищою є самооцінка педагогічних і спеціальних здібностей, краще сформовані педагогічні вміння, вища академічна успішність; для них є характерним високий рівень ставлення до процесу навчання у ВНЗ, професійна спрямованість, емоційна стійкість. Доведено, що загальнопедагогічні та спеціальні здібності пов'язані між собою професійною спрямованістю та особистісними компонентами спеціальних здібностей, що забезпечує ефективність діяльності вчителя української мови та літератури на різних етапах його професійного становлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.351.64
Шифр НБУВ: РА313369 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Синевич Б.М. 
Теоретичні проблеми літературознавства в працях письменників "празької школи": Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Б.М. Синевич ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 20 с. — укp.

Висвітлено питання проблеми системного вивчення теоретичних проблем літературознавства в текстах Євгена Маланюка, Юрія Липи, Олени Теліги, Олега Ольжича, їх основні концепції національного мистецтва, мистецької свідомості, стилю. Визначено проблеми дискурусу "пражан" і проаналізовано на теоретико-літературознавчому рівні. Українська література як національно-духовна цілісність у середовищі "празької школи" сприймалася як певний спосіб мислення. Спорідненість її представників, незважаючи на індивідуальну стильову своєрідність і відмінні естетичні уподобання, була дуже виразною. Збереження ментальності конкретних представників етносу було об'єднуваним між підсвідомим і свідомим у світосприйнятті, при цьому вирішальною домінантою в їх мислеформі стає національна ідея. Це твердження, маючи зовнішній політичний сенс, приховувало в собі естетичний зміст, оскільки творча самобутність неможлива без глибинного національного феномену, для виявлення якого потрібна свобода самореалізації письменника. Наріжним каменем теоретичних проблем "пражан" були художність, самодостатність, формотворча, стилістична довершеність за наявності духовної субстанції та світоглядної глибини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш4 г(4ЧЕХ=УК) + Ш5(УК=4ЧЕХ)-319 + Ш5(4ЧЕХ=УК)-319
Шифр НБУВ: РА314226 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Церна Г.М. 
Творча інтерпретація "вічних" образів в українській літературі 1920-х рр.: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Г.М. Церна ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему функціонування "вічних" образів в українській літературі 1920-х рр. Проаналізовано історію вивчення поняття "вічні" образи. Доведено, що між українською та західноєвропейською літературами у 1920-х рр. існували незаперечні зв'язки. Розглянуто шляхи взаємодії прози, поезії та драматургії українських митців із творчістю М.Сервантеса, Ф.Достоєвського, В.Шекспіра, античною та біблійною міфологією, розкрито суть понять "донкіхотство", "гамлетизм", "карамазовщина", "достоєвщина". Обгрунтовано естетичні принципи поетів-"неокласиків". Визначено естетичні функції "вічних" образів, які є варіантом атрибутування позитивних якостей класичного образу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-34
Шифр НБУВ: РА315992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Алексеєнко Н.М. 
Біблійна герменевтика в українській бароковій прозі: Автореф. дис... канд. техн. філол. наук: 10.01.01 / Н.М. Алексеєнко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано роль і місце біблійної герменевтики в українській бароковій прозі. Доведено, що українська література XVII - XVIII ст. мала релігійний характер, стиль художніх творів був обумовлений метафізичною та власне богословською проблематикою та християнською обрядовістю. Показано, що в літературі українського бароково та усієї Європи від часу Тридентського собору набула поширення чотирисенсова біблійна герменевтика, суть якої полягає у розрізненні буквального, відкритого, зрозумілого сенсу Святого Письма, й "темного", закритого, таємного. Прикладом застосування чотирисенсової біблейної герменевтики є творчість Іоаникія Галятовського. Трактати та діалоги Григорія Сковороди розглянуто в аспекті всезагальної алегорези. Схильність до буквального сенсу та заперечення сенсу алегоричного відображено в прозі Феофана Прокоповича.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)3-334 + Ш5(4УКР)4-334 + Ш400.04:Э + Э37-202.03
Шифр НБУВ: РА315594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Кравченко М.В. 
Мова і стиль творів Бориса Грінченка: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / М.В. Кравченко ; НАН України. Ін-т укр. мови. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено мову наукових, публіцистичних і художніх творів Б.Грінченка з позицій висвітлення ідіостильових особливостей та відмінностей від мовної практики першої половини XIX ст. Виокремлено наскрізні лексико-тематичні групи (Україна, народ, робота (праця), школа, мова, література) та слова-символи у макроконтексті творів митця. Здійснено стилістичний, семантичний, функціональний аналіз лексичних, лексико-граматичних, словотвірних книжних і розмовних одиниць у мові творів Б.Грінченка, що дало змогу виявити традиційне та новаторське в мовній практиці культурно-громадського діяча.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-72 Грінченко Б.Д. + Ш5(4УКР)5-4 Грінченко Б.Д.457
Шифр НБУВ: РА313036 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Зарума-Панських О.Р. 
Англійська лексика міжнародних договорів: структурні, семантичні та дискурсні особливості: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.Р. Зарума-Панських ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2001. — 19 с. — укp.

Лінгвостилістично вивчено англомовні тексти міжнародних договорів на лексико-семантичному та синтаксичному рівнях та у лексикографічній, когнітивній і функціональній площинах опису. З'ясовано характерні риси мови міжнародних документів. Виділено пласт лексики, використаної для укладання текстів міжнародних договорів. Описано лексичні одиниці, що сприяють реалізації теми домовленості, встановлено продуктивні структурні моделі синтагматичної дистрибуції. Визначено рекурентність виділених моделей. Розглянуто особливості семантики власних та запозичених з інших галузей термінологічних лексем і словосполучень. Проаналізовано визначальні дискурсні риси цих документів у їх частинах, зокрема когнітивне структурування основних положень міжнародних договорів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-713
Шифр НБУВ: РА315614 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Михальчук Н.О. 
Психологічні умови ефективності дискусії як форми навчальної роботи (на матеріалі курсу "Світова література"): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Михальчук ; АПН України; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Розкрито основні умови ефективності дискурсії як форми навчальної роботи на уроках світової літератури. Обгрунтовано принципи організації навчальної дискурсії, відповідні головним засадам гуманізації шкільної освіти. Визначено критерії ефективності навчальної дискурсії: рівень знань школярів з предмета "Світова література"; рівень оволодіння вміннями та навичками, необхідними для вичення світової літератури; рівень оволодіння досвідом творчої діяльності; ставлення до навчальних дискурсій; рівень ініціативності учнів; рівень оригінальності думок і суджень школярів; рівень розвитку мислительних операцій учнів; рівень обгрунтованості висловлених думок школярів. Проаналізовано особливості формальної структури діалогу підлітків і зміст смислових зв'язків між послідовним висловлюванням учнів, спрямованість їх висловлювань. Виділено групи прийомів, за допомогою яких можна обгрунтувати власну точку зору - змістовні та незмістовні. Внаслідок проведеного аналізу встановлено основні психологічні умови, які впливають на ефективність навчальної роботи - активізацію, завдяки відповідним діям вчителя, мислення школярів, вдосконалення їх мислительних операцій, розвиток критичного ставлення до власної точки зору та думок інших учнів і вчителя, здатність зрозуміти та усвідомлювати висловлення партнерів у спілкуванні, обгрунтовувати власні судження, задавати питання, формулювати сумніви, вносити власні ідеї та пропозиції, виправляти висловлювання інших учасників дискусії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.13 + Ч421.314
Шифр НБУВ: РА314239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Морська Л.І. 
Формування вмінь професійного спілкування англійською мовою у студентів факультету фізичного виховання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.І. Морська ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Визначено три групи вмінь, необхідних спеціалістам у галузі фізичної культури та спорту для реалізації їх комунікативних намірів у процесі професійного спілкування. За результатами проведених досліджень відібрано типові комунікативні ситуації, на основі яких розроблено систему вправ для формування виділених груп умінь професійного англомовного спілкування, що складається з 24-х систем вправ нижчого рівня відповідно до кількості відібраних типових комунікативних ситуацій. Основні результати досліджень впроваджено в практику роботи кафедр іноземних мов немовних вищих закладів освіти України на базі створеного посібника "Англійська мова у світі спорту".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913-2
Шифр НБУВ: РА313943 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Авраменко Н.В. 
Поезія українських символістів перших десятиліть ХХ століття в типологічних відповідностях з англо-американською символістською лірикою: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / Н.В. Авраменко ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2002. — 18 с. — укp.

Узагальнено та систематизовано дані про творчу діяльність українських і англо-американських символістів, особливості розвитку символізму в Україні. Досліджено у зіставленні лірику поетів символістів на тематичному, образотворчому та міфопоетичному рівнях, розкрито особливості символістського моделювання дійсності. Висвітлено засоби текстуального вияву символістського дискурсу, особливості його функціонування в українській, англійській, американській літературах. Проаналізовано міфологеми, міфологічні сюжети, образи, мотиви в ліриці українських та англо-американських символістів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.221.881 + Ш5(4ВЕЛ)-335 + Ш5(7СОЕ)-335
Шифр НБУВ: РА321368

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
20.

Івашкевич Е.З. 
Розвиток у старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу "Світова література"): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Е.З. Івашкевич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Визначено діалогічні якості пізнавальної діяльності особистості: толерантність по відношенню до інших, навіть протилежних точок зору; здатність обгрунтовувати свою позицію; здатність до співпраці з партнерами по спілкуванню в процесі розв'язання завдань; здатність аналізувати свої судження, порівнювати їх з точкою зору партнера по спілкуванню; здатність до творчого розв'язання проблемних завдань. Доведено, що педагогічний вплив вчителя на старшокласників сприяє діалогічному наповненню мотиваційної, змістової, операційної сторін пізнавальної діяльності через заохочення суб'єкт-об'єктної взаємодії партнерів по спілкуванню, постановку творчих завдань і проблемних ситуацій; стимулювання пізнавальної активності учнів у процесі організації навчальних дискусій. З'ясовано характеристики пізнавальної ситуації, які активізують мислення особистості та розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності: проблемність, що спричинюється неоднозначністю умов творчого завдання і, таким чином, активізує мислиннєву діяльність учня; когнітивний дисонанс, який виникає у разі виникнення проблеми, розв'язати яку за допомогою вже існуючого засобу-стереотипу неможливо. Визначено основні засоби змістових, дискретних, інтелектуально-рефлексивних, особистісно-рефлексивних впливів на розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності старшокласників. Визначено психолого-педагогічні умови ровитку в старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності: активізація завдяки відповідним педагогічним впливам вчителя мислення школярів, вдосконалення їх мислительних операцій, розвиток критичного ставлення до своєї точки зору, думок інших учнів та вчителя, здатності розуміти висловлювання партнерів по спілкуванню, обгрунтовувати власні судження, вносити нові ідеї та пропозиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.202 + Ч421.252.6 + Ш5(0) р2
Шифр НБУВ: РА321438

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського