Головна сторінка     Історико-культурні фонди  
  Електронний каталог  
  Інформаційно-бібліографічний сервіс  
 Філософська бібліотека НБУВ 

Бази даних


Філософам - Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Вид пошуку

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Філософам - Електронний каталог НБУВ (177)Філософам - Інформаційні ресурси Інтернет (1)
Пошуковий запит: ((<.>U=Ю0/8$<.>)+(<.>U=Ю2$<.>)+(<.>U=Ю6$<.>)+(<.>U=Ю4$<.>)+(<.>U=Ю3$<.>)+(<.>RZN=Ю2$<.>))*(<.>K=ІСТОРИЧНЕ$<.>+<.>K=СТАНОВЛЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

   
Тип видання: наукове видання   
1.

Кант, І.
Естетика [Електронний ресурс] : пер. с нем. / І. Кант. - Л. : Аверс, 2007. - 360 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Проблеми філософсько-естетичної спадщини І. Канта не втрачають свого значення і зараз. Сьогодні нам особливо близькі думки філософа про гуманістичному зміст естетичного ідеалу, про красу як «символ моральності» і «вільної гри» душевних сил людини як основі естетичної насолоди, про роль людського спілкування у пробудженні інтересу до прекрасного, про моральний значенні естетичного сприйняття природи та ін . Не маючи перекладів творів Канта на українську мову, ми маємо тим не менше свідчення досить широкого засвоєння його ідей діячами української культури. Вже з самого початку XIX ст. естетику в Харківському університеті викладають професора, близько знайомі з поглядами Канта. Так, явний вплив кантівської естетики простежується в підручнику харківського професора Л. Якоба. Почавшись у період становлення в Україні естетики як самостійної галузі філософських знань та академічної дисципліни, знайомство з Кантом залишається і далі необхідним елементом освіченості. Серед тих, хто висловлює оригінальні судження щодо кантівської філософії, не тільки фахівці-філософи, а й письменники, громадські діячі - І. Я. Франка, П. А. Грабовський.

Кл.слова:
філософія


   
Тип видання: навчальний посібник   
2.

Кирилюк, Ф. М.
Філософія політичної ідеології [Електронний ресурс] / Ф. М. Кирилюк ; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - К. : Центр учбової літератури, 2009. - 520 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


В навчально-науковому виданні досліджуються філософські проблеми політичної ідеології. Зокрема, широко висвітлюються її базові засади та закономірності формування і розвитку. Також викладено авторське бачення структури та складових частин кожної із існуючих ідеологічних концепцій. В книзі широко висвітлюється спільне і особливе політичних ідеологій та перспективи їх розвитку. Автором всебічно проаналізовано та використано широке коло праць вітчизняних і зарубіжних авторів з проблем становлення та формування політичної ідеології. Видання може бути використано студентами, аспірантами, професорсько-викладацьким складом, дослідниками та політиками-практиками, а також усіма тими хто цікавиться теорією та практикою політичної науки.

Кл.слова:
ідеологія


   
Тип видання: підручник   
3.

Даниелян, Н. В.
Философские основания научной рациональности [Електронний ресурс] / Н. В. Даниелян. - М. : Изд-во МГИЭТ, 2002. - 164 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Глава I. Понятие научной рациональности: история и современность I.1. Понятие рациональности. Рациональность и научная рациональность I.2. Научная рациональность в исторической ретроспективе. Типы научной рациональности I.3. Научная рациональность в контексте философских оснований науки Глава II. Постнеклассический тип научной рациональности и его особенности II.1. Постнеклассическая наука и ее основные социокультурные детерминанты II.2. Информатизация, компьютеризация и постнеклассическая наука II.3. Синергетические аспекты постнеклассического типа научной рациональности II.4. Научная рациональность в условиях становления ноосферного мышления

Кл.слова:
соціокультурні детермінати -- ноосферне мислення -- становлення мишлення


   
Тип видання: монографія   
4.

Горський, В. С.
Київ в історії філософії України [Електронний ресурс] / В. С. Горський. - К. : КМ "Academia" : Пульсари, 2000. - 264 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


У книзі проаналізовано становлення й розвиток філософії в Києві поминаючи від зародження її у складі культури стародавнього Києва княжої доби. Спеціальні розділи присвячено характеристиці сутності філософських поглядів чільних представників "академічної" філософії, які працювали в Києво-Могиляиській академії, Київській духовній академії та київському Університеті Св. Володимира. Тим самим відтворюється картина регіональної київської філософської культури як одного з визначних компонентів загального змісту української філософської думки. Книгу адресовано студентам, аспірантам, науковцям. Ії з цікавістю прочитає кожен, хто небайдужий до історії філософії України.

Кл.слова:
історія філософії -- філософія України


   
Тип видання: підручник   
5.

Платон
Бенкет [Електронний ресурс] : пер. с древне-грец. / Платон. - Л. : Видавництво Українського Католицького Університету, 2005. - 178 с. - (IN VIA)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


"Бенкет" Платона належить до найвищих осягнень філософської думки і шедеврів світової літератури. Як кожний великий твір Платонів Бенкет не втрачає своєї актуальности і по-новому промовляє до кожного нового покоління. Його змістом є натхненний і захопливий своїм артистизмом та імпровізаційністю пошук відповіді на одвічне питання філософії про смисл людського життя. Для Платона він збувається в Еросі, у пристрасному бажанні, що має божественне походження і є нашим пориванням до Бога. У сучасному світі цей твір набуває особливого звучання. Надто, якщо погодитися з К'єркегором, який вбачає причину занепаду сучасної людини у бракові пристрасти. Бенкет пробуджує закладену в людській природі пристрасть, виводить на стежку, де кожен може знайти для себе щось найважливіше. І тоді вже не зможе бути байдужим. «Бенкетом» Платона Видавництво Українського Католицького Університету відкриває антологію текстів класичної античности, грецько-візантійської церковної традиції та латинського середньовіччя, які мали найбільший вплив на становлення і розвиток християнської цивілізації — її віри, філософії і культури. Серію IN VIA замислено не як колекцію бібліотечних скарбів, а як дорогу до джерел духовних інтуїцій сучасної культури.

Кл.слова:
людина -- життя -- пристрасть


   
Тип видання: зб. статей   
6.

Кессиди, Ф. Х.
Идеи и люди: историко-философские и социально-политические этюды [Електронний ресурс] / Ф. Х. Кессиди. - М. : ИФ РАН, 1993. - 228 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


В настоящий сборник, составленный самим автором, включены статьи по античной философии и истории, написанные в разные годы, и ряд статей, посвященных проблемам современности.

Кл.слова:
історичне дослідження -- філософська проблема


   
Тип видання: підручник   
7.


Філософія [Електронний ресурс] / за ред. О. П. Сидоренка. - 2-е вид., перероб. і доп. - К. : Знання, 2010. - 414 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Це новаторський підручник. Його зміст руйнує стереотипи сприйняття філософії як сукупності готових істин, які необхідно тільки завчити. Автори переконливо показують прогресивний рух філософії, її безцінне теоретичне та методологічне багатство і намагаються допомогти студентам оволодіти ним. Відповідно до програми навчальної дисципліни "Філософія" у підручнику систематизовано висвітлено основні філософські проблеми розуміння природи, суспільства і мислення, історичне становлення світової філософської думки, органічний взаємозв'язок розвитку філософії, науки і соціальної практики. Підручник містить запитання і завдання, тести, структурно-логічні схеми, які допоможуть студентам глибше засвоїти курс філософії. Для студентів, аспірантів та викладачів вищих навчальних закладів, широкого кола читачів, які цікавляться філософією.

Кл.слова:
свідомість -- історія філософії -- пізнання


   
Тип видання: навчальний посібник   
8.

Попов, Михаил Васильевич.
Лекции по философии истории [Електронний ресурс] / М. В. Попов. - СПб. : Изд-во Политехнического ун-та, 2010. - 236 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


В предлагаемой вниманию читателя книге представлены лекции по философии истории, читаемые профессором кафедры социальной философии и философии истории Санкт-Петербургского государст- венного университета М.В.Поповым. Автор понимает философию истории как применение филосо- фии, являющейся наукой о всеобщих законах мышления, общества и природы, к истории, изучающей современность как результат пред- шествующего развития человечества. Особенность курса лекций в том, что в нем излагается в приме- нении к историческому материалу разработанный Гегелем и материа- листически истолкованный и развитый диалектический метод. Изу- чение материала настоящей книги поможет тем, кто самостоятельно изучает диалектику по «Науке логики» Гегеля и пытается применять диалектический метод в теории и на практике.

Кл.слова:
історичне буття -- історичне становлення


   
Тип видання: навчальний посібник   
9.

Федів, Юрій Олександрович.
Історія української філософії [Електронний ресурс] : начальний посібник / Ю. О. Федів, Н. Г. Мозгова. - К. : Україна, 2001. - 512 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


У навчальному посібнику з позицій нового осмислення історії українського народу, його духовної культури послідовно викладаються основні етапи історії української філософії, показані закономірності становлення та розвитку, специфічні риси і характерні особливості. Для викладачів, аспірантів, студентів, усіх, хто цікавиться історією вітчизняної філософії.

Кл.слова:
філософська думка


   
Тип видання: навчальний посібник   
10.

Ситниченко, Людмила.
Першоджерела комунікативної філософії [Електронний ресурс] : навчальний посібник для студентів гуманітарних спеціальностей вищих навчальних закладів / Л. Ситниченко ; Міжнародний фонд «Відродження». - К. : Либідь, 1996. - 169 с. - (Програма «Трансформація гуманітарної освіти в Україні»)

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Пропонована книга саме й має на меті, звертаючись до вихідних смислових джерел філософії комунікації, — через критичний аналіз кола її уявлень і поняттєвих засад, а також через безпосереднє ознайомлення з тими творами цього напряму, які, на нашу думку, є головними першоджерелами в її історичному становленні, — прилучити українського читача до розв'язання таких питань.

Кл.слова:
сучасна філософія -- ідеалізм -- соціум


   
Тип видання: наукове видання   
11.

Арон, Реймон.
Вступ до філософії історії. Есе про межі історичної об'єктивності [Електронний ресурс] : пер. з фр. / Реймон Арон. - К. : Український центр духовної культури, 2005. - 580 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Запропонована книга є докторською дисертацією Реймона Арона (1905-1983 рр.), захист якої став подією в інтелектуальному житті Франції 1930-х рр. Відмовившись від спекулятивного та позитивістського підходів у галузі наук про людину та суспільство, автор розглядає умови можливості історії як науки, конкретні інструменти та евристичний потенціал історичного дослідження на основі аналізу історичної ситуації людини. Методологічні настанови, вироблені в цій книзі, стали основою подальшої творчості Р. Арона в галузі соціології, політичного аналізу, теорії міжнародних відносин.

Кл.слова:
становлення людини -- казуальне дослідження -- історичний детермінізм


   
Тип видання: життєпис   
12.

PIetsch, Carl.
Young Nietzsche [Electronic resource] : becoming a genius / Carl PIetsch. - New York : A Division of Macmillan, 1992. - 270 p
Переклад назви: Молодий Ніцше: становлення генія

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


I was first attracted to Friedrich Nietzsche as an undergraduate at Brigham Young University. He represented a radical independence of thought to me, and I wrote my senior honors paper on what then seemed the most provocative of his ideas. As a graduate student in intellectual history at the University of Chicago, I decided to write my dissertation about Nietzche as well. By that time, the fog of adolescent enthusiasm had cleared somewhat, and the categories of psychoanalysis came naturally to hand as a means of explaining his unusual manner of thinking. Fortunately, Professor William McNeill, my adviser, countenanced and even encouraged my interest in psychobiography. The psychoanalytic focus of the dissertation also led me to a rewarding association with D r. George Moraitis of the Institute for Psychoanalysis in Chicago, who helped me to appreciate my own psychological involvement with Nietzsche as well asto avoid some of the pitfalls of historical diagnosis. I became dissatisfied with my psychoanalytic treatment of Nietzsche's life as I realized that it did not suffice to illuminate the conjuncture of his ideas. Nietzsche had carefully constructed both his life and his works as monuments of creativity and had cast himself in the role of the genius. I began to explore the theory of genius, which had become, in the nineteenth century, a veritable ideology, a vehicle for conveying the grand aspirations of unusual individuals to the culture at large. Many writers and artists employed it, both to marshal their own energies and to construct themselves and their oeuvres to fit this new archetype of creative life, thus making themselves recognizable to the public. The question of how Nietzsche became a genius, or how he constructed himself as a genius, linked what I knew about his unique personality to the cultural category of genius, a socially constructed role. Nietzsche learned about it from widely revered examx pIes like Goethe and Schiller. With his need fo r fa therly mentors, he fa stened his attention upon these men and emulated them. And after an extended apprenticeship to Schopenhauer and Wagner, he assumed the mantle of genius fo r himself. With th is understanding Nietzsche's development, I was in a position to write a quite dIoolt rent book. In fa ct, I found that the complementary relationShIp of personal psychology and the culture of ge nius provides a strategy fo r investigating many other great and unique creative figures. I had a research agenda that went far beyond Nietzsche. I have a great many fr iends and colleagues to thank fo r th eir confidence in me and my gradually developing project, and for their fri endship. Thanks first to my far-flung fr ends who believed that I could bring this to fru ition; to fo rmer colleagues in the Department of History at the University of North Carol ina; in the Department of German at the University of Pittsburgh; and in the Departments of History at Appalachian State University and the University of North Carolina at Wilmington; and finally to my current colleagues at Miami University in Oxfo rd, Ohio. In the years SInce I began to write this book, I have incurred many other debts too personal to mention here, but no less gratefully re membered. For her sustaining confidence I am particularly grateful to Joyce Seltzer at The Free Press. Without her encouragement during the last several years, this book might not have been published. Without her intellectual advice and editorial criticism, it would bemuch less satisfactory than it is. To my daughter Laura, who can hardly know how uch she has helped with the book, I dedicate it.

Кл.слова:
філософія -- біографія


   
Тип видання: методичний посібник   
Тип видання: навчальний посібник   
13.

Рижак, Людмила.
Філософія сталого розвитку людства [Електронний ресурс] : навчально-методичний посібник / Л. Рижак ; Львівський національний університет імені Івана Франка. - Л. : [б. в.], 2011. - 518 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Мета посібника - розкрити філософський дискурс ідеї сталого розвитку як імперативу гідного життя людства в умовах глобалізаційної інтеграції. Вивчення курсу дасть змогу студентам сформувати цілісне розуміння сучасного глобалізованого й динамічного світу, спонукатиме до роздумів над межовими проблемами людського бутгя: призначення людини та перспектив розвитку людства. Посібник містить оригінальні тексти видатних мислителів XX ст., які підготували світову думку до сприйняття ідеї сталого розвитку. Вони є своєрідним літописом становлення концепції сталого розвитку: від зародження ідеї до ухвалення Самітом Землі стратегії виживання людства - декларації "Порядок денний для XXI століття". Навчально-методичний посібник розрахований на студентів, аспірантів, викладачів Львівського національного університету імені Івана Франка, широкого загалу економістів, екологів, юристів, керівників усіх рангів.

Кл.слова:
цивілізація -- глобалізація -- трансформації суспільства


   
Тип видання: монографія   
14.

Литвинов, В. Д.
Україна в пошуках своєї ідентичності, XVI-XVIІ століття [Електронний ресурс] : історико-філософський нарис / В. Д. Литвинов. - Київ : Наукова думка, 2008. - 529 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Монографія є наслідком осмислення великої за обсягом і складної за змістом літератури XVI – початку XVII століття – значною мірою першоджерел іноземного походження, які стосуються періоду, який ми розглядаємо (XVI - XVII ст.). Внаслідок історико-філософського аналізу текстів вдалося виявити розмай ідейних розбіжностей у поглядах тогочасних українських мислителів, яких автор розділяє на чотири ідейні угруповання: православно-консервативне (уособлюване Іваном Вишенським та Йовом Княгиницьким), утраквістичне (репрезентоване діячами братств та Острозького культурно-освітнього осередку), унійне (очолюване Іпатієм Потієм та Йосифом-Вельяміном Рутським) і ренесансно-гуманістичне (у межах якого розвивалася західноєвропейська версія ренесансно-гуманістичної культури). Аналіз цих духовних течій у тогочасній Україні дає можливість відстежити тривалий процес становлення вітчизняної ранньомодерної культури і філософської думки.

Кл.слова:
історія України -- ренесанс -- гуманістична філософія -- ранньомодерна культура


   
Тип видання: підручник   
15.

Кондрацька, Людмила Анатоліївна.
Художня епістемологія [Електронний ресурс] : підручник / Л. А. Кондрацька ; Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. - Тернопіль : [б. в.], 2012. - 330 с.

Рубрики:

  Текст у форматі PDF 4.32 Мб


В умовах сучасної трансформації художнього знання в культурно- епістемологічну подію стрімко зростає дослідницький інтерес до методології традиційних і новітніх мистецьких концепцій з метою проникнення у таїну «герменевтичного кола» художнього тексту або арт-проекту. Спробою задовільнити цей інтерес постає пропонований підручник. У ньому досліджується генеза епістемічного статусу художнього пізнання, методологічні аплікації сучасних стратегій інтерпретації у сфері мистецтва і арт-діяльності та критерії їх достовірності. Ці проблеми сутнісно зумовлюють визначення змісту і етапів становлення художньо-епістемологічної компетентності майбутньої творчої індивідуальності та технології її формування. Пропонується для магістрантів і студентів мистецько-педагогічних факультетів, а також вчителів мистецьких дисциплін і слухачів курсів підвищення кваліфікації у галузі знань «Мистецтво».

Кл.слова:
мистецтвознавство -- творча особистість -- педагогічна взаємодія -- семасіологічна інтерпретація

 
Статистика
за 11.06.2024
Число запитів
Число користувачів
Статистика
за поточний місяць
Число запитів
Число користувачів

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського